Ook al over het hoofd gezien in de MvM discussie..quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:32 schreef linda856763 het volgende:
Vandaag het zwangerschapspakket gekregen. Best snel, ik had vorige week eens gebeld om het te bestellen, en het zou ergens in maand 7 komen zeiden ze toen.... Ik heb net een paar traantjes gelaten op's schouder, omdat ik al die troep moet gaan gebruiken, en bevallen en bloeden en pijn hebben en en en
... Het vloog me even aan.
Komt wel weer goed.. morgen vrij.En ik krijg mijn nieuwe fiets! Ik heb vandaag een taxi naar het station genomen omdat ik dat eind niet meer kan lopen....
Sterkte Nanalune!![]()
Ja maar juist die afwisseling is zo leuk! Nee hoor, we moeten gewoon weer even meer ons best doen voor elkaar! Komt wel weer goed!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef berney het volgende:
Ik lurk altijd wel mee, krijg net een idee. anders splits je dit topic voor de net zwangere. die noem je dan bijvoorbeeld het prille geluk. een topic voor de eerste drie maanden en de rest hier in dit topic.
T is maar een ideetje
succes iedereen
* berney gaat weer in lurkstand.
Nikky,![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:57 schreef MeNicole het volgende:
Werd ik vannacht wakker met een nat matrasDus ik denk OHOH. Dus heel voorzichtig met hand naar de rand van onderbroek, ook nat.
Ah nee ik wil nog niet
Iets verder aan mijn onderbroek voelen, gewoon droog. Phff was gelukkig alleen maar aan het zweten. Schrok me rot
![]()
Nee ik mag nog niet eens nee. Maar heb een ander soort matrasbeschermer dan die wat in het kraampakket zitten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:03 schreef sjak het volgende:
[..]
Je mag nog niet eens, MeNicole, nog een paar weekjes wachten. Heb je wel al zo'n matrasbeschermer op je bed liggen (daar ga je ook lekker van zweten joh!)
Ik kan heel slecht tegen wachten, dit is echt een lesje geduld hebben voor mij! In mijn hoofd herhaal ik maar steeds dat het nu echt niet lang meer kan duren. Hoe het met me gaat is een beetje wisselend, nu wel oke. Ik heb ongeveer om de dag een gigantische huilbui, dat het niet meer gaat enzo, en dan de andere dag is wel oke. En verder voel ik nog niet veel bijzonders. Af en toe steken en krampen, maar die zakken dan na een tijdje weer af. Waar ik van baal is dat het nu weer zo warm wordt, dat is niet fijn..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:01 schreef sjak het volgende:
Cattie, nog niets...kan je wel tegen het wachten? Ik ben nu al zo ongeduldig en ik moet nog 2 weken voor de uitgerekende datum. Hoe gaat het verder met je?
Dat had ik ook erg, volgens mij heeft dat meer met je darmen te maken. Ik had 's morgens een platte buik, en 's avonds al een behoorlijke bolling...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:43 schreef Vivi het volgende:
Wat ik als prille zwangere( 10 weken) erg raar vind, is dat mijn buik de ene dag heel erg opgezet is en de volgende dag bij wijze van spreken weer plat![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:53 schreef Niet-Bubbel het volgende:
Slaapmeisje ook alweer 10 wekenWat gaat de tijd toch snel!
Verander honden door katten en je hebt mijn situatiequote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:53 schreef Catootje het volgende:
Hier vecht ratio ook met drang: de hondenharen komen hier tot mijn enkels, maar een heel weekeinde alleen en de heeeele tijd zo moe....maar ja, de zorg voor een peuter..maar ja, de stress van een goor huis, ....maar ja, moet ook ontspannen, maar ja dat stof he....![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:43 schreef Niet-Bubbel het volgende:
Mmm, van die foto krijg ik weer heimwee naar m'n kraamtijdOnze hulp was ook al zo crea met fruithapje.
Stiekem ben je natuurlijk een heel irritant botjequote:Op donderdag 29 juni 2006 11:20 schreef Tamea het volgende:
Mmm, van die foto krijg ik weer heimwee naar m'n kraamtijdOnze hulp was ook al zo crea met fruithapje.
Als ze goed verhit zijn toch wel?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:54 schreef Neuk het volgende:
Ik was vandaag zo'n week tot week zwangerschapspagina-kalenderdingetje aan het lezen en werd toch best wel heel bang voor alle veranderingen zowel lichamelijk als wel in mijn leefomgeving. Iemand tips om me weer op mijn gemak te krijgen?
Oja, en gisteren gewoon keihard een heerlijke 4 kazenpizza van de pizzeria gegeten. Kom ik er vanochtend achter dat mozarella en gorgonzola helemaal niet ok is voor het babytje... Wat nu?
Nana!!!Ik hoop dat ie al in je armen ligt. Zo niet nog een paar
![]()
![]()
![]()
bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=846quote:Mijd Listeria en Toxoplasma gondii als de pest
Listeriose is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door de bacterie Listeria monocytogenes. Het kan leiden tot een miskraam, een vroegtijdige geboorte of de dood van de foetus. Toxoplasmose is eveneens een infectieziekte. Zij wordt veroorzaakt door een parasiet, nl. Toxoplasma gondii. Omdat je hiermee in contact kan komen via onder meer uitwerpselen van katten spreekt men ook van de "kattenziekte". Mogelijke gevolgen zijn miskraam en ernstige afwijkingen van het kind. Ben je reeds voor de zwangerschap in contact gekomen met toxoplasmose, dan ben je voortaan immuun. Desgevallend moet je nog wel uitkijken voor een besmetting met Listeria. De volgende raadgevingen zijn dan ook voor alle jonge moeders in spe belangrijk. Kijk uit met rauwe groenten en verse kruiden. Zij moeten altijd goed gewassen worden.
- Omdat je hiervan bijvoorbeeld op restaurant niet zeker kan zijn, eet je best geen rauwkost buitenshuis.
- Geef de voorkeur aan gekookte groenten.
- Gebruik geen rauwe melk of producten bereid van rauwe melk zoals sommige zachte kazen (bv. Mozarella, Brie, Camembert).
- Let erop dat voedsel goed verhit is en niet te lang bewaard is na de maaltijd. Oppassen dus met afhaalmaaltijden.
- Eet geen rauw of halfdoorbakken vlees. "Bien cuit" is niet altijd even smakelijk maar wel veilig.
- Snij tijdens de bereiding van de maaltijd nooit rauwe groenten en vlees met hetzelfde mes en op dezelfde snijplank.
- Hou de houdbaarheidsdatum nauwlettend in het oog en gebruik geen producten die langer dan 12 uren na bereiding of opening in de koelkast zijn bewaard.
- Rauwe melk: in ongepasteuriseerde of niet-gesteriliseerde melk kunnen ziekmakende (listeria) bacteriën voorkomen.
- Kip en rauw vlees: door kruisbesmetting met listeria en het bewaren van gegaarde kip kunnen ziekmakende hoeveelheden ontstaan. Ook rauwe vleessoorten zoals filet americain en sommige Franse worstsoorten van rauw vlees kunnen bacteriën bevatten.
- Rauwmelkse zachte kazen: het gaat vooral om kaas van rauwe melk die een rijping heeft ondergaan, dus schimmelvorming. Voorbeelden van riskante kazen: Brie de Meaux, Camembert au lait Cru, Reblochon fermier en Coulommiers. Bij voorverpakte kaas staat op het etiket vrijwel altijd of deze is gemaakt van rauwe of gepasteuriseerde melk. Bij Franse schimmelkaas, zoals brie, camembert, roquefort en gorgonzola, staat er 'au lait cru' op de verpakking als de kaas gefabriceerd is van rauwe melk. 'Au lait pasteurisé' betekent dat de kaas is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Deze is veilig, omdat bij pasteurisatie van de melk alle ziekmakende bacteriën worden gedood. Bij onverpakte zachte schimmelkaas is het verstandig navraag te doen in de winkel of bij de fabrikant.
- Vis en schaaldieren: met name rauwe of koudgerookte vissoorten zoals gerookte zalm, haring en schaaldieren zoals oesters hebben een zeker risico op listeria.
- Groenten en fruit: rauwe groenten en fruit kunnen listeriabacteriën bevatten. Zolang het rauwe product niet bewerkt is, blijft de besmetting normaal gesproken zo beperkt dat het niet tot ziekte leidt. De van nature aanwezige andere bacteriën weerhouden listeria ervan zich te vermenigvuldigen.
- In gesneden rauwkost en salades is de kans op vermenigvuldiging groter, zeker bij bewaren. Door de groente goed te wassen verdwijnt de besmetting niet geheel maar wordt het aantal bacteriën wel minder.
- Was steeds je handen voor elke maaltijd en na elk contact met groenten, fruit, rauw vlees en katten en kijk uit met de kattenbak.
Dat kende ik. Maar ik dacht toch echt dat verhitting het besmettingsgevaar elimineerde.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:06 schreef snoopy het volgende:
[..]
bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=846
Dat meen ik ook ooit ergens gelezen te hebben. Dat als de kaas echt bubbelt van de hitte er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat kende ik. Maar ik dacht toch echt dat verhitting het besmettingsgevaar elimineerde.
Nou gewoon, alles gaat veranderen....Er komt iemand bij waar ik rekening mee moet houden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:08 schreef cattie het volgende:
En wat bedoel je met veranderingen in je leefomgeving?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:12 schreef cattie het volgende:
Dat is volgens mij ook het geval. Een oven van 200 graden overleven bacterien toch niet?
Edit: volgens de site van de RIVM gaat de bacterie dood bij verhitting, een pizza is dus geen probleem! bron
Oke, dan kan ik je dus helaas niet gerust stellen want daar heb ik ook af en toe angstaanvallen over...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:20 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nou gewoon, alles gaat veranderen....Er komt iemand bij waar ik rekening mee moet houden.
Ik bedoel ook bijvoorbeeld dat ik zo bang ben dingen fout te doen ook. Ik ben hartstikke fel en opvliegerig de laatste paar weekjes en als de hond bijv. vervelend is en ik schreeuw tegen dat haar omdat ze niet luistert ofzo dan heb ik al spijt en ben ik bang dat ik een depressief angstig kindje krijg.. Zulk soort dingen
Senk joe!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:12 schreef cattie het volgende:
Dat is volgens mij ook het geval. Een oven van 200 graden overleven bacterien toch niet?
Edit: volgens de site van de RIVM gaat de bacterie dood bij verhitting, een pizza is dus geen probleem! bron
Tegen je hondquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:20 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nou gewoon, alles gaat veranderen....Er komt iemand bij waar ik rekening mee moet houden.
Ik bedoel ook bijvoorbeeld dat ik zo bang ben dingen fout te doen ook. Ik ben hartstikke fel en opvliegerig de laatste paar weekjes en als de hond bijv. vervelend is en ik schreeuw tegen dat haar omdat ze niet luistert ofzo dan heb ik al spijt en ben ik bang dat ik een depressief angstig kindje krijg.. Zulk soort dingen
Herkenbaar. Soms hoor ik mezelf tekeergaan en dan is het eerste wat er bij me opkomt "viswijf".quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:20 schreef Neuk het volgende:
[..]
Lenen? Hebben mag niet maarreh... teckels zijn heel vervelende kleine kindjes, dat zijn ze!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Tegen je hond
Dat lieve beestje
Maar ik snap het wel (nouja, in hoeverre een niet-zwangere dat kan snappen).
Als ik nog op mezelf gewoond had, had ik hem direct opgehaaldquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:14 schreef Neuk het volgende:
[..]
Lenen? Hebben mag niet maarreh... teckels zijn heel vervelende kleine kindjes, dat zijn ze!
En dan dat rooie mokkelsletje erbij, da's helemaal niet te houden samen!!!![]()
[afbeelding]
Beetje onschuldig kijken enzoyeah right!
Ja mag ik toch hopen van wel, heb vanmiddag twee broodjes tonijn opquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef ik80 het volgende:
mag je trouwens tonijn? Is zoo lekker met dit weer op een stokbroodje met een beetje sla e.d
ja hoor, vis is zelfs heel gezondquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef ik80 het volgende:
mag je trouwens tonijn? Is zoo lekker met dit weer op een stokbroodje met een beetje sla e.d
Uit een blikje neem ik aan, niet rauw? Alleen rauwe vis is niet aan te raden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef ik80 het volgende:
De enige rauwe vis die wel kan is een harinkjequote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:28 schreef Belana het volgende:
[..]
ja hoor, vis is zelfs heel gezondalleen rauwe vis dan weer niet, maar een lekker broodje met tonijn, mmmm
lekker hor!
Mijn teckel krijgt straks echt wel een mini-muilkorf! Dat heb ik destijds ook gedaan toen ik nog een oppaskindje had, omdat hij erg schattig is, maar ook gewend om de "baby" te zijn en alle aandacht te krijgen, en als het meneer niet zint dan wil ie nog wel eens in je neus hangen, dus hij heeft pech straks, maar ik ga toch echt het risico niet lopenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:14 schreef Neuk het volgende:
[..]
Lenen? Hebben mag niet maarreh... teckels zijn heel vervelende kleine kindjes, dat zijn ze!
En dan dat rooie mokkelsletje erbij, da's helemaal niet te houden samen!!!![]()
[afbeelding]
Beetje onschuldig kijken enzoyeah right!
Technisch gezien is gepekeld/gezouten vlees/vis toch ook niet rauw meer? Of heb ik dat verkeerd? Ik houd sowieso niet van haring dus ik laat het toch wel staanquote:
Nieuwe haring is toch helemaal vers?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:38 schreef beefcake het volgende:
[..]
Technisch gezien is gepekeld/gezouten vlees/vis toch ook niet rauw meer? Of heb ik dat verkeerd? Ik houd sowieso niet van haring dus ik laat het toch wel staan
Ja, ik zou die ene carpaccio ook niet durven eten, die kan net "fataal" zijn zeg maar, maar goed, ik rook dan nog wel 2 a 3 sigaretten per dagquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:35 schreef beefcake het volgende:
Ook dat ene bord carpaccio kan fout zijnIk snap niet waarom mensen dat niet die 9 maandjes kunnen laten. Dat snap ik nog minder dan wanneer mensen door blijven roken, dat is een verslaving en is moeilijker mee te stoppen.
Nee, het is wel bewerkt op de een of andere manier.quote:
Maar dan wel van de visboer (en niet op de markt ofzo, zeker niet met dit weer)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:35 schreef Neuk het volgende:
De enige rauwe vis die wel kan is een harinkjeOok lekker smullen!
Dat was gisteren alquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:06 schreef Niet-Bubbel het volgende:
Beter een keer te vaak naar het ziekenhuis dan een keer te weinig Xanthe. Veel succes vanmiddag.
Chacama gecondoleerd en sterktequote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:48 schreef chacama het volgende:
Dit kan er ook nog wel bij vandaag. Had ik al een jankbui omdat ik mijn mama nu extra mis, belt mijn vader dat een goede vriend van me is overleden aan een hartaanval. Hij moest nog 1 jaar werken en zou dan met leeftijdsontslag gaan. Heeft ie ****dorie in Afghanistan gezeten en in Irak om de vrede te behartigen en dan krijgt ie niet eens zijn beloning om te genieten van het niet-werkende leven......
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |