abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 02:25:26 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_39343307
Jaja, ik weet, ik deel te veel in in genres blabla en dr is al een Metal topic, maar het probleem met het algemene Metalheads topic is dat er wat mij betreft niet genoeg specifiek wordt gesproken over de vele subgenres die het Metal genre kent, dus daarbij ook mijn eigen favoriete subgenre; Melodic Death Metal.

Melodic Death Metal zeg je?, ja Melodic Death Metal, een genre wat is ontstaan uit "normale" Death Metal maar wat zichzelf onderscheid in het gebruik van clean vocals en zo nu en dan akoestische stukken in nummers vooral ook als soort van interlude in de nummers, terwijl de "normale" Death Metal in de hoogste versnelling blijft steken neemt Melo-Death zo nu en dan gas terug voor wat bochten.

Het origine van dit genre kan natuurlijk toe worden geschreven aan het Heartwork album van Carcass maar vooral de band At The Gates en later Dark Tranquillity, In Flames en Edge Of Sanity (een beetje de vergeten band in de Melo-Death begin-bands) hebben dit genre laten ontstaan en groot gemaakt.

Later is dit genre zich vooral gaan uitbreiden in de Göthenburg scene (de 2de stad van Zweden) met notable bands zoals:
Arch Enemy, Dan Swäno, Darkane (Thrash-y Melo-Deaht), Dimension Zero, Dissection (al dan wel Melodic Black Metal maar genoeg raakvlakken met Melo-Death zeker ook vanwege het feit dat ze de zelfde oefenzaal deelde als At The Gates), Epoch Of The Unlight, Eternal Tears Of Sorrow, Hatesphere, Hypocrisy (latere albums), Skyfire en Soilwork.

En andere bands die niet uit Zweden (/Göthenburg) komen: Disillusion (wellicht ook geheel Melo-Death maar zeker zoveel raakvlakken), Into Eternity, Holymarsh (Zuid-Koreaans), Kalmah (Fins), Kryoburn (Thrash-y Melo-Death), Mors Principium Est, Shadow (Japans) en Scar Symmetry.

Tot dusver mijn bijdrage aan de zeer notabele en goede bands binnen dit genre, maar met dit topic hoop ik vooral te berijken dat men dit kan aanvullen met andere zeer goede bands die Melo-Death maken of soort gelijke Metal die aan dit genre raken zodat mijn al dan redelijke aardige kennis van bands binnen dit genre exponetiëel groeit en natuurlijk zeer zeker ook voor anderen.
Mijn dank en bespreek. \m/
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_39344423
Septic Flesh? Sumerian Demons is echt een meesterlijk melodic death metal album.

verder heb je ze allemaal al opgenoemd
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:08:19 #3
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_39345199
Children of Bodom en Mnemic.

Ter info: Dimension Zero is een side project van enkele bandleden van In Flames.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:30:06 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39345486
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 02:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Melodic Death Metal zeg je?, ja Melodic Death Metal, een genre wat is ontstaan uit "normale" Death Metal maar wat zichzelf onderscheid in het gebruik van clean vocals en zo nu en dan akoestische stukken in nummers vooral ook als soort van interlude in de nummers, terwijl de "normale" Death Metal in de hoogste versnelling blijft steken neemt Melo-Death zo nu en dan gas terug voor wat bochten.

Het origine van dit genre kan natuurlijk toe worden geschreven aan het Heartwork album van Carcass
Als je Heartwork onder "clean vocals" vindt vallen, snap ik niet dat je die als origineel pakt en Death negeert. Chucks vocalen zijn op Spiritual Healing al net zo clean en Death is nimmer "in de hoogste versnelling blijven steken".

Oh, en "berijken" en "exponetiëel"?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_39345974
Tvp.
pi_39346396
Opeth uit Zweden

Echt geweldige band
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_39346439
en wat voor een verschil zit er eigenlijk tussen Melo Death Metal en Symphonic Death Metal ?
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:34:46 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39346475
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:32 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
en wat voor een verschil zit er eigenlijk tussen Melo Death Metal en Symphonic Death Metal ?
Da's de ellende met al die hokjes en etiketten: waar ligt de grens? Waar houdt speed metal op en begint thrash? Waar eindigt heavy metal en begint hardrock?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_39346528
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:34 schreef Mark het volgende:

[..]

Da's de ellende met al die hokjes en etiketten: waar ligt de grens? Waar houdt speed metal op en begint thrash? Waar eindigt heavy metal en begint hardrock?
True
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2006 @ 09:38:14 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39346530
symphonic death metal is niet echt een term die zoveel gebruikt is volgens mij. Ik heb 'm in ieder geval niet veel gehoord. De combinatie symphonic en black metal komt vaker voor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39346791
Laten we Cynic niet vergeten
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:52:25 #12
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_39346803
Zou dit helpen ?
pi_39346969
dan swano heeft een paar erg goede solo albums gemaakt
pi_39347165
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Zou dit helpen ?
Ik zou persoonlijk bands als Kalmah, Ebony tears en Wintersun niet onder death metal scharen.
Jesus saves but death prevails.
pi_39347392
Eternal Tears of Sorrow komt uit Finland hoor.
pi_39351199
quote:
Ik zou persoonlijk bands als Kalmah, Ebony tears en Wintersun niet onder death metal scharen.
of soilwork

nu zegt die link ook dat Amon Amarth melo death is, volgens mij kun je de melo wel schrappen en vooral de oudere albums
andere band : Catamenia, melo black metal, heel erg clean, zeer tr0e en underground voor de whiners die dat belangrijk vinden.
Diabolical Masquerade : ook melodic black (he black metal is nu eenmaal leuker) maar ook death invloeden. 1 sweeds gastje, Blackheim, hep die allemaal zelf gemaakt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Cyaa op 29-06-2006 12:47:07 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:01:01 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39357877
In Flames. At The Gates, Arch Enemy en Scar Symmetry zijn toch gotenburg?
En volgens mij is Hatesphere meer thrash metalcore.
* BOKA vind al die hokjes maar een beetje lastig.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:11:47 #18
136283 knars
Teethgrinder
pi_39358245
Eternal tears of Sorrow

Heb een misprint van Chaotic Beauty, waar de bandnaam plots Eternal Ears of Sorrow is
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:33:02 #19
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_39359113
Tja volgens de site bevat soilwork de volgende typen metal

Genre: melodic death metal, heavy metal, thrash metal, scandinavian metal, gothenburg, nu-metal, alternative metal, melodic metal, new wave of swedish heavy metal, death metal, metalcore

Ik ken zelf de meeste bands niet die hier staan weergeven, dus sorry als de link voor geen meter klopt.
pi_39365125
Wootwoot, eindelijk een melodeath topic
Ik luister veel naar de beter bands als Norther, EToS, At the gates, Bodom, Wintersun, vintersorg etc etc.
^^
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:58:39 #21
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39368376
Norther.
Die vielen even door de mand op No Mercy Fest dit jaar.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:13:30 #22
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_39369058
Dark Tranquillity, Soilwork en Scar Symmetry kan ik iig erg waarderen
pi_39374365
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:58 schreef BOKA het volgende:
Norther.
Die vielen even door de mand op No Mercy Fest dit jaar.
Vertel
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:03:51 #24
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39375721
hokjesdenken is voor homo's!
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  vrijdag 30 juni 2006 @ 05:43:00 #25
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_39380365
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:03 schreef sXe het volgende:
hokjesdenken is voor homo's!
Stop je jezelf ook niet in een hokje door te zeggen dat je zelf een hetero bent?..
Zit je verder zelf ook niet in het "ik haat hokjes"-hokje?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')