abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:03:40 #51
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39375715
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gewoon CDA stemmen nu, meest stabiele partij. Je weet waar je van op aan kunt, ze zwalken niet, niet opportunistisch.
je weet inderdaad wat je ervan op aan kunt. Steun verlenen aan chantage en mensen onder druk zetten. Wees er maar trots op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39375800
quote:
Gewoon CDA stemmen nu, meest stabiele partij. Je weet waar je van op aan kunt, ze zwalken niet, niet opportunistisch.
Dat ben ik volledig met je eens. Ze zijn eigenlijk het meest stabiel, geen gerommel binnen die partij, bij VVD wel, eerst vanwege Wilders, toen Hirsi Ali en later nog een hoop gedoe omtrent Verdonk.
Bovendien waren zij de grootste partij in de regering en Tweede Kamer, dus als ze wederom in de regering komen zullen (ongeacht hun coalitiepartner) de veranderingen niet al te groot zijn.
Ik weet dat mensen dat nu wel willen natuurlijk, maar plotselinge veranderingen (zoals een grote stap naar links bijvoorbeeld) komt Nederland niet ten goede.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_39375850
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

inderdaad, ze hadden bijna een onopgemerkte chantage door de kamer gekregen.
Daar zou ik inderdaad gelijk een beloning voor geven

En over een jaar hypocriet lopen miepen over het beleid van de regering dan.
Dat doet elke partij.
pi_39376069
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:00 schreef One_of_the_few het volgende:
ik waardeer ze er niet voor iig. Het gaat me even niet om de kleur. Om de handelswijze van een regering ten opxichte van haar burger. wil je dat je eigen overheid medeburgers chanteert, stem op deze mensen. Misschien met andere mensen aan het roer dat het beter is.
Ik neem het ook niet op voor ayaan. Ik kijk enkel naar de handeling van de overheid en vindt dat ronduit schandlig en te laag voor woorden.
Hoe groter die overheid is hoe groter de kans dat je die dingen krijgt.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:16:09 #55
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39376211
Ik vraag me af of ik strategisch (=PvdA) moet gaan stemmen of niet (in dat geval dus kleiner en linkser dan de PvdA)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:17:04 #56
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39376243
Ja of ik stem PNVD natuurlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39376349
Ik stem VVD.

Het huidige kabinet heeft goed werk gedaan vind ik, het gaat economisch weer beter, terwijl ze ook aan de toekomst denken. Links werkt gewoon niet, het zijn vaak korte termijn oplossingen. Geld uitgeven aan bijstandsmoeders, meer AOW etc, terwijl het probleem er niet mee wordt opgelost. Verder stem ik ook VVD omdat het beter is voor mijn toekomst (in de luchtvaart) Ik vind linkse partijen vaak erg kortzichtig, zeker als jonger iemand zijnde lijkt mij het beter om bijvoorbeeld VVD te stemmen. Bezuinigingen klinkt misschien negatief, maar de staatsschuld op laten lopen is nog veel slechter voor een land.
pi_39376442
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vraag me af of ik strategisch (=PvdA) moet gaan stemmen of niet (in dat geval dus kleiner en linkser dan de PvdA)
Strategisch stemmen zou ik persoonlijk nooit doen. Ik ga niet op de ene partij stemmen als ik het meer eens ben met een andere partij, alleen omdat ik verwacht dat die ene partij groter zal worden.
Ten eerste geef je die kleine partij daardoor nooit echt een kans, ongeacht of ze in de regering komen of niet, ook in de oppositie zullen ze dan minder sterk staan.
Ten tweede hou je zo jezelf voor de gek omdat je wellicht toch hoopt dat die partij veel zetels krijgt, terwijl je daar zelf niet aan wilde bijdragen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:25:51 #59
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39376574
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat doet elke partij.
dat miepen wel, chanteren op deze manier niet.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:26:38 #60
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39376601
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe groter die overheid is hoe groter de kans dat je die dingen krijgt.
puur technisch gezien wel ja. Blijkbaar gebeurt het dus bij een partij die een zo klein mogelijke overheid wil.
And that is the news.''
pi_39376668
Ik twijfel ontzettend of ik principiëel zal stemmen of pragmatisch. In het eerste geval wacht ik op een alternatief wat me aanstaat, of stem ik blanco. In het tweede geval stem ik VVD, omdat ik die partij een stuk minder erg vind dan de rest van de grote partijen. Maar in feite is het een pot nat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39376745
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik stem VVD.

Het huidige kabinet heeft goed werk gedaan vind ik, het gaat economisch weer beter, terwijl ze ook aan de toekomst denken. Links werkt gewoon niet, het zijn vaak korte termijn oplossingen.
Dat is dus onzin. De investeringen die rechts voor de toekomst doet zijn nihil. Er is in dit kabinet nauwlijks iets met milieu van de grond gekomen en feit is dat alleen als we dat doen we op de lange termijn een bepaald welvaarts niveau kunnen vasthouden.

De kabinet heeft alleen naar de pijpen van het MKB gedanst, onder het mom "dat is goed voor de lange termijn economie". Op macro economische schaal heeft het alleen weinig van doen en zeker niet voor de lange termijn.

De verhoudingen tussen bevolingsgroepen zijn op scherp gezet, onderwijs niveau daalt, en vergrijzingsproblematiek-in-de-hand-werkende maatregelen zoals de hypotheekrenteaftrek blijven zoals ze waren.

Nee, met dat argument kun je beter wat anders stemmen dan de VVD.
pi_39377089
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:51 schreef frankium het volgende:
VVD, omdat ik een bedrijf heb.
En je wilt liever iets minder (vennootschaps)belasting betalen?
pi_39377263
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik stem VVD.

Het huidige kabinet heeft goed werk gedaan vind ik, het gaat economisch weer beter, terwijl ze ook aan de toekomst denken. Links werkt gewoon niet, het zijn vaak korte termijn oplossingen. Geld uitgeven aan bijstandsmoeders, meer AOW etc, terwijl het probleem er niet mee wordt opgelost. Verder stem ik ook VVD omdat het beter is voor mijn toekomst (in de luchtvaart) Ik vind linkse partijen vaak erg kortzichtig, zeker als jonger iemand zijnde lijkt mij het beter om bijvoorbeeld VVD te stemmen. Bezuinigingen klinkt misschien negatief, maar de staatsschuld op laten lopen is nog veel slechter voor een land.
Denk je niet dat Nederland een roeibootje is op de oceaan van de internationale economie is dan? Welke recente maatregelen van dit kabinet hebben volgens jou dan geleid tot een betere economische situatie?
Welke standpunten van 'links' vind jij 'korte-termijn-denken' ? En als laatste; denk jij dat bijvoorbeeld het verslechteren van de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen een goed resultaat voor de toekomst is geweest van dit kabinet?
pi_39377698
quote:
Maar weten wel twee maal op rij coalitiepartners uit te zoeken die geen zin hebben om de rit uit te zitten.
pi_39378101
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:51 schreef frankium het volgende:
VVD, omdat ik een bedrijf heb.
wat een drogreden
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 30 juni 2006 @ 01:26:01 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_39378396
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Nee hoor ze helpen ook de zwakkeren, willen hogere uitkeringen, meer sociaal beleid enzo
Ok die stem ik dus niet Uitkeringen moeten gewoon verdwijnen of heel minimalistisch en door de staat gecontroleerd (oftewel geen cent meer geven dan nodig is)
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ja of ik stem PNVD natuurlijk
Die hebben goede punten , al zijn de punten die met kinderen te maken hebben dus echt om te kotsen

Ik denk dat ik voor de vvd ga, maar ik moet me nog orienteren welke mij op het moment het meeste aanstaat, dus het kan nog volledig veranderen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 01:31:18 #68
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_39378525
Ik wil een breedgedragen links/rechts-regering met de eerste partij en de tweede partij van het land (niet met de eerste, de derde en de zevende zoals nu). PvdA/VVD of PvdA/CDA dus. Ik ga dus w.s. PvdA stemmen. Ik verwacht een nek-aan-nek race tussen PvdA en CDA, maar heb een lichte voorkeur voor PvdA/VVD omdat ik het idee heb dat die breder gedragen wordt, en Bos en Rutte er naar mijn idee snel uit zulllen zijn. Hoewel Rutte zijn best doet om het anders te laten lijken.
iedereen is uniek behalve ik
pi_39379108
VVD!
Mark Rutte
pi_39379144
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:56 schreef kevin85 het volgende:
VVD!
Mark Rutte
waarom?
pi_39379266
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:58 schreef Sjizzel het volgende:

[..]

waarom?
Och..
Daar heb ik een heleboel redenen voor.
Zij streven mijn denkbeelden het beste na.
Ik zal ze niet allemaal plaatsen maar het komt er in het kort op neer dat ik denk dat de VVD de beste ideeen heeft mbt de economie en de diverse problematieken en issues in Nederland (de Hypotheekrenteaftrek, intergratieproblematiek en de sociale zekerheid etc.)
pi_39379325
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:56 schreef kevin85 het volgende:
VVD!
Mark Rutte
Bedenk goed wat je doet, Rutte is bij uitstek een politiek dier. En vanavond hebben gezien dat politiek haaks op het landsbelang staat. Na de afwijzing van Verdonk kan de VVD niet meer mijn steun rekenen.
pi_39379339
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:04 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Och..
Daar heb ik een heleboel redenen voor.
Zij streven mijn denkbeelden het beste na.
Ik zal ze niet allemaal plaatsen maar het komt er in het kort op neer dat ik denk dat de VVD de beste ideeen heeft mbt de economie en de diverse problematieken en issues in Nederland (de Hypotheekrenteaftrek, intergratieproblematiek en de sociale zekerheid etc.)
Vind je dat we het huidige integratie/immigratie-beleid moeten handhaven?
pi_39379354
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Bedenk goed wat je doet, Rutte is bij uitstek een politiek dier. En vanavond hebben gezien dat politiek haaks op het landsbelang staat. Na de afwijzing van Verdonk kan de VVD niet meer mijn steun rekenen.
Welke belangen staan hier tegenover elkaar dan?
pi_39379366
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Bedenk goed wat je doet, Rutte is bij uitstek een politiek dier. En vanavond hebben gezien dat politiek haaks op het landsbelang staat.
Ja, hier heb je opzich een punt.
Er bestaat echter wel een verschil tussen de belangen die de VVD nastreeft en de belangen die het ondergeschoven kindje D66 nastreefde.
Ik heb het idee dat het D66 allang niet meer ging om de inhoudelijkheid (immers, er was al een motie verworpen) maar dat het D66 ging om 'de zin doordrammen', en de buitenwereld laten zien dat zij wel degelijk ' daadkracht' hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')