quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:59 schreef Christine het volgende:[..]
Heb je hulp nodig met je verhuizing, drietje?
![]()
.
En trouwens, ik ben het niet eens met je biton-betoog. Nu heb ik natuurlijk ook verhalen gehoord van een niet nader te noemen wellicht niet helemaal betrouwbare fokker uit de hoofdstad van ons land, maar op de foto's op de site van biton vind ik toch wel veel alternatieve luitjes zitten. Ik ben zelf ook wel een (klein) beetje alternatief, maar ben toch wel graag "de alternatiefste" bij zo'n cluppie. Maar al die corporale verenigingen trekken me ook niet zo... ik zoek iets "normaals", met veel bier, weinig verplichtingen en geen ontgroening.
Wellicht kom ik zoiets nog wel tegen op de UIT en anders kan ik vast samen met _dirkjan_ een eigen vereniging starten.
![]()
.
Ach, natuurlijk overdrijf ik ook wel een beetje.
![]()
.
Qua andere verenigingen zonder introductie en gothics is er verder niet heel veel dat precies aan je beschrijving voldoet.
Je zou eens kunnen kijken bij
Spontaan, de studentenvereniging voor sociale betrokkenheid. Hebben alleen geen eigen pand, en houden activiteiten in cafés. Hun maandelijkse benefietfeesten zijn in de ACU.
Of bij
UMTC. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik die lui niet erg serieus neem. Het is een heel kleine wannabe-corporale vereniging, dus wel met jaarclubs en disputen enzo, die een paar jaar geleden veel te weinig nieuwe leden binnenkregen en daarom hun ontgroening hebben afgeschaft. Wij horen echter toch telkens weer verhalen dat de oude garde het ontgroenen niet kan laten, en dat er elk jaar weer ontgroen-achtige incidenten plaatsvinden. Het kan zijn dat het langzamerhand minder wordt, omdat er minder "ouwe ballen" aan het stuur staan en de jonge niet-ontgroende garde wat fatsoendelijker omgaat met het principe "geen ontgroening", maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ga er vooral eens kijken, en vraag aan willekeurige studenten wat zij hiervan weten. Dat lijkt me betrouwbaarder dan aan ze zelf vragen hoe het zit met hun "introductie".
En verder denk ik dat je bij je studievereniging ook gewoon wel op je plek zal zijn. Sommige studieverenigingen zijn ontzettend actief en zijn effectief ook gewoon een soort studentenvereniging, zoals bijvoorbeeld
SWAK of
A-Eskwadraat. (ja, ik weet dat je geen natuurkunde gaat studeren, maar toch.)
Of een sportvereniging. Ga dan tijdens de Uithofdag van de UIT naar de Uithof en kijk eens goed rond wat daar zoal te beleven valt. Feit is, die dag is heel druk en vermoeiend, dus zorg dat je de dag voor de Uithofdag niet teveel zuipt. (Ja, echt waar.)