quote:mensa thuistest - resultaat
geachte kandidaat,
hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot mensa. deze thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. de eigenlijke eindtest bestrijkt een veel breder terrein en meet ook andere aspecten van de intelligentie. indien u dit wenst, kunt u natuurlijk meedoen aan deze eindtest.
u kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in utrecht organiseren. deelname aan een testdag kost 37,25 euro. wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. u ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.
de testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.
met vriendelijke groet
namens de selectiecommissie van de vereniging mensa nederland
je kunt perfect blij zijn, ook al heb je het iq van een aap. wat is dan belangrijker?quote:op zaterdag 1 juli 2006 20:20 schreef diederik_duck het volgende:
[..]
iq is veel belangrijker dan eq. zonder iq ben je geen mens meer, maar een aap oid.
kwaliteit of niet... als je 148 scoort op een iq test dan is er wel heel wat aan de hand.quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:21 schreef trancethrust het volgende:
ik zou twijfels hebben aangaande de kwaliteit van die iq test. of eigenlijk is de vraag dus, bij welke iq test door wie afgenomen heeft ze zo hoog gescoord?
het is trouwens 'jouw testen'. met een 'w' erachter dus. ik zou dus niet zo hard roepen als ik jou was.quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
wanneer zijn jou testen afgenomen? tijdens een house party met een geel groene pil![]()
er bestaat nog altijd een kans van geluk, daarnaast is 148 op zon leeftijd echt niet hetzelfde als later op leeftijd... de vraag zelfs is of zo'n kind wel alle vragen had kunnen begrijpen (indien lezen)quote:op zondag 2 juli 2006 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
kwaliteit of niet... als je 148 scoort op een iq test dan is er wel heel wat aan de hand.
welke test je ook doet, als je 148 scoort ben je gewoon buitengewoon intelligent. lijkt me duidelijk.
als je het hier letterlijk op gaat vatten gaat het om de zus van de dochter van je vriendin... dus alsnog 'n dochter van je vriendin...quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:18 schreef omkron het volgende:
zus van mijn vriendin haar dochter..
ik snap alleen niet dat veel mensen er meteen maar vanuit gaan dat het een slechte test was. is dat misschien omdat hun eigen score een stuk lager was en ze daarom dus de score van iemand anders graag wat naar beneden willen halen? een iq test is toch meestal wel goed samengesteld en daarbij is natuurlijk rekening gehouden met leeftijden. dat je door geluk een zeer hoge score kunt halen is helemaal nieuw voor mij en geloof ik dan ook helemaal niets van.quote:op zondag 2 juli 2006 12:46 schreef koffiegast het volgende:
[..]
er bestaat nog altijd een kans van geluk, daarnaast is 148 op zon leeftijd echt niet hetzelfde als later op leeftijd... de vraag zelfs is of zo'n kind wel alle vragen had kunnen begrijpen (indien lezen)
als je op 16+ leeftijd 148 haalt, dan is er wel iets aan de hand, maar zelfs dan bestaat nog de kans van geluk en/of alleen intelligentie voor het snelle toepassen/gebruik, ik bedoel.. niet alle aspecten worden bekeken naar me idee.
dat je een übermensch bent. nu mag je met jezus naar het paradijs. samen met de elitaire mensa.quote:
4e natuurlijkquote:op zondag 2 juli 2006 09:55 schreef steeg het volgende:
er waren ook meer vragen in mijn herinnering, waaronder: je loopt mee in een race en voor je loopt nr 4. als je nr4 passeert sta je ... in de race.
als je serieus een iq van een kind wilt weten moet je dat niet door een of andere cmmerciele baggerquiz laten doen maar door professioneel onderzoek uitgevoerd door mensen.quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:18 schreef omkron het volgende:
zus van mijn vriendin haar dochter.. schijnt 148 punten te hebben gescoort op een iq. test..
6 jaar is ze.. kan best zijn dat ze slim is voor haar leeftijd.. maar is 148 niet een beetje hoog..?
en waarom ga je er automatisch vanuit dat ze een 'baggerquiz' heeft gedaan???quote:op zondag 2 juli 2006 13:06 schreef relneger18 het volgende:
[..]
als je serieus een iq van een kind wilt weten moet je dat niet door een of andere cmmerciele baggerquiz laten doen maar door professioneel onderzoek uitgevoerd door mensen.
dat komt meer, omdat 99% van alle iq-testen waarover mensen praten slecht zijn. ik ken weinig mensen die daadwerkelijk een goede test gedaan hebben. ik heb het zelf ook nooit gedaan, zou niet weten wat het nu zou zijn.quote:op zondag 2 juli 2006 12:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
ik snap alleen niet dat veel mensen er meteen maar vanuit gaan dat het een slechte test was. is dat misschien omdat hun eigen score een stuk lager was en ze daarom dus de score van iemand anders graag wat naar beneden willen halen? een iq test is toch meestal wel goed samengesteld en daarbij is natuurlijk rekening gehouden met leeftijden. dat je door geluk een zeer hoge score kunt halen is helemaal nieuw voor mij en geloof ik dan ook helemaal niets van.
waarom doe je in hemelsnaam hbo?quote:op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn iq is volgens de mensa 187. is wel handig want mijn opleiding kan ik zo wel snel afronden![]()
quote:
er bestaat altijd nog een kans dat al die tests op dezelfde manier de fout in gaat.quote:op zondag 2 juli 2006 13:27 schreef scanman01 het volgende:
ik heb zelf door de jaren heen een stuk of 10 verschillende iq tests gedaan. altijd zo ongeveer dezelfde score (hooguit een paar puntjes verschil). dan valt die betrouwbaarheid van zo'n test toch aardig mee lijkt me zo.
ik heb ook verschillende gedaan en kom ook altijd wel enigzins op hetzelfde uit. ik vind die score echter niet bij me passen (te hoog), ik denk dat ik het zelf wel gemerkt had als ik echt zo slim was geweest. die internet testjes lijken altijd hoog uit te vallen, vandaar dat half fok hoogbegaafd is...quote:op zondag 2 juli 2006 13:27 schreef scanman01 het volgende:
ik heb zelf door de jaren heen een stuk of 10 verschillende iq tests gedaan. altijd zo ongeveer dezelfde score (hooguit een paar puntjes verschil). dan valt die betrouwbaarheid van zo'n test toch aardig mee lijkt me zo.
volgens mij ben jij een kei in statistiek.quote:op zondag 2 juli 2006 13:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
er bestaat altijd nog een kans dat al die tests op dezelfde manier de fout in gaat.
daarnaast is er echt wel altijd kans dat zo'n hoge iq puur geluk is, dat is altijd zo als je meerkeuze vragen moet invullen.
quote:op zondag 2 juli 2006 13:38 schreef knowall het volgende:
[..]
volgens mij ben jij een kei in statistiek.
naaw, als je het puur op geluk doet heb je ook iets minder dan een kwart goed. dan heb je een iq lager dan 100 en dan reageer je waarschijnlijk niet in dit topic.quote:op zondag 2 juli 2006 13:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
daarnaast is er echt wel altijd kans dat zo'n hoge iq puur geluk is, dat is altijd zo als je meerkeuze vragen moet invullen.
je kan ook voor een deel goed weten en de rest wat gokken.quote:op zondag 2 juli 2006 13:42 schreef michielph het volgende:
[..]
naaw, als je het puur op geluk doet heb je ook iets minder dan een kwart goed. dan heb je een iq lager dan 100 en dan reageer je waarschijnlijk niet in dit topic.
de frontpage haalt dat gemiddelde flink naar beneden.quote:op zondag 2 juli 2006 13:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
![]()
we weten dat het gemiddelde van fokkers enorm hoog ligt. als je de berichten hier mag geloven dan scoort bijna iedereen 135 of hoger![]()
![]()
dus hij moet 10× dat geluk hebben, ook nog eens het geluk dat zijn score 10× ongeveer hetzelfde was, hij moet geregistreerd zijn op fok! en hij moet hier nog eens reageren.quote:op zondag 2 juli 2006 13:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je kan ook voor een deel goed weten en de rest wat gokken.
daarnaast heb je nog steeds altijd een kans als je alles gokt er nog steeds 90%+ goed krijgt, weliswaar niet groot, maar het is er wel![]()
hij had het over de dochter van de zus van zijn vriendin,quote:op zondag 2 juli 2006 13:46 schreef michielph het volgende:
[..]
dus hij moet 10× dat geluk hebben, ook nog eens het geluk dat zijn score 10× ongeveer hetzelfde was, hij moet geregistreerd zijn op fok! en hij moet hier nog eens reageren.
wie schat die kans eens in?
er werd om een schatting gevraagd. geen berekening!quote:
dit is eigenlijk ook een soort schattingquote:op zondag 2 juli 2006 13:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
er werd om een schatting gevraagd. geen berekening!
lijkt me een onwaarschijnlijke waarde.quote:op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn iq is volgens de mensa 187. is wel handig want mijn opleiding kan ik zo wel snel afronden![]()
gefeliciteerd, het hoogste iq dat in het guinnes book of records staat is 186, gescoord door mevrouw marylin vos savant,quote:op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef #ANONIEM het volgende:
nu pas?quote:op zondag 2 juli 2006 14:03 schreef monocultuur het volgende:
dit betekend dus dat jij de nieuwe wereldrecord houder bent... hmm jou score begint nu weinig geloofwaardig te worden....
had iemand als truman capote niet 210 of zo?quote:op zondag 2 juli 2006 14:03 schreef monocultuur het volgende:
[..]
gefeliciteerd, het hoogste iq dat in het guinnes book of records staat is 186, gescoord door mevrouw marylin vos savant,
dit betekend dus dat jij de nieuwe wereldrecord houder bent... hmm jou score begint nu weinig geloofwaardig te worden....
mini iq test.quote:op zondag 2 juli 2006 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
kwaliteit of niet... als je 148 scoort op een iq test dan is er wel heel wat aan de hand.
welke test je ook doet, als je 148 scoort ben je gewoon buitengewoon intelligent. lijkt me duidelijk.
quote:in 1933, he moved to new york city to live with his mother and her second husband, joseph capote, who adopted him and renamed him truman garcía capote in 1935. capote attended the trinity school where he was given an iq test as an entrance exam and reportedly scored 215, the highest in the school's history.
quote:op zondag 2 juli 2006 10:16 schreef echo99 het volgende:
maak anders deze test maar eens.
de eerste die een uitnodiging krijgt voor een officiele test sessie in utrecht,
krijgt van mij een bosje bloemen (en een ferrari)![]()
p(koffiegast heeft texas instruments rekenmachine) = 1quote:op zondag 2 juli 2006 13:56 schreef koffiegast het volgende:
1-binomcdf(100,0.25,89)= kans dat je 90 of meer goed hebt.
vervolgens de kans dat ook maar 1 of meer personen dit heeft voor die 1200:
1-binomcdf(1200,kans 90ofmeergoed,0)
vervolgens het aantal personen dat op fok rondsurft en hier post, dat daar 1 persoon van al die personen zoiets heeft en post(gaan er vanuit dat een iemand zoiets heeft hetook automatisch post):
1-binomcdf(aantalfokusers,de 1200geval,0)= kans dat iemand over zijn vriendin diens zus haar dochter een iq van 148 heeft en dit op fok post.
toen al?quote:op zaterdag 1 juli 2006 15:38 schreef rednajt het volgende:
toen ik 5 was scoorde ik al 150
precies, waarschijnlijk haalt 5% van de bevolking die tests. dus dat worden veel ferrari's.quote:op zondag 2 juli 2006 14:10 schreef pracissor het volgende:
[..]
![]()
doe mij ook maar die ferrari, die test stelt werkelijk geen moer voor, ik kan mij niet voorstellen dat maar 2% van de bevolking slaagt voor die test.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |