quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:24 schreef Belana het volgende:
lekker hoor dutchie dat je zo snel hersteld, moet voor jou een openbaring zijn na de KS met Léon
cattieik snap je
(net even wat was gedaan, dus wat trappen op en neer en net Liam weer op bed gedaan en nu kun je me opvegen... ik wil mijn lijf weer terug
)
Dat is nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:47 schreef Xanthe het volgende:
Zul je net zien dat er een beetje meer beweging is in mijn buik nu![]()
Aanlokkelijk...niet zo aanlokkelijk als die foto van Cas, maar toch...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:16 schreef dutchie het volgende:
O ja, misschien helpt dit je meer zin te krijgen in de tijd na de bevalling. Als je net zo'n kraamhulp hebt als ik dan staat dit je te wachten:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:13 schreef poemojn het volgende:
ben jij reformatorisch Slaapmeisje? Omdat je RST Zorg ook in je rijtje opneemt..
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:27 schreef Stiekemurd het volgende:
Voorlopig moesten we maar even geen "contact" meer hebben zei de Gyn
Belana, jij staat zelf ook op springen toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:25 schreef Belana het volgende:
* Op Springen!!!!
25 juni 2006: nanalune
26 juni 2006: cattie
14 juli 2006: Belana en Kbot
*** 15 juli 2006: Sjak en Schanulleke ****
Um...dat ik zoals beloofd binnen die 6 weken teruggebeld zou zijn? En een McChickenmenu, is dat nou teveel gevraagd!?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef poemojn het volgende:
Wat wil je dan van ze Mwanatabu?
"Knaplustigen"quote:Belanadan moet je maar een apart lijstje maken voor de meldplichtigen
![]()
Nou ik heb een poging gedaan, maar dat commando voor de rooie letters snap ik nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef poemojn het volgende:
Belanadan moet je maar een apart lijstje maken voor de meldplichtigen
![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Um...dat ik zoals beloofd binnen die 6 weken teruggebeld zou zijn? En een McChickenmenu, is dat nou teveel gevraagd!?
Mag ik zeggen dat ik die aparte vermeldingen stom vind?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef poemojn het volgende:
Belanadan moet je maar een apart lijstje maken voor de meldplichtigen
![]()
Ik denk niet dat het hoogdrempelig is vanwege de users maar meer vanwege de nieuwigheid van de zwangerschap.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:03 schreef Belana het volgende:
Ik weet niet eens hoe dat op springen tot stand is gekomen BE
Waarom is het trouwens zo hoogdrempelig? Dat hoor ik best vaak en ik snap hem niet zo goed? Alle nieuwe mensen worden altijd hartelijk welkom geheten en bepaald niet genegeerd ofzo. Op zich is het namelijk heel jammer als dat zo ervaren wordt.
Maar dat staat los van dat lijstje hoor, want dat hoeft voor mij ook niet perse. (hoewel het me ook niet stoort)
Nou ja, zo dramatisch is ht nou ook weer niet. Het is voor Zwangerschap en geboorte, lijkt me duidelijk zat toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:13 schreef Belana het volgende:
Das best jammer als mensen daarom wegblijven, misschien zou er in de OP iets duidelijker kunnen staan voor wie het topic bedoeld is, dus zeker ook voor de verse zwangeren die juist met veel vragen e.d. zitten.
Ontspannen ben ik wel.. ik merk dat als ik zo'n kramp heb dat ik heel goed in mezelf kan komen en rustig doorademen helpt goedquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:10 schreef Belana het volgende:
nana, als je een bad hebt moet je anders daar ff lekker in gaan liggen, of anders onder de douche. warmte werkt erg bevorderenden je ontspannen ook, dus das 2 vliegen in 1 klap.
xanthe, al nieuws?
Oeh oeh oeh, dit kon m wel es zijn meid! Puffen en duik in die skippies...uh...weeën!quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:08 schreef nanalune het volgende:
...
Mijn krampjes lijken aardig door te zetten , gebruik al pufjes omdat dat toch wel fijner is, en de pijn lijkt scherper te worden.. maar goed, de ene keer 1 keer in het half uur, en de andere keer na 5 minuten...Ik durf nog steeds niet te zeggen dat het echt begonnen is, kan maar zo.. naja lijkt er wel verdacht opik weet het gewoon niet.. pas als ik in washandjes ga bijten en over mijn skippybal ga hangen weet ik het zeker..
![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:50 schreef sjak het volgende:
Net heb ik een echo gehad en zoals ik al dacht ligt de baby helemaal goed. Nu lijkt het ook goed ingedaald te zijn, dan is dat waarschijnlijk die pijn geweest die ik eergisteren heb gehad. Ze heeft het voor ons opgemeten (nadat ze me vroeg of ik het écht wilde weten) en komt nu op ruim 3900 gram uit. Oeps, ik hoop echt dat het niet nog 4 weken blijft zitten, dan is het straks een tien ponder...
Ik open tegen die tijd wel "December-werpers"quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
En gelukkig zijn we hier nog niet met zoveel dat we over moeten gaan op speciale topcis 'maart-mama's' en 'november-uitgerekenden' enzo.![]()
Idd. Een collega van mij kreeg een krap 5-pondertje na bang gemaakt te zijn met de dreigende geboorte van een 9-ponder. En zoals je in het topic "bevallingsverhalen" ziet zegt de maat an sich ook niets. Ik ken er zat in mijn omgeving die in prachtige bevallingen 4 kilo of meer produceerdenquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:04 schreef Belana het volgende:
en ik heb het wel gelezen sjak, maar gewoon niet gereageerd
harstikke fijn dat ie goed ligt!! voelt toch prettig he die zekerheid! en ach, die 3900 gram zeggen niks hoor, echt niet.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:02 schreef sjak het volgende:
Spannend nanalune! Wie weet morgen een nieuwe baby![]()
![]()
Nog even mijn bericht van vanmiddag, want er wordt overheen gelezen![]()
[..]
Dat zei ikquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:36 schreef sjak het volgende:
Geeft niet Belana, er ging gelijk een andere discussie overheen.
Wat mij betreft mag het op springen ook wel weg. Ik houd me toch slecht aan mijn meldplicht.
Is het echt zo dat we hier zo hoogdrempelig zijn BE? Of denk je dat? Het is misschien sowieso een stap om van een topic als "het tweede -streepje" of "als zwanger worden moeilijk blijkt te zijn" naar hier over te styappen. Ik denk alleen dat dat niets met hier te maken heeft maar alles met de onzekerheid van de eerste drie maanden. En hier weten we dan al vaak erg vroeg van elkaar dat iemand zwanger is. Het is dan veiliger om even te wachten.
ja hallo.. bij jou zit er ook gewoon een lappen-pop inquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:51 schreef sjak het volgende:
Oja, en dat een zwangerschap niet werkelijk is...Ik ben nu 38 weken zwanger en kan me nog niet voorstellen dat er een baby inzit
Ik snap daar nou net geen bal van. En dat slappe meegeleuter ook niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:17 schreef Anitra het volgende:
Slaapmeisje ik snap juist heel goed dat je MvM niet gedaan heb, je moet het ook niet doen als het niet prettig voelt!
Dat is ook super en ik zeg ook altijd dat ik een ieder die dit doet dankbaar ben omdat ook ik de medicatie heb gebruikt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:40 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik snap daar nou net geen bal van. En dat slappe meegeleuter ook niet.
Ik ben vast weer veel te bot en Ik zal dan wel weer de enige zijn maar ik wil dat toch even zeggen.
Ik had niet eens een geplande zwangerschap maar voor MvM heb ik me dus wel gelijk aangemeld. Geen enkele twijfel daarover gehad ook. En ook al is plassen in maatbekers geen pretje en ruiken die flessen niet fris... Ik heb het puur gedaan om anderen te helpen en omdat ik anderen ook een kind gun.
Ik vind het geen slap geleuter... Alleen al het feit dat jij niet al te veel moeite hebt hoeven doen geeft aan dat je geen idee hebt wat vrouwen voor gevoel hebben als ze dan na veel moeite zwanger worden. En dus kun je naar mijn mening ook niet oordelen over het gevoel van anderen die dat wel meemaken... Laat een ander in zijn waarde! Het feit dat ze zich ervoor schaamt en toch vertelt is toch al genoeg om te zien dat de bedoelingen niet verkeerd zijn?!quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:40 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik snap daar nou net geen bal van. En dat slappe meegeleuter ook niet.
Ik ben vast weer veel te bot en Ik zal dan wel weer de enige zijn maar ik wil dat toch even zeggen.
Ik had niet eens een geplande zwangerschap maar voor MvM heb ik me dus wel gelijk aangemeld. Geen enkele twijfel daarover gehad ook. En ook al is plassen in maatbekers geen pretje en ruiken die flessen niet fris... Ik heb het puur gedaan om anderen te helpen en omdat ik anderen ook een kind gun.
Ik heb hetzelfde gevoel als jij Slaapmeisje.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik sluit me hier absoluut bij aan. Het is niet alleen lastig/spannend om naar dit topic over te stappen vanwege de prilheid van een zwangerschap, maar ook omdat het inderdaad heel veel gaat over de meiden die op springen staan of die al verder gevorderd zijn in hun zwangerschap. Het is misschien ook mijn eigen terughoudendheid dat ik hier weinig post, omdat ik mensen niet "lastig" wil vallen met mijn onzekerheid, maar ik mis wel heel erg de posts van mijn mede prille zwangeren om het evenwicht er hier in te houden
Mooi zo Xanthe, ik zat aldoor al te scrollen naar benee na je berichtje dat je een check up kreeg. Gelukkig dat alles goed is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Xanthe het volgende:
Voordat ik ff ga bij lezen maar even een update van mij;
Vanmiddag dus gemeld in het ziekenhuis en de CTG was mooi in orde , ook de bloeddruk was netjes 108/52. Daarna naar beneden voor de een bezoek aan de gyn , waar we bijna een uur later dan de geplande afspraak aan de beurt waren. De echo zag er goed uit , helemaal geen te klein kindje zoals de vk vermoede , eerder zelfs een beetje aan de grote kant. En goede bewegingen.
Wel een ovaal hoofdje maar dat zou komen omdat de Uk in een stuit lag nu.
Voorlopig dus niks aan de hand en een goede check-up gehad.
Maar als je Slaapmeisje een beetje gevolgd hebt, dan wéét je toch dat zij dit anderen als geen ander gunt???quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:00 schreef Neuk het volgende:
Ik denk er dan maar anders over.
Het was trouwens niet mijn bedoeling een botte opmerking te plaatsen. Ik kan er gewoon niet bij met mijn kop, da's alles.
Jaja... enig idee van mijn achtergond en verhaal? Ik laat iedereen in hun waarde. Dat wil niet zeggen dat ik geen afwijkende mening mag hebben, toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:03 schreef Andrea001 het volgende:
[..]
Ik vind het geen slap geleuter... Alleen al het feit dat jij niet al te veel moeite hebt hoeven doen geeft aan dat je geen idee hebt wat vrouwen voor gevoel hebben als ze dan na veel moeite zwanger worden. En dus kun je naar mijn mening ook niet oordelen over het gevoel van anderen die dat wel meemaken... Laat een ander in zijn waarde! Het feit dat ze zich ervoor schaamt en toch vertelt is toch al genoeg om te zien dat de bedoelingen niet verkeerd zijn?!
Ik heb ook geen moeite hoeven doen om zwanger te worden en heb dus ook geen idee wat voor verdriet en onzekerheid het met zich meebrengt, maar voor zelfs voor mij en ieder ander zijn de eerste weken onzeker en eng, laat staan als je zoveel moeite moest doen en dus zowat niet kan geloven dat je dan eindelijk zwanger bent...
![]()
Ja inderdaad. Ik volg het tweede streepjestopic als lurker al vanaf deel 1 en ik snap Slaapmeisjes volkomen. Als ik in haar schoenen had gestaan had ik het ook niet gedaan, hoe nuttig ik het ook vind. Heb je wel enig idee wat overstimulatie is en hoe gevaarlijk dat kan zijn?! Je hebt dan wel wat anders aan je hoofd. En je lijfquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:05 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar als je Slaapmeisje een beetje gevolgd hebt, dan wéét je toch dat zij dit anderen als geen ander gunt???
In dat licht vind ik jouw opmerking dan onnodig kwetsend.
Nee, je laat niet iedereen in hun waarde. Dan moet je het anders verwoorden. Je zegt het heel stellig, en heel bot.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:06 schreef Neuk het volgende:
[..]
Jaja... enig idee van mijn achtergond en verhaal? Ik laat iedereen in hun waarde. Dat wil niet zeggen dat ik geen afwijkende mening mag hebben, toch?
Precies. Je kunt ook niet iemand dwingen zijn nier af te staan voor donatie. We hebben immers genoeg aan 1. En net als een donorcodicil, die kun je ook niet verplichten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:12 schreef E.T. het volgende:
Niet meedoen om het 'niet willen' kan ik ook niet zo goed tegen. Maar dan nog.. dat moet ieder voor zich weten. Persoonlijk ben ik ieder die wel meegedaan heeft onwijs dankbaar.
Ik snap wel wat je bedoeld ook al kwam het bij de eerste post misschien ietwat onhandig over.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:16 schreef Neuk het volgende:
Argh... Ik heb toch al gezegd dat ik niemand wilde kwetsen. En nee, ik ben geen dokter dus ik weet niet hoe gevaarlijk overstimulatie kan zijn.
Mooi is dat, eenieder gaat ervanuit dat ik een oordeel heb terwijl ik een mening geef (niet eens kwaadaardig gemeend ook) en vervolgens wordt er wel een oordeel over mij gegeven. Beetje raar.
Dat waren een beetje mijn punten eigenlijk, maar goed ik ga wel in een hoekje kruipen ofzo...quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:12 schreef E.T. het volgende: Maar toch..de kannen gaan niet helemaal leeg terug en daar gaat 't om![]()
Niet meedoen om het 'niet willen' kan ik ook niet zo goed tegen. Maar dan nog.. dat moet ieder voor zich weten.
Voor degene die hier nooit mee te maken hebben gehad en zich hier nooit in hebben (hoeven) verdiept(en) zal zullen niet weten wat dit voor je lichaam betekend.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:08 schreef Syrena het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee wat overstimulatie is en hoe gevaarlijk dat kan zijn?! Je hebt dan wel wat anders aan je hoofd. En je lijf![]()
Als je er maar wel weer uitkomt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:19 schreef Neuk het volgende:
[..]
Dat waren een beetje mijn punten eigenlijk, maar goed ik ga wel in een hoekje kruipen ofzo...![]()
Overstimultie kan in het ernstigste geval dodelijk zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:16 schreef Neuk het volgende:
Argh... Ik heb toch al gezegd dat ik niemand wilde kwetsen. En nee, ik ben geen dokter dus ik weet niet hoe gevaarlijk overstimulatie kan zijn.
Mooi is dat, eenieder gaat ervanuit dat ik een oordeel heb terwijl ik een mening geef (niet eens kwaadaardig gemeend ook) en vervolgens wordt er wel een oordeel over mij gegeven. Beetje raar.
Muah, voor nu effekes is het daar wel een heel stuk veiliger, denk ik zo!quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Als je er maar wel weer uitkomt.. Lijkt me niet zo gezellig in een hoek.
Dat hoeft nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:19 schreef Neuk het volgende:
[..]
Dat waren een beetje mijn punten eigenlijk, maar goed ik ga wel in een hoekje kruipen ofzo...![]()
Dan zal ik dat onthouden alhoewel ik verder geen idee heb wat er overgestimuleerd wordt en waarvoor het exact dient en hoe dat in zijn werk gaat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Overstimultie kan in het ernstigste geval dodelijk zijn.
T zullen de hormoontjes ook wel zijn. Ik kan ook behoorlijk bot uit de hoek komen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Neuk het volgende:
[..]
Muah, voor nu effekes is het daar wel een heel stuk veiliger, denk ik zo!
Kijk, hier kan ik nu wel weer wat mee. Mijn mening was nl. dat je toch moest plassen, dan maar een emmer eronder (blijkbaar kon dat niet). Ik las niets van alles dat door de andere dames als reden is aangevoerd om niet met MvM mee te doen in jouw voorlaatste post. En ja, ik ben nogal rechtstreeksquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dames wat een discussieHet blijkt maar weer dat ik een gevoelig onderwerp heb aangeroerd of in ieder geval eentje waar iedereen een eigen mening over heeft.
Ik heb trouwens niet eens nagedacht of ik wel mee had mogen doen met die overstimulatie. De eerste paar weken kon ik niet eens piesen omdat mijn lichaam alle vocht vasthield en dit is afgelopen week pas goed op gang gekomen. Die urine zal wel boordevol opgekropte troep zitten inderdaad. Dan hoef ik me dan misschien iets minder schuldig te voelen. Ieder moet het absoluut voor zich weten, maar ik ben in ieder geval ontzettend blij met de vrouwen die meedoen aan MvM![]()
Ik ben er daarom mee op gehouden. Ik was elke keer zo tegen misselijkheid aan, en kon die vieze flessenlucht er niet meer bij hebben....quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Leah het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Maar niet willen (omdat het lastig is, of omdat die zooi zo stinkt) is wel een heel ander verhaal als wat Slaapmeisje schreef.
Ja sorry hoor... Ik ben ook nogal rechtstreeks qua karakter, maar als je dan Slaapmeisjes eerste post leest, dan weet je toch eigenlijk al genoeg?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:30 schreef Neuk het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik nu wel weer wat mee. Mijn mening was nl. dat je toch moest plassen, dan maar een emmer eronder (blijkbaar kon dat niet). Ik las niets van alles dat door de andere dames als reden is aangevoerd om niet met MvM mee te doen in jouw voorlaatste post. En ja, ik ben nogal rechtstreeks
Nee. Wellicht vat ik dingetjes net wat anders op dan jij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:34 schreef Leah het volgende:
[..]
Ja sorry hoor... Ik ben ook nogal rechtstreeks qua karakter, maar als je dan Slaapmeisjes eerste post leest, dan weet je toch eigenlijk al genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |