Ik vind van niet. Mensen moeten op de foto stemmen. Puur op het beeld. Dat moet zonder toelichting overtuigend genoeg zijn. Als je mensen een toelichting laat geven verzwak je het idee van een fotowedstrijd.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Offy het volgende:
Dit vind ik best een leuk ideeGeen ellenlange verhalen, maar een vast aantal regels ( 3 of 4 bijvoorbeeld) waarin je meer informatie over je foto mag geven.
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnquote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Offy het volgende:
Dan de kwestie HDR-foto's
Omdat HDR-foto's zowel uit meerdere als uit 1 bestand kunnen bestaan en dit vrijwel niet te controleren is heb ik besloten om alleen voor HDR-foto's toe te staan dat er meerdere 'afdrukken' in 1 foto worden gebruikt, mits er in die afdrukken alleen de belichting anders is. Hoe denken we daar over?
Ik ben bezig met het Centrale Topic, stuk ongeduldquote:
Ik kan me herinneren van niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Offy het volgende:
Als je een foto niet sterk genoeg vind zonder het verhaal kan je daar natuurlijk altijd je stemgedrag op aanpassen. Een toelichting op je foto wordt niet verplicht. Ik kan me herinneren dat dit eerder is gedaan en best positief werd ontvangen.
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig afweet van HDR-foto's, maar ik heb me door meerdere mensen laten vertellen dat dit weldegelijk toe te passen is in een doka. Ik heb geen problemen met HDR-foto's, maar als je 2 verschillende foto's naast elkaar gaat plakken (zoals in het voorbeeld van Shark) is het een ander verhaal.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnHDR is leuk, maar een techniek die volgens mij in de doka niet eens toe te passen is. Ik geef toe....PS is tegenwoordig een groot deel van het fotografisch gebeuren, maar dit vind ik te ver gaan
Eens.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnHDR is leuk, maar een techniek die volgens mij in de doka niet eens toe te passen is. Ik geef toe....PS is tegenwoordig een groot deel van het fotografisch gebeuren, maar dit vind ik te ver gaan
Ik vind die vergelijking met een doka sowieso vrij zwak. Hoeveel mensen hebben nou eigenlijk een volwaardige doka thuis? Op heel Fok hoogstens een enkeling. Je moet niet alles relateren aan wat mogelijkerwijs door een prof in de doka gedaan zou kunnen worden.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig afweet van HDR-foto's, maar ik heb me door meerdere mensen laten vertellen dat dit weldegelijk toe te passen is in een doka. Ik heb geen problemen met HDR-foto's, maar als je 2 verschillende foto's naast elkaar gaat plakken (zoals in het voorbeeld van Shark) is het een ander verhaal.
Nee, 1 inzending per persoon. Maar dit valt vrij lastig te controleren. Daarom ook de melding dat er maar 1 prijs per persoon te winnen is, als later blijkt dat iemand 2 foto's ingezonden heeft. Ook hiermee voorkom je dat niet, maar je moet ergens een grens trekken en je kan niet bij iemand in de bosjes gaan liggen om te kijken of er niet toevallig 2 prijzen aankomenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef k_man het volgende:
Eens.
Er is heel veel niet te controleren, maar dat betekent nog niet dat je alles moet toestaan. Hopelijk zijn mensen toch nog een beetje te vertrouwen.
Overigens, Offy, meedoen met een kloon mag dus?
Meedoen met een kloon leidt dus niet tot diskwalificatie, maar hoogstens tot het ontvangen van slechts één prijs, begrijp ik.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Nee, 1 inzending per persoon. Maar dit valt vrij lastig te controleren. Daarom ook de melding dat er maar 1 prijs per persoon te winnen is, als later blijkt dat iemand 2 foto's ingezonden heeft. Ook hiermee voorkom je dat niet, maar je moet ergens een grens trekken en je kan niet bij iemand in de bosjes gaan liggen om te kijken of er niet toevallig 2 prijzen aankomen
eigenlijk is het toch gewoon het onder of doorbelichten van bepaalde gedeeltes van een foto..quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld inderdaad. Het is meer alsof je wel eten wilt koken, maar geen kruiden gebruiken. Zodat je alleen de pure smaak van de ingrediënten proeft.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:24 schreef Shark.Bait het volgende:
dat is alsof je wel eten wil koken, maar het niet wil opeten (okee, slecht voorbeeld).
Mijn idee van toelichting is niet een grappig of ontroerende toelichting, meer een toelichting van hoe de foto gemaakt is. Toevalstreffer of hele set-up met lampen en achtergronden of meer van die heisa.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren van niet.
Niet stemmen omdat je een foto zonder de toelichting niet sterk genoeg vindt, vind ik echt onzin. Het gaat in een fotowedstrijd toch om de foto's? Niet of je in staat bent er een leuke, intrigerende, grappige, ontroerende toelichting bij te maken. Als je dat wilt mag je je in K&L vervoegen.
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef pea4fun het volgende:
Mijn idee van toelichting is niet een grappig of ontroerende toelichting, meer een toelichting van hoe de foto gemaakt is. Toevalstreffer of hele set-up met lampen en achtergronden of meer van die heisa.
Was dat niet de bedoeling dan?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.
Het zou best eens leuk zijn om dat soort dingen in de SC te bespreken iddquote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.
Maar als je weet met wat voor technieken iemand werkt, dan kan je dat ook toepassen bij je eigen foto's om ze beter te maken.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:48 schreef SunChaser het volgende:
Techniek boeit me echt helemaal niet, een foto vind je mooi of niet.
Ik heb niet altijd zin om een heel topic door te spitten om te kijken of de fotograaf misschien een tipje van de sluier oplicht. Vind het dan wel interessant om dat bij de foto te zien staan.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is toch niks nieuws? Volgens mij houdt niemand je tegen hoor.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het zou best eens leuk zijn om dat soort dingen in de SC te bespreken idd
Dat kloptquote:Op maandag 3 juli 2006 22:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is toch niks nieuws? Volgens mij houdt niemand je tegen hoor.
Dan weet je wat je te doen staat!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kloptMaar tot op heden gebeurde dat niet echt he
quote:
Plaats ze eens in de SC en kijk wat de rest ervan vindquote:Op maandag 3 juli 2006 22:56 schreef SunChaser het volgende:
Wel jammer dat je maar 1 foto mag ik heb nu al 2 uiteenlopende die ik wel geschikt vind
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:56 schreef SunChaser het volgende:
Wel jammer dat je maar 1 foto mag ik heb nu al 2 uiteenlopende die ik wel geschikt vind
Ik wíst dat je dat ging zeggen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...![]()
iedereen kent mn klonen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...![]()
Ik zag Offy anders net nog posten, dus ze is niet bepaald weg.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:02 schreef snakelady het volgende:
Gaat de wedstrijd voor deze maand nu eigenlijk door nu Offy er niet meer is?
Bedoel dat ze er niet meer is om de fotowedstrijden te regelen.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik zag Offy anders net nog posten, dus ze is niet bepaald weg.
Niemand is onmisbaar op FOK! behalve Yvonne dan.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bedoel dat ze er niet meer is om de fotowedstrijden te regelen.
Kom eens uit dit topic en kijk dan eens in de topic-index van dit subforumquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |