waar is ie heen dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:20 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Trabelsi is al weg hoorGrygera zit voorlopig gewoon bij de selectie, als hij niet wordt verkocht blijft hij ook gewoon.
wat moet dufour bij zijn amateurclubquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
hopelijk gaan wij er mee aan de haal
wat voor manier maakt me niet uit
Wat een onzin weer, dat is echt never nooit gezegd. Ik ben erg benieuwd naar je bron? Overigens behoor je, als je het zo stelt, zelf ook tot de gloryhunters. Hoevaak ben je de afgelopen seizoenen ook alweer geweest?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Na het vertrek van Blind werd er openlijk gezegt dat er geen andere trainer welkom was, nu blijkt dat echter anders te zijn... Zijn de mensen die er tegen waren dan van het type: Grote bek, klein hartje?
Genoeg mensen op 410 vonden wel dat Blind weg moest, waaronder ik. Dat de 'leiding' van 410 een statement maakt dat ze achter Blind staan zegt niet meteen dat iedereen (van de 1200 man, kan sowiezo nooit) op 410 maar even dezelfde mening heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:41 schreef Black-Death het volgende:
Wat dat betreft snap ik 410 echt niet hoor.. Ik heb voor Danny Blind als persoon enorm veel respect, maar als trainer bij Ajax heeft ie het gewoon niet goed gedaan, daar moet je reeel in zijn. En dan heb ik het niet zo zeer over de resultaten, maar over het spel. Dit jaar speelde Ajax verschrikkelijk slecht.. En daarom vond ik al heel lang dat Blind weg moest.. Hopelijk doet Ten Cate het een stuk beter!
Spelers die Feyenoord wil hebben zou ik echt niet om staan te popelen om over te nemen.quote:
fr-fotopage.nl is beterquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:20 schreef Trancelocator het volgende:
fr1908-online.nl heeft ondertussen het assortiment polsbandjes uitgebreid:
[afbeelding]
Dat is 4-5 topics voor het definitive ontslag van Blind toch echt wel hier vernoemt. Kom je trouwens weer met Gloryhunters aanzetten... Je hoeft niet naar het stadion te gaan om aanhanger van Ajax te zijn, maar die discussie is al eens gevoerd. Ben sinds ik me kan herinneren voor Ajax geweest, paar wedstrijden geweest, maar het merendeel niet. Maakt me dat minder dan jou? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, dat is echt never nooit gezegd. Ik ben erg benieuwd naar je bron? Of verzin je het gewoon ter plekke.. Overigens behoor je, als je het zo stelt, zelf ook tot de gloryhunters. Hoevaak ben je de afgelopen seizoenen ook alweer geweest?
Gezeik altijd. (Vrijwel) iedereen op 410 staat achter Ten Cate. Als je nou gister op de training was geweest dan had je dat zelf al kunnen weten.
Dit vind ik zo ontzettend zielig he.. alsof het aantal bezochte wedstrijden iets zegt over hoe fanatiek iemand is..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:23 schreef devv05 het volgende:
Wat een onzin weer, dat is echt never nooit gezegd. Ik ben erg benieuwd naar je bron? Overigens behoor je, als je het zo stelt, zelf ook tot de gloryhunters. Hoevaak ben je de afgelopen seizoenen ook alweer geweest?
ruziequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Dat is 4-5 topics voor het definitive ontslag van Blind toch echt wel hier vernoemt. Kom je trouwens weer met Gloryhunters aanzetten... Je hoeft niet naar het stadion te gaan om aanhanger van Ajax te zijn, maar die discussie is al eens gevoerd. Ben sinds ik me kan herinneren voor Ajax geweest, paar wedstrijden geweest, maar het merendeel niet. Maakt me dat minder dan jou? Dacht het niet. De reden dat ik gister niet naar de training ben geweest (of waarom ik nog nooit ben geweest) is omdat het overdag is, en ik een baan heb...
is wel zoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dit vind ik zo ontzettend zielig he.. alsof het aantal bezochte wedstrijden iets zegt over hoe fanatiek iemand is..
Nee, hoor... Maar Dev is altijd een beetje te overtuigd van zijn (imho weinig onderbouwde) mening...quote:
Gloryhunters begon ik niet over, ik haakte er alleen op in. Verder vraag ik je nog steeds om een bron van wat je zegt. Ten Cate zal overigens zeker de support krijgen van iedereen, daar hoef je je geen zorgen om te maken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Dat is 4-5 topics voor het definitive ontslag van Blind toch echt wel hier vernoemt. Kom je trouwens weer met Gloryhunters aanzetten... Je hoeft niet naar het stadion te gaan om aanhanger van Ajax te zijn, maar die discussie is al eens gevoerd. Ben sinds ik me kan herinneren voor Ajax geweest, paar wedstrijden geweest, maar het merendeel niet. Maakt me dat minder dan jou? Dacht het niet.
De reden dat ik gister niet naar de training ben geweest (of waarom ik nog nooit ben geweest) is omdat het overdag is, en ik een baan heb... Maa rik heb de beelden ook gezien, het zag er inderdaad mooi uit, en daarom zeg ik ook dat ik hoop dat ten cate de volledige support zal krijgen die hij en ajax nodig hebben...
Ik denk dat ik gewoon over het algemeen iets beter weet waar ik het over heb, dit soort uitspraken slaan gewoon helemaal nergens op en dat vind ik wel eens irritant ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nee, hoor... Maar Dev is altijd een beetje te overtuigd van zijn (imho weinig onderbouwde) mening...
Natuurlijk zegt dat wel een heleboel. Sommige mensen hebben gewoon alles voor Ajax over terwijl het voor andere slechts een leuk tijdverdrijf tussendoor is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dit vind ik zo ontzettend zielig he.. alsof het aantal bezochte wedstrijden iets zegt over hoe fanatiek iemand is..
Ben ik aan de ene kant met je eens, ik erger me wel eens aan die 'collectieve' mening en ben gelukkig zelf niet zo. Aan de andere kant is het wel wat je nodig hebt om een eenheid te creeren. Als iedereen er steeds een andere mening op na houdt is het moeilijk om als groep een statement te maken. Een goed voorbeeld is die wedstrijd waarvan het eerste kwartier geboycot werd, waarbij de meningen nogal verdeeld lagen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:36 schreef M0NTANA het volgende:
Veel voetbalsupporters zijn pure meelopers, ook (of juist?) is 410. Als men dan achter DB gaat staan, doen zij dat ook maar, ook al hebben ze geen idee waarom. Zelf ben ik ook altijd tegen DB als trainer geweest, maar de manier waarop het bestuur van Ajax met deze oer-Ajacied omging deed mij pijn, dat was de reden waarom ik hem toezong. Niet omdat ik hem wilde houden als trainer, want ik denk dat Henk ten Cate veel meer kan (en zal!) bereiken met Ajax dan DB.
Dat heeft er natuurlijk wel iets mee te maken, als je nooit gaat kan je jezelf nooit zo fanatiek noemen als bijv iemand uit 410quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En wat heeft Jaakke dan fout gedaan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:44 schreef BoNi het volgende:
De support richting Blind was naast het feit dat men Blind als Ajax persoon hoog heeft zitten meer een statement richting bestuur (lees: Jaakke).
Ajax heeft, in de persoon van Van Geel, aangegeven hem niet te benaderen. Vieira zal Ajax moeten benaderen en die zal Ajax alleen heel misschien benaderen als Juventus degradeert.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Grumpey het volgende:
ben waarschijnlijk beetje spuit 11 maar komt vieira nog richting ajax vanwege zijn belangstelling?
Jongen, terwijl je mensen niet eens kent kun je ze al "veroordelen' tot gloryhunter. Ik heb trouwens ook helemaal geen zin in een verdere discussie, daar is het nu te warm voor. Prima dat je je mening hebt, ik deel hem nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:41 schreef devv05 het volgende:
[..]
Gloryhunters begon ik niet over, ik haakte er alleen op in. Verder vraag ik je nog steeds om een bron van wat je zegt. Ten Cate zal overigens zeker de support krijgen van iedereen, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
[..]
Ik denk dat ik gewoon over het algemeen iets beter weet waar ik het over heb, dit soort uitspraken slaan gewoon helemaal nergens op en dat vind ik wel eens irritant ja.
[..]
Natuurlijk zegt dat wel een heleboel. Sommige mensen hebben gewoon alles voor Ajax over terwijl het voor andere slechts een leuk tijdverdrijf tussendoor is.
Ja ok bij jou ligt het anders, Maastricht is natuurlijk een eindquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:47 schreef Black-Death het volgende:
Devv, je hebt slechts tot op zekere hoogte gelijk. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: ik ben 17 jaar en woon in Maastricht. Omdat ik dus nog op school zit, heb ik geen fulltime baan. Mag je me vertellen waarvan ik dan elke 2 weken het geld voor een stadionkaartje en een treinkaartje vandaan ga halen... Daarnaast zit ik zoals gezegd dus nog op school, dus heb huiswerk en bla bla bla.. Dus daarom bezoek ik geen wedstrijden.. En dan is het onzin om te zeggen dat ik geen fanatieke fan kan zijn, of per definitie minder fanatiek ben dan iemand die genoeg geld verdient en in Amsterdam woont...
Voila!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:50 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja ok bij jou ligt het anders, Maastricht is natuurlijk een eind![]()
Ach ja, ik kom dat ook uit Zwolle, en probeer het wel, heb dit jaar zelfs een scc (met heel veel moeite, maar hij is onderwegquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:47 schreef Black-Death het volgende:
Devv, je hebt slechts tot op zekere hoogte gelijk. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: ik ben 17 jaar en woon in Maastricht. Omdat ik dus nog op school zit, heb ik geen fulltime baan. Mag je me vertellen waarvan ik dan elke 2 weken het geld voor een stadionkaartje en een treinkaartje vandaan ga halen... Daarnaast zit ik zoals gezegd dus nog op school, dus heb huiswerk en bla bla bla.. Dus daarom bezoek ik geen wedstrijden.. En dan is het onzin om te zeggen dat ik geen fanatieke fan kan zijn, of per definitie minder fanatiek ben dan iemand die genoeg geld verdient en in Amsterdam woont...
Maar als je bijv 19 zou zijn, zou je dan wel gaan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Voila!
Ik ga echt niet zeggen dat ik fanatieker ben dan iemand uit 410, want dat ben ik niet, maar ik kan er niet tegen dat sommigen hier zo over een kam scheren..
Ik ken je ook niet en oordeel alleen op basis van de feiten die ik ken de omschrijving die hierboven gegeven werd. Ik weet verder ook wel dat je ook in de 'slechte' tijden op jouw manier achter Ajax bent blijven staan, wat die ook moge zijn. Ik vind het alleen irritant dat er allemaal dingen gezegd worden die gewoon uit de lucht gegrepen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Jongen, terwijl je mensen niet eens kent kun je ze al "veroordelen' tot gloryhunter. Ik heb trouwens ook helemaal geen zin in een verdere discussie, daar is het nu te warm voor. Prima dat je je mening hebt, ik deel hem niet![]()
Je gaat niet altijd? Dus je neemt een seizoenkaart voor als je zin hebt? Of heb je het over een supporters club cardquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ach ja, ik kom dat ook uit Zwolle, en probeer het wel, heb dit jaar zelfs een scc (met heel veel moeite, maar hij is onderweg) zodat ik iig de mogelijheid heb om naar Ajax te kunnen, maar moet gewoon het merendeel via de TV volgen.
Je kan in principe de zomervakantie toch gewoon heel veel werken zodat je een scc kunt betalen en wat geld achter de hand houden voor treinreis naar Amsterdam en dan elke maand een bedrag aan de kant leggen voor je treinkaartje?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:47 schreef Black-Death het volgende:
SCC staat toch voor Supporters Club Card... ? Of leer ik weer wat nieuws ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je gaat niet altijd? Dus je neemt een seizoenkaart voor als je zin hebt? Of heb je het over een supporters club card![]()
Dat ligt eraan. Misschien studeer ik dan geneeskunde in Amsterdam en koop ik wel een clubcard, maar dat heeft ook met geld te maken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
Maar als je bijv 19 zou zijn, zou je dan wel gaan?
mjah, ik wil hem ook voornamelijk gebruiken voor de door de weekse wedstrijden (ben ik in Utrecht)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Misschien studeer ik dan geneeskunde in Amsterdam en koop ik wel een clubcard, maar dat heeft ook met geld te maken.
En in de zomervakantie heel veel werken voor clubcard enz. is ook maar tot zekere hoogte een optie, want ik kan sowieso lang niet alle weekenden naar Ajax. Dus dan is het ook weer zonde van al dat geld van een clubcard die je waar een paar keer gebruikt.
Maar ik las toenstrax dat jij overdag een baan hebt, dus neem ik even aan dat de fulltime is... Dus verdien je toch een leuk bedrag en dan i een clubcard een veel kleiner percentage van het al het geld dat je ter beschikking hebt.. Hoeveel kost een clubcard voor de thuiswedstrijden eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
mjah, ik wil hem ook voornamelijk gebruiken voor de door de weekse wedstrijden (ben ik in Utrecht)
klopt... ik haalde SCC en seizoenskaart door elkaar.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
SCC staat toch voor Supporters Club Card... ? Of leer ik weer wat nieuws ?
Dan moet je geld opzij leggen voor Ajax, doe ik ook altijd voordat het seizoen begint zodat ik tijdens het seizoen geen geldgebrek hebquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:00 schreef VoreG het volgende:
Ik heb het geld helemaal niet om naar Ajax toe te kunnen, als ik het geld zou hebben zou ik gewoon gaan. Maar ik hou te weinig geld over om me dat te kunnen permiteren.
True, ik woon in het weekend in Zwolle bij mijn meiskequote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar ik las toenstrax dat jij overdag een baan hebt, dus neem ik even aan dat de fulltime is... Dus verdien je toch een leuk bedrag en dan i een clubcard een veel kleiner percentage van het al het geld dat je ter beschikking hebt.. Hoeveel kost een clubcard voor de thuiswedstrijden eigenlijk?
Feyenoord Rotterdamquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Napalm het volgende:
Is er al bekend waar die Defour naartoe gaat? Blijft hij na het gezeik in Genk, komt ie toch of wordt het de WW?
vorig jaar zat ik onverwachts 4 maanden zonder werk, precies rond de tijd dat ik een seizoenskaart had willen halen. dat was heel erg zuur.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dan moet je geld opzij leggen voor Ajax, doe ik ook altijd voordat het seizoen begint zodat ik tijdens het seizoen geen geldgebrek heb![]()
Dat kan niet met de vaste lasten die ik heb. Daarnaast heb ik ook nog een studie.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dan moet je geld opzij leggen voor Ajax, doe ik ook altijd voordat het seizoen begint zodat ik tijdens het seizoen geen geldgebrek heb![]()
Afkorting voor Seizoenkaart is SCC en Supp CC voor die anderequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
SCC staat toch voor Supporters Club Card... ? Of leer ik weer wat nieuws ?
Ach, jij hebt afgelopen seizoen toch ook pas voor het eerst een Ajax - Feyenoord bezocht? Of haal ik je nu door elkaar met een andere? Zelf heb ik een normale Europese uitkaart, helaas geen voorrang.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:09 schreef jorienvdherik het volgende:
als je wat moeite doet dan kan je altijd wel naar je club gaan, hier wordt alleen gesproken over thuiswedstrijden. dan zal het uitwedstrijden bezoek wel schrikbarend laag liggen ?
met iemand anders denk ikquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, jij hebt afgelopen seizoen toch ook pas voor het eerst een Ajax - Feyenoord bezocht? Of haal ik je nu door elkaar met een andere? Zelf heb ik een normale Europese uitkaart, helaas geen voorrang.
OK, dan is het goed. Dan heb jij wel een beetje recht van spreken!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:26 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
met iemand anders denk ik
totaal nu 4x achter elkaar ajax-feyenoord bezocht
Had dit jaar 14 uitwedstrijden bezocht van de 17 en roda uit voor de beker, 2 uur snachts pas bij de kuip terugquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, dan is het goed. Dan heb jij wel een beetje recht van spreken!![]()
Ben ook wel benieuwd hoeveel FOK!kers er uitwedstrijden bezoeken van Ajax, ook Europese.![]()
OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses. Zelf heb ik er zeven van de vijftien (ADO-uit en Heracles-uit werden zónder Ajax-publiek gespeeld) bezocht in de eredivisie en één Europees.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Had dit jaar 14 uitwedstrijden bezocht van de 17 en roda uit voor de beker, 2 uur snachts pas bij de kuip terug
en jij dan ?
Dat is nooit leukquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses.
terwijl in werkelijkheid ...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:38 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat is nooit leuk
Jorien doet hier tenminste nog gewoon normaal.
heracles had ik een veld kaartquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses. Zelf heb ik er zeven van de vijftien (ADO-uit en Heracles-uit werden zónder Ajax-publiek gespeeld) bezocht in de eredivisie en één Europees.
quote:De politierechter in Amsterdam heeft dinsdag taakstraffen uitgedeeld aan supporters die op 8 mei betrokken waren bij de rellen na de huldiging van Ajax op het Amsterdamse Leidseplein. De zitting, waarbij in totaal twintig verdachten moeten voorkomen, duurt nog de hele dag.
De rechter achtte de schuld van de eerste drie dinsdagochtend bewezen. Zij moeten taakstraffen tot zeventig uur uitvoeren. Een van hen kreeg daarbovenop een stadionverbod en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken opgelegd.
Cohen
Volgens de rechter hebben alle verdachten zich schuldig gemaakt aan een ernstig feit, dat grote maatschappelijke impact heeft gehad. Zo dreigde burgemeester Job Cohen van Amsterdam vlak na de rellen dat een huldiging op het Leidseplein er voorlopig niet meer inzit.
Daarmee hebben de hooligans het volgens de rechter verpest voor alle Ajax-fans die er wel een feestje van willen maken. Bovendien hebben de verdachten zich schuldig gemaakt aan het gooien van diverse voorwerpen naar politiemensen en -voertuigen, waardoor soms levensgevaarlijke situaties ontstonden.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste dat de relschoppers voor de onlusten in zijn geheel werden veroordeeld en niet voor bijvoorbeeld het gooien van slechts één steen. "Er was sprake van ontzettend grootschalige rellen", aldus de officier van justitie. "Iedereen jutte elkaar op. Je kunt spreken van een zogenaamd sneeuwbaleffect. Als er een iemand een steen gooit, volgt de rest. Zo wordt de bal uiteindelijk steeds groter."
Huldiging
Volgens haar hebben alle verdachten zich schuldig gemaakt aan openbare geweldpleging op en rond het Leidseplein, waar de voetballers op het bordes van de Stadsschouwburg even daarvoor feestelijk werden gehuldigd. De rechter ging daarin niet mee en veroordeelde de verdachten alleen voor de feiten die zij hadden gepleegd, zoals het gooien van een steen richting de politie.
Bakstenen
Na afloop van de huldiging sloeg de sfeer om en keerde een groep van zo'n driehonderd fans zich tegen de politie. Ze gooiden onder meer met bakstenen, bierflesjes, paraplu's en vuilniszakken naar agenten, voertuigen van de Mobiele Eenheid (ME), paarden en ruiters van de bereden politie. Ook staken ze illegaal vuurwerk af. De ME moest een waterkanon inzetten om het plein te ontruimen. In totaal arresteerde de politie 44 personen.
Spijt
De relschoppers verklaarden tegenover de rechter dat ze spijt hadden van hun actie. Ze zouden hebben gehandeld vanuit "sensatiezucht" en zich hebben laten meeslepen door de menigte. Twee van de drie verklaarden zelfs niets met Ajax of voetbal te hebben. Ze kwamen naar eigen zeggen voor de gezelligheid.
That the spiritquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:46 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens heb ik ook beide uitwedstrijden in de play-offs bezocht, want dat is iets unieks, de komende jaren zal Ajax daar niet in uit hoeven komen.
quote:Op de druk bezochte eerste training volgde een aanzienlijk rustigere tweede oefensessie. Honderden supporters gaven de eerste werkdag van het voetbaljaar extra kleur. Dinsdagochtend zagen tientallen fans de selectie van trainer Henk ten Cate aan het werk. De eerste dinsdagtraining stond voor een groot deel opnieuw in het teken van conditie en balgevoel.
Pylonen, eindeloos veel pylonen. Even na half elf worden de Ajacieden vakkundig om de hulpstukken heen gedirigeerd. De dirigent luistert naar de naam Laurens Ebben. Of, kortweg LE. Alle trainers dragen hun initialen op hun trainingskloffie. Henk ten Cate is dus kortweg HTC. AG (Alfons Groenendijk) en HS (Hennie Spijkerman) hebben assisterende rollen. Kan natuurlijk ook niet anders als assistent-trainer. Keeperstrainer Fred Grim is logischerwijs FG.
Aron Winter en Frank de Boer zijn de uitzonderingen op de regel. Beide trainers lopen stage bij de selectie van Ten Cate. ‘Stage’ prijkt op het trainingsshirt en –broek van beide stagiairs. Aan voetbalervaring in elk geval geen gebrek bij de twee voormalige recordinternationals van Oranje. De spelers dragen ieder, keurig, hun vaste nummer op hun werkkledij.
Keeperaanwinst Dennis Gentenaar (30) en –gedeeld- Talent van het Jaar Thomas Vermaelen (een titel die de Belgische nummer 4 deelt met Urby Emanuelson) trainen apart van de groep. Beide keren terug van een lichte blessure. Vermaelen traint met fysiotherapeut Frank van Deursen. Gentenaar wordt getest door fysio Ricardo de Sanders. Getest kan ook vervangen worden door 'op de proef gesteld'. De Sanders stuurt enkele ballen feilloos richting kruising. De fysio verontschuldigt zich bij de revalidant voor de ‘onmogelijk’ te pareren ballen.
De spelersgroep is ondertussen opgedeeld in twee groepen. In een vierkant wordt een variant op het aloude balspel lummelen gespeeld. De spelformule is onverslijtbaar: één man in het midden en dollen maar. De lachende gezichten spreken voor zich.
Niet alleen op het veld barst het van de voetbalervaring. Ook buiten de lijnen loopt de nodige voetbalkennis rond. Voormalig Ajax-linksbuiten Piet Keizer is getuige van de training.
Aan het slot van de eerste sessie –vanmiddag volgt een tweede training- wordt nog wat uitgelopen. Opnieuw is hierin een prominente rol weggelegd voor LE. Rust pakken en de spieren los lopen is het devies.
Voordat de Ajacieden hun uitloopronde starten wordt de drinkvoorziening bijna bestormd. Gulzig worden volgeschonken bekertjes water leeg gedronken. Glimmend nieuwe kicksen gaan vliegensvlug uit. Bijna alle Ajacieden voltooien de uitloopronde op kousevoeten. Alleen Jaap Stam en Gentenaar houden het normaal gesproken onmisbare gereedschap aan de voeten.
De Boer, Groenendijk en Grim hoeven niet uit te lopen. De drie oud-profs vermaken zich zichtbaar opperbest met de bal. Beter gezegd: met de bal en het bijbehorende balgevoel. De drie Ajacieden tonen hun niet geringe techniek. Lage, strak geschoten ballen scheren over de vers gemaaide grasmat. De pas anderhalve week geleden onttroonde recordinternational besluit de training met een reeks krachtige kopballen. Het oude voetbalwapen van De Boer heeft weinig aan kracht ingeboet.
nu doe je het zelfde als wat je die andere in dit topic verwijtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:16 schreef devv05 het volgende:
hangt even af van de tegenstanders, financieen
Sure. Waarom ga jij dan niet naar elke Europese uitwedstrijd? (oh wacht, dat is er maar 1 per jaarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
nu doe je het zelfde als wat je die andere in dit topic verwijt![]()
Wij hebben er teminste een paarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Ajax: CL-beker 1996 van ons?
Jezus, wat triest
Ik heb het over het bericht, niet over wie er meer heeft gewonnen.quote:
Valt wel mee hoor. Als hun 'vals' gespeeld hebben horen ze gewoon gediskwalificeerd te worden en behoort die beker ons toe.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Jezus, wat triest
Simpeler kan het niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:51 schreef devv05 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Als hun 'vals' gespeeld hebben horen ze gewoon gediskwalificeerd te worden en behoort die beker ons toe.
Kom je speciaal hier om dat ons te vertellen? Wat lief, en nu weer naar je eigen topic.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Jezus, wat triest
Trouwens, wat is er eigenlijk triest aan? Dat Juve misschien heeft valsgespeeld? Of omdat wij alsnog een beker erbij krijgen? Leg eens uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Jezus, wat triest
Alleen op basis dat iedere niet Ajax fan hier van over de zeik zal gaan is al voldoendequote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:13 schreef StarGazer het volgende:
Alleen al op basis van het vertoonde spel uit tegen Real Madrid hadden we een cup verdiend
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:13 schreef StarGazer het volgende:
Alleen al op basis van het vertoonde spel uit tegen Real Madrid hadden we een cup verdiend
Je verwarde hem helemaal niet met mij, want ik ben nog nooit naar ajax - Feyenoord geweest. Ik ben 20 jaar en heb sinds 3 jaar pas een seizoenskaart. Dit word mijn 4e jaar en ik neem voor het eerst een silvercard + de mogelijkheid om een europeese uitwedstrijd te bezoeken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses. Zelf heb ik er zeven van de vijftien (ADO-uit en Heracles-uit werden zónder Ajax-publiek gespeeld) bezocht in de eredivisie en één Europees.
Het zal bij 1 mgelijkheid blijven Dirkjequote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je verwarde hem helemaal niet met mij, want ik ben nog nooit naar ajax - Feyenoord geweest. Ik ben 20 jaar en heb sinds 3 jaar pas een seizoenskaart. Dit word mijn 4e jaar en ik neem voor het eerst een silvercard + de mogelijkheid om een europeese uitwedstrijd te bezoeken.
Nee Juve zal de beker met een strik eromheen komen brengen zeker?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:22 schreef MarkNMGN het volgende:
hap hap.
Triest om daar zelf nog over te beginnen, 10 jaar na dato. Laat de UEFA het lekker eerst uitzoeken ofzo.![]()
Trouwens, ik ben dit jaar wel voor de eerste keer naar een ajax-Feyenoord geweest
Precies, ik sta echt niet te juichen op straat omdat we misschien De Cup uit 1996 krijgenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee Juve zal de beker met een strik eromheen komen brengen zeker?.
De UEFA zal het vast uitzoeken, maar je mag er als Ajax zijnde best even op wijzen.
Neuh, maar het staat wel weer leuk op de lijst, meer nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Precies, ik sta echt niet te juichen op straat omdat we misschien De Cup uit 1996 krijgen
Wat een geweldige wedstrijd was dat. Met die gekke Duitser die nog twee goals afkeurde toen, onterecht. De Spanjaarden klapten zelfs voor Ajax, fantastisch was dat. Ik was 7 of 8 toen, maar weet het nog steeds.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:13 schreef StarGazer het volgende:
geen italiaan iigquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:24 schreef MarkNMGN het volgende:
Was het dan zo'n slechte scheidsrechter die finale?
Tussen 1994 en 1998 zou er systematisch doping zijn toegepast bij juve spelersquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:24 schreef MarkNMGN het volgende:
Was het dan zo'n slechte scheidsrechter die finale?
Maar daar gaat het bericht niet over, dat gaat puur over de omgekochte scheidsrechters, en of dit het geval was bij Juve-ajax. Mij lijkt dat van niet, omdat ik me niet kan herinneren dat ajax die wedstrijd is benadeeld, en dus is het een beetje triest om als ajax-zijnde op de strafzaak te reageren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:33 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tussen 1994 en 1998 zou er systematisch doping zijn toegepast bij juve spelers![]()
in 2004 kwam dit trouwens ook al te sprake
Nee, het is eerlijk dat ze verloren van een team met spelers dat zwaar doped-up was.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:37 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Maar daar gaat het bericht niet over, dat gaat puur over de omgekochte scheidsrechters, en of dit het geval was bij Juve-ajax. Mij lijkt dat van niet, omdat ik me niet kan herinneren dat ajax die wedstrijd is benadeeld, en dus is het een beetje triest om als ajax-zijnde op de strafzaak te reageren.![]()
Nee, maar daar gaat dit niet over.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, het is eerlijk dat ze verloren van een team met spelers dat zwaar doped-up was..
misschien zijn er wel aanwijzingen, maargoed dat word onderzocht misschien dat het later alsnog allemaal naar voren komtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:37 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Maar daar gaat het bericht niet over, dat gaat puur over de omgekochte scheidsrechters, en of dit het geval was bij Juve-ajax. Mij lijkt dat van niet, omdat ik me niet kan herinneren dat ajax die wedstrijd is benadeeld, en dus is het een beetje triest om als ajax-zijnde op de strafzaak te reageren.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |