abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:45:34 #1
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_39365488
En jahoor, er is weer een eikel die zich gaat aanmelden voor vlieger bij de luchmacht

Over iets meer dan een week heb ik een voorlichtingsavond/sollicitatie avond voor de luchtmacht. Ik wil me gaan opgeven voor de functie vlieger. Ik vroeg me af wie hier allemaal wie hier allemaal nog meer zich wel eens hebben opgegeven voor deze functie en wat ik kan verwachten van de keuring en waar ze zoal op letten. Alhoewel ik een goed gevoel er over heb zit ik met een paar dingetjes waarvan ik denk dat ik op afgekeurd kan worden, namelijk

• Ik heb op jonge leeftijd epilepsie gehad (absances) maar ben daar tijdens de pupertijd overheen gegroeid en heb er sindsdien ook nooit meer last van gehad (al weer zo'n 10 jaar niet meer).

• Ik heb een extreem lichte vorm van pollen allergie, hoef geen druppels te gebruiken, heb geen tranende ogen ik weet alleen wel wanneer er pollen in de lucht zitten.

• Ik ben 1.80 en weeg 60 Kg oftewel heb last van ondergewicht.

Verder ben ik kerngezond, sportief, krachtig, gedreven en geestelijk stabiel. Mijn vraag is dus gericht aan de mensen die wellicht zelf vlieger zijn of die het keuringsproces hebben doorlopen. Verder ben ik ook wel benieuwd wat de ervaringen van mensen in de luchtmacht zijn.

Om het kort te maken, als je me iets kan vertellen over de luchtmacht en de vliegers keuring hoor ik het graag.

Thnx!
  • Domo Arigato!
    pi_39365514
    Vergeet het maar met je epileptisch verleden.
      donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:13 #3
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_39365540
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:46 schreef Senang het volgende:
    Vergeet het maar met je epileptisch verleden.
    Volgens mij is dat zeker een punt voor afkeuring.

Op de keuring krijg je trouwens een piepjes test. Harde en zachte piepjes en opschrijven welke nummers/letters je hoort wisselend per oor. Eén fout te veel en je mag het jaar er op weer terug komen.
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_39366109
    Gewoon doen, keuring is zwaar. KMA is kut, maarja wie weet red je het.

(en over die epilepsie gewoon zwijgen)
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
    pi_39366228
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Gewoon doen, keuring is zwaar. KMA is kut, maarja wie weet red je het.

En dat zoeken ze ook niet even op he?
    pi_39366276
    Zeker wel proberen natuurlijk.
    pi_39366338
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:

[..]

nooit geschoten is altijd mis.
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:15:44 #8
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39366520
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.

Misschien geld voor dit soort dingen net als voor goed gedrag dat zaken ouder dan 5 jaar niet worden mee gerekent.
    Domo Arigato!
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:00 #9
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39366570
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Volgens mij is dat zeker een punt voor afkeuring.

Op de keuring krijg je trouwens een piepjes test. Harde en zachte piepjes en opschrijven welke nummers/letters je hoort wisselend per oor. Eén fout te veel en je mag het jaar er op weer terug komen.
    Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?
    Domo Arigato!
    pi_39366612
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:15 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat je tijdens je pupertijd er overheen kan groeien, en dat is dus ook bij mij gebeurd. Ik vraag me dus af of ze hier rekening mee houden. Het staat in mijn medisch dossier dat ik er ook echt vanaf ben. Daarnaast zijn absances aanvallen waarbij je enkele seconden (2-3) even geen bewustzijn hebt maar wel gewoon in je laatste houding blijft. Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik gewoon door liep tijdens een aanval. Het is net alsof je in gedachte bent verzonken voor mensen die het zien.

Misschien geld voor dit soort dingen net als voor goed gedrag dat zaken ouder dan 5 jaar niet worden mee gerekent.
    En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:24:01 #11
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39366837
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze dat risico willen nemen met kisten die een x aantal miljoen euro kosten?
    Ik zou de afweging kunnen begrijpen maar aan de andere kant heb ik officieel geen eppilepsie meer. Maar dat is een punt wat ze tijdens de keuring maar mogen uitmaken, ik verwacht niet dat er hier op fok keurings artsen zitten dus tja we kunnen het ja nee spelletje blijven spelen. Wat dit punt betreft zullen we het toch niet kunnen oplossen.

Zijn er nog mensen met bijvoorbeeld keurings ervaring?
    Domo Arigato!
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:52:06 #12
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39368053
    quote:
    Slechts een op de negentig kandidaten belandt in de F-16-cockpit
    gevonden op http://www.refdag.nl/oud/jong/010512jong04.html
    Niet eerlijk bekennen dat ik het nog vind meevallen. Ik had van me neef (werk in een tank devisie) dat het 1 op de 400 was. Op de zelfde site las ik ook dat er zo'm 50-60 vacatures per jaar zijn voor de functie vlieger.
    Domo Arigato!
    pi_39368494
    Een vriend van me had het bijna gehaald. In de laatste test, de vliegtest, werd hij afgewezen.
    Geen idee wat de reden was. En kan je ook niet veel informatie geven eigenlijk
      donderdag 29 juni 2006 @ 21:06:19 #14
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39368718
    http://www.airwork.nl/kennisbank/selectie-klu.shtml
    Tja je kan natuurlijk ook met wat speurwerk gewoon de hele selectie + wat hulpmiddelen op internet vinden

Ik ben daar wel even zoet.
    Domo Arigato!
      donderdag 29 juni 2006 @ 21:10:59 #15
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_39368944
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Heb jij die test ook gehad? Ik begrijp wat er gebeurd maar kan me niet voorstellen of het makkelijk of moeilijk is, ik heb een redelijk goed selectief gehoor maar gaat het hier om uitzonderlijke gevallen of moet je toch echt wel goed er in zijn?
    Nee, een collega heeft geprobeerd om helicopter piloot te worden bij de marine.

In beide oren kreeg hij cijfers en letters te horen. Bij een lange piep moest hij de reeks in het linkeroor opschrijven en bij een korte piep degene in zijn rechteroor. Maar de gehele tijd kreeg hij dus in beide oren informatie te verwerken. Hij mocht toen 6 fout hebben en had er 7, en dat is meteen afkeuren en volgend jaar terugkomen.
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_39369070
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.

Maar TS, wat is eigenlijk je vooropleiding?
      donderdag 29 juni 2006 @ 21:16:58 #17
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39369232
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je moet een soort van contract tekenen, waarin je verklaart dat je niets over je gezondheid verhult. Als ze er ooit eens achter komen, kun je zelfs in de (militaire) cel terechtkomen.

Maar TS, wat is eigenlijk je vooropleiding?
    HAVO N&G afgerond
    met een beetje geluk (heb wat gezeik om een opdrachtje wat ik nog af moet maken) HBO Elektrotechniek afgerond.

Why?
    Domo Arigato!
      donderdag 29 juni 2006 @ 21:44:16 #18
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39370359
    Ik lees zojuist op de site die ik net op gaf dat er op een gegeven moment een E.E.G. wordt uitgevoerd en dat daar een stroboscoop aan wordt gezet. Uit ervaring weet ik dat dit wordt gebruikt om een epileptische aanval op te wekken. Ik mag dus verwachten dat ik hierbij kan aantonen dat ik er van genezen ben?
    Domo Arigato!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 00:34:58 #19
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_39376871
    In elk geval zou ik het gaan hebben over je puberteit ipv pupertijd om serieus over te komen..

Verder: succes!
    kan je niets zinnigs melden. Alhoewel.. weet van sollicitatiegesprekken bij de marine (en dat betrof een kantoorfunctie, maar vanwege praktische redenen moest dat ook een militaire functie zijn) dat ze wel veel waarde hechten aan bv je gewicht. Ik moest als vrouw zijnde persé 50 kilo wegen en als ik dat niet deed, hoefde ik niet eens te komen.
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      vrijdag 30 juni 2006 @ 00:58:07 #20
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39377672
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 00:34 schreef Here2Stay het volgende:
    In elk geval zou ik het gaan hebben over je puberteit ipv pupertijd om serieus over te komen..

Verder: succes!
    kan je niets zinnigs melden. Alhoewel.. weet van sollicitatiegesprekken bij de marine (en dat betrof een kantoorfunctie, maar vanwege praktische redenen moest dat ook een militaire functie zijn) dat ze wel veel waarde hechten aan bv je gewicht. Ik moest als vrouw zijnde persé 50 kilo wegen en als ik dat niet deed, hoefde ik niet eens te komen.
    Puperteit inderdaad een stomme fout

Goede tip over me gewicht. Ik heb erg veel moeite met aankomen maar ik ken wel wat manieren om iedergeval wat kilootjes aan te komen en wellicht richting die 65 Kg te gaan.

Iedergeval bedankt!
    Domo Arigato!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 01:53:21 #21
    46254 MewBie
    Uitstellen is een gave.
    pi_39379036
    Tijdens het gesprek met de psycholoog trouwens gewoon liegen over wat je wil gaan doen als je niet aangenomen wordt bij de luchtmacht.

Ik had bijv. geen vlieg opleiding als alternatief genoemt, en daar ben ik op afgekeurd
    Maar verder had ik wel de beste test resultaten tot dan toe van de groep waar we mee begonnen
      vrijdag 30 juni 2006 @ 08:50:29 #22
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39381512
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 01:53 schreef MewBie het volgende:
    Tijdens het gesprek met de psycholoog trouwens gewoon liegen over wat je wil gaan doen als je niet aangenomen wordt bij de luchtmacht.

Ik had bijv. geen vlieg opleiding als alternatief genoemt, en daar ben ik op afgekeurd
    Maar verder had ik wel de beste test resultaten tot dan toe van de groep waar we mee begonnen
    Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLM Maar je bent dus op slechts 1 verkeerd antwoord afgewezen? Het begint toch langzamerhand mythische vormen aan te nemen om te worden aangenomen
    Domo Arigato!
    pi_39381555
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Hmm, ok bedankt voor de tip. Ik wil absoluut vlieger worden het zij bij de Luchtmacht het zij bij de KLM Maar je bent dus op slechts 1 verkeerd antwoord afgewezen? Het begint toch langzamerhand mythische vormen aan te nemen om te worden aangenomen
    Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 30 juni 2006 @ 09:12:56 #24
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_39381927
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze zat aanmeldingen waardoor ze uitermate kritisch kunnen keuren.
    Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.

Maar....

Net naar het wervingsnummer gebeld en gevraagd wat de regels zijn omtrent epilepsie, en hou je vast: "Wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is, is dit geen belemmering voor de functie".

Ik mag dus nogsteeds door!
    Domo Arigato!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 09:23:11 #25
    128337 Eland
    I'm a middle-aged kid
    pi_39382108
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Begrijpelijk maar van wat ik zo hoor en lees is het gewoon niet mogelijk om er bij te komen.

Maar....

Net naar het wervingsnummer gebeld en gevraagd wat de regels zijn omtrent epilepsie, en hou je vast: "Wanneer de laatste aanval meer dan 2 jaar geleden is, is dit geen belemmering voor de functie".

Ik mag dus nogsteeds door!
    En dat moet gaan vliegen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')