Vind ik niet hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Leipheimer en Rasmussen als klimmer vergelijken is als hagelslag en karnemelk![]()
Een geit en een machtsmanquote:
Die moet eerst maar eens afwachten of zijn kopman niet in dit schandaal is verwikkeld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:54 schreef Ringo het volgende:
And what about Boogerd, nu de rest is afgevallen?![]()
(weet eigenlijk niet eens of-ie meedoet, ben niet zo welingelicht..)
Dat is in ieder geval iets.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:55 schreef Ambrosius het volgende:
Rabobank lijkt met het vooraf opgestelde team te gaan starten, dus met Flecha en Menchov.
Cyclingnews meldt het volgende:
Riders who are not mentioned anymore
Angel Edo Alsina (Spa-Apv)
Juan-Ant.Flecha Giannoni (Spa-Rab)
Giovanni Lombardi (Ita-Csc)
Denis Menchov (Rus-Rab)
Rabo dus echt voor die Tour overwinning met Menchov en Rasmussenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:55 schreef Ambrosius het volgende:
Rabobank lijkt met het vooraf opgestelde team te gaan starten, dus met Flecha en Menchov.
Cyclingnews meldt het volgende:
Riders who are not mentioned anymore
Angel Edo Alsina (Spa-Apv)
Juan-Ant.Flecha Giannoni (Spa-Rab)
Giovanni Lombardi (Ita-Csc)
Denis Menchov (Rus-Rab)
Ik vind Rasmussen niet echt een machtsman. Misschien komt hij zo over omdat hij altijd aanvalt vanwege zijn doelstelling de bolletjestrui te winnen. Ik vond Virenque destijds ook niet echt een machtsman.quote:
ze zijn op de ploegenvoorstelling geweest maar de ASO is wel in beroep gegaam tegen de uitspraak van het TAS. Als Astana slim is laten ze Beloki, Nozal en Davis thuis en vervangen ze die door Bazayev, Yakovlev en De Kort. Dat zal ook al schelenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De Tour-directie heeft de ploeg van Vinokourov (Wurth) geweigerd voor de ploegenaankondiging in Parijs. Lijkt me toch een voorbode dat de Tour-directie hun aanwezigheid vanwege diezelfde dopingschandaal niet op prijs stelt.
Klöden lijkt me..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef -skippybal- het volgende:
Wie gaat er nu kopman worden bij T-Mobile??
Klöden??Of Guerini?? Of gaan ze voor Mazzoleni()?? Of....
Uhm...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:56 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik vind Rasmussen niet echt een machtsman. Misschien komt hij zo over omdat hij altijd aanvalt vanwege zijn doelstelling de bolletjestrui te winnen. Ik vond Virenque destijds ook niet echt een machtsman.
volgens mij is Rasmussen juist de geitquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:56 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik vind Rasmussen niet echt een machtsman. Misschien komt hij zo over omdat hij altijd aanvalt vanwege zijn doelstelling de bolletjestrui te winnen. Ik vond Virenque destijds ook niet echt een machtsman.
Die hebben waarschijnlijk een andere dokter.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
maar ja, wordt ook wel vreemde situatie straks, ik kan ook bijna niet geloven dat er een man of 70 gebruikt en dat de rest wel clean zou zijn dan![]()
Klöden denk ik niet die gaat weg bij T-Mobile. Guerini naj dus blijft Epoleni uhm Mazzoleni overquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef -skippybal- het volgende:
Wie gaat er nu kopman worden bij T-Mobile??
Klöden??Of Guerini?? Of gaan ze voor Mazzoleni()?? Of....
Mazzoleni is coolquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Klöden denk ik niet die gaat weg bij T-Mobile. Guerini naj dus blijft Epoleni uhm Mazzoleni over![]()
Heb je al eens gekeken hoeveel Astana - renners er op die lijst staan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom niet? Staat niet op die lijst...
En wat een ontieglijke bagger Tour gaat dit worden. Met in ieder geval een geheel nieuw podium vergeleken met vorig jaar (Armstrong, Basso, Ullrich)quote:
Onwetendheid is geen excuus nochtans ten opzichte van de wet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Kan het niet zo zijn dat bij deze dopingschandaal de renners in feite geen blaam treft?
Het kan toch niet zo zijn dat deze 58 renners in feite allemaal naar dezelfde arts zijn gegaan en allen met medeweten doping hebben gebruikt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien heeft de arts de renners gewoon een bepaalde stof toegediend waarvan de renners of de arts zelf niet van op de hoogte waren dat het op de doping-lijst stond.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:56 schreef Robar het volgende:
Als later blijkt dat er tussen de verdachten vele onschuldigen zitten, dan wordt het hoogtijd om de wielerbond eens aan te spreken op deze heksenjacht. Ik hoop toch echt van ganser harte dat dit alles op waarheid berust en hard te bewijzen valt.
heeft idd geen zin want dan rijden ze nog even hard als zonder jaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:03 schreef Ringo het volgende:
Als alle toprenners van dezelfde arts dezelfde behandeling krijgen, wat heeft al die doping dan feitelijk voor zin? Of ben ik nou zo simpel?
Die redenatie kan ik me goed voorstellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:03 schreef Ringo het volgende:
Als alle toprenners van dezelfde arts dezelfde behandeling krijgen, wat heeft al die doping dan feitelijk voor zin? Of ben ik nou zo simpel?
En omdat ik het WK al zo bagger vond, keek ik al erg uit naar de Tour.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En wat een ontieglijke bagger Tour gaat dit worden. Met in ieder geval een geheel nieuw podium vergeleken met vorig jaar (Armstrong, Basso, Ullrich)
Heb je ook een linkje?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:52 schreef Grobbel het volgende:
Klopt, maar zijn ploeg mag definitief niet starten.
Na het WK kan dit er ook nog wel bij ja. En we hadden ons nog zoveel voorgesteld van het sportjaar 2006.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:06 schreef -Mo- het volgende:
[..]
En omdat ik het WK al zo bagger vond, keek ik al erg uit naar de Tour.
Weer een groot sportevenement vernueckt voor mij, maar okay, we zullen wel zien waar dit toe allemaal leidt.
FF op letten he. De renners zijn niet gepakt in een controle, het gaat om papieren die renners koppelen aan die dokter.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Kan het niet zo zijn dat bij deze dopingschandaal de renners in feite geen blaam treft?
Het kan toch niet zo zijn dat deze 58 renners in feite allemaal naar dezelfde arts zijn gegaan en allen met medeweten doping hebben gebruikt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien heeft de arts de renners gewoon een bepaalde stof toegediend waarvan de renners of de arts zelf niet van op de hoogte waren dat het op de doping-lijst stond.
In dit geval blijft dit toch een dubieuze zaak waar de meeste renners toch ogenschijnlijk 'onschuldig' de dupe van worden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
FF op letten he. De renners zijn niet gepakt in een controle, het gaat om papieren die renners koppelen aan die dokter.
Als Basso er ook uit gaat, en die kans is aanzienlijk, kan het best leuk worden met Leipheimer, Valverde, Menchov en Vino.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:06 schreef -Mo- het volgende:
[..]
En omdat ik het WK al zo bagger vond, keek ik al erg uit naar de Tour.
Weer een groot sportevenement vernueckt voor mij, maar okay, we zullen wel zien waar dit toe allemaal leidt.
Als die namen allemaal kloppen die van hen genoemd worden, hebben ze niet eens meer voldoende renners.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje?
Ik lees alleen maar dat Würth wél mag starten...
Inderdaad, maar Grobbel zegt van niet. CAS lijkt me later nieuws dan ASO, dus ze starten wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Vinokourov zijn ploeg mag toch starten zo te zien. Fijn.
Maar Astana-Wurth zal wel bijna al hun renners moeten vervangen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:08 schreef Asskicker14 het volgende:
quote:The list so far (31 riders)
Astaná-Würth: Michele Scarponi, Marcos Serrano, David Etxebarria, Joseba Beloki, Angel Vicioso, Isidro Nozal, Unai Osa, Jörg Jaksche
CSC: Ivan Basso
Caisse d'Epargne-Illes Balears: Constantino Zaballa
Saunier Duval: Carlos Zarate
AG2R: Francisco Mancebo
T-Mobile: Jan Ullrich, Oscar Sevilla
Phonak: Jose Enrique Gutierrez, Jose Ignacio Gutierrez
Comunidad Valenciana: Vicente Ballester, David Bernabeu, David Blanco Rodriguez, Jose Adrian Bonillla, Juan Gomis Lopez, Eladio Jimenez, David Latasa, Javier Pascual, Ruben Plaza, J.Luis M. Jimenez
Unibet.Com: Carlos Garcia Quesada
Retired/suspended riders: Roberto Heras, Angel Casero, Santiago Perez, Tyler Hamilton
Je hebt toch minstens één topfavoriet nodig waar je je aan vast kunt houden tijdens zo'n ronde en die de ontwikkelingen spannender maken. Dat valt nu weg. Dat is net als Argentinië en Brazilië niet mogen starten op het WK. Dan zou het erg spannend worden tussen alle andere landen. Maar er zullen dan geen topfavorieten meer over zijn en dat maakt het op de een of andere manier toch minder spannend. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef Robar het volgende:
Er is ook een goede kans dat deze tour ongekend spannend gaat worden zonder Basso en Ullrich . . .
Dat doen ze dan maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar Astana-Wurth zal wel bijna al hun renners moeten vervangen.
En Unibet doet 't niet meerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef Ambrosius het volgende:
Opvallend: bookmaker Betfair gooit zojuist de markt voor de Tourwinnaar op slot, weten zij iets wat wij niet weten?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef Bartoli het volgende:
Duitsland kondigt 30 Juni af als nationale rouwdag!!! Ullrich niet in de Tour, Duits elftal uit het WK
Die spanning kun je dan juist ontlenen aan het feit dat er geen houvast is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:11 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je hebt toch minstens één topfavoriet nodig waar je je aan vast kunt houden tijdens zo'n ronde en die de ontwikkelingen spannender maken. Dat valt nu weg. Dat is net als Argentinië en Brazilië niet mogen starten op het WK. Dan zou het erg spannend worden tussen alle andere landen. Maar er zullen dan geen topfavorieten meer over zijn en dat maakt het op de een of andere manier toch minder spannend. Maar dat kan ook aan mij liggen.![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:09 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe komen ze trouwens allemaal bij dezelfde dokter??
Zitten Basso daar dan in het peloton zo tegen Ullrich van:
"Hey Jan!!!Weet jij nog een goeie dokter die met bloed om kan gaan *wink *wink
??"
"Aber naturlich, Ivan!!! Ik geef je z'n nummer wel over MSN!"
"Grazie, Jan!!Arrivederci
"
Dit bericht is van gisteren. De ASO heeft het oordeel van het TAS verworpen, en weigerd Astana nog steeds deelname.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Astana-Würth OK to race
The Court of Arbitration for Sport has given the Astana-Wurth team the go-ahead to race in the Tour de France. "CAS has rejected the request of ASO to stop the team Astana-Würth from starting the Tour de France," read the CAS official statement.
On June 26, ASO, the organisers of the Tour, had asked Active Bay, the managing company of the Spanish squad, not to take part in its race. Both parties took their case to CAS, which heard it today (June 29) in the presence of ASO and Active Bay representatives.
CAS ruled that the team of Alexandre Vinokourov will be able to participate in the race. Belgian judge Guido de Croock decided the matter, basing his sentence on the fact that no official information on the team's links to the doping network had yet been revealed.
Dus dat betekent dat Basso gewoon mee doet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Bartoli het volgende:
http://www.todociclismo.com/noticia.asp?id=33607
Volgens todociclismo is buiten Basso en mancebo iedereen die op de lijst staat van de tourstartlijst verdwenen. Dat kan 2 dingen betekenen: Of CSC en AG2R doen alsof hun neus bloed, of de bewijzen tegen beide heren zijn niet echt hard
Ik denk dat dat een kwestie van tjid is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Bartoli het volgende:
Volgens todociclismo is buiten Basso en mancebo iedereen die op de lijst staat van de tourstartlijst verdwenen. Dat kan 2 dingen betekenen: Of CSC en AG2R doen alsof hun neus bloed, of de bewijzen tegen beide heren zijn niet echt hard
Maar ik neem aan dat de ASO dan maatregelen neemt, als de ploegen het niet doen..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Bartoli het volgende:
Basso en Mancebo welquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:14 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Dus dat betekent dat Basso gewoon mee doet?
ASO is geen juridische organisatie. Die organiseren de Tour en andere wielerwedstrijden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
ASO is de juridische organisatie en die kijken naar de feiten, als die het verhaal van CAS weerlegde een uur geleden.....
Of de Tour-directie durft en wilt willens en wetens niet consequent handelen en Basso + Mancebo uit de Tourstartlijst halen omdat ze daarmee toch miljoenen belangstellenden kwijtraken en de algemene animo naar de Tour afneemt. Dat zijn toch de topfavorieten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Bartoli het volgende:
Ik denk dat Bjarne doet alsof hij nog slaapt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Bartoli het volgende:
Vind het echt vaag, kan dat hele onderzoek niet publiek worden gemaakt?quote:
Fout verwoord van mij maar zij kijken juridisch in hoeverre een verhaal klopt, dus iets totaal anders dan dat CAS.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ASO is geen juridische organisatie. Die organiseren de Tour en andere wielerwedstrijden.
Als de rechtszaak nog moet volgen dan doen ze dat meestal niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:15 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Vind het echt vaag, kan dat hele onderzoek niet publiek worden gemaakt?
Dat wil niet zeggen dat het leuker wordt. Als Juventus, AC Milan en Inter teruggezet worden naar de Serie B is er ook geen houvast meer. Het wordt dan wel spannender maar het is dan niet meer leuk om naar te kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die spanning kun je dan juist ontlenen aan het feit dat er geen houvast is.
De tour van 1998 was qua sport wat mij betreft ook prima in orde. Dus we zien wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:16 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het leuker wordt. Als Juventus, AC Milan en Inter teruggezet worden naar de Serie B is er ook geen houvast meer. Het wordt dan wel spannender maar het is dan niet meer leuk om naar te kijken.
Hiermee ben ik het helemaal oneens. Als Ullrich niet meedoet, en dat is nu zo, mag Basso van mij ook thuis blijven.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:16 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het leuker wordt. Als Juventus, AC Milan en Inter teruggezet worden naar de Serie B is er ook geen houvast meer. Het wordt dan wel spannender maar het is dan niet meer leuk om naar te kijken.
Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Basso en Mancebo op de lijst staan, dan mogen ze niet starten.
Houden CSC en AG2R zich niet aan die afspraak, dan denk ik dat ze zich aan protest mogen verwachten van de "cleane" ploegen.
Ik denk dat ze dan als complete ploeg kunnen inpakken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Basso en Mancebo op de lijst staan, dan mogen ze niet starten.
Houden CSC en AG2R zich niet aan die afspraak, dan denk ik dat ze zich aan protest mogen verwachten van de "cleane" ploegen.
Het is nog steeds geen officiële lijst.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hiermee ben ik het helemaal oneens. Als Ullrich niet meedoet, en dat is nu zo, mag Basso van mij ook thuis blijven.
1. Want ze staan op dezelfde lijst
en
2. waar de discussie hier om gaat: de Giro was te saai.
Waarom worden er dan al mensen uit de Tour gezet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is nog steeds geen officiële lijst.
klopt, maar waarom geven ze het dan wel aan de ploegenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de rechtszaak nog moet volgen dan doen ze dat meestal niet.
omdat het hypocriete figuren zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waarom worden er dan al mensen uit de Tour gezet?
Net zoals alle andere nog onduidelijkheden mag je er van uit gaan dat deze ploeg NIET mag startenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar mag de ploeg van Vinokourov nou starten ofniet?
Druk vanuit de UCI en ASO, die willen weten welke renners verdacht zijn en die uit de Tour weren (denk ik).quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef Manu82 het volgende:
[..]
klopt, maar waarom geven ze het dan wel aan de ploegen![]()
Die lijst is nog niet bevestigd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waarom worden er dan al mensen uit de Tour gezet?
Of bedoel je de lijst op cyclingnews.com is niet bevestigd?
Ik vrees toch van niet. Hier is de link naar het artikel dat ik quotte:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar Grobbel zegt van niet. CAS lijkt me later nieuws dan ASO, dus ze starten wel.
Op de site van de Tour staan ze nog bij deelnemende teams.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vrees toch van niet. Hier is de link naar het artikel dat ik quotte:
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jun06/jun30news2
En in dat artikel wordt dus verwezen naar het eerdere bericht dat Asskicker14 quotte.
Wielerequipe Astana-Würth mag zaterdag gewoon aan de start staan van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft hetquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar mag de ploeg van Vinokourov nou starten ofniet?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:24 schreef supersatan het volgende:
[..]
Wielerequipe Astana-Würth mag zaterdag gewoon aan de start staan van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft het
sporttribunaal CAS bepaald.
De Tourdirectie had de opvolger van het met doping in verband gebrachte Liberty Seguros gevraagd zich terug te trekken voor de Tour. De formatie van Aleksandr Vinokoerov weigerde, waarna het CAS werd ingeschakeld.
In mei barstte het dopingschandaal los rond ploegleider Manolo Saiz en arts Eufemiano Fuentes. Liberty stopte als geldschieter, waarna ondernemers uit Astana, de hoofdstad van Kazachstan, de sponsoring overnamen. Op de beruchte dopinglijst zouden vijftien renners van Astana-Würth staan.
Daarom twijfelde ik dus...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vrees toch van niet. Hier is de link naar het artikel dat ik quotte:
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jun06/jun30news2
En in dat artikel wordt dus verwezen naar het eerdere bericht dat Asskicker14 quotte; dat van Asskicker14 is in elk geval ouder nieuws dan het mijne.
Maar het is onderhand al zo'n chaotische soap dat ik het ook niet allemaal meer kan overzien. We zullen waarschijnlijk tot de start van de proloog moeten afwachten.
Maar van wanneer *is* dit nieuws? Er zijn namelijk tegenstrijdige berichten in de omloop. Eergisteren mochten ze niet starten, gisterenmiddag wel, gisterenavond weer niet. Is dit nieuws van vandaag?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:24 schreef supersatan het volgende:
[..]
Wielerequipe Astana-Würth mag zaterdag gewoon aan de start staan van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft het
sporttribunaal CAS bepaald.
De Tourdirectie had de opvolger van het met doping in verband gebrachte Liberty Seguros gevraagd zich terug te trekken voor de Tour. De formatie van Aleksandr Vinokoerov weigerde, waarna het CAS werd ingeschakeld.
In mei barstte het dopingschandaal los rond ploegleider Manolo Saiz en arts Eufemiano Fuentes. Liberty stopte als geldschieter, waarna ondernemers uit Astana, de hoofdstad van Kazachstan, de sponsoring overnamen. Op de beruchte dopinglijst zouden vijftien renners van Astana-Würth staan.
Alsof ik niet weet dat er niet gebruikt zou worden?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
456 dan heb je zelf ook een plaatje voor het hoofd, no offence![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |