abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:19:32 #151
141482 Q.
JurassiQ
pi_39397018
Kanaleneiland is nog levendiger dan de Cambridgelaan.
For great justice!
pi_39397164
Q, je kan veel zeggen over Kanaleneiland, maar niet dat het niet levendig is. Sterker nog, als ik om half twee 's nachts daar op straat omvergelopen word door kudde's spelende kinderen en grut op brommerts, dan zou ik eerder willen zeggen dat Kanaleneiland een beetje té levendig is.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_39397193
hmm verschillende meningen... nog meer mensen mening over cambridgelaan of ibb?
pi_39397297
Laat ik het zo zeggen, ik ken veel mensen die op de Cambridgelaan wonen, maar die zijn in het algemeen toch een stuk "fatsoendelijker"/braver/iets dergelijks. Dat kan goed zijn, en dat kan saai zijn. De "echte" studenten (kotsen/neuken/jaarclubs) zitten eerder op Tuindorp of IBB.

Heb je geen zin in jaarclubetentjes in je gezamelijke keuken en wil je niet wakkergescheeuwd worden door het neukmeubel van je bovenbuurman, dan kan je beter aan de Cambridgelaan gaan zitten. Warande/Cambridgelaan zijn de wat alternatievere/saaiere/studeerderige/kalmere complexen, IBB/Tuindorp zijn relatief wat meer studentikoos.

Natuurlijk overdrijf ik hier vreselijk, maar er zit hier wel een kleine kern van waarheid in.
pi_39397842
bedankt. en kwa studentenverenigingen, van die hele officiele zoals het corps en veritas lijken me niks (kak), en van die alternatieve (biton) weet ik niet zo goed wat ik moet denken. Zit daar nog iets tussenin?

[ Bericht 12% gewijzigd door _dirkjan_ op 30-06-2006 17:54:46 ]
pi_39398784
Wat zoek je in je studentenvereniging ? Wil je verplichtingen, geen verplichtingen, een jaarclub of niet, wat wil je doen ?

Oh, en zo alternatief is Biton niet hoor. .
pi_39398890
puur door naar de websites te kijken leek mij biton het leukst... maar ik zoek dus meningen, als biton een reputatie heeft van gothics en dergelijke, ga ik er liever niet heen. Zijn het gewoon wat relaxte mensen die naar alternatieve muziek luisteren en dergelijke, lijkt het me leuk .

Jaarclubs e.d. hoeft voor mij niet, en ook niet super officieel/verplichtingen.
pi_39398971
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:18 schreef _dirkjan_ het volgende:
puur door naar de websites te kijken leek mij biton het leukst... maar ik zoek dus meningen, als biton een reputatie heeft van gothics en dergelijke, ga ik er liever niet heen. Zijn het gewoon wat relaxte mensen die naar alternatieve muziek luisteren en dergelijke, lijkt het me leuk .

Jaarclubs e.d. hoeft voor mij niet, en ook niet super officieel/verplichtingen.
Weetjewat, als je het leuk vindt om een keertje echt bij Biton te gaan kijken, dan ga je toch een keertje met Tante Au3 mee ? We hebben echt amper mensen die puur gothic zijn. Kijk anders eens op de foto's op de site, daar zie je ook dat de mensen die daar op staan ook eigenlijk doodnormaal saai zijn. Niks geen gepiercte huigen, oogbaltattouages of plateuzolen.

Zeg zeuntie, ga je ook de UIT lopen ?
pi_39399039
pi_39399073
ik ga ook met de uit mee als ik een slaapplek kan vinden ja wil zeker gaan kijken bij biton die week, en misschien inschrijven...
pi_39399199
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:24 schreef _dirkjan_ het volgende:
ik ga ook met de uit mee als ik een slaapplek kan vinden ja wil zeker gaan kijken bij biton die week, en misschien inschrijven...
Je kan bij Biton slaapplaatsen regelen.

Mail eens naar vicepraeses@biton.nl en vraag of je tijdens de UIT bij een Bitonees mag slapen. DOEN ! Da's echt leuk.

Bij mij slapen gaat niet echt waarschijnlijk, maar als je hem NU mailt sta je bovenaan de lijst.

Serieus meteen nu mailen, want er is altijd kneiterveel vraag naar. En ik zou me gewoon hoedenook alsnog gewoon toch aanmelden voor de UIT, ook al heb je misschien niet meteen nu al een slaapplaats gefixt. Desnoods ga ik voor je op zoek naar iemand met een reservesleutel en plek voor een luchtbed.
pi_39399275
doe ik, cool! kan ik jouw naam in het mailtje noemen? Op aanraden van ... blabla
pi_39399416
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:30 schreef _dirkjan_ het volgende:
doe ik, cool! kan ik jouw naam in het mailtje noemen? Op aanraden van ... blabla
Dat hoeft nieteens. Je zegt gewoon dat je heel erg geinteresseerd bent in Biton, en dat je hoorde dat er ook slaapplekken aangeboden werden. Da's voldoende.

Anders krijg ik het op mijn brood dat ik het gezegd had voordat de officiele inschrijving openging. Je hebt er meer aan dat ik je dat verklapt heb dan aan mijn naam noemen.
pi_39399445
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:34 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dat hoeft nieteens. Je zegt gewoon dat je heel erg geinteresseerd bent in Biton, en dat je hoorde dat er ook slaapplekken aangeboden werden. Da's voldoende.

Anders krijg ik het op mijn brood dat ik het gezegd had voordat de officiele inschrijving openging. Je hebt er meer aan dat ik je dat verklapt heb dan aan mijn naam noemen.
oke, bedankt
pi_39399509
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:35 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

oke, bedankt
Dan mag je de zondag voor de UIT ook nogeens naar de ubercoole slaapplaatsenborrel. .

(Bij Biton stelt dat weinig voor, maar bij UVSV enzo is dat feest er de oorzaak van dat alle uffen al aan het begin van de week een superkater hebben. .)
pi_39399691
cool. Mailtje is verstuurd, en ook geschreven dat de vereniging me leuk lijkt. Na het zien van de fotos meen ik dat ook oprecht
pi_39400455
* verzin hier een willekeurige woedeuitbarsting met daarin enkele dodelijke ziektes, wat blasfemische uitlatingen en dreigementen aan het adres van mijn . Geliefde Huisgenoot . die al mijn was uit de machine heeft gegooid vanmorgen met het gevolg dat dat dus al de hele dag op een hoop op de stoffige grond lag te rotten.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:05:46 #168
141482 Q.
JurassiQ
pi_39400746
Wat leuk, Audrey! .
For great justice!
pi_39401223
En dat in Utrecht... .
pi_39401288
Mijn huidige onderkomen in Utrecht is ook niet alles. Er is hier echt nog nooit schoongemaakt door mensen die hier eerder woonden. Vieze studenten.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:23:48 #171
141482 Q.
JurassiQ
pi_39401405
Ik ben toch blij dat ik geen student meer ben, die ranzigheid de hele tijd...
For great justice!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:24:09 #172
141482 Q.
JurassiQ
pi_39401421
Oh. En het zinloze bierdrinken ook. Dat was echt stom. Gelukkig hoef ik dat nu niet meer.
For great justice!
pi_39401442
Heb je nog bier, Q.?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:28:29 #174
141482 Q.
JurassiQ
pi_39401579
Nee, wel Grolsch.
For great justice!
pi_39401648
Ik niet, dus ik spring maar even op de fiets richting Edah.
Met bier mag je niet rijden, wel fietsen.

(Oja, en dat in Utrecht, .)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:48:34 #176
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39402653
Nou zal ik ook maar m'n zegje doen. Ik ben bij veel studenten verenigingen wel eens lam binnen gerold en ook bij Biton dus en het is er best gezellig moet ik bekennen.

Het enige is dat alle mensen waar ik echte ruzie mee gehad heb in mn leven bitonezen zijn of geworden zijn, en me dat met een geheel subjectieve negatyfus besmet heeft

En Au3 ik heb nog wel een kratje ziektes liggen hier, mag je zo ophalen voor gratis
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:00:46 #177
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_39409525
Overigens vind ik het wel meevallen dat er verenigingsmensen op het IBB wonen. Okay, die paar mensen die daar wonen die ik ken zijn wel van een vereniging, maar dat komt omdat ik dat zelf ook ben en ze daarvan ken.
Maar ik zou nóóit op de Cambridgelaan gaan wonen. Een maat van me woont in die containters bij diergeneeskunde op de bolognalaan, vind dat toch redelijk treurig. En een kwartier fietsen naar de stad vind ik dus wel lang, zeker als je gezopen hebt...

Maarja, op al die SSH complexen wonen altijd toch redelijk vage figuren. Je hebt een huis met 10 man, en daarvan zijn er toch altijd wel een paar die gestoord/suf etc zijn...Heb toch geen zin om daar tussen te wonen, ook al zijn de anderen zo leuk.
Daarom woon ik in een te gek gaaf chill studentenhuis in de watervogelbuurt, met 3 vrienden van me! Elke avond feest!
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:02:35 #178
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_39409585
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:00 schreef Silenus het volgende:
Overigens vind ik het wel meevallen dat er verenigingsmensen op het IBB wonen. Okay, die paar mensen die daar wonen die ik ken zijn wel van een vereniging, maar dat komt omdat ik dat zelf ook ben en ze daarvan ken.
Maar ik zou nóóit op de Cambridgelaan gaan wonen. Een maat van me woont in die containters bij diergeneeskunde op de bolognalaan, vind dat toch redelijk treurig. En een kwartier fietsen naar de stad vind ik dus wel lang, zeker als je gezopen hebt...

Maarja, op al die SSH complexen wonen altijd toch redelijk vage figuren. Je hebt een huis met 10 man, en daarvan zijn er toch altijd wel een paar die gestoord/suf etc zijn...Heb toch geen zin om daar tussen te wonen, ook al zijn de anderen zo leuk.
Daarom woon ik in een te gek gaaf chill studentenhuis in de watervogelbuurt, met 3 vrienden van me! Elke avond feest!
Mijn vriendin woont ook in die containerwoningen. Hoewel het op zich afzichtelijk is, vind ik het van binnen wel een prima studentehok voor 1 persoon. Met z'n 2en moet je er niet te lang rondhangen. En ach, fietsend of met de bus ben je op zich vrij snel in het centrum. Dronken is het wat lastiger, maar het is wel te doen .
pi_39417385
Maar die containers zijn dus wat anders dan de reguliere studentenhuizen aan de Cambridgelaan he.

Oh en ik hoorde van een vriendinnetje van me die daar woont dat ze daar . ratten . hadden die de containers binnenkwamen. Bah.
pi_39419412
Na de hele morgen achterstallige administratie voor andere belangrijke dingen te hebben gedaan kan ik nu de lokroep van de UB toch echt niet meer weerstaan. En nee, er is nog geen essay af, geen muur geverfd en niks verhuisd.

. UB here I come. .
pi_39420033
hmm naja ik ga toch maar voor cambridgelaan, vanuit daar kan ik altijd doorverhuizen richting iets in de stad, vanaf tilburg is zoeken naar zoiets toch lastiger.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:12:21 #182
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39420953
_dirkjan_ probeer eens de tijdigelijke woningen van de SSH. Ik had binnen drie weken iets gevonden .
pi_39421288
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:12 schreef Christine het volgende:
_dirkjan_ probeer eens de tijdigelijke woningen van de SSH. Ik had binnen drie weken iets gevonden .
Dat is een goeie tip. De tijdelijke panden zijn huizen die over een paar jaar gesloopt gaan worden. Iedereen die ingeschreven staat bij de SSH kan daarop reageren. Kijk maar eens op hun site. En als je een beetje geluk hebt heb je zelfs een eigen kamer voor de UIT. .

En zo hoef je je wachttijd ook niet te gebruiken om op een complex te wonen waar je misschien eigenlijk niet wil wonen. Want ik geloof dat doorverhuizen naar een ander SSHpand niet heel relaxed geregeld is. Veel gezeur en formulieren en onbereikbaarheid.

Ik weet nog een keer dat ze van mij een verkeerd adres hadden, en dat ik belde om te zorgen dat ze mijn inlogcodes voor de website niet naar een niet bestaand adres zouden sturen. (Wie weet wie ze dan in handen krijgt, en dan kan ik niks meer.) Hing ik al twintig minuten aan de lijn, en maar wachten en wachten, James Blunt was al vijf keer langsgekomen, en net op het moment dat ik keihard naar een huisgenoot roep: "Die kenkerdebielen nemen ook nooit op, stelletje kaasjosti's" neemt een lief oud vrouwtje van de SSH de telefoon op. Die had ook zoiets van "Ook hallo." .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:38:40 #184
141482 Q.
JurassiQ
pi_39421507
Ik ga zo maar eens lekker in de teringdrukte shoppen in downtown Utrecht .
For great justice!
pi_39421532
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:38 schreef Q. het volgende:
Kut ! Ik moet nog naar die salonanarchisten van Ubica om daar een bakfiets te reserveren voor mijn verhuizing. Shit. Geen tijd.

Ik benadruk nog maar even dat ik een staart krijg van die kutverhuizing/essays.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:41:27 #186
141482 Q.
JurassiQ
pi_39421562
Ik heb vandaag al een heleboel spullen verhuisdtdtdt.
For great justice!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:41:45 #187
141482 Q.
JurassiQ
pi_39421567
In Rotterdam trouwens, niet in Utrecht .
For great justice!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:39:24 #188
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39422787
De SSH en administratie Wat een geweldige combinatie was dat
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_39422957
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:38 schreef Q. het volgende:

Véél te warm.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:59:56 #190
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39423230
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:40 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Kut ! Ik moet nog naar die salonanarchisten van Ubica om daar een bakfiets te reserveren voor mijn verhuizing. Shit. Geen tijd.

Ik benadruk nog maar even dat ik een staart krijg van die kutverhuizing/essays.
Heb je hulp nodig met je verhuizing, drietje? .

En trouwens, ik ben het niet eens met je biton-betoog. Nu heb ik natuurlijk ook verhalen gehoord van een niet nader te noemen wellicht niet helemaal betrouwbare fokker uit de hoofdstad van ons land, maar op de foto's op de site van biton vind ik toch wel veel alternatieve luitjes zitten. Ik ben zelf ook wel een (klein) beetje alternatief, maar ben toch wel graag "de alternatiefste" bij zo'n cluppie. Maar al die corporale verenigingen trekken me ook niet zo... ik zoek iets "normaals", met veel bier, weinig verplichtingen en geen ontgroening.

Wellicht kom ik zoiets nog wel tegen op de UIT en anders kan ik vast samen met _dirkjan_ een eigen vereniging starten. .
pi_39423255
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:29 schreef DennisMoore het volgende:
Ik niet, dus ik spring maar even op de fiets richting Edah.
Met bier mag je niet rijden, wel fietsen.

(Oja, en dat in Utrecht, .)
Smaragdplein Edah? Wat een zombie's werken daar achter de kassa. Ik lach me altijd weer kapot als ik daar m'n boodschappen doe. Alsof je in een slechte horrorfilm bent beland.
pi_39423822
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:59 schreef Christine het volgende:

[..]

Heb je hulp nodig met je verhuizing, drietje? .

En trouwens, ik ben het niet eens met je biton-betoog. Nu heb ik natuurlijk ook verhalen gehoord van een niet nader te noemen wellicht niet helemaal betrouwbare fokker uit de hoofdstad van ons land, maar op de foto's op de site van biton vind ik toch wel veel alternatieve luitjes zitten. Ik ben zelf ook wel een (klein) beetje alternatief, maar ben toch wel graag "de alternatiefste" bij zo'n cluppie. Maar al die corporale verenigingen trekken me ook niet zo... ik zoek iets "normaals", met veel bier, weinig verplichtingen en geen ontgroening.

Wellicht kom ik zoiets nog wel tegen op de UIT en anders kan ik vast samen met _dirkjan_ een eigen vereniging starten. .
Ach, natuurlijk overdrijf ik ook wel een beetje. .

Qua andere verenigingen zonder introductie en gothics is er verder niet heel veel dat precies aan je beschrijving voldoet.

Je zou eens kunnen kijken bij Spontaan, de studentenvereniging voor sociale betrokkenheid. Hebben alleen geen eigen pand, en houden activiteiten in cafés. Hun maandelijkse benefietfeesten zijn in de ACU.

Of bij UMTC. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik die lui niet erg serieus neem. Het is een heel kleine wannabe-corporale vereniging, dus wel met jaarclubs en disputen enzo, die een paar jaar geleden veel te weinig nieuwe leden binnenkregen en daarom hun ontgroening hebben afgeschaft. Wij horen echter toch telkens weer verhalen dat de oude garde het ontgroenen niet kan laten, en dat er elk jaar weer ontgroen-achtige incidenten plaatsvinden. Het kan zijn dat het langzamerhand minder wordt, omdat er minder "ouwe ballen" aan het stuur staan en de jonge niet-ontgroende garde wat fatsoendelijker omgaat met het principe "geen ontgroening", maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ga er vooral eens kijken, en vraag aan willekeurige studenten wat zij hiervan weten. Dat lijkt me betrouwbaarder dan aan ze zelf vragen hoe het zit met hun "introductie".

En verder denk ik dat je bij je studievereniging ook gewoon wel op je plek zal zijn. Sommige studieverenigingen zijn ontzettend actief en zijn effectief ook gewoon een soort studentenvereniging, zoals bijvoorbeeld SWAK of A-Eskwadraat. (ja, ik weet dat je geen natuurkunde gaat studeren, maar toch.)

Of een sportvereniging. Ga dan tijdens de Uithofdag van de UIT naar de Uithof en kijk eens goed rond wat daar zoal te beleven valt. Feit is, die dag is heel druk en vermoeiend, dus zorg dat je de dag voor de Uithofdag niet teveel zuipt. (Ja, echt waar.)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:33:16 #193
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39423859
Een sportvereniging lijkt me niks. Ik ben niet zo sportief . Ik ga wel bij een theatersportvereniging, maar dat is maar één keer per week en nogal kleinschalig.
Voor de rest... ik kijk op de UIT wel wat er is qua aanbod aan verenigingen. En misschien heeft ASW wel een hele leuke studievereniging waar ik lid van kan worden. We shall see!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:34:04 #194
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39423870
Wat is nou leuk om te kopen voor een oude school vriendin die je eigenlijk nog één keer per jaar op d'r verjaardag ziet?
pi_39423901
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:33 schreef Christine het volgende:
Een sportvereniging lijkt me niks. Ik ben niet zo sportief . Ik ga wel bij een theatersportvereniging, maar dat is maar één keer per week en nogal kleinschalig.
Voor de rest... ik kijk op de UIT wel wat er is qua aanbod aan verenigingen. En misschien heeft ASW wel een hele leuke studievereniging waar ik lid van kan worden. We shall see!
ASW --> SWAK.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:36:21 #196
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39423922
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:35 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

ASW --> SWAK.
Thankies, ik ga eens op hun site koekeloeren .
En op de andere sites die je noemde .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:36:32 #197
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39423925
En SWAK = leuk
pi_39423932
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:34 schreef Sjoewe het volgende:
Wat is nou leuk om te kopen voor een oude school vriendin die je eigenlijk nog één keer per jaar op d'r verjaardag ziet?
Een grote paarse dildo natuurlijk. .

Nee, serieus: Bij Zin In (op de Reigerstraat) en Leeuwin (in de straat die vanaf de Ganzenmarkt naar de Korte Nieuwstraat loopt) verkopen ze allemaal leuke koppen met schotels in allerlei meisjesachtige kleuren. Van die multifunctionele grote koppen die je kan gebruiken voor thee/soep/yoghurt.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:39:39 #199
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39423965
Ze zien er trouwens allemaal extreem jong uit op de foto's (bij SWAK). Of ben ik met mijn 25 jaar gewoon extreem oud voor een student?
pi_39423996
Is City/Movies in de Voorstraat een beetje een puike bioscoop?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')