abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 02:25:26 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_39343307
Jaja, ik weet, ik deel te veel in in genres blabla en dr is al een Metal topic, maar het probleem met het algemene Metalheads topic is dat er wat mij betreft niet genoeg specifiek wordt gesproken over de vele subgenres die het Metal genre kent, dus daarbij ook mijn eigen favoriete subgenre; Melodic Death Metal.

Melodic Death Metal zeg je?, ja Melodic Death Metal, een genre wat is ontstaan uit "normale" Death Metal maar wat zichzelf onderscheid in het gebruik van clean vocals en zo nu en dan akoestische stukken in nummers vooral ook als soort van interlude in de nummers, terwijl de "normale" Death Metal in de hoogste versnelling blijft steken neemt Melo-Death zo nu en dan gas terug voor wat bochten.

Het origine van dit genre kan natuurlijk toe worden geschreven aan het Heartwork album van Carcass maar vooral de band At The Gates en later Dark Tranquillity, In Flames en Edge Of Sanity (een beetje de vergeten band in de Melo-Death begin-bands) hebben dit genre laten ontstaan en groot gemaakt.

Later is dit genre zich vooral gaan uitbreiden in de Göthenburg scene (de 2de stad van Zweden) met notable bands zoals:
Arch Enemy, Dan Swäno, Darkane (Thrash-y Melo-Deaht), Dimension Zero, Dissection (al dan wel Melodic Black Metal maar genoeg raakvlakken met Melo-Death zeker ook vanwege het feit dat ze de zelfde oefenzaal deelde als At The Gates), Epoch Of The Unlight, Eternal Tears Of Sorrow, Hatesphere, Hypocrisy (latere albums), Skyfire en Soilwork.

En andere bands die niet uit Zweden (/Göthenburg) komen: Disillusion (wellicht ook geheel Melo-Death maar zeker zoveel raakvlakken), Into Eternity, Holymarsh (Zuid-Koreaans), Kalmah (Fins), Kryoburn (Thrash-y Melo-Death), Mors Principium Est, Shadow (Japans) en Scar Symmetry.

Tot dusver mijn bijdrage aan de zeer notabele en goede bands binnen dit genre, maar met dit topic hoop ik vooral te berijken dat men dit kan aanvullen met andere zeer goede bands die Melo-Death maken of soort gelijke Metal die aan dit genre raken zodat mijn al dan redelijke aardige kennis van bands binnen dit genre exponetiëel groeit en natuurlijk zeer zeker ook voor anderen.
Mijn dank en bespreek. \m/
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_39344423
Septic Flesh? Sumerian Demons is echt een meesterlijk melodic death metal album.

verder heb je ze allemaal al opgenoemd
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:08:19 #3
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_39345199
Children of Bodom en Mnemic.

Ter info: Dimension Zero is een side project van enkele bandleden van In Flames.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:30:06 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39345486
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 02:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Melodic Death Metal zeg je?, ja Melodic Death Metal, een genre wat is ontstaan uit "normale" Death Metal maar wat zichzelf onderscheid in het gebruik van clean vocals en zo nu en dan akoestische stukken in nummers vooral ook als soort van interlude in de nummers, terwijl de "normale" Death Metal in de hoogste versnelling blijft steken neemt Melo-Death zo nu en dan gas terug voor wat bochten.

Het origine van dit genre kan natuurlijk toe worden geschreven aan het Heartwork album van Carcass
Als je Heartwork onder "clean vocals" vindt vallen, snap ik niet dat je die als origineel pakt en Death negeert. Chucks vocalen zijn op Spiritual Healing al net zo clean en Death is nimmer "in de hoogste versnelling blijven steken".

Oh, en "berijken" en "exponetiëel"?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_39345974
Tvp.
pi_39346396
Opeth uit Zweden

Echt geweldige band
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_39346439
en wat voor een verschil zit er eigenlijk tussen Melo Death Metal en Symphonic Death Metal ?
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:34:46 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39346475
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:32 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
en wat voor een verschil zit er eigenlijk tussen Melo Death Metal en Symphonic Death Metal ?
Da's de ellende met al die hokjes en etiketten: waar ligt de grens? Waar houdt speed metal op en begint thrash? Waar eindigt heavy metal en begint hardrock?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_39346528
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:34 schreef Mark het volgende:

[..]

Da's de ellende met al die hokjes en etiketten: waar ligt de grens? Waar houdt speed metal op en begint thrash? Waar eindigt heavy metal en begint hardrock?
True
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2006 @ 09:38:14 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39346530
symphonic death metal is niet echt een term die zoveel gebruikt is volgens mij. Ik heb 'm in ieder geval niet veel gehoord. De combinatie symphonic en black metal komt vaker voor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39346791
Laten we Cynic niet vergeten
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:52:25 #12
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_39346803
Zou dit helpen ?
pi_39346969
dan swano heeft een paar erg goede solo albums gemaakt
pi_39347165
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Zou dit helpen ?
Ik zou persoonlijk bands als Kalmah, Ebony tears en Wintersun niet onder death metal scharen.
pi_39347392
Eternal Tears of Sorrow komt uit Finland hoor.
pi_39351199
quote:
Ik zou persoonlijk bands als Kalmah, Ebony tears en Wintersun niet onder death metal scharen.
of soilwork

nu zegt die link ook dat Amon Amarth melo death is, volgens mij kun je de melo wel schrappen en vooral de oudere albums
andere band : Catamenia, melo black metal, heel erg clean, zeer tr0e en underground voor de whiners die dat belangrijk vinden.
Diabolical Masquerade : ook melodic black (he black metal is nu eenmaal leuker) maar ook death invloeden. 1 sweeds gastje, Blackheim, hep die allemaal zelf gemaakt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Cyaa op 29-06-2006 12:47:07 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:01:01 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39357877
In Flames. At The Gates, Arch Enemy en Scar Symmetry zijn toch gotenburg?
En volgens mij is Hatesphere meer thrash metalcore.
* BOKA vind al die hokjes maar een beetje lastig.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:11:47 #18
136283 knars
Teethgrinder
pi_39358245
Eternal tears of Sorrow

Heb een misprint van Chaotic Beauty, waar de bandnaam plots Eternal Ears of Sorrow is
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:33:02 #19
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_39359113
Tja volgens de site bevat soilwork de volgende typen metal

Genre: melodic death metal, heavy metal, thrash metal, scandinavian metal, gothenburg, nu-metal, alternative metal, melodic metal, new wave of swedish heavy metal, death metal, metalcore

Ik ken zelf de meeste bands niet die hier staan weergeven, dus sorry als de link voor geen meter klopt.
pi_39365125
Wootwoot, eindelijk een melodeath topic
Ik luister veel naar de beter bands als Norther, EToS, At the gates, Bodom, Wintersun, vintersorg etc etc.
^^
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:58:39 #21
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39368376
Norther.
Die vielen even door de mand op No Mercy Fest dit jaar.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:13:30 #22
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_39369058
Dark Tranquillity, Soilwork en Scar Symmetry kan ik iig erg waarderen
pi_39374365
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:58 schreef BOKA het volgende:
Norther.
Die vielen even door de mand op No Mercy Fest dit jaar.
Vertel
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:03:51 #24
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39375721
hokjesdenken is voor homo's!
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  vrijdag 30 juni 2006 @ 05:43:00 #25
117776 OFfSprngr
pi_39380365
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:03 schreef sXe het volgende:
hokjesdenken is voor homo's!
Stop je jezelf ook niet in een hokje door te zeggen dat je zelf een hetero bent?..
Zit je verder zelf ook niet in het "ik haat hokjes"-hokje?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_39409942
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:51 schreef Shivo het volgende:
Laten we Cynic niet vergeten
Cynic en melodic death? da's gewoon tech metal, die heb ik nog nooit iemand melodic death horen noemen. Dan kan je heeel veeel melodic death gaan noemen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:57:10 #27
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39418215
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:26 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Vertel
Op cd klinkt het allemaal heel aardig; veel gitaar- en keyboardsolo's, maar live was daar bitter weinig van te horen. En de keyboardspeler speelde de helft van de tijd niet.
Ook al had ie zn keyboard heel stoer gedraaid, waardoor de toetsen naar het publiek wezen.
pi_39419665
Wannabe CoB achtige praktijken, dus.
pi_39431228
Valt Opeth hier ook gewoon niet onder? Zo ja: checken die handel. Briljante band.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:38:55 #30
106911 daisy_ducky
..............................
pi_39431379
Melodic Death Metal

Die naam alleen al.

(is dat de soort muziek die je oma ook leuk vind? )
pi_39432031
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:38 schreef daisy_ducky het volgende:
Melodic Death Metal

Die naam alleen al.

Mijn oma speelde ook quake 3
Zoeen beetje uit hetzelfde tijdperk lollern00b.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:03:20 #32
117776 OFfSprngr
pi_39432098
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:38 schreef daisy_ducky het volgende:
Melodic Death Metal

Die naam alleen al.

Van die mensen die At The Gates niet kennen en geen OPs kunnen lezen, als je niets te melden hebt tieft dan op uit mn topic.
.
.
  zondag 2 juli 2006 @ 00:08:57 #33
106911 daisy_ducky
pi_39437930
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:03 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Van die mensen die At The Gates niet kennen en geen OPs kunnen lezen, als je niets te melden hebt tieft dan op uit mn topic.
At the gates ken ik jammer genoeg wel ja. heeft weinig met Death Metal te maken.

(ja,vroeger was alles beter he)

pi_39444387
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:08 schreef daisy_ducky het volgende:

[..]

At the gates ken ik jammer genoeg wel ja. heeft weinig met Death Metal te maken.

nou de eerste 2 cd's van at the gates is anders gewoon death metal hoor (zo melodic zijn die ook niet en toen bestond de term ook nog niet, idd vroeger was idd alles beter, toen was alles death/doom)
  zondag 2 juli 2006 @ 13:29:53 #35
14664 Capetown
strapping
pi_39447466
Anorexia Nervosa en Disarmonia Mundi zijn nog leuke voorbeelden.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_39447891
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:29 schreef Capetown het volgende:
Anorexia Nervosa en Disarmonia Mundi zijn nog leuke voorbeelden.
Anorexia Nervosa is toch gewoon black metal?

Aurora (http://www.aurora.dk) is toch ook nog niet genoemd? vooral EOS is een hele gave plaat.
  zondag 2 juli 2006 @ 13:52:31 #37
106911 daisy_ducky
pi_39447937
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:14 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

nou de eerste 2 cd's van at the gates is anders gewoon death metal hoor (zo melodic zijn die ook niet en toen bestond de term ook nog niet, idd vroeger was idd alles beter, toen was alles death/doom)
Ik was het woordje tegenwoordig vergeten. kan me nog goed herinneren dat die band bij headbangers ball was vroeger toen ze nog echte Death Metal maakten............
pi_39458259
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:15 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Cynic en melodic death? da's gewoon tech metal, die heb ik nog nooit iemand melodic death horen noemen. Dan kan je heeel veeel melodic death gaan noemen.
Heb je gelijk in, maar als je kijkt wat er verder in dit topic onder dit genre wordt geschaard, is het daarmate breed dat deze er ook wel bij kan.
pi_39459589
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar als je kijkt wat er verder in dit topic onder dit genre wordt geschaard, is het daarmate breed dat deze er ook wel bij kan.
daarom zet ik ook telkens kanttekeningen erbij, nog ff en dan is anal cunt ook melodic death
pi_39463696
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:06 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

daarom zet ik ook telkens kanttekeningen erbij, nog ff en dan is anal cunt ook melodic death
Of Celtic Frost Tegelijkertijd vind ik dat Cynic niet vaak genoeg genoemd kan worden, dus vandaar.

Is The Red Chord of Black Dahlia Murder trouwens wel melodic death? Of noemen we dat iets van grindcore?
  maandag 3 juli 2006 @ 02:52:10 #41
117776 OFfSprngr
pi_39465138
Voor zover ik weet is Red Chords MathCore en BDM gewoon MetalCore met een vleugje Göthenburg omdat de heren van BDM helemaal weg zijn van ATG.
.
.
  maandag 3 juli 2006 @ 02:54:33 #42
117776 OFfSprngr
pi_39465147
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:08 schreef daisy_ducky het volgende:

[..]

Ga eens Hymnos Rituales De Guerra luisteren als je hier alleen op Melo-Death komt zeiken.
.
.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:30:20 #43
61356 Laverne
Huppeltut
pi_39484222
Enkele van mijn favorieten:

~Before the Dawn (FI)
~The Duskfall (SWE)
~Insomnium (FI)
~Noumena (FI)
~Blind Stare (FI)
~Shade Empire (FI)
~Suidakra (DE)
~Enter My Silence (FI)
~Pain Confessor (FI)
~Callenish Circle (NL)
~To The Darker Grounds (FI)
~The Wake (FI)
Audioscrobbler! | Those who live are those who dare..
  maandag 3 juli 2006 @ 20:48:00 #44
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39484955
Arch Enemy en melodic metal??? ok als jullie dat zeggen heb ik er niks op tegen maar ik heb deze band ooit een keer gehoord (hard weg gelopen trouwens) op graspop. Misschien dat ik beter langer had moeten blijven....
Tips waar ik naar moet luisteren waardoor ik misschien mijn beeld kan veranderen van deze band? Voor zover ik me kan herinneren was de zangeres best wel een lekker ding

Ik heb ooit voor de gein een cd gehaald van In Flames, Soundtrack to Your Escape. Een erg aangename cd die ik nog wel eens opzet.

Misschien een foute opmerking maar als een death metal band echt te melodic klinkt, hoort deze dan niet thuis in de gothic metal????
Ik ben denk ik te lang weg uit de metal scene
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  maandag 3 juli 2006 @ 21:30:45 #45
106911 daisy_ducky
pi_39486503
quote:
Op maandag 3 juli 2006 02:54 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ga eens Hymnos Rituales De Guerra luisteren als je hier alleen op Melo-Death komt zeiken.
Lees een paar reacties hierboven,daar heb ik er al op gereageerd.

Ik ben meer van Chambers of Dis.
of zit daar voor U te weinig melodie in?ŋ?
je hapt wel lekker trouwens.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 21:37:21 #46
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39486735
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:48 schreef ummagumma het volgende:
Arch Enemy en melodic metal???
ja, melodic death metal. Zo wordt dat genre ook wel genoemd waar de muziek van Arch Enemy in valt. Het is namelijk niet echt bruut.
pi_39487726
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:48 schreef ummagumma het volgende:
Arch Enemy en melodic metal??? ok als jullie dat zeggen heb ik er niks op tegen maar ik heb deze band ooit een keer gehoord (hard weg gelopen trouwens) op graspop. Misschien dat ik beter langer had moeten blijven....
Tips waar ik naar moet luisteren waardoor ik misschien mijn beeld kan veranderen van deze band? Voor zover ik me kan herinneren was de zangeres best wel een lekker ding

Ik heb ooit voor de gein een cd gehaald van In Flames, Soundtrack to Your Escape. Een erg aangename cd die ik nog wel eens opzet.

Misschien een foute opmerking maar als een death metal band echt te melodic klinkt, hoort deze dan niet thuis in de gothic metal????
Ik ben denk ik te lang weg uit de metal scene
vind Arch Enemy idd ook wel melodic death... wat is het anders? laatste 2 carcass albums vind ik daar eigenlijk ook wel bij horen zo achterafkijkend.

als iets melodic is moet het dan al gelijk Gothic worden? Ik weet niet of je ooit een van de grondleggers van melodic death heb gezien, at the gates, maar die zanger zag er alles behalve gothic uit en zoizo is gothic veel meer imago en melodic death zijn daar meestal niet zo erg mee bezig.
  maandag 3 juli 2006 @ 22:11:13 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39487928
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 02:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Darkane (Thrash-y Melo-Deaht)
Darkane is tof.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 22:30:40 #49
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39488751
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:05 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

vind Arch Enemy idd ook wel melodic death... wat is het anders? laatste 2 carcass albums vind ik daar eigenlijk ook wel bij horen zo achterafkijkend.
Heartwork van Carcass wordt ook wel bij de eerste melo-death albums gerekend, ja.
pi_40137972
Is arch enemy niet ook een beetje meloblack?
Dus melodic black/death
Damn, ik snap dat echt niet he, dat tering onderscheid tussen black en death, dacht ook altijd dat dark tranquility symphonic blackmetal was

Waar valt ajattara trouwens onder, melo death of black?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 05:33:56 #51
117776 OFfSprngr
pi_40156747
Arch Enemy en Dark Tranquillity hebben niets met Black Metal te maken, Ajattara ken ik verder niet.
.
.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:56:19 #52
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_40272058
Old Man's Child, Searing Meadow, Blind Stare en Kataklysm

Van Old Man's Child twijfel ik wel of het echt melodic death is; meer de black death metal kant op
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:12:42 #53
117776 OFfSprngr
pi_40276786
OMC is idd geen Melo, de rest ken ik niet, Kataklysm heb ik wel van gehoord.
.
.
pi_40278970
OMC is toch symphonic black?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:01:32 #55
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_40280989
Lunarsea is ook

Lords of Metal review
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:02:25 #56
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40281016
Ik ben helemaal weg van Opeth. Heb vanmiddag "Deliverance" nog aangeschaft. Genieten.

Ook Meshuggah vind ik gaaf, lekker avant-gardistisch.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:05:47 #57
117776 OFfSprngr
pi_40292288
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:38 schreef synthesix het volgende:
OMC is toch symphonic black?
Voor hoe ver ik ze ken zou ik zeggen van wel, al zullen heel veel Metalheads me daarvoor een ontwetende aap noemen, maar ja, ik ken OMC dan ook eigenlijk (ooit eens 2 nummers gehoord, was wel Blackish en symphonisch, om symp te noemen ok, maar Black,.. ik gok van niet..)
.
.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:07:08 #58
117776 OFfSprngr
pi_40292291
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:02 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ik ben helemaal weg van Opeth. Heb vanmiddag "Deliverance" nog aangeschaft. Genieten.

Ook Meshuggah vind ik gaaf, lekker avant-gardistisch.
(Hier is de genre-politie), Meshuggah is Math Metal, maar goed, avant-garde is niet mijn ding, maar zeker zal ik Meshuggah daar niet onder rekenen ookal vind ik ze zelf niet zo,..
.
.
pi_40292377
Als je het verschil tussen Black en Death niet hoort, mogen ze wat mij betreft met een kettingzaag je oren erafhalen (evt. wat er tussen zit).
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:56:16 #60
117776 OFfSprngr
pi_40292484
Ik wist het eerst ook niet, maar met de tijd heb ik het verschil geleerd, ik geef eerlijk toe, ik dacht dat In Flames Black Metal was, als ik nu terug denk dan schaam ik me er nog net niet voor, maar het was een beetje..
of eigenlijk.. behoorlijk..
.
.
pi_40295811
Kataklysm moet je zeker eens beluisteren, zeer vet. Net als Old Man's Child.

*zet OMC - Plague Of Sorrow op*

beide zijn overigens geen melo death
pi_40296970
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:56 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik wist het eerst ook niet, maar met de tijd heb ik het verschil geleerd, ik geef eerlijk toe, ik dacht dat In Flames Black Metal was, als ik nu terug denk dan schaam ik me er nog net niet voor, maar het was een beetje..
Nouja, ik zou in flames geen black noemen, maar sommige dingen liggen zo dicht bij elkaar. Ik bedoel, het verschil tussen een brutal death band als sfu, en true norwegian black metal als darkthrone hoor ik natuurlijk ook wel. Van true norwegian, symphonic vind ik het wel goed te horen, maar bijvoorbeeld zyklon, anaal natrakh vind ik dan wel weer wat deathachtigs hebben, en een band als arch enemy lijkt in toch ook wel weer op sommige liedjes van cradle, wat toch ook meer van black weg heeft dan van death....

Ik vind het maar lastig.
pi_40300521
Sommige bands spelen gewoon simpelweg death én black metal. Een voorbeeld daarvan is de zwaar heersende band Belphegor.
pi_40306568
Ik vind het niet zo lastig. En Arch Enemy lijkt helemaal nergens op Cradle. Godzijdank.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:22:03 #65
136283 knars
Teethgrinder
pi_40309820
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:07 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

(Hier is de genre-politie), Meshuggah is Math Metal, maar goed, avant-garde is niet mijn ding, maar zeker zal ik Meshuggah daar niet onder rekenen ookal vind ik ze zelf niet zo,..
Welnee, Meshuggah is gewoon mesjogge bonkebonke huaaaargh! plingplong metal. Te veel hokjes, bah Meshuggah: interessant, maar ik krijg het niet voor mekaar er meer dan drie nummers na elkaar van te luisteren.
pi_40312620
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:56 schreef OFfSprngr het volgende:
OfSprngr, even iets heel anders, ik zit je fotoboek te bekijken en ik erken je volgens mij
Was jij niet afgelopen zondag, de 23e, in Den Haag bij Duitse Herder? Ik erken dat shirt dat je aanheb + die spikes

Zoja --->
Zonee ---> lama zitten dan
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 30 juli 2006 @ 02:35:57 #67
117776 OFfSprngr
pi_40314168
quote:
Op zondag 30 juli 2006 01:14 schreef Agiath het volgende:

[..]

OfSprngr, even iets heel anders, ik zit je fotoboek te bekijken en ik erken je volgens mij
Was jij niet afgelopen zondag, de 23e, in Den Haag bij Duitse Herder? Ik erken dat shirt dat je aanheb + die spikes

Zoja --->
Zonee ---> lama zitten dan
Was ik bij, jezus,.. wat een optreden was dat zeg, moet ze echt nog een keer gaan kijken.
.
.
pi_40318862
quote:
Op zondag 30 juli 2006 02:35 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Was ik bij, jezus,.. wat een optreden was dat zeg, moet ze echt nog een keer gaan kijken.
Echt waar Wat een toeval dan, was je ook bij het voorprogramma, de Rocco's? Daar speelt namelijk een broer van een vriend van mij in.

Mij Duitse Herder was echt te gruwelijk gewoon, die wijven waren echt sick
  zondag 30 juli 2006 @ 12:58:51 #69
117776 OFfSprngr
pi_40319882
Ik heb meer dan 80 fotos gemaakt van ze.
.
.
pi_40320110
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb meer dan 80 fotos gemaakt van ze.
Misschien sta ik daar ok wel op... Kweet niet meer wat ik aanhad maar ik stond nogal dicht bij de bar vooraan.
pi_40379818
Ik zag dat All That Remains nog niet was genoemd... Bij deze.

En het is wel geen Death Metal, maar wat is Trivium toch ook een ge-ni-ale band. Voor het eind van het jaar nog een nieuw album van ze.
Take no prisoners... take no shit!
pi_40380206
Trivium is volgens mij metalcore.
Melo death metal ken ik nog niet zo lang maar ik ben echt helemaal weg van in flames, dark tranquillity, scar symmetry en een hele lading meer.
Lest we forget..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:15:52 #73
117776 OFfSprngr
pi_40381131
Moet je zeker even At The Gates, Disillusion en Edge Of Sanity op zoeken en wellicht ook Dissection.
.
.
pi_40381179
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:46 schreef shadow196 het volgende:
Trivium is volgens mij metalcore.
Hun eerste cd valt idd in de categorie metalcore, maar op Ascendancy vallen alweer wat meer Trash invloeden te bespeuren. In een interview las ik dat ze met hun derde cd nog meer die weg in willen slaan zoals de oude Metallica albums. Ik ga het horen...

Qua Death Metal luister ik nog steeds erg veel naar het oudere werk van In Flames. Cd's als Colony, The Jester Race en Whoracle behoren tot mijn favorieten.
Take no prisoners... take no shit!
pi_40425757
Heb nu een paar albums van Edge of Insanity. Heerlijke band
Lest we forget..
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:05:20 #76
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_40432501
Ik luisterde naar Death - Symbolic vandaag, toch best lekker en goed in elkaar zittende muziek!
welke subgenre is dit ?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 02:29:55 #77
117776 OFfSprngr
pi_40439606
Death is niet zo zeer in 1 subcatogorie te stoppen, het is Death Metal, maar heeft ook zeker naar neigingen naar Melodic EN Technical, ik zelf waag me niet aan een classificering van Death, als je overigens een goede Death track wilt luisteren moet je eens Voice Of The Soul proberen.

Goede Chuck, veelste vroeg..
.
.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 02:38:18 #78
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_40439725

Wintersun. Slotje. Ik heb 3 Wintersun shirts. Goed he?

Veel moderne melodeath irriteert me. Van de hoeveelheid treble krijg je een hersenbloeding, en ze laten je soms niet los. 30 minuten stampen op 220 bpm hoeft van mij nou ook weer niet.

Ik verlies liever een been dan dat ik die nieuwste Norther CD weer moet aanhoren

[ Bericht 23% gewijzigd door NASDAQbastardo op 03-08-2006 02:51:02 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 3 augustus 2006 @ 03:28:57 #79
117776 OFfSprngr
pi_40440114
Norther zuigt ook gewoon.
.
.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 04:04:36 #80
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_40440280
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 3 augustus 2006 @ 05:33:23 #81
117776 OFfSprngr
pi_40440514
Ga dan gewoon Power Metal maken.
.
.
pi_40440662
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:30 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Opeth uit Zweden

Echt geweldige band
Quoted for truth. Morningrise als hoogtepunt.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:22:32 #83
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40441452
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 03:28 schreef OFfSprngr het volgende:
Norther zuigt ook gewoon.
Ach ja, toegegeven, het is de fysieke aantrekkelijkheid van de leadzanger die het leuk maakt
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  donderdag 8 november 2007 @ 08:23:30 #84
117776 OFfSprngr
pi_54448610
En na meer dan 10 jaar heeft At The Gates aan gekondigd dat ze eindelijk terug komen.

Iedereen dit jaar naar Wacken natuurlijk.
.
.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 november 2007 @ 08:40:18 #85
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54448777
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:23 schreef OFfSprngr het volgende:
En na meer dan 10 jaar heeft At The Gates aan gekondigd dat ze eindelijk terug komen.

met je teletijdmachine van Barabas?
pi_54450771
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:23 schreef OFfSprngr het volgende:

WTF, At the gates is mn favoriete metalband. Heb je een bron?
  donderdag 8 november 2007 @ 11:22:46 #87
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54451454
Yes, it's true... AT THE GATES will reunite for some shows next summer (2008).
The following festivals are confirmed so far:

04-06 July Ruis Rock, Finland
31 July-02 Aug Wacken Open Air, DE
15-17 Aug Bloodstock, Derby, UK

* More to come....
* Upcoming shows will be added to this index page as well as the myspace calendar.

Guitarist Anders comments on the reunion:
"Well, it felt like the timing was right for once. We have been talking about a possible
reunion for years now, but this was the first time everything fell into place.
For me personally, it feels like getting closure. The break-up over ten years ago
was abrupt and left a bad vibe between us that took years to get over.
We have a better relationship today and a more relaxed approach to
who we are and what we do. The time is right to get together and play some shows
Try to catch us live in the summer 2008. It could be your last chance"

http://www.atthegates.se/
Dommage arachide-fromage
pi_54451805
Dat was toch al een tijdje bekend, die reünie van At The Gates?

Nu Jari nog even met een (definitieve!) datum komen voor het nieuwe Wintersunalbum en ik ben weer blij.
Love me two times
  donderdag 8 november 2007 @ 19:11:09 #89
117776 OFfSprngr
pi_54462461
Ik wil zelfs eigenlijk wel naar Ruis Rock voor het eerste optreden, maar die organisatie is echt fucked, nergens op de site zelfs staat At The Gates.
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')