Dream is Destiny.. iets waar jij wel achter zal staan toch? En dat is voor mij juist de reden dat ik hier kom kijken in het topic! Want voor mij is dit heel goed te combineren met al mijn gedachten over het leven en dan met name dat dit wel eens een zelfgenerende droom kan zijn! En dan ben ik zo vrij om het woord Matrix te vervangen door Droom. De Universele droombox, waarin wij kunnen creëren wat wij willen. In het dagelijkse leven leren wij om te gaan met onze eigen rationele gedachten en leren wij ook in de wereld vanuit onze intuitie werken en speelt ons gevoel een belangrijke rol; de interne strijd die ontstaat door het continue afwegen van ratio vs emotie vormt de belangrijkste les. Wat je zwaarder laat wegen, vormt je persoon. Maar wat het verhaal van MVP zo leuk maakt, is dat het ons de mogelijkheid schept om te spelen met die interne strijd. Alles is bedoelt om een synthese te vormen binnen ons denken, om zo de ogenschijnlijke dualiteit te kunnen ontstijgen en werkelijk te zien zoals het is. Alles is subjectief en dat maakt het zo makkelijk om vanuit de ratio te reageren. Hoe vaak vergeten wij niet dat ons denken onszelf vormt en dat dit vervolgens in iedere situatie een afweging maakt gebasseerd op ons denken. Ik bijvoorbeeld weet dat ik nogal sterk vertrouw op wat ik denk en dit speelt in iedere situatie weer zijn spelletje. En hoe meer je er bij stil staat, hoe beter je het bij jezelf kunt doorzien. Ik merk bijvoorbeeld wanneer ik de fout in dreig te gaan in een discussie, maar vooral in de zelfreflectieve natuur van alles. Ik ben er erg sterk in, mezelf open en bloot te geven, omdat ik weet dat dit het meest postieve resultaat zal opleveren, wanneer ik mijn ogen durf te openen voor de waarheid omtrent mijn werkelijke zelf. Het is heerlijk om jezelf onder ogen te durven komen! Je leert en geniet en je leert voornamelijk om wat milder te zijn in de reactie naar andere mensen; immers iedereen zal uiteindelijk hetzelfde proces moeten doorlopen alvorens hij/zij zichzelf waarlijk kan aanschouwen voor de volheid welke aanwezig is in ieder van ons!quote:Op zondag 17 september 2006 15:31 schreef Sight_key het volgende:
Waashaas
Ik vind het maar een wazig verhaal.
En volgens mij neem je de film the matrix wel erg serieus.
No offence trouwens. Maar een film zo serieus nemen kan niet goed zijn. Dan leef je in een waan.
Pilletje hebben?
Is niet bedoeld als wraak of wat dan ook.
Ik vind je maar wazig en ik kan vrij weinig met je verhaal. En de film the matrix is ook niet alles. Waar ze een biefstuk zien als slecht en ga zo door. Teveel overbodige zaken laten ze zien in die film.
Je bent teveel aan het spacen volgens mij.
Ik heb me de vrijheid genomen om te twijfelen aan je beweringen dus. Net zoals je mij loopt af te krakenEn dan schrijf ik hier zomaar omdat je verhaal kant nog wal slaat.
Te wazig, niet helder en ga zo door.
Mensen leven in een gezamlijke wereld dusEen gezamelijk systeem, en dat zal altijd zo blijven
Heb jij er vrede mee? Het hele verhaal is wat dat betreft ook een reactie op jouw reactie. Want hoe moeilijk het ook is, ik heb leren omgaan met vervelende reaguurders en ik sta er nu vaak boven en kan alle kritiek - na even de woede of mijn ongeloof te hebben afgekoeld door niet meteen te kiezen om op de reactie knop te drukken - rustig beantwoorden middels een veel gematigdere reactie. Juist door even rustig alles te overdenken, kun je er voor zorgen dat jij begrip creëert voor jouw verhaal, zonder dat je de ander op zijn verhaal hoeft aan te vallen middels flames of negatieve opmerkingen zoals Sight weleens wil toepassen in zijn reacties - zoals ik al vaak heb gezien in de vele topics welke ik met hem heb gedeeldquote:Op zondag 17 september 2006 15:35 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Hee Drollenvangert. Het geeft niet dat je niets met dit verhaal kan. Dan is dit verhaal ook niet voor je bedoelt. Laat het links liggen, heb er vrede mee.
quote:Sony patent takes first step towards real-life Matrix
IMAGINE movies and computer games in which you get to smell, taste and perhaps even feel things. That's the tantalising prospect raised by a patent on a device for transmitting sensory data directly into the human brain - granted to none other than the entertainment giant Sony.
The technique suggested in the patent is entirely non-invasive. It describes a device that fires pulses of ultrasound at the head to modify firing patterns in targeted parts of the brain, creating "sensory experiences" ranging from moving images to tastes and sounds. This could give blind or deaf people the chance to see or hear, the patent claims.
While brain implants are becoming increasingly sophisticated, the only non-invasive ways of manipulating the brain remain crude. A technique known as transcranial magnetic stimulation can activate nerves by using rapidly changing magnetic fields to induce currents in brain tissue. However, magnetic fields cannot be finely focused on small groups of brain cells, whereas ultrasound could be.
If the method described by Sony really does work, it could have all sorts of uses in research and medicine, even if it is not capable of evoking sensory experiences detailed enough for the entertainment purposes envisaged in the patent.
“This was a prophetic invention. It was based on an inspiration that this may someday be the direction technology takes us”Details are sparse, and Sony declined New Scientist's request for an interview with the inventor, who is based in its offices in San Diego, California. However, independent experts are not dismissing the idea out of hand. "I looked at it and found it plausible," says Niels Birbaumer, a pioneering neuroscientist at the University of Tübingen in Germany who has created devices that let people control devices via brain waves.
The application contains references to two scientific papers presenting research that could underpin the device. One, in an echo of Galvani's classic 18th-century experiments on frogs' legs that proved electricity can trigger nerve impulses, showed that certain kinds of ultrasound pulses can affect the excitability of nerves from a frog's leg. The author, Richard Mihran of the University of Colorado, Boulder, had no knowledge of the patent until New Scientist contacted him, but says he would be concerned about the proposed method's long-term safety.
Sony first submitted a patent application for the ultrasound method in 2000, which was granted in March 2003. Since then Sony has filed a series of continuations, most recently in December 2004 (US 2004/267118).
Elizabeth Boukis, spokeswoman for Sony Electronics, says the work is speculative. "There were not any experiments done," she says. "This particular patent was a prophetic invention. It was based on an inspiration that this may someday be the direction that technology will take us."
From issue 2494 of New Scientist magazine, 07 April 2005, page 10
Oja!quote:Op woensdag 27 september 2006 20:25 schreef jogy het volgende:
MVP, ik heb me laatst verdiept in een boekwerkje dat eigenlijk hetzelfde zegt maar met een andere insteek, een andere schil zogezegd maar basicly hetzelfde.
Nu mijn vraag, heb je al iets met de kennis kunnen doen? iets ervaren wat in jouw opinie kwam omdat je 'het door hebt' of niet? En verder dikke hulde nog steeds voor het topic, lekker out of the box dit.
En dat is het belangrijkst, alleen, en don't get me wrong natuurlijk, word je niet een beetje achterdochtig doordat je aan iedereen twijfelt? En zijn ze alleen uit op negatieve emoties (energie) of gewoon heftige emoties ( verliefdheid oid)?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:15 schreef MostValuablePrincess het volgende:
[..]
Oja!
Het komt sowieso (wat je niet zou denken) mijn gemoedstoestand flink ten goede. Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen, doordat ik bestudeerd hebt hoe mijn de taal 'misbruikt'.
Verder en belangrijker nog kan ik mijn directe omgeving naar mijn hand zetten. Dit klinkt spectaculair... en dat is het ook.
Mijn wil is meer dan mijn wil. Je kan het een beetje vergelijken met wat ze in "The Secret" opperen. The Law of Attraction zeg maar...... Heel handig (understatement).![]()
Creëer je eigen werkelijkheid, dat is de shizzle jaquote:Op woensdag 27 september 2006 22:18 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Vandaar ook dat nieuwe stukje creeren..... erg belangrijk. De OP is in principe het constateren en analyseren van 'het probleem' of beter: de situatie, de omgeving. En het stuk creeren is de volgende stap. Men moet niet blijven hangen in analyse, men moet gaan creeren. Let wel de analyse is natuurlijk de basis, zonder die kennis geen creatie.
Binnenkort....veeeeel meer over het creeren en het 'verdergaan'.
Uit de film 'de Matrix'quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:00 schreef displission het volgende:
TFP![]()
ps: hoe kom je aan deze ervaring? vanwaar deze "waarheid"?? Heb je ervoor gestudeerd?
quote:
Juist als je dit alles door hebt, kun je er mensen op wijzen dat je daar niet gediend van bent. Je twijfelt niet zo zeer aan anderen, maar aan de reacties van jou naar die ander toe. De buitenwereld wordt een spiegel met vergrootfunctiequote:Op woensdag 27 september 2006 22:19 schreef jogy het volgende:
En dat is het belangrijkst, alleen, en don't get me wrong natuurlijk, word je niet een beetje achterdochtig doordat je aan iedereen twijfelt? En zijn ze alleen uit op negatieve emoties (energie) of gewoon heftige emoties ( verliefdheid oid)?
Ik lees het eigenlijk op een andere manier, dat er mensen onder ons zijn die helemaal buiten deze realiteit functioneren en elke vorm aan kunnen nemen die ze willen om ons te beinvloeden. En natuurlijk de mensen die worden beinvloed door die wezens en het niet door hebben dat er met hun emoties gespeelt wordt. Maar het ligt in principe eigenlijk aan de manier hoe je op die zaken reageert dus. Heb je enkel positieve gevoelens dan zul je een groot deel van hun gereedschap wegnemen om mee te spelen want ze kunnen niet creëeren. Toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:39 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Juist als je dit alles door hebt, kun je er mensen op wijzen dat je daar niet gediend van bent. Je twijfelt niet zo zeer aan anderen, maar aan de reacties van jou naar die ander toe. De buitenwereld wordt een spiegel met vergrootfunctie![]()
En wat zijn jouw intenties om te creeëren dan?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:15 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Oja!
Het komt sowieso (wat je niet zou denken) mijn gemoedstoestand flink ten goede. Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen, doordat ik bestudeerd hebt hoe mijn de taal 'misbruikt'.
Verder en belangrijker nog kan ik mijn directe omgeving naar mijn hand zetten. Dit klinkt spectaculair... en dat is het ook.
Mijn wil is meer dan mijn wil. Je kan het een beetje vergelijken met wat ze in "The Secret" opperen. The Law of Attraction zeg maar...... Heel handig (understatement).![]()
Als hij slim is, goeie, harde stevige batsiesex met bevallige jonge dames.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:52 schreef The_Shining het volgende:
[..]
En wat zijn jouw intenties om te creeëren dan?
Nog even een toelichting n.a.v. de vragen. Ik merk dat het doorhebben van deze intenties en het aantal voorvallen met deze intenties omgekeerd evenredig zijn, zeg maar. Handig dus.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:15 schreef MostValuablePrincess het volgende:
[..]
Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen...
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:52 schreef The_Shining het volgende:
[..]
En wat zijn jouw intenties om te creeëren dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |