abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39396851
Vandaag had ik me voorgenomen om even te gaan klussen, dus op naar de Praxis voor het benodigde materiaal. Ten eerste was er in die hele Praxis geen gegalvaniseerde bolkop schroef te vinden met Pozidriv kruiskop, dat was allemaal platkop. Sinds ze over zijn gestapt op die voorverpakte zakjes is het assortiment zwaar achteruit gegaan, dus ik moest weer aardig improviseren om het project te doen slagen.

Anyway. Kom ik bij de houtzagerij om m'n plaatmateriaal op maat te laten zagen, erg handig aangezien zij beschikken over zo'n Striebig wandzaag... Daar was natuurlijk niemand aanwezig, dus moest er iemand opgeroepen worden. Prompt na 10 minuten wachten kwam die eindelijk aangezet. Na divers plaatmateriaal gezaagd te hebben waren 2 stroken van 45x2000 ineens een probleem. "De zaag gaat klemmen onder de 200mm" zei die arie en wees me op een A4tje met alle mogelijkheden en regels wat het zagen aldaar betreft. Waarom hebben ze anders een spouwmes verzonnen dan, en desnoods plaats je er wat wigjes tussen al meelopende met de zaag. Wilde hij niet aan beginnen, want dat stond niet op het A4tje. Wtf! Dus ik zag mijn hele plan alweer in duigen vallen door deze onkundige Praxis kneus.

Gelukkig had ik een snood plannetje gesmeed, en vroeg maar even hoe breed het stuk overgebleven hout was. "60,5cm". Oké, doe me dan maar een stuk van 557mm breed (rekening houdende met het zaagverlies van 3mm). Dus hij kijkt me glazig aan en klaagt dat ik "te metaal praat", en het over centimeters moet hebben. Oké, 55,7cm dan. En prompt ontstaat er een stuk resthout van 45mm breed. Je had hem moeten zien kijken! Dus ik zei maar dat ik het resthout ook mee nam, en vroeg hem de plaat toch maar op 50,9cm wilde zagen. Zodoende had ik toch de discussie gewonnen en kon vrolijk aan de slag met twee stroken van 45mm breed.

Echt, wat een sjakies daar. Hebben ze tegenwoordig nog wel ergens personeel met kennis van zaken?


Wie heeft er nog meer van dit soort geweldige ervaringen?
  PR/Manusje van alles vrijdag 30 juni 2006 @ 17:20:51 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39397053
Cunning plan hoor
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:26:41 #3
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39397214
Heb je goed bekeken :-)
pi_39397314
Ga dan ook naar een houtspecialist. net of ze in een bouwmarkt mensen met kennis van zaken aannemen
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_39398083
Ik had hem express nog meer laten zagen. Vervolgens had ik het weer terug in het schap gezet met als reactie "sorry ik heb me vergist, ik heb al genoeg".
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_39398163
Ja ken het.. sjakie ging ook zagen toen in plaat mdf.. 'ik heb het vaker gedaan hoor'.. compleet scheef gezaagd natuurlijk.. 'dit ga ik niet van je afnemen.. ik weet niet op je de chef er nog bij wilt roepen?'

Ben toen maar naar de Gamma gegaan..
pi_39398196
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:55 schreef okkie-man het volgende:
Ik had hem express nog meer laten zagen. Vervolgens had ik het weer terug in het schap gezet met als reactie "sorry ik heb me vergist, ik heb al genoeg".
komt op de bon toch.. allemaal..
pi_39398249
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:00 schreef Omkron het volgende:

[..]

komt op de bon toch.. allemaal..
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_39398346
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..

Wel grappig.. maar kruimelwerk.
pi_39398435
*Werknemer meldt

En nu? zijn we nu allemaal slecht? welke vestiging was het?


Maar die meneer was niet van plan om dat kleine stukje te zagen, dit omdat het volgens het regelement niet mag/kan...en jij bent het hier niet mee eens? Dan moet je klagen bij de directie en niet bij hem. Hij volgt de regels op en dat kun je hem niet kwalijk nemen...
Bram! Boterham!
pi_39398487
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Omkron het volgende:

[..]

Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..

Wel grappig.. maar kruimelwerk.
Precies ! .. maar uiteindelijk schiet je er natuurlijk niks mee op. Je bent een hoop tijd kwijt en je hebt je materiaal nog niet.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_39398515
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit
Bram! Boterham!
pi_39398758
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit
Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..
pi_39398830
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef Omkron het volgende:

[..]

Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..
Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaan
Bram! Boterham!
pi_39399003
Ik werkte in de vakantie bij een Praxis ooit en moest bij ieder ding waar geen prijsje op zat, vragen wat het was aan de klant omdat t mij niets zei en ik anders mn collega t niet kon laten opzoeken.

Zo gepest door mn collega's "Ja, Ingrid belde me weer, ze wilde de prijs weten van een vierkant ding, het was rood en zwaar" (baksteen )
pi_39399154
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik werkte in de vakantie bij een Praxis ooit en moest bij ieder ding waar geen prijsje op zat, vragen wat het was aan de klant omdat t mij niets zei en ik anders mn collega t niet kon laten opzoeken.

Zo gepest door mn collega's "Ja, Ingrid belde me weer, ze wilde de prijs weten van een vierkant ding, het was rood en zwaar" (baksteen )


Zo vroeg een collega mij ook laatst 'Bram...welke tegelijm heeft deze klant nodig?' ehh... wat voor tegels heeft die meneer? " Ja ehh witte vierkante "
Bram! Boterham!
pi_39399216
Ja precies, t was echt erg, maar wel erg leuk.
En ik had ook zo'n oortje, maarja niemand reageerde natuurlijk op mij met mn domme oproepen (ik zoek de prijs van iets roods en vierkants).

Dus begon ik de dag met vragen welke uitzendjongens er werkten en die ik dus voor mn karretje kon spannen. En dan bedreigde ik ze bij hun voornaam door mn oortje
pi_39399594
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit
Die hebben ze zeker verkocht op marktplaats
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:55:36 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39400340
Clever thinking!
***
pi_39401733
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:06 schreef lj_lightning het volgende:
*Werknemer meldt

En nu? zijn we nu allemaal slecht? welke vestiging was het?


Maar die meneer was niet van plan om dat kleine stukje te zagen, dit omdat het volgens het regelement niet mag/kan...en jij bent het hier niet mee eens? Dan moet je klagen bij de directie en niet bij hem. Hij volgt de regels op en dat kun je hem niet kwalijk nemen...
En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.

Ooit in een duister verleden op de middelbare school heb ik gesolliciteerd bij de Praxis. Kreeg destijds een brief terug dat de facature inmiddels vergeven was. Geen idee welke zaterdagkracht meer kennis van zaken had, maar het niveau vandaag de dag is bedroevend laag wat kennis betreft. Heb geen hoge pet op van zowel zaterdag, als full-time medenemers. No offence.

Overigens hebben ze hier in Almere-Haven/Stad/Buiten niet de beschikking over Walkie-Talkies. Weet dit eigenlijk wel zeker, anders had de cassiëre wel geweten dat ik slechts één plaat had, en 11 zaagsneden ipv 11 platen á een totaal van ¤327,- Fijn om te weten dat ze de hoeveelheid hout op je kar goed in kunnen schatten.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ga dan ook naar een houtspecialist. net of ze in een bouwmarkt mensen met kennis van zaken aannemen
Zal ik zeker overwegen als ik opnieuw op pad ga.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Clever thinking!
Thanks!
pi_39404522
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:31 schreef j0rrit het volgende:

[..]

En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.
Als de bewerking of wat dan ook de medewerker in gevaar brengt ( zaagsnedes kleiner dan 10cm wordt ook vaak niet gedaan omdat je dan te dicht bij het zaagblad komt.) moet de medewerker deze ook niet uitvoeren, hoe lief die klant ook is. Maar verder ga ik hier niet mee in discussie, je bent ontevreden over 1 vestiging ( of misschien wel 1 medewerker?) dat wil niet gelijk zeggen dat compleet Praxis slecht en ondeskundig is.

Overigens sta ik toch niet op de hout afdeling maar op de verf (en sanitair, behang electra etc.) Dus inhoudelijk over wigjes en weet ik veel wat kan (en hoef) ik er niet op in te gaan.

Maar doe ze maar de groetjes bij die blauwe .
Bram! Boterham!
pi_39404532
Hmm vreemd. Vaak genoeg dat soort randjes en nog veel smallen (ook in massief hout) op dat soort paneelzagen gezaagt. No problem. Kan me wel voorstelen dat het een probleem kan zijn om van een plaat van 1 meter 20 hoog een rand van 1 meter 16 af ta halen. Helegewcith van de plaat op de strook. Maarja in dat geval haal je er natuurlijk een strook van 4cm af.

Wiggetjes worden meestal niet gebruikt is soms ook niet echt nodig (bij kleine afmetingen). Bij grotere wel, dus bij platen van 2 meter 40 bij 1 meter 20 door midden enzo heb je ze echt nodig op een verticale paneelzaag. (Op een horizontale paneelzaag niet)

Die gast die jouw hebt geholpen zal wel vreem opgekeken hebben toen hij toch dat strookje had geaagt!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:41:53 #23
139923 dedennis
je fixt het met Klussen...
pi_39404919
Wat een verhaal zeg, tjonge jonge wij hebben op het werk (plaatselijke dhz-markt/houtspecialist) gewoon een elcon wandzaag staan waar je ook mee vanaf de bovenkant kunt zagen dus van mij part een halve centimeter het kan allemaal

Wat een medewerker zeg....
pi_39467243
Oud-praxis medewerker meldt zich.

Ik heb bijna 4 jaar part time op de hout-bouw afdeling van de Praxis in Woerden gewerkt, en ik moet zeggen dat onze afdeling toch capabel genoeg was om alle problemen op te lossen. Zelf studeerde ik HBO bouwkunde en kluste ik veel in mijn vrije tijd, er liep part time een student HBO civiele techniek met twee rechterhanden, en twee full-time werknemers, die allebei ook twee rechterhanden en een hele hoop kluservaring hadden.
Wij hadden gelukkig ook een tafelzaag ipv een wandzaag, dat werkt veel prettiger en nauwkeuriger.
Ik moet ook zeggen dat wij een hoop tevreden klanten hadden, en ook regelmatig klanten die bij de Gamma in Woerden vandaan kwamen, en daar niet geholpen waren.
Maar het is wel waar dat er een hoop mensen zonder verstand van zaken werken in de bouwmarkten (collega van de verfadeling die adviseert aan een klant die een houten plaat in de tuin wil maken: u kunt gewoon een stuk spaanplaat nemen, en als u deze met latex verft, kan ie probleemloos 10 jaar in de tuin staan )
En wat betreft de cassieres: soms kocht iemand een houten lat/balk of een houten geprofileerde lat, en zat er geen barcode op. Dan bellen ze je, en gaan ze uitleggen hoe het eruit ziet, welke maten het heeft enz. Dan denk je dat het een houten lat is, blijkt het een aluminium strip is (cassiere: ohja, het is helemaal geen hout, maar wit metaal )
pi_39467631
Grappig topic om als Gamma-medewerker te bekijken, al had het net zo goed bij ons kunnen gebeuren.
Ik ben er vijf jaar geleden als parttimer begonnen en al genoeg gezaagd om dit soort probleempjes van nieuwe parttimers (die net kunnen zagen) op te lossen.
En als je vanaf de andere kant zaagt, rekening houden met 3 of 4 mm zaagsnede
pi_39467973
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:07 schreef Gurb het volgende:
En wat betreft de cassieres: soms kocht iemand een houten lat/balk of een houten geprofileerde lat, en zat er geen barcode op. Dan bellen ze je, en gaan ze uitleggen hoe het eruit ziet, welke maten het heeft enz. Dan denk je dat het een houten lat is, blijkt het een aluminium strip is (cassiere: ohja, het is helemaal geen hout, maar wit metaal )
Herkenbaar
pi_39469014
Vaag verhaal hoor, ik heb namelijk weleens planken voor een cd kast laten zagen bij de Praxis en die waren 150mm, tien stuks nog wel, totaal geen probleem. Zelf heb ik bij een groothandel gewerkt en ook in een kunststoffabriek waar we zo'n zaagtafel hadden en strookjes zagen is nooit een probleem geweest. Die tafel moet gewoon gaar geweest zijn.
pi_39484688
Ach, 150 mm moet makkelijk kunnen. Stroken van 40 mm moet nog wel te doen zijn (anders kan je plaatmateriaal niet meer recht staan).
  maandag 3 juli 2006 @ 20:44:21 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39484800
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39493401
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
Ideetje voor morgen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:24:09 #31
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_39517352
Leuk idee, met een groep of zo...

[ Bericht 3% gewijzigd door wernert2 op 04-07-2006 20:25:03 (fout in url) ]
pi_39548443
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:00:00 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39548828
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:47 schreef Roi het volgende:

[..]

En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?
Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39548960
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?
Ik hoef alleen maar even in de spiegel te kijken
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39557022
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:16 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaan
Jup, hier in Maastricht ook. Samen met security, lekker belangrijk.
pi_39635692
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
Ga ik overmorgen om 0900 uur ook maar doen denk ik
Bram! Boterham!
pi_39637025
Hehe.. Dan heb je dus echt geen leven!

...was vandaag wederom richting de Praxis gegaan. Ditmaal op zoek naar kwastplamuur. Na de matig gesorteerde verfafdeling afgelopen te hebben maar aan een medewerkster gevraagd. Kwastplamuur? Bestaat dat? ...komt toevallig een medewerker langs met iets meer vakkennis, die wist me te vertellen dat de Praxis het niet verkocht. Goh, verrassing!

Op naar de Gamma, die hebben tenminste een fatsoenlijk uitgebreide verfafdeling. Ook gezocht, en zo blind als ik ben er overheen gekeken namelijk, aangezien het slechts één pot betreft tussen vele duizenden. Zo naïef als ik ben, ben ik het maar gaan vragen aan zo'n scholier-zaterdagkracht. Deze handige harrie trok gelijk de conclusie dat Gamma dat niet in hun assortiment had zitten. Voor een second opinion maar naar een oudere werknemer gestapt die me precies wist te vertellen waar het stond, zodat ik naar alle tevredenheid én met een pot kwastplamuur de bouwmarkt verliet.

Het Praxis assortiment begint me steeds meer tegen te vallen overigens. Voor de minder gangbare producten moet je al snel uitwijken naar een willekeurige Enorm, Gamma of andere bouwmarkt. Alle populaire producten hebben ze, en de winkel ziet er onwijs netjes uit over het algemeen. Dat gaat voor lijkt wel, de uitstraling van het geheel. Geef mij maar een bouwmarkt die er wat rommeliger uitziet door de grote diversiteit aan producten, dan een bouwmarkt die je met lege handen verlaat.
pi_39646298
Ik ben vandaag in Amsteram toch van aardig goed advies voorzien bij de Praxis. Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen naar een etagewoning uit de jaren '30 en daar zit een laminaat vloer in die vervangen moet worden. Maar onder de vloer liggen nog gasbuizen met hennep-vittingen, die dus vervangen moeten worden, dus laminaat, ondervloer en houten moeten eruit om bij die gasleiding te komen. Ik heb dus echt geen verstand van vloeren, maar de goede man van de Praxis adviseerde om op de houten vloer een laag spaanplaat te leggen (wat ik dan weer betwijfel) daarop een goede isolatievloer en daarop dus de nieuwe houten vloer. Het probleem is namelijk dat het plafond van de onderburen aan dezelfde balken hangt als waar mijn vloer op ligt. Dus volgens hem moet ik ook steenwol tussen de balken leggen (had ik zelf al bedacht maargoed) en een houten vloer zou niet klinken. Best een aardig advies om in overweging te nemen.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_39654042
In de praxis van Zoetermeer heeft volgens mij niemand verstand van zaken...
Gelukkig hebben wij naast andere prut winkels (Gamma en Formido) nog 1 super releaxte bouwmarkt met alleen maar kundig personeel.
En dat kost vrijwel niks meer
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_39665092
En is dat dan een lokale bouwmarkt of ook zo'n grote door-heel-nederland-zaak?
  zondag 9 juli 2006 @ 18:53:32 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39665429
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:13 schreef Mute_Me het volgende:
In de praxis van Zoetermeer heeft volgens mij niemand verstand van zaken...
Gelukkig hebben wij naast andere prut winkels (Gamma en Formido) nog 1 super releaxte bouwmarkt met alleen maar kundig personeel.
En dat kost vrijwel niks meer
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39669273
quote:
Op zondag 9 juli 2006 00:08 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik ben vandaag in Amsteram toch van aardig goed advies voorzien bij de Praxis. Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen naar een etagewoning uit de jaren '30 en daar zit een laminaat vloer in die vervangen moet worden. Maar onder de vloer liggen nog gasbuizen met hennep-vittingen, die dus vervangen moeten worden, dus laminaat, ondervloer en houten moeten eruit om bij die gasleiding te komen. Ik heb dus echt geen verstand van vloeren, maar de goede man van de Praxis adviseerde om op de houten vloer een laag spaanplaat te leggen (wat ik dan weer betwijfel) daarop een goede isolatievloer en daarop dus de nieuwe houten vloer. Het probleem is namelijk dat het plafond van de onderburen aan dezelfde balken hangt als waar mijn vloer op ligt. Dus volgens hem moet ik ook steenwol tussen de balken leggen (had ik zelf al bedacht maargoed) en een houten vloer zou niet klinken. Best een aardig advies om in overweging te nemen.
Even over die vloer, advies klopt wel maar heeft een paar zeer belangrijke details De steenwol mag niet de gehele tussenruimte plafond en vloer opvullen. Er moet min 10cm vrij blijven ONDER de isolatie. Tenzij het plafond is voorzien van een LPDE folie op de gipsplaten, dan mag de vrije ruimte boven de isolatie zitten.

Spaanplaat kan dit dempt een heel klein beetje maar kan alleen als de vochtigheidgaad laag is. De overwegende reden voor spaanplaat is als stabilisatie en uitvlakken niet voor geluid. Een goed ondervloer systeem vlakt zelf behoorlijk wat uit en isoleerd zowel loop als leefgeluid..
pi_39669469
Zaterdag ook bij de praxis geweest. Heel erg simpel houtschroeven 3.5x40mm messing. Hebben ze dus totaal niet. Wel iets wat er op lijkt maar dat is geen houtschoef is geen messing maar bicroom (al staat er messing op het pakje) en de maten zijn geen DIN genormeerde afmetingen en passen dus ook niet. Geef die oude sortering terug anders kom ik daar dus niet meer. Kan het begrijpen dat je gaat voorverpakken omdat er wel eens niet iets klopt maar omdan ook de helft ofzo ook niet meer te verkopen? Rot op, dan maar een eind verderop naar de oude vertrouwde speciaalzaak.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:06:14 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39669659
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:00 schreef tnimble het volgende:

Rot op, dan maar een eind verderop naar de oude vertrouwde speciaalzaak.
Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39671341
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.
Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.
pi_39675255
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:57 schreef _Denker het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.
Vaak zijn die goedkope schroevendraaiers niet helemaal mooi passend. De kop is niet spits genoeg waardoor deze zal gaan slippen met alle gevolgen van dien. Ook schrijf je de schroefkop vrijwel direct af nadat je enkele schroeven vast hebt gedraaid. Persoonlijk vind ik die Gedore schroevendraaiers ook niet fantastisch. Qua materiaal is het prima spul opzich, maar vind hem niet lekker in de hand liggen. Komt mede door de ovale handgreep, daardoor 'draait' de schroevendraaier minder makkelijk in je handpalm vind ik.
pi_39701684
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.
Ja ik vraag mij elke week ook af wat we toch met die zooi moeten...lcd-tv-flatscreen dingen... magnetrons... dvd-spelers... we krijgen het gewoon naar binnen gestampt (om het even netjes te zeggen ) door 'het hoofdkantoor' en het verkoopt allemaal van geen meter (nogal logisch...wie komt er op het idee om dat bij een dhz zaak te halen...ikzelf zou het ook niet doen )

En wat die ombouw van schroef materiaal betreft ben ik het helemaal mee eens... ze hebben hele goede dingen weg-gehaald (nylon opvul ringen, veel maten die ' vreemd' zijn, zelfs een hoop parkers zijn verdwenen...) en echt de debielste dingen voor terug geplaatst... punaises...koelkast magneetjes Hier is ook een hoop kritiek op geweest van de verstigingen af. Maarja als vestiging zijnde kun je er vrij weinig aan doen...
Bram! Boterham!
pi_39701736
Verkoopt voor geen meter? Hier in Amsterdam loopt die troep allemaal als een trein! Evenals al dat goedkoope gereedschap.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:54:02 #49
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_39708901
ik heb heel vroeger voor marktkauf gewerkt (overgenomen door Praxis) die goedkope rotzooi was niet aan te slepen, ondanks dat vooral bitjes, al afbreken als je er te lang naar kijkt. Met bakken ging het eruit. Vooral als het doosje een beetje een makita kleurtje of bosch kleurtje had.

Ik geef onmiddelijk toe dat de gemiddelde vakkenvuller bij een bouwmarkt niets weet over de onderdelen, laatst wilde we een schuifdeur bestellen voor onze inloopkast, geen mens te bekennen op die afdeling, dus naar de info balie, komt er iemand aanlopen in een broek met van de zakken op de zij, rode polo en een stoer oortje in (tijdens de "voorlichting "werd er gewoon keihard "mokkelalert" geroepen over dat gekke ding in gangpad zoveel.)

We wilden dus weten wat het geintje ging kosten, dat kon meneer ons niet vertellen want het was maatwerk, dus andere collega erbij, die wist wel een prijs te geven maar mocht het niet bestellen. ondertussen was collega 3 geroepen (via het oortje) en die wist te vertellen dat collega 2 een fout had gemaakt, en dat het hele verhaal duurder werd, collega 2 ging daar weer tegenin en kwam goedkoper uit. wat collega 3 weer corrigeerde... en zo ging het eventjes door. Na een ruim half uur kwam men erachter dat het misschien beter was om even te bellen met de leverancier.... Gelukkig hebben ze het bij de karwei ook en daar hebben we wel een heldere en kundige uitleg + prijs opgave gekregen die nog klopt ook.
pi_39709799
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:52 schreef Roi het volgende:
Verkoopt voor geen meter? Hier in Amsterdam loopt die troep allemaal als een trein! Evenals al dat goedkoope gereedschap.
Goedkope gereedschap wel maar die tft-plasma schermen enzo verkoopt niet echt als een terelier...(had ook niet anders verwacht)
Bram! Boterham!
pi_39717281
Ben nu bij zowel de praxis alswel de gamma alswel de karwij geweest. De speciaalzken zijn niet 'svonds open dus daar kan ik alleen in het weekeinde naar toe. En overdag zit ik tig kilometer verder op, op een uithoek van een idustrie terijn tussen de autodealers zonder auto.

Dit de resultaten:



Van links naar rechts:

Gamma: Lege plek op de foto, geen schroef in het assortiment / de winkel aanwezig

Karwij: Op doosje staat: Houtschroef messing 3.5x40mm. In werkelijkheid vermessingde schroef 3.2mmx40. Schroefdraad zijn wat priegelige ribbeljes die wat krasjes maken in het hout. Schroef draait ook gewoon al tijdens inschroeven dol in het gat. Niet ver genoeg ingesneden. De kern is ook zo dik t.o.v. de draad dat het hout splijt. Waardeloos. Na heel hard drukken tijdens inschroeven krijg je het er in, maar trek je het er met de hand gewoon weer uit met wat kracht. De kop is maar 6.3mm

Praxis: Op het doosje staat Houtschoref 3.5x40mm messing. Dit is bochrrom of geel verzinkt geen messing! De maat is 3.3mmx40. Dit is geen houtschroef maar een plugspreidt schroef. Bedoelt voor het monteren in een nylon plug in stenenmuur waarbij deze schroef de plug volledig van begin tot eind opendrukt. Daarom loopt alleen het laatste stukje taps af (dunner naar de punt toe) en is de draad erg fijn (veel omwentelingen nodig, en weinig dikte verschil tussen kern en draad) De kop is maar 6.1mm

Speciaalzaak: Helemaal rechts een houtschroef nummer 6 = 3.5x40mm. Netjes van messing. Grove diep snijdende draad heeft veel grip. Schroefdraad loopt van begin naar einde van 3.5mm naar 3.6mm en dan naar 3.0mm af. Kop is ook volgens de standaard netjes 7.2mm
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 juli 2006 @ 11:34:41 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39717623
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Knip*
En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39718325
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?
Doosje van 10 stuks voor 1.25 bij de karwij (bij de praxis was iets duurder. Bij de speciaal zaak gratis omdat je iets koopt waar je schroeven bij nodig hebt waar je er ook meer krijgt dan je nodig hebt. Ook kun je per doosje kopen 50 stuks per doos voor 14 euro inclusief btw. Maar dit is dan ook echt messing, vergalvaniseerde schroeven zijn daar goedkoper.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:05:05 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39718502
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat.. ..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39720211
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat.. ..
Absurt. De dikte van een spijker bepaald de mate van sterkte van de verbinding samen met het type metaal. Bij schroeven is het ook van belang dat ze niet alleen de juiste sterkte hebben maar ook een goede pasvorm. Is de kop smaller dan trekt de schroevkop gewoon door het gene heen wat je hebt vastgezet. Ook als dit van messing of ijzer is.
pi_39721358
Die bouwmarkten moet je eigelijk alleen heen gaan als je exact weet wat je hebben moet. Wil j eeen gedegen advies , dan toch naar de vakman. Wilde afgelopen week iets weten over lampen/spotjes. Kwa stroom ben ik een dodo. Ik weet alleen wel dat als er 3 16 jarige pubers om me heen staan ik beter weg kan gaan. Het antwoord wat je dan krijgt vertrouw ik voor geen meter..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39757676
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Ja die prijzen zijn meestal duurder, iets hogere winstmarges en betere = duurdere producten. Ook de service betaal je voor.

De schroefjes zijn voor het afhangen van gegoten messing opschroevpaumelles bij Weintjes vandaan. Die worden gezien als poepduur, maar de kwaliteit is dan ook 10x beter en het assortiment minstens 100x. Alle keren dat ik daar tot nu toe in de winkel ben geweest is het daar behoorlijk druk aan gebrek van klanten ligt de hogeprijs niet.

Vooral goede service ze sturen gewoon de juiste schroeven asap even op. Dat is pas service! Hoef je bij Gmma, praxis Karwij niet mee aan te komem. "Ja hallo ik heb vorige week dit en dat gekocht, nu blijkt ik ook nog sus en zo nodig te hebben." "Oh geen probleem sturen we vandaag nog aan u op, verder nog iets?" Zal meer gaan als "Dan moet je even bij een van de fillialen langskomen om het te komen kopen mischien hebben we het wel"
pi_39765830
Hmm. lekker herkenbaar dit Ik werk zelf bij een bouwmarkt, inmiddels bijna 2 jaar, gemiddeld 3 avonden in de week. En nog heb ik geen fuck verstand van zaken als dat schroevenverhaal die tnimble hier vertelt. En wat de neuk is kwastplamuur? Heel vaak moet ik de klant ook doorverwijzen naar 'een oudere collega' of zit ik te ouwehoeren met mezelf over hoe en wat. Natuurlijk weet ik wel een beetje van alles, maar volgens mij is het beter om van een klein ding alles te weten.

Voor mijn baas ben ik goedkoop, handig als vakkenvuller cq sjouwer, het domme werk zeg maar.
Voor mij is het het ideale bijbaantje. Tegenwoordig is het rustig in de bouwmarkt, valt er weinig te doen. Makkelijk geld verdienen, en wel handig na een dag stage gelopen te hebben

Voor een echt advies moet je inderdaad ook echt niet naar de bouwmarkt gaan. "Wij" hebben gemiddeld op een dag 1 persoon in de winkel staan die echt verstand heeft van klussen en de dingen die erbij horen. Eigenlijk een schande..
pi_39772165
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
pi_39772680
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
Ja ik probeer het te zoeken, maar ik kom alleen maar domme reacties tegen op de site van Radar!
quote:
zeguers irving
bij aankoop met armail pas 10% korting nou ik koop een douche kop van 25,50 vraag om korting via mijn pas ,u krijgt drie euro korting netjes dus maar wat gebeurt er werkelijk ik ben drie euro armer op mijn armails pas dus niks korting die heb ik zelf betaalt via mijn pas. bij de klanten service gereclameerd en de jufrouw maar meneer u heeft toch drie euro korting gekregen ja maar van mijn eigen pasje waarop de jufrouw zegt u snapt het niet nou ik ben niet dom dit is in mijn ogen oplichterij het gaat niet om het geld maar om het princiepe met dank
quote:
dhr. berg
Afgelopen week trof ik tussen de reclame wederom de krant van PRAXIS in mijn bus. Daar ik het altijd leuk vindt om de artikelen te beijken. zag op pag. 4 van uitgave week 19 een aanbieding staan van een draagbare stroombron met compressor. een aanbieding van 69,95 voor 39,- . War schetst mijn verbazing dat ik ditzelfde apparaat nog geen 2 maanden geleden bij de LIDDLE kocht voor 29,95. Ik heb mijn grieven ook op de klusforum van PRAXIS vermeld met de boodschap dat de consument juist met dit soort voorbeeldjes zich genaaid voelt. Want waarom moet dan het verschil tussen inkoop en winst zo groot zijn. Dus daarom voor PRAXIS een zeeer koude douche
quote:
Ria van Herwaarden
Wij hebben laatst een vensterbank gekocht bij de Praxis, maar we waren de deur nog niet eens helemaal uit, en hij valt van ons karretje af, mede omdat de stoep heel ongelijk is en de vensterbank is dus beschadigd. Wij baalden ontzettend, want hij was wel 40 euro, dus gelijk naar binnen gegaan met ons verhaal we komen daar al jaren en dachten wellicht zullen ze ons wel matsen met een andere vensterbank! Mooi niet dus, het was buiten de winkel gebeurd, en dan wordt er niet geruild.... Nou, de andere helf van de vensterbank was nog binnen. Vind dit echt een teleurstellende service
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39803163
quote:
Wtf, dat is best erg
pi_39803733
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Dat zijn er weinig meer hoor, de meeste speciaalzaken zitten inmiddels bij een inkooporganisatie omdat er anders niet meer tegen normale prijzen in te kopen was. *spreekt uit ervaring*
Het idee dat de speciaalzaak 'duur' is is ook vooral het idee over het algemeen maakt de prijs niet veel uit en heb je er kwalitatief beter spul voor (mits je een goede speciaalzaak hebt uiteraard).
Maar misschien dat wij een uitzondering op de regel zijn...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_39877129
Zaaterdag bij de ijzerwaren specialist hier in de stad geweest (H. van den Boogaard) voor o.a. schroefjes. En ja dan ben je toch benieuwd naar de schroefjes uit dit topic. Nou die hebben ze gewoon hoor. Echte houtschroef echt messing. Enne 20 cent goedkoper dan de Karwei wat meer spijkers dan schroeven zijn.
pi_39882300
Ik zocht laatst bij de praxis een goed setje bitjes en een boormachine. Probeerde die kerel met een Skill apparaat en losse cheap ass bitjes van 4 euro. Zegt ie ' Ja meneer deze gaan praktisch nooit kapot' Verder vertelde ie me dat menig Aldi en Lidl gereedschap beter is Bosch en Black en Dekker.

Stelletje viezerds
pi_39886134
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef mast3r het volgende:
Ik zocht laatst bij de praxis een goed setje bitjes en een boormachine. Probeerde die kerel met een Skill apparaat en losse cheap ass bitjes van 4 euro. Zegt ie ' Ja meneer deze gaan praktisch nooit kapot' Verder vertelde ie me dat menig Aldi en Lidl gereedschap beter is Bosch en Black en Dekker.

Stelletje viezerds
Of ze zich niet goed wassen weet ik niet, maar het is zeker ondeskundig!
pi_39970574
Ik heb gisteren bij de Praxis wat M4 moeren gehaald.

Zakje á 25 stuks.
* 2 x scheef schroefdraad
* 1 x geen schroefdraad

Super kwaliteit dus... :s
pi_39972817
Doosje moeren M4 1000 stuks 12,90 en daar zitten alleen goede moertjes in
pi_39976529
Haha ja, herkenbaar dit. Gisteren voor een (budget) airco bij de Gamma geweest, allereerst ontbrak elk spoortje van een prijskaartje dus ik op die infobalie af, waar men met 3 man (!) dus heeft staan te kijken hoe ik stond te zoeken bij die airco's. Je zou eens pro-actief op een klant opstappen he. Maar goed.

"Mevrouw, wat kost die airco?"
"Jaaaaaaa ehhh, d'r staat een kaartje bij!"
"Eh nee hoor."
"Oh dan kost ie [insert willekeurig bedrag]"
"Goh, wat duur voor zo'n budget merk. Mag ik dan het boekje even zien?"
"WAAROM?!"
"Omdat ik graag wil weten waar ik dat geld dat aan uit ga geven"

Enz, enz. Kortom: het interesseert ze allemaal geen hol. Ze weten dat als jij dat ding niet meeneemt (wat ik dus niet heb gedaan) er binnen 5 minuten een andere prutser binnenstapt die dat ding zonder te vragen op z'n karretje zet en meeneemt. Ze staan er echt en alleen om geld te verdienen voor zichzelf, niet om klanten te helpen.

Ik heb zelf jaaaaaren geleden bij de AH gewerkt als simpele vakkenvuller en toen werd je echt doodgegooid met klantvriendelijkheidstrainingen en was er eigenlijk maar 1 devies: je staat er niet voor jezelf, maar voor de klant, want daar komt je geld vandaan. Volgens mij gebeurt daar tegenwoordig echt helemaal niks meer mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:42:21 #70
120045 FieuS
There's always hope.
pi_40168298
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_40168521
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
Wat is het alternatief dan? Wij hebben hier een Gamme, Praxis en Karwei op enigzins acceptabele afstanfd van elkaar zitten, in de stad zit nog een Doe Land maar die heeft een assortiment van 3 spijkers en een hamer.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40208159
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
maar heeft hij daar geen gelijk in het is een doe het zelf zaak geen bouwconsultencybureau
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40208303
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
en daar spitsen zich ook op toe bij onze gamma is de hele mikita serie eruit gegooid die dingen verkochten toch niet.

de mensen willen goedkope troep
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40212458
'k Ga voor sommige dingen graag naar de Hubo, waar de eigenaar zelf achter de kassa staat.
Heb ik twee schroeven nodig, dan krijg ik twee schroeven, en geen voorverpakt zakje van tien stuks.
Zo ben je toch nog goedkoper uit. .
pi_40213132
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat is het alternatief dan? Wij hebben hier een Gamme, Praxis en Karwei op enigzins acceptabele afstanfd van elkaar zitten, in de stad zit nog een Doe Land maar die heeft een assortiment van 3 spijkers en een hamer.
Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.
pi_40213253
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar heeft hij daar geen gelijk in het is een doe het zelf zaak geen bouwconsultencybureau
Nee de gereedschapwinkel, de verfwinkel, de houthandel zijn ook geen bouwconsultencybureau maar weten wel wat ze verkopen, hebben er verstand van en denken ook nog met je mee en nemen de tijd voor je op juist dat gene voor je te regeln wat jij nodig hebt ook al is dat niet standaard op voorraad hebben of het van een andere fabrikant is dan waar ze normaal liter mee werken. Kunnen ze je echt niet helpen dat weten ze vaak nog een paar adresen.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:31:54 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40213996
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:07 schreef tnimble het volgende:

[..]

Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.
Maar da's nie hip.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40215001
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:07 schreef tnimble het volgende:

[..]

Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.
Yeah, right. Ik vind dus alleen de Doe Land hier in de stad en de standaard bouwmarkten. Niet zo snel oordelen knulletje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40215532
Ik denk met weemoed aan toen ik nog thuis woonde. Toen ging ik voor schroeven, moeren en bouten naar de smid.
Zo van: een bout met die draad heb ik niet. Kom morgen even terug, dan máák ik er een.

Of: probeer maar, als het niet werkt dan ruil ze maar...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:27:22 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40215780
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:20 schreef charon het volgende:
Ik denk met weemoed aan toen ik nog thuis woonde. Toen ging ik voor schroeven, moeren en bouten naar de smid.
Zo van: een bout met die draad heb ik niet. Kom morgen even terug, dan máák ik er een.
Wuh. Wees eens aardig tegen techneuten. Met een beetje mazzel hebben ze een draaibankje tot hun beschikking.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40215865
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Wuh. Wees eens aardig tegen techneuten. Met een beetje mazzel hebben ze een draaibankje tot hun beschikking.
Ik bén een techneut..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:30:55 #83
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40215910
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:29 schreef charon het volgende:

[..]

Ik bén een techneut..
Draaibankje kopen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40216047
Als ik plek had!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:36:32 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40216142
Ja, da's wel een vereiste. Idealiter stel je zo'n ding op in een apart werkhok of schuurtje. Maar dat moet je dan wel hebben...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40219796
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Yeah, right. Ik vind dus alleen de Doe Land hier in de stad en de standaard bouwmarkten. Niet zo snel oordelen knulletje.
a) Geen knulletje
b) Waar woon je dan?
pi_40284046
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ga voor sommige dingen graag naar de Hubo, waar de eigenaar zelf achter de kassa staat.
Heb ik twee schroeven nodig, dan krijg ik twee schroeven, en geen voorverpakt zakje van tien stuks.
Zo ben je toch nog goedkoper uit. .
Maar dat doen ze bij onze Praxis ook dat mijn baas achter de kassa zit
Bram! Boterham!
pi_53034596
Ik sleep dit topic even van de bodem want ik heb een vraag.
Vorige week kocht ik 3 opbergboxen van curver voor ¤2,50. Een dag later kocht mijn vriend er nog 3 bij voor ¤1. Het gaat hier om dezelfde opbergboxen alleen de kleur verschilt.

Vandaag moest ik zowieso bij de Praxis zijn om een bestelling op te halen dus ik had mijn bonnetje meegenomen en vroeg of ik het verschil van die curverboxen terug kon krijgen. Maar nee, dat kon niet tot mijn grote verbazing?

Want dat sekreet achter de counter beweerde dat ik meteen diezelfde dag had terug moeten komen of had moeten bellen. Waarop ik antwoorde dat er op de bon staat dat je 30 dagen de tijd hebt om te ruilen cq retouneren. En dat ik het niet meer als netjes vond als het verschil terug gegeven zou worden. Maar nee, dat was onmogelijk!

Ik begrijp het hele probleem niet want ze neemt ze gewoon retour, slaat ze opnieuw aan voor die ¤1 en geeft mij het verschil gewoon terug. Maar volgens haar moesten die curverboxen weg (er stonden nog stapels in de winkel) en kon ze mijn geld niet terug geven.

Ik geloof dat ik toch gewoon in mijn recht sta als ik die ¤4,50 terug wil? Of niet? Ze beweerde dat als ik ze terug kwam brengen, de boxen voor ¤2,50 weer de winkel in gingen?

Dus Praxis medewerkers ... tell me ... heb ik weer zo'n ontzettende pms-trut getroffen of heb ik ongelijk?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_53034851
Woh, heisa om 1,50 ¤

Triest.
pi_53034924
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:29 schreef Poepoog het volgende:
Woh, heisa om 1,50 ¤

Triest.
Uh ¤4,50

Triest dat je niet kan rekenen want 3 keer ¤1,50 is bij nog altijd ¤4,50

En nee het is geen jackpot maar het gaat ook om het principe. En ja ¤4,50 is nog wel altijd geld!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_53034942
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:16 schreef Cyan het volgende:
Dus Praxis medewerkers ... tell me ... heb ik weer zo'n ontzettende pms-trut getroffen of heb ik ongelijk?
Ik weet niet in welke vestiging je geweest bent en welke collega je hebt getroffen natuurlijk, maar ik ga ervan uit:
  • Dat de goedkope boxen van je vriend geen van/voor aanbieding is (dan zit er een geel/groene sticker op)
  • Dat jullie ze in dezelfde vestiging hebben gekocht
  • Dat ze in dezelfde week zijn gekocht en/of dat er geen aanbieding was
  • Dat de kleuren in principe dezelfde prijs hebben

    Vooral dat laatste is belangrijk, bij sommige producten zijn bepaalde kleurgroepen duurder dan andere kleurgroepen.

    Als dat allemaal niet het geval is dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je het verschil gewoon terugkrijgt. Ik raad je dan ook aan om terug te gaan met beide bonnen, de situatie uitleggen en eventueel om een leidinggevende te vragen als de medewerker bij de balie nee zegt.
    Als de leidinggevende ook nee zegt kan die je wellicht meer vertellen over de reden dat ze het niet terugnemen.

    Dit wel met de noot dat sommige kleine vestigingen er een iets ander beleid op nahouden
  • pi_53035011
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 19:34 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Ik weet niet in welke vestiging je geweest bent en welke collega je hebt getroffen natuurlijk, maar ik ga ervan uit:
  • Dat de goedkope boxen van je vriend geen van/voor aanbieding is (dan zit er een geel/groene sticker op)
  • Dat jullie ze in dezelfde vestiging hebben gekocht
  • Dat ze in dezelfde week zijn gekocht en/of dat er geen aanbieding was
  • Dat de kleuren in principe dezelfde prijs hebben

    Vooral dat laatste is belangrijk, bij sommige producten zijn bepaalde kleurgroepen duurder dan andere kleurgroepen.

    Als dat allemaal niet het geval is dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je het verschil gewoon terugkrijgt. Ik raad je dan ook aan om terug te gaan met beide bonnen, de situatie uitleggen en eventueel om een leidinggevende te vragen als de medewerker bij de balie nee zegt.
    Als de leidinggevende ook nee zegt kan die je wellicht meer vertellen over de reden dat ze het niet terugnemen.

    Dit wel met de noot dat sommige kleine vestigingen er een iets ander beleid op nahouden
  • Dit was een grote Praxis vestiging. Er zat op beiden boxen een gele van/voor sticker. Ze zijn een dag na elkaar gekocht. En mevrouw kon mij geen verschil terug geven omdat ik niet dezelfde dag was teruggekomen of gebeld had. Vervolgens kon ze mij het verschil niet terug geven omdat dat niet kan op van/voor artikelen? Toen ik haar vroeg om ze gewoon terug te nemen en opnieuw aan te slaan kon dat ook niet?

    Ik moet zowieso terug want ik kreeg ook nog eens de verkeerde bestelling mee zag ik toen ik thuis kwam
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
      zaterdag 8 september 2007 @ 19:47:05 #93
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_53035248
    Ah, da's een gouwe ouwe. De aanbieding staat niet in de kassa.

    De manier waarop grijpgrage 'ollandse ondernemers winkelpubliek geld uit de zak roven.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_53035280
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 19:38 schreef Cyan het volgende:

    [..]
    Ik moet zowieso terug want ik kreeg ook nog eens de verkeerde bestelling mee zag ik toen ik thuis kwam
    Dit soort dingen zijn altijd heel vervelend,
    Als op alle boxen inderdaad een van/voor sticker op stond voor EUR 1 dan moeten ze dat verschil gewoon teruggeven... je hebt gewoon teveel betaald dan, dat heeft helemaal niets te maken met het wel/niet bellen, ik zie daar de noodzaak in ieder geval niet van in.
    (Neem anders de boxen mee om de stickers te laten zien).
    pi_53038557
    Vandaag ook eens naar Karwei en praxis..

    ook weer niks
      maandag 10 september 2007 @ 13:14:36 #96
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_53071574
    Genoeg bouwmarkt medewerkers hier, dus een mooie plek voor mijn vraag.
    Plaatwerk mag gezaagd worden, maar weten jullie of een houten vensterbank ook op maat gezaagd mag worden?
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
    pi_53072310
    Zo een beetje elke keer dat ik naar de praxis gaat klopt er wel iets niet met de prijs. Kan je weer 10 minuten in de rij staan bij de klantenservice, geholpen worden en in de rij staan bij de kassa...
    pi_53074988
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 13:14 schreef WaSTeiL het volgende:
    Genoeg bouwmarkt medewerkers hier, dus een mooie plek voor mijn vraag.
    Plaatwerk mag gezaagd worden, maar weten jullie of een houten vensterbank ook op maat gezaagd mag worden?
    Dat ligt maar helemaal aan welke praxis je treft, en wat voor zaagapparatuur ze daar hebben (als ze alleen een wandzaag hebben, is het lastig een vensterbank te zagen).
    En tenslotte ben je nog overgeleverd aan de intelligentie, de ervaring en de nauwkeurigheid van de zaagmedewerker.
    pi_53086340
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 16:12 schreef Gurb het volgende:

    [..]

    Dat ligt maar helemaal aan welke praxis je treft, en wat voor zaagapparatuur ze daar hebben (als ze alleen een wandzaag hebben, is het lastig een vensterbank te zagen).
    En tenslotte ben je nog overgeleverd aan de intelligentie, de ervaring en de nauwkeurigheid van de zaagmedewerker.
    Inderdaad, het beste is om van te voren even te bellen om te vragen of ze het juiste materiaal in huis hebben. Het beste bel je een MEGA praxis (of gamma wat dat betreft) op, de kans dat die ruime zaagmogelijkheden hebben is veel groter.
    pi_53090161
    Het ergste is dat de goede (zelfstandige) dhz zaken weggedrukt worden door de grote jongens.
    De zaken die er nog zijn, zijn IMO alleen nog maar rendabel als ze het pand waar ze in zitten in eigendom hebben. Als de eigenaar met pensioen gaat zie je de zaak vaak niet meer terug.

    Een goede houtschuur waar je perfekt terecht kon voor al je hout behoeften heb ik zien veranderen in een Fixet of whatever, die na een paar jaar flink verbouwd en uitgebreid werd. Maar toen er steeds meer aanbiedingstroep uit China te koop werd aangeboden zag je het fout gaan - nu is de hele winkel weg en zit er een dieren supermarkt.

    En dat terwijl de grote DHZ zaken (Praxis Gamma Karwei) inderdaad allemaal dezelfde goedkope / hooguit middenklas spul verkopen, je veel moeite moet doen iets fatsoenlijk gezaagd te krijgen of een beetje advies te krijgen.
    En waar het de avond/weekend hulpen zijn die nog enthousiasme uitstralen en hulpvaardigheid tonen. Klantgerichtheid is inderdaad een achterhaalt begrip geworden in de detailhandel.

    Maar ......... hierdoor ontstaat er natuurlijk wel weer een markt voor de echte speciaal zaken met verstand van zaken Misschien is er toch nog hoop voor al die wegkwijnende dhz zaakjes en de smachtende dhz-ers

    (sorry maar dit moest er even uit)
    pi_53090678
    Je hebt helekaal gelijk Aplus. Echter wordt de bouwmarkt nog altijd het meest bezocht en zien de speciaalzaken nog steeds hun klanten afnemen. De meeste mensen zijn onnozel en kopen bij de bouwmarkt gerust een zak roodband die al ruim een halfjaar over de datum heen is of een eind hout wat reeds in de winkel getordeerd is en vol noesten zit die na montage er uit vallen en het hout aan het schuren is een schroevendraaier koomt die na 5 schroeven klompleet gaar is enz. Ook zijn er de mensen die het aan hun reet kan roesten als het maar goedkoper is of denken dat het goedkoper is. Als het dan k*t gaat ligt het aan dat DHZen zelf k*t is of het aan hun kunnen ligt want ze zijn immers geen professional.

    Wat ook vrij ergerlijk is is het assortiment of eigenlijk het gebrek daaraan. Bij de zelfstandigere zaken is dat veel beter maar zelfs als je kijkt wat de gamma/praxis en karwei nu aan spullen niet meer hebben wat een paar jaar geleden nog wel daar te koop was. Nog even en ja gaat voor een fiets, eenn radio of een nieuwe broek naar de bouwmarkt. En voor een plank, schroef, scharnier enz naar de schoenen-, kledingwinkel of de bakker.

    Gooi al die meuk er uit en plaats de schappen weer terug en vul deze met nutige dingen. Zet ook je assortiment op de website met prijzen er bij en een mogelijk om online te shoppen en dit te laten klaar zetten of bezorgen. In het buitenland kan dit wel waarom hier niet?
    pi_53090939
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef tnimble het volgende:
    Je hebt helekaal gelijk Aplus. Echter wordt de bouwmarkt nog altijd het meest bezocht en zien de speciaalzaken nog steeds hun klanten afnemen. De meeste mensen zijn onnozel en kopen bij de bouwmarkt gerust een zak roodband die al ruim een halfjaar over de datum heen is of een eind hout wat reeds in de winkel getordeerd is en vol noesten zit die na montage er uit vallen en het hout aan het schuren is een schroevendraaier koomt die na 5 schroeven klompleet gaar is enz. Ook zijn er de mensen die het aan hun reet kan roesten als het maar goedkoper is of denken dat het goedkoper is. Als het dan k*t gaat ligt het aan dat DHZen zelf k*t is of het aan hun kunnen ligt want ze zijn immers geen professional.

    Wat ook vrij ergerlijk is is het assortiment of eigenlijk het gebrek daaraan. Bij de zelfstandigere zaken is dat veel beter maar zelfs als je kijkt wat de gamma/praxis en karwei nu aan spullen niet meer hebben wat een paar jaar geleden nog wel daar te koop was. Nog even en ja gaat voor een fiets, eenn radio of een nieuwe broek naar de bouwmarkt. En voor een plank, schroef, scharnier enz naar de schoenen-, kledingwinkel of de bakker.

    Gooi al die meuk er uit en plaats de schappen weer terug en vul deze met nutige dingen. Zet ook je assortiment op de website met prijzen er bij en een mogelijk om online te shoppen en dit te laten klaar zetten of bezorgen. In het buitenland kan dit wel waarom hier niet?
    Helemaal mee eens Aplus en Tnimble.

    De grote DHZ-ketens misbruiken de domheid en luiheid van de gemiddelde doe het zelver, en proberen daar zo veel mogelijk aan te verdienen.
    Vooral de branchevreemde artikelen en de grote hoeveelheid goedkope c-merken vind ik erg irritant, want dat is gewoon zooi, met een grote winstmarge.
    pi_53090983
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 13:51 schreef knirfie het volgende:
    Zo een beetje elke keer dat ik naar de praxis gaat klopt er wel iets niet met de prijs. Kan je weer 10 minuten in de rij staan bij de klantenservice, geholpen worden en in de rij staan bij de kassa...
    Dat komt omdat die prijzen mega snel veranderen, ik heb elke week wel een stapel met schapkaartjes die verwisseld moeten worden omdat er ergens midden in een vak 1 prijsje met 10ct omhoog gaat (omlaag nooit ) maar er staat natuurlijk nooit welk prijsje omhoog gaat, waardoor je het hele cluster (stelling rij) of meter moet vervangen, en dit is tijdrovend werk waar vaak te weinig energie in wordt gestoken waardoor er vaak prijsjes niet kloppen...

    7 vd 10 oproepen bij ons comm. systeem zijn voor prijsopvragen daardoor
    Bram! Boterham!
    pi_53096584
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 10:26 schreef lj_lightning het volgende:

    [..]

    Dat komt omdat die prijzen mega snel veranderen, ik heb elke week wel een stapel met schapkaartjes die verwisseld moeten worden omdat er ergens midden in een vak 1 prijsje met 10ct omhoog gaat (omlaag nooit ) maar er staat natuurlijk nooit welk prijsje omhoog gaat, waardoor je het hele cluster (stelling rij) of meter moet vervangen, en dit is tijdrovend werk waar vaak te weinig energie in wordt gestoken waardoor er vaak prijsjes niet kloppen...

    7 vd 10 oproepen bij ons comm. systeem zijn voor prijsopvragen daardoor
    En niet alleen daardoor, maar ook doordat de centrale af en toe prijsveranderingen /aanbiedingen vergeet door te zenden in het kassasysteem.

    Overigens ben ik het met Aplus en Tnimble eens, maar wel met de kanttekening dat dit geen kenmerken zijn specifiek voor DHZ ketens maar voor de detailhandel in het algemeen.
    pi_53097176
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 14:42 schreef MWP het volgende:

    [..]

    En niet alleen daardoor, maar ook doordat de centrale af en toe prijsveranderingen /aanbiedingen vergeet door te zenden in het kassasysteem.
    Zitten zo nu en dan stomme fouten in ja had laatst ronde deur matjes van 799 euro ipv 7,99 euro... en een fles behangafweek van 399 euro
    Bram! Boterham!
    pi_53100435
    Ik heb een keer bij een praxis een balk van 2 meter aan de zagerij gegeven, of ze hem in 4 gelijke stukken konden zagen.

    Dus die gast die balk opmeten (was precies 2 meter), stelt hij de zaag in op 50 cm, zaagt, en is vervolgens stomverbaasd als de laatste balk 9 mm te kort blijkt te zijn
    pi_53154586
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
    Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
    Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.
    Heb al eens mensen de hele Praxis doorgesjouwd "Meneer, waar ligt....?" bij de ingang vragen en dan stug doorlopen. Komen die mensen achter je aan in de veronderstellign dat je het hun gaat wijzen. Staan ze glazig tussen het elektromateriaal te kijken "Maar hier is de verfafdelng nieeeeet?"
    pi_53163669
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 20:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.
    Heb al eens mensen de hele Praxis doorgesjouwd "Meneer, waar ligt....?" bij de ingang vragen en dan stug doorlopen. Komen die mensen achter je aan in de veronderstellign dat je het hun gaat wijzen. Staan ze glazig tussen het elektromateriaal te kijken "Maar hier is de verfafdelng nieeeeet?"
    FIjn ja van die mensen die achter je aan gaat lopen, en dan nog eens traag lopen ook en van die vieze mannen die 'oh ik hou je handje wel vast' (ja echt )
    Bram! Boterham!
    pi_53167958
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 20:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.
    Heb al eens mensen de hele Praxis doorgesjouwd "Meneer, waar ligt....?" bij de ingang vragen en dan stug doorlopen. Komen die mensen achter je aan in de veronderstellign dat je het hun gaat wijzen. Staan ze glazig tussen het elektromateriaal te kijken "Maar hier is de verfafdelng nieeeeet?"
    Dat heb ik ook ja. Ik heb 3 jaar bij de Praxis gewerkt op de hout-afdeling, dus ook erg veel gezaagd. Als ik nu wat nodig heb wat gezaagd moet worden, dan meld ik me ff bij de oud-collega's, en zaag ik het zelf.

    Maar als je dan aan het zagen bent, en er komt net iemand de zagerij binnen op zoek naar een medewerker, en je staat daar in je korte broek met een vaal t-shirt te zagen, dan geloven ze nog dat je daar werkt, en of je ze kan helpen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')