amenquote:Op woensdag 5 juli 2006 01:15 schreef LoveProfusion het volgende:
Van mij mag Federer winnen, perfecte ambassadeur van de tennissport. On and ofcourt altijd geweldig.
Nadal: onbeschoft, vooral als hij een punt scoort en het is spannend wacht hij met juichen tot hij vlak bij het net is zodat zijn tegenstander het goed ziet, dan dat stomme handgebaar en zijn homohuppeltje.
Hewitt. onbeschoft met zijn 'come on' als de tegenstander een fout maakt
Justin Henin, prachtig tennis, karakter en persoonlijkheid van een oud wijf. Onpersoonlijk, weinig tot geen uitstraling,
Sharapova, arrogant, teringvader, niet zo mooi als men zegt, het gekreun...als dat nou vaker resultaat opleverde..Het gekreun van jeugdidool Seles is er niks bij. Ze moet echt kappen met zo hard te kreunen..ze hadden het er op de bbc al over dat het te irritant is. Ze kreeg ook de citroenprijs omdat ze zo zuur is in interviews. Werd heel snel heel populair in de media en evensnel werd ze de BITCH
Mauresmo, klasse atlete, maar kan niet goed tegen spanning.
Clijsters, goede ambassadrive, goede loopster, maar zal Wimbledon niet winnen, is niet in super vorm.
Henin wint bij de dames en Federer bij de heren.
Die reclame van McEnroe voor Seat! Fantastisch!!!quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een Becker, McEnroe, Nadal, Hewitt of Agassi (vroeger en niet zo zeer om zijn emotie als wel om zijn stijl) brachten wel leven in de brouwerij.
Hoewel het niet hoort bij het tennisspelletje vond ik het altijd wel mooi om te zien
Wat is daar onbeschoft aan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 01:15 schreef LoveProfusion het volgende:
Nadal: onbeschoft, vooral als hij een punt scoort en het is spannend wacht hij met juichen tot hij vlak bij het net is zodat zijn tegenstander het goed ziet, dan dat stomme handgebaar en zijn homohuppeltje.
Henin-Hardenne heeft zowat het sterkste karakter van het hele tenniscircuit.quote:Justin Henin, prachtig tennis, karakter en persoonlijkheid van een oud wijf. Onpersoonlijk, weinig tot geen uitstraling,
Inderdaadquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:42 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Henin-Hardenne heeft zowat het sterkste karakter van het hele tenniscircuit.![]()
Ik vind het er wel bijhoren. De namen die je noemt, zijn degenen die binnen 20 jaar nog steeds bekend zijn en waar men nog steeds nostalgisch aan terugdenkt. Mensen die men echt mist. Die andere zijn dan nobody's geworden met een indrukwekkend palmares. Dat worden vergeten helden à la Edberg. Die door niemand gemist worden, ze zijn toch inwisselbaar voor een ander kleurloos figuur.quote:Omooi maken en dat zie je maar weinig bij tennis. Ja aan het einde van de wedstrijd wel eens maar tochp woensdag 5 juli 2006 11:47 schreef Komakie het volgende:
Een Becker, McEnroe, Nadal, Hewitt of Agassi (vroeger en niet zo zeer om zijn emotie als wel om zijn stijl) brachten wel leven in de brouwerij.
Hoewel het niet hoort bij het tennisspelletje vond ik het altijd wel mooi om te zien
Ok, dat mag dan zo zijn, maar bij de mannen en het Roland Garros was het niveauverschil ook enorm. Daar stonden ook de nummers 1 tm 4 op de wereldranglijst in de halve finales. En nu is het toevallig bij de vrouwen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
*Omdat de slechtste man uit het herenschema de winnares bij de dames met 6-0, 6-0 zou vegen.
*Omdat de winnaar van het jongens jeugdtoernooi de winnares bij de dames met 6-0, 6-0 zou vegen.
*Omdat ze slechts drie sets spelen
*Omdat ze extra lange pauzes krijgen als gevolg van het warme weer
*Omdat het niveauverschil tussen de top20 en alles onder de 70 onvoorstelbaar groot is.
*Omdat het niveauverschil tussen de top20 en 30 tot en met 70 groot is.
Motoriekquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:05 schreef Mirri het volgende:
Dat zouden ze van mij trouwens best een mogen onderzoeken, hoe dat nou komt.![]()
Dat heeft weer te maken met gewoonten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vrouwen zijn ook veel beter in afwassen en stofzuigen en dergelijke, dat is gewoon zo.
Enkele topspeelsters hebben al aangegeven graag 5 sets te willen spelen als dat moet, maar natuurlijk past ook dat niet voor de oubollige Wimbledon-organisatoren.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:05 schreef Mirri het volgende:
Ach, de dames kunnen er ook niets aan doen dat ze maar tot 3 sets spelen. Van mij mag het best 5 sets zijn inderdaad.![]()
Dat weer niet. Maar dat heeft gewoon alles met kracht te maken.quote:Ik vind het geen argument om te zeggen dat de slechtste man bij de heren de winnares met gemak zou verslaan. Sterker nog, ik denk dat dat nog niet eens gebeurt. Ik denk dat Henin of Mauresmo met gemak kan winnen van een heleboel mannen.
Volgens mij had een Duitser, (ommy Haas?) dit ooit eens gedaan. Paar maand niet getraind, veel gerookt en gedronken etc. En toen ging ie tegen Venus en Serena Williams spelen. Beide partijen won ie met 6-0 6-0.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:05 schreef Mirri het volgende:
Sterker nog, ik denk dat dat nog niet eens gebeurt. Ik denk dat Henin of Mauresmo met gemak kan winnen van een heleboel mannen.
Maar dat verschil tussen mannen en vrouwen is bij elke sport, dus slecht argument XL![]()
Ja, dat is zo. Maar dat zie je toch in iedere sport. Bij het schaatsen bijvoorbeeld. Daar zijn de vrouwen niet minder omdat ze niet zo hard rijden als de mannen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat weer niet. Maar dat heeft gewoon alles met kracht te maken.
Karsten Braasch heeft in 1998 beschonken de Williams-zusjes van de baan geveegd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:05 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ok, dat mag dan zo zijn, maar bij het Roland Garros is het niveauverschil ook enorm. Daar stonden ook de nummers 1 tm 4 op de wereldranglijst in de halve finales. En nu is het toevallig bij de vrouwen.
Ach, de dames kunnen er ook niets aan doen dat ze maar tot 3 sets spelen. Van mij mag het best 5 sets zijn inderdaad.![]()
Maar dat mannen beter zijn dan vrouwen, is bij elke sport zo, behalve turnen. Zelfs bij het darten gooien de heren meer 180's dan de vrouwen, en dat vereist nog niet eens kracht. Dat zouden ze van mij trouwens best een mogen onderzoeken, hoe dat nou komt.![]()
Ik vind het geen argument om te zeggen dat de slechtste man bij de heren de winnares met gemak zou verslaan. Sterker nog, ik denk dat dat nog niet eens gebeurt. Ik denk dat Henin of Mauresmo met gemak kan winnen van een heleboel mannen.
Maar dat verschil tussen mannen en vrouwen is bij elke sport, dus slecht argument XL![]()
Het argument "mannen kloppen vrouwen makkelijk" (wat ongetwijfeld zo is) is wellicht nog het belachelijkste argument om tegen gelijk prijzengeld te zijn. Mannen spelen sowieso niet tegen vrouwen, dus waarom zouden we die vergelijking maken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:13 schreef XL het volgende:
[..]
Karsten Braasch heeft in 1998 beschonken de Williams-zusjes van de baan geveegd.
Serena met 6-1 en Venus met 6-2. Nu was Braasch geen lichtpunt, zeker niet in het enkelspel. Het is geen kwalijke zaak dat vrouwen minder presteren, er is alleen iets voor te zeggen dat ze daarom een schijntje minder verdienen.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Het argument "mannen kloppen vrouwen makkelijk" (wat ongetwijfeld zo is) is wellicht nog het belachelijkste argument om tegen gelijk prijzengeld te zijn. Mannen spelen sowieso niet tegen vrouwen, dus waarom zouden we die vergelijking maken.
quote:Preparation is crucial. Remember that a game like this is light-hearted - taking it too seriously would be a mistake. My training regime consisted of a leisurely round of golf in the morning followed by a couple of shandies. I turned up on court feeling suitably laid-back.
Ik bracht het niet meer als argument, mirri vroeg ernaar.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Het argument "mannen kloppen vrouwen makkelijk" (wat ongetwijfeld zo is) is wellicht nog het belachelijkste argument om tegen gelijk prijzengeld te zijn. Mannen spelen sowieso niet tegen vrouwen, dus waarom zouden we die vergelijking maken.
Omdat het toch als hypocriet aangemerkt kan worden. Er mag geen verschil zijn in prijzen gelden want dat is discriminatie van de vrouw maar er mag wel een speciaal vrouwen & mannen Wimbledon zijn, dat is dan geen discriminatie maar wordt gewoon gevonden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef Mirri het volgende:
Vrouwen moeten er net zo hard voor werken en trainen als de mannen.
Ik kijk ook het liefst naar Sporza. Altijd maar die irritante onderbrekingen bij RTL 7, ik wil ook zien hoe ze pauze houden. Daarnaast is het commentaar ook leuker.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef XL het volgende:
[..]
Ik bracht het niet meer als argument, mirri vroeg ernaar.
Toen ik het bracht was dat overduidelijk om aan te geven dat er een klasseverschil is tussen mannen en vrouwen. Dat jij echter al je tennis op Sporza volgt hebben we inmiddels begrepen.
Wat een geklets. Zo bijzonder is die Henin niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:42 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Henin-Hardenne heeft zowat het sterkste karakter van het hele tenniscircuit.![]()
Dat is echt zo'n gelul. Over het algemeen wordt vrouwentennis niet als volwaardig beschouwd. Alleen in de landen waar vrouwen aan de top staan en het mannentennis lager ingeschaald is, is het vrouwentennis populairder. Zoals in Belgie....quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:09 schreef Heero87 het volgende:
Ik weet alleen niet of het zo'n goed idee is. Vrouwentennis is in héél wat landen populairder op televisie dan mannensport, en dat heeft niet alleen met de uitstraling te maken, maar ook met het feit dat het máár drie sets zijn volgens mij.
Carsten Braaschquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij had een Duitser, (ommy Haas?) dit ooit eens gedaan. Paar maand niet getraind, veel gerookt en gedronken etc. En toen ging ie tegen Venus en Serena Williams spelen. Beide partijen won ie met 6-0 6-0.
Heb ik me ooit eens laten vertellen.
Sterk punt!quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:18 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Omdat het toch als hypocriet aangemerkt kan worden. Er mag geen verschil zijn in prijzen gelden want dat is discriminatie van de vrouw maar er mag wel een speciaal vrouwen & mannen Wimbledon zijn, dat is dan geen discriminatie maar wordt gewoon gevonden.
Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind Clijsters en Henin wel vergelijkbaar overkomen op de tennisbaan. Altijd heel beheerst. Er wordt ook niet gezegd dat Henin bijzonder is, maar dat ze een sterk karakter heeft. Zo komt ze bij een heleboel wel over, bij mij ook.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat een geklets. Zo bijzonder is die Henin niet.
Clijsters heeft daarintegen wel een sterk karakter. Maar vrouwen zijn nou eenmaal minder sterke karakters dan mannen. Dat is nou eenmaal zo.
[..]
DAg vrouwentennis![]()
Gisteren was er tennis hoor!quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:20 schreef XL het volgende:
[..]
Sterk punt!
Jammer dat er al 2 dagen geen tennis op Wimbledon is... anders konden we het daar weer eens over hebben.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef Mirri het volgende:
Gisteren was er tennis hoor!
De kwartfinales!
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:27 schreef XL het volgende:
Ik denk dat de definitie sterk karakter dan ook een rol speelt.
Wedstrijdmentaliteit hebben beiden wel. Henin is echter naast de baan maar een saai mens, Clijsters laat veel meer menselijke trekjes zien in clinics en liefdadigheid. Op de Australian Open waren er prachtige beelden van een clinic die ze met Federer gaf. Ze sprong uit spontaniteit ongeveer bij hem op schoot.
Ik had het aanstaan ja maar om nou te zeggen dat ik aandachtig heb zitten kijkenquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:27 schreef Mirri het volgende:
Jullie hebben dus ook die streaker niet gezien, stelletje stumpers![]()
Hij lult dan ook maar wat uit zijn nek.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Mirri het volgende:
Het valt me tegen hoe je over het vrouwentennis praat.![]()
Zij kunnen er toch niets aan doen.
Het vrouwentennis is veel sexier dan het mannentennis. Martina Hingis is ge-wel-dig. En gisteren Myskina tegen Mauresmo, jammer dat Myskina eruit ligt. Maar altijd zo leuk om te zien.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:29 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik had het aanstaan ja maar om nou te zeggen dat ik aandachtig heb zitten kijkenVrouwentennis is voor mij hetzelfde als Tour de France: Leuk op de achtergrond, leuk om te kijken als er iets spectaculairs gebeurt. Bij mannentennis kijk ik wel eens een wedstrijd puur om de wedstrijd en ga ik er ook echt voor zitten.
Dat zal het vast en zeker zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij lult dan ook maar wat uit zijn nek.
Zeg ik ergens dat er geen niveauverschil is tussen mannen en vrouwen? Ik zeg alleen dat het vrouwentennis op bepaalde commerciële aspecten overvleugeld, dat het vrouwentennis Wimbledon meer oplevert en dat het dus oneerlijk is dat vrouwentennisters minder verdienen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef XL het volgende:
[..]
Ik bracht het niet meer als argument, mirri vroeg ernaar.
Toen ik het bracht was dat overduidelijk om aan te geven dat er een klasseverschil is tussen mannen en vrouwen. Dat jij echter al je tennis op Sporza volgt hebben we inmiddels begrepen.
Bij een heleboel over??? Hebben we het dan over een heleboel belgen of een heleboel mensen in het algemeen? Want ik vind belgen hele aardige mensen, maar ze praten me altijd iets té positief over hun "eigen" mensen. In nederland is dat precies andersom en zijn ze vaak te negatief als het ff niet gaat, maar in Belgie zijn ze (naar mijn mening) te positief en te zaligmakend....quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Mirri het volgende:
[..]
Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind Clijsters en Henin wel vergelijkbaar overkomen op de tennisbaan. Altijd heel beheerst. Er wordt ook niet gezegd dat Henin bijzonder is, maar dat ze een sterk karakter heeft. Zo komt ze bij een heleboel wel over, bij mij ook.
Het valt me tegen hoe je over het vrouwentennis praat.![]()
Zij kunnen er toch niets aan doen.
Als Clijsters het karakter van Henin-Hardenne had, had ze al 6 Grand Slams gewonnen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat een geklets. Zo bijzonder is die Henin niet.
Clijsters heeft daarintegen wel een sterk karakter. Maar vrouwen zijn nou eenmaal minder sterke karakters dan mannen. Dat is nou eenmaal zo.
[..]
Waarom had de vrouwenfinale vorig jaar in Engeland (BBC) 1 miljoen (!) kijkers meer dan de mannenfinale? Stonden er dan zoveel vrouwelijke Engelse tennissers op de hoofdtabel?quote:Dat is echt zo'n gelul. Over het algemeen wordt vrouwentennis niet als volwaardig beschouwd. Alleen in de landen waar vrouwen aan de top staan en het mannentennis lager ingeschaald is, is het vrouwentennis populairder. Zoals in Belgie....
Zegt een onobjectieve belgquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij lult dan ook maar wat uit zijn nek.
Het is helaas ook een feit dat geile pubertjes op de WTA afstemmen, alleen niet om het tennis.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:34 schreef Heero87 het volgende:
Waarom boekt de vrouwenfinale al vijf jaar lang (sinds 2001) betere kijkcijferresultaten in de USA dan de mannenfinale?
Ja, die belgen zijn inderdaad te zaligmakend over Henin en Clijsters. Iedere keer bij de voornaam noemen ook. In Nederland weer te negatief, waarom geen middenweg?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bij een heleboel over??? Hebben we het dan over een heleboel belgen of een heleboel mensen in het algemeen? Want ik vind belgen hele aardige mensen, maar ze praten me altijd iets té positief over hun "eigen" mensen. In nederland is dat precies andersom en zijn ze vaak te negatief als het ff niet gaat, maar in Belgie zijn ze (naar mijn mening) te positief en te zaligmakend....
Ik praat voor een gedeelte zo over vrouwentennis aangeizen ik vind dat heero en jij er een beetje te positief over zijn en gewoon dingen verkondigen die niet waar zijn.
Daarnaast is het vrouwentennis ook gewoon vele malen minder dan het mannentennis. Daar zijn talloze bewijzen voor.
Persoonlijk vind ik dat het (veelal matige) vrouwentennis gewoon te veel aandacht krijgt voor tennis dat gewoon van een veel lager niveau is dan het herentennis en dan ook nog eens een aantal elementen heeft waar ik me mateloos aan stoor. Bijvoorbeeld het verschrikkelijke gekreun van een aantal dames.
Dat speelt zeker mee. Maar Wimbledon profiteert daar wel ook van. Ze krijgen meer geld binnen door die geile pubertjes die vrouwentennis kijken, dus is het logisch dat de vrouwen zelf daar een deel van krijgen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:37 schreef Juan Zueco het volgende:
[..]
Het is helaas ook een feit dat geile pubertjes op de WTA afstemmen, alleen niet om het tennis.
J.
Over die kijkcijfers en geile pubertjes..ik ben dan wel benieuwd wat die kijkcijfers waren tijdens de finale van vorig jaar tussen V. Williams - Davenportquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:39 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat speelt zeker mee. Maar Wimbledon profiteert daar wel ook van. Ze krijgen meer geld binnen door die geile pubertjes die vrouwentennis kijken, dus is het logisch dat de vrouwen zelf daar een deel van krijgen.
Ook al. Vorig jaar was de finale dus Williams - Davenport, en toch één miljoen kijkers meer. Volgens mij zijn Williams en Davenport nu niet bepaald sexsymbolen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:41 schreef Mirri het volgende:
[..]
Over die kijkcijfers en geile pubertjes..ik ben dan wel benieuwd wat die kijkcijfers waren tijdens de finale van vorig jaar tussen V. Williams - Davenport![]()
Ik vind Lindsay Davenport sexy, maar dat is mijn mening![]()
ehm.... ik quote me eigen bericht ff voor een stukje:quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:38 schreef Mirri het volgende:
En er zijn een aantal damen die veel kreunen, Sharapova, Dementieva gisterenIk krijg daar gewoon de slappe lach van hoor! Maar niet allemaal hoor, dus niet teveel oordelen op basis van twee krijsende Russinnen.
ik zeg niet alle dames. Maar ik zag gisteren 2 ballen van Sharapova en ik zette hem er gelijk weer af. Ik kan er niet langer dan een paar ballen naar kijken. Echt om gek van te worden. Ze zouden dat soort dingen moeten verbieden. Vraag is ff hoe maar goedquote:Bijvoorbeeld het verschrikkelijke gekreun van een aantal dames.
waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als Clijsters het karakter van Henin-Hardenne had, had ze al 6 Grand Slams gewonnen.
[..]
Waarom had de vrouwenfinale vorig jaar in Engeland (BBC) 1 miljoen (!) kijkers meer dan de mannenfinale? Stonden er dan zoveel vrouwelijke Engelse tennissers op de hoofdtabel?
Waarom boekt de vrouwenfinale al vijf jaar lang (sinds 2001) betere kijkcijferresultaten in de USA dan de mannenfinale?
nouja, je zult niet de enige zijn ide Davenport sexy vindt denk ik... hoewel waarschijnlijk wel 1 van de weinigenquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:41 schreef Mirri het volgende:
[..]
Over die kijkcijfers en geile pubertjes..ik ben dan wel benieuwd wat die kijkcijfers waren tijdens de finale van vorig jaar tussen V. Williams - Davenport![]()
Ik vind Lindsay Davenport sexy, maar dat is mijn mening![]()
Davenport wel hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ook al. Vorig jaar was de finale dus Williams - Davenport, en toch één miljoen kijkers meer. Volgens mij zijn Williams en Davenport nu niet bepaald sexsymbolen.
Nou, zeg, daar zet je me toch wel even schaak en mat. Ik ben Belg. Knap hoor, was ik zelf vergeten.quote:
Je kan er ook anders naar kijken en er gewoon om lachen, dat doe ik altijd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm.... ik quote me eigen bericht ff voor een stukje:
[..]
ik zeg niet alle dames. Maar ik zag gisteren 2 ballen van Sharapova en ik zette hem er gelijk weer af. Ik kan er niet langer dan een paar ballen naar kijken. Echt om gek van te worden. Ze zouden dat soort dingen moeten verbieden. Vraag is ff hoe maar goed
[..]
waar haal je die wijsheid vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |