komt op de bon toch.. allemaal..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:55 schreef okkie-man het volgende:
Ik had hem express nog meer laten zagen. Vervolgens had ik het weer terug in het schap gezet met als reactie "sorry ik heb me vergist, ik heb al genoeg".
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooienquote:
Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Precies ! .. maar uiteindelijk schiet je er natuurlijk niks mee op. Je bent een hoop tijd kwijt en je hebt je materiaal nog niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alles terugleggen dus.. ja.. dat zou kunnen.. dat je een 4 platen van 19mm laat zagen.. en daarna zegt.. shit.. dat moest 15mm zijn..
Wel grappig.. maar kruimelwerk.
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren ditquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:01 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Na het zagen krijg je een bon volgens mij,. maar je kunt het gewoon terugleggen en die bon weggooien
Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit
Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alle.. ik heb er nog nooit één gezien..
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik werkte in de vakantie bij een Praxis ooit en moest bij ieder ding waar geen prijsje op zat, vragen wat het was aan de klant omdat t mij niets zei en ik anders mn collega t niet kon laten opzoeken.
Zo gepest door mn collega's "Ja, Ingrid belde me weer, ze wilde de prijs weten van een vierkant ding, het was rood en zwaar" (baksteen )
Die hebben ze zeker verkocht op marktplaatsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Alle werknemers beschikken over een walkie-talkie, hiermee geven ze ook door na het zagen wat er is gezaagt en hoeveel planken. De cassieres controleren dit
En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:06 schreef lj_lightning het volgende:
*Werknemer meldt
En nu? zijn we nu allemaal slecht? welke vestiging was het?
Maar die meneer was niet van plan om dat kleine stukje te zagen, dit omdat het volgens het regelement niet mag/kan...en jij bent het hier niet mee eens? Dan moet je klagen bij de directie en niet bij hem. Hij volgt de regels op en dat kun je hem niet kwalijk nemen...
Zal ik zeker overwegen als ik opnieuw op pad ga.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ga dan ook naar een houtspecialist. net of ze in een bouwmarkt mensen met kennis van zaken aannemen
Thanks!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Clever thinking!
Als de bewerking of wat dan ook de medewerker in gevaar brengt ( zaagsnedes kleiner dan 10cm wordt ook vaak niet gedaan omdat je dan te dicht bij het zaagblad komt.) moet de medewerker deze ook niet uitvoeren, hoe lief die klant ook is. Maar verder ga ik hier niet mee in discussie, je bent ontevreden over 1 vestiging ( of misschien wel 1 medewerker?) dat wil niet gelijk zeggen dat compleet Praxis slecht en ondeskundig is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:31 schreef j0rrit het volgende:
[..]
En hoe zit het met klantvriendelijkheid en service gericht werken? Als bepaalde bewerkingen probleemloos uit te voeren zijn, maar geweigerd wordt door onprofessioneel personeel, vind ik dat erg slecht. Logischerwijs is het verstandig om het reglement aan te houden, maar er zijn uitzonderingen. Zeker wanneer de uitzondering uitstekend gemotiveerd en onderbouwd wordt. Daarnaast, waarom weigert men wigjes te gebruiken? Ten eerste is het beter voor de zaagmachine, ten tweede is dat dé manier om een rechte zaagsnede te genereren. Wanneer je geen wigjes toepast gaat je zaagsnede iets wijken wat resulteert in een bolvormige kopse kant. Tevens heb ik niet geklaagd bij de desbetreffende werknemer, heb alleen te kennen gegeven dat ik het weigeren frappant vond aangezien het voorheen nooit problemen heeft opgeleverd.
Herkenbaarquote:Op maandag 3 juli 2006 10:07 schreef Gurb het volgende:
En wat betreft de cassieres: soms kocht iemand een houten lat/balk of een houten geprofileerde lat, en zat er geen barcode op. Dan bellen ze je, en gaan ze uitleggen hoe het eruit ziet, welke maten het heeft enz. Dan denk je dat het een houten lat is, blijkt het een aluminium strip is (cassiere: ohja, het is helemaal geen hout, maar wit metaal )
Ideetje voor morgenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:47 schreef Roi het volgende:
[..]
En dat heeft ook niemand (ook niet de medewerkers) door..?
Ik hoef alleen maar even in de spiegel te kijkenquote:Op woensdag 5 juli 2006 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie jij medewerkers daaro als je er ééntje nodig hebt?
Jup, hier in Maastricht ook. Samen met security, lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:16 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Niet een werknemer met zo'n lijp oortje? Zo is het wel iig geregeld in de vestigingen Malden(waar ik werk), Wijchen, Nijmegen en Uden. Als goed is wordt het ook in de overige gedaan
Ga ik overmorgen om 0900 uur ook maar doen denk ikquote:Op maandag 3 juli 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mij verveel trek ik een rode polo aan en ga wat in de Praxis hangen. Echt lachen wat voor suffe adviezen de mensen geloven.
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:13 schreef Mute_Me het volgende:
In de praxis van Zoetermeer heeft volgens mij niemand verstand van zaken...
Gelukkig hebben wij naast andere prut winkels (Gamma en Formido) nog 1 super releaxte bouwmarkt met alleen maar kundig personeel.
En dat kost vrijwel niks meer
Even over die vloer, advies klopt wel maar heeft een paar zeer belangrijke details De steenwol mag niet de gehele tussenruimte plafond en vloer opvullen. Er moet min 10cm vrij blijven ONDER de isolatie. Tenzij het plafond is voorzien van een LPDE folie op de gipsplaten, dan mag de vrije ruimte boven de isolatie zitten.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:08 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik ben vandaag in Amsteram toch van aardig goed advies voorzien bij de Praxis. Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen naar een etagewoning uit de jaren '30 en daar zit een laminaat vloer in die vervangen moet worden. Maar onder de vloer liggen nog gasbuizen met hennep-vittingen, die dus vervangen moeten worden, dus laminaat, ondervloer en houten moeten eruit om bij die gasleiding te komen. Ik heb dus echt geen verstand van vloeren, maar de goede man van de Praxis adviseerde om op de houten vloer een laag spaanplaat te leggen (wat ik dan weer betwijfel) daarop een goede isolatievloer en daarop dus de nieuwe houten vloer. Het probleem is namelijk dat het plafond van de onderburen aan dezelfde balken hangt als waar mijn vloer op ligt. Dus volgens hem moet ik ook steenwol tussen de balken leggen (had ik zelf al bedacht maargoed) en een houten vloer zou niet klinken. Best een aardig advies om in overweging te nemen.
Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:00 schreef tnimble het volgende:
Rot op, dan maar een eind verderop naar de oude vertrouwde speciaalzaak.
Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.
Vaak zijn die goedkope schroevendraaiers niet helemaal mooi passend. De kop is niet spits genoeg waardoor deze zal gaan slippen met alle gevolgen van dien. Ook schrijf je de schroefkop vrijwel direct af nadat je enkele schroeven vast hebt gedraaid. Persoonlijk vind ik die Gedore schroevendraaiers ook niet fantastisch. Qua materiaal is het prima spul opzich, maar vind hem niet lekker in de hand liggen. Komt mede door de ovale handgreep, daardoor 'draait' de schroevendraaier minder makkelijk in je handpalm vind ik.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:57 schreef _Denker het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat die goedkope schroevendraaiers niet voor professioneel en dagelijks gebruik is. Meer iets voor mensen die af en toe een keer een schroefje in het hout moeten draaien en geen zin hebben om daar dure schroevendraaiers van bekende merken voor te kopen.
Ja ik vraag mij elke week ook af wat we toch met die zooi moeten...lcd-tv-flatscreen dingen... magnetrons... dvd-spelers... we krijgen het gewoon naar binnen gestampt (om het even netjes te zeggen ) door 'het hoofdkantoor' en het verkoopt allemaal van geen meter (nogal logisch...wie komt er op het idee om dat bij een dhz zaak te halen...ikzelf zou het ook niet doen )quote:Op zondag 9 juli 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook al die kassa koopjes. Schroevendraaiers die na 1 schroef verbuigen en allerlei Chinese crap waarmee je nog geen spijker in een muur kan slaan. Ook zie je steeds meer TV's en dat soort dingen die niets met doe-het-zelven te maken hebben. Het lijkt wel een Aldi.
Goedkope gereedschap wel maar die tft-plasma schermen enzo verkoopt niet echt als een terelier...(had ook niet anders verwacht)quote:Op maandag 10 juli 2006 20:52 schreef Roi het volgende:
Verkoopt voor geen meter? Hier in Amsterdam loopt die troep allemaal als een trein! Evenals al dat goedkoope gereedschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |