Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens opquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien de uitspraken van D66 lijkt me dat onwaarschijnlijk.
OFquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens op, maar toch.
Dus het is OFD66 OF
kabinet???
Nee, of Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens op, maar toch.
Dus het is OFD66 OF
kabinet???
Ik mag hopen dat de gemiddelde kiezer het niet accepteert als twee partijen uit puur partijpolitieke overwegingen het hele landsbestuur plat leggen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit, Vhiper.
Het gaat om de stemming in het land, en hoe een en ander wordt uitgelegd door de kiezer.
Als het formeel kán en de (overgebleven) coalitie denkt meer sympathie te verwerven door -buiten eigen schuld (want geen meerderheid voor motie! ) er het beste van te maken, dan is dat mogelijk.
De vraag is wat de kiezer meer waardeert: integer vallen of regels-zijn-regels dus kunnen we door. Als ik de stemming peil durf ik het niet te zeggen. Er is minder waardering voor fatsoen en integriteit dan ik zou wensen en meer dan me lief is voor regels-zijn-regels. Ook als dat laatste in strijd is met geest en bedoeling van de regels.
Vriendjes politiek allemaal.... we leggen de wet zo uit dat zij er wel door kan en dan mag jij als politicus aanblijven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, of Verdonk. of D66
. en dan dus ook het kabinet in deze vorm.
.
Een en ander begon natuurlijk al met een minister die uit politiek eigenbelang zonodig haast moest maken met daadkracht uitstralen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de gemiddelde kiezer het niet accepteert als twee partijen uit puur partijpolitieke overwegingen het hele landsbestuur plat leggen?
Over welke wet heb je het?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vriendjes politiek allemaal.... we leggen de wet zo uit dat zij er wel door kan en dan mag jij als politicus aanblijven.![]()
Klopt, maar dit is dan ook niet de eerste keer dat ik haar graag zie vertrekkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:02 schreef Verbal het volgende:
Een en ander begon natuurlijk al met een minister die uit politiek eigenbelang zonodig haast moest maken met daadkracht uitstralen.
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoorquote:Maar goed, hoewel ik dit een uiterst prinicipiële kwestie vind, vind ik noch Verdonk, noch Hirsi Ali het waard om het kabinet over te laten struikelen.
V.
Idd, mevrouw Verdonk had er al heel lang niet meer moeten zitten...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:12 schreef Vhiper het volgende:
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoor![]()
Dát is overigens wel wat deze patstelling interessant maakt. Verdonk weg zou de oplossing zijn, maar dat wil de VVD uiteraard niet. Althans, de VVD heeft het idee dat zij Verdonk moet steunen, want als dat mens zich niet gesteund voelt, zal zij een eigen partij beginnen en het haar mission in life maken om stemmers bij de VVD weg te trekken (wat haar nog zou lukken ook).quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:12 schreef Vhiper het volgende:
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoor![]()
Het zou D66 opzich niet slecht uitkomen als er nu verkiezingen komen, het kabinet opblazen zou een aantal weggelopen kiezers weer terug kunnen lokken. Bovendien heeft de partij nu een 'bonafide' lijsttrekker die echt wel achter de schermen met Lousewies in conclaaf is gegaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:35 schreef Verbal het volgende:
Als D66 principeel blijft doen, moeten ze uit het kabinet stappen bij weigering van de rest om Verdonk te offeren. Als ze dan blijven meedoen worden ze nog meer de risée dan ze al zijn. Ze zóuden dan nog Lousewies kunnen offeren (onder het mom van, jaaaa, maar als Alexander de baas wordt, gaat alles anders), althans, dat zij principieel blijft en dan weggaat.
V.
quote:Uiteindelijk gaf Verdonk toe dat ze een maand geleden te snel openbaar heeft gemaakt dat toenmalig VVD-Kamerlid Hirsi Ali ten onrechte een Nederlands paspoort had gekregen. ,,Met de kennis van nu zal ik het in de toekomst anders doen'', aldus Verdonk.
De minister bleef er echter bij dat ze destijds terecht heeft geconcludeerd dat Hirsi Ali ten onrechte de Nederlandse nationaliteit was verleend.
Bron: http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article459292.ece
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:49 schreef Woutervn het volgende:
Dus het is of Verdonkwaardoor ook VVD
= kabinet
![]()
of Verdonk blijft waardoor D66= kabinet
Dus het maakt niet echt uit wat de uitkomst is? of heb ik het verkeerd?
Er is ook nog een minderheids-kabinet mogelijk natuurlijk. Alle voorstellen die D66 niet steunt, krijgen ze dan wel steun van de LPF waarschijnlijk. Is best te doen denk ik voor dat kleine jaar tot de verkiezingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:49 schreef Woutervn het volgende:
Dus het is of Verdonkwaardoor ook VVD
= kabinet
![]()
of Verdonk blijft waardoor D66= kabinet
Dus het maakt niet echt uit wat de uitkomst is? of heb ik het verkeerd?
Dat had ik ook begrepen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.
Hmm, ok ik wist niet dat dat kon.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef One_of_the_few het volgende:
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.
Ja, maar of dat zo veel toekomst voor het CDA en VVD geeft...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is ook nog een minderheids-kabinet mogelijk natuurlijk. Alle voorstellen die D66 niet steunt, krijgen ze dan wel steun van de LPF waarschijnlijk. Is best te doen denk ik voor dat kleine jaar tot de verkiezingen.
dat heeft het kabinet aan zichzelf te danken. Balkenende had aan het einde van 1e termijn nooit moeten zeggen dat verdonk met de verklaring van aha moest kunnen leven. Dat heeft het debat extra levendig gemaakt en ik denk ook de aanleiding dat d66 tegen verdonk stemde.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef the_disheaver het volgende:
ik vrees dat D66 we uit wordt gesschopt, en cda en vvd door gaat... Maar of dat zo positief is voor die 2....
vage dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |