abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39380884
Ik heb de eerste twee keer niet in potjes gepiest. De eerste keer ewoon uit jeugdige arrogantie, denk ik. Wist ook niet hoe groot het onvruchtbaarheidsprobleem inmiddels was, kende ook niemand die problemen ermee had (gehad) en ik was toch zomaar zwanger? Nou dan! Zoiets.
Was de eerste er, ik helemaal onder de hormonen, kreeg ik van alle kanten verhalen. Mijn neefje bleek mbv Clomid op deez' aard te vertoeven, onze buren waren al jaren aan het proberen etc. etc.

Toen onze buuv half jankend half stralend aan de achterdeur stond met het nieuws dat ze zwanger was, dacht ik: als ik nog een keer zwanger wordt, dan dóé ik het. Niet dus.
Eerlijk gezegd is het er gewoon bij ingeschoten in de chaos. Mijn oudste leerde lopen met 16 maand ofzo, met 18 maand was ik zwanger, maar toen zat ik inmiddels met een (achteraf autistische) dreumes die niet alleen kon lopen, maar ook klimmen. Die vond ik overal terug: op de koelkast, op de kleerkast, de boekenkast. Ik maakte kilometers per dag en als ik naar de WC wilde, dan zette ik hem in zijn veilige kamer, op slot, of ik nam hem mee. Zelfs al had ik eraan gedacht, dan had ik die straal niet eens in dat potje kunnen krijgen.

Ik ben inmiddels een paar weken af van die stinkflessen en dat gehannes met die kannetjes met het idee: deze keer heb ik het toch maar gedaan. Oudste is inmiddels voor de tv te zetten met dank aan de Ritalin en de jongste, nou ja, die is gewoon lekker normaal en beklimt de kapstok niet zodra ik mijn hielen licht. Die kan ik vanaf de WC een statusrapport laten geven ("Wat zijn jullie daar aan het doen?" -"Lukas is onder de tafel en ik ben niet stiekem in de keuken" )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39381279
Minoes, bij mijn vriendin (ICSI) telden de de datum van de terugplaatsing en dan nog die twee weken gratis erbij die "normale" zwangeren ook krijgen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_39381359
Oef Belana , om eerlijk te zijn ben ik op het moment ook een behoorlijke zeef en weet ik ook niet meer of je het wel of niet had gezegd
Maar iig. bedankt en dat geld natuurlijk voor een ieder die blij was dat het toch allemaal in orde was.

Minoes voor het gemak kun je gewoon je laatste menstruatie datum nemen of 14 dagen van je inseminatie datum aftrekken en zo de uitgerekende datum vast stellen.
Bij mij kwamen die 2 alle 2 overeen (16 dec 1e dag laatste menstruatie en 30 dec inseminatie) dus was het erg makkelijk. Dat ze de 2e weken voor je eisprong erbij optellen is omdat de meesten niet weten wanneer ze bevrucht zijn , iets wat voor ons dus wel een beetje duidelijker is.
En natuurlijk welkom hier en gefeliciteerd!
pi_39381376
Minoes, gefeliciteerd!

Xanthe, wat een opluchting!

LLM, succes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:49:29 #155
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39381495
Wow Minoes! Ga je even bevallen en kramen en zie je vervolgens ineens dat ook Minoes zwanger is! Wat ontzettend mooi! Gefeliciteerd meid, het is je van harte gegund.

Ik ga me niet storten in de MvM-discussie, maar wel even over de 'prille' zwangeren en de 'vergevorderden'. Ik vind het heel erg jammer dat sommigen zich om het zo maar te zeggen niet welkom voelen. Ik vind het juist duidelijk een meerwaarde hebben voor dit topic als in alle stadia van de zwangerschap er dames hier mee discussieren/kletsen. Op een gegeven moment zijn de 'vergevorderden' ook uitgezwangerd en dan zou er helemaal geen nieuwe aanwas meer zijn. Dat is toch zonde? Dus gooi jezelf gewoon in het 'strijdgewoel' en klets lekker mee.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_39381726
ik miste gewoon de hele "aanmeldfactor" in de post van Minoes!
wel-kom!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:09:45 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39381854
Wat leuk dat je hier post Minoes. Gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:12:45 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39381922
Hoe is het met Nana?? En Cattie, of lees ik daar overheen.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet kiezen of ze meedoet met MvM. Er zijn zoveel redenen die het lastig maken mee te doen. Ik zelf vond de geur erg weerzinwekkend (ook na het laten luchten van de potten).
Het is natuurlijk voor een zeer goed doel, maar geeft iedereen élke keer geld aan elke collectant? Stort iedereen geld op elk gironummer na een ramp?
Ik denk dat iedereen persoonlijke beweegredenen heeft en daarom een keus maakt, prima!
En voor zover ik weet over het namaken van de hormonen, dat geldt voor de hormonen die ze uit de urine van de oudere dames (weet niet welke leeftijd, mijn oma deed het ook) halen. De hormonen van zwangeren kunnen ze nog niet namaken, volgens de mevrouw van MvM die hier was.

En Minoes welkom hier!

Hebben anderen dat ook, dat zo rond de 27 weken het schoppen niet altijd meer fijn is?

En Moonah, hoe is het met je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39381950
nog niets gebeurd met nanaluna
heeft de hele nacht weeen gehad en nu nog steeds worden steeds zwaarder.en heeft geen oog dicht gedaan. verloskundige is langs geweest gister avond om +- 24.00 en constateerde een ondsluiting van 1 cm niet veel maar een begin.
waarschijnlijk zijn de vliezen gebroken nu net maar dat zecht nog niet dat het allemaal opschiet.

nanaluna is nu niet in staat om zelf te posten

gr jo ( de toekomstige vader)
pi_39382025
jojoja, fijn dat je wat laat horen. Klinkt allemaal heel zwaar voor nanalune (en voor jou ook denk ik).
Hopelijk komt er nu schot in de zaak en komt jullie kindje er nu echt snel aan. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:19:01 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39382036
Hey jojoja!
Bedankt voor de update. Zeg maar tegen Nana dat we aan haar denken en voor jullie duimen!

Zet hem op daar!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:19:15 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39382040
Ook goedemorgen. Veel voorgedoe, weinig doorzetters vannacht...

Minoes, de nekplooimeting (of ga je voor de triple test) kan gedaan worden tussen de 11 en de 14 weken. Later dus. En de vruchtwaterpunctie nog later namelijk bij 14 - 16 weken.

Waarom kies je voor die vruchtwaterpunctie (als je het wilt vertellen hoor). Stel nou dat de uitslag van de triple test (of nekplooimeting) goed is ga je die dan ook nog doen?

Hier info over de triple test. Bij mij werd die trouwens in de 11e of 12e week gedaan.
Lekker douchen!
pi_39382054
Succes Nanalune!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:20:36 #164
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39382057
Wens Nanalune heel veel sterkte jojoja!
Edit: en jij inderdaad ook jojoja!
Lekker douchen!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:22:00 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39382084
Sterkte voor Nanalune en jou, a.s. papa!
pi_39382134
Nou jojoja, veel voor nana! Hoop dat het voorwerk het "echte" werk versneld heeft en je straks met je druppie in je armen staat!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:25:36 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_39382151
jojoja, dankjewel voor de update en heel veel sterkte daar!! we mee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:29:20 #168
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39382227
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef PM-girl het volgende:
Hebben anderen dat ook, dat zo rond de 27 weken het schoppen niet altijd meer fijn is?

En Moonah, hoe is het met je?
Dat had ik ook, schoppen wordt steeds minder leuk. En straks gaat het draaien ook nog zeer doen En dat terwijl je er eerst zo gelukkig van werd

Ik ben ook wel weer nieuwsgierig naar moonah!
Lekker douchen!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:30:30 #169
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39382258
Gogogo Nanalune!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 09:41:37 #170
81992 Githa
pi_39382537
Nanalune, als de vliezen zijn gebroken dan is het toch echt begonnen hoor...jullie kindje komt eraan

Zet hem op nanalune
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:48:38 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39382712
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:28 schreef Belana het volgende:
Ik heb vanacht weer aardig wat voorwerk gehad geloof ik. Ook heb ik een eigenwijze horlepiep die toch met de billen rechts is gaan liggen gisternacht en nog steeds niet is terug gedraaid. Maarja, je hebt het toch niet in de hand, dus ik zal het moeten loslaten, ik weet alleen nog ff niet hoe...
Lieve Belana Als horlepiep met de billen naar rechts kan draaien kan horlepiep ook met de billen naar links draaien. Komt allemaal goed en als horlepiep niet draait dan komt horlepiep er ook wel uit. (het is namelijk niet gezegd dat het dan per definitie net zogaat als bij Liam)
men wat komt alles weer krom mijn strot vingers uit, wat ik bedoel is kus knuffel kroel, het komt allemaal wel goed!

Voor de ander llm succes en Nanalune dat is echt wel voorwerk, je bent begonnen hoor! ik heb van de week mijn relaas hier nog eens gelezen en op woensdag had ik ook van die krampjes...op vrijdag was Emma er

Endan nog over MvM. Ik had altijd gedacht dat ik daar aan mee wilde doen maar toen ik eenmaal zwanger was was ik zo overdonderd dat ik er niet eens meer aan gedacht heb om te bellen. Toen ik er wel aan dacht was het al te laat. Volgende keer misschien wel.

edit: of je leest ookde volgende pagina even

[ Bericht 3% gewijzigd door Jelief op 30-06-2006 09:53:45 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 09:53:20 #172
43556 miss_dynastie
pi_39382820
Zet em op nana
pi_39382894
Goedemorgen allemaal, ik snap het gegeven hoogdrempeligheid heel goed hoor want ik kan door mijn werk niet regelmatig posten en daardoor word de post die ik dus onlangs deed over de 20 weken echo en dergelijke compleet genegeerd. Geeft niet maar het is wel zo dat je twee keer nadenkt over of je blijft posten of niet. Ik lurk veel mee maar reageren doe ik dus niet zo frequent...

Over MvM ik wilde graag meedoen maar het probleem was dat ik in een uithoek woon en ze dus niet opgehaald werden. Deze keuze maakte ik ook op basis van dat er in mijn omgeving heel dichtbij dames zijn waarbij het niet zo vanzelfsprekend verloopt dan bij andere...

Neuk je mag van mij best uit je hoekkie komen hoor want ik herken het rechtstreekse wel van mezelf maar dit was net even bij de verkeerde persoon denk ik juist omdat slaapmeisje zoveel en zoloang moeite heeft moeten doen om in verwachting te raken.

Nanalune heel veel succes en heel veel voor jou en dat je maar snel je kleintje vast mag hebben. Cattie is ook nog steeds niet gemeld dus ik hoop dat die ook bezig is.

Groetjes Mibos
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_39383016
Voordat k vertrek nog ff snel voor nana , suc6 zet m op!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:00:15 #175
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39383028
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:55 schreef Mibos het volgende:
Goedemorgen allemaal, ik snap het gegeven hoogdrempeligheid heel goed hoor want ik kan door mijn werk niet regelmatig posten en daardoor word de post die ik dus onlangs deed over de 20 weken echo en dergelijke compleet genegeerd. Geeft niet maar het is wel zo dat je twee keer nadenkt over of je blijft posten of niet. Ik lurk veel mee maar reageren doe ik dus niet zo frequent...
Dat heeft denk ik meer met het aantal postst wat gedaan wordt hier te maken dan met de persoon. Bij mij gebeurt het ook regelmatig dat mensen ergens overheen lezen, ik post het dan gewoon maar nog een keer met de vraag of ze even willen reageren omdat ik me dan ondergeschoven voel
Dat is niet altijd makkelijk maar je wilt toch gewoon iets horen als je een berichtje achterlaat!
Gewoon doen hoor, wijs ze er hier maar op! Voed ons maar op

Daarnaast is het natuurlijk ook heel anders, op het moment dat je verlof gaat krijgen heb je ineens 8 uur per dag meer om te internetten (ik tenminste) en dan is het logisch dat je hier meer rondloopt.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')