volgens mij ben jij een kei in statistiek.quote:op zondag 2 juli 2006 13:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
er bestaat altijd nog een kans dat al die tests op dezelfde manier de fout in gaat.
daarnaast is er echt wel altijd kans dat zo'n hoge iq puur geluk is, dat is altijd zo als je meerkeuze vragen moet invullen.
quote:op zondag 2 juli 2006 13:38 schreef knowall het volgende:
[..]
volgens mij ben jij een kei in statistiek.
naaw, als je het puur op geluk doet heb je ook iets minder dan een kwart goed. dan heb je een iq lager dan 100 en dan reageer je waarschijnlijk niet in dit topic.quote:op zondag 2 juli 2006 13:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
daarnaast is er echt wel altijd kans dat zo'n hoge iq puur geluk is, dat is altijd zo als je meerkeuze vragen moet invullen.
je kan ook voor een deel goed weten en de rest wat gokken.quote:op zondag 2 juli 2006 13:42 schreef michielph het volgende:
[..]
naaw, als je het puur op geluk doet heb je ook iets minder dan een kwart goed. dan heb je een iq lager dan 100 en dan reageer je waarschijnlijk niet in dit topic.
de frontpage haalt dat gemiddelde flink naar beneden.quote:op zondag 2 juli 2006 13:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
![]()
we weten dat het gemiddelde van fokkers enorm hoog ligt. als je de berichten hier mag geloven dan scoort bijna iedereen 135 of hoger![]()
![]()
dus hij moet 10× dat geluk hebben, ook nog eens het geluk dat zijn score 10× ongeveer hetzelfde was, hij moet geregistreerd zijn op fok! en hij moet hier nog eens reageren.quote:op zondag 2 juli 2006 13:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je kan ook voor een deel goed weten en de rest wat gokken.
daarnaast heb je nog steeds altijd een kans als je alles gokt er nog steeds 90%+ goed krijgt, weliswaar niet groot, maar het is er wel![]()
hij had het over de dochter van de zus van zijn vriendin,quote:op zondag 2 juli 2006 13:46 schreef michielph het volgende:
[..]
dus hij moet 10× dat geluk hebben, ook nog eens het geluk dat zijn score 10× ongeveer hetzelfde was, hij moet geregistreerd zijn op fok! en hij moet hier nog eens reageren.
wie schat die kans eens in?
er werd om een schatting gevraagd. geen berekening!quote:
dit is eigenlijk ook een soort schattingquote:op zondag 2 juli 2006 13:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
er werd om een schatting gevraagd. geen berekening!
lijkt me een onwaarschijnlijke waarde.quote:op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn iq is volgens de mensa 187. is wel handig want mijn opleiding kan ik zo wel snel afronden![]()
gefeliciteerd, het hoogste iq dat in het guinnes book of records staat is 186, gescoord door mevrouw marylin vos savant,quote:op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn iq is volgens de mensa 187. is wel handig want mijn opleiding kan ik zo wel snel afronden![]()
nu pas?quote:op zondag 2 juli 2006 14:03 schreef monocultuur het volgende:
dit betekend dus dat jij de nieuwe wereldrecord houder bent... hmm jou score begint nu weinig geloofwaardig te worden....
had iemand als truman capote niet 210 of zo?quote:op zondag 2 juli 2006 14:03 schreef monocultuur het volgende:
[..]
gefeliciteerd, het hoogste iq dat in het guinnes book of records staat is 186, gescoord door mevrouw marylin vos savant,
dit betekend dus dat jij de nieuwe wereldrecord houder bent... hmm jou score begint nu weinig geloofwaardig te worden....
mini iq test.quote:op zondag 2 juli 2006 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
kwaliteit of niet... als je 148 scoort op een iq test dan is er wel heel wat aan de hand.
welke test je ook doet, als je 148 scoort ben je gewoon buitengewoon intelligent. lijkt me duidelijk.
quote:in 1933, he moved to new york city to live with his mother and her second husband, joseph capote, who adopted him and renamed him truman garcía capote in 1935. capote attended the trinity school where he was given an iq test as an entrance exam and reportedly scored 215, the highest in the school's history.
quote:op zondag 2 juli 2006 10:16 schreef echo99 het volgende:
maak anders deze test maar eens.
de eerste die een uitnodiging krijgt voor een officiele test sessie in utrecht,
krijgt van mij een bosje bloemen (en een ferrari)![]()
p(koffiegast heeft texas instruments rekenmachine) = 1quote:op zondag 2 juli 2006 13:56 schreef koffiegast het volgende:
1-binomcdf(100,0.25,89)= kans dat je 90 of meer goed hebt.
vervolgens de kans dat ook maar 1 of meer personen dit heeft voor die 1200:
1-binomcdf(1200,kans 90ofmeergoed,0)
vervolgens het aantal personen dat op fok rondsurft en hier post, dat daar 1 persoon van al die personen zoiets heeft en post(gaan er vanuit dat een iemand zoiets heeft hetook automatisch post):
1-binomcdf(aantalfokusers,de 1200geval,0)= kans dat iemand over zijn vriendin diens zus haar dochter een iq van 148 heeft en dit op fok post.
toen al?quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:38 schreef rednajt het volgende:
toen ik 5 was scoorde ik al 150
precies, waarschijnlijk haalt 5% van de bevolking die tests. dus dat worden veel ferrari's.quote:op zondag 2 juli 2006 14:10 schreef pracissor het volgende:
[..]
![]()
doe mij ook maar die ferrari, die test stelt werkelijk geen moer voor, ik kan mij niet voorstellen dat maar 2% van de bevolking slaagt voor die test.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |