abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:19:40 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_39419848
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar hij kan geen premier meer worden hierna toch?
Waarom niet? Nooit van Lubbers III gehoord?
pi_39419880
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:47 schreef Posdnous het volgende:
Dat is natuurlijk wel een beetje de tendens van deze kabinetsperiode. Wat er ook gebeurt: wij weten het toch beter en hebben het 'beste' met iedereen voor, dus we doen wat we willen. Goedschiks of kwaadschiks'

Stelletje arrogante achterkamertjespolitici als nooit tevoren.
Arrogant? Kan zijn maar ik voel me echt serieus genomen als VVD-stemmer. Mijn belangen worden goed behartigd door de partij waar ik op heb gestemd, en ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt die voor dit kabinet zijn. Dat de linkse oppositie en hun aanhang negatief denken over dit plan is begrijpelijk maar is in principe niet relevant. Het gesmeek van sommigen om nieuwe verkiezingen vind ik trouwens ook een beetje doorzichtig.
pi_39419919
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom niet? Nooit van Lubbers III gehoord?
Nu is het nog maar de vraag of Bea nog wel zin heeft in zo'n klungel waarvan beide kabinetten zijn gevallen.
pi_39419979
De vorige 2 Kamerverkiezingen was een CDA/VVD kabinet de inzet van beide partijen, daar is de kiezer niet mee accoord gegaan.

Dus het zou uiterst ondemocratisch zijn om het er nu toch door te drukken, hoewel het me niks zou verbazen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:29:05 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_39420020
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:27 schreef NLweltmeister het volgende:
De vorige 2 Kamerverkiezingen was een CDA/VVD kabinet de inzet van beide partijen, daar is de kiezer niet mee accoord gegaan.

Dus het zou uiterst ondemocratisch zijn om het er nu toch door te drukken, hoewel het me niks zou verbazen
Denk niet echt dat je dat kan maken gezien het feit dat de PvdA al jarenlang de grootste partij is in de polls...
pi_39420021
quote:

Een meerderheid is een meerderheid, zo is dat afgesproken in onze democratie, groot gelijk dat CDA en VVD samen met de LPF/SGP daar aan vast willen houden. En ik ben daar ook erg blij om als VVD-stemmer, met deze stap wordt dus niet de kiezer genegeerd maar alleen de linkse kiezer, en ik kan me zo voorstellen dat een rechtse partij daar niet wakker van ligt.
pi_39420032
quote:

En ze geven de LPF een veto zonder ze de verplichtingen te geven van een regeerakkoord. Het zou ook nog ontzettend dom zijn.
pi_39420076
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Denk niet echt dat je dat kan maken gezien het feit dat de PvdA al jarenlang de grootste partij is in de polls...
wat zegt een peiling nou? de betrouwbaarheid daarvan is veel te laag gebleken in het verleden. bovendien hoeft een kabinet zich niets aan te trekken van officieuze cijfers, maar moet het kijken naar de feiten die er liggen. dat is het mandaat van de verkiezingen, en daar moeten ze het mee doen.
pi_39420089
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Een meerderheid is een meerderheid, zo is dat afgesproken in onze democratie, groot gelijk dat CDA en VVD samen met de LPF/SGP daar aan vast willen houden. En ik ben daar ook erg blij om als VVD-stemmer, met deze stap wordt dus niet de kiezer genegeerd maar alleen de linkse-kiezer, en ik kan me zo voorstellen dat een rechtse partij daar niet wakker van ligt.
Ik kan het me wel voorstellen dat ze wakker gaan liggen als de LPF nee blijft stemmen tenzij er een besluit komt dat meteen de zuivere LPF-mening is. Die macht krijgen ze nu, met 8 zetels . Ik zou het ontzettend dom vinden...
pi_39420097
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En ze geven de LPF een veto zonder ze de verplichtingen te geven van een regeerakkoord. Het zou ook nog ontzettend dom zijn.
ach bekijk het eens van de kant van de LPF. dit is hun laatste mogelijkheid om nog iets van betekenis te laten zien voordat het licht definitief uit gaat (zo lijkt het) bij de komende verkiezingen.
pi_39420103
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:23 schreef Autodidact het volgende:
Nu is het nog maar de vraag of Bea nog wel zin heeft in zo'n klungel waarvan beide kabinetten zijn gevallen.
Ze weet dat ze zich in heel lastig parket brengt als ze er tegenin gaat, ik zou er niet op rekenen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:33:06 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_39420106
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:31 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

wat zegt een peiling nou? de betrouwbaarheid daarvan is veel te laag gebleken in het verleden. bovendien hoeft een kabinet zich niets aan te trekken van officieuze cijfers, maar moet het kijken naar de feiten die er liggen. dat is het mandaat van de verkiezingen, en daar moeten ze het mee doen.
Precies, en daarom moeten er zsm verkiezingen komen, ok, de zomer en prinsjesdag mogen ze nog wel effe demissionair uitzitten maar daarna moet de campagne toch echt beginnen.
pi_39420145
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:32 schreef Autodidact het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen dat ze wakker gaan liggen als de LPF nee blijft stemmen tenzij er een besluit komt dat meteen de zuivere LPF-mening is. Die macht krijgen ze nu, met 8 zetels . Ik zou het ontzettend dom vinden...
Ik vind de LPF soms aangenaam onconservatief, ik zie het wel zitten. Op politiek gebied vind ik de LPF een verijking voor deze coalitie.
pi_39420149
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:32 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ach bekijk het eens van de kant van de LPF. dit is hun laatste mogelijkheid om nog iets van betekenis te laten zien voordat het licht definitief uit gaat (zo lijkt het) bij de komende verkiezingen.
Die hebben al tijden zitten inlikken voor dit moment inderdaad, dat zag je ook wel bij het laatste debat. Met het vooruitzicht het hele kabinet in een houdgreep te kunnen houden en ze dwingen LPF-besluiten te nemen.

Het is uiterst slim van de LPF, maar echt niet voor VVD/CDA.
pi_39420159
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:32 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ze weet dat ze zich in heel lastig parket brengt als ze er tegenin gaat, ik zou er niet op rekenen.
Hoezo?
pi_39420205
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Die hebben al tijden zitten inlikken voor dit moment inderdaad, dat zag je ook wel bij het laatste debat. Met het vooruitzicht het hele kabinet in een houdgreep te kunnen houden en ze dwingen LPF-besluiten te nemen.

Het is uiterst slim van de LPF, maar echt niet voor VVD/CDA.
in de achterkamertjes worden daar vast wel afspraken over gemaakt .balkenende en zalm zijn vast ook niet gek. als ze hun nieuwe begroting er straks niet door kunnen krijgen, staan ze voor paal. dat zal wel niet in de planning liggen
pi_39420217
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:35 schreef Autodidact het volgende:
Hoezo?
Omdat het absoluut uitgesloten is dat de koningin zich met de politiek gaat bemoeien. In het verleden is daar groot politiek gedonder over geweest, immers de koningin is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk. Het principe van een democratie is dat het volk de macht heeft en niet een troon die erfopvolging kent.
pi_39420232
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik vind de LPF soms aangenaam onconservatief, ik zie het wel zitten. Op politiek gebied vind ik de LPF een verijking voor deze coalitie.
Ze zullen dus waarschijnlijk geen onderdeel uitmaken van de coalitie, daar heb je onderhandelingen voor nodig en voor die afgerond zijn is het alweer tijd voor verkiezingen. Wat er zal gebeuren, iets dat onaangenaam is voor het 'rompkabinet', is dat de LPF nu de macht heeft élk voorstel af te keuren totdat het helemaal strookt met het LPF-programma. Ik denk dat het erg frustrerend wordt voor het 'rompkabinet' als ze merken dat ze de LPF bijna absolute macht hebben gegeven.
pi_39420257
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Precies, en daarom moeten er zsm verkiezingen komen, ok, de zomer en prinsjesdag mogen ze nog wel effe demissionair uitzitten maar daarna moet de campagne toch echt beginnen.
de kamer steunt het kabinet nog steeds. dus in principe is dat niet nodig. het is wel wenselijk. maar de kamer acht het ook wenselijk dat er dit jaar nog iets gedaan wordt. het kabinet ziet hiervoor mogelijkheden. wat is het probleem? is het probleem dat jan (met de pet) het niet begrijpt? is het probleem dat je het niet eens bent met het kabinetsbeleid?
pi_39420258
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:37 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

in de achterkamertjes worden daar vast wel afspraken over gemaakt .balkenende en zalm zijn vast ook niet gek. als ze hun nieuwe begroting er straks niet door kunnen krijgen, staan ze voor paal. dat zal wel niet in de planning liggen
Ik zie geen reden voor LPF om ook maar iets te onderhandelen, wat hebben ze te verliezen?
pi_39420279
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:37 schreef Steijn het volgende:

[..]

Omdat het absoluut uitgesloten is dat de koningin zich met de politiek gaat bemoeien. In het verleden is daar groot politiek gedonder over geweest, immers de koningin is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk. Het principe van een democratie is dat het volk de macht heeft en niet een troon die erfopvolging kent.
Dat doet ze toch altijd al door formateur (premier) en informateur(s) te benoemen
pi_39420316
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zie geen reden voor LPF om ook maar iets te onderhandelen, wat hebben ze te verliezen?
ze hebben iets te winnen. zetels bij de komende verkiezingen. denk je dat ze nu weer als een stel onbetrouwbare idioten over willen komen tijdens de komende verkiezingen? of denk je dat ze misschien nog een paar LPF puntjes op de agenda willen zetten zodat ze kunnen laten zien dat ze ook nog iets goeds gedaan hebben?
pi_39420433
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:41 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ze hebben iets te winnen. zetels bij de komende verkiezingen. denk je dat ze nu weer als een stel onbetrouwbare idioten over willen komen tijdens de komende verkiezingen? of denk je dat ze misschien nog een paar LPF puntjes op de agenda willen zetten zodat ze kunnen laten zien dat ze ook nog iets goeds gedaan hebben?
Als ze niet onderhandelen hebben ze nog veel macht, zonder iets in te hoeven leveren en kunnen ze zeggen: "kijk, dit hebben wij gesteund en dit is ook daadwerkelijk besloten! Het staat 1 op 1"
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:56:07 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_39420639

Collignon in de Volkskrant van vandaag
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:01:52 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39420750
LPF gaat het kabinet steunen

Er is nog hoop
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:02:51 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_39420763
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:01 schreef Martijn_77 het volgende:
LPF gaat het kabinet steunen

Er is nog hoop
Alsof je daar blij mee moet zijn!
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_39420871
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:56 schreef remlof het volgende:
[afbeelding]
Collignon in de Volkskrant van vandaag
pi_39420890
Spartelende regenten .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:16:52 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_39421027
Dus... Er wordt vandaag dus een informateur of formateur benoemd die het kabinet Balkenende III mogelijk moet maken? Dat moet gaan regeren met gedoogsteun van notabene de LPF
Het lijkt er bij deze dus inderdaad op dat ons land de status van Bananenrepubliek heeft bereikt...
pi_39421042
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef more het volgende:

[..]

Het rompkabinet bestaat gewoon uit de huidige CDA en VVD ministers met steun van de LPF en SGP in de tweede kamer. Je kunt niet zomaar LPF ministers erbij plakken.
Gelukkig niet, bovendien hebben we al voldoende herrieschoppers in het kabinet zitten zonder die idioten van de LPG.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')