abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39446840
Ik wil een nieuwe pc gaan kopen en ben wat aan het internetten en ik snap er niks meer van die processoren...vroeger had je gewoon pentium 1 pentium2 pentium3 en pentium 4 en de amd processoren....

ik kom oa dit tegen op de site van dixons:

-Media Center met Intel Pentium D 930 "Dual Core" processor (dit was de duurste pc)
-Media Center met AMD Athlon 64 3500+ (2.2 GHz) processor
-PC met Intel Pentium 4 517 (2.93 GHz) processor
-Zeer compacte PC met AMD 64 Mobile MT-32 processor
-Thuiscomputer met AMD Sempron 3300+ (2.0 GHz) processor
--Speciaal aktie model met Intel Dual Core 820 processor
--HP Media Center met AMD Athlon 64 3500+ (2.2 GHz) processor
-Zeer compacte PC met AMD 64 Mobile MT-32 processorMedia Center met AMD Athlon 64 3500+

http://www.dixons.nl/De_o(...)ault.aspx?sort=Price

Kan het iemand het nog volgen met al die processoren????? En wat is de beste dan?
pi_39446879
1 vraagteken is genoeg.
De rest dus verwijderd
  zondag 2 juli 2006 @ 13:06:42 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_39446913
ik ga altijd voor AMD , Een AMD proc is meestal wat goedkoper dan een Intel Proc...
Neem een dual core iig. ik merk weinig verschil meer tussen een AMD en Intel proc.

Als je echt het verschil wil weten zu; je opzoek moeten gaan naar benchmarks etc.
pi_39446917
64 X2
  zondag 2 juli 2006 @ 13:11:45 #5
19093 Tigertje
patruus...
pi_39447017
Als je nog even geduld hebt kun je op de introductie van de Conroe (eind van deze maand) wachten. Die processor is erg veelbelovend en zal Intel voor het komende jaar bovenaan de hitlijsten zetten.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_39447051
Amd op dit moment..
pi_39447066
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:06 schreef Markster het volgende:
64 X2
Pff nee man nu is het de AMD 64 FX-62.
Maar goed de Core 2 Duo eet hem straks op.
pi_39447114
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:13 schreef Dementor het volgende:

[..]

Pff nee man nu is het de AMD 64 FX-62.
Maar goed de Core 2 Duo eet hem straks op.
Ja maar die is wel erg duur
pi_39447223
Deze vraag is niet te beantwoorden zonder extra randvoorwaarden te stellen.

Er is niet één processor die universeel het beste is. De ene processor is in de ene applicatie weer beter dan de andere. Sommige software heeft baat bij een dualcore, andere niet. In sommige gevallen is een zo zuinig mogelijke processor de beste. In het andere geval wil je misschien een processor die goed werkt in een database server, dan kom je weer uit op Opterons en Xeons etc. etc. Je kunt ook nog extra gaan kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding, daar heb je ook weer processors die boven de rest uitstijgen.

Er is dus geen 1 processor die de beste is.

Gebruik je een bepaalde bekende applicatie vaak, dan zoek je even naar benchmarks die de prestaties van processors testen bij die specifieke software. Dan zie je zelf welke het snelst is.
  zondag 2 juli 2006 @ 13:19:57 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_39447224
Pfff neem een sparc processor of zo...vast nog beter en ook veel duurder

Wat wil je van je processor? Alleen maar ultra snelheid? Meeste snelheid/euro? Meeste snelheid per Watt? Of alleen laag energie verbruik?

Elke processor die je kunt kopen is in principe retesnel en als je geen die-hard gamer bent of enorm complexe berekeningen doet zou ik zeker niet zo maar de snelste kopen maar gewoon een of andere 64 bits dual core middenmoter. Dan kun je voorlopig nog prima vooruit
pi_39447330
Een Intel is universeel beter dan een AMD, Intel kan meer instructies doen, ik weet dat er dingen zijn die de Intel wel kan en de AMD niet, andersom is dat niet zo (zover ik weet)

De Conroe zal AMD echt verslaan, er is niets wat op het moment nog tegen een 2.4GHz Conroe opkan.
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:19 schreef Gizz het volgende:
Deze vraag is niet te beantwoorden zonder extra randvoorwaarden te stellen.

Er is niet één processor die universeel het beste is. De ene processor is in de ene applicatie weer beter dan de andere. Sommige software heeft baat bij een dualcore, andere niet. In sommige gevallen is een zo zuinig mogelijke processor de beste. In het andere geval wil je misschien een processor die goed werkt in een database server, dan kom je weer uit op Opterons en Xeons etc. etc. Je kunt ook nog extra gaan kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding, daar heb je ook weer processors die boven de rest uitstijgen.

Er is dus geen 1 processor die de beste is.

Gebruik je een bepaalde bekende applicatie vaak, dan zoek je even naar benchmarks die de prestaties van processors testen bij die specifieke software. Dan zie je zelf welke het snelst is.
pi_39447388
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:24 schreef Jonathon het volgende:
De Conroe zal AMD echt verslaan, er is niets wat op het moment nog tegen een 2.4GHz Conroe opkan.
[..]
Dat ligt er dus zoals gezegd heel erg aan wat je ermee gaat doen.
Wil je een database servertje voor een forum, dan heb je echt liever een Opteron/Xeon dan de snelste Conroe op dit moment. Gewoon omdat een server processor geoptimaliseerd is voor server taken en een Conroe voor workstation taken. Er is geen universele computer die alle taken goed kan uitvoeren, dus je kan mijn inziens ook niet spreken over een universele processor die overal de beste in is.
pi_39447518
Wat een gezeik om niets zeg, die processoren zijn allemaal even goed. Misschien een snelheidsverschil van 3% maar wat boeit dat nou in godsnaam.
pi_39447540
quote:
Een Intel is universeel beter dan een AMD, Intel kan meer instructies doen, ik weet dat er dingen zijn die de Intel wel kan en de AMD niet, andersom is dat niet zo (zover ik weet)
iemand heeft hier en klok gehoord maar weet niet waar de klepel hangt, als je iets niet precies weet, doe dan niet alsof je er verstand van hebt.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_39447572
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:11 schreef Tigertje het volgende:
Als je nog even geduld hebt kun je op de introductie van de Conroe (eind van deze maand) wachten. Die processor is erg veelbelovend en zal Intel voor het komende jaar bovenaan de hitlijsten zetten.
en als je meteen even vier jaar wacht dan heb je helemaal betere processoren
pi_39447588
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:31 schreef thedude0 het volgende:
Misschien een snelheidsverschil van 3% maar wat boeit dat nou in godsnaam.
Ja inderdaad met mijn Pentium 2 300 MHZ kan ik ook vette spellen spelen !!!111111!!11!!!1
pi_39447662
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:34 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ja inderdaad met mijn Pentium 2 300 MHZ kan ik ook vette spellen spelen !!!111111!!11!!!1
ok
  zondag 2 juli 2006 @ 13:40:35 #18
14320 TR08
pi_39447716
quote:

[..]
Kijk met die redenatie zou iedereen een moederbord met tig processoren moeten kopen en een paar TB aan RAM en een enorme SCSI 15.000 toerenschijven raid0 array omdat het gewoon sneller is.

Bij het kiezen van de beste processor heb je te maken met:
a) Snelheid (MHz dus)
b) Hoeveelheid mogelijke instructies die het ding kan en die je bovendien nodig hebt
c) Prijs van de processor en je budget
d) Het stroomverbruik
e) De software die je wilt draaien

Als je al die dingen op telt is intel helemaal niet "universeel beter" dan een willekeurige AMD processor. Ik heb toepassingen waarin een Via Eden 1GHz processor voor mij beter is (energiezuinig fileservertje dat net een DVD kan afspelen) dan de "beste" processor die intel kan leveren.

Ik doe voor mijn studie aerodynamische berekeningen waar een 2GHz pentium een paar dagen over doet. Er zijn zat andere processoren die per GHz behoorlijk sneller presteren (sparcs waarschijnlijk en power pc processoren ook wel) op mijn berekeningen gewoonweg omdat die er voor gebouwd zijn en de desktop processoren niet.

Wat je zegt is dus imo complete onzin

Verder denk ik dat je bij elke AMD processor wel ongeveer kunt aannemen dat hij per kloktik evenveel werk kan verzetten, net als voor elke intel processor. Als je dan de type aanduidingen even vergeet hoef je alleen te kijken naar single- of dual core en het aantal MHz. Dual core is bovendien per GHz behoorlijk sneller dan single core.
  zondag 2 juli 2006 @ 13:52:12 #19
9902 Lestat
the vampire...
pi_39447932
quote:
[..]
Wat een complete onzin
Memento Mori
pi_39447968
een duel core processor is altijd beter dan een gewone processor..ik zou ook voor een Amd processor gaan..ik heb daar betere verhalen over gehoord dan de pentium procesoren
Hiphop Horaaaayyyy
  zondag 2 juli 2006 @ 13:56:41 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39448021
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:03 schreef rednajt het volgende:
Kan het iemand het nog volgen met al die processoren????? En wat is de beste dan?
De beste processor is een processor die tegen de laagste kosten het werk kan verzetten waarvoor je hem nodig hebt. Vraag je dus eerst af wát met de computer wil gaan doen en zoek daar dan een goede processor bij.
So we just called him Fred
pi_39448536
quote:
[..]
!
pi_39448859
Ik heb nu een AMD Athlon 64 X2 4400+ die me goed bevalt, maar zou ik op dit moment opnieuw iets mogen uitzoeken met wat minder budget dan werd het de Intel Core Duo 2. Goede processor voor wel erg weinig.

http://tweakers.net/pricewatch/139606
url
pi_39449547
Het wordt allemaal nog veel ingewikkelder dan ik al verwachte als ik het bovenstaande allemaal lees....

Ik ga er maar vanuit dat de duurste processoren ook meestal het meesta aankunnen kwa prestatie ten opzichte van andere....

Ik wacht nu maar met een pc kopen denk ik, want ik lees ook dat windows met een nieuw besturingssysteem uitkomt aan het eind van het jaar...Vista .......dan kan je beter maar gelijk een pc kopen die dat allemaal aankan....zou dom zijn om nu een pc te kopen.
  zondag 2 juli 2006 @ 16:25:30 #25
14320 TR08
pi_39450969
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:18 schreef rednajt het volgende:
Het wordt allemaal nog veel ingewikkelder dan ik al verwachte als ik het bovenstaande allemaal lees....

Ik ga er maar vanuit dat de duurste processoren ook meestal het meesta aankunnen kwa prestatie ten opzichte van andere....

Ik wacht nu maar met een pc kopen denk ik, want ik lees ook dat windows met een nieuw besturingssysteem uitkomt aan het eind van het jaar...Vista .......dan kan je beter maar gelijk een pc kopen die dat allemaal aankan....zou dom zijn om nu een pc te kopen.
Er zijn nu al PC's die Vista straks prima gaan draaien en dat zijn echt niet alleen de snelheidsmonsters
XP draait ook prima op een pentium 500 als je er maar 256MB ram of meer in legt en niet perse alle grafische foefjes (transparante menu's, animaties e.d.) aan wilt hebben. Die PC's waren er al lang en breed toen XP uit kwam.

Verder is er al zo lang er PC's gemaakt worden het effect dat er binnen een paar maanden een snellere op de markt is en dat zal de komende tijd niet veranderen. Als jij nu vindt dat je PC vervelend traag wordt kun je het beste gewoon nu een nieuwe kopen.
De duurste processor halen is -tenzij je geld over hebt, of hele intensieve berekeningen moet draaien zoals ik- normaliter onzin. Een goede middenmoter is voor elke normale consument (ontzettende gamers uitgezonderd) nu al 10x zo snel als minimaal nodig. Zelfs de langzaamste processor die je nu in een normale nieuwe PC kunt kopen is waarschijnlijk voor jou al meer dan snel genoeg.

Zoek dus gewoon een PC die je nu netjes kunt betalen en als je er eentje wilt die langer mee gaat: Prak er 2x of 4x de standaard hoeveelheid RAM in, daar heb je op de lange termijn meer plezier van dan van een iets snellere processor.
pi_39453277
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:25 schreef TR08 het volgende:

[..]

Er zijn nu al PC's die Vista straks prima gaan draaien en dat zijn echt niet alleen de snelheidsmonsters
XP draait ook prima op een pentium 500 als je er maar 256MB ram of meer in legt en niet perse alle grafische foefjes (transparante menu's, animaties e.d.) aan wilt hebben. Die PC's waren er al lang en breed toen XP uit kwam.

Verder is er al zo lang er PC's gemaakt worden het effect dat er binnen een paar maanden een snellere op de markt is en dat zal de komende tijd niet veranderen. Als jij nu vindt dat je PC vervelend traag wordt kun je het beste gewoon nu een nieuwe kopen.
De duurste processor halen is -tenzij je geld over hebt, of hele intensieve berekeningen moet draaien zoals ik- normaliter onzin. Een goede middenmoter is voor elke normale consument (ontzettende gamers uitgezonderd) nu al 10x zo snel als minimaal nodig. Zelfs de langzaamste processor die je nu in een normale nieuwe PC kunt kopen is waarschijnlijk voor jou al meer dan snel genoeg.

Zoek dus gewoon een PC die je nu netjes kunt betalen en als je er eentje wilt die langer mee gaat: Prak er 2x of 4x de standaard hoeveelheid RAM in, daar heb je op de lange termijn meer plezier van dan van een iets snellere processor.
Ik heb nu toe als ik een computer kocht altijd de duurste gekocht die op dat moment te koop was......voordeel van een dergelijke computer is meestal dat deze voorzien zijn van mogelijkheden waarmee je meestal jaren vooruit kan.....als je een middenmoter of een nog mindere pc koopt is het meestal zo dat je na 1 of 2 jaar dingen tegenkomt die je graag op je pc wil hebben maar er inhoudelijk niet op zitten....de duurdere zijn meestal wel voorzien.

dus liever een duurdere die voorzien is van meer mogelijkheden dan een goedkopere waar je later toch weer spijt van krijgt .....en ik game veel... en doe veel aan video bewerking...
  zondag 2 juli 2006 @ 19:04:27 #27
14320 TR08
pi_39454443
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:17 schreef rednajt het volgende:

[..]

Ik heb nu toe als ik een computer kocht altijd de duurste gekocht die op dat moment te koop was......voordeel van een dergelijke computer is meestal dat deze voorzien zijn van mogelijkheden waarmee je meestal jaren vooruit kan.....als je een middenmoter of een nog mindere pc koopt is het meestal zo dat je na 1 of 2 jaar dingen tegenkomt die je graag op je pc wil hebben maar er inhoudelijk niet op zitten....de duurdere zijn meestal wel voorzien.

dus liever een duurdere die voorzien is van meer mogelijkheden dan een goedkopere waar je later toch weer spijt van krijgt .....en ik game veel... en doe veel aan video bewerking...
En hoe vaak heb je spijt van je processor?
pi_39454822
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:04 schreef TR08 het volgende:

[..]

En hoe vaak heb je spijt van je processor?
geen enkele keer...

ik kocht in 2002 een hp met een 2000 megaherz processor en die kan op dit moment moeiteloos mee eigenlijk...misschien moet ik maar een laptop nemen dit keer...zag er gisteren eentje met een 20 inch scherm....

de reden waarom ik een nieuwe wil hebben is het geheugen gedeelte en ik wil ingebouwde wifi mogelijkheden hebben en een betere videokaart.....
  zondag 2 juli 2006 @ 19:56:37 #29
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39455758
Koop dan gewoon geheugen, een betere videokaart en een WiFi-kaart.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 2 juli 2006 @ 20:00:38 #30
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_39455881
Wil je een mediacenter (bouwen) koop dan een moederbord met een Intel chipset voor de minste problemen, daarop moet dan wel een Intel Processor, koop de snelste die je kunt betalen. Koop het liefst een Intel moederbord, deze zijn niet zo rijkelijk voorzien maar wel superstabiel. Zorg voor voldoende PCI(E) sloten, uiteindelijk wil iedereen upgraden of zul je wel met de vooruitgang mee moeten, X-fi kaartje, TV-kaartje, Digitale TV kaartje, Gigabit lan, wifi, extra SATA kaartje, zorg dat ze er in kunnen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pinobot op 02-07-2006 20:09:06 ]
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_39459905
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:00 schreef Pinobot het volgende:
Wil je een mediacenter (bouwen) koop dan een moederbord met een Intel chipset voor de minste problemen, daarop moet dan wel een Intel Processor, koop de snelste die je kunt betalen. Koop het liefst een Intel moederbord, deze zijn niet zo rijkelijk voorzien maar wel superstabiel. Zorg voor voldoende PCI(E) sloten, uiteindelijk wil iedereen upgraden of zul je wel met de vooruitgang mee moeten, X-fi kaartje, TV-kaartje, Digitale TV kaartje, Gigabit lan, wifi, extra SATA kaartje, zorg dat ze er in kunnen.
ja maar kun je dan niet beter gelijk een fabrieks computer kopen? want tegenwoordig kosten pc echt niks meer als ik zo de prijzen bekijk in vergelijking tot 2 jaar geleden ofzo...als je al die losse dingen gaat kopen moet je ook weten hoe dat in elkaar moet....moet je toch wel een beetje expert zijn...
  zondag 2 juli 2006 @ 22:22:21 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39460018
Niet als je alles bij een betrouwbare computerboer koopt, dan zet hij het voor je in elkaar voor max. ¤50. Het voordeel is dat je alles dan zelf kunt samenstellen, en in verhouding met zogenaamde "fabrieksmerken" veel minder kwijt bent. En hij is dan minstens zo goed.

Packard Bell en HP-troep is voor de mensen die geld zat hebben en het niet zoveel interesseert. Zelf je onderdelen kiezen is veul beter.
2000 light years from home
pi_39460221
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:22 schreef Merkie het volgende:
Niet als je alles bij een betrouwbare computerboer koopt, dan zet hij het voor je in elkaar voor max. ¤50. Het voordeel is dat je alles dan zelf kunt samenstellen, en in verhouding met zogenaamde "fabrieksmerken" veel minder kwijt bent. En hij is dan minstens zo goed.

Packard Bell en HP-troep is voor de mensen die geld zat hebben en het niet zoveel interesseert. Zelf je onderdelen kiezen is veul beter.
mij interreseert het eigenlijk niet....ik wil gewoon een pc hebben die kant en klaar is en goed is..

wat ik veel hoor is dat die computerboeren vaak computers verkopen die naderhand conflikten veroorzaken omdat apparatuur niet goed op elkaar afgestemd is..... een fabrieksmachine wordt toch uitvoerig getest voordat het de fabriek uitgaat.....
  zondag 2 juli 2006 @ 22:31:35 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39460274
Ah, welnee, daar vergis je je in hoor. Als je zelf een PC samenstelt met kwaliteitsspul, dan weet je zeker dat het goed is. Bij die merkcomputers is dat maar afwachten.
pi_39460396
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:31 schreef Merkie het volgende:
Ah, welnee, daar vergis je je in hoor. Als je zelf een PC samenstelt met kwaliteitsspul, dan weet je zeker dat het goed is. Bij die merkcomputers is dat maar afwachten.
ja merk spul wordt toch wel vaak goed getest hoor ...wanr als je een hp koopt dan worden er van die tiepe toch 1000den geproduceerd voor heel de wereld ...en die kunnen het gewoon niet permitteren om een slechte pc op de markt te brengen die niet goed werkt....

hoewel ik van packerd bell weles slechte verhalen heb gehoord....

maar ik heb nu een hp en daarvoor een compaq gehad en nooit problemen gehad...het probleem alleen met dat soort pc is dat als je wil uitbreiden dat je vaak alleen dat merk dimms van hp en compaq en zo erin kan stoppen anders werkt het niet ..dat is vaak een nadeel.....
  zondag 2 juli 2006 @ 22:40:15 #36
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39460518
En je betaalt makkelijk een paar honderd euro te veel . Ik zou toch echt zelf wat samenstellen bij 1 computerzaak en dan de boel daar in elkaar laten zetten. Of een niet-merkcomputer kopen bij een computerzaak. Het scheelt echt veel geld, en als er wat mee is hoeven de grote bedrijven als HP, Compaq of PB er zich niet mee te bemoeien.
  maandag 3 juli 2006 @ 00:05:31 #37
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39462845
quote:
Als je onzin praat, gebruik dan tenminste onderbouwde argumenten.

"Intel kan meer instructies doen", heb je het over kloksnelheid, MIPS, ALU/FPU? Iets zegt me dat je geen enig benul hebt waar je het over hebt.

En welke dingen kan Intel wel die AMD niet kan? Wat is er mis met de x86-32 ("i386") en x86-64 ("AMD64") instructieset?
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  maandag 3 juli 2006 @ 00:18:01 #38
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_39463075
Je moet niet alleen aar de klok snelheid
kijken maar ook naar de FSB snelheid
want al heb je een processor met 5 Ghz en een FSB van 100 Mhz dan zal een processor met een 4 Ghz en 800 Mhz sterker en beter zijn dan de processor met 5 Ghz..

die nieuwe Intel processor Die heeft de hoogste FSB snelheid tot nu toe iets van 1320 Mhz terwijl lest van de processor wereld nog met 800 Mhz werkt. Verder is ie dual core. en Cache is goed. maar dan betaal je een flinke prijs. Terwijl de AMD 64 X2 wat minder snel is maar een veel beter prijs/kwaliteit verhouding is. Persoonlijk zou ik voor de laatste AMD gaan

Dus als je een processor koopt
kijk naar:
* de Kloksnelheid
* de fsb snelheid
* Chache geheugen
* Prijs
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 3 juli 2006 @ 02:02:33 #39
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39464737
Moderne Athlon 64 processors gebruiken een 1GHz HyperTransport-bus hoor, en FSB bestaat daarbij niet meer, omdat de northbridge niet meer de communicatie met geheugen verzorgt.

Maar er zijn veel factoren die de performance bepalen, en dan ook nog eens afhankelijk van welke applicatie. Dus zo simpel vergelijken is het - helaas - niet.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  maandag 3 juli 2006 @ 07:59:11 #40
14320 TR08
pi_39465910
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:18 schreef SpeedyRich het volgende:
Je moet niet alleen aar de klok snelheid
kijken maar ook naar de FSB snelheid
want al heb je een processor met 5 Ghz en een FSB van 100 Mhz dan zal een processor met een 4 Ghz en 800 Mhz sterker en beter zijn dan de processor met 5 Ghz..
-knip-
-verhaal-
Niet om het een of ander maar ik denk dat dit voor TS toch een brug te ver is
  maandag 3 juli 2006 @ 08:05:20 #41
14320 TR08
pi_39465949
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:17 schreef rednajt het volgende:

[..]

geen enkele keer...

ik kocht in 2002 een hp met een 2000 megaherz processor en die kan op dit moment moeiteloos mee eigenlijk...misschien moet ik maar een laptop nemen dit keer...zag er gisteren eentje met een 20 inch scherm....

de reden waarom ik een nieuwe wil hebben is het geheugen gedeelte en ik wil ingebouwde wifi mogelijkheden hebben en een betere videokaart.....
Ergo: Welke processor jij kiest boeit geen reet

Als die "oude" het nog prima doet voor jou hoef je je al helemaal niet druk te maken over hoe een nieuwe minstens 2x zo snelle bla bla bla het doet

Zoals ik eerder zei: Kies qua prijs gewoon een betere 64 bit dual core middenmoter, geef evt wat extra uit aan een videokaart, bezuinig niet op extra geheugen en let even op of er wifi ingebouwd zit
Videokaarten zijn qua prestaties tegenwoordig net zo als de meeste processors: Meer dan snel genoeg voor wa jij wilt.
Als je toch een ultra snelle videokaart wilt: In laptops zitten ivm energieverbruik meestal niet de snelste kaarten die je kunt vinden. Niet dat ze slecht zijn (verre van dat) maar ze zijn zeker niet het snelste.

Verder nog een tip: Ik zie hier en daar op de universiteit Delft mensen met touchscreens op hun laptop werken. Als je voor jouw werk (fotobewerking) geld uit wilt geven voor een ultra handige laptop/PC: Neem een touchscreen, dat werkt echt super
pi_39466850
Op dit moment AMD X2, maar als je eventjes wacht tot 27 juli dan komt de conroe.... Tevens zullen dan de AMD prijzen flink zakken ( reken 30 tot 50% )

Goed idee om nu te wachten dus...
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_39467247
nadeel van kant en klare pc's van grote merken, is dat als je zit wil
"upgraden" ze dus ook van dat merk spul willen hebben ...
Je kan niet zomaar elk geheugenreepje in zo'n bak gooien ....
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_39470179
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:15 schreef Markster het volgende:

[..]

Ja maar die is wel erg duur
Nee hoor nog goedkoper als de duurdere AMD'S en hij is waarschijnlijk ook nog beter.
Ik wacht iig op de Conroe 6700 van Intel Core 2 duo
pi_39470460
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:42 schreef ZeroSletje het volgende:
Op dit moment AMD X2, maar als je eventjes wacht tot 27 juli dan komt de conroe.... Tevens zullen dan de AMD prijzen flink zakken ( reken 30 tot 50% )

Goed idee om nu te wachten dus...
Wrong!
  maandag 3 juli 2006 @ 12:39:30 #46
53267 TC03
pi_39471046
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:16 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wrong!
Want?
pi_39471428
FX-62 op dit moment.
Wachten op Core 2 Duo is juist.
  maandag 3 juli 2006 @ 12:57:00 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39471484
quote:
Mag ik ff lachen? Nee? Nou ik doe 't toch!

Huilen dan.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:13:02 #49
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_39471939
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mag ik ff lachen? Nee? Nou ik doe 't toch!

Een intel fikt niet zo snel door

Verder, AMD
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_39474202
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:13 schreef bolletje_25 het volgende:

Verder, AMD [afbeelding]
En AMD wel wou je zeggen?
  maandag 3 juli 2006 @ 14:44:21 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39474633
quote:

[..]

Verder, AMD [afbeelding]
Jong waar héb je 't over

Die amd cpu's tegenwoordig worden heul niet warm meer hoor..
Huilen dan.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:08:41 #52
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39475344
quote:
ehehehe

gewoon nog ff quoten omdat het kan.
mooiste zin in dit topic
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  maandag 3 juli 2006 @ 15:09:14 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39475360
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:08 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

ehehehe

gewoon nog ff quoten omdat het kan.
mooiste domste zin in dit topic
Huilen dan.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:10:27 #54
14320 TR08
pi_39475408
quote:

[..]

Verder, AMD [afbeelding]
AMD tegenwoordig ook niet meer hoor Daar zit net zo als bij intel keurig een thermische beveiliging op
pi_39475437
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:54 schreef Dementor het volgende:
FX-62 op dit moment.
Wachten op Core 2 Duo is juist.
wtf zit je nou te piepen? De AM2 X2 chips zullen wel verlaagd worden... Geloof je me niet?
http://images.dailytech.com/nimage/1779_large_full_pricing.png

Die FX dingen worden bijna niet goedkoper....

[ Bericht 1% gewijzigd door ZeroSletje op 03-07-2006 15:21:45 ]
pi_39475452
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:11 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

wtf zit je nou te piepen? De AM2 X2 chips zullen wel verlaagd worden... Geloog je me niet?
http://images.dailytech.com/nimage/1779_large_full_pricing.png

Die FX dingen worden bijna niet goedkoper....
Men vraagt om de beste niet om de best bang for your buck.

Maar goed ik lach om de dommen hier
  maandag 3 juli 2006 @ 20:37:19 #57
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39484540
De "beste" wil niet zeggen de "snelste". De beste processor kun je ook zien als de beste prijs-prestatie verhouding, en dat zou op dit moment de AMD Athlon 64 X2 3800+ of 3600+ zijn. Maar in deze maand gaat er veel gebeuren in processorland, je zou nog anderhalve maand kunnen wachten voor snellere modellen of lagere prijzen. Maar als je nu een pc wilt hebben kun je prima nu kopen.
pi_39486302
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:37 schreef Enlightenment het volgende:
De "beste" wil niet zeggen de "snelste". De beste processor kun je ook zien als de beste prijs-prestatie verhouding, en dat zou op dit moment de AMD Athlon 64 X2 3800+ of 3600+ zijn. Maar in deze maand gaat er veel gebeuren in processorland, je zou nog anderhalve maand kunnen wachten voor snellere modellen of lagere prijzen. Maar als je nu een pc wilt hebben kun je prima nu kopen.
Qua beste prijs-prestatie verhouding zit ik toch te denken aan een Intel Pentium D 805. Die kan je extreem ver overklokken.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:46:55 #59
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39487068
Netburst lijkt me niet erg interessant. Als je voor intel wilt gaan dien je toch echt te wachten op de nieuwe Core-processors (Merom Conroe). De huidige dualcore processors van intel zijn een haastklusje geweest die eenzelfde bus delen. De K8-architectuur van de Athlon 64 (X2) is vanaf het begin al klaargestoomd voor dualcore. Maargoed, het verschil is duidelijk te zien in benchmarks. Alleen in de sterk intel-geoptimaliseerde applicaties kan intel nog boven water blijven. Straks met Core gaat dat wel enigzins veranderen (enigszins omdat AMD ook de prijzen verlaagt; en dat de vergelijkingen natuurlijk sterk gaat veranderen).
pi_39487121
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:46 schreef Enlightenment het volgende:
Netburst lijkt me niet erg interessant. Als je voor intel wilt gaan dien je toch echt te wachten op de nieuwe Core-processors (Merom). De huidige dualcore processors van intel zijn een haastklusje geweest die eenzelfde bus delen. De K8-architectuur van de Athlon 64 (X2) is vanaf het begin al klaargestoomd voor dualcore. Maargoed, het verschil is duidelijk te zien in benchmarks. Alleen in de sterk intel-geoptimaliseerde applicaties kan intel nog boven water blijven. Straks met Core gaat dat wel enigzins veranderen (enigszins omdat AMD ook de prijzen verlaagt; en dat de vergelijkingen natuurlijk sterk gaat veranderen).
Merom? dat is voor laptops.
Conroe is wat je bedoeld

maandag 3 juli 2006 @ 21:50:47 #61
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39487219
Excuus, je hebt helemaal gelijk.
pi_39487438
gelukkig wordt het steeds helderder voor mij wat ik moet hebben in de toekomst
  maandag 3 juli 2006 @ 22:03:56 #63
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_39487681
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:57 schreef rednajt het volgende:
wat wil je met je pc gaan doen?

Als je er heftig op gaat zitten gamen/renderen dan heb je inderdaad een flinke pc nodig.

Is het beetje gamen, internetten e.d. Dus vanalles en nog wat, dan is het nogal overdreven om flink met geld te smijten en is een pc die een goede snelheid/prijs-verhouding heeft veeeeeel belangrijker.
Drugs are good mkay?
  maandag 3 juli 2006 @ 23:19:56 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39490854
quote:
ja want je geeft ook zo goed aan wat je wilt hè
Huilen dan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:00:06 #65
14320 TR08
pi_39497102
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:24 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Qua beste prijs-prestatie verhouding zit ik toch te denken aan een Intel Pentium D 805. Die kan je extreem ver overklokken.
Zie je TS overklokken dan?
pi_39545370
nieuwe benchmarks

:shock:

core2 duo E 6600 ( prijs 305 euro)

versus amd 64 FX 62 ( prijs 968)

conclusie net zo snel of sneller, maar 3 x goedkoper

http://www.firingsquad.com/hardware/intel_core_conroe_benchmarks/
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:29:35 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39546305
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nieuwe benchmarks

[afbeelding] :shock:

en sinds wanneer is 3dmark daar een benchmark voor?
Huilen dan.
pi_39546468
volg de link, 3dmark was slechts een voorbeeld

3dmark heeft een cpu test die een goede indicatie geeft trouwens

cpu score:

woensdag 5 juli 2006 @ 18:21:26 #69
9902 Lestat
the vampire...
pi_39547671
De Intel 386 is de allerbeste processor ooit gemaakt!
Memento Mori
pi_39559112
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nieuwe benchmarks

[afbeelding] :shock:

Aan zulke 'benchmarks' moet je niet al teveel waarde hechten. De testverantwoording wordt niet genoemd dus zulks is nooit te controleren of de reviewer wel met eerlijke parameters test.

Het is nog even wachten tot de NDA verloopt (eind juli) en dan komen de echte Conroe vs Athlon 64-benchmarks. Maar een Athlon 64 FX koopt niemand, die is er alleen voor de benchmarks.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:22:11 #71
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_39565449
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:51 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Aan zulke 'benchmarks' moet je niet al teveel waarde hechten. De testverantwoording wordt niet genoemd dus zulks is nooit te controleren of de reviewer wel met eerlijke parameters test.
Ja hoi

Ik wil niet rot doen, maar het verschil tussen beide is wel heel erg groot.

Lijkt me niet, dat er dan zo opvallend "gesjoemeld"/ slecht getest is
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_39566581
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:51 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Het is nog even wachten tot de NDA verloopt (eind juli) en dan komen de echte Conroe vs Athlon 64-benchmarks. Maar een Athlon 64 FX koopt niemand, die is er alleen voor de benchmarks.
Wat voor verantwoording wil je ? Eentje van de notaris ? The FiringSquad is een goede site, met deskundigen
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_39566676
ik zie sowieso niet in hoe het verschil tussen die extreem snelle processors merkbaar is
pi_39566736
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:31 schreef thedude0 het volgende:
Wat een gezeik om niets zeg, die processoren zijn allemaal even goed. Misschien een snelheidsverschil van 3% maar wat boeit dat nou in godsnaam.
Waarschijnlijk niets voor iemand die van plan is om zijn/haar PC bij Dixons te kopen
pi_39566983
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:11 schreef Tigertje het volgende:
En net als alle nieuwe produkten ongeloofelijk duur
pi_39566995
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:06 schreef thedude0 het volgende:
ik zie sowieso niet in hoe het verschil tussen die extreem snelle processors merkbaar is
zag je de prijsverschillen ook niet ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 06-07-2006 11:56:57 ]
pi_39567020
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

zag je de prijscerschillen ook niet ?
nu wel ja
pi_39568067
quote:
Ga naar een computerboer en vraag een offerte aan, daar werken mensen die er verstand van hebben.

dixons is geen computerboer en er werken daar mensen die er geen verstand van hebben.

Ik heb zelf een tijdje bij een computerboer gewerkt en we verkochten daar Maxdata als merkpc's. Voordeliger als HP en Packard Bell en betere onderdelen en geen rare recovery discs met overbodige software.
Daarnaast niet onbelangrijk is de service van Maxdata erg goed.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39570722
Op donderdag 6 juli 2006 11:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ga naar een computerboer en vraag een offerte aan, daar werken mensen die er verstand van hebben.[/quote]

Ook daar heb je beunhazen tussen zitten
quote:
dixons is geen computerboer en er werken daar mensen die er geen verstand van hebben.
Zijn gelukkig OOK uitzonderingen
quote:
Ik heb zelf een tijdje bij een computerboer gewerkt en we verkochten daar Maxdata als merkpc's.
Werk je er niet nog steeds ?

Je kunt alles wel als 'merk pc's ' verkopen wat wil dat zeggen ?
Als jullie faliet gaan waar kun je DAN terecht ?
Bij HP moet het gek gaan als je NERGENS meer terecht kunt
quote:
Voordeliger als HP en Packard Bell en betere onderdelen .
Fijn dat je alle HP's en PB's uit elkaar hebt gehaald om te vergelijken
Wat versta je onder beter ?...meestal is beter toch ook duurder ?en wie zegt dat je dat nodig hebt ?
quote:
geen rare recovery discs met overbodige software
Recovery disks kunnen wel degelijk nuttig zijn als je weinig verstand van PC's hebt
En wat versta je hier onder ' overbodige software ? ' ..virusscanners ?
quote:
Daarnaast niet onbelangrijk is de service van Maxdata erg goed.
Kom je bij de mensen thuis reparen ? (Onsite)
HP \PB wel
Website waar de drivers te downloaden zijn ?

BTW Ik ben echt geen fan van de grote merken maar vond jouw vergelijking wat zwart \wit
Er zijn echt wel goede redenen om bij die bedrijven te kopen
Of is het toeval dat HP +/-100 x meer klanten heeft als Maxdata ? (en meer naamsbekendheid )
pi_39571765
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:11 schreef Limburger_noord het volgende:

Ook daar heb je beunhazen tussen zitten
[..]

Zijn gelukkig OOK uitzonderingen
[..]

Werk je er niet nog steeds ?

Je kunt alles wel als 'merk pc's ' verkopen wat wil dat zeggen ?
Als jullie faliet gaan waar kun je DAN terecht ?
Bij HP moet het gek gaan als je NERGENS meer terecht kunt
[..]

Fijn dat je alle HP's en PB's uit elkaar hebt gehaald om te vergelijken
Wat versta je onder beter ?...meestal is beter toch ook duurder ?en wie zegt dat je dat nodig hebt ?
[..]

Recovery disks kunnen wel degelijk nuttig zijn als je weinig verstand van PC's hebt
En wat versta je hier onder ' overbodige software ? ' ..virusscanners ?
[..]

Kom je bij de mensen thuis reparen ? (Onsite)
HP \PB wel
Website waar de drivers te downloaden zijn ?

BTW Ik ben echt geen fan van de grote merken maar vond jouw vergelijking wat zwart \wit
Er zijn echt wel goede redenen om bij die bedrijven te kopen
Of is het toeval dat HP +/-100 x meer klanten heeft als Maxdata ? (en meer naamsbekendheid )
Even mijn ervaring dan om je te laten zien hoe ik bij m'n punten kom. Die zeker zwartwit zijn en dan ook met enige nuance gelezen moeten worden

Klant A koopt bij Dixons een Packard Bell en een half jaar later heeft hij z'n pc vol spyware zitten. Hij wil het hele zooitje opnieuw installeren en gooit die oh zo handige recovery disc erin. Oeps hij heeft er niet aan gedacht dat nu ook al z'n documenten en foto's verdwenen zijn.

Klant B wil na een jaartje wat extra geheugen in z'n Packard Bell hebben en gaat naar dixons, hij schrikt daar zo van de prijs dat hij besluit nog even rond te kijken en kompt bij de computerboer terecht. Die kan dezelfde hoeveelheid geheugen voor de helft van de prijs leveren, dus computerboer levert de klant een geheugenmodule van Kingston of Samsung (goede merken, goede kwaliteit etc. etc.) Helaas blijkt dit geheugen niet te werken dus moet de klant toch het hele dure geheugen bestellen.

Klant C denkt de handige computerkennis te zijn en koopt ook een Packard Bell na een jaartje wil hij een andere videokaart en besteld deze online. Ook deze kaart blijkt helaas niet te werken en de klant gaat naar de computerboer met z'n toffe Gforce 3 MXTwhatever. De computerboer ziet de klant met de PB binnen komen lopen en de tranen schieten hem al in de ogen. Een PB is nauwelijks up te graden weet hij uit ervaring.

HP is inderdaad niet slecht, misschien was ik daar wat te zwart wit.
En betreffende de service, als Maxdata dealer heb je de overeenkomst dat je als dealer de reparatiekosten voor garantiegevallen bij hen kunt declareren, voordeel voor de klant is dat hij een vast aanspreekpunt (zijn computerboer) heeft onsite garantie kan bijgekocht worden.

Falisementen van computer"merken" is inderdaad altijd een probleem en dan heb je inderdaad bij een HP of Packard Bell veel meer zekerheid.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39572404
Als je echt interesse in speed en OC'en hebt check je dit draadje even:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143794/

Men die conroes zijn de shit

hebbe hebbe hebbe...
pi_39573055
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Even mijn ervaring dan om je te laten zien hoe ik bij m'n punten kom. Die zeker zwartwit zijn en dan ook met enige nuance gelezen moeten worden
quote:
Klant A koopt bij Dixons een Packard Bell en een half jaar later heeft hij z'n pc vol spyware zitten. Hij wil het hele zooitje opnieuw installeren en gooit die oh zo handige recovery disc erin. Oeps hij heeft er niet aan gedacht dat nu ook al z'n documenten en foto's verdwenen zijn.
Tja dit kan natuurlijk gebeuren maar NIET als je slim genoeg bent om eerst de handleidng te lezen ...maar lezen is een verloren kunst
Of als je dat o zo slimme 'neefje \buurjongetje met PC's kennis 'even ' te hulp roept
Maar dat zelfde jongetje kan natuurlijk ook ' eventje ' de PC van een PCboer opnieuw installeren (ook data weg)
quote:
Klant B wil na een jaartje wat extra geheugen in z'n Packard Bell hebben en gaat naar dixons, hij schrikt daar zo van de prijs dat hij besluit nog even rond te kijken en kompt bij de computerboer terecht. Die kan dezelfde hoeveelheid geheugen voor de helft van de prijs leveren, dus computerboer levert de klant een geheugenmodule van Kingston of Samsung (goede merken, goede kwaliteit etc. etc.) Helaas blijkt dit geheugen niet te werken dus moet de klant toch het hele dure geheugen bestellen.
Eerst moet ik even zeggen dat ik al een hele tijd geen PB meer in handen had tot zo'n 1 jaar geleden (nu weer wat vaker) maar ik ben dit probleem nooit tegen gekomen (maar misschien ligt het aan het model of was dat vroeger dus langer als een jaar geleden ?)
Ik ken dit probleem wel van BV sommige Compaq modellen
Maakt trouwens niets uit want ik ben het wel met je eens dat ' merk ' onderdelen schandalig duur zijn (In zo'n geval; zou het nog erger zijn als goedkoper geheugen gewoon werkte want dan voel je je achteraf helemaal bekocht als je die dure onderdelen gekocht had)
Maar bij een computer boer kopen is in zo'n geval ook geen garantie wantnog niet zo lang geleden kreeg ik een PC in handen met het verzoek om XP te installeren ...zat er RIMM geheugen in...je weet vast wel wat dat wil zeggen )
quote:
Klant C denkt de handige computerkennis te zijn en koopt ook een Packard Bell na een jaartje wil hij een andere videokaart en besteld deze online. Ook deze kaart blijkt helaas niet te werken en de klant gaat naar de computerboer met z'n toffe Gforce 3 MXTwhatever. De computerboer ziet de klant met de PB binnen komen lopen en de tranen schieten hem al in de ogen. Een PB is nauwelijks up te graden weet hij uit ervaring.
Hieer heb ik dus andere ervaringen maar kan aan het aan mij aangeboden merk\type liggen dus ga er niet op in
Dat ik andere ervaringen heb wil niet zeggen dat jouw opmerking niet waar kan zijn
quote:
HP is inderdaad niet slecht, misschien was ik daar wat te zwart wit.
En betreffende de service, als Maxdata dealer heb je de overeenkomst dat je als dealer de reparatiekosten voor garantiegevallen bij hen kunt declareren, voordeel voor de klant is dat hij een vast aanspreekpunt (zijn computerboer) heeft onsite garantie kan bijgekocht worden.
Ik heb nergens gezegt dat PC boeren (jij kwam met dat woord ) slecht zijn hoor ..integendeel ..heb er heel goede ervaringen mee...maar zoals gezegt er zijn altijd uitzonderingen ..
quote:
Falisementen van computer"merken" is inderdaad altijd een probleem en dan heb je inderdaad bij een HP of Packard Bell veel meer zekerheid.
Maar die hebben weer de leuke grap dat een artikel wat 'out of date ' is ook ECHT niet meer te krijgen is bij hun en een lokale boer kan er meestal nog WEL aan komen )
pi_39575354
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:02 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Wat voor verantwoording wil je ? Eentje van de notaris ? The FiringSquad is een goede site, met deskundigen
Deze review/benchmark zuigt in elk geval. Bij een goede benchmark heb je een uitgebreide testverantwoording. Sowieso geef je uitgebreid aan welke hardware is getest, welke versies van software en besturingssysteem, de procedure van benchmarking en de instellingen die gebruikt zijn.

Ofwel de opvolger van de quote "There are lies, damn lies and statistics" :
There are damn lies, statistics and computer benchmarks

Het blijft wachten tot eind juli voordat de echte benchmarks/reviews zich voordoen. En tegen die tijd is het ook interessant hoe AMD met zijn prijsstelling zit; hetgeen veel verandert in de vergelijkingen. Besef ook dat Intel tot eind dit jaar slechts 25% Core-based processors denkt te verkopen, de rest zal allemaal Netburst-gebaseerd ("P4" arch) zijn.
pi_39579812
HP computers zijn gewoon de beste....ik twijfel er gewoon niet meer aan...

Bij een computer boer zal ik never nooit een pc kopen, ik heb altijd het idee dat die computerboeren ivm de concurentie van andere computerboeren de goedkoop mogelijke rotzooi in een pc stoppen om zo maar te kunnen verkopen....ze vertellen er vaak niet bij wat je niet krijgt voor die prijs....

En ik ga er altijd van uit dat kwaliteits produkten altijd duurder zijn dan goedkope rotzooi...

Computer fabrikanten als HP zijn gewoon altijd bezig met innoveren van hun produkten en hebben in pcs toch altijd wat extraas en op elkaar afgestemde produkten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:36:46 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39580293
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:17 schreef rednajt het volgende:[
knip]op elkaar afgestemde produkten.
Onzin. Punt

Gewoon zelf samenstellen.
Huilen dan.
pi_39580716
pi_39580854
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Onzin. Punt

Gewoon zelf samenstellen.
jij mag het een onzin punt noemen maar het is gewoon een feit dat een hoop pcs bij die klonenboeren gewoon voor geen meter deugen en mensen een hoop ellende bezorgen..

maar jij zal wel ergens aandelen bij een klonenboer hebben denk ik....
pi_39581196
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:17 schreef rednajt het volgende:
Bij een computer boer zal ik never nooit een pc kopen, ik heb altijd het idee dat die computerboeren ivm de concurentie van andere computerboeren de goedkoop mogelijke rotzooi in een pc stoppen om zo maar te kunnen verkopen....ze vertellen er vaak niet bij wat je niet krijgt voor die prijs....
Juist als je kwaliteitscomponenten wilt ben je vaak aangewezen of zelfbouw, of iemand die dat voor je doet, zoals een computerwinkel die zelf assembleert.
quote:
En ik ga er altijd van uit dat kwaliteits produkten altijd duurder zijn dan goedkope rotzooi...
Kwaliteit heeft niet direct met prijs te maken, dat heeft AMD en SiS/ULi toch wel bewezen.
quote:
Computer fabrikanten als HP zijn gewoon altijd bezig met innoveren van hun produkten en hebben in pcs toch altijd wat extraas en op elkaar afgestemde produkten.
Denk jij dat HP zelf iets produceert ofzo? Nee, ze stellen zelf hun pc samen met componenten van andere fabrikanten en plakken er hun stickertje op. Dan verkopen ze met 25% extra winstmarge dankzij hun goede marketing. Denk niet dat je bij HP iets "speciaals" krijgt ofzo, pc componenten worden nog altijd door gespecialiseerde fabrikanten gemaakt (amd/intel/sis/uli/nvidia/ati/etc).
pi_39581381
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:09 schreef rednajt het volgende:

[..]

jij mag het een onzin punt noemen maar het is gewoon een feit dat een hoop pcs bij die klonenboeren gewoon voor geen meter deugen en mensen een hoop ellende bezorgen..
Over het algemeen zie ik bij de lokale PC boeren meer kwaliteit dan de grote OEMs. Maar het klopt dat er steeds meer 'snelle verdieners' tussen zitten. De technici die vroeger de computerwinkels bevolkten hebben plaats gemaakt voor commerciële verkopers. Dat is ten dele het gevolg van een consument die niet objectief is en geen moeite wilt doen zich te verdiepen in de beste keus voor hen.

Dit kan een lange discussie worden, maar de kern van mijn ervaringen is dat consumenten zich voornamelijk laten leiden door hun gevoel en niet door objectieve vergelijking en logica. Gevolg is dat commerciele aanbieders hier slim op inspelen door hun marketingcampagnes zo op te zetten door op het gevoel van de consument te spelen, en dat werkt, helaas.
pi_39583977
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:31 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

. Dat is ten dele het gevolg van een consument die niet objectief is en geen moeite wilt doen zich te verdiepen in de beste keus voor hen.
Waarom zou en moet de consument dan doen dan??? de consument wil consumeren van een goed produkt en wil helemaal niet weten wat er binnenin dat apparaat zit....dan praat ik waarschijnlijk over 95 procent van de computergebruikers die gewoon een kant en klare machine koopt waarmee ze op het internet kunnen...fotos en video kunnen bewerken en games kunnen gaan spelen....

wat boeit de consument nou de binnenkant van de pc??? de cosument wil gewoon een betrouwbaar en goede computer.....en de grote merken voldoen daar meer aan dan die klonenboeren krijg ik zo het idee...

dat de fabrikanten zo goochelen met chips enzovoort maakt het voor het doorsnee gebruiker die het maXimale wil alleen maar moeilijk....
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:03:23 #91
53267 TC03
pi_39584317
quote:

[..]

jij mag het een onzin punt noemen maar het is gewoon een feit dat een hoop pcs bij die klonenboeren gewoon voor geen meter deugen en mensen een hoop ellende bezorgen..maar jij zal wel ergens aandelen bij een klonenboer hebben denk ik....
Geloof maar wat je zelf geloven wilt. Het is niet zo. En het zijn geen 'klonen'. Weet niet waarom je dat denkt?
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:10:49 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39584589
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:53 schreef rednajt het volgende:

[..]

Waarom zou en moet de consument dan doen dan??? de consument wil consumeren van een goed produkt en wil helemaal niet weten wat er binnenin dat apparaat zit....dan praat ik waarschijnlijk over 95 procent van de computergebruikers die gewoon een kant en klare machine koopt waarmee ze op het internet kunnen...fotos en video kunnen bewerken en games kunnen gaan spelen....

wat boeit de consument nou de binnenkant van de pc??? de cosument wil gewoon een betrouwbaar en goede computer.....en de grote merken voldoen daar meer aan dan die klonenboeren krijg ik zo het idee...

dat de fabrikanten zo goochelen met chips enzovoort maakt het voor het doorsnee gebruiker die het maXimale wil alleen maar moeilijk....
Wat bazel je toch. Iedereen zegt hier dat "computermerken" zoals HP veel te duur zijn en echt niet beter zijn dan zelfbouw, maar jij, de onervaren computergebruiker die niet interesseert wat er binnen z'n PC zit, weet het allemaal wel ff beter. Beetje tegenstrijdig, niet? Ik vind het een beetje arrogant gedrag eigenlijk.

Verder bestaat er niet zoiets als "op elkaar afstemmen". Producten werken met elkaar samen of niet. Punt. Het gebeurt soms wel eens dat een moederbord conflicten geeft met een bepaald merk geheugen ofzo, maar dat is maar heel zelden. En ook dan geldt; het werkt of het werkt niet.

Zelfbouw (al dan niet de computerboerbouw) is beter en goedkoper.
pi_39584889
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat bazel je toch. Iedereen zegt hier dat "computermerken" zoals HP veel te duur zijn en echt niet beter zijn dan zelfbouw, maar jij, de onervaren computergebruiker die niet interesseert wat er binnen z'n PC zit, weet het allemaal wel ff beter. Beetje tegenstrijdig, niet? Ik vind het een beetje arrogant gedrag eigenlijk.

Verder bestaat er niet zoiets als "op elkaar afstemmen". Producten werken met elkaar samen of niet. Punt. Het gebeurt soms wel eens dat een moederbord conflicten geeft met een bepaald merk geheugen ofzo, maar dat is maar heel zelden. En ook dan geldt; het werkt of het werkt niet.

Zelfbouw (al dan niet de computerboerbouw) is beter en goedkoper.
ik vind het arrogant om zelfbouw en computer boeren zo op te hemelen terwijl ze zoveel shit op de markt brengen.....
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:20:51 #94
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39584985
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:18 schreef rednajt het volgende:

[..]

ik vind het arrogant om zelfbouw en computer boeren zo op te hemelen terwijl ze zoveel shit op de markt brengen.....
Wat een drogreden. "Shit" op de markt brengen is zo subjectief als het maar kan, en daarnaast moet je uiteraard wel een goede winkel op zoeken. En daarnaast:
quote:
ar·ro·gan·tie (de ~ (v.))
1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
Wat is er arrogant aan om te zeggen dat zelfbouw & computerboeren beter en goedkoper zijn omdat je zelf invloed hebt op wat er in je PC terecht komt? Dat je eventueel zélf goede producten kan uitzoeken? Dat is gewoon een feit, en is totaal niet arrogant.

Maar goed, lekker blijven volhouden. Iedereen is gek behalve jij.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:22:23 #95
53267 TC03
pi_39585051
quote:

[..]

Bron? Ik vind dit een zeer vreemde stelling.
pi_39589193
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat bazel je toch. Iedereen zegt hier dat "computermerken" zoals HP veel te duur zijn en echt niet beter zijn dan zelfbouw, maar jij, de onervaren computergebruiker die niet interesseert wat er binnen z'n PC zit, weet het allemaal wel ff beter. Beetje tegenstrijdig, niet?
Ach alles heeft een reden:
Een iq van 148.. ?

pi_39589375
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:17 schreef rednajt het volgende:
HP computers zijn gewoon de beste....ik twijfel er gewoon niet meer aan...

zolang je maar niet vergeet dat je OOK voor de merknaam betaald
pi_39589466
quote:

[..]

maar jij zal wel ergens aandelen bij een klonenboer hebben denk ik....
Tja jij misschien wel bij HP...
Jij vraagt advies (ok over processoren ) en vervolgens ga je flauwe opmerkingen maken omdat je het er niet mee eens bent ?
pi_39589632
quote:

[..]

Beetje vreemde zin..als ik iets zelfbouw doe ik dat voor mezelf en breng ik die niet op de markt
Als ik iets voor een ander bouw zou ik een computerboer zijn (of missschien ben ik dat wel )
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:23:54 #100
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_39589796
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:18 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Beetje vreemde zin..als ik iets zelfbouw doe ik dat voor mezelf en breng ik die niet op de markt
Als ik iets voor een ander bouw zou ik een computerboer zijn (of missschien ben ik dat wel )
Nee, snap dat dan. Dat soort hoogstaande zinnen kun je alleen begrijpen als je op je 5e al een IQ van 150 had.

zie link in vorige post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')