Dat kwam omdat jij het deed voordoen alsof het een compleet onschuldige jongen was.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Achteraf nuanceer je het, ik hoop maar dat je dat ook meent.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Had Israel maar beter moeten nadenken na hun massamoord in de Palestijnse strand waar kinderen de dood vonden
Dus eigenlijk meen je het wel, wat is het nou, stiekem omdat het een 'kolonist' was, vind je het wel terecht. Zeg het maar gewoon, weten wij ook hoe jij erover denkt, je was toch niet meer politiek correct sinds Pim Fortuyn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kwam omdat jij het deed voordoen alsof het een compleet onschuldige jongen was.
Nee, moorden daar ben ik sowieso op tegen, dat moet je wel weten van me Pracissor naar jaren van discussies. Dit valt me erg vies tegen van je, het zegt bijna meer over je vooroordelen dan over mij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus eigenlijk meen je het wel, wat is het nou, stiekem omdat het een 'kolonist' was, vind je het wel terecht. Zeg het maar gewoon, weten wij ook hoe jij erover denkt, je was toch niet meer politiek correct sinds Pim Fortuyn?
Dan lijkt het me overduidelijk dat de Hamas politici ook opgepakt mogen worden. Deel van een terroristische organisatie. Bovendien is Israel zo vriendelijk geweest om ze niet gelijk te executeren zoals bij die 18-jarige jongen (die wel overduidelijk een burger is) wel gebeurt is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je over twijfelen, het was wel een bezetter. Deel uitmakend van de bezettingsmacht.
behalve als het een "bezetter" is in jouw ogen, want dan is het een ligitiem doelwit...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, moorden daar ben ik sowieso op tegen,
Militaire doelen zijn zeker legitiem. Alleen in casu was het geen militair, (ja die andere wel)quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
behalve als het een "bezetter" is in jouw ogen, want dan is het een ligitiem doelwit...![]()
Het punt is dat bezetting en verzet rekbare begrippen zijn. Wat voor de één de bezetter is, is voor de ander de legitieme regering.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
behalve als het een "bezetter" is in jouw ogen, want dan is het een ligitiem doelwit...![]()
Ik ging daar op voorhand van uit ja, maar dit komt allemaal erg dubieus over, als jij het me goed uitlegt, kan ik je tenminste begrijpen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, moorden daar ben ik sowieso op tegen, dat moet je wel weten van me Pracissor naar jaren van discussies. Dit valt me erg vies tegen van je, het zegt bijna meer over je vooroordelen dan over mij.
Dus een kind wat met zijn ouders in een nederzetting woont, is een legitiem doelwit om te ontvoeren en vermoorden?quote:Je moet eerlijk wezen het was niet een doodnormale burger, dat moet jer dan wel bij vermelden, niet dat het voor de rest uitmaakt.
Israel heeft een aanval gepleegd op de hele bevolking maar via middel op een elektriciteitscentralequote:Op donderdag 29 juni 2006 12:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
Nee, dat staat er duidelijk. Ontvoeren zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar moorden niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef Pracissor het volgende:
Dus een kind wat met zijn ouders in een nederzetting woont is een legitiem doelwit om te ontvoeren en vermoorden?
Die aanval is volgens jou vergelijkbaar met de zesdaagse oorlog?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel heeft een aanval gepleegd op de hele bevolking maar via middel op een elektriciteitscentrale![]()
jah zeker wetenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die aanval is volgens jou vergelijkbaar met de zesdaagse oorlog?
Volgens veel Moslims en Pallies zijn alle joden bezetters, en moet Israel van de kaart worden geveegd, samen met alle Joden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het punt is dat bezetting en verzet rekbare begrippen zijn. Wat voor de één de bezetter is, is voor de ander de legitieme regering.
volgens vele mensen zijn de Israelische leger terroristenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Cairon het volgende:
[..]
Volgens veel Moslims en Pallies zijn alle joden bezetters, en moet Israel van de kaart worden geveegd, samen met alle Joden.
Mutant vind dat Israel een bezettende macht is, en vind dat alle joden bezetters zijn... ergo volgens mutant is iedere jood een legitiem doelwit.
En waarom het ontvoeren van kinderen wel, als ze hun niet mogen vermoorden, waarmee zouden ze dan kunnen dreigen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er duidelijk. Ontvoeren zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar moorden niet.
Waarbij men vergeet dat Israël als gevolg van de door de Arabische landen begonnen oorlogen bepaalde gebieden bezet heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Cairon het volgende:
[..]
Volgens veel Moslims en Pallies zijn alle joden bezetters, en moet Israel van de kaart worden geveegd, samen met alle Joden.
en dus moeten en mogen ALLE joden dood want ze zijn ineens ALLEMAAL bezetters geworden?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarbij men vergeet dat Israël als gevolg van de door de Arabische landen begonnen oorlogen bepaalde gebieden bezet heeft.
Dat heet dus indoctrinatie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Meki het volgende:
Ik zie Palestijnen niet opzettelijk baby´s en kinderen doodmaken
Israel wel . bron en foto laat ik niet zien dat is afschuwelijk om te zien
Je zou eens wat boeken over het Palestijns-Israélisch conflicht moeten lezen Meki, daar zou je echt heel veel van op kunnen steken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Meki het volgende:
Als Israel dat opzettelijk zou willen doen dan bombardeerden ze elke school in heel de palestijnse gebieden plat. Het ironische is juist door de militaire macht van Isreal dat land tegengehouden wordt om effectief op te treden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Meki het volgende:
ik weet allesquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je zou eens wat boeken over het Palestijns-Israélisch conflicht moeten lezen Meki, daar zou je echt heel veel van op kunnen steken.
dat hebben de Palestijnen ookquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als Israel dat opzettelijk zou willen doen dan bombardeerden ze elke school in heel de palestijnse gebieden plat. Het ironische is juist door de militaire macht van Isreal dat land tegengehouden wordt om effectief op te treden.
Misschien hebben ze zo met het ontvoeren van kopstukken wel een mooi middel in handen.
Meki weet allesquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:16 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet alles
ik kies ook geen KANT
ik kies de kant van ONSCHULDIGEN
en ik zie dat Israel een sport maakt om onschuldigen te doden
Dan ben je de eerste die er in is geslaagd om het Palestijns-Israëlisch conflict geheel te doorgronden. Tijd voor een Nobelprijs dus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:16 schreef Meki het volgende:
ik weet alles
Suggereer je nu dat de israelis hetzelfde mogen doen als wat die palestijnse ontvoerders deden met die kolonist?quote:
Hen niet terug te geven. Onderhandelingspositie verstevigen heet dat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
En waarom het ontvoeren van kinderen wel, als ze hun niet mogen vermoorden, waarmee zouden ze dan kunnen dreigen?
Zal ik deze poging tot smaad eens even ergens gaan melden?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Cairon het volgende:
[..]
Mutant vind dat Israel een bezettende macht is, en vind dat alle joden bezetters zijn... ergo volgens mutant is iedere jood een legitiem doelwit.
Doen ze niet hetzelfde dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat de israelis hetzelfde mogen doen als wat die palestijnse ontvoerders deden met die kolonist?
die 64 politici zullen niet met een kogel door hun hoofd gevonden worden nee..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Doen ze niet hetzelfde dan?
Beide kampen vermoorden onschuldige mensen.
De ene partij heeft echter tanks waar de andere kant het met primitive wapens moet doen.
maar vriendelijk zullen ze ook niet behandeld worden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
die 64 politici zullen niet met een kogel door hun hoofd gevonden worden nee..
nope dat is in het voordeel van israel.quote:Dat de palestijnen slecht bewapend zijn.. is dat israels probleem? Ja in zoverre dat de publieke opinie israel tegenhoudt om alle palestijnen onder te schoffelen, want ze zijn zo zielig enz..
Dus je geeft toe dat Israel eigenlijk een moordmachine is die slechts tegengehouden wordt door een zeer dunne grens, te weten de publieke opinie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
die 64 politici zullen niet met een kogel door hun hoofd gevonden worden nee..
Dat de palestijnen slecht bewapend zijn.. is dat israels probleem? Ja in zoverre dat de publieke opinie israel tegenhoudt om alle palestijnen onder te schoffelen, want ze zijn zo zielig enz..
Als jij opgepakt wordt voor openbare dronkenschap word je ook niet vriendelijk behandeld door de politie.. maar wel correctquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
maar vriendelijk zullen ze ook niet behandeld worden.
Het voortslepen van dit conflict is niet in het voordeel van israel.. (of de palestijnen) Je mag uit die laatste zin halen dat israel het ZOU kunnen doen, niet meer niet minder. EN dat de publieke opinie, voornamelijk steun uit amerika Israel tegenhoudt.quote:nope dat is in het voordeel van israel.
Maar kan ik nu uit je laatste zin suggereren dat Israel de palestijnen maar onder moet schoffelen?
correct onder druk van de publieke opinie bedoel je.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als jij opgepakt wordt voor openbare dronkenschap word je ook niet vriendelijk behandeld door de politie.. maar wel correct
[..]
Hetzelfde Amerika dat Israel van wapens en geld voorziet.quote:Het voortslepen van dit conflict is niet in het voordeel van israel.. (of de palestijnen) Je mag uit die laatste zin halen dat israel het ZOU kunnen doen, niet meer niet minder. EN dat de publieke opinie, voornamelijk steun uit amerika Israel tegenhoudt.
De strategie die de palestijnen gebruiken steunt op juist die publieke opinie ook. Als die steun wegvalt.. wat hebben de palestijnen dan voor kans? nul komma nul militair gezien. Het nederlandse leger is ook een moordmachine, dat is een leger nou eenmaal als je alle fijnzinnigheden wegstript.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat Israel eigenlijk een moordmachine is die slechts tegengehouden wordt door een zeer dunne grens, te weten de publieke opinie.
Het verschil is dat Nederland zich enigszins bepaalde interntionale regels aantrekt, ongeacht wat de publieke opinie ervan vind.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
De strategie die de palestijnen gebruiken steunt op juist die publieke opinie ook. Als die steun wegvalt.. wat hebben de palestijnen dan voor kans? nul komma nul militair gezien. Het nederlandse leger is ook een moordmachine, dat is een leger nou eenmaal als je alle fijnzinnigheden wegstript.
Bekijk het eens zo..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hetzelfde Amerika dat Israel van wapens en geld voorziet.
Omdat de bulldog telkens het hokje van het keffertje kapot maakt of gebruikt om op te plassen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bekijk het eens zo..
de palestijnen als klein keffertje en israel als grote bulldog aan een ketting van publieke opinie. Zolang die ketting er is kan het keffertje makkelijk de bulldog uitdagen. Breekt de ketting, dan is het keffertje de lul... ALS de bulldog boos is tenminste. Het keffertje hoeft de bulldog niet te provoceren, maar waarom doet het dat?
internationale regels is publieke opinie geformaliseerd. En in de halve oorlogssituatie waarin israel zich constant bevindt worden er regels overtreden. Logisch als je vecht voor je voortbestaan. Idem voor de palestijnen, maar die lijken niet door te hebben dat ze vechtend geen kans hebben...quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verschil is dat Nederland zich enigszins bepaalde interntionale regels aantrekt, ongeacht wat de publieke opinie ervan vind.
vanuit de ogen van het keffertje: Wat doet die dikke bulldog in mijn territorium?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bekijk het eens zo..
de palestijnen als klein keffertje en israel als grote bulldog aan een ketting van publieke opinie. Zolang die ketting er is kan het keffertje makkelijk de bulldog uitdagen. Breekt de ketting, dan is het keffertje de lul... ALS de bulldog boos is tenminste. Het keffertje hoeft de bulldog niet te provoceren, maar waarom doet het dat?
de oplossing is inderdaad ophouden met vechten, helaas hebben we hier te maken met twee wel hele koppige partijen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
maar die lijken niet door te hebben dat ze vechtend geen kans hebben...
kip-ei.. idd.. daarom denk ik ook niet dat er een oplossing komt.. maar ik snap niet dat er nog steeds palestijnen geloven in een gewelddadige actie tegen israel. gebruik je hoofd, dat kun je niet winnen. zelfs nu al niet terwijl israel zo terughoudend optreed (militair gezien).quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de bulldog telkens het hokje van het keffertje kapot maakt of gebruikt om op te plassen.
Dat zou nogal tegenstrijdig zijn. Door het overschreiden van die regels worden er dus regels genegeerd die gebaseerd zijn op de publieke opinie. Dat houd in dat de publieke opinie er dus uiteindelijk helemaal niets over te zeggen heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
internationale regels is publieke opinie geformaliseerd. En in de halve oorlogssituatie waarin israel zich constant bevindt worden er regels overtreden. Logisch als je vecht voor je voortbestaan. Idem voor de palestijnen, maar die lijken niet door te hebben dat ze vechtend geen kans hebben...
Klopt. Hamas had zichzelf daarvoor een eenzijdige wapenstilstand opgelegd. Hoewel Hamas niet achter de gevangenneming van die soldaat zat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Meki het volgende:
maar vergeet niet dat de soldaat is ontvoert na de massamoord op het Palestijnse strand door Israelische terroristen
Omdat Israel geen onafhankelijk UN onderzoek toestaat.quote:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt. Hamas had zichzelf daarvoor een eenzijdige wapenstilstand opgelegd.
[..]
Omdat Israel geen onafhankelijk UN onderzoek toestaat.
Over wat ze nu doen ga ik maar niet reageren. Het is gewoon bij de beesten af. En de wereld kijkt ernaar met de armen over elkaar. Niet in de laatste plaats omdat de VS elke poging van de VN daartoe saboteert met een veto.
Je vind het een goed plan wat er nu gaat gebeuren?quote:
Het is natuurlijk één en al ellende, voor beide partijen, maar ik vind het lachwekkend hoe eenzijdig onze Moderator is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je vind het een goed plan wat er nu gaat gebeuren?![]()
Nee, jij hebt een objectief blik op het geheelquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het is natuurlijk één en al ellende, voor beide partijen, maar ik vind het lachwekkend hoe eenzijdig onze Moderator is.
En weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het is natuurlijk één en al ellende, voor beide partijen, maar ik vind het lachwekkend hoe eenzijdig onze Moderator is.
Het keyword is hier volgens Israël.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Dolce-gehaktbal het volgende:
Het IDF onderzoek sloot al snel uit dat de Israëlische Marine verantwoordelijk is voor het drama. Twee ‘Palestijnse’gewonden, waaronder een Palestijns meisje, zijn behandeld in een Israëlisch ziekenhuis. De uit hun lichamen verwijderde metaalsplinters komen niet overeen met het type munitie dat Israël gebruikt. Ook zijn er geen kraters ter plaatse gevonden die zoals gebruikelijk, worden veroorzaakt door artilleriegranaten. Volgens Israël heeft de marine, tien minuten voor de explosie op het strand, in totaal zes granaten afgevuurd op een plek waar PA-terroristen bezig waren met het afvuren van Kassam –raketten op Israëlische doelen. Deze granaten zijn neergekomen op 250 meter afstand van de plaats des onheils.
* deleted *quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een objectief blik op het geheel
eeen moderator heeft ook zijn meningquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Weleens van Ma'alot gehoord? Om eens een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Meki het volgende:
Hij wil het niet zien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weleens van Ma'alot gehoord? Om eens een voorbeeld te noemen.
De Universiteit van Gaza is inmiddels ook al beschoten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef Slayage het volgende:
Olmert moet natuurlijk laten zien dat hij net zo een bad ass is Sharon dus het is gewoon politieke machtsvertoon van de Israelische zijde niets nieuws dus![]()
Ja, en voor iedere Palestijnse actie is wel een vergelijkbare Israelische te vinden, da's totaal nutteloos. Zolangzamerhand heb ik het gevoel dat de wereld gewoon een hek om beide landen moet zetten en dan maar wachten tot ze klaar zijn met elkaar uitmoorden.quote:
Het zou niet geheel onwaarschijnelijk zijn dat universiteiten/scholen/kerken e.d. worden gebruikt als schutterspost, gezien het verleden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De Universiteit van Gaza is inmiddels ook al beschoten.
Scholen zijn kennelijk ook slecht volgens Israel.
Nee Meki het zijn onschuldige lamme schaapjes. Kijk voor de grap eens ffkes op www.ogrish.com zie hoe deze terroristen met mensen omgaan. Als dat geen Hitlerpraktijken zijn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef Meki het volgende:
Israel moet keihard aangepakt worden
zij gebruiken nu Hitler praktijken tegen onschuldige mensen.
Israel = Zionisten
En waarom Israel niet dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:07 schreef Botros het volgende:
[..]
Nee Meki het zijn onschuldige lamme schaapjes. Kijk voor de grap eens ffkes op www.ogrish.com zie hoe deze terroristen met mensen omgaan. Als dat geen Hitlerpraktijken zijn?
Mijn mening. Goeie zet Hamas staat nog steeds op de lijst met terroristische organisaties. Gewoon platbombaderen.
Heel Gaza is een broeinest voor terroristen. De bulldozer er overheenquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:04 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het zou niet geheel onwaarschijnelijk zijn dat universiteiten/scholen/kerken e.d. worden gebruikt als schutterspost, gezien het verleden.
Natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en voor iedere Palestijnse actie is wel een vergelijkbare Israelische te vinden, da's totaal nutteloos.
Precies, je kan het altijd nog gaan ridiculiseren wanneer je niks weet te zeggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heel Gaza is een broeinest voor terroristen. De bulldozer er overheen![]()
Ja, wat moet je dan? Deze discussies zijn totaal zinloos, "Hij deed x" "Ja maar, hij deed eerst y!" Fuck it, laat ze elkaar maar uitmoorden, ik heb het gehad met beide kanten in het conflict, ik stond vroeger pal achter Israel totdat ze niet meer te onderscheiden waren van de terroristen, nu is er niemand meer om achter te kunnen staan met een schoon geweten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:12 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, je kan het altijd nog gaan ridiculiseren wanneer je niks weet te zeggen.![]()
Nee hoor ik ben bloed serieusquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:12 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, je kan het altijd nog gaan ridiculiseren wanneer je niks weet te zeggen.![]()
Daar heb je gelijk in. In oorlog heeft niemand schone handen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wat moet je dan? Deze discussies zijn totaal zinloos, "Hij deed x" "Ja maar, hij deed eerst y!" Fuck it, laat ze elkaar maar uitmoorden, ik heb het gehad met beide kanten in het conflict, ik stond vroeger pal achter Israel totdat ze niet meer te onderscheiden waren van de terroristen, nu is er niemand meer om achter te kunnen staan met een schoon geweten.
Dat was mijn mening ook jaren lang. Het kon me geen bal schelen wie er won of verloor, ze mochten wat mij betreft elkaar de zee in drijven. Als die twee van de aardbodem zouden verdwijnen dan zou ik er nog geen minuut wakker van liggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wat moet je dan? Deze discussies zijn totaal zinloos, "Hij deed x" "Ja maar, hij deed eerst y!" Fuck it, laat ze elkaar maar uitmoorden, ik heb het gehad met beide kanten in het conflict, ik stond vroeger pal achter Israel totdat ze niet meer te onderscheiden waren van de terroristen, nu is er niemand meer om achter te kunnen staan met een schoon geweten.
Deze oorlog sleept, in verschillende vormen, nu al meer dan 50 jaar. Het wordt tijd om of de zaak te beeindigen of als wereld alle handen van beide partijen af te trekken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:23 schreef Slayage het volgende:
Daar heb je gelijk in. In oorlog heeft niemand schone handen.
Aangezien dat laatste niiet zal gebeuren kies ik voor optie 1quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze oorlog sleept, in verschillende vormen, nu al meer dan 50 jaar. Het wordt tijd om of de zaak te beeindigen of als wereld alle handen van beide partijen af te trekken.
Dus omdat "figuren" als Mutant_01 de schuld bij Israel leggen ben jij pro-Israel onafhankelijk van wat de acties van beide kanten zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef Cairon het volgende:
[..]
Dat was mijn mening ook jaren lang. Het kon me geen bal schelen wie er won of verloor, ze mochten wat mij betreft elkaar de zee in drijven. Als die twee van de aardbodem zouden verdwijnen dan zou ik er nog geen minuut wakker van liggen.
Maar dankzij figuren zoals Mutant_01 die alle schuld bij Israel leggen en met een strak gezicht willen beweren dat alle Joden in Israel legitieme doelwitten zijn van terreur-acties, terwijl ze geen kwaad woord durven te opperen over de acties van de Palestijnen, ben ik van mening veranderd.
Iemand op Fok is in staat jouw mening zodanig te wijzigen? Duizenden doden per jaar en Mutant01 is al wat jou raakt? Man...als het niet zo diep triest was ging ik hard lachen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef Cairon het volgende:
Maar dankzij figuren zoals Mutant_01 die alle schuld bij Israel leggen en met een strak gezicht willen beweren dat alle Joden in Israel legitieme doelwitten zijn van terreur-acties, terwijl ze geen kwaad woord durven te opperen over de acties van de Palestijnen, ben ik van mening veranderd.
Het eerste gebeurt niet omdat het tweede niet gebeurt. Religieuze en strategische belangen houden het conflict in stand en dat zullen ze blijven doen tot beide landen zo ontvolkt zijn dat het conflict vanzelf ophoudt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Aangezien dat laatste niiet zal gebeuren kies ik voor optie 1![]()
Wat heeft Mutant met de Palestijnen te maken? Heeft hij wel een een Palestijn gesproken? Is ie wel eens in Palestina geweest?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef Cairon het volgende:
[..]
Dat was mijn mening ook jaren lang. Het kon me geen bal schelen wie er won of verloor, ze mochten wat mij betreft elkaar de zee in drijven. Als die twee van de aardbodem zouden verdwijnen dan zou ik er nog geen minuut wakker van liggen.
Omdat evenwicht moet bestaan. Als mutant zonodig alle schuld bij de Israeli's wil leggen zal ik er zijn om alle schuld bij de Palestijnen te leggen om tegenwicht te bieden aan een debiel eenzijdige visie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus omdat "figuren" als Mutant_01 de schuld bij Israel leggen ben jij pro-Israel onafhankelijk van wat de acties van beide kanten zijn.
Debiel reageren om een debiele reactie dusquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:33 schreef Cairon het volgende:
[..]
Omdat evenwicht moet bestaan. Als mutant zonodig alle schuld bij de Israeli's wil leggen zal ik er zijn om alle schuld bij de Palestijnen te leggen om tegenwicht te bieden aan een debiel eenzijdige visie.
wat een slappe reden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:33 schreef Cairon het volgende:
[..]
Omdat evenwicht moet bestaan. Als mutant zonodig alle schuld bij de Israeli's wil leggen zal ik er zijn om alle schuld bij de Palestijnen te leggen om tegenwicht te bieden aan een debiel eenzijdige visie.
als jij zegt dat de Israeliers tof zijn en de boel plat moeten walsen staat ie ineens aan de kant van de palestijnenquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, ware het niet dat ik nooit heb gezegd dat alle joden verdreven moeten worden. Dus door het verdraaien van mijn visie, is hij tot een visie gekomen. Daarbij is geen Mutant_01 aan te pas gekomen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
als jij zegt dat de Israeliers tof zijn en de boel plat moeten walsen staat ie ineens aan de kant van de palestijnen
Niet ook hier ruzie maken heh, lovebirdsquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, ware het niet dat ik nooit heb gezegd dat alle joden verdreven moeten worden. Dus door het verdraaien van mijn visie, is hij tot een visie gekomen. Daarbij is geen Mutant_01 aan te pas gekomen.
Inderdaad weinig zinvol. Totdat je al het geweld negeert en simpelweg kijkt naar het soort samenleving dat zowel de Israeliërs als Palestijnen representateren. Dan is er geen twijfel mogelijk dat Israelische cultuur met grote afstand de voorkeur geniet boven die van de Arabieren in de regio.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Israelisch cultuur? Wat is dat dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:55 schreef Glasnosteraar het volgende:
Dan is er geen twijfel mogelijk dat Israelische cultuur met grote afstand de voorkeur geniet boven die van de Arabieren in de regio.
na ja, cultuur is mischien wat ongelukkig gekozen. Ik bedoel een liberale democratie en een moderne economie. Al lopen er in Israel natuurlijk ook de nodige barabaren rond, die chassidische joden die de getto's van Oost Europa nog eens dunnetjes willen overdoen in Israel, inclusief de bontmutsenquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
De Israelisch cultuur? Wat is dat dan?
Zo ver ik weet zijn praktisch alle Israelisch gewoon een grote samenraapsel van Europeanen.
Daar heb je wel gelijk in, maar ook dat hebben ze meegenomen uit Europaquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
na ja, cultuur is mischien wat ongelukkig gekozen. Ik bedoel een liberale democratie en een moderne economie. Al lopen er in Israel natuurlijk ook de nodige barabaren rond, die chassidische joden die de getto's van Oost Europa nog eens dunnetjes willen overdoen in Israel, inclusief de bontmutsen![]()
Vergeet niet dat Europa een Phoenisische (het huidige Libanon) prinses was, al blijft het natuurlijk Griekse mythologie. Europa was het gebied rond de Middellandse Zee. Het waren de moslims die de grenzen van Europa naar het noorden dreven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar ook dat hebben ze meegenomen uit EuropaHet zou een beetje raar zijn als Ben Goerion en co. een kliek zou vormen en de macht nooit meer uit handen zou geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |