abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42624267
pi_42627923
Mooie post, TS beschikt over een mooie woordenschat! Als de TS zijn betoog op symbolische wijze bedoelt, ben ik het met hem eens. Als hij het op letterlijke wijze bedoelt, niet. The Matrix is een film die onschatbaar veel symbolische waarde heeft, omdat deze een doeltreffende karikatuur schetst van de huidige samenleving. Echter, tegelijkertijd is The Matrix óók een deel van het systeem van spektakels, een systeem wat aan de hand van 'recuperatie' probeert zich te vestigen in het collectief bewustzijn, en waar het zeer succesvol in is. Dit 'systeem' is van een metafysische orde, en opereert op dezelfde manier als zijn oude vriend, de religie en het geloof in een alwetende God. Het sublieme karakter van deze metafysische systemen is dat ze invloed kunnen uitoefenen, zonder daadwerkelijk te hoeven bestaan (Denk aan God: het is irrelevant of Hij nu écht bestaat of niet; invloed uitoefenen doet Hij toch wel). In Matrix termen gesproken: Deze samenleving verlaat een oude versie, om een nieuwe versie te betreden die nog meer waterdicht is dan de oude. Was onze realiteit voorheen een gevangene van de religie, dan is ze nu een gevangene van de metafysica. Dit systeem is dermate sluitend, dat zij een mogelijkheid creeert voor alle mensen zich tegen haar te verzetten. Sommige mensen zijn al tevreden met een potje rellen bij een voetbalmatch, terwijl anderen zich tegen haar verzetten door in 9/11 complotten te geloven, etc. Zelfs The Matrix, en film die een karikatuur schets van haar eigen werking, is binnen dit systeem een aanzet tot 'verzet' tegen haarzelf.

Ik ben het met de TS oneens als hij zijn post letterlijk bedoelt, omdat een dergelijk systeem al lang de fysische ketenen achter zich heeft gelaten, toen zij de vorm aannam van religie. Het metafysische systeem waar wij onder leven kent geen 'bestuurders' (zoals de TS zelf al opmerkt), maar opereert simpelweg aan de hand van de collectieve menselijke geest, die zij corrupteert. Dit is geen collectief bewustzijn op een 'zweverige' 'telepathische' wijze, dit is enkel het heersende paradigma in de manier waarop de mens met zichzelf, zijn omgeving en anderen omgaat. Vroeger werd deze relatie tot de wereld gemedieerd door God: deze verstoorde de relatie van de mens tot zichzelf, tot zijn omgeving en tot anderen. Nu wordt zij gemedieerd door beelden, teksten, sterk symbolisch geladen objecten die de realiteit op zo'n manier vervormen dat zij niet meer naar zichzelf refereert.

Om een voorbeeld te geven van de briljante wijze waarop dit systeem opereert, kun je het televisieprogramma 'Big Brother' nemen. Mensen denken dat de mensen die in het Big Brother-huis zitten, de mensen zijn die constant in de gaten worden gehouden, de mensen zijn wiens privacy grof wordt geschendt, maar in werkelijkheid zijn het de mensen BUITEN het Big Brother-huis die werkelijk in het Big Brother-huis leven. Het Big Brother-huis fungeert enkel als focaal punt waarop de realiteit wordt verbogen: ze is een zwart gat, die onze aandacht afleid. Hetzelfde geldt voor Disneyland: het is niet Disneyland wat onecht is, maar het zijn onze dagelijkse levens. Disneyland is echt op een manier waarop onze levens niet echt zijn: Disneyland doet zich niet als meer voor dan dat het is, namelijk een pretpark. Onze levens, daarentegen, zijn doordrenkt door onechte elementen, die worden bepaald door symbolen die allang niet meer verwijzen naar het echte. Je hebt shampoo van een geur die niet eens werkelijk in de natuur voorkomt, en de natuur zelf is ook al niet meer echt, want bomen staan netjes kunstmatig gerangschikt langs de snelweg. Films zijn niet langer meer beperkt tot het grote doek, maar zijn geinfiltreerd in ons dagelijks bestaan: knuffels, acties bij mcdonalds, computerspelletjes. Films beheersen ons leven. Geen enkel medium is zo corrupterend voor de realiteit en het collectieve bewustzijn als de televisie dit is. De televisie is zelfs de doorgevende factor geweest in het overschakelen van religie naar een hoger systeem: ver voorbij God. In tegenstelling tot God, ziet Big Brother wél écht alles. In tegenstelling tot God, kan het huidige metafysische systeem zichzelf wél fysiek manifesteren.

Wij zijn zo erg aangetast in ons realiteitsbeleven, dat media niet langer meer ons gereedschap is, maar wij het gereedschap zijn van onze media. Media zijn louter zelf-referentieel: een medium gebruikt altijd een ouder medium als zijn inhoud. Wij zijn op dezelfde manier een deel geworden van de media, dwz, wij zijn de media van de media. In ons dagelijks leven zijn wij constant bezig naar hen te refereren: 'heb jij de nieuwe cd van die en die al?', 'heb je die film al gezien', 'heb je die post op fok gelezen', etc etc.

Goed, ik hoop dat TS zich hier in kan vinden, en in ziet, dat er geen noodzaak is voor zijn 'Matrix' of fysisch te zijn, omdat wij veel meer stront aan de knikker hebben!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:54:02 #173
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42924487
tvp
Wat je vindt, ...
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:51:35 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43077537
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:38 schreef Momus_ het volgende:
Ben er weer. Werd maar niet ge-unbanned. Hoor het wel van een mod als dat niet de bedoeling is.
Mail even Hier naartoe, het weekje is wel voorbij lijkt me
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:46:32 #176
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_43086073
Vaag topic, wel interressant though..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_43106184
Opzettelijk fouten maken in de "matrix" schiet je niets mee op, de matrix doorzien daarentegen is veel belangerijker, maarja da's mijn visie daarop.

http://www.supportthetruth.com/vids/matrix.wmv
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:43:09 #180
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43108285
Ik denk dat de TS niet slecht bezig is met dit topic, aangezien deze fouten juist gebruikt worden door de Matrix!
De spreuk "Divide & Conquer" komt naar boven... - maak een fout in de matrix -> creeer chaos -> maak gebruik van deze chaos.
m.a.w. Problem-Reaction-Solution

Ik dacht dat Divide & Conquer een (oorlogs)strategie was, maar op Wiki zeggen ze:
divide and conquer (D&C) is an important algorithm design paradigm. It works by recursively breaking down a problem into two or more sub-problems of the same (or related) type, until these become simple enough to be solved directly. The solutions to the sub-problems are then combined to give a solution to the original problem.

Het gebruik van het woord algorithm maakt het aannemelijk om het te gebruiken in een setting als de Matrix - zijnde een complex opgezet systeem.
Wat je vindt, ...
pi_43110234
Maar dat bereik je volgens mij niet door bv over je eigen schoenen te struikelen, ik ben het gedeeltelijk eens met NegaSado, maar in mijn werkelijkheid leven we nu in letterlijk in een informatie-matrix die gehandhavend word door de elite. Het 9/11-complot is daar maar een klein onderdeel van.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  zondag 5 november 2006 @ 17:14:41 #182
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_43264235
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:43 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik denk dat de TS niet slecht bezig is met dit topic, aangezien deze fouten juist gebruikt worden door de Matrix!
De spreuk "Divide & Conquer" komt naar boven... - maak een fout in de matrix -> creeer chaos -> maak gebruik van deze chaos.
m.a.w. Problem-Reaction-Solution

Ik dacht dat Divide & Conquer een (oorlogs)strategie was, maar op Wiki zeggen ze:
divide and conquer (D&C) is an important algorithm design paradigm. It works by recursively breaking down a problem into two or more sub-problems of the same (or related) type, until these become simple enough to be solved directly. The solutions to the sub-problems are then combined to give a solution to the original problem.

Het gebruik van het woord algorithm maakt het aannemelijk om het te gebruiken in een setting als de Matrix - zijnde een complex opgezet systeem.
  zondag 5 november 2006 @ 17:57:09 #183
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43265558
Als ik zeg 17, dan bedoel ik misschien 48.

Zo ben ik dus vaker bezig met cijfers. Ieder cijfer dat naar voren komt daar twijfel ik dus aan. Of dat cijfer wel door mij gezegd is geworden. Ik bedoel, 17 komt naar voren maar ik wil geen 17 binnen krijgen als ik bezig ben met vrije associatie van getallen. Toch komt 17 naar binnen. Iedere getallen-reeks die ik wil starten begint met 17. En dat is misschien nuttig maar ik denk van niet of wel?

Ook met woorden. Ik lijk soms te schrijven en te praten alsof het zo erin is gezet. En dan maak ik van 17 ...29 en van 48 maak ik 32.

Omver kegelen.

Ik heb vaak het gevoel dat ik geprogrammeerd ben als dromenvanger. En dan wil ik dat niet. Ik wil mezelf programmeren en niet voorgeprogrammeerd zijn. Ik ben dus ook vaker bezig om mezelf om te programmeren tot iets dat ik zelf wil zijn.

Ook hoe ik alles doe waarnemen. Zelf waarnemen van iets waar ik voor kies. En niet iets dat mij wordt opgedrongen.

1000 procent vrije keuze in alles

Ik voer dus vaak verzet tegen alles. Vaak word ik ook agressief ertegen. Niet agressief tegen mensen maar gewoon, agressief in waar ik leefbaar in ben. Anger is a gift zegt rage against the machine, dat motto hou ik vaak voor ogen en voor oren.

Nu op dit moment ben ik ook behoorlijk opgefokt. Toen ik deze zomer buiten zat om getallen omver te kegelen was ik ook agressief. Op hoog tempo alle getallen die binnen kwamen omver kegelen.

17 is een getal dat altijd bij me naar binnen komt, vervolgens probeer ik in te zien waar getal 17 vandaan komt. Via google doe ik dat vaker ook. 1754 zoals ik vaker schrijf. Ook bij 4 cijferige getallen komt vaak hetzelfde getal naar voren. Alsof ze dat getal erin hebben gezet bij mij. En wie ze is dat is de vraag natuurlijk.

Mijn hele persoonlijkheid en mijn hele karakter en mijn hele waarneming is van te voren bepaald. Vanaf het moment dat ik geboren ben of misschien zelfs van te voren. Voor het bestaan en voor de oerknal is het misschien erin gezet geworden ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-11-2006 18:02:48 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_43266779
Ik snap echt niets van wiskunde
pi_48216105
tvp
Dream lofty dreams, and as you dream, so you shall become. Your vision is the promise of what you shall one day be; your ideal is the prophecy of what you shall at last unveil.
pi_48216158
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ik zeg 17, dan bedoel ik misschien 48.

Zo ben ik dus vaker bezig met cijfers. Ieder cijfer dat naar voren komt daar twijfel ik dus aan. Of dat cijfer wel door mij gezegd is geworden. Ik bedoel, 17 komt naar voren maar ik wil geen 17 binnen krijgen als ik bezig ben met vrije associatie van getallen. Toch komt 17 naar binnen. Iedere getallen-reeks die ik wil starten begint met 17. En dat is misschien nuttig maar ik denk van niet of wel?

Ook met woorden. Ik lijk soms te schrijven en te praten alsof het zo erin is gezet. En dan maak ik van 17 ...29 en van 48 maak ik 32.

Omver kegelen.

[afbeelding]

Ik heb vaak het gevoel dat ik geprogrammeerd ben als dromenvanger. En dan wil ik dat niet. Ik wil mezelf programmeren en niet voorgeprogrammeerd zijn. Ik ben dus ook vaker bezig om mezelf om te programmeren tot iets dat ik zelf wil zijn.

Ook hoe ik alles doe waarnemen. Zelf waarnemen van iets waar ik voor kies. En niet iets dat mij wordt opgedrongen.

1000 procent vrije keuze in alles

Ik voer dus vaak verzet tegen alles. Vaak word ik ook agressief ertegen. Niet agressief tegen mensen maar gewoon, agressief in waar ik leefbaar in ben. Anger is a gift zegt rage against the machine, dat motto hou ik vaak voor ogen en voor oren.

Nu op dit moment ben ik ook behoorlijk opgefokt. Toen ik deze zomer buiten zat om getallen omver te kegelen was ik ook agressief. Op hoog tempo alle getallen die binnen kwamen omver kegelen.

17 is een getal dat altijd bij me naar binnen komt, vervolgens probeer ik in te zien waar getal 17 vandaan komt. Via google doe ik dat vaker ook. 1754 zoals ik vaker schrijf. Ook bij 4 cijferige getallen komt vaak hetzelfde getal naar voren. Alsof ze dat getal erin hebben gezet bij mij. En wie ze is dat is de vraag natuurlijk.

Mijn hele persoonlijkheid en mijn hele karakter en mijn hele waarneming is van te voren bepaald. Vanaf het moment dat ik geboren ben of misschien zelfs van te voren. Voor het bestaan en voor de oerknal is het misschien erin gezet geworden ook.
Ik leef voor nummer 17
pi_48216254
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:04 schreef MostValuablePrincess het volgende:
CREËREN
In je realiteit in de Matrix zijn er geen grenzen aan wat je kan creëren. Dat is ook wat zij doen, ze creëren.
Maar alles wat ze kunnen is slechts het 'klonen' van je twijfels en angsten en ze te overdrijven en nieuwe tijfels en angsten te maken. Jij geeft ze de elementen die zij gebruiken om te creëren. Totdat je snapt dat je sterker bent dan zij.
"You have no time for fear, doubt or disbelief. Free your mind."
(Morpheus tegen Neo,"The Matrix")

In het creëren is er geen plek voor rationeel denken, omdat rationeel denken je open stelt voor hun suggestie en speculatie. Om te creëren moet je geheel toegewijd en oprecht zijn jegens wat je wilt creëren, tevens moet je touw aan je zelf en het universum zijn. Je kan niet iets creëren, louter uit nieuwsgierigheid, of omdat je jezelf wilt bewijzen dat je het kan. Je moet ook eerlijk zijn over wat je wilt creëren, je kan niet iets uit je hart scheppen en tegelijkertijd er een dubbele bedoeling op nahouden.

Hetgeen je gaat creëren moet ook duidelijke grenzen en limieten kennen. Je kan niet iets creëren dat vaag en niet precies is.
Het mag ook niet vervangbaar zijn door andere gelijke elementen, je moet goed weten wat je wilt.
Je moet toegewijd zijn. Je moet sterk en kalm geloven in de materalisatie van je creatie. Je moet niet twijfelen aan je capaciteit of aan je rol als schepper of aan je bestaan in het geheel.
Je moet het echt willen, zelfs meer dan dat. En er zolang mee bezig zijn totdat het gebeurt. Als je het zo aanpakt, kun je de wereld om je heen laten trillen.

Het 'geloven' is niet iets intellectueels of conceptueels waarvan je gelooft dat het theoretisch mogelijk is. Dit zou pretenderen te geloven zijn. Je moet absoluut zeker zijn van het verloop van je creatie.

Het 'geloven' en het scheppen van realiteit is iets anders dan een droom hebben over hoe je je leven er uit zou willen laten zien. Het is niet iets los van jou. Jij neemt deel aan het proces van creatie.
Het is ook iets anders dan het wachten op iets dat kan gebeuren in de toekomst. Het is totaal iets anders dan het religieuze 'hopen'. Je moet niet blijven wachten tot er wat gebeurt. Je moet niet geloven in een theoretische mogelijkheid in de toekomst.

Je genereert je verwachting.
"You're the weapon. Find the will."
(A.T. tegen Joe Talbot, "Crossworlds")

Het heeft ook niks te maken met "bidden" tot een externe god, zodat hij het voor je uitvoert. Het is ook niet gelijk het idee van het doen van drie wensen bij een geest uit de lamp. Het is ook totaal anders dan het gooien van een muntje in een wensput, of het doen van een wens na het zien van een vallende ster.
Het zit in ons, niet buiten ons.
Dream lofty dreams, and as you dream, so you shall become. Your vision is the promise of what you shall one day be; your ideal is the prophecy of what you shall at last unveil.
pi_48216278
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:45 schreef MostValuablePrincess het volgende:
--WAT DE MATRIX IS--

De Matrix is het systeem gebruikt door buiten het systeemzijnde intelligentie op deze planeet, om spirituele keuzes van elk individu te beïnvloeden, zonder de vrije wil te schaden/negeren.

Ze gebruiken aardse vormen om zo als personen onder ons te leven -vermomd- geïnfiltreerd in onze samenleving, terwijl ze zich exact zo gedragen als 'normale' mensen.
Sinds enkele decennia gaat de aarde al gebukt onder deze buitensysteemse Interventie.

De Matrix is een systeem van controle gebaseerd op gedachtelezen, Pavloviaanse associatie van ideeën en op de manipulatie van taal en 'doubletalk'.

Het is ook gebaseerd op subliminale technieken van controle die sommige triviale antwoorden over je dagelijkse leven uit je vist, die je manipulators al lang bekend zijn.

Het zoekt bewust naar wiskundige overeenkomsten tussen je leven en dat van de levens van de Intelligentie achter de schermen.

Het creëert gevoelens van zelfmedelijden door kunstmatig dingen op te zetten met een sterke overeenkomst met aspecten uit je verleden.

Het gebruikt de structuur van het menselijk geheugen -dat gelijkende informatie in verschillende deposits sorteert en ze opelkaar 'stapelt'- om zo een Bel-achtige sensatie bij de bewuste persoon te genereren, door associatie van ideeen tussen de leven en de facetten (woorden, ideeën, feiten, gebeurtenissen, ervaringen, trauma's) die zich boven op de geheugenstapel bevinden.

Het projecteert kunstmatige afbeeldingen gedurende nacht in je dromen, symbolen en archetypes manipulerend.

Het manipuleert -en verstrooit soms- hedendaagse beschavings-waarden (zoals geld, seks, succes, roem, intellectuele erkenning, etc. om zo "dromen" in je te plaatsen waarvan je nooit gedacht had dat je ze zou hebben.

Het systeem is blijkbaar ontworpen op het ware gevoel van liefde uit je hart te onderdrukken, om zodoende je '(be)ziel(ing) te verliezen'. Desondanks, als je er in slaagt altijd je hart te volgen, zal je jezelf steeds meer spiritualiseren en kan je je Kundalini-energie laten ontwaken en jezelf verlichten.

De Matrix is een systeem dat werkelijkheden rond jou vormt, gebaseerd op je eigen gevoelens, angsten, begeerten, verwachtingen, overtuigingen, emoties en gedachten.

Het is een interactief systeem dat automatisch nieuwe ideeën 'update', afhankelijk van je reacties op voorgaande. Het is een systeem dat constant werkt met uitzondering, duidelijk zoekende naar een scheurtje in je overtuigingen.

"This is the world that you know.
It exists now only as part of a neural interactive simulation,
that we call 'the Matrix'"

(Morpheus to Neo, in "The Matrix")
Het probeert je overtuigingen kapot te maken en ze tegen je te laten keren, door elementen te grbuiken met sterk wiskundige overeenkomsten met de elementen die voorkomen in je overtuigingen.

--OVER DE REGELS VAN DE MATRIX--
Yet their strength and their speed are still based in a world that is built on rules. Because of that, they will never be as strong or as fast as you can be."
(Morpheus, in "The Matrix")
"THEY are the gatekeepers. THEY are holding all the keys, THEY are guarding all the doors"

"ZIJ" zijn de buitensysteem zijnden die leven op de aarde, asl ook de aardse leden van hun groep, de "bewakers van de zichtbare wereld"...

Welnu, enkele regels (meer volgt):
[ code verwijderd ]

Dit is een belangrijke regel die je in bijna alle situatie kunt zien, van veiligheidsmaatregelen tot de kracht van stilte, van het wissen van je persoonlijke geschiedenis tot situatie waarbij je kundalini-energie een rol speelt.

Denk aan het jongetje uit "The Matrix" : "It's not the spoon that bends, it's only yourself".

In elk gesprek waar hun karakters bij zijn betrokken geldt dit. Als ze jouw persoonlijke geschiedenis achterhalen, of bepaalde informatie over je, of je mening over iets, of gewoonweg een wetenswaardigheid betreffende een onderwerp, dan gebruiken ze het tegen je, door het manipuleren van hun dubbele-bodem sleutelwoorden, of door de realiteit in stukjes te delen pratend over spelletjes of sport bijvoorbeeld. Als je geinteresseerd raakt in een bepaald gesprek, dan proberen ze jouw enthousiasme tegen je te gebruiken.

Het valt je misschien op dat ze een typische manier van praten hebben: ze gaan niet meteen 'to the point'; ze willen je deelname uitlokken, dus praten ze over een onderwerp zonder de kernpunten aan te snijden. Wanneer ze willen dat je iets zegt, vragen ze het je gewoonlijk niet direct: ze insinueren de zinnen, de ideeën, de woorden, alles.

Je moet leren deze techniek te bespeuren en alleen te antwoorden op wat je precies en direct is gevraagd, je zegt alleen wat je wil zeggen, niet wat zij willen dat je zegt.

Het is heel moeilijk om vlot al je zinnen te controleren, en al je bewegingen, maar je kan het blijven oefenen en trainen. Je kan ook trainen wat Castaneda noemt "the power of silence" : bewust zijn van hun 'vis-pogingen' en ze te vermijden.

Verder, als je realiteit rationaliseert -ergens over denken, gebruikend de aardse logica- kunnen ze proberen je te "straffen" met behulp van doubletalk en linguïstische manipulatie. Rationalisatie als: 'Ik moet er op tijd zijn'; 'Dit is goedkoper dan de ander; ' Ik kan dit voedsel niet weggooien'; etc. Afhankelijk van de situatie zijn deze redeneringen niet langer geldig.

Ze willen je leven en je energieeen controleren. Net als jijzelf. Al het andere is een gevolg van dit feit: een gedissimuleerde oorlog om je lot te beheersen.

Laten we eens kijken naar een voorbeeld van het tegen je gebruiken van wat je doet, op het gebied van veiligheidsmaatregelen. Laten we zeggen dat je een homepage hebt over Nagual-zaken, en dat je veel prijst stel op je anonimiteit, en dat je een extra kopie van alles op een cd-roms hebt, die op je werk in je bureaula liggen ver naar achter geschoven. Wanner je werkt, blijft de la open omdat je iets moet pakken. Maar niemand durft je la open te maken. Dat is jouw privacy.

Op een dag neemt je collega een 4-jarige koter mee naar kantoor. Het kind maakt een flinke rommel van het kantoor. Een voor een, verlaat iedereen het kantoor, totdat je alleen over blijf met het kind. Je begint een beetje te spelen met het kind, en voor de grap leer je het kind hoe het moet typen op de computer. Je voelt je gelukkig, omdat het kind duidelijk niet een van hun speculatoren is: het kind is niet cynisch of hypocriet, het is gewoon een kind. Thuisgekomen die dag bedenk je hoe fijn het wel niet zou zijn als iedereen zich als die kind zou gedragen.

Drie dagen later, is het kind er weer. Dit keer gaat de koter direct naar je bureau, je hebt tenslotte eerst een vriendschap met het kindje gestart. In je gedachte heb je toen de "onschuldigheid" van het kind geprezen. Niemand schenkt er echt aandacht aan, maar het kind geraakt verwonderd over de objecten op je bureau, je la, etc.

Nu heb je dus een probleem. Het kind is ook een 'fantoom' -een van hun speculatoren- die nu jouw blijdschap en je aardigheid tegen je gebruikt. 's Nachts stoppen ze een andere droom in je hersenen : je droomt erover dat je "per ongeluk" -door het kind- je anonimiteit verliest en beken wordt. Dat is hoe ze werken: door proefballonnetjes op te laten insinueren ze hun ideeën en proberen ze je acties tegen je te gebruiken.

Je realiseert je dat als je niks doet, het kind vroeg of laat "toevallig" je cd's vind en ze in de pc stopt en dat als je er niet bent dat iemand anders "toevallig" aan het kind laat zien hoe je een cd-rom - die het kind reeds in zijn handen heeft- in de pc stopt, en hoe je de bestanden op die cd-rom opent, en -TADAA!- weg is je anonimiteit.

Dus je bedenkt de oplossing: je stopt al je cd-roms in een doos, die je hermetisch afsluit alsof het een pakketje voor op de post is. Nu is er geen reden meer voor hun speculaties. Dus het kind reageert op je acties en verschijnt niet meer voor een op z'n minst een lange periode.

"Yet their strength and their speed are still based in a world that is built on rules. Because of that, they will never be as strong or as fast as you can be"

Het bovenstaande voorbeeld is een goede illustratie bij dit citaat uit "The Matrix"-film. Ze moeten je vrije wil respecteren. Ze moeten eerst elementen insinueren - vaak meerdere keren, in maat toenemend- zo dat wanneer je niks doet, ze het je kunnen verwijten in de toekomst voor hun kunstmatige bewegingen, en zodoende proberen ze energie van je af te nemen. Ze kunnen niet simpelweg je anonimiteit breken. Ze moeten insinueren op een of andere manier, en ze doen het rustig, dag na dag.

--------------------------------------------------------------------------------
[ code verwijderd ]

-toelichting volgt tzt.

--------------------------------------------------------------------------------
[ code verwijderd ]

Het betekent dat, wat de omstandigheden ook zijn, alles om je heen is altijd zorgvuldig gedoseerd zodat je in staat bent om de situatie correct af te handelen, mits je je hart volgt.

Illusie kent een limiet. De kracht van deze Matrix reality -deze "Stage World" waar we leven- moet nooit onderschat worden. Tenzij je je paranormale gaven ontwikkelt en de elementen rondom je kan controleren, is er altijd een grens aan je perceptie-veld. En tenzij je specifieke oefeningen krijgt, zal er ook altijd een grens aan je Kundalini-energei zitten.

Desondanks hoef je niet bang te zijn dat je de controle verliest of je "ziel verliest", als je eenmaal begrijpt, ontvangt en voelt dat ze GEDWONGEN zijn deze regel te volgen.

Je zal nooit bloot gesteld worden aan elementen die sterker dan jij zijn langer dan je het uit kan houden. M.a.w. alles is gedoseerd in voorkomendheid of in duur van blootstelling. Als voorbeeld, van tijd tot tijd kan een machtige mooie "verpakking" (matrix-verpakking) je voorbijlopen in de straat - op berekende gedoseerde wijze, maar ze zal niet regelmatig in je werkplaats, je klas of je sportschool zijn, tenzij je er klaar voor bent.
En mooie verpakkingen in het algemeen (van je "broeders" of "zusters") zullen altijd de situatie rondom jou doseren" lange haren kunnen gebonden of losgegooid worden, wanneer dat nodig is, ze kunnen ergens komen of gaan, meer of minder sexy worden, etc.

Ze kun je angsten en verlangens alleen dupliceren. Alles wat buiten je bestaat, bestaat ook binnen in je. Onthoud: er zijn geen Neutrale personen in je omgeving meer, zo dat letterlijk elk element dat significant is voor je gedachten waarschijnlijk gesynchroniseerd is met je acties, gevoelens of gedachten. Dat betekent dat ze slecht regelmatig een element kunnen presenteren boven je limiet, als je eerst een duidelijke en herhaaldelijke interesse toont in de zoektocht er naar.

Het spirituele pad is oneindig, zodat je altijd iets leert, ofwel voor ofwel na het beginnen van de fysieke relatie met je geliefde. Ze zijn gedwongen zich aan te passen aan je limieten, voor na of tijdens deze relatie.

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Zie rest topicgesprek

Er zijn 2 dingen die belangrijk zijn om te opposen en jezelf te legen. Te weten het uitschakelen van je 'Militaire perceptie' en het opzettelijk maken van fouten.
[u]I)- Je Militaire Perceptie "Uitzetten":[/u]

Een belangrijk startpunt is het "uitschakelen" van de sensatie van "militaire perceptie" die ze je soms opdringen, door opzettelijk fouten te creëren, opzettelijke ongelukken, opzettelijke ziektes, alswel constante veranderingen in hun routines.

Verder, er zijn GEEN "men in black" die je onderzoekeen, geen AIVD-ventjes, geen MJ-12 of Bilderburgers, geen zwarte helikopters, geen militaire inlichtingendienst, geen KGB, geen MI-6 of Scotland Yard, geen Surete', NIKS ! Tenslotte doen ze maar alsof, en moeten ze je eigen overtuigingen dupliceren en respecteren ze je vrij wil.

In "The Truman Show", staat er op de poster op de muur van het reisagentschap:

"TRAVELER'S BEWARE : TERRORISTS - DISEASES - WILD ANIMALS - STREET GANGS"

"Listen to me, Truman. There's no more truth out there than there is in the world that I created for you. The same lies, the same deceit, but in my world you have nothing to fear. (...) You're afraid. That's why you can't leave. It's OK, Truman. I understand. I have been watching you your whole life. (...) You can't leave, Truman. You belong here, with me."

(Christoff tegen Truman in de slotscène van "The Truman Show")

Ik hoop dat jullie nog volgen, het is wat...

Hun karakters doen absurde dingen om de mensen in de gevangenis der militaire perceptie te houden: ze vinden zeldzame fossielen van uitgestorven dinosaurussen en laten leeuwen uit een circuskooi ontsnappen. Ze praten over het gebruik van rattengif of het doden van paarden. Ze kunnen 'belletjes' met niets dan geruis maken. Ze vergissen zich opzettelijk, en laten je zien dat ze wisselende gewoontes hebben.

Ze kunnen triviale en opzettelijke problemen associëren voor je geest (zoals het defect van een koffie-apparaat of een vaag probleem met de kantoorprinter) met vergezelde militaire acties aan de Andere Kant, etc.

De naakte ruwe waarheid is dat al deze potentiële dreigingen slechts denkbeeldig zijn. Het zijn fantasieën die ze in je hoofd stoppen. De eerste stap in het 'legen van jezelf' is het overtuigen van je hersenen dat er geen Lizards, agents, of camera's om je heen zijn.

II) - Continu opzettelijk fouten maken

Je kan 'jezelf legen' door hun modus operandi te imiteren. Een natuurlijk gevolg hiervan is dat je hersenen stoppen met het zoeken van occulte verklaringen voor de opzettelijke fouten van hun karakters, omdat je ze zelf ook creëert. Je zal zien dat in veel gevallen zij ook slechts zich zelf 'legen', net als jij en niks anders.

Je moet natuurlijk niet overdrijven met het maken van zulke fouten, omdat in sommige gevallen ze kunnen proberen je fouten tegen je te gebruiken.

Mijn suggestie is wanneer je voelt dat hun fouten opzettelijk zijn gecreëerd vanwege jou, je onmiddellijk zelf een fout maakt. Dit zal hun fout van de top van je geheugenstapel wissen, doordat het jouwe erboven op komt.

Het is raadzaam dat je dagelijks een flinke hoeveelheid fouten creëert om zo je zelf te legen. Het is ook verstandig dat je varieert in je fouten en de type fouten en vermijd dat je steeds de zelfde fout na elkaar maakt, om zo een ongedwongen natuurlijke vertoning van je fouten te creëren. Anders oogt het gekunsteld en dat is niet strategisch.

Gebruik je verbeelding. Je kan je sleutels de hele tijd laten vallen, bijvoorbeeld. Het punt is dat het beter is dat je dit doet voordat zij het doen, zodat wanneer zij hun sleutels laten vallen, er niks gebeurt in je hersenen. Er zal geen ongewenste draaikolk van gedachten over je 'problemen' ontstaan.

De waarheid is dat er geen problemen zijn. Het enige echte probleem is dat ze zeggen dat je problemen hebt om zo je leven en je lot in hun macht te krijgen.

Dit is een fragment uit het boek "Journey to Ixtlan" van Carlos Castaneda :

"Look at the shadow of that boulder. The shadow is the boulder, and yet it isn't. To observe the boulder in order to know what the boulder is, is doing, but to observe its shadows is not-doing. (...) Shadows are like doors, the doors of not-doing."

"Shadows" zijn een eufemisme voor hun linguïstische speculatie, doubletalk en gekunstelde acties in het algemeen. In plaats van te zoeken naar iets op de top van je geheugenstapel dat een overeenkomst met een of ander element vertegenwoordigt, analyseer je het mechanisme van speculatie zelf, en/of je pakt het web achter het element aan: het element is het element en niks anders.

En als ze hun sleutels eerst laten vallen, kun je de jouwe het volgende ogenblik laten vallen, om zo hun fouten te kopieren

Een paar andere voorbeeld-ideeën.

Als je een bril hebt; laat hem vallen.
Je kan je knie stoten tegen een tafel.
Je kan de lift uitstappen op een verkeerde verdieping.
Je kan de verkeerde bus nemen.
Je ken de bus opzettelijk missen.
Je kan je computer "per ongeluk" onafgesloten uitzetten.
De mogelijkheden zijn eindeloos, gebruik gewoon je fantasie.

Soms kun je een fout maken die schade of gevaar oplevert, laat bijvoorbeeld eens een kop hete koffie vallen in een publieke ruimte.

Een ander belangrijk type fout is vergeetachtigheid. Je kan praktisch alles vergeten, van een afspraak met je tandarts tot je autosleutels.

Je kan je paraplu vergeten tijdens een regenachtige dag, en zodoende het archetype "nat zijn" creëren. Letterlijk. "Maar ik kan verkouden worden", zeg je misschien. Ja dus... dat kan. Geeft niet. Zij raken opzettelijk verkouden, dus waarom jij niet? Zie je hoe belangrijk het is de aardse rationalisme uit te schakelen?

Op kantoor kun je een hoop fouten creëren. Tijdens het schrijven of typen kun je lettrse omdraiaen, etc. Je kan documenten op de kop leggen of verkeerd sorteren, etc.

Deze berekende fouten zijn noodzakelijk om je zelf te legen en ook om het effect van hun fouten op je brein te minimaliseren. Observeer wat ze doen en imiteer hun fouten wanneer dat mogelijk is.

"They are the gatekeepers. They are holding all the keys, they are guarding all the doors".
(morpheus to Neo, in "The Matrix")
Opzettelijke fouten zijn deel van de routine van de karakters, dus waarom kunnen ze niet ook deel van jouw routine zijn?

Desondanks zul je je realiseren dat je niet alles wat ze doen kunt imiteren, omdat je niet de zelfde krachten noch de complexiteit van deze personen bezit.

Een gevolg hiervan is dat het niet reëel is dat je opzettelijk je been breekt, bijvoorbeeld, of dat je auto opzettelijk tegen een boom knalt, terwijl je weet dat zij het soms wel met opzet doen. Maar zij manipuleren de factoren, zij kunnen de fysieke pijn onderdrukken gebruik makend van de geest, zij kunnen vervangen worden door kopieeen en zij kunnen gebruik maken van buitensysteemse dingen om de schade te doseren.

Een ander belangrijk punt is dat je linguïstische fouten kunt maken. M.a.w., fouten die archetypen produceren.
Of je kan kleuren verwisselen!

Je kan ook hun fouten kopiëren, door een ander. Iemand laat bijvoorbeeld zijn hoed vallen, jij hebt geen hoed, maar wel een bril dus laat je die vallen, of je sleutels Iemand lult over het "verschrikkelijke nadeel" van voetballen zonder schoenen, je kunt dat je schoen kapotsnijden, etc.

Het brein werkt met beelden, symbolen en associatie van ideeën. Daarom kan een variatie op de methode hierboven beschreven zijn om je bepaalde beelden en/of een combinatie van beelden en woorden in te beelden om je zelf te legen, meteen nadat ze hun zinnen of acties.
pi_48217523
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:38 schreef CBG het volgende:

[..]
mijn avatar, wat doe je
pi_48218691
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

mijn avatar, wat doe je

Hoe lang heb je die al?
pi_48218811
jullie zouden het ook gewoon leuk van/voor elkaar kunnen vinden
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_48218836
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:48 schreef CBG het volgende:

[..]

Hoe lang heb je die al?
o nou ga je zeker beweren dat ik hem gejat heb

die van jou is sowieso brak, zitten foutjes in. zoek maar een nieuwe
pi_48218899
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef Boswachtertje het volgende:
jullie zouden het ook gewoon leuk van/voor elkaar kunnen vinden
ga een boom knuffelen, hippie
pi_48219046
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:51 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
o nou ga je zeker beweren dat ik hem gejat heb

Misschien is dat ding van mijn hand, makker?
Zeker van zionpedia gejat eh...

En die foutjes komen door zo'n verklein-tool...
pi_48219473
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:53 schreef Byte_Me het volgende:
ga een boom knuffelen, hippie
aaaaah Lief
pi_48222604
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:56 schreef CBG het volgende:

[..]

Misschien is dat ding van mijn hand, makker?
Zeker van zionpedia gejat eh...

En die foutjes komen door zo'n verklein-tool...
lijkt me sterk dat je zo'n ding maakt en hem vervolgens brak omzet in negatieve kleuren en verkleind, terwijl je het origineel zou hebben. maar goed, ik hem hem ook niet gemaakt nee. ik heb hem wel al anderhalf jaar hier op fok en kom hem nu voor het eerst nog eens tegen.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:30:30 #197
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_48222907
Niemand raakt de zionische maanframe aan! Ik sta er momenteel op ingelogged als admin dus zoek maar een ander pc-tje op het netwerk. Wel zijn er voor sommige users exits beschikbaar. Talk on-topic or go find one!
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_48300345
Nou ik heb zo'n beetje het meeste wel gelezen hierzo. Beetje jammer dat het eindigt in ruzie over een avatar. Ik kan hier wel iets mee, maar eigenlijk ook weer helemaal niet. Als ik het niet letterlijk zou interpreteren dan kan ik er wat mee. Maar dat houdt in dat ik het verhaal naar mijn hand zet, terwijl TS het serieus bedoeld.

Maar wat ik niet kan begrijpen is: wij zijn zij?

Ik snap het echt niet? Het verhaal is gewoon veels te ingewikkeld en te omslachtig om ook maar iets van substantie te hebben. Het is een puur product van dualistisch denken, dat er anderen zijn met verborgen intenties, situaties naar eigen hand draaien. Het is een groot ego-bs, mijns inziens.

Ook kwam een stukje What The Bleep Do We Know? naar voren. Over quantum mechanica. Mensen die spiritualiteit aan rekenkundige modelen die verschijnselen beschrijven op het niveau van atomen, hebben het niet echt veel begrepen van beide. Ik snap dat je verbanden kan leggen, associaties kan maken naar de resultaten die gevonden zijn door de wetenschap, maar dat heeft niets te maken met spirituele waarheden. Wiskundige modelen die resultaten geven die in overeenstemming zijn met de metingen - waarheid over je zelf.
Sat
Chit
Ananda
pi_48301735
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef IM-DI7 het volgende:
Ook kwam een stukje What The Bleep Do We Know? naar voren. Over quantum mechanica. Mensen die spiritualiteit aan rekenkundige modelen die verschijnselen beschrijven op het niveau van atomen, hebben het niet echt veel begrepen van beide. Ik snap dat je verbanden kan leggen, associaties kan maken naar de resultaten die gevonden zijn door de wetenschap, maar dat heeft niets te maken met spirituele waarheden. Wiskundige modelen die resultaten geven die in overeenstemming zijn met de metingen - waarheid over je zelf.
Is dat wel waar? In de theorie van de TS is juist het idee dat alles bewust is, dus dan maakt het m.i. niet uit of je nou op atomair niveau kijkt of op kosmologische schaal. Ik denk dat we nog veel te weinig weten van o.a. de quantummechanica om zaken uit te kunnen sluiten en/of berekenen.

De tijd zal het wel laten zien.. en dan nog verwacht ik weer enorme veranderingen tegen die tijd.. on and on and on. Een immer evoluerende Matrix waar wij onderdeel van zijn.. kan er opzich wel wat mee...
pi_48305586
@Boswachtertje
We (ik niet bijzonder veel, maar master student natuurkunde) weten heel veel al van de theory. De theory is bekend, is aan experimenten getoetst en is in overeenstemming met wat er nu gemeten kan worden. Dat deze theory misschien nog grondig zal worden herzien, dat wil ik best geloven. Maar dat houdt niet in dat de 'waarheden' / resultaten die we nu gevonden hebben, dezelfde blijven. Alleen zullen ze dan vanuit een andere theory worden uitgelegd.

Maar ik bedoelde te zeggen of duidelijk maken dat als de wetenschap momenteel gravitatiekracht zou kunnen uitleggen (kunnen we nu nog niet echt), dat dan dezelfde vergelijkingen zouden komen. Dat de wetenschap dan heeft bewezen dat gelijke elkaar aantrekken, netzoals dat gebeurt als jij je openstelt voor een gebeurtenis en dat dat dan ook gebeurt. Of dat die gravitatietheory dan ook een verklaring zou zijn voor synchroniciteit. En natuurlijk kan je wel een vergelijking maken, maar daar blijft het bij: een vergelijking.

Wij zijn altijd al onderdeel geweest van een immer veranderde wereld. Alles veranderd, behalve .. .;)
Sat
Chit
Ananda
pi_48308149
hehe dank voor de toelichting..

en met die laatste zin ben ik het natuurlijk helemaal eens
pi_48309182
@Boswachtertje
FF offtopic hoor, maar ik wil het toch even zeggen:
Gulden snede pwnd!!

Correctie typfoutje
Sat
Chit
Ananda
pi_48315135
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:15 schreef IM-DI7 het volgende:
@Boswachtertje
FF offtopic hoor, maar ik wil het toch even zeggen:
Gulden snede pwnd!!

Correctie typfoutje
Tja.. en niet alleen de gulden snede.. dat is enkel het deel van het geheel..

De gulden snede kennen we allemaal, maar sociaal zijn.....
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:32:52 #204
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48324620
leuke port
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')