abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 augustus 2006 @ 22:05:16 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41043879
Oh ja, vandaag belden ze ook eindelijk voor de buikband, had al meer dan een week geleden gemaild maar tot nu toe hadden ze niet gereageerd. Maar hij wordt opgestuurd O, ik verheug me er zo op Hopelijk kan ik hem na de bwc ook nog aan...

Schattig hè?

[ Bericht 11% gewijzigd door Rewimo op 21-08-2006 22:15:34 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:55:00 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_41052859
Ach, als je ooit gaat trouwen kun je hem ook nog onder je jurk aan, dat scheelt weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:39:33 #104
13151 crew  Rewimo
pi_41053554
't Kruis is ook zo elegant
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41057894
Worden jullie ingrepen (scopinaro, GBP, verwijderen van bult) alleen door ziekenhuizen uitgevoerd of ook door privé-klinieken? Ik lees dat het contact met ziekenhuizen vaak niet soepel verloopt, en mijn ervaringen met een privé-kliniek zijn uitstekend. Iedereen heeft er heel veel tijd en aandacht voor me gehad, ik mocht en mag langskomen wanneer ik wil, ik heb zelfs het persoonlijke nummer van de chirurg dat ik mag bellen als ik dat nodig vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:43:27 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_41058376
Ik denk dat het heel veel afhangt van welk ziekenhuis. In Belgie was het totaal anders geregeld dan in Nederland. Wij hebben bij Lemmens meteen een operatieafspraak kunnen maken, daar heb je zelf ook nog enigszins keuze in (ow, dat komt niet zo goed uit, kan het een weekje later)
Privéklinieken worden vaak niet vergoed door de ziektekostenverzekeringen, vandaar dat je vaak aan een ziekenhuis vast zit.

Maar er zijn zoveel verschillende ziekenhuizen, op elk ziekenhuis, maar ook op elke privékliniek is wel wat aan te merken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41059280
Ik weet niet hoe het met deze specifieke ingrepen zit, maar een BWC wordt ook bij een privé-kliniek vergoed. Natuurlijk zijn er ook slechte klinieken (waar 's avonds bijvoorbeeld geen back-up aanwezig is - levensgevaarlijk!), maar ik denk dat het grote verschil tussen (Nederlandse) ziekenhuizen en particuliere klinieken vooral de hoeveelheid beschikbare tijd en aandacht is, alleen al doordat er op een patiënt meer personeel aanwezig is.

Misschien is het toch iets om aan te denken als je nog correcties wilt? (Al kan ik me heel goed voorstellen dat een ziekenhuis toch veiliger voelt en dat je liever geholpen wordt door mensen die je al kent.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:14:01 #108
13151 crew  Rewimo
pi_41059352
Het zou mij niet zoveel uitmaken, mits de medische zorg gegarandeerd is en vooral het natraject (ik ken wat verhalen over complicaties - overigens meer gerelateerd aan de ingreep dan aan de kliniek of het ziekenhuis). En mits het vergoed wordt, want die bult kan ik nog wel financieren maar een bwc is van een andere financiële orde.
pi_41059632
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Het zou mij niet zoveel uitmaken, mits de medische zorg gegarandeerd is en vooral het natraject (ik ken wat verhalen over complicaties - overigens meer gerelateerd aan de ingreep dan aan de kliniek of het ziekenhuis). En mits het vergoed wordt, want die bult kan ik nog wel financieren maar een bwc is van een andere financiële orde.
Met de BWC komt het vast wel goed. Er zijn een paar verzekeraars die moeilijk doen, maar bij het merendeel zullen jullie ongetwijfeld op medische indicatie de ingreep geheel vergoed krijgen, ook bij privé-klinieken (en die hebben geen of amper wachttijd). Ik had voor mijn ingreep geen medische indicatie en ik heb nog een korting van duizenden euro's gekregen doordat mijn zorgverzekeraar afspraken had met de kliniek in kwestie. Dus als je nog correcties wilt laten doen die niet vergoed worden, dan is dat misschien ook een mogelijkheid.

Trouwens, Troel, bij een BWC wordt er ook wat vet weggehaald en vaak worden je spieren gereefd. Ik heb zeer zelden voorbeelden gezien van een ankerlitteken hierbij. Je kunt de ingreep ook combineren met liposuctie, als je bijvoorbeeld bang bent dat je heupen anders niet meer in proportie zijn. Wat is het toch fijn om in 2006 te leven.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:26:52 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_41059771
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met de BWC komt het vast wel goed. Er zijn een paar verzekeraars die moeilijk doen, maar bij het merendeel zullen jullie ongetwijfeld op medische indicatie de ingreep geheel vergoed krijgen, ook bij privé-klinieken (en die hebben geen of amper wachttijd). Ik had voor mijn ingreep geen medische indicatie en ik heb nog een korting van duizenden euro's gekregen doordat mijn zorgverzekeraar afspraken had met de kliniek in kwestie. Dus als je nog correcties wilt laten doen die niet vergoed worden, dan is dat misschien ook een mogelijkheid.

Trouwens, Troel, bij een BWC wordt er ook wat vet weggehaald en vaak worden je spieren gereefd. Ik heb zeer zelden voorbeelden gezien van een ankerlitteken hierbij. Je kunt de ingreep ook combineren met liposuctie, als je bijvoorbeeld bang bent dat je heupen anders niet meer in proportie zijn. Wat is het toch fijn om in 2006 te leven.
Hoe dan ook word ik straks gewoon een supermooie meid waar elke jongen achteraanloopt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41059820
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:26 schreef Troel het volgende:

Hoe dan ook word ik straks gewoon een supermooie meid waar elke jongen achteraanloopt
Jij hebt er zelf vast nog geen idee van hoe jij er uiteindelijk uit komt te zien!

Wat je ook gaat krijgen, is dat je je straks opnieuw moet gaan voorstellen aan mensen die je allang kent maar een tijdje niet gezien hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:29:08 #112
13151 crew  Rewimo
pi_41059843
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:26 schreef Troel het volgende:
Hm... dan mag Bert wel vast spieren gaan kweken
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:32:32 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_41059895
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij hebt er zelf vast nog geen idee van hoe jij er uiteindelijk uit komt te zien!

Wat je ook gaat krijgen, is dat je je straks opnieuw moet gaan voorstellen aan mensen die je allang kent maar een tijdje niet gezien hebt.
Dat moet nu ook al
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:33:18 #114
13151 crew  Rewimo
pi_41059918
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, da's lachen, ik liep met mijn vriendin (85 kilo kwijt inmiddels) in Schiedam, komt er iemand op haar af die haar alleen maar had herkend aan haar stem Was zó grappig om te zien, echt ogen op steeltjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:35:41 #115
13151 crew  Rewimo
pi_41063606
Leuk (en goed) nieuws van het WLS-forum

Iemand die in januari 2005 een gbp heeft ondergaan heeft vorige week een gezonde zoon gekregen, 50 cm en 3030 gram Hij heet Frank (mooie naam )
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:42:58 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_41063812
Da's een overduidelijk hongerwinter gewicht hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:01:57 #117
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_41073457
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
......Ik heb zeer zelden voorbeelden gezien van een ankerlitteken hierbij.......
Hoeveel voorbeelden heb je gezien dan?

De mensen die ik ken uit het ziekenhuis en die na WLS een BWC (leuk al die afkortingen trouwens)
ondergaan hebben dacht ik allemaal een mexicaans hoed (ofwel anker) gekregen. Incl. ikzelf
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_41074410
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:01 schreef Faat het volgende:

Hoeveel voorbeelden heb je gezien dan?
Inmiddels honderden. Ik heb nog het meest een vloeiende, vrij rechte lijn gezien die in het midden wat omlaag gaat. Ook heb ik aardig wat W-littekens gezien, terwijl er maar een paar ankerlittekens tussen zaten. En één keer heb ik zelfs een verticaal litteken gezien aan de zijkant! Maar dat was een heel rigoureuze BWC.

Wat me wel is opgevallen, is dat verschillende chirurgen vaak verschillende voorkeuren hebben.
quote:
De mensen die ik ken uit het ziekenhuis en die na WLS een BWC (leuk al die afkortingen trouwens)
ondergaan hebben dacht ik allemaal een mexicaans hoed (ofwel anker) gekregen. Incl. ikzelf
Weet je nog wat de reden daarvoor was? Veel overhangend vel boven de navel, te veel huid in de breedte over, te veel spanning op het litteken, huid die niet ver genoeg naar beneden getrokken kan worden?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:58:35 #119
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_41104372
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je nog wat de reden daarvoor was? Veel overhangend vel boven de navel, te veel huid in de breedte over, te veel spanning op het litteken, huid die niet ver genoeg naar beneden getrokken kan worden?
Volgens mij vertelde die chirurg me toendertijd dat het met zoveel overtollig huid noodzakelijk was
om ezelsoren te vermijden. (Ik zit even zwaar na te denken of de term echt ezelsoren was, maar
volgens mij zei hij het zo)

Wat we wel gemeen hadden was een behoorlijk groot litteken van de WLS, omdat het toen nog
maar nauwelijks laproscopisch gedaan werd. De chirurg (was in het AMC) heeft over dat litteken
gesneden verticaal naar beneden en dan bij bikinilijn een horizontale. En een nieuw naveltje gemaakt

Tijdens een verveelmomentje in mijn herstelperiode heb ik 135 hechtingen geteld
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:58:07 #120
13151 crew  Rewimo
pi_41166790
15 september gaat mijn bult in de prullenbak
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:59:44 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_41166834
Nee, je moet vragen of je hem mee mag nemen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:01:54 #122
13151 crew  Rewimo
pi_41166888
Ikke niet, zit al lang genoeg tegen dat ding aan te kijken
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:08:15 #123
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41167051
15 september is al vlot! Lekker hoor dan zal je je al weer een stukje slanker voelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:11:48 #124
13151 crew  Rewimo
pi_41167117
Ja, dat denk ik ook. Kan ik mijn buik tenminste zien
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:37:15 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_41248464
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:38:32 #126
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_41248494
Gefeliciteerd Troel, wat een mijlpaal!!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_41249655
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:42 schreef Troel het volgende:
Da's een overduidelijk hongerwinter gewicht hoor
Nou inderdaad, dat is meer dan een pond onder het gemiddelde geboortegewicht. Ongeveer vergelijkbaar met een kind van een moeder die doorgerookt heeft tijdens de zwangerschap, of inderdaad van een ernstig ondervoede moeder. Gelukkig maar dat statistiek niet toepasbaar is op individuele gevallen.

Ik snap niet dat jij hier zo licht over denkt, Troel. Het is toch niet zo heel raar dat babies van moeder met een malabsorptie daar consequenties van ondervinden? *Zonder* die operatie zouden ze er misschien uberhaupt niet zijn.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:43:20 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_41249787
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:37 schreef anneja het volgende:

[..]

Nou inderdaad, dat is meer dan een pond onder het gemiddelde geboortegewicht. Ongeveer vergelijkbaar met een kind van een moeder die doorgerookt heeft tijdens de zwangerschap, of inderdaad van een ernstig ondervoede moeder. Gelukkig maar dat statistiek niet toepasbaar is op individuele gevallen.

Ik snap niet dat jij hier zo licht over denkt, Troel. Het is toch niet zo heel raar dat babies van moeder met een malabsorptie daar consequenties van ondervinden? *Zonder* die operatie zouden ze er misschien uberhaupt niet zijn.
Ja, er er zijn zat mensen zonder die operatie die ook zulke kinderen baren. Die niet doorgerookt te hebben. Die geen rare dingen uitgehaald hebben tijdens de zwangerschap.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41253619
Lieve Troel, er is een statistisch verband tussen die operatie en een laag geboortegewicht. En ook tussen een laag geboortegewicht en allerlei gezondheidsproblemen op latere leeftijd. Ik vind het bijzonder dom dat je doet alsof dat niet zo is.

Dat betekent helemaal niet dat je je niet voort moet willen planten na zo'n operatie, of dat ik daar tegen ben ofzo, of dat ik het stom vind. Zoals ik al zei is het zonder een GBP voor veel vrouwen uberhaupt niet mogelijk om kinderen te krijgen en zoals jij of Rewimo al eens hebben gezegd is het voor zo'n kind misschien beter om dat dat risico van een lager geboortegewicht te lopen, maar wel een moeder te hebben die met haar lijf uit de voeten kan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:10:45 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_41253709
Je snapt volgens mij n iet echt wat ik je probeer duidelijk te maken. Ook zonder die operatie is er kans op een kind met zo'n laag geboortegewicht. Ga je die ouders er dan ook op wijzen dat er kans is op allerlei gezondheidsproblemen? Dat is het punt wat ik van jou zo vreemd vind.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:38:28 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41254603
Een GBP is trouwens iets heel anders dan wat Troel en Rewimo gehad hebben. Daarbij heb je gewoon veel minder kans op tekorten.
pi_41255954
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:10 schreef Troel het volgende:
Je snapt volgens mij n iet echt wat ik je probeer duidelijk te maken. Ook zonder die operatie is er kans op een kind met zo'n laag geboortegewicht. Ga je die ouders er dan ook op wijzen dat er kans is op allerlei gezondheidsproblemen? Dat is het punt wat ik van jou zo vreemd vind.
Troel, uiteraard is er variatie rondom het geboortegewicht en uiteraard zijn er mensen die van zichzelf kleinere kinderen krijgen dan gemiddeld. Maar nu komt ie: die kinderen hebben naar alle waarschijnlijkheid geen ongewoon laag geboortegewicht.
Waar ik het over heb is kinderen die door de omstandigheden in de baarmoeder een lager geboortegewicht hebben dan ze zouden hebben als ze in een 'gezonde' zwangerschap hadden gehad. Bijvoorbeeld omdat de moeder een malabsorptie heeft en het kind dus minder voedingsstoffen krijgt dan het eigenlijk zou moeten krijgen. Dat dat waarschijnlijk gebeurt zie je aan het feit dat kinderen van moeders die een GBP ondergaan hebben als groep lichtere kinderen krijgen dan het gemiddelde. Die kinderen hebben dus, in tegenstelling tot 'natuurlijk' lichte kinderen, wel een verhoogd risico door hun lagere geboortegewicht.

Een moeder die met een malabsorptie een kind van 6 pond krijgt, zou zonder die malabsorptie een kind krijgen wat ongeveer 10% zwaarder was. dat is wat maakt dat het kind risico loopt, niet eens het feit an sich dat het maar 6 pond is.

[edit- bij teruglezing kwam het denigrerend over en dat is helemaal niet mijn bedoeling]
pi_41256061
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een GBP is trouwens iets heel anders dan wat Troel en Rewimo gehad hebben. Daarbij heb je gewoon veel minder kans op tekorten.
Ik gebruik GBP hier als verzamelnaam, en bij mijn weten is Scopinaro een vorm van GBP. Waarbij je overigens wel degelijk een aanzienlijk risico loopt op tekorten, daarom worden de dames ook regelmatig gecontroleerd. Ik had begrepen dat het risico met een DS erbij kleiner is, maar die wordt bij een Scopinaro dacht ik niet gedaan? (Troel?)
pi_41256330
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:10 schreef Troel het volgende:
Ook zonder die operatie is er kans op een kind met zo'n laag geboortegewicht. Ga je die ouders er dan ook op wijzen dat er kans is op allerlei gezondheidsproblemen?
De vrienden/familie die ik heb met extreem lichte kinderen (allen geboortegewicht van rond de 2 kilo door vroeggeboorten en tweelingen) zijn inderdaad op de hoogte van de potentiele problemen van dat gewicht en van de vroeggeboorte, dat is toch niet zo vreemd? Ik weet ook dat mijn kinderen met hun geboortegewicht van boven de 4 kilo een verhoogd risico hebben op bijvoorbeeld diabetes, hoewel ik me afvraag of dat onderzoek goed is uitgevoerd (omdat het lastig is te corrigeren voor onontdekte zwangerschapsdiabetes, wat ook leidt tot zware babies en wat gerelateerd is aan diabetes bij de kinderen).

Het is ook helemaal niet zo dat ik de hele tijd alle zwangeren in mijn omgeving de les loop te lezen over het risico van roken, geen foliumzuur slikken, en weet ik veel wat. Ik val er alleen over dat jij lijkt te ontkennen dat er een risico is voor de kinderen van moeders met een malabsorptie.

En ik vraag me ook af waarom ik de hele tijd lamabsorptie tiep, misschien absorberen jullie stiekum lama's in mijn fantasie
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:19:37 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_41257634
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:28 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik gebruik GBP hier als verzamelnaam, en bij mijn weten is Scopinaro een vorm van GBP. Waarbij je overigens wel degelijk een aanzienlijk risico loopt op tekorten, daarom worden de dames ook regelmatig gecontroleerd. Ik had begrepen dat het risico met een DS erbij kleiner is, maar die wordt bij een Scopinaro dacht ik niet gedaan? (Troel?)
Wij hebben geen DS nee. Het probleem bij ons is dus ook dat mineralen verminderd opgenomen worden, omdat dat gedeelte dus niet bereikt kan worden vanuit de maag. Dat moet dus simpelweg met supplementen opgelost worden.
Scopinaro is overigens geen vorm van GPB.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41262230
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:19 schreef Troel het volgende:
Scopinaro is overigens geen vorm van GPB.
Ik dacht dat GBP de verzamelnaam was voor alle operaties waarbij een deel van het spijsverteringsstelsel omzeild wordt, en dat gebeurt bij Scopinaro toch ook? Een deel van de maag wordt wel heel drastisch gebypassed, dat wel

Maar ik zal me weer even inlezen, tis alweer een poosje geleden dat ik naar plaatjes heb gekeken van wat jullie nou precies hebben laten doen. MIsschien heb ik het verkeerd onthouden.
pi_41275641
TVP

ben me aan het orienteren voor WLS.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:38:55 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_41283945
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:35 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik dacht dat GBP de verzamelnaam was voor alle operaties waarbij een deel van het spijsverteringsstelsel omzeild wordt, en dat gebeurt bij Scopinaro toch ook? Een deel van de maag wordt wel heel drastisch gebypassed, dat wel

Maar ik zal me weer even inlezen, tis alweer een poosje geleden dat ik naar plaatjes heb gekeken van wat jullie nou precies hebben laten doen. MIsschien heb ik het verkeerd onthouden.
Je hebt de restrictieve technieken, zoals de lapband, de malabsorptie technieken zoals de bpd (scopinaro) zoals Rewimo en ik gehad hebben en de gecombineerde techniek, de GBP.

De lapband is een hulp bij het dieet, de patient kan slechts kleine hoeveelheden voedsel nuttigen. Dus afvallen.

Bij de BPD wordt er minder opgenomen dan dat er gegeten wordt. Kans op tekorten door het omzeilen van het eerste gedeelte van de dunne darm en 12-vingerige darm.

Dieet na BPD:

1 tot 3 maanden na operatie
kleine maaltijden, volgens een lijst met "verboden"
vanaf 5 a 8 weken na de operatie kan afhankelijk van hoe je maag je gedragen heeft naar de eerste lijst, de tweede lijst gevolgd worden, je mag dan wat meer dingen eten, maar er blijven dingen nog steeds "verboden". Of te wel, af te raden om te eten in grote hoeveelheden.

bij de GPB is voornamelijk restricitief (dus MINDER KUNNEN ETEN) maar met betere resultaten op lange afstand door de gastro-enterostomie tussen een zeer kleine pouch en het jujunum. Deze lokt namelijk een dumping syndroom uit bij zoetinname. Er wordt een nieuw maagresevoir gemaakt en een nieuwe kleine maag uitgang. Kortom, er kan minder in en het gaat er minder snel uit waardoor je dus langer een volg gevoel hebt. Daarnaast komt het eten direct daarna in de dunne darm en passeert het niet de gehele maag. Ook bij deze operatie heb je dus veel kans op tekorten, omdat ook hier een gedeelte van de darmen overbrugt wordt, waaronder het gedeelte waar de vitamines en mineralen opgenomen worden.

En dan voor de duidelijkheid nog even het dieet behorende bij de GPB:
Eerste 6 weken na de operatie enkel gepureerd voedsel, per maaltijd niet meer dan 2 eetlepels.
6-10 weken na de operatie malse voeding, geen brood/rood vlees en maximaal 4 eetlepels per maaltijd
na 10 weken vaste voeding, geen vetten en suikers. Hoeveelheid ter grootte van een voorgerecht.

BPD-info
GBP-info
octo, dit had je al in de mail overigens

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 29-08-2006 09:51:45 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:38:04 #139
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41292218
Ik hoef niet gepureerd te eten trouwens als ik thuis kom.

Even ter info dat dat niet bij elk ziekenhuis hetzelfde is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:10:42 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_41293338
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik hoef niet gepureerd te eten trouwens als ik thuis kom.

Even ter info dat dat niet bij elk ziekenhuis hetzelfde is.
Ik denk dat dat ook afhangt van de grootte van je maag en of het geniet wordt of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:23:50 #141
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41293735
Bij een GBP lijkt me toch dat de maag ongeveer dezelfde grote gemaakt wordt. Ik krijg hechtingen en nietjes geloof ik. En in Terneuzen is de regel dat je met vast voedsel uit het ziekenhuis komt.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:55:14 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_41294638
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Bij een GBP lijkt me toch dat de maag ongeveer dezelfde grote gemaakt wordt. Ik krijg hechtingen en nietjes geloof ik. En in Terneuzen is de regel dat je met vast voedsel uit het ziekenhuis komt.
Als de maag dezelfde grootte gemaakt wordt, heb je dus een maag met een inhoud van nagenoeg niets. Als er dan vast voedesl in gaat, dan heb je denk ik na 1 hap genoeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:46:00 #143
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41296045
Dat weet ik niet in de mijne passen nu nog teveel hapjes
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:56 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_41296163
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dat weet ik niet in de mijne passen nu nog teveel hapjes
Gewoon minder happen nemen, maar de grootte van de hap aanpassen

Dus in plaats van een theelepel een vlaschep ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:52:49 #145
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41361020
Maar ik heb eindelijk toestemming van Menzis. Eerst telefonisch omdat ik belde. En toen lag de brief ook al thuis!!!

Ik ben er erg blij mee en kan nu echt ernaar toe gaan leven.
4 oktober de dag dat mijn nieuwe leven begint!!!
pi_41361876
gefeliciteerd Bubseltje wat zal dat een opluchting zijn voor je.

Ik ben zelf nog moed aan het verzamelen om naar de huisarts te gaan. Ben bang dat ik weer 'afgscheept' word met een of andere dieetmethode of dat ik naar een dietiste gestuurd word. Ik ben nog nooit bij een dietiste geweest, maar ik denk dat ik zelf al zoveel van voeding af weet dat ik zelf bijna dietiste kan worden. Weet ook dondersgoed hoe het moet

Maagbandje is voor mij iig geen optie vanwege de grote kans op complicaties.

Nu heb ik gelezen dat er ene dr. Schweitzer (endocrinoloog) hier in Delft WLS'ers begeleid. Lijkt me wel een goede om eens een gesprek mee te hebben.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:23:28 #147
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41361985
Is een heel aardige man Octo. Hij heeft het wel heel druk.

Ik was ook zo bang voor de huisarts en die wilde ook een bandje voor mij maar liet de keuze aan de chirurg.
pi_41362068
Ik vind het super dat het nu ook echt gaat gebeuren, Bubseltje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 september 2006 @ 17:42:07 #149
13151 crew  Rewimo
pi_41399864
Bubsel, wat heerlijk voor je!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 september 2006 @ 14:56:54 #150
13151 crew  Rewimo
pi_41423731
Ik zit op mijn stoeipakje te wachten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 september 2006 @ 15:52:21 #151
13151 crew  Rewimo
pi_41551768
Zo, terug uit het ziekenhuis na de intake. Eerst bloedprikken, dat ging zomaar zonder problemen! Hup naald erin, bloed eruit, ik stond helemaal verbaasd (ik kan me andere taferelen herinneren).

Daarna het gesprek, had al zo'n lijstje ingevuld met allemaal vragen. Een wat??? Scopinaro??? Nooit van gehoord

Daarna kwam het verhaal over de operatie en dat blijkt toch best wel een hele ingreep te zijn. Ik mag 6 weken niet tillen en geen zwaar huishoudelijk werk doen (gelukkig heb ik een werkster ). Zeker de eerste twee weken (tot de eerste controle) niet werken, daarna in overleg met de pc. 6 weken mijn pakje dragen, was nog wel onduidelijk of dat ook 's nachts moet. Het mag wel uit met douchen Ook moet er de eerste dagen constant iemand bij me zijn (geen punt, 't is op vrijdag en Frank komt het hele weekend hier, daarna is mijn moeder in de buurt).

Het kan allemaal behoorlijk pijnlijk, gezwollen en strak zijn naderhand. Het zichtbare resultaat is na 3-6 maanden te bewonderen.

Nog even duidelijk laten aangeven dat ik allergisch ben voor penicilline en dat ik altijd erg misselijk word van narcose en dat was het dan. Volgende week donderdag bellen voor de opnametijd.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:26:12 #152
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_41558612
Klinkt bijna als een bwc joh

P.S. Tip van Sjak, als je misselijk wordt van de narcose vraag of ze je onder verdoving willen
brengen met propofol. Propofol = narcosemiddel dat minder bijwerkingen geeft. Goede tip

Sterkte ermee trouwens, dat je maar een mooi buikje mag krijgen straks
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 september 2006 @ 21:25:03 #153
13151 crew  Rewimo
pi_41563061
Die tip zal ik zeker meenemen! Tnx Enne, in het dieettopic werd naar je gevraagd
pi_41580511
Bubseltje, krijg je nou een maagverkleining?
Mijn vriendin ook, die wordt als het goed is in November geholpen. Tis iig met nietjes. Ik vind het doodeng! Wel heel goed van haar dat ze het doet, maar echt, ik hoop zo dat alles goed gaat!
Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 september 2006 @ 13:55:02 #155
13151 crew  Rewimo
pi_41582508
Is dat een Mason-operatie, CarOnline?
pi_41583033
Oh ik heb geen idee, zal haar vanavond even vragen. Ze wordt geholpen in Emmen.
Ze houdt een maag over, zo groot als een banaan zeg maar. En het is iig niet terug te draaien.
Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 september 2006 @ 14:22:14 #157
13151 crew  Rewimo
pi_41583436
Tja, ik vraag het even, omdat zo'n Mason nogal verouderd is. Maar als ze in Emmen wordt geopereerd denk ik dat het wel een andere operatie zal zijn. Kent ze het WLS-forum en de bijbehorende site?
  donderdag 7 september 2006 @ 15:15:28 #158
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41585143
Ja ik krijg ook een maagverkleining en een darm bypass GBP genaamd. Van mij mag de tijd trouwens wel opschieten want ik vind het nog maar lang duren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 september 2006 @ 15:18:29 #159
13151 crew  Rewimo
pi_41585238
Wachten duurt lang hè
pi_41588319
ik heb voor woensdag een afspraak met de huisarts gemaakt om eens te peilen hoe ze denkt over WLS. Ik hoop dat ik een verwijzing krijg naar dr/ Schweitzer want daar wil ik verder mee praten over WLS of een alternatief (als hij echt tegen WLS is).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 september 2006 @ 17:10:24 #161
13151 crew  Rewimo
pi_41588748
Zorg dat je het een en ander op papier hebt staan over verschillende WLS-ingrepen. Huisartsen zijn niet altijd goed op de hoogte van de mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld de info op de WLS-site uitprinten, daar staan de verschillende operaties goed uitgelegd.
pi_41608963
Heb het even nagevraagd, ze krijgt een sleeve. (Als ik het goed onthouden heb)
En geen darm bypass maar dat kan evt later nog altijd.

Sterkte met wachten Bubseltje!
Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 september 2006 @ 09:54:18 #163
13151 crew  Rewimo
pi_41609664
Ah een sleeve, dat werkt vaak prima inderdaad. En als het niet voldoende resultaat geeft kan er alsnog een DS van worden gemaakt. Wens haar succes!
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:51:12 #164
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41615509
Een ds na een sleeve werkt niet zo goed als in in keer schijnt. Waarom is nog niet bekend geloof ik.

Heel veel suc6 aan haar!

Wachten duurt erg lang maar nog maar 3 schoolweken
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 september 2006 @ 08:03:45 #165
13151 crew  Rewimo
pi_41697869
De 100 is in beeld Dat betekent dat op een paar ons na eenderde van me is verdwenen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 september 2006 @ 09:46:46 #166
13151 crew  Rewimo
pi_42039949
Helaas wil het nog niet zo erg met die 100, door de liposuctie hou ik kennelijk veel vocht vast.
pi_42070462
Vervelend Rewimo, hadden ze dit van tevoren ook aangegeven, dat je meer vocht vasthoudt?

Ik moet trouwens zeggen dat de tijd wel heel snel gegaan is. Dat jullie een jaar geleden geopereerd werden, het lijkt echt vel korter geleden.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 september 2006 @ 09:58:04 #168
13151 crew  Rewimo
pi_42070487
Het is omgevlogen ja En ik heb er nog steeds absoluut geen spijt van Die 50 kilo maken zoveel verschil Ik ben nog elke dag blij dat ik het heb gedaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 september 2006 @ 18:03:19 #169
13151 crew  Rewimo
pi_42081178

Wil iemand die even in de OP plakken voor me?
  zondag 24 september 2006 @ 20:48:40 #170
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42098516
eigenlijk een foto van september van vorig jaar en van nu rewimo
en troel ook
en ik heb nog steeds heel veel bewondering voor jullie
pi_42098733
Gedaan Rewimo .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 september 2006 @ 21:08:02 #172
13151 crew  Rewimo
pi_42099006
Tnx, schatje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 september 2006 @ 21:09:26 #173
13151 crew  Rewimo
pi_42099035
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:48 schreef babyfeet het volgende:
eigenlijk een foto van september van vorig jaar en van nu rewimo
en troel ook
en ik heb nog steeds heel veel bewondering voor jullie

Zo goed? Deze is van begin september
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 september 2006 @ 21:50:34 #174
13151 crew  Rewimo
pi_42099638
Schaam

Het was het verkeerde plaatje, schatje Sorry! Dit moet het zijn:

zondag 24 september 2006 @ 23:32:11 #175
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42101458
In een Woord GEWELDIG!! hoe jullie eruit zien echt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 07:45:08 #176
13151 crew  Rewimo
pi_42106037
Wat een verschil hè, babyfeet?
pi_42120907
Zo dames, wat een verschil Ik sta echt perplex. Ik wil de ingreep volgend jaar overleggen met mijn huisarts en kijken of ik de malle molen inga.
  maandag 25 september 2006 @ 22:01:16 #178
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42124140
quote:
Op maandag 25 september 2006 07:45 schreef Rewimo het volgende:
Wat een verschil hè, babyfeet?
ja echt wel jullie zien er echt goed uit hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:45:25 #179
13151 crew  Rewimo
pi_42138444
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:11 schreef QTPi het volgende:
Zo dames, wat een verschil Ik sta echt perplex. Ik wil de ingreep volgend jaar overleggen met mijn huisarts en kijken of ik de malle molen inga.
Lees je goed in. Veel huisartsen kennen niet alle ingrepen. Print desnoods het een en ander uit. Op het www.wlsinfo.nl vind je een overzicht van alle operaties. Succes vast!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 oktober 2006 @ 22:53:16 #180
13151 crew  Rewimo
pi_42295970
Bubseltje, ik wil je vast heel veel sterkte wensen voor woensdag! Ben je erg zenuwachtig?
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:10:35 #181
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42296798
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:53 schreef Rewimo het volgende:
Bubseltje, ik wil je vast heel veel sterkte wensen voor woensdag! Ben je erg zenuwachtig?
Tnx nu gaat het best goed met de zenuwen van de week niet zo. Nu ik weet dat ik mijn schoolhalfjaar opnieuw zal moeten doen is er al een deel druk af.

Morgen het huis opruimen en verder inpakken
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:22:34 #182
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42297352
heel erg veel succes bubseltje
pi_42331059
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:10 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tnx nu gaat het best goed met de zenuwen van de week niet zo. Nu ik weet dat ik mijn schoolhalfjaar opnieuw zal moeten doen is er al een deel druk af.

Morgen het huis opruimen en verder inpakken
Succes en heel veel sterkte!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42331274
Succes en sterkte gewenst
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:03:02 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_42331596
Succes en houd je taai!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42336971
Succes Bubseltje, ik zie dat je morgen(?) moet...

Veel sterkte.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42357865
Iemand enig idee hoe het met Bubseltje is? Ben erg benieuwd hoe de operatie is verlopen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:38:03 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_42358449
Ik weet niet in hoeverre Bubsel iemand gevraagd heeft ons op de hoogte te houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:00:15 #189
13151 crew  Rewimo
pi_42432705
Nee, weet ik ook niet, op het WLS-forum staat ook niets helaas...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:56:37 #190
13151 crew  Rewimo
pi_42447532
En daar stond inmiddels wel het een en ander

Alles is goed verlopen, operatie is laparoscopisch gedaan (5 gaatjes), maagsonde is er al uit, alsmede 1 infuus. Helaas was de vla wel verkeerd gevallen (vla zonder suiker hopelijk) maar verder ziet het er goed uit
pi_42447823
Fijn dat je het even doorgeeft Rewimo, het lijkt dus wel goed te zijn gegaan..

Hopen dat ze zich snel weer wat beter voelt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:11:21 #192
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42478440
Ohw spannend is Bubseltje inmiddels geopereerd

Bubseltje als je terug bent en dit leest, alsnog van harte beterschap en heel veel sterkte voor de komende tijd gewenst!!
Dat de kilo's er maar af mogen vliegen!!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 9 oktober 2006 @ 00:18:03 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42499239
Nu op BBC3: the 34 stone teen, over een tiener die een maagoperatie heeft gekregen. Ze wordt van week tot week gevolgd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 07:26:48 #194
13151 crew  Rewimo
pi_42502327
Hm, ik heb geen BBC3 en om die tijd lig ik in bed Maar bedankt voor het melden!
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:49:57 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42502815
Het was best heftig, 34 stone is 216 kilo.
Helaas volgden ze niet haar hele transformatie, op het einde was ze 24 kilo afgevallen, maar het gaf wel een goed beeld van waar je aan begint met zo een ingreep. Ik vond het ook wel schokkend, het lijkt wel alsof het niet kan zonder (ernstige) complicaties. Je moet wel errg vastberaden zijn voor je eraan begint.
Ik wens iedereen hier die het heeft gedaan (wat voor type operatie dan ook) heel veel sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 09:08:25 #196
13151 crew  Rewimo
pi_42503070
Het kan best zonder complicaties, op het WLS-forum zie je daar genoeg voorbeelden van. Maar helaas komen (soms ernstige) complicaties ook voor. Het blijft kiezen tussen de risico's van ernstig overgewicht of die van een operatie. Gelukkig ben ik er zonder complicaties afgekomen en ik heb dus ook absoluut geen spijt van mijn keuze Overigens hebben de meeste WLS-ers, ook diegenen die wèl complicaties gekregen hebben, geen spijt van hun operatie. Je krijgt er zoveel voor terug!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 12:55:55 #197
13151 crew  Rewimo
pi_42508077
Berichtje over Bubsel: alles gaat goed en ze mag morgen of woensdag naar huis zoals het er nu uitziet
pi_42509980
Goede berichten Bubsel!! Fijn dat de operatie achter de rug is en je hopelijk morgen al lekker thuis verder kan herstellen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:08:25 #199
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42543671
Ik ben thuis

Het is allemaal wennen maar het gaat goed het was wel sojavla maar het lag niet aan het feit van suiker ofzo ik at te snel.

Ik zal later meer schrijven ben nu nog wat moe.
pi_42543735
Bubseltje, fijn wat van je te horen, en ik hoop dat je je snel wat beter voelt joh..
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:12:35 #201
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42543812
De moeheid is vooral van het slaapgebrek komt wel weer goed
pi_42544320
Bubsel, wat fijn dat alles goed is gegaan. Lekker rustig aan doen nu he (die kilo's smelten nu vanzelf wel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')