abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39448432
Gefeliciteerd!

Maar goed, hebben ex -VWO'ers hier handige tips voor volgend jaar? Ik heb een E&M profiel, en ik ben bang dat ik economie, wiskunde en AK hard ga verneuken volgend jaar bij de examens.

Dus hoe kan ik het beste voorbereiden voor mijn centrale examens om toch te slagen?
www.pvda.nl
Steun!
pi_39448500
Ik kan het altijd proberen.

Als iemand hier een fijne samenvatting heeft van economie of wiskunde dan zou ik dat heel erg waarderen .
www.pvda.nl
Steun!
pi_39448608
het is vakantie ....geniet er even van
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39448726
Samengevat boekjes kopen en die leren. Dan moet het lukken.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:40:42 #5
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_39448882
Een jaar van te voren beginnen met voorbereiden?

Maak daar een week van ofzo..
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_39448885
6e is het simpelste jaar van je vwo carriere (owkee, op de 1e na dan), maak je niet druk. Samenvattingen kopen, proefexamens uit diezelfde boekjes maken, oude examens oefenen en je haalt het. Sowieso, als je eenmaal in 6 vwo zit haalt bijna iedereen het wel.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:48:20 #7
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_39448999
Hehe, het examenjaar is ernstig overschat. Je hebt lekker de vrijheid, aan het einde een beetje leren en klaar ben je. Zeker Wiskunde was een eitje dus daar hoef je je niet druk over te maken in vergelijking met de schoolexamens. Aardrijkskunde was voor het grootste deel met de atlas te vinden. Ik spreek nu overigens wel over een paar jaar terug.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_39449140
E&M is sowieso een feestprofiel, dus wat maak je je druk
pi_39449389
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
Je bedoeld C&M.
pi_39449392
quote:
Ik had NT en al m'n profielcijfers waren 5.5 <= c <= 6 en gehaald Er is weinig reden om te twijfelen als je kennis van zaken hebt; vooral die examenbundels oefenen, dan komt het goed - maar het is nu vakantie
  zondag 2 juli 2006 @ 15:10:00 #11
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39449397
Ik heb wel ergens een samenvatting Economie 1,2 liggen. :- )
pi_39449537
Ook nu zorgen over maken , fijne vakantie he
pi_39449538
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:09 schreef Nuna het volgende:

[..]

Je bedoeld C&M.
nee.
pi_39449580
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

nee.
E&M lijkt mij serieus geen pretpakket (Geschiedenis ), zelf heb ik N&G gedaan. Neem dan N&T of C&M, dat zijn de echte pretpakketten.

Maar even ontopic:
Maak gewoon je huiswerk, koop die examenbundels/samengevat en dan lukt het je heus wel
pi_39449618
Vooral niet te veel doen, zo moeilijk is het niet.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_39449641
In de 4e en 5e redelijk opletten, hoef je in de 6e bijna niks meer te doen
pi_39449664
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:19 schreef Nuna het volgende:

[..]

E&M lijkt mij serieus geen pretpakket (Geschiedenis ), zelf heb ik N&G gedaan. Neem dan N&T of C&M, dat zijn de echte pretpakketten.

Maar even ontopic:
Maak gewoon je huiswerk, koop die examenbundels/samengevat en dan lukt het je heus wel
NG boven NT stellen
pi_39449706
Ik snapte in de 6e opeens economie en alles kwam goed.

M.a.w.; maak je niet druk
pi_39449868
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef Kikstar het volgende:
Ik heb wel ergens een samenvatting Economie 1,2 liggen. :- )
Zou ik die mogen? liberaal@filosofeert.nl

Uhm, ach... Ik weet dat het vakantie is, maar het is toch wel een creepy idee dat de examens voor 50% meetellen .Okay, dus examenbundels en samengevat boeken kopen. Is economie te vergelijken met de opdrachten in de lesbrieven? En wiskunde... Waar kan je al die GR -formules vinden?

Echt, ... Nederlands ga ik sowieso verneuken, als ik de andere users heb gelezen hoe hun Nederlands examen ging.

Geschiedenis en Engels lijkt me serieus simpel.

En tekenen? Ik heb ergens in feb. M&O ingeruild voor tekenen ( ), omdat ik geen zin had om te leren. Hoe zijn de examens voor kunstgeschiedenis? Kan je met een beetje mooi lullen al een voldoende halen?

En even nog een dwaze vraag...

Hoe kan je voor de examens allemaal 8 halen? Kan dat zeg maar in één jaar leren?

www.pvda.nl
Steun!
pi_39449886
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:17 schreef Maisnon het volgende:
Ook nu zorgen over maken , fijne vakantie he
Vind je het gek als je de afgelopen jaren het gevoel heb gehad dat je echt niks gedaan hebt...
www.pvda.nl
Steun!
  zondag 2 juli 2006 @ 15:37:19 #21
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39449896
Je hebt mail
  zondag 2 juli 2006 @ 15:44:34 #22
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_39450024
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:35 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Zou ik die mogen? liberaal@filosofeert.nl

Uhm, ach... Ik weet dat het vakantie is, maar het is toch wel een creepy idee dat de examens voor 50% meetellen .Okay, dus examenbundels en samengevat boeken kopen. Is economie te vergelijken met de opdrachten in de lesbrieven? En wiskunde... Waar kan je al die GR -formules vinden?

Echt, ... Nederlands ga ik sowieso verneuken, als ik de andere users heb gelezen hoe hun Nederlands examen ging.

En tekenen? Ik heb ergens in feb. M&O ingeruild voor tekenen ( ), omdat ik geen zin had om te leren. Hoe zijn de examens voor kunstgeschiedenis? Kan je met een beetje mooi lullen al een voldoende halen?

Hoe kan je voor de examens allemaal 8 halen? Kan dat zeg maar in één jaar leren?

Dude
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_39450103
ik zou een psycholoog opzoeken, als je je daar nu al zo druk over maakt...
pi_39450178
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:48 schreef Repeat het volgende:
ik zou een psycholoog opzoeken, als je je daar nu al zo druk over maakt...
Ik denk erover, is dat nou zo gek?

Verder open ik zo'n topic nu, omdat het bij veel geslaagden het nu allemaal vers in het hoofd zit, misschien krijg ik nog bruikbare tips. In plaats van posts met ''bezoek een psycholoog'' blablabla.
www.pvda.nl
Steun!
pi_39450243
quote:

[..]

Maar even ontopic:
C&M heeft ook geschiedenis
pi_39450282
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:17 schreef Ceylon89 het volgende:
Gefeliciteerd!

Maar goed, hebben ex -VWO'ers hier handige tips voor volgend jaar? Ik heb een E&M profiel, en ik ben bang dat ik economie, wiskunde en AK hard ga verneuken volgend jaar bij de examens.

Dus hoe kan ik het beste voorbereiden voor mijn centrale examens om toch te slagen?
Goed bezig
Heb volgend jaar ook examen
pi_39450300
Ten eerste: waar maak je je zo enorm druk om? .

Ten tweede: Examens zijn makkelijk voor te bereiden, zoals hierboven al gezegd is. Zorg dat je veel oude examens gemaakt hebt, kijk ze goed na, let op waar je punten voor krijgt en je hebt je examens binnen.

Oh, nog iets. Zorg dat je handelingsdeel tijdig in orde is, net als je PWS. Erg vervelend als je je druk moet maken om een vergeten LO-opdracht, tijdens je examens .
pi_39450387
quote:

[..]

Maar even ontopic:

Volgens mij wordt N&T over het algemeen als moeilijkste gezien en daarna N&G, E&M stelt niets voor. Geschiedenis beetje feitjes leren, economie eitje... enz

Maar TS maakt je je niet een beetje onnodig druk? Het laatste jaar is absoluut het simpelst, 5e denk ik het moeilijkst? Die eindexamens stellen ook geen zak voor. Is vooral van het weer genieten, leuke dingen doen en af en toe ff heen en weer om een examentje te maken.
pi_39450609
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:56 schreef Chrrris het volgende:

[..]

C&M heeft ook geschiedenis
Dat is dan ook het enige waar ze zich een beetje voor moeten inspannen.
pi_39450647
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:01 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens mij wordt N&T over het algemeen als moeilijkste gezien en daarna N&G, E&M stelt niets voor. Geschiedenis beetje feitjes leren, economie eitje... enz
Bij ons wordt het juist als een pretpakket gezien Daar hoef je al helemaal niets voor te doen. Alleen vaardigheden beheersen.
pi_39450674
quote:

[..]

Nederlands had ik een 8.2 voor terwijl ik samenvatten serieus nooit kon. Ik heb er geen hol voor gedaan ook nog qua voorbereiding ,dus niet zo negatief.

Kunstgeschiedenis krijg je een heeel saai geschreven katern voor, ik kwam er moeilijk doorheen het examen vond ik klote en ik dacht dat ik een 3 had maar bleek een 7.8 te hebben mede dankzij de zeer voordelige norm
pi_39450757
quote:

[..]

[..]
pi_39450840
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:11 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat is dan ook het enige waar ze zich een beetje voor moeten inspannen.
'
Nee kunstgeschiedenis is een pretje
pi_39451339
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:20 schreef Chrrris het volgende:

[..]

'
Nee kunstgeschiedenis is een pretje
Ah, lotgenoot .

Maar goed, als ik jullie moet geloven is VWO 6 wel te doen . Gelukkig maar, dat betekent dus ook dat ik net zo goed ook naar hoge cijfers kan streven, als het allemaal zo ''makkelijk'' is.
www.pvda.nl
Steun!
  zondag 2 juli 2006 @ 16:44:49 #35
82589 S-Two
barba macacu
pi_39451377
Alleen dingen doen die je in moet leveren en voor de rest genieten van het leven .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_39451404
Tuurlijk Schuifpui!
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:01 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Maar TS maakt je je niet een beetje onnodig druk? Het laatste jaar is absoluut het simpelst, 5e denk ik het moeilijkst? Die eindexamens stellen ook geen zak voor. Is vooral van het weer genieten, leuke dingen doen en af en toe ff heen en weer om een examentje te maken.
Flikker op met je EM stelt niets voor. Tijdens het opscheppen over je beta-kennis lekker 10 jaar over je studie doen aan de TU. Grootste gelul dat NT het überprofiel is. Magoed, zulke discussies worden 3 jaar na VWO nog steeds gevoerd.

Verder moet ik je wel gelijkgeven 5e was het zwaarst, bijna alle praktische opdrachten dat jaar en het tempo lag gewoon hoog toen. 6e = PWS afronden, prima rooster en wat aan rommelen.

Je hebt toch geen SO's of repetities meer, want die tellen niet meer voor de overgang. Dus je zit alleen effe te stressen bij de tentamens en om Nederlands goed af te ronden. Wij hadden prima roosters en na schooltijd had je dus geen ruk te doen meer. Op school zag je elkaar tenminste nog ns.

En als je je nu al over een 8 druk gaat maken, wordt dat nooit wat. Dan had je de afgelopen twee jaar ook al rond de 8 moeten zitten. Om dat nu nog op te krikken ben je redelijk laat. Als je Nederlands tijdens de lessen goed voorbereid, is dat examen ook prima te doen. Gewoon nog een beetje je huiswerk maken, naar de lessen gaan en daar een beetje opletten. Is het zo eind mei 2007, zitten je examens erop en is het tijd voor een alfa of gamma studie
pi_39452146
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef KlaasE het volgende:
Tuurlijk Schuifpui!
[..]

Flikker op met je EM stelt niets voor. Tijdens het opscheppen over je beta-kennis lekker 10 jaar over je studie doen aan de TU. Grootste gelul dat NT het überprofiel is. Magoed, zulke discussies worden 3 jaar na VWO nog steeds gevoerd.
Jaja, E&M moeilijk, allemaal feitjes leren, een lang verhaal ophangen bij geschiedenis is een 8 waard. Economie heb ik zelf ook gedaan stelt geen zak voor. En al die E&M mensen daar maar om stressen, want het is zo moeilijk.
Ik zeg overigens niet dat NT en NG ontzettend moeilijk zijn, want eigenlijk stelt dat hele middelbare school geen zak voor.

En jij hebt geen flauw idee wat een technische studie inhoudt. Dat is echt vele malen moeilijker dan de middelbare school. Maargoed:
quote:
HBO Logistiek & Economie Hogeschool Rdam
Enige wat ik hierover kan zeggen is:

Dat je dat met een TU studie durft te vergelijken. Ik ken genoeg mensen die Economie of iets in die richting studeren. En dat stelt echt geen zak voor. Twee halve dagen college per week en verder zitten ze op hun luie reet. Van dat soort mensen komt de hele beeldvorming van de luie student vandaan. Ik doe LR aan de TU Delft, kan je vertellen dat dat echt pas een echte studie is. Kost een hoop tijd en het is zeker niet makkelijk, maar ik was toch wel van plan om het binnen een redelijk termijn af te ronden, zeker geen 10 jaar. En ik ben aardig opweg. Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
pi_39455147
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef KlaasE het volgende:
Tuurlijk Schuifpui!
[..]

[..]
Ach, je bent gewoon op je pik getrapt omdat je ergens weet dat er een kern van waarheid inzit En je weet zoals gezegd inderdaad niet wat een technische studie inhoudt
  zondag 2 juli 2006 @ 22:14:32 #39
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39459815
4 en 5 vwo waren lastig, 6 vwo was slapen tot de examens en tussendoor een profielwerkstuk van google jatten. Next!
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 23:46:14 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39462417
We houden het wel gezellig he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_39472104
quote:
Onzin, ligt er super aan waar je goed in bent.

Ken meerdere personen die N&T met 7ens en 8en hebben gehaald zonder er ook maar wat aan te doen. Ligt gewoon aan of die vakken je liggen of niet. Zelfs C&M kan dan moeilijk zijn..
pi_39472189
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:25 schreef Schuifpui het volgende:

Dat je dat met een TU studie durft te vergelijken. Ik ken genoeg mensen die Economie of iets in die richting studeren. En dat stelt echt geen zak voor. Twee halve dagen college per week en verder zitten ze op hun luie reet. Van dat soort mensen komt de hele beeldvorming van de luie student vandaan. Ik doe LR aan de TU Delft, kan je vertellen dat dat echt pas een echte studie is. Kost een hoop tijd en het is zeker niet makkelijk, maar ik was toch wel van plan om het binnen een redelijk termijn af te ronden, zeker geen 10 jaar. En ik ben aardig opweg. Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Ik doe Economie aan de EUR en dat is toch echt behoorlijk aanzetten hoor, en dat geldt voor de meerderheid van de studenten daar.
Bovendien heb ik 5 dagen in de week college, misschien dat jij doelt op HBO studies of iets dergelijks? Maar beta HBO studies stellen ook geen kak voor, kennis van mij die gaat de avond voor zijn tentamens vaak gewoon nog stappen en haalt dan vervolgens alles nog ook (TH Rijswijk).
pi_39475240
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:20 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik doe Economie aan de EUR en dat is toch echt behoorlijk aanzetten hoor, en dat geldt voor de meerderheid van de studenten daar.
Bovendien heb ik 5 dagen in de week college, misschien dat jij doelt op HBO studies of iets dergelijks? Maar beta HBO studies stellen ook geen kak voor, kennis van mij die gaat de avond voor zijn tentamens vaak gewoon nog stappen en haalt dan vervolgens alles nog ook (TH Rijswijk).
Nee ik had gewoon over WO studies, ken een aantal mensen in R'dam, weet niet exact hoe die studie heet, iets in de bedrijfskundige richting, maar die zitten gewoon het grootste deel thuis hoor. Ik ken ook een maar mensen die TH doen, is inderdaad wel een stuk minder zwaar dan WO, maar ook wel een vol les programma. En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
pi_39475338
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nee ik had gewoon over WO studies, ken een aantal mensen in R'dam, weet niet exact hoe die studie heet, iets in de bedrijfskundige richting, maar die zitten gewoon het grootste deel thuis hoor. Ik ken ook een maar mensen die TH doen, is inderdaad wel een stuk minder zwaar dan WO, maar ook wel een vol les programma. En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
Correct, Bedrijfskunde stelt qua colleges en dergelijke niet zoveel voor. Maar dat is een hele andere studie dan Economie.

Of moet ik iets als civiele techniek gelijk gaan stellen aan bouwkunde?? Het is toch allebei een TU studie .

Probleem met technische studies is vaak de studenten die erop zitten, veel hebben zo'n instelling van: kijk mij eens een moeilijke studie doen... Het zal vast geen makkelijke studie zijn, maar makkelijke studies bestaan niet (WO iig). Zelfs voor iets als rechten om maar wat te noemen moet je nog wel wat uitvoeren, nou wil ik overigens niet concluderen dat rechten net zo moeilijk is als civiel oid.
pi_39475357
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
pi_39493157
nou... ik vond economie in de 4e en 5e ook heel erg moeilijk en de rest van mijn klas ook en in de 6e ging het gewoon zo makkelijk... je hoeft echt niet bang te zijn voor die vakken... ja en je gelooft me niet... want ik zei ook altijd tegen iedereen die dat tegen mij zei dat ze uit hun nek stonden te lullen... maar als ik zo terugkijk op mijn schooljaren vond ik de 6e toch wel één van de makkelijkste jaren van de bovenbouw...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lisanne__tje op 04-07-2006 00:31:33 ]
pi_39493311
heb hier nog wel een paar goeie samenvattingen staan van oa eco 1,2.
http://www.thomas-b.com/examen/

6e stelt geen fuck voor. Gewoon zorgen dat je beetje nette gemiddelden staat en met je examens effe hard leren. Voor de rest lekker chillen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2006 00:26:49 ]
pi_39518311
Je kunt altijd nog vmbo doen
Amstelveen de beste
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:28:29 #49
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39521484
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:09 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Sorry maar het is wel waar. Niet voor niks dat je bij technische studies binnenkort 5 jaar over je bachelor mag doen in plaats van vier bij andere studies.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_39522581
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Sorry maar het is wel waar. Niet voor niks dat je bij technische studies binnenkort 5 jaar over je bachelor mag doen in plaats van vier bij andere studies.
erm, 5 jaar, over alleen je bachelor?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:56:37 #51
53267 TC03
pi_39522671
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

erm, 5 jaar, over alleen je bachelor?
Voordat je een boete krijgt ofzo. Weet niet precies meer waar het over ging, maar was iets om de 'eeuwige student' een beetje aan banden te leggen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 juli 2006 @ 10:24:17 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39532908
tentames goed maken en eindexamens oefenen dan kom je dr wel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:50:20 #53
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39568088
quote:

[..]

Maar even ontopic:
OMG, N&T een pretpakket. En dat zeg jij met je N&G profiel Scheikunde 1 en Natuurkunde 1 zijn appeltje eitje Het moeilijke is juist scheikunde 2 en natuurkunde 2.
FC Twente
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:54:02 #54
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39568219
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Bij ons wordt het juist als een pretpakket gezien Daar hoef je al helemaal niets voor te doen. Alleen vaardigheden beheersen.
Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien (ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
FC Twente
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:40:52 #55
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39593487
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien (ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
het enige verschil is biologie, dat is echt makkie ! nk2 en sk2 en wb2 lijken mij veel moeilijker.
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:41:57 #56
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39593504
Stop twee vingers in je neus in plaats van één. Dan lukt het wel
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_39593972
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:17 schreef Ceylon89 het volgende:
Gefeliciteerd!

HEEEL goed opletten in de les bij Ak en gewoon die cd's gebruiken en de website van de uitgever en zo. Bij wiskunde alle sommetjes in het boek maken, en niet eerst de antwoorden inzien. Economie had ik zelf nooit.

En op internet zoeken bij de talen en zo... pinkmonkey.com heeft ideale samenvattingen (de gratis versie van de site inzien, niet de betaalde, al heeft de betaalde meer keuze)
pi_39594010
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Over bachelor + master, niet alleen bachelor.
En je krijgt geen boete, je moet alleen je stufi gaan terugbetalen over de jaren die je erbovenop studeert. Je krijgt 4 jaar STUdieFInanciering nu, doe je er straks meer dan 5,5 jaar over mag je straks extra veel gaan betalen (in de grootte van 500 euro per maand) maar nu moet je dan gewoon je stufi terugbetalen (afhankelijk van wat je leent dus per maand), en vanaf 7 jaar krijg je bijvoorbeeld ook geen OV jaarkaart meer. Die moet je trouwens sowieso terugbetalen, evenals je stufi, als je niet je diploma haalt of niet binnen 10 jaar.
pi_39598224
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klas Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.

En wie ben jij eigenlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door Nuna op 07-07-2006 12:20:31 ]
pi_39600450
quote:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Dat hoor je vaker ja, maar ik durf mijn twijfels te zetten bij de bewering, alleen al omdat de studie niet zo gek veel verschilt van werktuigbouw.... Bovendien is Technische Natuurkunde of Technische Wiskunde ook niet echt makkelijk te noemen he

Ach tis maar wat je als moeilijk definieerd...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:29:02 #61
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39601845
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:30 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klas Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.

En wie ben jij eigenlijk
Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnen . En dat van die vaardigheden klopt, maar dat moet je ook bij N&G hebben. En bij Biologie is het gewoon inzicht
FC Twente
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:02:20 #62
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39607122
quote:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.

Beta-mensen hebben -omdat ze niet bang zijn voor wiskunde- een dusdanig superioriteitsgevoel, dat ze hun stempel op andere studies willen drukken. Dat slaat totaal nergens op, want iets is moeilijk op het moment dat het voor de student uitdagend is. En iedere student is anders

Zelf studeer ik geologie aan de universiteit utrecht en ik zie regelmatig hoe men onterecht denigrerend praat over fysische geografie en biogelogie (paleontologie). Dat gaat dus nergens over. In iedere wetenschap is genoeg te ontdekken, wat iedere wetenschap an sich moeilijk genoeg maakt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_39607518
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:29 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnen .
Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskunde
quote:
En dat van die vaardigheden klopt, maar dat moet je ook bij N&G hebben. En bij Biologie is het gewoon inzicht
Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:08 #64
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39608116
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:14 schreef Nuna het volgende:

[..]

Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskunde
[..]

Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?
Als je bij natuurkunde, scheikunde of wiskunde niet leert haal je het ook niet
FC Twente
pi_39608346
Iemand nog tips voor VWO5.
Graag op anoniem
pi_39608397
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.

Beta-mensen hebben -omdat ze niet bang zijn voor wiskunde- een dusdanig superioriteitsgevoel, dat ze hun stempel op andere studies willen drukken. Dat slaat totaal nergens op, want iets is moeilijk op het moment dat het voor de student uitdagend is. En iedere student is anders

Zelf studeer ik geologie aan de universiteit utrecht en ik zie regelmatig hoe men onterecht denigrerend praat over fysische geografie en biogelogie (paleontologie). Dat gaat dus nergens over. In iedere wetenschap is genoeg te ontdekken, wat iedere wetenschap an sich moeilijk genoeg maakt.
daar ben ik het mee eens... iedereen vindt iets anders moeilijk ( da's maar goed ook, anders waren we allemaal hetzelfde)
ik zou bijvoorbeeld geen talen kunnen doen, omdat ik daar ongelooflijk slecht in ben... terwijl C & M te boek staat als een 'pretpakket'
pi_39608445
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:37 schreef Mainport het volgende:
Iemand nog tips voor VWO5.
vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dna kom je er wel
pi_39608458
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dan kom je er wel
pi_39608546
quote:

[..]

Dit beurt me op.
Graag op anoniem
pi_39608773
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:41 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit beurt me op.
ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?
pi_39608800
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:47 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?
Welk profiel had je? Ik doe NT.
Graag op anoniem
pi_39608849
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:47 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

Ik zou dat praatje zo kunnen houden, zo moeilijk was het echt niet.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:32:02 #73
53267 TC03
pi_39610283
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef Mainport het volgende:

[..]

Welk profiel had je? Ik doe NT.
5VWO is het moeilijkste jaar inderdaad. Ik had ook NT. Maar ook niet overdreven moeilijk hoor. Tips: geen huiswerk maken maar wel voor je toetsen goed leren. Zo ben ik slapend mijn VWO door gekomen.
pi_39610501
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

5VWO is het moeilijkste jaar inderdaad. Ik had ook NT. Maar ook niet overdreven moeilijk hoor. Tips: geen huiswerk maken maar wel voor je toetsen goed leren. Zo ben ik slapend mijn VWO door gekomen.
ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaald
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:43:17 #75
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39612407
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

Same here Trouwns wel af en toe hw gemaakt. Hoefde ik minder te leren voor de toetsen
Kvond 5 vwo trouwns het makkelijkste jaar
FC Twente
pi_39613760
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:41 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit beurt me op.
Had je afgelopen jaar wat meer moeten doen En niet zo kloten bij Besselink enzo
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
pi_39615115
quote:

[..]

quote:

[..]

pi_39615194
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:34 schreef -Marlii- het volgende:

[..]

Had je afgelopen jaar wat meer moeten doen En niet zo kloten bij Besselink enzo
Jij hebt makkelijk praten met je EM profiel. Overigens heb ik haar vak afgesloten met een acht.
Graag op anoniem
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:56:10 #79
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_39630392
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

NT een pretpakket ? Volgens mij wordt dat profiel juist zo ongeveer overal als moeilijkste profiel ervaren....
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_39631556
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:56 schreef Asmodean het volgende:

[..]

NT een pretpakket ? Volgens mij wordt dat profiel juist zo ongeveer overal als moeilijkste profiel ervaren....
Bij Bocker niet
pi_39637818
als je wa12, ec12 en ak niet kan halen, hoor je niet thuis op het vwo

vooral wiskunde an ak zijn een lachertje
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39653052
Ik ga volgend jaar ook 5VWO doen en van wat ik net lees schijnt dat het moeilijkste jaar te zijn. Terwijl onze mentor vorig jaar zei dat als je langs 4VWO bent het moeilijkste gedaan is.
Het enigste waar ik om stress is M&O, op mijn school laten mensen dit vak erg snel vallen. En wiskunde schijn ik uiteindelijk altijd tóch te snappen.
Maarja, eerst VAKANTIE!
  zondag 9 juli 2006 @ 10:51:07 #83
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39653710
quote:
Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik ga volgend jaar ook 5VWO doen en van wat ik net lees schijnt dat het moeilijkste jaar te zijn. Terwijl onze mentor vorig jaar zei dat als je langs 4VWO bent het moeilijkste gedaan is.
Het enigste waar ik om stress is M&O, op mijn school laten mensen dit vak erg snel vallen. En wiskunde schijn ik uiteindelijk altijd tóch te snappen.
Maarja, eerst VAKANTIE!
Als je in het begin van 5 vwo maar even fanatiek doet, dan is het hele jaar een lachertje
FC Twente
  zondag 9 juli 2006 @ 10:53:09 #84
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39653742
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:56 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Kijk, met jou kan ik praten
FC Twente
  zondag 9 juli 2006 @ 13:24:40 #85
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_39656776
quote:
Maarja, eerst VAKANTIE!
Het is geen moeilijk jaar, maar voor middelbare school normen een druk jaar. In mijn geval was het veel praktische opdrachten, in de vorm van werkstukken, leesdossiers & ckv verslagen en nog meer ongein. Niet moeilijk maar kost wel wat tijd.
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_39657990
niet te vergeten: al die vakken die je moet afsluiten
anw, frans1, duits1, ckv1
pi_39660354
Die heb je in 4VWO al afgesloten als je E&M gaat doen.
En ik heb me in ieder geval voorgenomen om al die verslagen en dossiers ect op tijd in te leveren volgend jaar, want dat zijn de dingen die je gaan naaien aan het eind als je net een herkansing of zoiets nodig hebt.
En dan is 5VWO net het jaar waar ik heb besloten om te gaan werken en om op dansschool te gaan. Eens zien of ik een organisatorisch vermogen heb. Tot nu toe was 1 dag van tevoren leren genoeg geweest voor een redelijk rapport.
pi_39660567
quote:
Op zondag 9 juli 2006 15:36 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Die heb je in 4VWO al afgesloten als je E&M gaat doen.
En ik heb me in ieder geval voorgenomen om al die verslagen en dossiers ect op tijd in te leveren volgend jaar, want dat zijn de dingen die je gaan naaien aan het eind als je net een herkansing of zoiets nodig hebt.
En dan is 5VWO net het jaar waar ik heb besloten om te gaan werken en om op dansschool te gaan. Eens zien of ik een organisatorisch vermogen heb. Tot nu toe was 1 dag van tevoren leren genoeg geweest voor een redelijk rapport.
verschilt per school dan
pi_39661133
Ja, dat kan wel.
Andere mensen beginnen in de 4 ook al met M&O. Maar op dat punt heb ik het dan makkelijker.
Denk ik...
pi_39661880
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:09 schreef Nuna het volgende:

Je bedoeld C&M.
Ben jij wel geslaagd voor je Nederlands examen?
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:30 schreef Nuna het volgende:

Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.
Wat een stereotiepe opvattingen hou jij erop na. Alsof NT'ers niks hoeven leren.

Dat is precies dezelfde manier van denken als veel niet-geneeskundestudenten doen met geneeskunde ("het is helemaal geen zware/moeilijke studie, je moet alleen feitjes in je hoofd stampen, dat kan iedereen").
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39663574
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:15 schreef Yankee_One het volgende:
niet te vergeten: al die vakken die je moet afsluiten
anw, frans1, duits1, ckv1
ik heb die vakken zelfs pas afgesloten in de 6e klas... terwijl ik hier hoor dat sommigen dat al in de 4e of 5e hebben gedaan... vage school heb ik dan gehad
pi_39695747
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:31 schreef Mainport het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten met je EM profiel. Overigens heb ik haar vak afgesloten met een acht.
Ik heb ook bio gehad hoor afgelopen jaar Alleen hadden jullie geen ak maar na en sk
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
pi_41099551
quote:
Maarja, eerst VAKANTIE!
M&O is nog simpeler dan economie.
pi_41165742
Bleh ik heb dit jaar dus ook examen en ik zie er enorm tegen op. Ik doe E&M en voor mij is dat géén pretpakket. Lees: ik haal vrijwel nooit voldoendes op wiskunde en economie. Ik ben dus ook overgegaan met twee vijven. Ik heb geen idee hoe ik die examens moet gaan halen.
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_41167347
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:23 schreef GioStyle het volgende:

[..]

M&O is nog simpeler dan economie.
Ik heb de boeken daarvoor inmiddels ontvangen en ik ben ook niet echt bezorgd meer. Ik denk dat het gewoon weer een kwestie van semi-opletten plus dag voor de toets/s.o. leren is.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:49:14 #96
142311 Danilo87
brasileiro para sempre
pi_41192882
Bij mij heeft het zoals altijd gewerkt, om in de les op te letten maar nooit wat thuis te doen en als er eenmaal ene toets aankomt 1 dag helemaal vol te plannen met leren over misschien 2 als het ene grote toets is.. dan herinner je die uitgelegde dingen weer en dan is het allemaal goed te doen... alleen een tip voor als je zo min mogelijk aan school wil doen en wel je diploma wil halen
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:51:31 #97
53267 TC03
pi_41192922
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:14 schreef Geeranne het volgende:
Bleh ik heb dit jaar dus ook examen en ik zie er enorm tegen op. Ik doe E&M en voor mij is dat géén pretpakket. Lees: ik haal vrijwel nooit voldoendes op wiskunde en economie. Ik ben dus ook overgegaan met twee vijven. Ik heb geen idee hoe ik die examens moet gaan halen.
Twee vijven op je examen en je bent nog steeds geslaagd.
pi_41197624
quote:
Je mentor heeft gelijk. VWO wordt alleen maar makkelijker met de jaren. VWO 5 leer je nog wel echt stuff, maar is ook niet super moeilijk. Dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken.
VWO 6 is helemaal een lachertje, leer je vrijwel niks. Als je niet totaal dom bent kun je na VWO 5 je eindexamen ook gewoon met redelijke cijfers halen.

Mensen die beweren dat E&M moeilijk is tenopzichte van andere profielen snappen er imo NIKS van. Economie is wat simpele inzicht vraagjes, en wat economische modellen, die altijd hetzelfde zijn, en de moeilijkste handeling is vermenigvuldigen. Geschiedenis kan ik niet echt over oordelen, maar AK is ook peanuts for a fact.

Nou wil ik niet meteen beweren dat N&G of N&T moeilijk is, maar ik wil wel beweren dat als je dat beheerst, dat je vakken als economie dan lachend doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door IareWeasel op 26-08-2006 16:58:32 ]
pi_41197657
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door IareWeasel op 26-08-2006 16:59:02 (woops) ]
pi_41200795
kijk, je moet wel een beetje aanleg hebben voor economie. maar zoals Weasel ook al meld. de vraagstukken en modellen zijn altijd hetzelfde. die modellen moet je dus snappen. vaak wordt er gevraagd: "beredeneer wat een renteverhoging voor gevolgen heeft voor het algemeen prijsniveau"
pi_41216926
Economie is inderdaad een van de makkelijkste vakken, logisch denken, komt het vaak op neer. Of zeer eenvoudige wiskunde. Zelf ga ik ook naar 6VWO nu, examen doen , lekker vroeg klaar en direct erna weg :-D
pi_41337730
Als je niet al teveel achterstand hebt opgebouwd de afgelopen jaren en je blijft dit jaar gewoon normaal meedoen zou je het wel moeten redden lijkt me. Gewoon in je examenperiode veel leren en oefenen met examenbundels.
Maar als je er echt slecht voor staat of je hebt een grote achterstand is het soms handig om dit jaar een uurtje per week bijles te nemen, dat kan net een heleboel schelen. Of een examencursus doen zoals in Leiden, dat heeft ook goed resultaat!
Succes!!
pi_41398164
Ik heb inmiddels 3 dagen les gehad en ik moet zeggen: DAMN!
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
pi_41399017
so's in vwo 6?
pi_41400135
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:10 schreef zijle het volgende:
so's in vwo 6?
Ik wilde net zeggen Dat had ik al niet meer na klas 3
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:28:39 #106
53267 TC03
pi_41402701
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
Rare school. Jullie hadden in de vijfde zeker ook nog een klassenboek?
pi_41423150
Ga je in je vakantie piekeren of je je VWO wel gaat halen ? hahahaa
pi_41423554
quote:
so's in vwo 6?
Dat mag niet eens, als ik het PTA mag geloven
pi_41423920
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat mag niet eens, als ik het PTA mag geloven
Waar willen ze die cijfers van de schriftelijke overhoringen opzetten? Je hebt toch geen rapporten meer?
pi_41423921
quote:
so's in vwo 6?
boeiend hoe je het noemt. Een proefwerk/test blijft gewoon een proefwerk/test of je het nou so of anusinvulwerk noemt.
pi_41424315
Wij hadden nog een paar so's voor Duits geloof ik... en engels trouwens ook. Namen ze het gemiddelde van 2 of 3 so's en dat telde dan 1 of 2 keer ofzo... Kan trouwens ook in de vijfde geweest zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2006 15:24:57 ]
pi_41426320
6VWO was voor mij een eitje.

5VWO was pas erg met docenten die elke twee weken een werkstuk en bijbehorende presentatie wilde, maffe taalexcursies (die wel gezellig waren ) en elke drie weken een proefwerk van een vak.

Ik was aan het eind van het jaar een zenuwinzinking nabij...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:05:31 #113
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41426592
quote:
Cultuur en Maatschappij is het pret pakket bedoel je.... als je van talen houdt
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:10:26 #114
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41426764
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:53 schreef bladibladibla het volgende:
6VWO was voor mij een eitje.

5VWO was pas erg met docenten die elke twee weken een werkstuk en bijbehorende presentatie wilde, maffe taalexcursies (die wel gezellig waren ) en elke drie weken een proefwerk van een vak.

Ik was aan het eind van het jaar een zenuwinzinking nabij...
6 vwo behoord een makkie te zijn dan toch als je de voorgaande jaren maar goed heb opgelet en je best heb gedaan poe, ik heb nog een tijd te gaan, zit nu in de 2e..... nog wat leuke tips krijg het nu al spaans benauwd, whaha jij je zenuwinzinking nog overwonnen????
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_41427504
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

EM net zo hoor.
pi_41428214
quote:
doe niet zo gestresst man. gewoon af en toe beetje lezen. wa12 is iets anders dan wa1 dus ik snap niet waarom jou lessen zijn gesplitst. en maar 2 uur in de week wiskunde?

geniet er nou maar van
pi_41429597
geschiedenis in 6e vond ik geen pretje meer :S (of dat door de persoonlijke vete die ik had met de docent was laat ik even in het midden..) kaliteit < kwantiteit is het eigenlijk bij geschiedenis.. Economie is op zich wel te doen als je je huiswerk bijhoud (wat ik niet deed en het dus een K vak vond)

Verder heb ik in de 6e eigenlijk niet veel uitgevoerd..
pi_41446059
quote:

[..]

Mevrouw de Manager, jij deed zeker weten E&M anders was je nu niet Bedrijfswetenschappen aan het studeren.
pi_41447297
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

EM ook hor als je het doet zoals ik...
pi_43136073
Nu zit ik al twee maanden in de zesde klas.

Ik vind het gewoon kut.

Mijn vraag aan de mensen die vorig jaar examen hebben gedaan...

Hoe moeilijk vonden jullie economie 1,2 en wiskunde A1,2 op de examens?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:30:17 #121
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43136779
Wiskunde A1 en 2 vond ik echt onvoorstelbaar kut. Ik wou ook minstens een 2,2 halen, had ik genoeg aan voor een 4 op m'n eindlijst. Kreeg ik later m'n diploma met een 7,5 voor het examen wiskunde

Economie was gewoon, lastig. Veel berekeningen en formules vergeten, had ook niet geleerd.. Toch nog een 5,7 weten te halen en netjes geslaagd met een 6.

Maar serieus, VWO stelt geen fuck voor. Ik heb in 3 jaar tijd zelden een toets geleerd, je bent alleen veel tijd kwijt met PO's en handelingsdelen. Voor de rest is het 2 vingers in de neus en vreten maar.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43136876
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:06 schreef Ceylon89 het volgende:
Nu zit ik al twee maanden in de zesde klas.

Ik vind het gewoon kut.

Mijn vraag aan de mensen die vorig jaar examen hebben gedaan...

Hoe moeilijk vonden jullie economie 1,2 en wiskunde A1,2 op de examens?
goed opletten in de lessen en je hoeft nauwelijks te leren voor je toetsen/examens. en opgaven maken uit de examenbundel, dat werkt het best
pi_43137056
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:30 schreef bolletje_25 het volgende:
Wiskunde A1 en 2 vond ik echt onvoorstelbaar kut. Ik wou ook minstens een 2,2 halen, had ik genoeg aan voor een 4 op m'n eindlijst. Kreeg ik later m'n diploma met een 7,5 voor het examen wiskunde

Economie was gewoon, lastig. Veel berekeningen en formules vergeten, had ook niet geleerd.. Toch nog een 5,7 weten te halen en netjes geslaagd met een 6.

Maar serieus, VWO stelt geen fuck voor. Ik heb in 3 jaar tijd zelden een toets geleerd, je bent alleen veel tijd kwijt met PO's en handelingsdelen. Voor de rest is het 2 vingers in de neus en vreten maar.
Tja, hoe was je schoolexamen cijfer voor wiskunde dan?

Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk? Ik heb dat nooit begrepen.

Bah
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:45:21 #124
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43137218
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk? Ik heb dat nooit begrepen.

Bah
Een 4.8

Ik heb altijd alles uitgesteld.. Grote PO's doe je 2 dagen over, kleine handelingsdelen een avondje. Gewoon de laatste dag Werken onder druk is zwaar relaxt. Toetsen idem, gewoon in de les komen en luisteren wat die vent te vertellen heeft, en dan in een half uurtje voor de toets nog ff alles 1x doorlezen. Klaar

Mja, gewoon zorgen dat je overal een voldoende voor staat, behalve wiskunde dan. Eén 4 mag, dus
pi_43137369
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Bah
Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijk
pi_43137547
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:50 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijk
Er zijn verschillende opties:
1. Je bent hoog begaafd, en hebt een fotografisch geheugen.
2. Je bent blijven zitten.
3. Je hebt een leeg hoofd waardoor je gemakkelijk nieuw stof kunt opnemen en verwerken.

Ik gok optie 1.
www.pvda.nl
Steun!
pi_43137681
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:56 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Er zijn verschillende opties:
1. Je bent hoog begaafd, en hebt een fotografisch geheugen.
2. Je bent blijven zitten.
3. Je hebt een leeg hoofd waardoor je gemakkelijk nieuw stof kunt opnemen en verwerken.

Ik gok optie 1.
Optie 2 en 3 zijn het in ieder geval niet( ). Maar even serieus, de eindexamens waren bij mij op school in ieder geval zwaar overschat. De dossiertoetsen waren veel moeilijker dan de eindexamens. En van stressen gaan je cijfers volgens mij nog het meeste van omlaag.
pi_43137911
Je moet natuurlijk een ook een beetje aanleg hebben voor economie en wiskunde, maar moeilijk is het absoluut niet
  woensdag 1 november 2006 @ 16:23:57 #129
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43140919
Het CSE is echt veel makkelijker dan de SE-toetsen hoor.
pi_43141706
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:23 schreef bolletje_25 het volgende:
Het CSE is echt veel makkelijker dan de SE-toetsen hoor.
Ja, raar is dat, dat hoor ik wel vaker. Nou ja, dus ik moet blij zijn dat het centraal examen voor 50% meetelt?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 17:15:47 #131
53267 TC03
pi_43142796
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
pi_43142951
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 17:51:53 #133
53267 TC03
pi_43144029
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:20 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

woensdag 1 november 2006 @ 18:01:13 #134
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43144401
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaan
  woensdag 1 november 2006 @ 18:06:24 #135
53267 TC03
pi_43144615
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaan
Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?
  woensdag 1 november 2006 @ 18:11:58 #136
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43144822
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?
Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.
pi_43145200
Mjah, als je in 6 VWO kunt komen kun je het ook zeker afmaken.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:50:25 #138
53267 TC03
pi_43146094
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:11 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.
Leuke drogredenatie.
pi_43168455
Het is eigenlijk heel erg simpel om je VWO te halen.

Als je in de voorgaande jaren een beetje je best hebt gedaan en ongeveer een 6 ofzo gemiddeld staat betekent het dat je de stof beheerst. De examens zijn niet anders dan een herhaling van al die toetsen die je hebt gehad. Bij economie bijvoorbeeld heb ik destijds gewoon het hele boek nog een keer in de klas in 3 maanden ? doorgewerkt. Daardoor kon je alle stof weer ophalen.

Economie examen is ook helemaal niet zo moeilijk. Een klein beetje wiskunde, een beetje logische vragen en voila dat was weer een examen.

Voor wiskunde waar de meeste zo even snel te lezen het meeste over stressen geld precies hetzelfde. Die stof die je de afgelopen jaren hebt geleerd zit er echt nog wel ergens in hoor. En anders zal je misschien even iets meer opdrachten moeten gaan maken.

Als je nu nog allemaal toetsen krijgt, doe dan even iets meer je best voor de vakken waar je slecht voor staat. Als je je examens in kan gaan met het idee dat vieren genoeg zijn scheelt dat al de helft.

(wacht maar tot jullie gaan studeren, dan is een boek van economie opeens maar 1 vak waar je niet 3 jaar maar 3 maanden over mag doen)
pi_43259066
VWO 6, heerlijk.

Mijn tip is om de eerste drie uur van een dag gewoon over te slaan. Zo vroeg steek je toch nog niks op, en als je uitgeslapen op school aankomt vallen de lessen ook weer mee. Zonder een slaapgebrek leer je zeker 's avonds een stuk lekkerder en kun je langer doorgaan, en niet onbelangrijk: je traint ook nog je sociale vaardigheden (want je zult je onder een hoop gemiste uren uit moeten lullen)!

Oftewel, het eindexamenjaar is een eitje, zeker met E&M. Stelt echt niks voor. Het enige wat ik je kan aanraden is toch echt op tijd te beginnen met je PWS. Zo'n ding binnen 48 uur in elkaar moeten draaien is geen pretje, geloof me.
  maandag 6 november 2006 @ 13:24:41 #141
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43289206
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:36 schreef kleineblondetrut het volgende:
VWO 6, heerlijk.

Mijn tip is om de eerste drie uur van een dag gewoon over te slaan. Zo vroeg steek je toch nog niks op, en als je uitgeslapen op school aankomt vallen de lessen ook weer mee. Zonder een slaapgebrek leer je zeker 's avonds een stuk lekkerder en kun je langer doorgaan, en niet onbelangrijk: je traint ook nog je sociale vaardigheden (want je zult je onder een hoop gemiste uren uit moeten lullen)!

Oftewel, het eindexamenjaar is een eitje, zeker met E&M. Stelt echt niks voor. Het enige wat ik je kan aanraden is toch echt op tijd te beginnen met je PWS. Zo'n ding binnen 48 uur in elkaar moeten draaien is geen pretje, geloof me.
Vooral omdat je er officeel 80 uur in moet steken

Je moet je niet druk maken op 6VWO. Eindexamens zijn zo veeeel makkelijker dan je jaren daarvoor. Bij elke schoolexamen weet je nooit precies wat je moet verwachten en hoe het na wordt gekeken. Dit heb je bij de eindexamens wel. Alle stof heb je al behandeld en je moet gewoon heel veel oude examens oefenen. Zo weet je precies welke onderwerpen je krijgt en wat je moet noteren voor punten(vaak is een formule en gegevens opschrijven al goed voor 2 punten).
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_43290562
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:24 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Vooral omdat je er officeel 80 uur in moet steken

Je moet je niet druk maken op 6VWO. Eindexamens zijn zo veeeel makkelijker dan je jaren daarvoor. Bij elke schoolexamen weet je nooit precies wat je moet verwachten en hoe het na wordt gekeken. Dit heb je bij de eindexamens wel. Alle stof heb je al behandeld en je moet gewoon heel veel oude examens oefenen. Zo weet je precies welke onderwerpen je krijgt en wat je moet noteren voor punten(vaak is een formule en gegevens opschrijven al goed voor 2 punten).
studielast is ook onzin. met 20 uur heb je een PWS ook wel gemaakt

idd, eindexamens oefenen is de beste methode, vooral voor economie. wiskunde examen was echt super makkelijk 2 jaar terug
pi_43330868
Okay, bedankt voor de tips.
www.pvda.nl
Steun!
pi_43428553
Lollersssss, AK is echt makkelijk, dat kan je met een 6 afsluiten zonder ervoor te leren
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:55:15 #145
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_43450458
wat volgens mij wel een goede tip is om naar een pre examen bijspijker kamp te gaan mocht je echt moeite hebben met een bepaald vak. Ik weet sowieso dat hiervoor naar de universiteit twente en leiden kan gaan. In een week of een weekend wordt je dan bijgepijkert en ze zeggen dat het er toe leidt dat je ongeveer een punt hoger zal scoren op je tentamen.
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:20:33 #146
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43451038
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:28 schreef UnrealMarc het volgende:
Lollersssss, AK is echt makkelijk, dat kan je met een 6 afsluiten zonder ervoor te leren
Idd.. van de 3 boeken stonden er 2 vol met dom gewauwel wat zelfs adje nog bij elkaar kon lullen Actieve aarde is wel handig om ff door te kijken though. Maar toch, 2/3 goed is meestal wel genoeg voor een 6
pi_43451227
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:55 schreef kamikaze het volgende:
wat volgens mij wel een goede tip is om naar een pre examen bijspijker kamp te gaan mocht je echt moeite hebben met een bepaald vak. Ik weet sowieso dat hiervoor naar de universiteit twente en leiden kan gaan. In een week of een weekend wordt je dan bijgepijkert en ze zeggen dat het er toe leidt dat je ongeveer een punt hoger zal scoren op je tentamen.
Heb ik ook gedaan in Leiden... anders was ik gezakt denk ik
  zaterdag 11 november 2006 @ 16:45:42 #148
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43455738
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:55 schreef kamikaze het volgende:
Kan je met school dat regelen dat je gewoon een week weggaat?
En is dat duur?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  maandag 13 november 2006 @ 12:11:54 #149
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_43503401
kijk anders even op http://www.summercampus.nl/

meestal is het overigens in een week in de vakantie of wanneer je vrij hebt. (en anders denk ik zelfs dat dat met school heel goed te overleggen valt)
voor een week is het ongeveer 300 euro voor 3 dagen dacht ik iets van 170, op zich een schijntje als dat voorkomt dat je een jaar moet overdoen. maar ik zou zeggen kijk even op de website.
pi_43503914
quote:
Dan wens ik je héél veel sterkte, mocht je ooit naar de universiteit willen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_43504002
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:36 schreef kleineblondetrut het volgende:
VWO 6, heerlijk.

Mee eens, E&M eindexamenjaar is echt niet moeilijk. Stukje rustiger dan in de vijfde, als je af en toe eens wat bijleest ofzo haal je het wel.
PWS is echt het meest simpele ooit. Heb 'm gemaakt in één nacht (uurtje of 8 achter elkaar bezig geweest) en heb een 'goed' gehaald. (staat gelijk aan een 9).
  maandag 13 november 2006 @ 14:13:28 #152
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43507018
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan wens ik je héél veel sterkte, mocht je ooit naar de universiteit willen
Zelfs het HBO lijkt me niet haalbaar als je na 3 dagen al omkomt in het werk
pi_43507345
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:13 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Zelfs het HBO lijkt me niet haalbaar als je na 3 dagen al omkomt in het werk
MBO gaat zelfs niet lukken, als je het nu al niet meer trekt..
pi_43507402
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:23 schreef Skv het volgende:

[..]

MBO gaat zelfs niet lukken, als je het nu al niet meer trekt..
MBO? VMBO gaat zelfs niet lukken, als je het na 3 dagen niet meer trekt.
pi_43507565
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:25 schreef Aibmi het volgende:

[..]

MBO? VMBO gaat zelfs niet lukken, als je het na 3 dagen niet meer trekt.
Van een flat springen is het enige wat nu nog mogelijk is!
pi_43515875
VWO 6 was gewoon het hele jaar geen flikker doen. Overgangstoetsen had je niet meer, dus alleen nog 3x een week met toetsen voor je eindexamen. Geweldig jaar was dat. Wiskunde was ik ook niet goed in, maar eindexamen was zelfs voor mij te doen (A1, A2). Haalde het precies op naar een 5,5

I.v.m het vervolgonderwijs stelt het idd geen ruk voor.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')