Dat ja. Wat zou het mooi zijn om met 2/3 uur slaap genoeg te hebben, en gedurende die paar uur continu heftig door wilde dromen vermaakt te wordenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:15 schreef Ringo het volgende:
Maar ik begrijp je punt, als ik weer eens na 12en mijn nest uitstrompel en ik zie hoe prachtig weer het is..
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat ja. Wat zou het mooi zijn om met 2/3 uur slaap genoeg te hebben, en gedurende die paar uur continu heftig door wilde dromen vermaakt te worden
Fok!ken?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:33 schreef Omkron het volgende:
Wat zou je anders dan moeten doen.. ipv. slapen..?
Het meeste kan ik vanuit mijn bed doen. Slapen is een groot goed voor mij..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Fok!ken?
Werken?
Een boek lezen?
Een boek schrijven?
Gezellig doen met andere mensen?
Tv kijken?
Gewoon wat je anders ook overdag doet.![]()
Ik pleit voor 10 uur slapen en 8 uur doezelen en friemelenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
Ik pleit ervoor om voortaan 18 uur per dag te slapen.
Duracell.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Slapen is broodnodig. Als je 10 nachten niet slaapt dan draai je door.
Ik weet er alles van dus. Heb een keer 5 nachten niet geslapen en dat heb ik geweten ook.
Slaap is om te herstellen. Je hebt slaap nodig in het leven. Herstel is nodig. Je kunt niet 100 dagen zonder slaap, dan raak je sowieso uitgeput.
Slapen is bedoeld om de batterij op te laden ook wel.
Vertel? Kreeg je waanbeelden oid?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Slapen is broodnodig. Als je 10 nachten niet slaapt dan draai je door.
Ik weet er alles van dus. Heb een keer 5 nachten niet geslapen en dat heb ik geweten ook.
10 uur slapen en 14 uur doezelen en friemelen!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik pleit voor 10 uur slapen en 8 uur doezelen en friemelen![]()
Dat klopt. Heel eng gevoel. Je gaat stemmen horen, en geluiden vervormen, idd alsof je bepaalde drugs hebt ingenomen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:49 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Heb ooit ergens gelezen [volgens mij de BNN scheurkalender...] dat als je een aantal nachten achter elkaar niet slaapt, dat je letterlijk gaat dagdromen -> Je droomt terwijl je wakker bent, waardoor zelfs hallucinaties kunnen ontstaan
Na die 5 dagen ga je OF knock out, OF je hallucineert de sterren van de hemel...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat klopt. Heel eng gevoel. Je gaat stemmen horen, en geluiden vervormen, idd alsof je bepaalde drugs hebt ingenomen.
@ Dromenvanger: 5 etmalen geen slaap is heel extreem. Dan staan je hersenen op het punt zichzelf definitief kort te sluiten. Einde oefening, dus.
heel herkanbaar. Ik vraag me ook telkens af of het nou echt nodig is om nu nog steeds 1/3 van je leven te 'verknoeien' aan slapen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:52 schreef Robbiej het volgende:
Hebben jullie dat ook soms? dat je slapen gewoon zonde van je tijd vind? tuurlijk is het lekker als je uitgeput bent. maar het is zo'n zonde van je tijd joh.. je zou toch denken dat we anno 2006 wel wat moeten hebben uitgevonden om dat slapen te omzeilen o.i.d?
vind het zo'n zonde van mn tijd af en toe..
The Machinistquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat klopt. Heel eng gevoel. Je gaat stemmen horen, en geluiden vervormen, idd alsof je bepaalde drugs hebt ingenomen.
@ Dromenvanger: 5 etmalen geen slaap is heel extreem. Dan staan je hersenen op het punt zichzelf definitief kort te sluiten. Einde oefening, dus.
Alleen jammer dat je dan op een gegeven moment je bed uitmoet omdat je honger krijgt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
10 uur slapen en 14 uur doezelen en friemelen!
Okee, 10 uur slapen, 13 uur doezelen en 1 uur voor praktische zaken, zoals eten, drinken en naar de wc gaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je dan op een gegeven moment je bed uitmoet omdat je honger krijgt.![]()
Deal!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Okee, 10 uur slapen, 13 uur doezelen (en friemelen natuurlijk!) en 1 uur voor praktische zaken, zoals eten, drinken en naar de wc gaan.
Kijk anders hier even.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:41 schreef splendor het volgende:
Slapen is mijn ontsnapping aan de realiteit en dat wil jij gaan afschaffen? Wil je me dood hebben?
Dat uurtje voordat ik indommel haat ik. Dat haat ik gruwelijk hard, tot op het bot!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:56 schreef Caspian het volgende:
Ik hou echt van slapen, maar vooral het uurtje voordat ik indommel, en het uurtje vlak nadat ik wakker wordt. Lekker doezelen.
Maar dat is het uurtje waarin je je daden van de dag kunt nagaan. Wat heb je goed gedaan, wat fout en hoe zou je het morgen doen als je dit weer zou overkomen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat uurtje voordat ik indommel haat ik. Dat haat ik gruwelijk hard, tot op het bot!DAT is pas zonde van je tijd...
Altijd die kansloze woordspelingen van jou.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:20 schreef Bupatih het volgende:
Pffff, slapen.Ik lig er niet wakker van!
misschien moet je jezelf wat meer vermoeien. het schijnt dat het gemiddelde indommel iets voor volwassen 7 minuten is, voordat men slaapt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat uurtje voordat ik indommel haat ik. Dat haat ik gruwelijk hard, tot op het bot!DAT is pas zonde van je tijd...
Die bedenk ik altijd in mijn slaap!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:21 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Altijd die kansloze woordspelingen van jou.![]()
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:03 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb meer het idee dat ik mijn tijd verknoei met wakker zijn.
Dat kon ik lang geleden ook. Alleen had ik het niet onder controlequote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:35 schreef Omkron het volgende:
Ik ballanceer altijd tussen doezelen en slapen.. en dat hou ik dan zo lang mogelijk vast.. en op dat moment kan ik dan 3d projecties afspelen.. van wat ik maar wil.
precies het zelfde ideaquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
en soms vind ik het zonde, maar ook heel lekker
Moet zeggen dat het mij ook niet meer zo goed afging dan toen ik jonger was.. maar beetje oefenen en het zal weer beter gaan, dunkt me.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:38 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat kon ik lang geleden ook. Alleen had ik het niet onder controle. Hetgeen wat zich voor me afspeelde ging compleet een eigen leven leiden..
Dan moet je ook geen twee nachten wakker blijven, slimmerdquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:33 schreef Lynx666 het volgende:
Ik kreeg na 2 nachten geen slaap al soort van hallucinaties. Geluid was vervormd, en begon vlekken te zien en andere dingen die er niet horen te zijn. Toen ben ik maar even gaan liggen
.
daar kan ik mee levenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik pleit voor 10 uur slapen en 8 uur doezelen en friemelen![]()
Er zijn meer mensen die maar een paar uur slaap nodig hebben (sommigen slapen maar een kwartiertje per dag en zijn de rest van de nacht bezig met een rustige activiteit zoals lezen).quote:Op maandag 3 juli 2006 17:00 schreef XoReP het volgende:
Ik vind het zonde. Ik slaap serieus van 4 uur 's nachts gemiddeld tot 8 uur 's ochtends en alsk vrij heb slaap ik meestal tot 10uur uit.
SOms word het nog wat later, 6 uur ofzo. Overigens heb ik nergens last van... misschien dak nu getrained ben met lang opblijvenOverigens doe ik niet echt intensiefe dingen op een dag dus kdenk dat dat het is.
mss moet je jezelf afvragen of je niet te veel tijd aan het verspillen bent met het nadenken over zulke dingen...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:01 schreef Asmodean het volgende:
[..]
heel herkanbaar. Ik vraag me ook telkens af of het nou echt nodig is om nu nog steeds 1/3 van je leven te 'verknoeien' aan slapen.
Helaas, je wordt er mee geboren of niet. Er is wel een speciaal programma dat je kunt volgen waarin je de nacht helemaal overslaat en af en toe een kort dutje doet. Op die manier hoef je, in theorie, nog maar 2-5 uur per dag te slapen. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn om dat schema vol te houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:00 schreef Lynx666 het volgende:
Hmm valt dat ook aan te leren? Lijkt me ideaal om maar 4 uurtjes per nacht maximaal nodig te hebben
Ik ook, helaas heb ik ervaren dat ik toch 8 uur slaap per nacht nodig heb om een beetje fris op te kunnen staan. Zonde van m'n tijd eigenlijk, ik heb een tijd geprobeert het met 6 uur slaap te doen, maar dat was niet echt een succes te noemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:18 schreef Ambrosius het volgende:
Ik slaap zo min mogelijk, idd zonde van de tijd.
slapen zonde van je tijd!?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:52 schreef Robbiej het volgende:
Hebben jullie dat ook soms? dat je slapen gewoon zonde van je tijd vind? tuurlijk is het lekker als je uitgeput bent. maar het is zo'n zonde van je tijd joh.. je zou toch denken dat we anno 2006 wel wat moeten hebben uitgevonden om dat slapen te omzeilen o.i.d?
vind het zo'n zonde van mn tijd af en toe..
We hebben diverse soorten drugs die slaap onderdrukken, ga je gang zou ik zeggenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:52 schreef Robbiej het volgende:
je zou toch denken dat we anno 2006 wel wat moeten hebben uitgevonden om dat slapen te omzeilen o.i.d?
Ik probeer gewoon om uitgerust te zijn, en hoeveel slaap ik daar voor nodig heb hangt van de omstandigheden af.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:18 schreef Ambrosius het volgende:
helemaal mee eens, uitrusten doe ik wel als ik in het bejaardentehuis zit, dan heb ik er de tijd voor, nu ben ik jong, en geniet ik liever daarvan dan dat ik uitslaapquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:18 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb het boek er even bijgepakt en het blijkt toch wel 'nonsomnia' te heten. Het is blijkbaar niet alleen zeer zeldzaam in de echte wereld, maar ook in de wetenschap. Het enige wetenschappelijk onderzoek naar nonsomnia is in 1977 uitgevoerd door ene Ray Meddis die zijn bevindingen rapporteerde in het boek 'The Sleep Instinct'.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:43 schreef XoReP het volgende:
Hey das wel interresant dat het ook nog een naam heeft
Ben benieuwd
Ik heb ook wel eens een nacht overgeslagen, dus ik weet hoe dat voelt, maar dat neemt niet weg dat ik het zonde van m'n tijd vind. 2 uur lang heerlijk slapen om vervolgens net zo uitgerust en fit wakker te worden als anderen die daar 8 uur voor nodig hebben lijkt mij ideaal.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:28 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
8 uur slaap vind ik gewoon heerlijk, ben ik gewoon fris en actief heel de dag lang. Want zeg nou zelf: of je bent veel langer wakker en je zit er met je kop niet bij... of je slaapt goed en je beleeft alles gewoon intensiever..... ik weet het wel iig![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |