abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39545411
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:54 schreef calvobbes het volgende:
In de tweede zin spreek je je eerste zin tegen en bepaal jij even wat de standpunten van GL zouden zijn
Ze zijn toch pro OV?
quote:
Dat jij misschien geen ruggegraagt iets veel gaat gebruiken omdat het toevallig voor je neus staat, wil nog niet zeggen dat Halsema dat doet.
Ik maak gebruik van de auto omdat ik pro auto ben. Past keurig in mijn principes. Dat valt van Femke en consorten niet te zeggen.
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:58:16 #227
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39545423
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik vraag wat jij bedoeld. Als je goed kijkt zie je een vraagteken aan het einde van die zin staan...
Ik zal het nog duidelijker VRAGEN:
Vind jij dat Halsema helemaal geen auto mag rijden of vind jij dat Halsema elke 5 jaar van auto moet veranderen?
Neen, ik vind dat Halsema een auto moet kopen die bij haar rijgedrag past. En ik vind dat ze haar rijgedrag moet afstemmen op het programma van de partij (wat ze, voor zover ik kan nagaan, al heeft gedaan).

Een diesel kopen als je geen 15 duizend kilometer rijdt per jaar is zonde, een diesel kopen als je geen 10 duizend kilometer per jaar rijdt is slecht voor je motor en dus voor het milieu, een diesel kopen uit 1984 is per definitie slecht voor het milieu, en zeker als je geen 10 duizend km per jaar haalt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39545453
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:57 schreef MrX1982 het volgende:

Ze zijn toch pro OV?
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze compleet anti auto zijn.
quote:
Ik maak gebruik van de auto omdat ik pro auto ben. Past keurig in mijn principes. Dat valt van Femke en consorten niet te zeggen.
Mja, dat is jouw subjectieve opvatting van Halsema d'r principes.
pi_39545522
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:58 schreef SocialDisorder het volgende:

Neen, ik vind dat Halsema een auto moet kopen die bij haar rijgedrag past. En ik vind dat ze haar rijgedrag moet afstemmen op het programma van de partij (wat ze, voor zover ik kan nagaan, al heeft gedaan).

Een diesel kopen als je geen 15 duizend kilometer rijdt per jaar is zonde, een diesel kopen als je geen 10 duizend kilometer per jaar rijdt is slecht voor je motor en dus voor het milieu, een diesel kopen uit 1984 is per definitie slecht voor het milieu, en zeker als je geen 10 duizend km per jaar haalt.
En waaruit blijkt dat ze onlangs die diesel heeft gekocht?
Misschien heeft ze die wel al in 1990 gekocht ofzo en rijd ze er al 15 jaar mee. En misschien dat ze toen nog veel km per jaar reed. Moet ze dan een auto, die het nog goed doet, weg doen omdat ze minder rijd?
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:01:41 #230
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39545534
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Femke kán natuurlijk een goed voorbeeld stellen, laten zien dat ze ruggegraat heeft, én achter haar principes staat door in dit meesterlijk stukje technologie rond te gaan rijden:

[afbeelding]

http://www.toyota.nl/cars/new_cars/prius/index.asp
Meesterlijk stukje techniek ja, alleen jammer dat in de praktijk de eerste de beste zuinige auto al eenzelfde verbruik haalt als dit ding.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39545540
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:59 schreef calvobbes het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze compleet anti auto zijn.
Bezit leidt toch tot gebruik, waarom zou je anders iets bezitten als je het niet gebruikt.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
quote:
Mja, dat is jouw subjectieve opvatting van Halsema d'r principes.
Net zo subjectief als jouw opvattingen.
pi_39545560
En dan is er nog Paul Rosenmoller.
Toen hij GL fractievoorzitter was wilde hij het pleziervliegen terugdringen, om het "miljeu" te sparen.
En wat deed Paul? Hij ging met zijn gezin boven Texel natuurgebieden te bekijken.
Tevens heeft hij een tweede hijs in zuid-frankrijk. Daar vliegt hij regelmatig heen.
Tevens maakt hij nu programma`s met bekende nederlanders, en dan neemt hij ze mee in het vliegtuig naar Afrika zuid-Amerika enz. Deze intervieuws kan hij ook gewoon in Nederland maken.
HYPOCRIET.

Antoinette Hertzenberg, ook zo`n verwoed GL figuur. Zij stelt in Radar van alles aan de kaak wat niet volgens de regels gebeurt.
Wel bouwt ze zonder vergunning een zwembad in haar tuin.
HYPOCRIET.
pi_39545625
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:01 schreef MrX1982 het volgende:

Bezit leidt toch tot gebruik, waarom zou je anders iets bezitten als je het niet gebruikt.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
Aha. Dus als Femke laat zien dat ze wel een auto heeft, maar die amper gebruikt, past dat perfect in haar ontmoedigingsbeleid en is ze een goed voorbeeld!

Jij snapt het!
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:09:05 #234
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39545750
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat ze onlangs die diesel heeft gekocht?
Misschien heeft ze die wel al in 1990 gekocht ofzo en rijd ze er al 15 jaar mee. En misschien dat ze toen nog veel km per jaar reed. Moet ze dan een auto, die het nog goed doet, weg doen omdat ze minder rijd?
als je milieubewust bent, zoals Femke, wel ja. Overigens waren in 1990 ook al veel zuinigere auto's dan deze Mercedes te koop, ook 2e hands.
pi_39545762
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:04 schreef calvobbes het volgende:
Aha. Dus als Femke laat zien dat ze wel een auto heeft, maar die amper gebruikt, past dat perfect in haar ontmoedigingsbeleid en is ze een goed voorbeeld!

Jij snapt het!
Nee achter je principes staan is de auto de deur uitdoen. Wat is er toch mis met dat fantastische OV dat je een auto nodig hebt .
pi_39546170
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:09 schreef MrX1982 het volgende:

Nee achter je principes staan is de auto de deur uitdoen. Wat is er toch mis met dat fantastische OV dat je een auto nodig hebt .
Het OV rijd niet 24/7. En voor de rest is het OV ook niet altijd fantastisch
En voor zover ik het weet is het Halsema's d'r principe dat ze die auto zo min mogelijk gebruikt. En daar staat ze zo te zien achter.
pi_39546205
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:09 schreef SocialDisorder het volgende:

als je milieubewust bent, zoals Femke, wel ja. Overigens waren in 1990 ook al veel zuinigere auto's dan deze Mercedes te koop, ook 2e hands.
Als je millieubewust bent, dan gooi je niet zomaar dingen weg die het nog goed doen
pi_39546244
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:24 schreef calvobbes het volgende:
Het OV rijd niet 24/7. En voor de rest is het OV ook niet altijd fantastisch
En voor zover ik het weet is het Halsema's d'r principe dat ze die auto zo min mogelijk gebruikt. En daar staat ze zo te zien achter.
Dat laatste is ook maar koffiedik kijken of heb je daar een bron van?
Daarnaast kon ze natuurlijk gewoon in Den Haag blijven na dat lange debat .
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:28:04 #239
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39546260
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als je millieubewust bent, dan gooi je niet zomaar dingen weg die het nog goed doen
Maar die diesel doet het dus niet goed meer, en is bovendien zwaar verontreinigend in vergelijking met andere auto's. Vrouwenlogica om te denken "hij rijdt nog, ik gebruik hem bijna niet, dus is het goed voor het milieu!"
pi_39546306
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:27 schreef MrX1982 het volgende:

Dat laatste is ook maar koffiedik kijken of heb je daar een bron van?
Als er nu ineens zoveel ophef is omdat ze één keer met een auto rijd, dan maak ik daar uit op dat het een incident is. Halseman is al veel langer in de politiek. Dus als ze veel eerder of veel vaker met de auto had gereden, dan was er ongetwijfeld mee trammelant over geweest.

En ja dat is een redenatie. Het is moeilijk om te bewijzen dat iemand iets niet doet....
quote:
Daarnaast kon ze natuurlijk gewoon in Den Haag blijven na dat lange debat .
Ja dat kan. Ze kan ook gewoon achter haar principes staan en zo af en toe de auto nemen...
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:30:51 #241
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39546342
bovendien is een auto niet ideaal voor woon-werk-verkeer tussen A'dam en Den Haag.
pi_39546373
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:28 schreef SocialDisorder het volgende:

Maar die diesel doet het dus niet goed meer
En dat blijkt waar uit?
Uit die column uit de openingspost?
quote:
en is bovendien zwaar verontreinigend in vergelijking met andere auto's. Vrouwenlogica om te denken "hij rijdt nog, ik gebruik hem bijna niet, dus is het goed voor het milieu!"
Wat knap dat jij exact weet hoe Halsema denkt.
Ik zelf denk eerder dat zij iets als "die auto doet het nog goed en ik gebruik hem zelden, dus dat is niet zo slecht voor het millieu als andere auto's" denkt.
pi_39546416
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:29 schreef calvobbes het volgende:
Als er nu ineens zoveel ophef is omdat ze één keer met een auto rijd, dan maak ik daar uit op dat het een incident is. Halseman is al veel langer in de politiek. Dus als ze veel eerder of veel vaker met de auto had gereden, dan was er ongetwijfeld mee trammelant over geweest.

En ja dat is een redenatie. Het is moeilijk om te bewijzen dat iemand iets niet doet....
Het is geen kwestie van ophef. Het is goed om te zien dat bepaalde mensen van alles roepen maar dat het vooral bedoeld is voor anderen.
quote:
Ja dat kan. Ze kan ook gewoon achter haar principes staan en zo af en toe de auto nemen...
Ik blijf het hypocriet vinden.
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:34:04 #244
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39546428
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dat blijkt waar uit?
Uit die column uit de openingspost?
*zucht* z'n leeftijd en gebruiksfrequentie
quote:
[..]

Ik zelf denk eerder dat zij iets als "die auto doet het nog goed en ik gebruik hem zelden, dus dat is niet zo slecht voor het millieu als andere auto's" denkt.
pi_39546518
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:33 schreef MrX1982 het volgende:

Het is geen kwestie van ophef. Het is goed om te zien dat bepaalde mensen van alles roepen maar dat het vooral bedoeld is voor anderen.

Waar heb jij Halsema zien roepen dat niemand auto mag rijden?
pi_39546531
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:13 schreef Glasnosteraar het volgende:

dan had je een Saab moeten aanschaffen, eventueel met dieselmotor.
Een Saab???? Oh yuck! Kan je beter gewoon gelijk een Opel kopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2006 17:37:34 ]
pi_39546595
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:34 schreef SocialDisorder het volgende:

*zucht* z'n leeftijd en gebruiksfrequentie
Dat een auto al oud is of niet vaak gebruikt wordt, wil nog niet zeggen dat de auto het niet meer goed doet...
Misschien dat de auto zeer goed onderhouden is en dat ze de auto deelt samen met een aantal andere mensen....
quote:
Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik duidelijk zei dat ik helemaal niet exact weet hoe ze denkt...
Het zou fijn zijn als je eens goed leert lezen en niet wat begint te roepen voordat je weet waar de klepel hangt....
pi_39546807
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eh, niks? Zoals Hofstra ook best een stukje met de trein mag, zonder voor hypocriet uitgemaakt te worden. Zeggen dat Halsema hypocriet is als ze een auto gebruikt (of Duyvendak als hij instapt ) dat is overdrijven. Daarmee maak je niemand belachelijk behalve jezelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39547019
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zucht, maar dat is weer onderbouwd en allezins redelijk.
Wen maar aan me
quote:
Ook weer zo flauw.
Ik heb wel zelf een vergelijkbaar dilemma: ik heb jaarlijks lammetjes. Slachten is best moeilijk, en opeten ook. Toch vond ik het niet voor mezelf te verantwoorden om mijn eigen lammeren niet te slachten maar wel vlees van de slager te eten. Dus als ik het slachten niet kon opbrengen moest ik vegetariër worden, uit principe. Ik ben geen vegetariër.
quote:
[..]

Jaja.

En al die mensen dan die hun brood verdienen in de bio industrie?
Oh, wil je mijn -uiterst correcte- antwoord?
Ik betaal met graagte voor biologisch vlees. Dankzij de hogere marge daarop kunnen de mensen in de vleesindustrie ook een stuk aangenamer hun brood verdienen. Eerlijk gezegd is dat voor mij een belangrijker reden voor het kopen van duur vlees dan die beesten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39547023
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat een auto al oud is of niet vaak gebruikt wordt, wil nog niet zeggen dat de auto het niet meer goed doet...
Misschien dat de auto zeer goed onderhouden is en dat ze de auto deelt samen met een aantal andere mensen....
Ja, en misschien hebben kabouters er wel een tovermotor in gezet die alle vervuiling uit de omgeving gebruikt als brandstof en vervolgens schone lucht uitstoot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')