Neanderthalers zijn geen voorouders van mensen, maar een apart soort. Dat zou sowieso al niet kunnen, denk ik. Daarnaast bekijk jij het vanuit jouw standpunt en merk ik daarbij ook de "negatieve perceptie in de zin van: wij zijn veel slimmer dan hun en daarmee zijn hun ondergeschikt". Ik vind dat een beperking, want het leven van een "neanderthaler" zou best wel eens voldoende kunnen zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens, maar het vergaren van kennis kan wel een onderdeel van je doel zijn. Want wat is een mens met alleen maar emoties, zonder kennis? Ik denk dat je dan aardig dicht in de buurt komt van neanderthalers.
Dan hebben wij een meningsverschilquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:09 schreef Integrity het volgende:
Daarnaast bekijk jij het vanuit jouw standpunt en merk ik daarbij ook de "negatieve perceptie in de zin van: wij zijn veel slimmer dan hun en daarmee zijn hun ondergeschikt". Ik vind dat een beperking, want het leven van een "neanderthaler" zou best wel eens voldoende kunnen zijn.
Moeilijke kwestie dit. Uiteindelijk speelt de wereld zich toch af in je hersenen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dan hebben wij een meningsverschil. Als je alleen puur kijkt naar een levend wezen en het kennis- en emotie aspect ff achterwege laat, dan zijn alle levende wezens in principe gelijk. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen, een insect ga je niet op hetzelfde niveau plaatsen als een mens. Bovendien blijkt de stelling "kennis is macht", maar al te vaak waar te zijn, dus kennis verschaft een wezen wel degelijk een hogere plaats op de evolutieladder. Bovendien zorgt diezelfde kennis ervoor dat wij nu kunnen internetten, mensen kunnen genezen, het heelal kunnen verkennen, etc.
Idd, hier kan je heel lang over filosoferen en dit is zodoende materie voor een ander topic, want we zijn nu wel behoorlijk offtopic aan het gaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Moeilijke kwestie dit. Uiteindelijk speelt de wereld zich toch af in je hersenen.
idd, weer een verwijzing naar een evt. ufo.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:19 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm denk dat ik maar eens reageer ...
2 Samuël 22 Bevat een verwijzing naar hoe de Here op zijn Cherub langs vliegt..
Dikke lulkoek, want dan zouden we nu er niet meer zijn geweest of nooit meer met rust gelaten zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:39 schreef huupia34 het volgende:
[..]
idd, weer een verwijzing naar een evt. ufo.
volgens von daniken is de god uit het oude testament (nefilim) geen god , maar zijn het goden(meervoud)
nefilim is hebreews voor goden, en zijn die goden niets anders dan buitenaardsen.
jaweh is er een van, en die god schend alle 10 geboden die hij aan de mensen opdraagd.
hij is oorlogszuchtig, wreed enz.
ook in de indische veda's stikt het van de goden die complete oorlogen met elkaar uitvechten in hun luchtwagens (vimana's) = ufo's en ze hebben wapens die complete steden in de as leggen en andere sf spul.
en dit alles werd duizenden jaren geleden al geschreven
euh waarom dan, je kent de beweegreden toch niet van die aliens.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dikke lulkoek, want dan zouden we nu er niet meer zijn geweest of nooit meer met rust gelaten zijn.
Met zulke oneliners overtuig je ook niet echt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dikke lulkoek, want dan zouden we nu er niet meer zijn geweest of nooit meer met rust gelaten zijn.
Want dat is de waarheid?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:25 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je zou gewoon moeten weten (en leren) dat het hier en nu alles is wat je hebt en het daarmee moet doen.
Ik heb wel meer gezegd dan oneliners alleen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met zulke oneliners overtuig je ook niet echt.
[..]
Nee, Christus is de waarheid. Dat is mijn mening en die baseer ik op levenservaring en de bijbel.quote:Want dat is de waarheid?
Zet een Afrikaan op de noordpool, laat hem het noorderlicht aanschouwen en het dan uitleggen aan zijn landgenoten.quote:Mensen zien al sinds mensenheugenis dingen die we nu UFO's noemen. Of al die objecten op de schilderijen uit de OP daar afbeeldingen van zijn kun je over discussieren. Sommige zijn misschien kometen of andere hemellichamen. Maar dat mensen, vroeger en nu, dingen zagen en zien die ze niet kunnen verklaren en volgens ons idee van de wereld niet 'kunnen bestaan' is een vaststaand feit.
Je bent te persoonlijk bezig nu en je betoog slaat niet aan. Wat jij hier zegt zijn allemaal zaken waar ik allang over nagedacht heb en nog steeds doe. Het is niet nieuw voor me. Om de grond maar meteen onder je voeten weg te maaien: ik verklaar niemand voor gek en ik zou al helemaal niemand willen beledigen. Zelfs niet al zou ik het niet met iemand eens zijn.quote:Je kunt ze allemaal voor gek verklaren of 'beledigen' door te zeggen dat ze de volle maan of moerasgas hebben gezien, maar dat is je eigen persoonlijk oordeel. Als jij gelooft dat er geen UFO fenomeen is omdat niemand het je kan bewijzen idemdito.
Je maakt je preek hier wel, of niet? Lees ff een paar posts terug, dan zie je dat ik zeg dat niemand bewijs heeft.quote:Het zijn persoonlijke meningen en overtuigingen en hoe ieder voor zich deze dingen een plekje geeft kunnen we uitwisselen. Niemand heeft bewijzen, jij ook niet.
quote:'Er zijn meer dingen tussen hemel en aarde, Horatio, dan waarover gij ooit gedroomd hebt in uw filosofie'.
Leuk plaatje. Vroeger hadden mensen ook fantasie. Iemand die het tekende, was het vast beu om een ronde zon te tekenen.quote:
Tja Baai met betrekking tot jou reactie en houding ....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:45 schreef BaajGuardian het volgende:
ah jezus is de waarheid *stop*
ok goed argument joh!......
quote:Contra principia negantem disputari non potest
Verstand van zaken, hij weet alleen hoe een radar werkt..so? Hij heeft btw nog nooit een ufo gezien, dus weet hij ook niet of hij m kan waarnemen met zn radar. Als ik zeg dat ik piloot ben wil niet zeggen dat ik verstand heb op het gebied van Jezus en Ufo'squote:Op maandag 7 augustus 2006 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom wil niemand Circle, die overduidelijk meer kennis op het gebied van radar dan wie dan ook van ons hier, geloven? Toch zeker omdat dat beter uitkomt? Mensen zijn hier nogal onder de indruk van wat 'een Generaal' zegt, omdat generaal nou eenmaal een 'hoge' positie is, en hoe hoger je 'positie' is, hoe breder je kennisgebied ofzo? Persoonlijk geloof ik liever iemand die verstand heeft van zaken.
*Zucht*..quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:58 schreef haaahaha het volgende:
Heb je meteen verstand van ufo's als je er 1 gezien hebt? Ik bedoel, wie zegt dat wat je zag een ufo was? Misschien was het wel een militair vliegtuig?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:03 schreef haaahaha het volgende:
Ik zit al vanaf pagina 1 in dit topic hoor... *dubbelzucht*
ik heb er genoeg van gezien om tot mijn mening te komen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:39 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tja Baai met betrekking tot jou reactie en houding ....
[..]
Ik reageer hierop:quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:12 schreef Killaht het volgende:
[..]iepe Zucht...*
Verstand van zaken, hij weet alleen hoe een radar werkt..so? Hij heeft btw nog nooit een ufo gezien, dus weet hij ook niet of hij m kan waarnemen met zn radar. ik zeg dat ik piloot ben wil niet zeggen dat ik verstand heb op het gebied van Jezus en Ufo's
Als je wist waar ik t over had had je begrepen dat ik het over cirle heb en zijn radarervaring, hij zegt dus dat hij weet dat ie op een radar nietofwel een ufo kan waarnemen, maar hoe weet hij dat als hij er nooit een heeft gezien? daar ging t over, niet wat jij zegt dat als je een ufo gezien hebt er verstand van hebt.
Dus w8 voortaan met je oordeel bitte.
Meer wil ik er niet aan vuilmaken!
ONTOPIC!
Circle geeft op pagina 1 aan dat hij de radar en betrouwbaarheid daarvan tot in extreem detail kent, daar geloof ik hem graag in. Jij hebt het over dat hij 'alleen de radar kent..so?' Of je dan een ufo gezien moet hebben of niet, hij kan wel oordelen over het voorval in belgie met de f16's.quote:Ik heb er zelf ooit 1 gezien samen met een goede vriend van me samen dat was echt creepy. Ik zat samen met hem in een speeltuin en we zaten daar wat te lullen het was 21:00 ofzo en we kijken in de lucht en we zien een zwarte driehoek (nee geen bommenwerper), de driehoek stond met zn punt naar beneden heel raar en zweefde zo voorbij tot hij verdween.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |