quote:Op zondag 2 juli 2006 14:59 schreef Sosa het volgende:
Mijn ouders gaan as woensdag naar Thailand voor de 4de maal, maar doen voor het eerst Koh Samui aan.
Nu heb ik er zelf meerdere weken doorgebracht maar altijd in Guesthouses in Lamai en daar net buiten.. niet in Chaweng dus. Zij willen echter een luxe resort/hotel in Chaweg/Lamai voor 4 dagen.
Iemand aanraders?
pak mijn link naar swiss park hotel even en zoek daar naar koh samui.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:17 schreef Sosa het volgende:
Ik herhaal mijn vraag uit het vorige topic ff, indien deze in de vergetelheid raakt:
[..]
quote:
Voor de temperatuur hoef je nu niet te gaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
Nu weet ik natuurlijk niet waarom je precies naar Thailand gaat, maar gezien het in de buurt van het NANA Skytrainstation zit, zit je in het midden van het nachtleven, het naughty nightlife welteverstaan..... Das natuurlijk prima als je het niet erg vindt om, als je langs een bar loopt, daarin getrokken worden door een 'lieftallige' thaise dame, (of katoy)
het is onze 1e x naar thailandquote:Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Eindelijk iemand die op jouw vraag een antwoord heeft....
Het hotel persoonlijk ken ik niet, maar op het Sukhumvit road zitten veel middenklasse hotels als deze... En gezien het Aircon heeft, en (cable) TV zal het niet slecht zijn.
Nu weet ik natuurlijk niet waarom je precies naar Thailand gaat, maar gezien het in de buurt van het NANA Skytrainstation zit, zit je in het midden van het nachtleven, het naughty nightlife welteverstaan..... Das natuurlijk prima als je het niet erg vindt om, als je langs een bar loopt, daarin getrokken worden door een 'lieftallige' thaise dame, (of katoy)
Mocht je dat niet op prijs stellen, en meer met 'backpackminded' zijn, zoek dan een hotel in de buurt van Khao Sahn Road! Sawasdee Hotels zijn wel redelijk aldaar, prijsrange 500 - 1000 THB.
Het is overigens niet gezegd dat Sukhumvit alleen voor het naughty nightlife is, er zijn veel westerse ondernememingen, Subway of andere (westerse) restaurants, maar je zit wel naast Herman met Bierbuik uit Duitsland...![]()
'k zit persoonlijk liever in regenachtig Thailand dan in zonnig Nederland !quote:Op maandag 3 juli 2006 20:29 schreef Blik het volgende:
Is het echt zo'n ramp op dit moment daar in Thailand met de regen?
1,5 week BKK is ongeveer 1,4 week te lang.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:31 schreef daanski82 het volgende:
[..]
het is onze 1e x naar thailand
plan is 1.5 week Bkk en 1.5 week koh samui/ koh tao
daar willen wij rustig op ons gemak aan wennen en rond kijken en niet gehaast zijn.
en ja we zijn nog even onze gebieden aan het opzoeken.
1.5 weken Bangkok?? Is dat niet een beetje lang? Je gaat toch ook geen anderhalve week naar Parijs toe om alles te bekijken. 3 a 4 dagen is denk ik echt zat. Dan hou je ook nog wat tijd over om het oude Thailand te zien in Ayutthaya en Kanchanaburi. Anders is het echt alleen stad en strand.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:31 schreef daanski82 het volgende:
[..]
het is onze 1e x naar thailand
plan is 1.5 week Bkk en 1.5 week koh samui/ koh tao
daar willen wij rustig op ons gemak aan wennen en rond kijken en niet gehaast zijn.
en ja we zijn nog even onze gebieden aan het opzoeken.
Dat moet je natuurlijk ook helemaal lekker zelf weten....quote:Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef daanski82 het volgende:
dat hoor ik iedereen zeggen maar we hebben gewoon die tijd uitgetrokken om een aantal dingen daar te doen.
en als het ons niet bevalt gaat we naar het vliegveld en boeken we daar een reis ergends anders in thailand.
maar ja dat is voor iedereen verschilllend
Mag ik vragen wat je dan precies allemaal gaat doen in Bangkok? En als je iets extra wilt doen kun je ook gewoon de trein pakken ergens naartoe, hoef je echt geen vliegtuig voor te pakken.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef daanski82 het volgende:
dat hoor ik iedereen zeggen maar we hebben gewoon die tijd uitgetrokken om een aantal dingen daar te doen.
en als het ons niet bevalt gaat we naar het vliegveld en boeken we daar een reis ergends anders in thailand.
maar ja dat is voor iedereen verschilllend
Ken ik niet, maar tijdens ons verblijf in Thailand verbleven we in het Atlanta Hotel. Adres weet ik niet, maar het was echt een top hotel! Zeker een aanrader.quote:
dat hotel lijk me een uit de jaren 50 hotel als ik die paar foto's zie.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar tijdens ons verblijf in Thailand verbleven we in het Atlanta Hotel. Adres weet ik niet, maar het was echt een top hotel! Zeker een aanrader.
Vet toch.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:39 schreef daanski82 het volgende:
[..]
dat hotel lijk me een uit de jaren 50 hotel als ik die paar foto's zie.
is wel leuk maar ik hou niet die style.quote:
Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:29 schreef Blik het volgende:
Is het echt zo'n ramp op dit moment daar in Thailand met de regen?
En door de vochtige lucht lijkt het ook warmer...quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:25 schreef snijder het volgende:
[..]
Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.
Gelukkigquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:25 schreef snijder het volgende:
[..]
Valt best wel mee hoor. Aan het einde van de dag een behoorlijke stortbui, maar dat duur nooit echt lang. Gisteren duurde het wat langer en heb ik een half uurtje moeten schuilen. de rest van de dag is het gewoon goed weer en vooral warm.
is het niet zo dat na een hevige regebui de uitlaatgassen uit de lucht gespoeld zijn ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:16 schreef -Dries- het volgende:
Ik was ook tijdens het regenseizoen in Bangkok. Dan is het nog veel erger; stel je voor: uitlaatgassen + hitte + damp. Yeah, ideale combo
Uhm, nou, ik heb er in elk geval niks van gemerktquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef daanski82 het volgende:
[..]
is het niet zo dat na een hevige regebui de uitlaatgassen uit de lucht gespoeld zijn ?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben ze er eigenlijk fatsoenlijk bier? En vanaf welke leeftijd mag je dat daar drinken?
Heineken is echt reteduur. Gewoon lekker Singha drinkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ze hebben zeker degelijk bier, Singha, Chang, maar ook Heineken, en Carlsberg, officieel moet je 18 zijn om alcohol te kunnen kopen, dus ook om het te drinken, echter zo streng wordt daar (en zeker niet bij een farang) op gecontroleerd!
Op Samui is in augustus meer dan voldoende plaats, zelfs dicht aan het strand zijn bungalows in overvloed. Prijzen varieren van 600 bath tot vele duizenden baths, maar voor 1000 bt heb je een heel redelijke bungalow met sateliet-tv en ijskast op Chaweng of Lamai.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:44 schreef Ikook het volgende:
Hallo allemaal!
Ook ik denk eraan naar Thailand te gaan anders zat ik hier niet
Maarre......ik ben nog nooit op de bonnefooi 'ver' weggegaan, wel naar Frankrijk etc.
Ik vroeg me af in hoeverre er nog accomodaties beschikbaar zijn in de eerste 3 weken van augustus, als je dan op eigen houtje gaat? Bijvoorbeeld naar Koh Samui, is er dan nog een slaapplaatsje te vinden? En dan bedoel ik niet in een hostel oid, maar gewoon een goed hotel of bungalow achtig iets. Ook dacht ik eraan dat je constant met je rugzak rondloopt. Is dat nou niet ontzettend klote? Als je meerdere dagen in een hotel verblijft kun je natuurlijk daar je spullen latenmaar anders loop je ermee te sjouwen. Oplossing: weinig kleding meenemen en daar kopen? Nou oke ik heb er geen ervaring mee, dus ik zou graag alles willen weten over het op de bonnefooi naar Thailand gaan! Alvast bedankt, Ikook.
Da's dus gewoon onzin, Heineken is misschien 10 bath duurder dan Singha maar ''reteduur'' is absolute nonsens. Ik moet je aan de andere kant wel gelijk geven wat betreft Singha, het is gewoon lekker bier en in Thailand heeft het ook mijn voorkeur boven Heineken.quote:Heineken is echt reteduur. Gewoon lekker Singha drinken
100 baht is ongeveer 2¤.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoeveel is 1 bath?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:04 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Snap niet zoveel van die prijzen op de foto...volgens mij staan er kleine flesjes en grote flesjes door elkaar.
Heineken 330 cc kost in de supermarkt 38 baht...in de kroeg 60 baht en bij populaire strandtenten op Samui, Phangan etc zelfs 70 baht....
Als het een klein flesje is op de foto voor 90 Baht zit die gast in 1 of andere hoerentoko.....
Vergeet niet dat het maandag en dinsdag Buddha dagen zijn en dat je dus geen duppel alcohal zal kunne kopen. Van te voren inslaan dus.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ze hebben zeker degelijk bier, Singha, Chang, maar ook Heineken, en Carlsberg, officieel moet je 18 zijn om alcohol te kunnen kopen, dus ook om het te drinken, echter zo streng wordt daar (en zeker niet bij een farang) op gecontroleerd!
Wel kan je in de supermarkt tussen bepaalde tijdstippen geen druppel alcohol kopen, en op verkiezingsdagen wordt het helemaal niet meer verkocht....
Dat is de officiële lezing, want op de zogenoemde tijdstippen kan je bij een kleine zaak gewoon terecht, of als je minderjarig mocht zijn, deze wil immers gewoon wat verdienen, een Tesco Lotus, nee daar kan het niet.
Vandaag bleek dus dat mijn ervaring in Bangkok nog niet voldoende is. Ik sprak iemand die me zei dat het echte regenseizoen og niet begonnen was en dat het normaal veel erger is. Zo erg dat het water tot kniehoogte komt. ben erg benieuwd wat me nog te wachten staat.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig
Nog maar 4 weken en dan vertrek ik
1. Je kan overal in Thailand pinnen, ook bij aankomst op de luchthaven....als je perse je zwarte geld wilt wisselen kan dit ook overal, ook op de luchthaven (betere koers dan in NL)quote:Op zondag 9 juli 2006 13:54 schreef Gose het volgende:
Ik vertrek donderdag naar thailand voor een flinke tour van 24 dagen en had een paar vragen voor iemand met ervaring in Thailand...
1. Is het verstandig om van te voren baht te wisselen op schiphol, of pas later in thailand doen?
2. In hoeverre is het regenseizoen begonnen? schijnt nou in de middag flink te regenen, maar een poncho is genoeg? of andere maatregelen?
3. Zijn er nog zaken die je echt mee moet nemen maar als thailand leek niet snel aan denkt?
Alvast bedankt![]()
![]()
Wat een onzin....Thaise meiden lopen bijna allemaal in mini rokjes dus waarom zou jouw vriendin dat niet mogen?quote:Op zondag 9 juli 2006 15:56 schreef Gose het volgende:
Ok. Dankjewel voor je antwoord.
Ik was op internet aan het zoeken naar meeneemtips en toen liepen de adviezen over kleding voor meisjes nogal uiteen. Kan mijn vriendin gewone mouwloze truitjes aan en korte broekjes of is dat echt een taboe daar?(ik weet dat dat bij tempels sowieso niet mag)
Geloof dat je je nog niet helemaal beseft hoe verwesterd Thailand is....zeker in de gebieden cq oorden waar de gemiddelde toerist komt....quote:Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
Ik ken één 'do'.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
ok super! klinkt goed begon, door sommige sites me een beetje zorgen te maken. Verder weten jullie geen echte Do's en Dont's over het algemeen, begrijp dat het per locatie afhankelijk is maar er zullen thailand breed ook wel dingen zijn waar je op moet letten toch? Meeneemtips? we slapen bijvoorbeeld 2 dagen bij 'stammen' in de jungle... zelf klamboe of iets dergelijks meenemen of andere zaken mbt insecten, warmte, vochtigheid?
De enige meeneemtip die ik kan bedenken is om vooral niet te veel mee te nemen! In vrijwel elk guesthouse in Thailand kan je voor bijna niets je kleren laten wassen, dus geen reden om een grote tas vol met kledingstukken mee te nemen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Gose het volgende:
het enige nadeel is dat het via Istanbul gaat, en je er op de heenweg 13 uur, en op de terugweg maar liefst 18 uur over doet...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef bluesparkle het volgende:
500 euro is geen slechte prijs en zou je nu kunnen boeken.
Als je nog goedkoper wilt ongeveer 80-100 euro minder op een retour zou je op een superaanbieding kunnen wachten die je kort voor vertrek boekt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef bluesparkle het volgende:
500 euro is geen slechte prijs en zou je nu kunnen boeken.
Als je nog goedkoper wilt ongeveer 80-100 euro minder op een retour zou je op een superaanbieding kunnen wachten die je kort voor vertrek boekt.
Ja, want alle fokkers die naar Thailand gaan nemen een koffer vol drugs mee naar huis.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:11 schreef PabloLopez het volgende:
Even een tip voor je Thailand bezoekt:
check de miniserie(film) Bangkok Hilton es voor de lol.![]()
Ok, goeie tip, bedankt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Nog goedkoper in die periode, Januari en / of Februari, zal je echt niet gaan lukken, de superaanbiedingen komen pas in maart, of eigenlijk april en mei, dan kan je goede deals maken, als je maar lang wacht met boeken.
Opzich zit ik zelf ook te kijken naar de optie met Turkish Airlines, alleen de wachttijd op de terugvlucht staat mij inderdaad tegen, op de heenvlucht is het allemaal niet zo erg, maar als ik eenmaal naar huis ga wil ik ook snel thuis zijn, dan betaal ik maar iets meer voor rechtstreeks...
Tip, Eva Airways, (of China Airlines) zal waarschijnlijk over een tijdje de tickets omlaag doen naar 499 excl tax (142 Euro), dit gebeurd normaal gesproken vooral voor de periode in februari...
Koffers zijn verboden bij de stammen in de bergen -heeft iets te maken met dat ze hun doden in openklappende plastic kisten begraven- dus je zult het met tassen of een rugzak moeten doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Gose het volgende:
Wat is makkelijker voor een rondreis? Koffers of Tassen(weekender). Ik zie op internet mensen tassen aanraden vanwege het vaak moeten verplaatsen van bagage van ene vervoersmiddel naar het andere. Heeft iemand daar ervaringen mee? en hoe gaat het met je bagage als je door de 'jungle' gaat bijvoorbeeld?
Bovendien loop je met een koffer het risico dat ze bij aankomst op de luchthaven een gele sticker op je borst plakken en in een bus naar Pattaya duwen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Gose het volgende:
Wat is makkelijker voor een rondreis? Koffers of Tassen(weekender). Ik zie op internet mensen tassen aanraden vanwege het vaak moeten verplaatsen van bagage van ene vervoersmiddel naar het andere. Heeft iemand daar ervaringen mee? en hoe gaat het met je bagage als je door de 'jungle' gaat bijvoorbeeld?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Gele stickersPataya
Wij nemen gewoon koffers mee.
veel plezierquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik ga morgen dus.
3 jaar terug vlogen ze met 747's met achterlijk weinig beenruimte.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:36 schreef daanski82 het volgende:
weet iemand met welke kist KLM vliegt op BKK ? en wie heeft er ervaring met deze kisten en waar je het beste kan zitten.
ik hoorde dat als je online incheckt dat je de beste stoelen bij de nood-uitgang moet pakken i.v.m. been ruimte?
Ja die ken ik, daarmee heb ik op New York gevlogenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Thai Air is okay. Wel degelijk, maar niet echt heel veel bijzonders.
Singapore airlines is super!
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:22 schreef APK het volgende:
[..]
3 jaar terug vlogen ze met 747's met achterlijk weinig beenruimte.
En de stoelen bij de nooduitgang zijn waarschijnlijk niet online te boeken aangezien daar gezonde en sterke mensen moeten zitten.
KLM moet maar is overstappen op de airbus 380 en daar mee gaan vliegenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ze vliegen nog steeds met 747's Combikisten met achterlijk weinig beenruimte.. Je kan wel, en zeker als je gelijk inchecked (30 uur van te voren) de nooduitgangplaatsen bemachtigen!
Let wel op, degene bij het raam zijn heel slecht, daar hier voor je voeten een inkeping van de deur zit.... Tevens zal gemiddeld 3.897x iemand over je voeten struikelen als ze naar het toilet moeten.
Het is mij iedere keer gelukt (op de heenweg) om een stoel te krijgen bij de nooduitgang met electronisch inchecken. Het klopt overigens wel dat je aan bepaalde criteria moet voldoen, de bejaarde man en zijn Thaise toyboyMOESTEN van de steward naar een andere plek, hiervoor in de plaats kwamen net zulke 'gezonde en sterke' mensen zoals ik
![]()
Tevens wil ik hier even over klagen dat KLM maar eens een keer van die klote 747-combi's afmoeten en een 777 met eigen schermpjes moet inzetten, want dit is gewoon echt entertainment uit de jaren 80, kansloos![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 11:02 schreef daanski82 het volgende:
[..]
KLM moet maar is overstappen op de airbus 380 en daar mee gaan vliegen![]()
Als je nou de volgende keer ook weer met EL AL vliegt mag je in totaal wel 2 dagen vantevoren incheckenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:34 schreef ozzietukker het volgende:Ik ben dus regelmatig in Azië, sterker nog, ik vlieg altijd op Thailand... dus ik zal aan het stereotype voldoen... (Ik vraag me af waarop ze dit gaan basseren trouwens, wanneer is iemand 'fout'* )
Je krijgt alleen zón sticker op de rits van je koffer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Ook indien de koffer geaseald is op het vliegveld?
Omdat ze dan een foto van je hoofd maken!quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:40 schreef anisubs het volgende:
Weet er iemand waarom je tijdens vertrek en aankomst op Don Muang bij de paspoortcontrole in zón camerapen moet kijken?
Pech? Moet je maar niet in het regenseizoen gaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:40 schreef Laura 2000 het volgende:
Wij gaan zaterdag vliegen!
Maak me een beetje zorgen om het weer! De vooruitzichten voor Bangkok, Chiang Mai & Samui waren gisteren regen, bewolking en bliksem! Inmiddels is het wel iets bijgesteld trouwens.Heb ik nou enorm veel pech of zal het meevallen?
![]()
Het regenseizoen begint toch pas in september...?quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:50 schreef APK het volgende:
[..]
Pech? Moet je maar niet in het regenseizoen gaan.
Maar het zal meevallen, het is eerder een mooie ervaring en je zal genoeg zon zien.
Euh, nee. Hangt ook een beetje af van waar je zit in Thailand.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:55 schreef Laura 2000 het volgende:
Het regenseizoen begint toch pas in september...?![]()
Soms alleen 's avonds een flinke onweersbui en soms twee of drie dagen regen, maar zover ik heb meegemaakt (een keer twee maanden juli/aug en een keer 1 maand half juli/half aug) is het goed te doen.quote:En moet ik me één bui per dag voorstellen, of gedurende de hele dag buien...?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:40 schreef anisubs het volgende:
Weet er iemand waarom je tijdens vertrek en aankomst op Don Muang bij de paspoortcontrole in zón camerapen moet kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |