abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39451404
Tuurlijk Schuifpui!
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:01 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens mij wordt N&T over het algemeen als moeilijkste gezien en daarna N&G, E&M stelt niets voor. Geschiedenis beetje feitjes leren, economie eitje... enz

Maar TS maakt je je niet een beetje onnodig druk? Het laatste jaar is absoluut het simpelst, 5e denk ik het moeilijkst? Die eindexamens stellen ook geen zak voor. Is vooral van het weer genieten, leuke dingen doen en af en toe ff heen en weer om een examentje te maken.
Flikker op met je EM stelt niets voor. Tijdens het opscheppen over je beta-kennis lekker 10 jaar over je studie doen aan de TU. Grootste gelul dat NT het überprofiel is. Magoed, zulke discussies worden 3 jaar na VWO nog steeds gevoerd.

Verder moet ik je wel gelijkgeven 5e was het zwaarst, bijna alle praktische opdrachten dat jaar en het tempo lag gewoon hoog toen. 6e = PWS afronden, prima rooster en wat aan rommelen.

Je hebt toch geen SO's of repetities meer, want die tellen niet meer voor de overgang. Dus je zit alleen effe te stressen bij de tentamens en om Nederlands goed af te ronden. Wij hadden prima roosters en na schooltijd had je dus geen ruk te doen meer. Op school zag je elkaar tenminste nog ns.

En als je je nu al over een 8 druk gaat maken, wordt dat nooit wat. Dan had je de afgelopen twee jaar ook al rond de 8 moeten zitten. Om dat nu nog op te krikken ben je redelijk laat. Als je Nederlands tijdens de lessen goed voorbereid, is dat examen ook prima te doen. Gewoon nog een beetje je huiswerk maken, naar de lessen gaan en daar een beetje opletten. Is het zo eind mei 2007, zitten je examens erop en is het tijd voor een alfa of gamma studie
pi_39452146
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef KlaasE het volgende:
Tuurlijk Schuifpui!
[..]

Flikker op met je EM stelt niets voor. Tijdens het opscheppen over je beta-kennis lekker 10 jaar over je studie doen aan de TU. Grootste gelul dat NT het überprofiel is. Magoed, zulke discussies worden 3 jaar na VWO nog steeds gevoerd.
Jaja, E&M moeilijk, allemaal feitjes leren, een lang verhaal ophangen bij geschiedenis is een 8 waard. Economie heb ik zelf ook gedaan stelt geen zak voor. En al die E&M mensen daar maar om stressen, want het is zo moeilijk.
Ik zeg overigens niet dat NT en NG ontzettend moeilijk zijn, want eigenlijk stelt dat hele middelbare school geen zak voor.

En jij hebt geen flauw idee wat een technische studie inhoudt. Dat is echt vele malen moeilijker dan de middelbare school. Maargoed:
quote:
HBO Logistiek & Economie Hogeschool Rdam
Enige wat ik hierover kan zeggen is:

Dat je dat met een TU studie durft te vergelijken. Ik ken genoeg mensen die Economie of iets in die richting studeren. En dat stelt echt geen zak voor. Twee halve dagen college per week en verder zitten ze op hun luie reet. Van dat soort mensen komt de hele beeldvorming van de luie student vandaan. Ik doe LR aan de TU Delft, kan je vertellen dat dat echt pas een echte studie is. Kost een hoop tijd en het is zeker niet makkelijk, maar ik was toch wel van plan om het binnen een redelijk termijn af te ronden, zeker geen 10 jaar. En ik ben aardig opweg. Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
pi_39455147
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef KlaasE het volgende:
Tuurlijk Schuifpui!
[..]

[..]
Ach, je bent gewoon op je pik getrapt omdat je ergens weet dat er een kern van waarheid inzit En je weet zoals gezegd inderdaad niet wat een technische studie inhoudt
  zondag 2 juli 2006 @ 22:14:32 #39
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39459815
4 en 5 vwo waren lastig, 6 vwo was slapen tot de examens en tussendoor een profielwerkstuk van google jatten. Next!
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 23:46:14 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39462417
We houden het wel gezellig he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_39472104
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
E&M is sowieso een feestprofiel, dus wat maak je je druk
Onzin, ligt er super aan waar je goed in bent.

Ken meerdere personen die N&T met 7ens en 8en hebben gehaald zonder er ook maar wat aan te doen. Ligt gewoon aan of die vakken je liggen of niet. Zelfs C&M kan dan moeilijk zijn..
pi_39472189
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:25 schreef Schuifpui het volgende:

Dat je dat met een TU studie durft te vergelijken. Ik ken genoeg mensen die Economie of iets in die richting studeren. En dat stelt echt geen zak voor. Twee halve dagen college per week en verder zitten ze op hun luie reet. Van dat soort mensen komt de hele beeldvorming van de luie student vandaan. Ik doe LR aan de TU Delft, kan je vertellen dat dat echt pas een echte studie is. Kost een hoop tijd en het is zeker niet makkelijk, maar ik was toch wel van plan om het binnen een redelijk termijn af te ronden, zeker geen 10 jaar. En ik ben aardig opweg. Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Ik doe Economie aan de EUR en dat is toch echt behoorlijk aanzetten hoor, en dat geldt voor de meerderheid van de studenten daar.
Bovendien heb ik 5 dagen in de week college, misschien dat jij doelt op HBO studies of iets dergelijks? Maar beta HBO studies stellen ook geen kak voor, kennis van mij die gaat de avond voor zijn tentamens vaak gewoon nog stappen en haalt dan vervolgens alles nog ook (TH Rijswijk).
pi_39475240
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:20 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik doe Economie aan de EUR en dat is toch echt behoorlijk aanzetten hoor, en dat geldt voor de meerderheid van de studenten daar.
Bovendien heb ik 5 dagen in de week college, misschien dat jij doelt op HBO studies of iets dergelijks? Maar beta HBO studies stellen ook geen kak voor, kennis van mij die gaat de avond voor zijn tentamens vaak gewoon nog stappen en haalt dan vervolgens alles nog ook (TH Rijswijk).
Nee ik had gewoon over WO studies, ken een aantal mensen in R'dam, weet niet exact hoe die studie heet, iets in de bedrijfskundige richting, maar die zitten gewoon het grootste deel thuis hoor. Ik ken ook een maar mensen die TH doen, is inderdaad wel een stuk minder zwaar dan WO, maar ook wel een vol les programma. En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
pi_39475338
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nee ik had gewoon over WO studies, ken een aantal mensen in R'dam, weet niet exact hoe die studie heet, iets in de bedrijfskundige richting, maar die zitten gewoon het grootste deel thuis hoor. Ik ken ook een maar mensen die TH doen, is inderdaad wel een stuk minder zwaar dan WO, maar ook wel een vol les programma. En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
Correct, Bedrijfskunde stelt qua colleges en dergelijke niet zoveel voor. Maar dat is een hele andere studie dan Economie.

Of moet ik iets als civiele techniek gelijk gaan stellen aan bouwkunde?? Het is toch allebei een TU studie .

Probleem met technische studies is vaak de studenten die erop zitten, veel hebben zo'n instelling van: kijk mij eens een moeilijke studie doen... Het zal vast geen makkelijke studie zijn, maar makkelijke studies bestaan niet (WO iig). Zelfs voor iets als rechten om maar wat te noemen moet je nog wel wat uitvoeren, nou wil ik overigens niet concluderen dat rechten net zo moeilijk is als civiel oid.
pi_39475357
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

En volgens mij is het toch algemeen bekend dat technische studies een stuk zwaarder zijn dan alpha studies.
pi_39493157
nou... ik vond economie in de 4e en 5e ook heel erg moeilijk en de rest van mijn klas ook en in de 6e ging het gewoon zo makkelijk... je hoeft echt niet bang te zijn voor die vakken... ja en je gelooft me niet... want ik zei ook altijd tegen iedereen die dat tegen mij zei dat ze uit hun nek stonden te lullen... maar als ik zo terugkijk op mijn schooljaren vond ik de 6e toch wel één van de makkelijkste jaren van de bovenbouw...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lisanne__tje op 04-07-2006 00:31:33 ]
pi_39493311
heb hier nog wel een paar goeie samenvattingen staan van oa eco 1,2.
http://www.thomas-b.com/examen/

6e stelt geen fuck voor. Gewoon zorgen dat je beetje nette gemiddelden staat en met je examens effe hard leren. Voor de rest lekker chillen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2006 00:26:49 ]
pi_39518311
Je kunt altijd nog vmbo doen
Amstelveen de beste
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:28:29 #49
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39521484
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:09 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Sorry maar het is wel waar. Niet voor niks dat je bij technische studies binnenkort 5 jaar over je bachelor mag doen in plaats van vier bij andere studies.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_39522581
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Sorry maar het is wel waar. Niet voor niks dat je bij technische studies binnenkort 5 jaar over je bachelor mag doen in plaats van vier bij andere studies.
erm, 5 jaar, over alleen je bachelor?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:56:37 #51
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39522671
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

erm, 5 jaar, over alleen je bachelor?
Voordat je een boete krijgt ofzo. Weet niet precies meer waar het over ging, maar was iets om de 'eeuwige student' een beetje aan banden te leggen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 juli 2006 @ 10:24:17 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39532908
tentames goed maken en eindexamens oefenen dan kom je dr wel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:50:20 #53
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39568088
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:19 schreef Nuna het volgende:

[..]

E&M lijkt mij serieus geen pretpakket (Geschiedenis ), zelf heb ik N&G gedaan. Neem dan N&T of C&M, dat zijn de echte pretpakketten.

Maar even ontopic:
Maak gewoon je huiswerk, koop die examenbundels/samengevat en dan lukt het je heus wel
OMG, N&T een pretpakket. En dat zeg jij met je N&G profiel Scheikunde 1 en Natuurkunde 1 zijn appeltje eitje Het moeilijke is juist scheikunde 2 en natuurkunde 2.
FC Twente
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:54:02 #54
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39568219
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Bij ons wordt het juist als een pretpakket gezien Daar hoef je al helemaal niets voor te doen. Alleen vaardigheden beheersen.
Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien (ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
FC Twente
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:40:52 #55
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39593487
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien (ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
het enige verschil is biologie, dat is echt makkie ! nk2 en sk2 en wb2 lijken mij veel moeilijker.
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:41:57 #56
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39593504
Stop twee vingers in je neus in plaats van één. Dan lukt het wel
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_39593972
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:17 schreef Ceylon89 het volgende:
Gefeliciteerd!

Maar goed, hebben ex -VWO'ers hier handige tips voor volgend jaar? Ik heb een E&M profiel, en ik ben bang dat ik economie, wiskunde en AK hard ga verneuken volgend jaar bij de examens.

Dus hoe kan ik het beste voorbereiden voor mijn centrale examens om toch te slagen?
HEEEL goed opletten in de les bij Ak en gewoon die cd's gebruiken en de website van de uitgever en zo. Bij wiskunde alle sommetjes in het boek maken, en niet eerst de antwoorden inzien. Economie had ik zelf nooit.

En op internet zoeken bij de talen en zo... pinkmonkey.com heeft ideale samenvattingen (de gratis versie van de site inzien, niet de betaalde, al heeft de betaalde meer keuze)
pi_39594010
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Over bachelor + master, niet alleen bachelor.
En je krijgt geen boete, je moet alleen je stufi gaan terugbetalen over de jaren die je erbovenop studeert. Je krijgt 4 jaar STUdieFInanciering nu, doe je er straks meer dan 5,5 jaar over mag je straks extra veel gaan betalen (in de grootte van 500 euro per maand) maar nu moet je dan gewoon je stufi terugbetalen (afhankelijk van wat je leent dus per maand), en vanaf 7 jaar krijg je bijvoorbeeld ook geen OV jaarkaart meer. Die moet je trouwens sowieso terugbetalen, evenals je stufi, als je niet je diploma haalt of niet binnen 10 jaar.
pi_39598224
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klas Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.

En wie ben jij eigenlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door Nuna op 07-07-2006 12:20:31 ]
pi_39600450
quote:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Dat hoor je vaker ja, maar ik durf mijn twijfels te zetten bij de bewering, alleen al omdat de studie niet zo gek veel verschilt van werktuigbouw.... Bovendien is Technische Natuurkunde of Technische Wiskunde ook niet echt makkelijk te noemen he

Ach tis maar wat je als moeilijk definieerd...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:29:02 #61
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39601845
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:30 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klas Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.

En wie ben jij eigenlijk
Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnen . En dat van die vaardigheden klopt, maar dat moet je ook bij N&G hebben. En bij Biologie is het gewoon inzicht
FC Twente
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:02:20 #62
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39607122
quote:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.
Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.

Beta-mensen hebben -omdat ze niet bang zijn voor wiskunde- een dusdanig superioriteitsgevoel, dat ze hun stempel op andere studies willen drukken. Dat slaat totaal nergens op, want iets is moeilijk op het moment dat het voor de student uitdagend is. En iedere student is anders

Zelf studeer ik geologie aan de universiteit utrecht en ik zie regelmatig hoe men onterecht denigrerend praat over fysische geografie en biogelogie (paleontologie). Dat gaat dus nergens over. In iedere wetenschap is genoeg te ontdekken, wat iedere wetenschap an sich moeilijk genoeg maakt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_39607518
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:29 schreef Haiduc het volgende:

[..]

Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnen .
Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskunde
quote:
En dat van die vaardigheden klopt, maar dat moet je ook bij N&G hebben. En bij Biologie is het gewoon inzicht
Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:08 #64
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_39608116
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:14 schreef Nuna het volgende:

[..]

Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskunde
[..]

Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?
Als je bij natuurkunde, scheikunde of wiskunde niet leert haal je het ook niet
FC Twente
pi_39608346
Iemand nog tips voor VWO5.
Graag op anoniem
pi_39608397
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.

Beta-mensen hebben -omdat ze niet bang zijn voor wiskunde- een dusdanig superioriteitsgevoel, dat ze hun stempel op andere studies willen drukken. Dat slaat totaal nergens op, want iets is moeilijk op het moment dat het voor de student uitdagend is. En iedere student is anders

Zelf studeer ik geologie aan de universiteit utrecht en ik zie regelmatig hoe men onterecht denigrerend praat over fysische geografie en biogelogie (paleontologie). Dat gaat dus nergens over. In iedere wetenschap is genoeg te ontdekken, wat iedere wetenschap an sich moeilijk genoeg maakt.
daar ben ik het mee eens... iedereen vindt iets anders moeilijk ( da's maar goed ook, anders waren we allemaal hetzelfde)
ik zou bijvoorbeeld geen talen kunnen doen, omdat ik daar ongelooflijk slecht in ben... terwijl C & M te boek staat als een 'pretpakket'
pi_39608445
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:37 schreef Mainport het volgende:
Iemand nog tips voor VWO5.
vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dna kom je er wel
pi_39608458
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dan kom je er wel
pi_39608546
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dna kom je er wel
Dit beurt me op.
Graag op anoniem
pi_39608773
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:41 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit beurt me op.
ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')