quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:46 schreef Senang het volgende:
Vergeet het maar met je epileptisch verleden.
En dat zoeken ze ook niet even op he?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gewoon doen, keuring is zwaar. KMA is kut, maarja wie weet red je het.
(en over die epilepsie gewoon zwijgen)
nooit geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dat zoeken ze ook niet even op he?
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dat zoeken ze ook niet even op he?
Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]Volgens mij is dat zeker een punt voor afkeuring.
Op de keuring krijg je trouwens een piepjes test. Harde en zachte piepjes en opschrijven welke nummers/letters je hoort wisselend per oor. Eén fout te veel en je mag het jaar er op weer terug komen.
En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.
Misschien geld voor dit soort dingen net als voor goed gedrag dat zaken ouder dan 5 jaar niet worden mee gerekent.
Ik zou de afweging kunnen begrijpen maar aan de andere kant heb ik officieel geen eppilepsie meer. Maar dat is een punt wat ze tijdens de keuring maar mogen uitmaken, ik verwacht niet dat er hier op fok keurings artsen zitten dus tja we kunnen het ja nee spelletje blijven spelen. Wat dit punt betreft zullen we het toch niet kunnen oplossen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?
gevonden op http://www.refdag.nl/oud/jong/010512jong04.htmlquote:Slechts een op de negentig kandidaten belandt in de F-16-cockpit
Nee, een collega heeft geprobeerd om helicopter piloot te worden bij de marine.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?
Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
(en over die epilepsie gewoon zwijgen)
HAVO N&G afgerondquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.
Maar TS, wat is eigenlijk je vooropleiding?
Puperteit inderdaad een stomme foutquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:34 schreef Here2Stay het volgende:
In elk geval zou ik het gaan hebben over je puberteit ipv pupertijd om serieus over te komen..
Verder: succes!
kan je niets zinnigs melden. Alhoewel.. weet van sollicitatiegesprekken bij de marine (en dat betrof een kantoorfunctie, maar vanwege praktische redenen moest dat ook een militaire functie zijn) dat ze wel veel waarde hechten aan bv je gewicht. Ik moest als vrouw zijnde persé 50 kilo wegen en als ik dat niet deed, hoefde ik niet eens te komen.
Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLMquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:53 schreef MewBie het volgende:
Tijdens het gesprek met de psycholoog trouwens gewoon liegen over wat je wil gaan doen als je niet aangenomen wordt bij de luchtmacht.
Ik had bijv. geen vlieg opleiding als alternatief genoemt, en daar ben ik op afgekeurd![]()
Maar verder had ik wel de beste test resultaten tot dan toe van de groep waar we mee begonnen![]()
Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLM![]()
![]()
Maar je bent dus op slechts 1 verkeerd antwoord afgewezen? Het begint toch langzamerhand mythische vormen aan te nemen om te worden aangenomen
![]()
Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.
En dat moet gaan vliegenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.
Maar....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net naar het wervingsnummer gebeld en gevraagd wat de regels zijn omtrent epilepsie, en hou je vast: "Wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is, is dit geen belemmering voor de functie".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()