quote:MOGGIGATE: AZ (of FC Groningen) in Champions League?
VIANEN, 6 juli 2006 13:23 - De affaire-Moggigate heeft natuurlijk ook gevolgen voor het internationale voetbal. En het zou wel eens verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor de Nederlandse inbreng in de Champions League. Wanneer de Italiaanse justitie niet op tijd zijn rechtspraak voltooit, is de kans aanwezig dat de UEFA geen enkele inschrijving zal accepteren voor de Europese toernooien.
Die kans is eerlijk gezegd klein, maar op initiatief van voorzitter Gervais Martel van de Franse club Lens is er wel een andere mogelijkheid ontstaan. Martel is van mening dat zijn club (als vierde geeindigd in de Franse competitie) recht heeft om de voorronde van de Champions League te spelen. "Het lijkt me onmogelijk dat de UEFA de inschrijving van Chievo Verona en Palermo zomaar zal accepteren. Uit ethisch oogpunt bekeken is dat zelfs niet juist, want die clubs hebben helemaal geen prestatie geleverd waarmee een plaats in de Champions League gerechtvaardigd kan worden."
Martel doelt erop dat de UEFA Italië ook moet straffen voor het schandaal en zodoende een paar plaatsen moet laten zakken op de zogenaamde landenranglijst. Zodoende kunnen Duitsland en Frankrijk in de Champions League een vierde ploeg inschrijven en Nederland een derde.
Welke club die derde plaats mag innemen, is natuurlijk een bizar vraagstuk. Wordt dat de nummer twee van het afgelopen seizoen (AZ) of de verliezend finalist van de play-offs (FC Groningen). Het lijkt waarschijnlijk dat de UEFA in dat geval alleen de inschrijving van AZ zal accepteren.
Martel weet zich bij zijn actie gesteund door de Franse bond, die de kwestie bij de eerstvolgende vergadering van de UEFA zal aankaarten. Italië zou als dit senario wordt gevolgd in de Champions League alleen vertegenwoordigd worden door Inter en eventueel (via de voorronde) door AS Roma. bron: voetbalonline.nl
VI.nlquote:FC Groningen heeft Luis Suárez binnen
6/7/2006 18:01
De Urugayaanse belofte Luis Suárez is op weg naar Nederland, waar de negentienjarige spits de overgang naar FC Groningen gaat afronden.
'We hebben de voors en tegens tegen elkaar afgezet, en ook daarbij de wens van de speler te verkassen meegenomen', vertelde bestuurslid Carlos Rodríguez Batlle op de website van Nacional. De afwegingen leidden tot de conclusie dat 'vanuit financieel oogpunt het voor ons onmogelijk was hem te houden'.
FC Groningen moet 750.000 euro overmaken aan Nacional, dat bovendien tien procent van de winst krijgt bij een toekomstige transfer van Suárez. De Uruguayaan zelf ziet FC Groningen als een mooi tussenstation.
'Ik zie het als het juiste moment om de grote stap te zetten', aldus Suárez. 'Nederland is een belangrijke plek waar je je kan laten zien en tegelijkertijd de gelegenheid krijgt je te ontwikkelen. Ik hoop dat ik het vertrouwen dat ze in me hebben getoond, kan beantwoorden met doelpunten.'
Suárez maakte bijna een jaar geleden zijn debuut in de hoofdmacht van Nacional. Sinds zijn eerste wedstrijd tegen Cerro eind augustus 2005 heeft hij in 29 wedstrijden twaalf keer gescoord.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:16 schreef Noca het volgende:
Ik zie het graag nog even bevestigd worden door de FC....
Daar zijn ze druk naar op zoekquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:14 schreef F1Bas het volgende:
Waar blijft de opvolger van Luirink of is die er al?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:14 schreef Puur het volgende:
't Is nog gain Nevland, hij mot 't eerst moar eemn zain loat'n
Denk dat bijna niemand hem heeft zien spelenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:45 schreef MaxPower het volgende:
Heb je Suarez al zien spelen dan johannes?
quote:Oud-spelers FC actief op de Grote Markt
Morgen, zaterdag 8 juli, wordt op de Grote Markt in Groningen een Footvolleytoernooi gehouden met als deelnemers onder anderen oud-FC Groningenspelers Arnold Bos en Henk de Haan en jeugdtrainers Hugo en Peter Hoekstra.
Daarnaast zijn ook diverse andere oud-betaaldvoetballers actief. Het toernooi begint om 20.00 uur en is naar verwachting rond 0.00 uur afgelopen. Meer informatie over het toernooi is te vinden op www.footvolleygroningen.nl.
Bron: FC Groningen
Ik ben net uit m'n werk. Even douchen en dan naar Ter Apel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:39 schreef clauwheee het volgende:
Vanavond eerste oefenwedstrijd. Zijn er nog mensen die heen gaan? Wij twijfelen nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |