Als het water redelijk koud is geweest kan ik het nog wel indenken hoor. Thermische shocks zijn meestal niet echt aangenaam.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:15 schreef Sebasser het volgende:
laatst gewijzigd: 02-07-2006 16:59
Jongen (11) overleden in zwembad
Een 11-jarige jongen uit Alkmaar is om het leven gekomen in zwembad De Watertoren in Egmond aan Zee.
Onduidelijk
Wat er precies is gebeurd, is volgens de politie nog onduidelijk. Het slachtoffer had een zwemdiploma en hij was met vriendjes naar het zwembad gegaan.
Bodem
Toen de jongens hem enige tijd niet meer hadden gezien, begon een zoektocht. Het slachtoffer werd aangetroffen op de bodem van het zwembad en reanimatie mocht niet meer baten.
© RTLNieuws.nl
Ik denk meteen aan een hartstilstand of zo,
Maar dat zou toch raar zijn bij een 11 jarig jongentje ?
In het zwembadquote:Op zondag 2 juli 2006 17:18 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Als het water redelijk koud is geweest kan ik het nog wel indenken hoor. Thermische shocks zijn meestal niet echt aangenaam.
het kunnen zoveel dingen zijn geweestquote:Wat er precies is gebeurd, is volgens de politie nog onduidelijk.
Als jij behoorlijk actief bent geweest en dan in het water duikt dan kan dat wel hoor.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:19 schreef XiChico het volgende:
[..]
In het zwembadNeem aan dat er bepaalde regels zijn wat betreft de temperatuur van het water daar.
zeker op zo'n manierquote:Op zondag 2 juli 2006 17:30 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik benijd het zwembadpersoneel belast met toezicht niet.
Als zijn vriendjes hem als 'enige tijd' misten heeft het personeel in ieder geval 'enige tijd' niet naar de bodem van het zwembad gekeken.
Verder is het natuurlijk altijd erg droevig als een kind om het leven komt.
Ja hoor, het is de schuld van het personeel.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:32 schreef thedude0 het volgende:
Dat personeel dat daar "werkt" moeten ze ontslaan
je want de badmeester dudes of hoe ze ook genoemd worden deden hun werk blijkbaar niet goedquote:Op zondag 2 juli 2006 18:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja hoor, het is de schuld van het personeel.
Probeer jij eens in je eentje een vol bad met 50 kinderen in de gaten te houdenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:44 schreef thedude0 het volgende:
[..]
je want de badmeester dudes of hoe ze ook genoemd worden deden hun werk blijkbaar niet goed
Als er maar eentje is voor een groot zwembad dan hebben ze het daar sowieso niet helemaal op ordequote:Op zondag 2 juli 2006 18:51 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Probeer jij eens in je eentje een vol bad met 50 kinderen in de gaten te houden
Uiteraard is het personeel verantwoordelijkquote:Op zondag 2 juli 2006 18:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja hoor, het is de schuld van het personeel.
denk juist nietquote:Op zondag 2 juli 2006 17:29 schreef Sebasser het volgende:
Maar dan ben ik wel benieuwd waarom mede zwemmer's (of die vriendjes) hem niet hebben gezien ?
Was het zo rustig of zo ?
of 100 of 500 geen idee hoeveel kinderen daar zittenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:51 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Probeer jij (vanaf de kant) maar eens onderwater te kijken ....vooral als er veel kinderen zijn waar ze op moeten lettenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:59 schreef Robocock het volgende:
[..]
Uiteraard is het personeel verantwoordelijkAls iemand al 15 minuten onder water ligt is het daar gewoon foute boel.
Lekker makkelijk geblaat weer. * Slarioux negeert.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:32 schreef thedude0 het volgende:
Dat personeel dat daar "werkt" moeten ze ontslaan
En toch heb ik dit jaar alweer een paar x gelezen dat de rechter het zwembad of personeel verantwoordelijk stelde voor de verdrinking van een kind.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:03 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Probeer jij (vanaf de kant) maar eens onderwater te kijken ....vooral als er veel kinderen zijn waar ze op moeten letten
Btw een paar minuten is al genoeg hoor ...of kun jij je adem 10 minuten inhouden (zonder te stillen natuurlijk he)
Als die luie dudes nou gewoon aan het opletten waren in het zwembad dan zou dit wel voorkomen kunnen worden.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Lekker makkelijk geblaat weer. * Slarioux negeert.
Je hebt geen kut verstand van het runnen van een zwembad en duidelijk alleen ff snel de OP gelezen om maar snel te kunnen kankeren op de mensen die op het eerste gezicht de schuld zouden moeten krijgen.
jij hebt duidelijk nog nooit aan de rand van het bad gestaan, met die functie.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:18 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Als die luie dudes nou gewoon aan het opletten waren in het zwembad dan zou dit wel voorkomen kunnen worden.
geloof me, je kan niet alles zien als je langs de rand van een bad staat, echt niet.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:20 schreef thedude0 het volgende:
Het lijkt me gewoon zeer vreemd dat meerdere mensen het niet opvallen dat er een kind aan het verdrinken is
Ja als als als. Als dat kind nou eens niet met één zwemdiploma in het water was gedoken, waarna hij ongemerkt een elleboog stoot kreeg van een grote jongen waardoor hij kort het bewustzijn verloor om vervolgens onderwater te verdwijnen, terwijl de badmeester voor dat stuk bad werd afgeleid door twee zeurende kinderen die hun tennisbal kwijt waren, dán was er niks gebeurd.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:18 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Als die luie dudes nou gewoon aan het opletten waren in het zwembad dan zou dit wel voorkomen kunnen worden.
Dat gaat niet altijd als in Baywatch hoorquote:Op zondag 2 juli 2006 19:23 schreef thedude0 het volgende:
Ja maar die kinderen die daar allemaal zwemmen merken het ook niet ? Als er naast je iemand aan het verdrinken is dan merk je dat toch wel gewoon![]()
nee, dat hioeft nietquote:Op zondag 2 juli 2006 19:23 schreef thedude0 het volgende:
Ja maar die kinderen die daar allemaal zwemmen merken het ook niet ? Als er naast je iemand aan het verdrinken is dan merk je dat toch wel gewoon![]()
Je geeft het zelf al aan ,de rechter moet dit PER geval bekijkenquote:Op zondag 2 juli 2006 19:14 schreef Robocock het volgende:
[..]
En toch heb ik dit jaar alweer een paar x gelezen dat de rechter het zwembad of personeel verantwoordelijk stelde voor de verdrinking van een kind.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik begrijp heel goed dat dit kan gebeuren. Maar goed, dat wil niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt of dat er te wienig personeel rondliep op een drukke zondagmiddag.
Stoer zijn met duiken en er dan beneden achter komen dat je te weinig zuurstof hebt om terug naar boven te komen.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:15 schreef Sebasser het volgende:
laatst gewijzigd: 02-07-2006 16:59
Jongen (11) overleden in zwembad
Een 11-jarige jongen uit Alkmaar is om het leven gekomen in zwembad De Watertoren in Egmond aan Zee.
Onduidelijk
Wat er precies is gebeurd, is volgens de politie nog onduidelijk. Het slachtoffer had een zwemdiploma en hij was met vriendjes naar het zwembad gegaan.
Bodem
Toen de jongens hem enige tijd niet meer hadden gezien, begon een zoektocht. Het slachtoffer werd aangetroffen op de bodem van het zwembad en reanimatie mocht niet meer baten.
© RTLNieuws.nl
Ik denk meteen aan een hartstilstand of zo,
Maar dat zou toch raar zijn bij een 11 jarig jongentje ?
Maar dat de ouders van die kids lekker aan de bar zitten te zuipen is wel ok ? (heb het NIET over de jongen in kwestie want die was blijkbaar alleen met zijn vriendjes daar )quote:Op zondag 2 juli 2006 19:18 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Tsja je betaald geld zodat anderen op je kinderen passen. Wat die ouders daarbuiten doen is niet ter zake.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar dat de ouders van die kids lekker aan de bar zitten te zuipen is wel ok ? (heb het NIET over de jongen in kwestie want die was blijkbaar alleen met zijn vriendjes daar )
Nee hoor schuif het maar op de badmeester (maar wel later zeggen ..ik was lekker met mijn kids in het zwembad)
Nee je betaald geld om van het zwembad gebruik te maken .....die badmeesters zijn een dienst die het zwembad aanbiedquote:Op zondag 2 juli 2006 19:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Tsja je betaald geld zodat anderen op je kinderen passen. Wat die ouders daarbuiten doen is niet ter zake.
Zwembaden zijn verplicht voldoende toezicht te hebben.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee je betaald geld om van het zwembad gebruik te maken .....die badmeesters zijn een dienst die het zwembad aanbied
Je bent in de war met de kinderopvang (en die hebben geen 100 kids per oppasser (waarom denk je ?) )
btw
Wie had het over ouders BUITEN ?...dat zou ik nl kunnen begrijpen
ik heb het over ouders die OOK in het zwembad zitten maar geen oog hebben voor het kind (of het zelfs maar missen)
Een zwembad is verplicht idd om op de kinderen te letten zodat de ouders er niet constant bij hoeven te zijn, net zoiets dus als een opvang.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee je betaald geld om van het zwembad gebruik te maken .....die badmeesters zijn een dienst die het zwembad aanbied
Je bent in de war met de kinderopvang (en die hebben geen 100 kids per oppasser (waarom denk je ?) )
btw
Wie had het over ouders BUITEN ?...dat zou ik nl kunnen begrijpen
ik heb het over ouders die OOK in het zwembad zitten maar geen oog hebben voor het kind (of het zelfs maar missen)
Als ze mensen gaan weigeren omdat ze VOL zitten (met vol bedoel ik dat er zoveel gasten zijn dat het aantal badmeesters nog net voldoende is ) pik het publiek het ook niet ....quote:Op zondag 2 juli 2006 20:52 schreef Robocock het volgende:
[..]
Zwembaden zijn verplicht voldoende toezicht te hebben.
Maar goed, discussie van nietsWant we weten toch niet wat er gebeurd is. Als de badmeester lekker bier zat te drinken op het gras is het zijn fout, als het kind na een elleboogstoot buiten westen ging en binnen 2 minuten verdronk is het wat anders
Hoe moeilijk kan het zijn, gewoon je poot stijf houdenquote:Op zondag 2 juli 2006 21:02 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als ze mensen gaan weigeren omdat ze VOL zitten (met vol bedoel ik dat er zoveel gasten zijn dat het aantal badmeesters nog net voldoende is ) pik het publiek het ook niet ....
Maar als het mis gaat is het van 'waarom zijn er niet meer badmeesters ? '
Daar heb je wat aan als je kind dood is...quote:Op zondag 2 juli 2006 21:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een zwembad is verplicht idd om op de kinderen te letten zodat de ouders er niet constant bij hoeven te zijn, net zoiets dus als een opvang.
En ook al waren ze binnen? Who gives. Slordig ja, maar de uiteindelijke verantwoording ligt bij het zwembad.
Ik vind het ook zo typisch dat mensen altijd meteen een schuldige/zondebok willen aanwijzen. Soms gebeuren er ongelukken. Gewoon, omdat die nou eenmaal gebeuren. Een akelige wending van het lot. Misschien vinden die mensen het te moeilijk om te accepteren dat je niet alle rottige dingen kunt voorkomen en dat je het leven nooit voor 100% onder controle kunt hebben.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:38 schreef Limburger_noord het volgende:
Je geeft het zelf al aan ,de rechter moet dit PER geval bekijken
Vind het trouwens wel weer typisch dat we ons oordeel al klaar hebben terwijl NIEMAND weet wat er precies gebeurt is![]()
Mee eens ...quote:Op zondag 2 juli 2006 22:01 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo typisch dat mensen altijd meteen een schuldige/zondebok willen aanwijzen. Soms gebeuren er ongelukken. Gewoon, omdat die nou eenmaal gebeuren. Een akelige wending van het lot. Misschien vinden die mensen het te moeilijk om te accepteren dat je niet alle rottige dingen kunt voorkomen en dat je het leven nooit voor 100% onder controle kunt hebben.
Geeft te denken...als het maar druk genoeg is valt het niet op...quote:Op zondag 2 juli 2006 22:32 schreef DanseMacabre het volgende:
Cherm.Misschien kramp oid. Maar dat niemand het had opgemerkt.
![]()
Probleem is dat op dit moment NIEMAND dit weet dus het is allemaal speculatiequote:Op zondag 2 juli 2006 22:40 schreef amaranta het volgende:
In Spanje hangen er overal borden dat je niet meteen na het eten mag gaan zwemmen omdat je eten dan niet de kans krijgt om te verteren ofzoiets. Ik weet niet hoe het i het Nederlands heet en of dit waar is of maar een broodje aap is.
Maar mocht het dus wel zo zijn dat je kan sterven omdat je te snel gaat zwemmen na het eten dan zou dit ook wel het geval kunnen zijn.
Zou je de link even kunnen plaatsen aub ?quote:Op zondag 2 juli 2006 22:50 schreef amaranta het volgende:
Ik was maar aan het speculeren.
Maar ik heb even op internet gekeken en ik las dat het niks met het eten te maken heeft maar met temperatuurverschillen in het lichaam.
als jij spaans kan lezen wil ik de link wel plaatsenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:56 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zou je de link even kunnen plaatsen aub ?
quote:Op maandag 3 juli 2006 10:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
als jij spaans kan lezen wil ik de link wel plaatsen
Oke,quote:Op maandag 3 juli 2006 11:03 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
![]()
sorry maar nu snap ik het even niet meer
je had het toch over die verdronken Jongen ?...dat hij te snel was gaan zwemmen na het eten en dat daar bv in Spanje voor gewaarschuwd werd >
Waarom is die link dan in het spaans ?
Of heb je het over een link waarin dat bord (of te tekst op dat bord ) beschreven word ?
Als het om dat laatste gaat heeft die link geen nut (dat geloof ik dan wel )![]()
Snap het intussenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oke,
Die jongen is in Nederland verdronken.
Ik ben toen gaan speculeren. En gaan denken, "in Spanje hangen altijd van die bordjes die je waarswchuwen dat je gelijk na het eten niet mag zwemmen".
Maar tegelijkertijd dacht ik ook dat het weleens een broodje aap kon zijn, dat je na het eten niet mag zwemmen. Dus ben ik gaan zoeken op het internet.
Ik kwam daarbij spaanse links tegen waarin stond dat het niks met eten te maken heeft maar met het feit dat ht water te koud is.
Zal denk ik er mee te maken hebben dat na het eten je lichaamstemp omhoog gaat ( een paar decigraden ) omdat je stofwisseling en lichaamsactiviteit omhoog gaat.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:27 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Snap het intussen![]()
Trouwens ik weet niet of het broodje aap verhalen zijn maar die ' niet eten vlak voor het zwemmen ' hoor je hier (in Nl ) ook vaker
En de eerder als voorbeeld gebruikte kinderen die er een spelletje van maken om zo lang mogelijk stil te blijven liggen laten dit systeem dan wel vaak afgaanquote:Op maandag 3 juli 2006 13:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik lees nu al een paar reacties die met een beschuldigende vinger naar het zwembadpersoneel wijzen. Buiten het feit dat de ontreddering onder dat personeel groot zal zijn en het buitengewoon moeilijk is om ook ónder water toezicht te houden is het niet geheel onterecht om dat personeel met haar gebreken te confronteren. Hoe goed en zorgvuldig er ook gewerkt zal worden; feit blijft dat er een zwemmer 'enige tijd' roerloos op de bodem van het zwembad heeft kunnen liggen. Dat zijn júist de momenten waar dat personeel voor rondloopt. Als ze dan in gebreke blijven is dat extra wrang.
Natuurlijk is het nog altijd mogelijk dat het kind is 'afgezonken' en op dat moment al kansloos was. Kinderen hebben, in tegtenstelling tot ouderen, echter de gewoonte niet zomaar dood neer te vallen dus is de kans dat het kind verdronken is vele malen groter.
Volgens mij is er ook al langere tijd een opsporingssysteem in de handel dat een alarm afgeeft wanneer objecten langer dan een aantal seconden roerloos op de bodem van een zwembad blijven liggen. Ik vraag me af waarom het aanwezig hebben van zo een systeem niet een permanente eis is om een zwembad te mogen exploiteren.
IDDquote:Op maandag 3 juli 2006 13:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het systeem heet 'Poseidon' en heeft zijn sporen inmiddels verdiend.
Bron:
http://www.eyeviewsystems.nl/redding2.htm
Fabrikant:
http://www.poseidon-tech.com/us/pager.html
Als het op jaarbasis één leven redt dan was het de moeite al waard.
Dat zou op de bijbehorende camera allemaal te zien moeten zijn. In zo'n klotsend bad moet dus constand iemand achter de monitor zitten. Het mag misschien een paar jaar duren maar daarna verovert de man (V/M) die altijd achter die monitor zit eeuwige roem en een vriend voor het leven.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:07 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
IDD
Werkt dit ook in een golfslagbad (als het 'aan' staat ) ?
Daar het water en alles wat erin ligt dan ook in beweging is \blijft
?..Ik dacht juist dat de kracht van dit systeem was dat er niemand achter de monitor hoeft te zitten ?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:19 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dat zou op de bijbehorende camera allemaal te zien moeten zijn. In zo'n klotsend bad moet dus constand iemand achter de monitor zitten. Het mag misschien een paar jaar duren maar daarna verovert de man (V/M) die altijd achter die monitor zit eeuwige roem en een vriend voor het leven.
Het gaat natuurlijk alleen om de momenten dat het bad klotst he.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
?..Ik dacht juist dat de kracht van dit systeem was dat er niemand achter de monitor hoeft te zitten ?
Anders heb je in een gemiddeld zwembad wel meerdere kamera's nodig en dus meerdere bewakers ....heb je dit (dure) systeem niet nodig ..gewoon wat normale onderwater kamera's plaatsen
Is ook een oplossing inderdaad ...of de gasten dat leuk vinden is nog maar de vraagquote:Op maandag 3 juli 2006 14:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk alleen om de momenten dat het bad klotst he.
De camera hangt er eigenlijk om direct zicht op een eventueel slachtoffer te hebben.
Ik kan me herinneren dat er altijd extra personeel naar zo een bad wordt getrokken op de momenten dat het golft. Dan moet er ook meteen maar één achter de knoppen. Een briljanter idee dan dat heb ik ook niet. Het kan alleen veiliger door het water er uit te laten. Wel de duikplank weghalen natuurlijk.
Schuldig aan de dood is misschien moeilijk te bepalen, misschien ook wel onnodig om te bepalen (echt iemand aanwijzen bedoel ik). Maar zoals hierboven al gezegd: die jongen heeft enige tijd onder water gelegen, en dat had nooit mogen gebeuren.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Misschien heeft dat jochie wel zijn hoofd gestoten tegen de bodem of de muur na een duik. Het is moeilijk te bepalen of iemand schuldig is aan zijn dood.
Iemand enig idee hoeveel 'doelen '(raar woord in dit verband sorry daarvoor) dit systeem kan volgen ?quote:Op maandag 3 juli 2006 16:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Schuldig aan de dood is misschien moeilijk te bepalen, misschien ook wel onnodig om te bepalen (echt iemand aanwijzen bedoel ik). Maar zoals hierboven al gezegd: die jongen heeft enige tijd onder water gelegen, en dat had nooit mogen gebeuren.
Van dat Poseidon heb ik ook al eens gehoord, schijnt idd erg goed te werken, ook in slag-baden. Dit omdat het systeem de objecten al kenmerkt op het moment dat het te water komt. (heb ik me laten vertellen dus weet niet of het waar is).
Meestal is de hulp verder weg...reken maar uit hoever het is vanaf de kant van het bad (waar de badmeesters lopen ) tot het midden bv ....als de badmeester precies goed staat aan de kant van het bad en niet bv 20 meter verderopquote:Op maandag 3 juli 2006 20:54 schreef longinus het volgende:
Verdrinken gaat sneller als dat je denkt, die verdrinkingsgevallen op TV/film is niet zoals het in werkelijkheid gebeurd. Kinderen kunnen in een keer onder water verdwijnen zonder te spartelen, dit heb ik eens gezien van dichtbij en dacht eerst dat dat jochie aan het spelen was.
Gelukkig waren ze er snel bij, de vader was op 2 meter afstand en greep in.
Er was niks dat er op wees dat dat jochie problemen had, maar iets zei de vader dat het niet in oorde was. Kan je nagaan als hij niet in de buurt was geeweest.
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:16 schreef amaranta het volgende:
Ik bedenk me net. Het is eigenlijk net zoals bij attracties in het pretpark. Ouders die gaan zeuren omdat hun zoontje niet 130 cm is en dus niet in de achtbaan mag.
Maar stel, t zoontje mag er wel in van het personeel en het zoontje vliegt uit het karretje....
Dan zijn de ouders ineens boos dat het personeel het wel toeliet.
vanaf de kant bedoel je ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:33 schreef StefanP het volgende:
Hoe kun je niet zien dat er iemand op de bodem van het zwembad ligt? Sorry hoor, dat geloof ik echt niet.
Ja als ze daar braaf blijven zitten ...ik weet niet of je vaak in zwembaden komt (de grotere bedoel ik ,niet zo'n gemeentebadje ) maar daar lopen de badmeesters rond omdat ze niet alleen op verdrinkende mensen moeten letten maar ook op ' gevaarlijke ' sytuatiesquote:Op woensdag 5 juli 2006 04:46 schreef StefanP het volgende:
Nou ja, zo moeilijk is het niet om vanaf een hogere zitplaats iemand op de bodem te zien.
Zoiets merk je niet altijd.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:23 schreef thedude0 het volgende:
Tja het enige wat we daaraan kunnen doen is minder mensen binnenlaten maar datn werkt ook niet (krijgen we weer agressie buiten het zwembadquote:Op woensdag 5 juli 2006 08:14 schreef Jarno het volgende:
Heb je wel eens gezien hoe druk het is in die zwembaden tegenwoordig? Dan valt het me nog mee dat het niet vaker fout gaat eigenlijk. Het is echt proppen en schouder aan schouder badderen lijkt het.
Vol is vol he.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:32 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja het enige wat we daaraan kunnen doen is minder mensen binnenlaten maar datn werkt ook niet (krijgen we weer agressie buiten het zwembad)
Kijken hoe jij reageerd (of iig een gemiddeld gezin ) als ze niet binnenkomen in een (in hun ogen ) half leeg zwembadquote:Op donderdag 6 juli 2006 02:29 schreef duivelinnetje het volgende:
[quote]Op woensdag 5 juli 2006 08:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vol is vol he.
quote]
Beter vol is vol, dan een ongeluk als dit. Het beleid van zwembaden deugt gewoon niet, als het vol is, kunnen er nog wel een paar meer bij...........
Is al erg genoeg DAT het gebeurd en dat het blijkbaar kan lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 6 juli 2006 07:57 schreef speknek het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de badmeester hem niet zag, omdat ie even een ander gedeelte van het bad in de gaten aan het houden was.. Maar op zo'n warme dag zal hij toch echt niet de enige in het zwembad geweest zijn.. Als je langszwemt zie je toch wel iemand op de bodem liggen? Vind het ook maar een vreemd verhaal, dat daar een zoektocht voor nodig was. Maar goed, het kan kennelijk.
Ben vroeger eens wezen zwemmen met een stel vrienden. Toen dreef er ineens een jongetje tegen een vriendin van me aan. Zij: Hé, joh, kijk eens uit! en duwt hem aan de kant. Haar vriend meteen: Eh, die is aan 't verzuipen!! Wij vlug het jochie eruit gehaald en hulp ingeroepen van ehbo-ers. Jochie gered. Bleek achteraf dat hij aan 't zoeken was naar zijn zusje en door herhaaldelijk duiken zelf bijna verdronken was. Zusje is later gevonden, verdronken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 07:53 schreef appelsap het volgende:
[..]
Zoiets merk je niet altijd.
Ik heb naast een man gezwommen die aan het verdrinken was.
Ik zei tegen mijn broertje: pas op voor die meneer hij is aan het drijven.
Ik dacht dat hij gewoon wat aan het zwemmen was.
Klinkt niet echt als een 'veilige' plek om te zwemmenquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben vroeger eens wezen zwemmen met een stel vrienden. Toen dreef er ineens een jongetje tegen een vriendin van me aan. Zij: Hé, joh, kijk eens uit! en duwt hem aan de kant. Haar vriend meteen: Eh, die is aan 't verzuipen!! Wij vlug het jochie eruit gehaald en hulp ingeroepen van ehbo-ers. Jochie gered. Bleek achteraf dat hij aan 't zoeken was naar zijn zusje en door herhaaldelijk duiken zelf bijna verdronken was. Zusje is later gevonden, verdronken.![]()
Dit was overigens niet in een zwembad, maar in een afgraving/meer, zoiets.
Er lag een oude boot in, waar je op kon klimmen en af kon duiken. Aan de ene kant van de boot was het ondiep, maar aan de andere kant was het diep.
hier in twente zwem je ook overal in waar het kan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als een 'veilige' plek om te zwemmen![]()
Alsof alleen slechte zwemmers kunnen verdrinkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:18 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hier in twente zwem je ook overal in waar het kan.
heb ook in afgvravingen gezwommen, van bruggen duiken, duiken bij stroomversnellingen, etc.
jong en onbesuisd en het gevoel dat je de hele wereld aan kan.
maar ja, ik was een echte waterrat, kon al zwemmen voordat ik zwemles kreeg en dat goldt eigenlijk voor de meeste vriendjes en vriendinnetjes. zwemmen leerde je van elkaar
dan zouden er meet badmeesters aanwezig moeten zijn dit is niet verantwoordquote:Op zondag 2 juli 2006 18:51 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Is het nou de schuld van het personeel, of van die jongen zijn vriendjes?quote:Op zondag 2 juli 2006 19:23 schreef thedude0 het volgende:
Dan denk ik eerder dat ie heeft gedoken terwijl het daar niet mocht en met z'n hoofd tegen de bodem is gekomen ofzo..quote:Op zondag 2 juli 2006 17:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als het water redelijk koud is geweest kan ik het nog wel indenken hoor. Thermische shocks zijn meestal niet echt aangenaam.
Misschien in dit geval niet...quote:Op zondag 2 juli 2006 19:18 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Gebeurt heel snel, geloof me..quote:Op zondag 2 juli 2006 19:20 schreef thedude0 het volgende:
Het lijkt me gewoon zeer vreemd dat meerdere mensen het niet opvallen dat er een kind aan het verdrinken is
Daar ga je niet dood van ...quote:Op zondag 2 juli 2006 19:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Stoer zijn met duiken en er dan beneden achter komen dat je te weinig zuurstof hebt om terug naar boven te komen.
Heb het zelf ook een keer gehad dat ik nog maar net boven water kon komen![]()
Lijkt me niet... Ga eerst even wat wetskennis opdoen, voordat je zoiets zegtquote:Op zondag 2 juli 2006 21:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn, gewoon je poot stijf houden![]()
Als je de mensen dan binnenlaat en er verdrinkt iemand mogen ze voor mij AL het personeel opsluiten voor moord. Je laat iemand namelijk opzettelijk verdrinken. Maar dat is wel heel Off-Topic.
Ja, maar zo is het wel..Juist omdat het zo druk is ...: 'Een ander let wel op'quote:Op zondag 2 juli 2006 22:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Geeft te denken...als het maar druk genoeg is valt het niet op...
mmm klinkt tegenstrijdig he ?
Ik heb ook van dat systeem gehoord... De reden waarom het nog niet heel erg veel gebruikt wordt is zoals altijd: (gebrek aan) geld...quote:Op maandag 3 juli 2006 13:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik lees nu al een paar reacties die met een beschuldigende vinger naar het zwembadpersoneel wijzen. Buiten het feit dat de ontreddering onder dat personeel groot zal zijn en het buitengewoon moeilijk is om ook ónder water toezicht te houden is het niet geheel onterecht om dat personeel met haar gebreken te confronteren. Hoe goed en zorgvuldig er ook gewerkt zal worden; feit blijft dat er een zwemmer 'enige tijd' roerloos op de bodem van het zwembad heeft kunnen liggen. Dat zijn júist de momenten waar dat personeel voor rondloopt. Als ze dan in gebreke blijven is dat extra wrang.
Natuurlijk is het nog altijd mogelijk dat het kind is 'afgezonken' en op dat moment al kansloos was. Kinderen hebben, in tegtenstelling tot ouderen, echter de gewoonte niet zomaar dood neer te vallen dus is de kans dat het kind verdronken is vele malen groter.
Volgens mij is er ook al langere tijd een opsporingssysteem in de handel dat een alarm afgeeft wanneer objecten langer dan een aantal seconden roerloos op de bodem van een zwembad blijven liggen. Ik vraag me af waarom het aanwezig hebben van zo een systeem niet een permanente eis is om een zwembad te mogen exploiteren.
Nooit gehoord zeker van "shallow water blackout" kan je het bewustzijn door verliezen, en dat kan zeker fataal zijn. Komt overigens vaker voor bij freedivers en niet direct bij zwemmers maar het kan wel.quote:
Dit is toch wel een vrij oud topicquote:Op maandag 24 juli 2006 05:37 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nooit gehoord zeker van "shallow water blackout" kan je het bewustzijn door verliezen, en dat kan zeker fataal zijn. Komt overigens vaker voor bij freedivers en niet direct bij zwemmers maar het kan wel.
Iemand die in het water duikt en tot de conclusie komt dat hij iets meer lucht had moeten nemen, gaat gewoon zo snel mogelijk weer naar het oppervlak... Van een "shallow water blackout" is dan geen sprake....quote:Op maandag 24 juli 2006 05:37 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nooit gehoord zeker van "shallow water blackout" kan je het bewustzijn door verliezen, en dat kan zeker fataal zijn. Komt overigens vaker voor bij freedivers en niet direct bij zwemmers maar het kan wel.
Dat bedoel ik... maar wel gelijk naar het toezichthoudend personeel wijzen...quote:Op maandag 24 juli 2006 12:27 schreef Frozen het volgende:
Mijn moeder vertelde mij (en dat is dus geen officiele nieuwsbron) dat de jongen een hartkwaal had. Meer weet ik er eigenlijk niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |