abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39365504
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:45 schreef raistlin6 het volgende:
rouvoet ben ik overigens fan van. ik vind hem echt zo gaaf. (en ja, dat meen ik)
Ik vind hem ook een van de betere politici, niet populistisch, altijd scherp.
pi_39365533
Ga eens kijken naar de OP met zn allen
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:01 #128
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_39365534
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:44 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

Tijd was half acht, maar ja het kabinet is er nog niet uit, dus zodra er nieuws is gaat het verder op ned3
Maar net was daar toch al Ferry Mingelen te zien met vd Vlies? Toen hebben ze dus geen tijd genoemd?
pi_39365535
Ik wil weten hoe laat het begint.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:32 #131
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_39365549
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:46 schreef Mtijn het volgende:
Ga eens kijken naar de OP met zn allen
hahaha, uitstekend : )
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_39365569
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:45 schreef raistlin6 het volgende:
rouvoet ben ik overigens fan van. ik vind hem echt zo gaaf. (en ja, dat meen ik)
Het is wel iemand die zich doorgaans met de inhoud bezig houdt. Dat is wel fijn als je bedenkt dat tegenwoordig iedereen meer bezig is met hoe het overkomt....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39365580
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Maar net was daar toch al Ferry Mingelen te zien met vd Vlies? Toen hebben ze dus geen tijd genoemd?
Je kent Harry toch? altijd maar twijfelen en eromheen lullen, zal dus nog wel ff duren.
pi_39365592
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Rouvoet vind ik super. Alleen jammer dat hij bij de ChristenUnie zit.
Ik dacht ook 'die Christelijke invloed enzo heb ik niks mee dus heb ik niks aan die partij" maar als je dan bekiijkt wat voor punten er voortvloeien uit deze opvattiingen/levenswijze is het verdomd goed. Mijn stem kan hij alvast tellen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:49:25 #135
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39365603
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Rouvoet vind ik super. Alleen jammer dat hij bij de ChristenUnie zit.
zijn manier van politiek bedrijven is erg goed. Inderdaad, bepaalde standpunten zorgen ervoor dat ik er niet op zal stemmen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39365617
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef SCH het volgende:
Ik wil weten hoe laat het begint.
20:00 uur heb ik gehoord.

en de D66 ministers moeten er uit stappen als ze echt kerels zijn. En het kabinet moet eens stoppen met het verkeerde voorbeeld geven: als het niet loopt, moet je naar de koninging en vervroegde verkiezingen uitschrijven. Niet blijven zitten omdat jij dat wil. En dat is precies waar heel Nederland op kotst. En ik ook..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:50:28 #137
4177 Jojogirl
pi_39365631
Iemand die de streams ziet? Wie is die man in dat hele lichte pak en rode overhemd?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:50:45 #138
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39365639
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:21 schreef Plato1980 het volgende:
D66 stapt er uit en dus komt er een kabinet van een andere samenstelling.
Dat is nieuws dan. Partijen kunnen helemaal niet uit kabinetten stappen, er zitten geen partijen in het kabinet. Er zitten ministers in het kabinet, die toevallig wel of niet de steun hebben van de Kamer/partijen. De ministers gelieerd aan D66 zijn er ook nog niet eens uitgestapt, dus wat je zegt is bij voorbaat al niet waar.

Het enige wat partijen kunnen doen is, is de steun intrekken. Kabinetten hoeven helemaal geen afspiegeling te zijn van een kamermeerderheid. Als de SGP in zijn eentje een kabinet wil beginnen na nieuwe verkiezingen en dat krijgt gewoon de steun van een meerderheid van de Kamer/er worden geen moties van wantrouwen gesteund door een meerderheid, dan kan dat gewoon hoor. Net zoals het geen enkel probleem is als het kabinet enkel en alleen bestaat uit personen die geen verwantschap hebben met wat voor partij dan ook.

Om nog even terug te komen op dat veranderende kabinet. Er verandert dus helemaal niets aan dat kabinet. Het kabinet is ontstaan na een regeerakkoord. Dat regeerakkoord bestaat nog steeds, het kabinet blijft proberen dat akkoord uit te voeren, de plannen wel of niet gesteund door een meerderheid van de Kamer.
Het voortbestaan van een kabinet is niet afhankelijk van wel of niet een meerderheid in de Kamer vertegenwoordigt in het kabinet. Partijen kunnen er ook voor kiezen een coalitie te vormen met andere partijen zonder dat er personen van deze partij zitting nemen in het kabinet. Kabinetten worden in de parlementaire geschiedenis enkel en uitsluitend gevormd met mensen van partijen die een coalitie vormen omdat dat zo verrotte makkelijk is om je wensen met een steun van de Kamer er door te krijgen, niet omdat dat verplicht is.
Daarom gaat je argument van samenstelling ook niet op. Partijen vormen nu eenmaal niet een kabinet, dat doen personen. Dat er twee personen uit zouden stappen is geen argument. Toen Thom de Graaff opstapte, is dat ook geen argument voor nieuwe verkiezingen. Stel dat hij zou zijn vervangen door een VVD-minister, dan verandert er niets aan het kabinet. Deze VVD-minister voert niet het VVD-beleid uit, hij voert kabinetsbeleid uit. Net zoals de D66-minister niet enkel en alleen D66-plannetjes doorvoerde, hij hield zich bezig met kabinetsbeleid. Als nu de twee D66-ministers worden vervangen door die van het CDA en de VVD, dan is het nog steeds het beleid van het kabinet. Ministers en staatssecretarissen hebben geen partijpetjes op. Rutte stapt natuurlijk niet voor niets over naar de Kamer.

Als CDA en VVD nu een nieuw regeerakkoord sluit met bijvoorbeeld de LPF en er zo een nieuw kabinet ontstaat, dan heb je het over een nieuw kabinet en dan pas zou dat in strijd zijn met Schmelzer. Als je daarvan kunt spreken, want ongeschreven regels bestaan niet.
pi_39365642
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zijn manier van politiek bedrijven is erg goed. Inderdaad, bepaalde standpunten zorgen ervoor dat ik er niet op zal stemmen.
Noem eens wat concreets dan?
pi_39365656
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

en de D66 ministers moeten er uit stappen als ze echt kerels zijn. En het kabinet moet eens stoppen met het verkeerde voorbeeld geven: als het niet loopt, moet je naar de koninging en vervroegde verkiezingen uitschrijven. Niet blijven zitten omdat jij dat wil. En dat is precies waar heel Nederland op kotst. En ik ook..
Past natuurlijk wel in de huidige maatschappij, lekker egoïstisch
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:28 #141
4177 Jojogirl
pi_39365662
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Zijn ideeën zijn niet mijn kopje thee, maar verder, petje af...
pi_39365672
Is er wel eens eerder een kabinet geweest dat zo gehecht was aan het pluche?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:57 #143
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39365679
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef Senang het volgende:

[..]

Noem eens wat concreets dan?
abortus, drugsbeleid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39365690
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

Past natuurlijk wel in de huidige maatschappij, lekker egoïstisch
Juist daarom moeten ze het goede voorbeeld geven..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_39365691
quote:

[..]

Ik denk dat we al een tijdje kunnen zeggen dat de D'66 ministers geen kerels zijn.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:52 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39365705
Er moet echt eens een 'politiek voor dummies' topic/boek komen hoor. Ik snap zo ontzettend weinig van wat er nu gebeurd
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:53 #147
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39365707
quote:
. En het kabinet moet eens stoppen met het verkeerde voorbeeld geven: als het niet loopt, moet je naar de koninging en vervroegde verkiezingen uitschrijven. Niet blijven zitten omdat jij dat wil.
De meerderheid in de Tweede Kamer, dat is de meerderheid van het volk, wil dat het kabinet blijft zitten. Waar heb je het over?

Het kabinet heeft helemaal niets te willen als het parlement daar niet achter staat.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:56 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_39365710
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef Senang het volgende:

[..]

Ik dacht ook 'die Christelijke invloed enzo heb ik niks mee dus heb ik niks aan die partij" maar als je dan bekiijkt wat voor punten er voortvloeien uit deze opvattiingen/levenswijze is het verdomd goed. Mijn stem kan hij alvast tellen.
Tsjah, ik zou het wel overwegen, maar de kans is vrij groot dat ik toch weer bij de VVD uitkom.
pi_39365716
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Ik denk dat we al een tijdje kunnen zeggen dat de D'66 ministers geen kerels zijn.
Verdonk is toch de enige kerel?
pi_39365717
Kan iemand 't ff zeggen als het weer begonnen is? Dan kan ik mn WMP voor wat anders gebruiken ondertussen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')