Kaka en Seedorf spelen niet bij Juvequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:56 schreef wdn het volgende:
Indien Juve naar de Serie C gaat worden alle contracten verbroken en kunnen Kaka, Seedorf en Nedved zondermeer vertrekken en op zoek naar een andere club.
Inderdaad spelen ze dan geen Serie Amaar misschien wel in Spanje, Engeland of Duitsland ofzo
Of niet en gaan ze rentenieren.
hele mooie eis ? Als je ziet dat Milan zich als enige vd 4 clubs niet schuldig heeft gemaakt aan sportieve fraude, maar enkel artikel 1 overtreden heeft (zaken inzake ethiek, dus maw je mag geen contact nemen met scheidsorganisaties, andere clubs artikel 6 ook) dan is Serie B een te zware eis voor Milan. Maar zo vaak zijn de eisen hoog en de straffen een stuk minder.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef versteegrob het volgende:
Forse eisen Italiaans omkoopschandaal
Geschreven door Arjan van den IJssel op dinsdag, 4 juli om 12:47
In Italië is vandaag geschokt gereageerd op de eisen inzake het omkoopschandaal, valt op te maken Gazzetta dello Sport. Juventus zou haar laatste twee kampioenschappen kwijtraken en tevens worden teruggezet naar de Serie C1, met zes punten in mindering.
Ook tegen Fiorentina en Lazio worden forse straffen geëist, beide clubs zouden teruggezet worden naar de Seire B, met vijftien punten in mindering. Voor AC Milan geldt dezelfde straf, echter met maar drie punten in mindering.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=28772
Hele mooie eis! Terug zetten naar Seria C en Serie B. Ik ben vooral benieuw hoe de spelers er mee omgaan. Zie het al voor me, Kaka, Seedrof, Nedved niet in de Serie A.
Andere clubs in Italiequote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:41 schreef MarkNMGN het volgende:
Ben wel heel benieuwd hoe dat met de verdere verdeling van de CL-plaatsen gaat.
Die zullen wel naar het land onder Griekenland gaan ofzo?
Nieuwe grootmachten lijkt me niet, AC Milan zal toch wel weer snel terugkeren en Juventus uiteindelijk ook wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:38 schreef daaaaan het volgende:
Inter straks de absolute topclub in Italie? Die kunnen lekker de beste vissen gaan vangen uit de vijvers van AC Milan en Juventus.
Of zullen er subtoppers uitgroeien tot nieuwe grootmachten?
10 juli dacht ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:50 schreef Trancelocator het volgende:
En wanneer is de uiteindelijke uitspraak dan?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:48 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Nieuwe grootmachten lijkt me niet, AC Milan zal toch wel weer snel terugkeren en Juventus uiteindelijk ook wel.
Die grieken mogen ook geen europese wedstrijden meer spelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:41 schreef MarkNMGN het volgende:
Groningen in de CLquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die grieken mogen ook geen europese wedstrijden meer spelen.![]()
Gaat toch in ieder geval twee jaar overheen dan, en ik verwacht ook wel verlies van sponsors en dus inkomsten, deklap zal dus wel aanzienlijk zijn. Ik denk dat het (helaas) niet zo ver zal komen, zal wel gewoon een geldboete worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:48 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Nieuwe grootmachten lijkt me niet, AC Milan zal toch wel weer snel terugkeren en Juventus uiteindelijk ook wel.
zou wel ganz geil zijn.quote:
Denk het ook wel ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zou wel ganz geil zijn.![]()
Maar ik neem aan dat andere Italiaanse ploegen gewoon CL gaan spelen....
Leg mij eens uit wat er zo geil is aan Groningen in de CL? Weet je wat voor een domper dat is voor het NL voetbal. Kom op zeg, in Tilburg met 6-0 verliezen. Wat moet het dan wel niet in bijv Londen worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zou wel ganz geil zijn.![]()
Maar ik neem aan dat andere Italiaanse ploegen gewoon CL gaan spelen....
Denk je dat een FCG supporter daar iets om geeft....? Net zoveel als de Willem II en Heerenveen supporters destijds en ik geef ze geen ongelijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:47 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat er zo geil is aan Groningen in de CL? Weet je wat voor een domper dat is voor het NL voetbal. Kom op zeg, in Tilburg met 6-0 verliezen. Wat moet het dan wel niet in bijv Londen worden.![]()
Het ging erom of een FCG supporter iets om het feit geeft dat Nederland weinig punten zal scoren dankzij FCG als zei mee zouden mogen doen met de CLquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:02 schreef daaaaan het volgende:
Natuurlijk geef je daar iets om... je support je team toch niet om ze vernederd zien te worden?
En hier geef je zelf al antwoord.quote:Je neemt het alleen op de koop toe als je mee mag doen met de CL.
Als Milan en Juve hierin betrokken zijn dan is Inter gewoon de eerlijke kampioen.quote:
Nee ROma , Chievo en nog een team gaan de CL in.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:41 schreef MarkNMGN het volgende:
Ben wel heel benieuwd hoe dat met de verdere verdeling van de CL-plaatsen gaat.
zover zie ik het nog niet komen ( hoop ikquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Als Milan en Juve hierin betrokken zijn dan is Inter gewoon de eerlijke kampioen.
Hebben we zelfs dan 2 titels , 2 bekers en een supercoppa gewonnen en 2 jaar.
Roma kan dan volgend jaar meestrijden tegen Inter
Ik snap het echt niet van FIorentina, kom je uit zo'n kut situatie en ben je weer helemaal terug en dan...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Tsja Milan en Juve zijn het zelf schuld als ze het ook hebben gedaan
Ik vind het alleen jammer van Fiorentina.
Misschien kan Palarmo aanhaken bij de top
Inter heeft het geval met Juve zelf aangekaart bij de bond waarop ze een boete kregen !quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:23 schreef TimoBasso het volgende:
Ik schat Inter ook niet geheel zuiver,met al die Zuid Amerikaanse invloeden
ach jongen, Milan heeft zich nooit schuldig gemaakt aan sportieve fraude (er is dus nooit een match van Milan gemanipuleerd geweest) en Juve was zowiezo beter dan Inter. Echt een trieste ploeg, de Nerrazurri : door eigen falen al sinds 1989 geen scudetto, en door dit schandaal zien ze de kans schoon om alsnog via het gerecht een titel te pakkenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:54 schreef Capetown het volgende:
Terecht toch? We weten nu waarom dat de afgelopen jaren niet is gebeurd.
stop aub met je Inter-bevoordeling, Milan heeft GEEN sportieve fraude gepleegd. Ze hebben wel telefoontjes gepleegd wat verboden is, maar hebben geen enkele match gemanipuleerd. Juve dus wel, maar zou hoedanook boven Inter zijn geeindigd. Zielig hoe Inter het 17 jaar lange falen nu in schoenen schuift van het schandaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Tsja Milan en Juve zijn het zelf schuld als ze het ook hebben gedaan
Zie Feyenoord (behalve de passage 'met zoveel geld' dan)quote:Op woensdag 5 juli 2006 05:55 schreef daaaaan het volgende:
Niet als de net-wel ploegen verdwijnen dus
Vind het overigens raar dat zo'n grote club met zoveel geld niet echt mee kan doen met de 'grote jongens'.
Het geld komt daar niet op de juiste plaatsen terechtquote:Op woensdag 5 juli 2006 05:55 schreef daaaaan het volgende:
Niet als de net-wel ploegen verdwijnen dus
Vind het overigens raar dat zo'n grote club met zoveel geld niet echt mee kan doen met de 'grote jongens'.
Offtopicquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:47 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat er zo geil is aan Groningen in de CL? Weet je wat voor een domper dat is voor het NL voetbal. Kom op zeg, in Tilburg met 6-0 verliezen. Wat moet het dan wel niet in bijv Londen worden.![]()
Och, ik moet zeggen dat ik een club als Juve ook zo langzamerhand wel begin uit te kotsen, schandaal op schandaal wordt daar gestapeld......quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:34 schreef Pritt het volgende:
Inter de lachende derde.
Dat vind ik wel jammer, ik gun die club dat niet.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Och, ik moet zeggen dat ik een club als Juve ook zo langzamerhand wel begin uit te kotsen, schandaal op schandaal wordt daar gestapeld......
Juist wel. Al 20 jaar smachten ze naar het kampioenschap. Dan worden ze het uiteindelijk, maar op zo'n manier dat ook dat weer een enorme deceptie is.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:34 schreef Pritt het volgende:
Inter de lachende derde.
= klassejustitie als kleinere clubs al om 1 afgesproken wedstrijd teruggezet worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:39 schreef Loohcs het volgende:
Het is pas een eis en uiteindelijk zullen ze allemaal op de een of andere manier wel gewoon in de serie A mogen blijven met een geldboete en 3 (of 6) verliespunten bij de start van 't seizoen.
Het is de doodsteek voor je competitie als je zulke grote teams terug gaat zetten. Die wetenschap mag misschien niet meespelen, maar dat zal uiteindelijk wel gebeuren denk ik.
Hier ben ik het mee eens. Als ze het lef hebben pakken ze nu door en dan ben je voor lange tijd van zulk gezeik af. Doe je het af met half werk, dan werk je het alleen maar in de hand.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:42 schreef MaxPower het volgende:
[..]
= klassejustitie als kleinere clubs al om 1 afgesproken wedstrijd teruggezet worden.
Of je maakt schoon schip, of je accepteert dat grotere clubs dus feitelijk boven de wet staat. In het laatste geval is het ook de doodsteek voor je competitie.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:42 schreef MaxPower het volgende:
[..]
= klassejustitie als kleinere clubs al om 1 afgesproken wedstrijd teruggezet worden.
Of je maakt schoon schip, of je accepteert dat grotere clubs dus feitelijk boven de wet staat. In het laatste geval is het ook de doodsteek voor je competitie.
Ik ben het met je eens dat het klassejustitie zou zijn. Ik zeg ook dat het niet mee mag spelen, maar de praktijk is vaak anders.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:39 schreef Loohcs het volgende:
[...]
Het is de doodsteek voor je competitie als je zulke grote teams terug gaat zetten. Die wetenschap mag misschien niet meespelen, maar dat zal uiteindelijk wel gebeuren denk ik.
Waarom moet hij kappen als je zelf hetzelfde doet met je eigen (foute) ploeg?quote:Op woensdag 5 juli 2006 04:26 schreef BramKVO het volgende:
[..]
stop aub met je Inter-bevoordeling, Milan heeft GEEN sportieve fraude gepleegd. Ze hebben wel telefoontjes gepleegd wat verboden is, maar hebben geen enkele match gemanipuleerd. Juve dus wel, maar zou hoedanook boven Inter zijn geeindigd. Zielig hoe Inter het 17 jaar lange falen nu in schoenen schuift van het schandaal.
Inter had achteraf dus wel gelijk toen ze Juve beschuldigden en een boete kregen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 04:26 schreef BramKVO het volgende:
[..]
stop aub met je Inter-bevoordeling, Milan heeft GEEN sportieve fraude gepleegd. Ze hebben wel telefoontjes gepleegd wat verboden is, maar hebben geen enkele match gemanipuleerd. Juve dus wel, maar zou hoedanook boven Inter zijn geeindigd. Zielig hoe Inter het 17 jaar lange falen nu in schoenen schuift van het schandaal.
Inter heeft wel eerlijk deelgenomen aan de competitie.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:34 schreef Pritt het volgende:
Inter de lachende derde.
We blijven hopen op een Abramovic, wellicht als Europa lonkt...quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Parma heeft toch problemen met de centen.
Dalijk gaat AS ROma er met deze namen vandoor.
Dat is juist de enige reden waarom ze nooit kampioen worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:48 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Zie Feyenoord (behalve de passage 'met zoveel geld' dan)
quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:23 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel met een sisser aflopen.
![]()
De Advocaat van Juve heeft al aangegeven te kunnen leven met degradatie naar de Serie B en puntenaftrek. Is niet zo diep als de Serie C1 maar is al heel wat. Ik verwacht ook dat Juve minimaal deze straf zal krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:23 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel met een sisser aflopen.
![]()
Ik ben een beetje dubbel. Ik hoop dat er goed schoon schip wordt gemaakt en dat er flink gestraft wordt, maar wil Viola niet in de Serie B zien uit persoonlijk oogpunt. Dus Juve in B en de rest toch in A is aan de ene kant interessant, maar Juve in C1 ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef DIGGER het volgende:
[..]
De Advocaat van Juve heeft al aangegeven te kunnen leven met degradatie naar de Serie B en puntenaftrek. Is niet zo diep als de Serie C1 maar is al heel wat. Ik verwacht ook dat Juve minimaal deze straf zal krijgen.
Degradatie naar de C1 zou overigens een inkomstendaling van 79% betekenen, zo is berekend.
Dit seizoen -15 punten en daardoor volgend seizoen Serie B zou ook wel leuk zijn voor Lazioquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:23 schreef -Wolf- het volgende:
De -15 punten aftrek van LAZIO, dat trek ik heel slecht.
Of Serie B of -15 punten, maar niet allebei.
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vandaag een item bij 2vandaag over het hele gebeuren; vanaf 18.00
quote:
quote:MOGGIGATE: AZ (of FC Groningen) in Champions League?
VIANEN, 6 juli 2006 13:23 - De affaire-Moggigate heeft natuurlijk ook gevolgen voor het internationale voetbal. En het zou wel eens verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor de Nederlandse inbreng in de Champions League. Wanneer de Italiaanse justitie niet op tijd zijn rechtspraak voltooit, is de kans aanwezig dat de UEFA geen enkele inschrijving zal accepteren voor de Europese toernooien.
Die kans is eerlijk gezegd klein, maar op initiatief van voorzitter Gervais Martel van de Franse club Lens is er wel een andere mogelijkheid ontstaan. Martel is van mening dat zijn club (als vierde geeindigd in de Franse competitie) recht heeft om de voorronde van de Champions League te spelen. "Het lijkt me onmogelijk dat de UEFA de inschrijving van Chievo Verona en Palermo zomaar zal accepteren. Uit ethisch oogpunt bekeken is dat zelfs niet juist, want die clubs hebben helemaal geen prestatie geleverd waarmee een plaats in de Champions League gerechtvaardigd kan worden."
Martel doelt erop dat de UEFA Italië ook moet straffen voor het schandaal en zodoende een paar plaatsen moet laten zakken op de zogenaamde landenranglijst. Zodoende kunnen Duitsland en Frankrijk in de Champions League een vierde ploeg inschrijven en Nederland een derde.
Welke club die derde plaats mag innemen, is natuurlijk een bizar vraagstuk. Wordt dat de nummer twee van het afgelopen seizoen (AZ) of de verliezend finalist van de play-offs (FC Groningen). Het lijkt waarschijnlijk dat de UEFA in dat geval alleen de inschrijving van AZ zal accepteren.
Martel weet zich bij zijn actie gesteund door de Franse bond, die de kwestie bij de eerstvolgende vergadering van de UEFA zal aankaarten. Italië zou als dit senario wordt gevolgd in de Champions League alleen vertegenwoordigd worden door Inter en eventueel (via de voorronde) door AS Roma. bron: voetbalonline.nl
Vertel!quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kut, helemaal vergeten.
Nu nog een stukje op NED2!
Ergens misschien een herhaling op internet?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
En de herhaling ook weer gemist.
Maar de stukjes die ik zag, was er vol vertrouwen nog in de club. Supporters blijven hoe dan ook de club steunen.
Volgens enkele journalisten zal de Serie B, mochten alle straffen doorgaan, veel interessanter worden dan de Serie A.
quote:Italy minister hints at amnesty
Italy's justice minister suggested an amnesty may be suitable for clubs named in an alleged match-fixing scandal so as not to punish players from the squad who have reached Sunday's World Cup final against France.
"The government cannot get involved in this issue," Justice Minister Clemente Mastella told the Corriere della Sera newspaper on Friday.
"But I do think the majority of fans want an amnesty. As a fan, let me say this: is it fair that (Fabio) Cannavaro and (Alessandro) Del Piero and so many others should play in the third division after everything they have done?".
Cannavaro and Del Piero are two of several Italy players on the books of Juventus.
The Serie A champions face possible relegation to the third division for what a prosecutor says was the club's role in the scandal.
The club denies wrong-doing but one of their lawyers has suggested relegation to the second division might be apt punishment if Juventus are found guilty by a sports tribunal.
There have been several calls for an amnesty for Juventus and the other three clubs caught up in the scandal, AC Milan, Lazio and Fiorentina, given the efforts of Italy's players at the World Cup in Germany.
But earlier this week Sports Minister Giovanna Melandri said the proposal was "idiocy".
KLIK Het begint na 23 minuten....maruh dat had je zelf toch ook wel kunnen vinden?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 02:00 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ergens misschien een herhaling op internet?
Behalve dat, dan mag Italie dezelfde straf krijgen als Griekenland.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:15 schreef methodmich het volgende:
Amnestie!
Waarom verbaast me dit nou weer niet??
Maar goed, het zou wel idioot zijn als ze dit daadwerkelijk gaan doen.
maar hij heeft genoeg clubliefde om ook te blijven en waarschijnlijk ook om voor minder centen te ballen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen jammer dat MAldini op zijn oude dag waarschijnlijk nog naar de Serie B moet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |