abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:37:18 #211
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39393721
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:33 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

het is zo simpel. Gewoon kijken waar je wat moet uitgeven, niet kijken hoe goed de economie het doet, en daar je uitgaven aan aanpassen.
dat gebeurd nooit. Geen enkele partij doet dat. Daarom vind ik het een beetje genant als men de partijen die niet jouw kleur zijn daarvan beticht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39394445
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dat gebeurd nooit. Geen enkele partij doet dat. Daarom vind ik het een beetje genant als men de partijen die niet jouw kleur zijn daarvan beticht.
Ofwel: ik beticht iedereen ervan. Nee, bij geen enkele partij is het zo. maar dan kan het toch wel een betere oplossing zijn?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:03:15 #213
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39394498
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:01 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ofwel: ik beticht iedereen ervan. Nee, bij geen enkele partij is het zo. maar dan kan het toch wel een betere oplossing zijn?
zeker. Ik bedoelde eigenlijk je ook niet persoonlijk.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:43:46 #214
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39395812
Ik ga ws CDA stemmen, omdat ik vind dat het hervormingsbeleid afgemaakt moet worden. Als er nu een links kabinet komt, wordt het weer helemaal anders. Ik vind dat onverstandig voor een land dat net uit een economisch mindere periode komt.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:06:21 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_39400783
Ik ga waarschijnlijk Christenunie stemmen. Vind het een degelijke partij, waar je weinig slechts over hoort, waar ik het me in veel punten kan vinden. Met sommige Christelijke standpunten ben ik het wat minder mee eens (vooral op de punten van homohuwelijk, abortus, softdrugs en euthanasie waar ik vóór ben), maar ik heb er alle vertrouwen in dat deze punten niet worden verboden dankzij de overige partijen. En Rouvoet vind ik een zeer goede politicus die gevoelsmatig nog betrouwbaar op me overkomt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_39402791
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:06 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ga waarschijnlijk Christenunie stemmen. Vind het een degelijke partij, waar je weinig slechts over hoort, waar ik het me in veel punten kan vinden. Met sommige Christelijke standpunten ben ik het wat minder mee eens (vooral op de punten van homohuwelijk, abortus, softdrugs en euthanasie waar ik vóór ben), maar ik heb er alle vertrouwen in dat deze punten niet worden verboden dankzij de overige partijen. En Rouvoet vind ik een zeer goede politicus die gevoelsmatig nog betrouwbaar op me overkomt.
Rouvoet is inderdaad een hele goeie

jammer dat hij bij een religieuze partij zit
pi_39409608
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Rouvoet is inderdaad een hele goeie
jammer dat hij bij een religieuze partij zit
Want...
pi_39409651
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:06 schreef ethiraseth het volgende:
Ja echt een goede politicus. En zo integer... ik snap niet dat de peilingen voor hun niet veel gunstiger voor hun uitpakken. Ze hebben nog nooit zo'n goed aanvoerder gehad
pi_39410093
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Want...
ik ben tegen religie , daarom
pi_39410106
Ben je ook tegen gras of tegen ademhalen of tegen mensen die van scrabble houden of van zeilen?
pi_39410238
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:21 schreef SCH het volgende:
Ben je ook tegen gras of tegen ademhalen of tegen mensen die van scrabble houden of van zeilen?
nee hoor, ik ben alleen tegen de koppeling politiek / religie
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:31:39 #222
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39410396
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gewoon CDA stemmen nu, meest stabiele partij. Je weet waar je van op aan kunt, ze zwalken niet, niet opportunistisch.
Mee eens, het kon écht minder hoor, zo slecht hebben ze het nog niet gedaan.
Romme houdt zich niet van de domme.
pi_39418372
Nou ja, ik vond Finland wel een leuke inzending hebben, maar het was toch iets té hè?

Nee, de volgende keer gewoon weer op Malta stemmen .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:11:06 #224
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_39418474
Ik ga gewoon weer blanco stemmen, net als de vorige keer.
Totdat er de eerste Nederlandse progressieve partij komt. Maar dat is niet populistisch genoeg dus die komen niet ver. Kijk maar naar het verleden. PRDV had wel mijn stem gehad.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:17:54 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39418606
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:11 schreef Ixnay het volgende:
Totdat er de eerste Nederlandse progressieve partij komt. Maar dat is niet populistisch genoeg dus die komen niet ver. Kijk maar naar het verleden. PRDV had wel mijn stem gehad.
ik vindt het ook jammer dat hij niet meedoet. of ik op hem gestemd had weet ik niet. Maar zijn manier van politiek was wel redelijk. Al was het wel een beetke populistisch.
And that is the news.''
pi_39418647
Wilders of LPF.
pi_39418671
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Die gaat vertellen dat het een puinhoop is en dat de economie er heel slecht voor staat, we moeten ons ernstig zorgen maken. Verder kan er elk moment een terroristische aanslag komen en daarom moeten de Moslims in onze samenleving strenger worden gecontroleerd, Ze denken daarbij aan preventief arresteren en ondervragen van willekeurige moslims. hoofdoekjes moeten verboden worden, wie zich daar niet aan houd moet direct terug gestuurd worden. Het moet maar eens ophouden met de achterkamertjespolitiek waar links mee begonnen is. Links is heel gevaarlijk en moet kosten wat kost niet aan de macht komen, als links aan de macht komt dan is het gedaan met ons land, we worden dan een bananen republiek.

^^ zo ongeveer het verkiezings programma van Pastors.
Klinkt niet verkeerd
pi_39418744
Mensen die blanco of op religieuze partijen stemmen:
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:32:36 #229
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39418837
Ik vind het knap dat mensen nu al weten waar ze op gaan stemmen, zonder dat er ook maar een partij is die haar verkiezingsprogramma al bekend heeft gemaakt. Dan kies je dus blijkbaar niet voor de standpunten en de plannen maar voor het imago van de desbetreffende partij. Dat is net zoiets als kleding van een bepaald merk kopen om 'erbij te horen'.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:22:20 #230
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_39421143
Stel dat Verdonk de VVD verlaat om met Pastors een cluppie te beginnen. In dat geval wil ik best weer mijn stem voor de VVD uitbrengen, net als ik de afgelopen jaren heb gedaan in landelijke en regionale verkiezingen. Ja, de VVD wordt dan een stuk kleiner en zal de concurrentie met CDA en PvdA kunnen vergeten, maar de mensen die er dan in zitten (ik denk aan Rutte, Zalm, Van Aartsen en De Vries) kan ik goed mee leven.

Maar als de partij toch in de wurggreep van Verdonk blijft en steeds verder naar rechts blijft leunen, moet ik mij gaan beraden op alternatieven. Ik vind Halsema geweldig en heb veel respect voor Groen Links, maar ben toch bang dat ze te veel punten hebben die ik onverantwoordelijk vind. Een logisch alternatief zou dan D66 zijn, maar de vraag is of een stem op D66 niet een weggegooide stem is.

PvdA zou ik niet stemmen omdat ik hun beleid onder Bos erg opportunistisch en populistisch vind. Als ik tactisch zou stemmen, zou het CDA worden (aangezien het er op lijkt dat het CDA/PvdA gaat worden heb ik er liever eentje met een CDA premier dan een Kabinet Bos) maar helaas laten mijn idealen het mij niet toe om tactisch te stemmen op een partij waarmee ik het oneens ben.

Voor SP geldt hetzelfde als GL, behalve dat ik veel minder respect voor ze heb dan voor GL. Rouvoet is een held, maar dat is geen reden om op CU te stemmen. SGP is helemaal uit den boze en Wilders, Nawijn, etc. al helemaal.

Advies?
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_39421435
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:32 schreef NewOrder het volgende:
Ik vind het knap dat mensen nu al weten waar ze op gaan stemmen, zonder dat er ook maar een partij is die haar verkiezingsprogramma al bekend heeft gemaakt. Dan kies je dus blijkbaar niet voor de standpunten en de plannen maar voor het imago van de desbetreffende partij. Dat is net zoiets als kleding van een bepaald merk kopen om 'erbij te horen'.
Ja , lezen mensen die ook maar eens verkiezingsprogramma's en deden ze maar iets meer verdiepen in de ideologieen van de partijen.......

Maar ik gaf met mijn topic : "het verkiezingrijbewijs" al aan dat verkiezingen zijn gedegradeerd tot de zoveelste aflevering van idols......(maar ik kreeg toen half Fok over mij heen)......
pi_39421455
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:25 schreef thedude0 het volgende:
Mensen die blanco of op religieuze partijen stemmen:
Leg dat laatste eens uit.....
pi_39421494
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:11 schreef Ixnay het volgende:
Een blanco stem kan volgens mij bij een partij komen, bij wie je dat niet wil (maar weet ik ff niet 100% zeker, wie wel??)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:40:20 #234
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39421538
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja , lezen mensen die ook maar eens verkiezingsprogramma's en deden ze maar iets meer verdiepen in de ideologieen van de partijen.......

Maar ik gaf met mijn topic : "het verkiezingrijbewijs" al aan dat verkiezingen zijn gedegradeerd tot de zoveelste aflevering van idols......(maar ik kreeg toen half Fok over mij heen)......
inclusief mij
de meeste mensen die in POL posten lezen wel programma's. Dat lang niet iedereen dat doet is een nadeel aan het systeem. Jouw systeem heeft naar mijn idee meer nadelen, maar daar gaat het hier niet om.

Ik ben wel voor pvda,vvd en gl eigenlijk. Met pvda rond de begin 40 zete aantal. VVd, 30 en gl ruim 10. Dan zit er een goede balans in denk ik.
And that is the news.''
pi_39421574
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:22 schreef Asmodian het volgende:
Stel dat Verdonk de VVD verlaat om met Pastors een cluppie te beginnen. In dat geval wil ik best weer mijn stem voor de VVD uitbrengen, net als ik de afgelopen jaren heb gedaan in landelijke en regionale verkiezingen. Ja, de VVD wordt dan een stuk kleiner en zal de concurrentie met CDA en PvdA kunnen vergeten, maar de mensen die er dan in zitten (ik denk aan Rutte, Zalm, Van Aartsen en De Vries) kan ik goed mee leven.

Maar als de partij toch in de wurggreep van Verdonk blijft en steeds verder naar rechts blijft leunen, moet ik mij gaan beraden op alternatieven. Ik vind Halsema geweldig en heb veel respect voor Groen Links, maar ben toch bang dat ze te veel punten hebben die ik onverantwoordelijk vind. Een logisch alternatief zou dan D66 zijn, maar de vraag is of een stem op D66 niet een weggegooide stem is.

PvdA zou ik niet stemmen omdat ik hun beleid onder Bos erg opportunistisch en populistisch vind. Als ik tactisch zou stemmen, zou het CDA worden (aangezien het er op lijkt dat het CDA/PvdA gaat worden heb ik er liever eentje met een CDA premier dan een Kabinet Bos) maar helaas laten mijn idealen het mij niet toe om tactisch te stemmen op een partij waarmee ik het oneens ben.

Voor SP geldt hetzelfde als GL, behalve dat ik veel minder respect voor ze heb dan voor GL. Rouvoet is een held, maar dat is geen reden om op CU te stemmen. SGP is helemaal uit den boze en Wilders, Nawijn, etc. al helemaal.

Advies?
Partij voor de dieren

De partijen verneuken hun eigen imago met hun populaire gedoe. Ik heb me al voorgenomen om niet op een partij te stemmen die stemmen gaan trekken door andere partijen zwart te maken, het zogenaamde moddergooien zoals dit ook binnen de VVD en D66 gebeurde.
Ik kan mij daar gruwelijk aan ergeren, je bent een partij en dient naar mijn idee op die manier naar voren te komen en niet je partijgenoten uit te maken voor weet ik veel wat.
Ook vind ik dat je stemmen moet trekken door je standpunten naar voren te brengen, daar stem ik immers op en niet omdat ik de andere partijen zo stom vind.
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

inclusief mij
de meeste mensen die in POL posten lezen wel programma's. Dat lang niet iedereen dat doet is een nadeel aan het systeem. Jouw systeem heeft naar mijn idee meer nadelen, maar daar gaat het hier niet om.

Ik ben wel voor pvda,vvd en gl eigenlijk. Met pvda rond de begin 40 zete aantal. VVd, 30 en gl ruim 10. Dan zit er een goede balans in denk ik.
Op zich vind ik dat ook geen gek idee, alhoewel de VVD het wel bij mij heeft afgedaan door het hele gezeik met Rita. Helaas is er geen beter alternatief.
Eigenlijk zou er nog een andere liberale partij moeten zijn, voor mij was dit altijd D66 maja daar is ook niet veel van over.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39421800
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zit ff te denken welke kleur je dan krijgt. Rood+rood/groen+blauw (40:10:30)= Is dat geen paars????

ff photoshoppen......
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:57:00 #237
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39421892
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

[..]

Op zich vind ik dat ook geen gek idee, alhoewel de VVD het wel bij mij heeft afgedaan door het hele gezeik met Rita. Helaas is er geen beter alternatief.
Eigenlijk zou er nog een andere liberale partij moeten zijn, voor mij was dit altijd D66 maja daar is ook niet veel van over.
Voor mij heeft de vvd ok afgedaan. alleen het cda nog veel meer. En een echt links kabinet zie ik niet zitten. Bij de vvd hoop ik dan wel dat zalm en Verdonk worden geloost. Melanie Schultz aan de macht!. Dat is nou de enige vvd'er in wie ik vertrouwen heb.
Ik denk wel dat deze partijen samen een frisse wind kunnen organiseren. Geen kil JP utstraling. Meer kenniseconomie, alleen in woorden doet dit kabinet er wat me, in daden schandalig weinig. Is toch onze toekomst volgens dit kabinet?
Meer oog voor natuur en de vvd houdt de balans in de economie. Dat die goed blijft. Dan heb je een sociaal liberale regering met oog voor milieu. zou ik ok vinden. wel is de invulling natuurlijk afwachten. Dit kan leuk klinken, als ze het anders invullen is het alsnog drama.
And that is the news.''
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:57:23 #238
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_39421898
Beter paars dan wat we nu hebben.
Het meest conservatieve cabinet ooit.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:14:30 #239
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_39423534
Ik vond niks mis met Paars. Als Wim Kok nu de leider van de PvdA zou zijn zou ik ook niet veel tegen de PvdA hebben. En als fervent VVD stemmer pleit ik al jaren voor een kabinet met Groen Links. Regionaal verloopt die samenwerking altijd prima. Ik zou dan ook graag een kabinet zien met VVD en GL erin, maar dan /niet/ met Bos als premier. Het lijkt mij echter dagdromen
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:39:23 #240
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_39423961
Werkloosheid in Nederland

Niks mis met Paars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: