komt op de bon toch.. allemaal..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:55 schreef okkie-man het volgende:
Ik had hem express nog meer laten zagen. Vervolgens had ik het weer terug in het schap gezet met als reactie "sorry ik heb me vergist, ik heb al genoeg".
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooienquote:
Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Precies ! .. maar uiteindelijk schiet je er natuurlijk niks mee op. Je bent een hoop tijd kwijt en je hebt je materiaal nog niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..![]()
Wel grappig.. maar kruimelwerk.
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren ditquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit![]()
Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik werkte in de vakantie bij een Praxis ooit en moest bij ieder ding waar geen prijsje op zat, vragen wat het was aan de klant omdat t mij niets zei en ik anders mn collega t niet kon laten opzoeken.
Zo gepest door mn collega's"Ja, Ingrid belde me weer, ze wilde de prijs weten van een vierkant ding, het was rood en zwaar" (baksteen
)
Die hebben ze zeker verkocht op marktplaatsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit![]()
En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:06 schreef lj_lightning het volgende:
*Werknemer meldt![]()
En nu? zijn we nu allemaal slecht?welke vestiging was het?
Maar die meneer was niet van plan om dat kleine stukje te zagen, dit omdat het volgens het regelement niet mag/kan...en jij bent het hier niet mee eens? Dan moet je klagen bij de directie en niet bij hem. Hij volgt de regels op en dat kun je hem niet kwalijk nemen...
Zal ik zeker overwegen als ik opnieuw op pad ga.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ga dan ook naar een houtspecialist. net of ze in een bouwmarkt mensen met kennis van zaken aannemen
Thanks!quote:
Als de bewerking of wat dan ook de medewerker in gevaar brengt ( zaagsnedes kleiner dan 10cm wordt ook vaak niet gedaan omdat je dan te dicht bij het zaagblad komt.) moet de medewerker deze ook niet uitvoeren, hoe lief die klant ook is. Maar verder ga ik hier niet mee in discussie, je bent ontevreden over 1 vestiging ( of misschien wel 1 medewerker?) dat wil niet gelijk zeggen dat compleet Praxis slecht en ondeskundig is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:31 schreef j0rrit het volgende:
[..]
En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.
Herkenbaarquote:Op maandag 3 juli 2006 10:07 schreef Gurb het volgende:
En wat betreft de cassieres: soms kocht iemand een houten lat/balk of een houten geprofileerde lat, en zat er geen barcode op. Dan bellen ze je, en gaan ze uitleggen hoe het eruit ziet, welke maten het heeft enz. Dan denk je dat het een houten lat is, blijkt het een aluminium strip is (cassiere: ohja, het is helemaal geen hout, maar wit metaal)
Ideetje voor morgenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.![]()
En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.![]()
Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:47 schreef Roi het volgende:
[..]
En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?
Ik hoef alleen maar even in de spiegel te kijkenquote:Op woensdag 5 juli 2006 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?
Jup, hier in Maastricht ook. Samen met security, lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:16 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaan![]()
Ga ik overmorgen om 0900 uur ook maar doen denk ikquote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.![]()
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:13 schreef Mute_Me het volgende:
In de praxis van Zoetermeer heeft volgens mij niemand verstand van zaken...
Gelukkig hebben wij naast andere prut winkels (Gamma en Formido) nog 1 super releaxte bouwmarkt met alleen maar kundig personeel.
En dat kost vrijwel niks meer
Even over die vloer, advies klopt wel maar heeft een paar zeer belangrijke details De steenwol mag niet de gehele tussenruimte plafond en vloer opvullen. Er moet min 10cm vrij blijven ONDER de isolatie. Tenzij het plafond is voorzien van een LPDE folie op de gipsplaten, dan mag de vrije ruimte boven de isolatie zitten.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:08 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik ben vandaag in Amsteram toch van aardig goed advies voorzien bij de Praxis. Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen naar een etagewoning uit de jaren '30 en daar zit een laminaat vloer in die vervangen moet worden. Maar onder de vloer liggen nog gasbuizen met hennep-vittingen, die dus vervangen moeten worden, dus laminaat, ondervloer en houten moeten eruit om bij die gasleiding te komen. Ik heb dus echt geen verstand van vloeren, maar de goede man van de Praxis adviseerde om op de houten vloer een laag spaanplaat te leggen (wat ik dan weer betwijfel) daarop een goede isolatievloer en daarop dus de nieuwe houten vloer. Het probleem is namelijk dat het plafond van de onderburen aan dezelfde balken hangt als waar mijn vloer op ligt. Dus volgens hem moet ik ook steenwol tussen de balken leggen (had ik zelf al bedacht maargoed) en een houten vloer zou niet klinken. Best een aardig advies om in overweging te nemen.
Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:00 schreef tnimble het volgende:
Rot op, dan maar een eind verderop naar de oude vertrouwde speciaalzaak.
Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.![]()
Vaak zijn die goedkope schroevendraaiers niet helemaal mooi passend. De kop is niet spits genoeg waardoor deze zal gaan slippen met alle gevolgen van dien. Ook schrijf je de schroefkop vrijwel direct af nadat je enkele schroeven vast hebt gedraaid. Persoonlijk vind ik die Gedore schroevendraaiers ook niet fantastisch. Qua materiaal is het prima spul opzich, maar vind hem niet lekker in de hand liggen. Komt mede door de ovale handgreep, daardoor 'draait' de schroevendraaier minder makkelijk in je handpalm vind ik.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:57 schreef _Denker het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.
Ja ik vraag mij elke week ook af wat we toch met die zooi moeten...lcd-tv-flatscreen dingen... magnetrons... dvd-spelers... we krijgen het gewoon naar binnen gestampt (om het even netjes te zeggenquote:Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.![]()
Goedkope gereedschap wel maar die tft-plasma schermen enzo verkoopt niet echt als een terelier...(had ook niet anders verwacht)quote:Op maandag 10 juli 2006 20:52 schreef Roi het volgende:
Verkoopt voor geen meter? Hier in Amsterdam loopt die troep allemaal als een trein! Evenals al dat goedkoope gereedschap.
En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Knip*
Doosje van 10 stuks voor 1.25 bij de karwij (bij de praxis was iets duurder. Bij de speciaal zaak gratis omdat je iets koopt waar je schroeven bij nodig hebt waar je er ook meer krijgt dan je nodig hebt. Ook kun je per doosje kopen 50 stuks per doos voor 14 euro inclusief btw. Maar dit is dan ook echt messing, vergalvaniseerde schroeven zijn daar goedkoper.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?
Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Absurt. De dikte van een spijker bepaald de mate van sterkte van de verbinding samen met het type metaal. Bij schroeven is het ook van belang dat ze niet alleen de juiste sterkte hebben maar ook een goede pasvorm. Is de kop smaller dan trekt de schroevkop gewoon door het gene heen wat je hebt vastgezet. Ook als dit van messing of ijzer is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat....
Ja die prijzen zijn meestal duurder, iets hogere winstmarges en betere = duurdere producten. Ook de service betaal je voor.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Ja ik probeer het te zoeken, maar ik kom alleen maar domme reacties tegen op de site van Radar!quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
quote:zeguers irving
bij aankoop met armail pas 10% korting nou ik koop een douche kop van 25,50 vraag om korting via mijn pas ,u krijgt drie euro korting netjes dus maar wat gebeurt er werkelijk ik ben drie euro armer op mijn armails pas dus niks korting die heb ik zelf betaalt via mijn pas. bij de klanten service gereclameerd en de jufrouw maar meneer u heeft toch drie euro korting gekregen ja maar van mijn eigen pasje waarop de jufrouw zegt u snapt het niet nou ik ben niet dom dit is in mijn ogen oplichterij het gaat niet om het geld maar om het princiepe met dank
quote:dhr. berg
Afgelopen week trof ik tussen de reclame wederom de krant van PRAXIS in mijn bus. Daar ik het altijd leuk vindt om de artikelen te beijken. zag op pag. 4 van uitgave week 19 een aanbieding staan van een draagbare stroombron met compressor. een aanbieding van 69,95 voor 39,- . War schetst mijn verbazing dat ik ditzelfde apparaat nog geen 2 maanden geleden bij de LIDDLE kocht voor 29,95. Ik heb mijn grieven ook op de klusforum van PRAXIS vermeld met de boodschap dat de consument juist met dit soort voorbeeldjes zich genaaid voelt. Want waarom moet dan het verschil tussen inkoop en winst zo groot zijn. Dus daarom voor PRAXIS een zeeer koude douche
quote:Ria van Herwaarden
Wij hebben laatst een vensterbank gekocht bij de Praxis, maar we waren de deur nog niet eens helemaal uit, en hij valt van ons karretje af, mede omdat de stoep heel ongelijk is en de vensterbank is dus beschadigd. Wij baalden ontzettend, want hij was wel 40 euro, dus gelijk naar binnen gegaan met ons verhaal we komen daar al jaren en dachten wellicht zullen ze ons wel matsen met een andere vensterbank! Mooi niet dus, het was buiten de winkel gebeurd, en dan wordt er niet geruild.... Nou, de andere helf van de vensterbank was nog binnen. Vind dit echt een teleurstellende service
Wtf, dat is best ergquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:03 schreef tnimble het volgende:
Kassa Artikel: De adviezen van bouwmarkten uitzending 25-02-06
Dat zijn er weinig meer hoor, de meeste speciaalzaken zitten inmiddels bij een inkooporganisatie omdat er anders niet meer tegen normale prijzen in te kopen was. *spreekt uit ervaring*quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Of ze zich niet goed wassen weet ik niet, maar het is zeker ondeskundig!quote:Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef mast3r het volgende:
Ik zocht laatst bij de praxis een goed setje bitjes en een boormachine. Probeerde die kerel met een Skill apparaat en losse cheap ass bitjes van 4 euro. Zegt ie ' Ja meneer deze gaan praktisch nooit kapot' Verder vertelde ie me dat menig Aldi en Lidl gereedschap beter is Bosch en Black en Dekker.
Stelletje viezerds
Wat is het alternatief dan? Wij hebben hier een Gamme, Praxis en Karwei op enigzins acceptabele afstanfd van elkaar zitten, in de stad zit nog een Doe Land maar die heeft een assortiment van 3 spijkers en een hamer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
maar heeft hij daar geen gelijk in het is een doe het zelf zaak geen bouwconsultencybureauquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
en daar spitsen zich ook op toe bij onze gamma is de hele mikita serie eruit gegooid die dingen verkochten toch niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan? Wij hebben hier een Gamme, Praxis en Karwei op enigzins acceptabele afstanfd van elkaar zitten, in de stad zit nog een Doe Land maar die heeft een assortiment van 3 spijkers en een hamer.
Nee de gereedschapwinkel, de verfwinkel, de houthandel zijn ook geen bouwconsultencybureau maar weten wel wat ze verkopen, hebben er verstand van en denken ook nog met je mee en nemen de tijd voor je op juist dat gene voor je te regeln wat jij nodig hebt ook al is dat niet standaard op voorraad hebben of het van een andere fabrikant is dan waar ze normaal liter mee werken. Kunnen ze je echt niet helpen dat weten ze vaak nog een paar adresen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar heeft hij daar geen gelijk in het is een doe het zelf zaak geen bouwconsultencybureau
Maar da's nie hip.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:07 schreef tnimble het volgende:
[..]
Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.
Yeah, right. Ik vind dus alleen de Doe Land hier in de stad en de standaard bouwmarkten. Niet zo snel oordelen knulletje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:07 schreef tnimble het volgende:
[..]
Waar woon je ? Kijk ens in b.v. de goudengids ik wed dat er wel wat is maar jij weet niet dat het er is omdat je niet verder kijkt dan de neus lang is.
Wuh. Wees eens aardig tegen techneuten. Met een beetje mazzel hebben ze een draaibankje tot hun beschikking.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:20 schreef charon het volgende:
Ik denk met weemoed aan toen ik nog thuis woonde. Toen ging ik voor schroeven, moeren en bouten naar de smid.
Zo van: een bout met die draad heb ik niet. Kom morgen even terug, dan máák ik er een.
Ik bén een techneut..quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Wuh. Wees eens aardig tegen techneuten. Met een beetje mazzel hebben ze een draaibankje tot hun beschikking.![]()
Draaibankje kopen?quote:
a) Geen knulletjequote:Op woensdag 26 juli 2006 21:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Yeah, right. Ik vind dus alleen de Doe Land hier in de stad en de standaard bouwmarkten. Niet zo snel oordelen knulletje.
Maar dat doen ze bij onze Praxis ookquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ga voor sommige dingen graag naar de Hubo, waar de eigenaar zelf achter de kassa staat.
Heb ik twee schroeven nodig, dan krijg ik twee schroeven, en geen voorverpakt zakje van tien stuks.
Zo ben je toch nog goedkoper uit..
Uh ¤4,50quote:
Ik weet niet in welke vestiging je geweest bent en welke collega je hebt getroffen natuurlijk, maar ik ga ervan uit:quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:16 schreef Cyan het volgende:
Dus Praxis medewerkers ... tell me ... heb ik weer zo'n ontzettende pms-trut getroffen of heb ik ongelijk?
Dit was een grote Praxis vestiging. Er zat op beiden boxen een gele van/voor sticker. Ze zijn een dag na elkaar gekocht. En mevrouw kon mij geen verschil terug geven omdat ik niet dezelfde dag was teruggekomen of gebeld had. Vervolgens kon ze mij het verschil niet terug geven omdat dat niet kan op van/voor artikelen? Toen ik haar vroeg om ze gewoon terug te nemen en opnieuw aan te slaan kon dat ook niet?quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:34 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke vestiging je geweest bent en welke collega je hebt getroffen natuurlijk, maar ik ga ervan uit:Dat de goedkope boxen van je vriend geen van/voor aanbieding is (dan zit er een geel/groene sticker op) Dat jullie ze in dezelfde vestiging hebben gekocht Dat ze in dezelfde week zijn gekocht en/of dat er geen aanbieding was Dat de kleuren in principe dezelfde prijs hebben
Vooral dat laatste is belangrijk, bij sommige producten zijn bepaalde kleurgroepen duurder dan andere kleurgroepen.
Als dat allemaal niet het geval is dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je het verschil gewoon terugkrijgt. Ik raad je dan ook aan om terug te gaan met beide bonnen, de situatie uitleggen en eventueel om een leidinggevende te vragen als de medewerker bij de balie nee zegt.
Als de leidinggevende ook nee zegt kan die je wellicht meer vertellen over de reden dat ze het niet terugnemen.
Dit wel met de noot dat sommige kleine vestigingen er een iets ander beleid op nahouden
Dit soort dingen zijn altijd heel vervelend,quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:38 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik moet zowieso terug want ik kreeg ook nog eens de verkeerde bestelling mee zag ik toen ik thuis kwam![]()
Dat ligt maar helemaal aan welke praxis je treft, en wat voor zaagapparatuur ze daar hebben (als ze alleen een wandzaag hebben, is het lastig een vensterbank te zagen).quote:Op maandag 10 september 2007 13:14 schreef WaSTeiL het volgende:
Genoeg bouwmarkt medewerkers hier, dus een mooie plek voor mijn vraag.
Plaatwerk mag gezaagd worden, maar weten jullie of een houten vensterbank ook op maat gezaagd mag worden?
Inderdaad, het beste is om van te voren even te bellen om te vragen of ze het juiste materiaal in huis hebben. Het beste bel je een MEGA praxis (of gamma wat dat betreft) op, de kans dat die ruime zaagmogelijkheden hebben is veel groter.quote:Op maandag 10 september 2007 16:12 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dat ligt maar helemaal aan welke praxis je treft, en wat voor zaagapparatuur ze daar hebben (als ze alleen een wandzaag hebben, is het lastig een vensterbank te zagen).
En tenslotte ben je nog overgeleverd aan de intelligentie, de ervaring en de nauwkeurigheid van de zaagmedewerker.![]()
Helemaal mee eens Aplus en Tnimble.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef tnimble het volgende:
Je hebt helekaal gelijk Aplus. Echter wordt de bouwmarkt nog altijd het meest bezocht en zien de speciaalzaken nog steeds hun klanten afnemen. De meeste mensen zijn onnozel en kopen bij de bouwmarkt gerust een zak roodband die al ruim een halfjaar over de datum heen is of een eind hout wat reeds in de winkel getordeerd is en vol noesten zit die na montage er uit vallen en het hout aan het schuren is een schroevendraaier koomt die na 5 schroeven klompleet gaar is enz. Ook zijn er de mensen die het aan hun reet kan roesten als het maar goedkoper is of denken dat het goedkoper is. Als het dan k*t gaat ligt het aan dat DHZen zelf k*t is of het aan hun kunnen ligt want ze zijn immers geen professional.
Wat ook vrij ergerlijk is is het assortiment of eigenlijk het gebrek daaraan. Bij de zelfstandigere zaken is dat veel beter maar zelfs als je kijkt wat de gamma/praxis en karwei nu aan spullen niet meer hebben wat een paar jaar geleden nog wel daar te koop was. Nog even en ja gaat voor een fiets, eenn radio of een nieuwe broek naar de bouwmarkt. En voor een plank, schroef, scharnier enz naar de schoenen-, kledingwinkel of de bakker.
Gooi al die meuk er uit en plaats de schappen weer terug en vul deze met nutige dingen. Zet ook je assortiment op de website met prijzen er bij en een mogelijk om online te shoppen en dit te laten klaar zetten of bezorgen. In het buitenland kan dit wel waarom hier niet?
Dat komt omdat die prijzen mega snel veranderen, ik heb elke week wel een stapel met schapkaartjes die verwisseld moeten worden omdat er ergens midden in een vak 1 prijsje met 10ct omhoog gaat (omlaag nooitquote:Op maandag 10 september 2007 13:51 schreef knirfie het volgende:
Zo een beetje elke keer dat ik naar de praxis gaat klopt er wel iets niet met de prijs. Kan je weer 10 minuten in de rij staan bij de klantenservice, geholpen worden en in de rij staan bij de kassa...
En niet alleen daardoor, maar ook doordat de centrale af en toe prijsveranderingen /aanbiedingen vergeet door te zenden in het kassasysteem.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:26 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Dat komt omdat die prijzen mega snel veranderen, ik heb elke week wel een stapel met schapkaartjes die verwisseld moeten worden omdat er ergens midden in een vak 1 prijsje met 10ct omhoog gaat (omlaag nooit) maar er staat natuurlijk nooit welk prijsje omhoog gaat, waardoor je het hele cluster (stelling rij) of meter moet vervangen, en dit is tijdrovend werk waar vaak te weinig energie in wordt gestoken waardoor er vaak prijsjes niet kloppen...
7 vd 10 oproepen bij ons comm. systeem zijn voor prijsopvragen daardoor![]()
Zitten zo nu en dan stomme fouten in jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:42 schreef MWP het volgende:
[..]
En niet alleen daardoor, maar ook doordat de centrale af en toe prijsveranderingen /aanbiedingen vergeet door te zenden in het kassasysteem.![]()
Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.![]()
FIjn ja van die mensen die achter je aan gaat lopen, en dan nog eens traag lopen ookquote:Op donderdag 13 september 2007 20:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.
Heb al eens mensen de hele Praxis doorgesjouwd "Meneer, waar ligt....?" bij de ingang vragen en dan stug doorlopen. Komen die mensen achter je aan in de veronderstellign dat je het hun gaat wijzen. Staan ze glazig tussen het elektromateriaal te kijken "Maar hier is de verfafdelng nieeeeet?"
Dat heb ik ook ja. Ik heb 3 jaar bij de Praxis gewerkt op de hout-afdeling, dus ook erg veel gezaagd. Als ik nu wat nodig heb wat gezaagd moet worden, dan meld ik me ff bij de oud-collega's, en zaag ik het zelf.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt G-E-W-E-L-D-I-G, maar ik werd vroeger zelfs in mijn uniform als zaterdagspostbesteller (rood met bruine strepen) nog voor medewerker aangezien.
Heb al eens mensen de hele Praxis doorgesjouwd "Meneer, waar ligt....?" bij de ingang vragen en dan stug doorlopen. Komen die mensen achter je aan in de veronderstellign dat je het hun gaat wijzen. Staan ze glazig tussen het elektromateriaal te kijken "Maar hier is de verfafdelng nieeeeet?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |