Heeft het ouder worden niet te maken met gebrek aan inzicht in je lichamelijke functioneren
![]()
Ik bedoel. Je bent met je geest en ziel verbonden aan het lichaam, je zou in principe met die 2 alles moeten kunnen bepalen wat met je lichaam gebeurt. Dat kan al via autogene meditatie waar je warmte laat lopen door je ledematen en nog meer. Dan zie je al dat je met je geest je lichaam kunt aansturen. Autogene meditatie heb ik ooit op de heao een betoog over gehouden, schijnt dat je daarmee ook kanker kunt oplossen, dat stond dus duidelijk in dat boek. Autogene meditatie speelt meer in mee dan alleen warmte laten stromen.
Stel nou je hebt het juiste inzicht in je lichaam, je kunt alles zien wat gebeurt in het lichaam. Kun je dan niet zelf aanpassingen doorvoeren om de ouderdom tegen te gaan
![]()
En een andere theorie, mensen zijn geestelijk niet krachtig genoeg. Mensen met te weinig geestelijke vitaliteit dus. Mensen die zich laten hangen de hele tijd. Mensen die op 50 jarige leeftijd al in een permanente staat van levensmoeheid komen. Als zoiets gebeurt dan zegt het lichaam volgens mij ook van..." Ik heb er ook geen zin meer in". Als de geest geen zin meer heeft, wat moet het lichaam dan nog aanvangen??? Die 2 zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden?
Volgens mij is het dus echt zo dat je met een jonge gezonde geest, met gemak de 160 kunt halen. Als je echt gewoon zo in het leven staat dat je tegen de dood wilt vechten ook. En ook niet zomaar alles voor koek en ei doet aannemen.
Vechters-lust ook wel.
Zo gaat dat volgens mij ook met ziektes. Volgens mij, maar dan moet je echt super sterk zijn geestelijk, kun je een ziekte echt wegsturen met je geest. En wie weet heeft reiki daarmee te maken en het opengooien van alle blokkades en nog meer.
Ik weet het niet. Mijn oma wordt 94 en ziet er nog steeds redelijk jong uit. Nou, ze heeft wel rimpels in het gezicht maar ze weigert om in een hoekje te gaan zitten. Terwijl je vaak genoeg oude mensen ziet die gewoon geestelijk uitbranden. Dat er ook vaak de kans is dat de geest niet meer wilt.
Mensen die vanaf hun 60ste of 70ste al aan de dood beginnen te denken. Zoals ze op verjaardagen al beweren wanneer je 40 wordt. Dat je dan een oude bok bent of iets dergelijks. Alsof je je op je 40ste al moet voorbereiden op de dood als het ware. Dat slaat toch nergens op.
Misschien moet je juist de dood in de ogen aankijken en wegjagen. Gewoon het hef in eigen handen nemen en zeggen dat je zelf bepaald wanneer je gaat.
Vechterslust, ook bij kanker patienten. Dat ze gewoon van mening moeten zijn dat kanker het recht niet heeft om zich ongevraagd in het lichaam te nestelen.
Maar nogmaals moet je dan een terriër zijn. Je moet een pit-bull zijn in het leven vaker. Ben je geen pit-bull dan komen de ziektes ook op je af alsof je een prooi bent.
Dat maakt het leven uitdagend en tevens vermoeiend vaker. Dat je altijd paraat moet staan voor eventueel gevaar. Altijd alert.
Dat heb ik dus nu vandaag weer ineens. Kan zijn dat ik overdreven klink maar het is mijn manier van denken erover.
Alcohol blijf ik trouwens weer helemaal vanaf. Alcohol brengt me in een roes en slaap, alcohol haalt de vechters-lust weg. Zelfs bij 3 kleine flesjes.
Zeg maar als ik overdreven klink. Maar volgens mij moet er massaal verzet gevoerd worden door iedereen
![]()
Massaal de beuk erin. De hele mensheid die achter of naast elkaar staat en in 1 keer met z'n allen dwars door alles heengaat.
1 moment uitzoeken, je hoeft maar 1 moment uit te zoeken van massale concentratie en kracht, en je breekt door alles en iedereen heen.
Een soort kern-explosie