Rare school. Jullie hadden in de vijfde zeker ook nog een klassenboek?quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik heb inmiddels 3 dagen les gehad en ik moet zeggen: DAMN!
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
Dat mag niet eens, als ik het PTA mag gelovenquote:
Waar willen ze die cijfers van de schriftelijke overhoringen opzetten?quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
![]()
Dat mag niet eens, als ik het PTA mag geloven
boeiend hoe je het noemt. Een proefwerk/test blijft gewoon een proefwerk/test of je het nou so of anusinvulwerk noemt.quote:
Cultuur en Maatschappij is het pret pakket bedoel je....quote:Op zondag 2 juli 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
E&M is sowieso een feestprofiel, dus wat maak je je druk
6 vwo behoord een makkie te zijn dan tochquote:Op zaterdag 2 september 2006 16:53 schreef bladibladibla het volgende:
6VWO was voor mij een eitje.
5VWO was pas erg met docenten die elke twee weken een werkstuk en bijbehorende presentatie wilde, maffe taalexcursies (die wel gezellig waren) en elke drie weken een proefwerk van een vak.
Ik was aan het eind van het jaar een zenuwinzinking nabij...
EM net zo hoor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Cultuur en Maatschappij is het pret pakket bedoel je....als je van talen houdt
![]()
![]()
doe niet zo gestresst man. gewoon af en toe beetje lezen. wa12 is iets anders dan wa1 dus ik snap niet waarom jou lessen zijn gesplitst. en maar 2 uur in de week wiskunde?quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaald
EM ook hor als je het doet zoals ik...quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Cultuur en Maatschappij is het pret pakket bedoel je....als je van talen houdt
![]()
![]()
goed opletten in de lessen en je hoeft nauwelijks te leren voor je toetsen/examens. en opgaven maken uit de examenbundel, dat werkt het bestquote:Op woensdag 1 november 2006 14:06 schreef Ceylon89 het volgende:
Nu zit ik al twee maanden in de zesde klas.
Ik vind het gewoon kut.![]()
Mijn vraag aan de mensen die vorig jaar examen hebben gedaan...
Hoe moeilijk vonden jullie economie 1,2 en wiskunde A1,2 op de examens?
Tja, hoe was je schoolexamen cijfer voor wiskunde dan?quote:Op woensdag 1 november 2006 14:30 schreef bolletje_25 het volgende:
Wiskunde A1 en 2 vond ik echt onvoorstelbaar kut. Ik wou ook minstens een 2,2 halen, had ik genoeg aan voor een 4 op m'n eindlijst. Kreeg ik later m'n diploma met een 7,5 voor het examen wiskunde
Economie was gewoon, lastig. Veel berekeningen en formules vergeten, had ook niet geleerd.. Toch nog een 5,7 weten te halen en netjes geslaagd met een 6.
Maar serieus, VWO stelt geen fuck voor. Ik heb in 3 jaar tijd zelden een toets geleerd, je bent alleen veel tijd kwijt met PO's en handelingsdelen. Voor de rest is het 2 vingers in de neus en vreten maar.
Een 4.8quote:Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Tja, hoe was je schoolexamen cijfer voor wiskunde dan?![]()
Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk?Ik heb dat nooit begrepen.
![]()
Bah![]()
Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijkquote:Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Tja, hoe was je schoolexamen cijfer voor wiskunde dan?![]()
Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk?Ik heb dat nooit begrepen.
![]()
Bah![]()
Er zijn verschillende opties:quote:Op woensdag 1 november 2006 14:50 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijk
Optie 2 en 3 zijn het in ieder geval niet(quote:Op woensdag 1 november 2006 14:56 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende opties:
1. Je bent hoog begaafd, en hebt een fotografisch geheugen.
2. Je bent blijven zitten.
3. Je hebt een leeg hoofd waardoor je gemakkelijk nieuw stof kunt opnemen en verwerken.
Ik gok optie 1.
Ja, raar is dat, dat hoor ik wel vaker. Nou ja, dus ik moet blij zijn dat het centraal examen voor 50% meetelt?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:23 schreef bolletje_25 het volgende:
Het CSE is echt veel makkelijker dan de SE-toetsen hoor.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaanquote:Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaan![]()
Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?
Leuke drogredenatie.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:11 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.
Vooral omdat je er officeel 80 uur in moet stekenquote:Op zondag 5 november 2006 14:36 schreef kleineblondetrut het volgende:
VWO 6, heerlijk.
Mijn tip is om de eerste drie uur van een dag gewoon over te slaan. Zo vroeg steek je toch nog niks op, en als je uitgeslapen op school aankomt vallen de lessen ook weer mee. Zonder een slaapgebrek leer je zeker 's avonds een stuk lekkerder en kun je langer doorgaan, en niet onbelangrijk: je traint ook nog je sociale vaardigheden (want je zult je onder een hoop gemiste uren uit moeten lullen)!![]()
Oftewel, het eindexamenjaar is een eitje, zeker met E&M. Stelt echt niks voor. Het enige wat ik je kan aanraden is toch echt op tijd te beginnen met je PWS. Zo'n ding binnen 48 uur in elkaar moeten draaien is geen pretje, geloof me.![]()
studielast is ook onzin. met 20 uur heb je een PWS ook wel gemaaktquote:Op maandag 6 november 2006 13:24 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Vooral omdat je er officeel 80 uur in moet steken
Je moet je niet druk maken op 6VWO. Eindexamens zijn zo veeeel makkelijker dan je jaren daarvoor. Bij elke schoolexamen weet je nooit precies wat je moet verwachten en hoe het na wordt gekeken. Dit heb je bij de eindexamens wel. Alle stof heb je al behandeld en je moet gewoon heel veel oude examens oefenen. Zo weet je precies welke onderwerpen je krijgt en wat je moet noteren voor punten(vaak is een formule en gegevens opschrijven al goed voor 2 punten).
Idd.. van de 3 boeken stonden er 2 vol met dom gewauwel wat zelfs adje nog bij elkaar kon lullenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:28 schreef UnrealMarc het volgende:
Lollersssss, AK is echt makkelijk, dat kan je met een 6 afsluiten zonder ervoor te leren
Heb ik ook gedaan in Leiden... anders was ik gezakt denk ikquote:Op zaterdag 11 november 2006 12:55 schreef kamikaze het volgende:
wat volgens mij wel een goede tip is om naar een pre examen bijspijker kamp te gaan mocht je echt moeite hebben met een bepaald vak. Ik weet sowieso dat hiervoor naar de universiteit twente en leiden kan gaan. In een week of een weekend wordt je dan bijgepijkert en ze zeggen dat het er toe leidt dat je ongeveer een punt hoger zal scoren op je tentamen.
Kan je met school dat regelen dat je gewoon een week weggaat?quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:55 schreef kamikaze het volgende:
wat volgens mij wel een goede tip is om naar een pre examen bijspijker kamp te gaan mocht je echt moeite hebben met een bepaald vak. Ik weet sowieso dat hiervoor naar de universiteit twente en leiden kan gaan. In een week of een weekend wordt je dan bijgepijkert en ze zeggen dat het er toe leidt dat je ongeveer een punt hoger zal scoren op je tentamen.
Dan wens ik je héél veel sterkte, mocht je ooit naar de universiteit willenquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |