quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:46 schreef Senang het volgende:
Vergeet het maar met je epileptisch verleden.
En dat zoeken ze ook niet even op he?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gewoon doen, keuring is zwaar. KMA is kut, maarja wie weet red je het.
(en over die epilepsie gewoon zwijgen)
nooit geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dat zoeken ze ook niet even op he?
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dat zoeken ze ook niet even op he?
Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]Volgens mij is dat zeker een punt voor afkeuring.
Op de keuring krijg je trouwens een piepjes test. Harde en zachte piepjes en opschrijven welke nummers/letters je hoort wisselend per oor. Eén fout te veel en je mag het jaar er op weer terug komen.
En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.
Misschien geld voor dit soort dingen net als voor goed gedrag dat zaken ouder dan 5 jaar niet worden mee gerekent.
Ik zou de afweging kunnen begrijpen maar aan de andere kant heb ik officieel geen eppilepsie meer. Maar dat is een punt wat ze tijdens de keuring maar mogen uitmaken, ik verwacht niet dat er hier op fok keurings artsen zitten dus tja we kunnen het ja nee spelletje blijven spelen. Wat dit punt betreft zullen we het toch niet kunnen oplossen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?
gevonden op http://www.refdag.nl/oud/jong/010512jong04.htmlquote:Slechts een op de negentig kandidaten belandt in de F-16-cockpit
Nee, een collega heeft geprobeerd om helicopter piloot te worden bij de marine.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?
Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
(en over die epilepsie gewoon zwijgen)
HAVO N&G afgerondquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.
Maar TS, wat is eigenlijk je vooropleiding?
Puperteit inderdaad een stomme foutquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:34 schreef Here2Stay het volgende:
In elk geval zou ik het gaan hebben over je puberteit ipv pupertijd om serieus over te komen..
Verder: succes!
kan je niets zinnigs melden. Alhoewel.. weet van sollicitatiegesprekken bij de marine (en dat betrof een kantoorfunctie, maar vanwege praktische redenen moest dat ook een militaire functie zijn) dat ze wel veel waarde hechten aan bv je gewicht. Ik moest als vrouw zijnde persé 50 kilo wegen en als ik dat niet deed, hoefde ik niet eens te komen.
Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLMquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:53 schreef MewBie het volgende:
Tijdens het gesprek met de psycholoog trouwens gewoon liegen over wat je wil gaan doen als je niet aangenomen wordt bij de luchtmacht.
Ik had bijv. geen vlieg opleiding als alternatief genoemt, en daar ben ik op afgekeurd![]()
Maar verder had ik wel de beste test resultaten tot dan toe van de groep waar we mee begonnen![]()
Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLM![]()
![]()
Maar je bent dus op slechts 1 verkeerd antwoord afgewezen? Het begint toch langzamerhand mythische vormen aan te nemen om te worden aangenomen
![]()
Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.
En dat moet gaan vliegenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.
Maar....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net naar het wervingsnummer gebeld en gevraagd wat de regels zijn omtrent epilepsie, en hou je vast: "Wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is, is dit geen belemmering voor de functie".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik mag dus nogsteeds door!![]()
Hehehe, moet niet, wilt wel heel graag. Maar het is meer dat ik blij ben dat het geen belemmering is, zat daar toch over in twijfel. En na de laatste 2 weken waarin ik eigenlijk alleen maar negatief nieuws heb gekregen was dit weer eens een meevaller.quote:
Pas op het moment dat ik op een keukentrapje sta. Is dat een probleem dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:27 schreef murp het volgende:
heb je hoogtevrees?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:31 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Pas op het moment dat ik op een keukentrapje sta. Is dat een probleem dan?![]()
Ik vind daarintegen turbulentie het leukste van vliegen. En alles wat snel gaat kan ik wel waarderen.
dat is idd een manier om te laten zien dat je ervan genezen bent.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:44 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik lees zojuist op de site die ik net op gaf dat er op een gegeven moment een E.E.G. wordt uitgevoerd en dat daar een stroboscoop aan wordt gezet. Uit ervaring weet ik dat dit wordt gebruikt om een epileptische aanval op te wekken. Ik mag dus verwachten dat ik hierbij kan aantonen dat ik er van genezen ben?
Vrees grote vrezen. Toen een kennis van mij door alle keuringen heen was en al trainingsvluchten had gedaan gingen ze preventief MRI oid doen en ontdekten ze een kleine vergroeiing aan een botje (zat een klein dingetje op die er niet op hoort ofzo) waarop hij werd ... afgekeurd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:46 schreef Senang het volgende:
Vergeet het maar met je epileptisch verleden.
Als je in een F16 er 2 a 3 seconden niet bij bent dan kan dat fataal zijn ouwe.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.
Misschien geld voor dit soort dingen net als voor goed gedrag dat zaken ouder dan 5 jaar niet worden mee gerekent.
Het gebeurt vandaag de dag nog steeds vaak dat piloten van gevechtsvliegtuigen een paar seconden blackout hebben. Over het algemeen is dat niet zo'n ramp, omdat die vliegtuigen zichzelf recht houden. Nouja, over het algemeen hequote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:21 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als je in een F16 er 2 a 3 seconden niet bij bent dan kan dat fataal zijn ouwe.
Dat valt wel mee, toelatingseis is een betapakket op HAVO of VWO niveau. Overigens kun je het als je niet kerngezond bent, of was, wel vergeten. Ruimtelijk inzicht en reactievermogen zijn criteria waarop geselecteerd wordt, net als aanleg voor vliegen natuurlijk. Je moet dus de kwaliteiten van een topsporter hebben wil je erdoor komen, en 99 van de 100 mensen hebben die niet. Ja, of je moet de dochter van een generaal zijn, dan kom je d'r ook.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:51 schreef Allochtoon het volgende:
Overigens is het lage toelatingspercentage ook gewijd aan het grote aantal imbecielen en sensatiedebieltjes die het gewoon even willen proberen, lijkt me.
Klopt, maar zeg nou zelf ook op die niveau's levert het onderwijs lomperds voort. Op de universiteit moest ik een meisje die politicologie doet uitleggen wat de NSB was.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, toelatingseis is een betapakket op HAVO of VWO niveau. Overigens kun je het als je niet kerngezond bent, of was, wel vergeten. Ruimtelijk inzicht en reactievermogen zijn criteria waarop geselecteerd wordt, net als aanleg voor vliegen natuurlijk. Je moet dus de kwaliteiten van een topsporter hebben wil je erdoor komen, en 99 van de 100 mensen hebben die niet. Ja, of je moet de dochter van een generaal zijn, dan kom je d'r ook.
Tuurlijk, dat is de reden dat je bent afgekeurd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:53 schreef MewBie het volgende:
Tijdens het gesprek met de psycholoog trouwens gewoon liegen over wat je wil gaan doen als je niet aangenomen wordt bij de luchtmacht.
Ik had bijv. geen vlieg opleiding als alternatief genoemt, en daar ben ik op afgekeurd![]()
Maar verder had ik wel de beste test resultaten tot dan toe van de groep waar we mee begonnen![]()
Ja, zeker. En nog leuk ook als je wat verder komt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:26 schreef gelly het volgende:
Nou ja, het is niet verboden om te dromen toch, het blijft voor velen een jongensdroomAlleen al de keuring is een hele belevenis.
Ik heb me laten vertellen (weet dus niet zeker of het klopt) dat ongeveer de helft van degenen die begint met een vliegopleiding bij de KLu afvalt. Veel blijven dan overigens wel bij de KLu, maar niet als vlieger. Zo zitten er onder verkeers- en gevechtsleiders nogal wat afgekeurde vliegers.quote:Overigens valt een groot gedeelte na de keuring alsnog af, na de eerste vlieglessen.
Zeker niet, ze hebben de grootste moeite om vacatures voor vliegers op te vullen momenteel bij de KLU.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.
Waarschijnlijk nemen ze dan door wat de mogelijkheden voor je zijn (ook afhankelijk van het resultaat van de fysieke testen die je moet doorlopen), maar ik vind dat er niet veel leuke officiersfuncties zijn binnen de KLU. Dan zou ik persoonlijk voor luchtverkeersleiding/luchtgevechtsleiding gaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef Black_Ninja het volgende:
En hallo daar weer allemaal. Sorry voor de late reactie maar ben net terug van 4 dagen België.
Bedankt voor de reacties hoewel sommige misschien niet helemaal serieus te nemen zijn leer ik toch elke keer weer een beetje. Over een weekje kan ik me gaan inschrijven (voorlichtingsavond) en dan gaat het circus beginnen. Hoewel ik er een redelijk gevoel bij hebt moet ik toegeven dat de kans erg klein is. Maar gelukkig heb ik nog wel andere opties die ik zie zitten binnen de KLu. Weet iemand toevallig hoe het is als je wordt afgekeurd maar je wel naar een andere fuctie wilt overstappen?
Luchtgevechtsleiding lijkt me wel wat maar ik kijk meer naar officier Avionica. Vind ik wel wat, gecombineerd met mijn elektrotechniek opleiding. Maarja smaken verschillen natuurlijk op dat gebied. En ik ben niet iemand die persé een extreem beroep moet hebben. Vlieger is natuurlijk super maar het is niet dat ik op zoek ben naar een aderaline rush begroep.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nemen ze dan door wat de mogelijkheden voor je zijn (ook afhankelijk van het resultaat van de fysieke testen die je moet doorlopen), maar ik vind dat er niet veel leuke officiersfuncties zijn binnen de KLU. Dan zou ik persoonlijk voor luchtverkeersleiding/luchtgevechtsleiding gaan.
Tuurlijk niet jonge, ik bedoel, als je met mach 2 vliegt dus 686 meter per seconde mis je die 2 km vast nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb hier dus voor gebeld mensen, en de luchtmacht zegt zelf dat ze het geen probleem vinden wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is. Je wordt ook getest met een stroboscoop en op die manier kunnen ze het opwekken. Als ze het niet lukt om het op te wekken ben je dus vrij van aanvallen. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Tuurlijk niet jonge, ik bedoel, als je met mach 2 vliegt dus 686 meter per seconde mis je die 2 km vast niet. En de laatste twee punten zijn op zich beide al reden om je af te keuren. En als landmacht officier in opleiding heb ik alles doorlopen vorig jaar dus weet er wel iets van.
Klopt. Bij de vliegmedische keuring wordt er tijdens het maken van een ECG inderdaad een stroboscoop aangerukt.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:00 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Je wordt ook getest met een stroboscoop en op die manier kunnen ze het opwekken.
kromme rug (op de grens van het toegestane)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:43 schreef Allochtoon het volgende:
Waar is men hier op afgekeurd of weet dit van kenissen, wel interessanter om te horen dan uitspraken zoals: "ik ken wel mensen die voor minder zijn afgekeurd" daar heeft de TS dus inhoudeijk niet zoveel aan.
eeeuh... als ze het niet lukt om op te wekken dmv een stroboscoop dan ben je vrij van aanvallen die opgewekt worden dmv een stroboscoop. dat wil niet zeggen dat je helemaal aanvalsvrij bent.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:00 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb hier dus voor gebeld mensen, en de luchtmacht zegt zelf dat ze het geen probleem vinden wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is. Je wordt ook getest met een stroboscoop en op die manier kunnen ze het opwekken. Als ze het niet lukt om het op te wekken ben je dus vrij van aanvallen. Maar we zullen zien.
Te iel gebouwd? 1,90 en 40 Kg ofzo? Of wat moet ik me er bij voorstellen? Klinkt namelijk erg bekentquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:39 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
kromme rug (op de grens van het toegestane)
lichaamsbouw (voldeed in de ogen van de keuringsarts niet, was te iel gebouwd)
gebroken vinger (was overigens volledig herstelt zonder beperkingen)
genoeg gekke dingen zo ?
Wat dat betreft ben ik ook erg benieuwd wat ze bij mij allemaal zullen vindenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:27 schreef Bob-B het volgende:
Oeh ze kunnen je al afkeuren op kromme tenen. Of heelveel mensen met hartruis plotseling en laten we het dan nog geeneens hebben over de fysio. Je zal niet de eerste zijn die opeens slappe knie of enkel banden blijkt te hebben. En je ogen en oren, ik had opeens een oogafwijking van 0.075niet genoeg, maar je wil eigenlijk niet weten wat ze aan je vinden.
Een collega van me destijds was goedgekeurd voor vlieger maar bleek een keer na het sporten een hartslag van over de 200 te hebben. Bleek dus later nog een hartafwijking te hebben..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik ook erg benieuwd wat ze bij mij allemaal zullen vindenIk voel me goed maar heb inmiddels begrepen dat dat lang niet altijd wilt zeggen dat je dan ook gezond bent.
![]()
Ik zal me best doen, ik weet alleen nog niet of ik dat hier doe of op een andere sectie op het fok forum maar dat laat ik nog wel weten.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:00 schreef Freeflyer het volgende:
Veel succes morgen. Hou je ons hier een beetje op de hoogte ?
Ik weet niet wat de luchtmacht er van vind dat ik hier mijn traject uit ga leggen en daarnaast post ik hier al jaren onder de naam Black Ninja, maar ik neem aan dat 2609 volgt na naam: in jouw pasport? En trouwens wat heeft dat verder met dit verhaal te maken?quote:Op maandag 10 juli 2006 22:31 schreef 2609 het volgende:
noemde je je daar ook black ninja dan zal je wel een grote kans maken![]()
Hehehe, true true...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:35 schreef HAL9000S het volgende:
Ah, je hebt nog een hele lange tijd te gaan... luchtmacht1 team, 1 taak, 1 vliegtuig.
Ja heb inderdaad begrepen dat die psychologen behoorlijk lastig kunnen zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:54 schreef THM het volgende:
Bij mij ging het ongeveer als volgt, na de smalltalk over wat als dit niet doorging:
Psycholoog: "Waarom wil je dit graag gaan doen?"
THM: Geeft een aantal redenen
Psycholoog: "Ja, maar waarom wil je dit nou echt gaan doen?"
THM: WTF? Dat zeg ik toch?
En einde oefening voor THM.![]()
Maar succes ermee.
Alleen weten zij ook net zo goed dat niemand perfect is en dat als je alles precies beantwoord zoals zij het willen dat je er dan ook niet doorheen komt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:04 schreef HAL9000S het volgende:
Gewoon zeggen wat ze willen horen en er een mooi verhaaltje omheen lullen, dan is het echt geen probleem om door die keuring heen te komen.
Dat valt wel mee... ben zelf ook 2 keer door de psychologische test heengekomen voor een functie bij het rijk, een goede kennis van me doet psychologische keuringen op de Marinekazerne in Amsterdam. Ook zij hebben strakke richtlijnen waar zij zich aan moeten houden en kunnen niet zomaar iedereen afkeuren. Je moet niet perfecte antwoorden geven maar een beetje die balans opzoeken, enthousiast en assertief overkomen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:07 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Alleen weten zij ook net zo goed dat niemand perfect is en dat als je alles precies beantwoord zoals zij het willen dat je er dan ook niet doorheen komt.
Hier was het toen voor mij al afgelopen!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:54 schreef THM het volgende:
- Er is een test voor ruimtelijk inzicht. Krijg je geloof ik een kompas en een 2d tekening van een vliegtuigje (ze blijven natuurlijk in de sfeer) en moet je aangeven welke kant dat vliegtuig op gaat ofzo.
1: Nee.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:07 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Alleen weten zij ook net zo goed dat niemand perfect is en dat als je alles precies beantwoord zoals zij het willen dat je er dan ook niet doorheen komt.
Plus geef op deze vraag maar eens het "juiste" antwoord:
Kies 1 van de 2 onderstaande antwoorden
Stelling 1:
Ik denk vaak negatief over mezelf.
Stelling 2:
Ik vind het leuk om andere mensen op hun fouten te wijzen.
Deze komt vaak voor in het onderzoek.
Dan is het je vast ook wel opgevallen dat de pedalen net andersom werkten als in een normaal vliegtuig. Juist om de mensen met vlieg- danwel simulatie-ervaring niet teveel voordeel te geven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:54 schreef THM het volgende:
- Er is een motoriek test, waarbij je een kruisje binnen een vierkantje moet houden, waarbij je kunt sturen met een soort joystick (1 as) en pedalen. Walk in the park als je veel flightsims gedaan hebt.
Lijkt me een sterk verhaal.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:02 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hoorde van een kennis het volgende verhaal:
Psycholoog: "Wanneer heb je voor het laatst gehuild"
Kandidaat: "Euuhhh, paar maandjes geleden"
Psycholoog: "En waarom heb je dan gehuild"
Kandidaat: "Me vriendin ging bij me weg en ik zag het allemaal even niet meer zitten"
Psycholoog: "Hmm, ok" Kruist daarna suicidaal aan op zijn formulier.
Einde oefening voor deze kandidaat![]()
Het was een keuze vraag. Geen open vraag. Gezakt! Next!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
1: Nee.
2: Ik vind het niet leuk maar wel noodzakelijk als mijn opbouwend kritiek zal bijdragen aan een betere of veiligere werksituatie.
Ik had nooit pedalen bij mijn flight simulator.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dan is het je vast ook wel opgevallen dat de pedalen net andersom werkten als in een normaal vliegtuig. Juist om de mensen met vlieg- danwel simulatie-ervaring niet teveel voordeel te geven.
Klopt PO1 staat voor Psychologisch Onderzoek 1, maar ze doen de eerste dag ook al gelijk wat andere onderzoekjes. Ben toch een beetje benieuwd waarom ik geen succes nodig heb? Je gaat er van uit dat ik het wel red? Thnx!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:28 schreef Bob-B het volgende:
po is trouwens psychologisch onderzoekMaar succes zal je niet nodig hebben.
Als je je tong in je mond kan houden en het kwijlen in bedwang, kan iedereen het halen. Stelt mijns inziens niets voor.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:19 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Klopt PO1 staat voor Psychologisch Onderzoek 1, maar ze doen de eerste dag ook al gelijk wat andere onderzoekjes. Ben toch een beetje benieuwd waarom ik geen succes nodig heb? Je gaat er van uit dat ik het wel red? Thnx!
Toch opvallend dat er dan slechts zo'n 1% door de keuring heen komt volgens de luchtmacht. Maar er zijn ook wel een hoop 17 jarige havo kinderen die het alleen stoer vinden om te komen kijken dat is waar.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Als je je tong in je mond kan houden en het kwijlen in bedwang, kan iedereen het halen. Stelt mijns inziens niets voor.
medische keuring, aac, op de kma en vto vallen ook nog zoveel mensen af. meer dan bij poquote:Op maandag 31 juli 2006 15:30 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Toch opvallend dat er dan slechts zo'n 1% door de keuring heen komt volgens de luchtmacht. Maar er zijn ook wel een hoop 17 jarige havo kinderen die het alleen stoer vinden om te komen kijken dat is waar.
Ik weet niet of de keuringen nog hetzelfde zijn als tien jaar geleden, maar toen viel ongeveer 75% af op de eerste keuringsdag.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:30 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Toch opvallend dat er dan slechts zo'n 1% door de keuring heen komt volgens de luchtmacht. Maar er zijn ook wel een hoop 17 jarige havo kinderen die het alleen stoer vinden om te komen kijken dat is waar.
De totaalkeuring mischien, maar niet door de psychologische tests.... als je een beetje normaal bent kom je daar echt makkelijk doorheen (no offense trouwens)quote:Op maandag 31 juli 2006 15:30 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal iedereen hier op de hoogte houden. Zal morgen iedergeval een post zetten met hoe het is gegaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:44 schreef arneaux het volgende:
Topic met grote interesse helemaal doorgelezen. Bij deze wil ik de TS veel succes wensen. Het lijkt mij wel leuk om te kijken of ik er überhaubt doorkom.
Hoe onnodigquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:07 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb vandaag gevraagd of het is toegestaan om verdere details vrij te geven over de toetsen maar ondanks dat dit officieel niet is verboden werd het me erg afgeraden. Ik kan dus nog wel wat vragen van mensen beantwoorden maar moet helaas me poging om mijn ervaringen hier te gaan opschrijven staken.
Ik wilde het toch voor de zekerheid vragen, en de mensen die hier dingen hebben geschreven zijn waarschijnlijk afgekeurd of zijn inmiddels al door de opleiding heen. Het werd me nu door het personeel wat mij keurt afgeraden, iets wat ik toch wel serieus neem tijdens de keuring.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:52 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hoe onnodigMensen hebben je hier toch ook tips gegeven.... ik had alvast wat kunnen onthullen over je lichamelijke testen in o.a. Soesterberg maar laat dan maar zitten.
Heb absoluut wat gehad aan de tips. Het was duidelijk te merken dat ik als enige goed was voorbereid. En dat heeft absoluut geholpen bij me testen. En ik wil ook absoluut andere mensen helpen die met het idee rond lopen om de selectie in te gaan, ik wil alleen niet dat ik me eigen ruiten ga in gooien door hier alles te vertellen en dat ik later wordt afgewezen omdat ik dat hier heb gedaan. Better safe then sorry noem ik datquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:15 schreef HAL9000S het volgende:
Naja, je moet het allemaal zelf weten natuurlijk... vind het alleen een beetje erg overdrevenHad je nou nog wat aan de tips hier?
Ze weten toch niet wie je bent? Anders maak je toch ff een kloon aan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb absoluut wat gehad aan de tips. Het was duidelijk te merken dat ik als enige goed was voorbereid. En dat heeft absoluut geholpen bij me testen. En ik wil ook absoluut andere mensen helpen die met het idee rond lopen om de selectie in te gaan, ik wil alleen niet dat ik me eigen ruiten ga in gooien door hier alles te vertellen en dat ik later wordt afgewezen omdat ik dat hier heb gedaan. Better safe then sorry noem ik dat![]()
Gaat die test van het geluid nou egt zo hard als dat oefenstukje op die site.. want als ik naar 1 koptelefoon luister kan ik het nog nouwelijks bijhouden.. zo snel gaat dat..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb absoluut wat gehad aan de tips. Het was duidelijk te merken dat ik als enige goed was voorbereid. En dat heeft absoluut geholpen bij me testen. En ik wil ook absoluut andere mensen helpen die met het idee rond lopen om de selectie in te gaan, ik wil alleen niet dat ik me eigen ruiten ga in gooien door hier alles te vertellen en dat ik later wordt afgewezen omdat ik dat hier heb gedaan. Better safe then sorry noem ik dat![]()
Ja hij gaat net zo snel, het enige voordeel dat je daar hebt is dat de spreker niet zo happerd en dat het geluidsniveau een stuk stabieler is. Als je dus die test op het internet aan kan kan je het daar ook aan, andersom is het moeilijk om een niveau aan te geven.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:53 schreef warchaser44 het volgende:
[..]
Gaat die test van het geluid nou egt zo hard als dat oefenstukje op die site.. want als ik naar 1 koptelefoon luister kan ik het nog nouwelijks bijhouden.. zo snel gaat dat..
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:16 schreef Freeflyer het volgende:
wat ben je ook een kneus!
denk je nou werkelijk dat ze de hele dagen fora bezoeken om te kijken wat daar geplaatst wordt en om daarna te kijken of dit toevallig door een van de mensen gedaan is die in de procedure zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |