Wat een ONZIN!!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:53 schreef T1andonly het volgende:
Zidane is waarschijnlijk een van de laatste die een land vrijwel alleen wereldkampioen gemaakt heeft
Wel de 2 doelpunten waarmee ze op 2-0 voorsprong kwamen en de wedstrijd ermee in de tas was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een ONZIN!!!!![]()
Dit zijn dus van die mythen, die een heel eigen leven gaan leiden![]()
Frankrijk is juist zonder Zidane wereldkampioen geworden. In de groepswedstrijden was hij onopvallend, kreeg rood, was in de 2e ronde geschorst. Kwartfinale tegen Italië 0-0 na penalties, niks bijzonders van Zidane. Halve finale tegen Kroatië was het Thuram die beslissend was met beide Franse goals.
Pas in de finale maakte Zidane zijn eerste doelpunten, nota bene. Twee o zo briljante kopdoelpunten uit een hoekschop....... Frankrijk werd wereldkampioen door een sterk collectief, echt niet door een briljante Zidane want hij was heel gewoontjes dat WK.
Amen!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een ONZIN!!!!![]()
Dit zijn dus van die mythen, die een heel eigen leven gaan leiden![]()
Frankrijk is juist zonder Zidane wereldkampioen geworden. In de groepswedstrijden was hij onopvallend, kreeg rood, was in de 2e ronde geschorst. Kwartfinale tegen Italië 0-0 na penalties, niks bijzonders van Zidane. Halve finale tegen Kroatië was het Thuram die beslissend was met beide Franse goals.
Pas in de finale maakte Zidane zijn eerste doelpunten, nota bene. Twee o zo briljante kopdoelpunten uit een hoekschop....... Frankrijk werd wereldkampioen door een sterk collectief, echt niet door een briljante Zidane want hij was heel gewoontjes dat WK.
Pele Cruijff Maradona Di Stefano niet dat klopt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:10 schreef renz0r het volgende:
Zidane was ook een goede speler, alleen vond het nou ook weer niet de wereldtop...Wel zwaar bovengemiddeld en erg belangrijk, maar niet iemand in het rijtje van Pele enzo
DOMBO!!!!!!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een ONZIN!!!!![]()
Dit zijn dus van die mythen die een heel eigen leven gaan leiden![]()
Eensquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Pele Cruijff Maradona Di Stefano niet dat klopt.
Maar in het rijtje van Basten Platini Zico en Eusebio hebben ze een pl;atsje voor hem vrij gemaakt.
Inderdaad, maar dat deed hij dus niet in 1998.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:13 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
DOMBO!!!!!!!!
zidane is niet van de doelpunten, maar van het opzetten van aanvallen en belangrijke goals maken!!!
![]()
![]()
![]()
Mja, zal best kunnen...Beckham zeker ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar in het rijtje van Basten Platini Zico en Eusebio hebben ze een pl;atsje voor hem vrij gemaakt.
De finale winnen is het enige wat telt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een ONZIN!!!!![]()
Dit zijn dus van die mythen die een heel eigen leven gaan leiden![]()
precies, zidane is ook veel efficienter dan ronaldinho, daarom keek ik veel liever naar een zidane dan nu naar een ronaldinho..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Puur technisch is Ronaldinho beter dan Zidane. Maar Zidane heeft meer de uitstraling van een groot voetballer, hij is een echte kerel terwijl Ronaldinho nog steeds overkomt als een jochie dat net heeft ontdekt wat ie allemaal kan met een bal. Zeer charmant, maar geen grootheid.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef joupee het volgende:
[..]
precies, zidane is ook veel efficienter dan ronaldinho, daarom keek ik veel liever naar een zidane dan nu naar een ronaldinho..
tegen een verlamd braziliequote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:40 schreef sampoo het volgende:
Stoere foto.
Gezeik op Zidane maar hij was bij de meeste kansen voor Frankrijk zo'n beetje betrokken.
[..]
De finale winnen is het enige wat telt.![]()
De Brazilianen niet, bedoel je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:56 schreef Fatality het volgende:
Zidane, prachtige voetballer, maar de Fransen voetballen klote, dus tabee![]()
De Duitsers en de Argentijnen zijn nu nog de enigen die een beetje leuk spelen. Jammer dat ze tegen elkaar moeten.quote:
Het zou wel een vette finale zijn ja.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De Duitsers en de Argentijnen zijn nu nog de enigen die een beetje leuk spelen. Jammer dat ze tegen elkaar moeten.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:09 schreef erikh het volgende:
Zidane, sorry maar ik heb nooit die hype rond hem begrepen, heb hem echt nooit een bijzonder goede speler gevonden, spelers als ronaldinho, ronaldo enzo vind ik echt vele malen beter.
Was dat geen geniale goal in een CL finale met Real ? Dat quasi onmogelijke schot van buiten de rechthoek ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:09 schreef VeX- het volgende:
In welke wedstrijd scoorde hij, uit een vrije trap alsnog een beslissend doelpunt, terwijl de wedstrjd al bijna voorbij was (WK, EK, of CL was het geloof ik)? Alle blikken waren toen op hem gericht en hij scoorde toen ook gewoon koelbloedig. Toen besefte ik pas was voor een getalenteerde voetballer het was. Simpelweg geniaal.
Die staat in het rijtje Berry van Aerle, Marinus Dijkhuizen, Martin Drent.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:27 schreef renz0r het volgende:
[..]
Mja, zal best kunnen...Beckham zeker ook
'Hedde gij unne lantaarnpoal op oewen bakkes gehad?'quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die staat in het rijtje Berry van Aerle, Marinus Dijkhuizen, Martin Drent.
Zidane is beter dan Platini ooit wasquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het doelpunt is niet weggegeven tijdens zijn afscheidstoernee hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:32 schreef zjroentje het volgende:
Hoe er over dat doelpunt wordt gedaan.Het lijkt wel alsof de zoon van God voet op aarde heeft gezet.
13 in een dozijn was dat doelpunt hoor.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:06 schreef Scootmobiel het volgende:
Eerst al die vrije trap richting Vieira, die hem vervolgens perfect inkopt
EK 2004 tegen Engeland, hij maakte de 3-2 (???) in ieder geval de winnende.quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:09 schreef VeX- het volgende:
In welke wedstrijd scoorde hij, uit een vrije trap alsnog een beslissend doelpunt, terwijl de wedstrjd al bijna voorbij was (WK, EK, of CL was het geloof ik)? Alle blikken waren toen op hem gericht en hij scoorde toen ook gewoon koelbloedig. Toen besefte ik pas was voor een getalenteerde voetballer het was. Simpelweg geniaal.
Ja dat was hem. Bedankt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:44 schreef Omega het volgende:
[..]
EK 2004 tegen Engeland, hij maakte de 3-2 (???) in ieder geval de winnende.
Volgens mij bedoel je die.
EK 2004 ja Engeland stond 1-0 voor. 89ste minuut vrije trap voor Zidane 1-1, in blessuretijd penalty voor Frankrijk, Zidane 2-1quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:44 schreef Omega het volgende:
[..]
EK 2004 tegen Engeland, hij maakte de 3-2 (???) in ieder geval de winnende.
Volgens mij bedoel je die.
Mwah...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:09 schreef erikh het volgende:
Zidane, sorry maar ik heb nooit die hype rond hem begrepen, heb hem echt nooit een bijzonder goede speler gevonden, spelers als ronaldinho, ronaldo enzo vind ik echt vele malen beter.
Wat was er matig aan? Hij scoort de derde en geeft een mooie voorzet waaruit de tweede goal voorkomt. Strooit met passes. Robben werd voor minder de hemel in geprezen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:18 schreef Komakie het volgende:
Echt onzin.
Zidane heeft de hele wedstrijd maar matig gespeeld en scoort de 3-1. De minst belangrijke goal van de 3.
Verder wel mooi uitgespeeld trouwens
Ik geniet ook nog steeds. Hopelijk mag hij nog twee wedstrijden spelen hierna.quote:
my thoughts exactlyquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef Leatherface het volgende:
Laat Les Blues nu maar wereldkmapioen worden ook. Zou een ultiem afscheid zijn.
Mooi idd, nog twee wedstrijden de Franse Dirigent.quote:
Grote spelers staan op in grote wedstrijdenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:15 schreef neilpad het volgende:
Was dit zijn eerste goede wedstrijd van het toernooi of zit ik niet op te letten?
Ronaldinho heeft idd behoorlijk pauper gespeeld. Hoelang is het eigenlijk al geleden dat ie er een vrije trap heeft ingenaaid? Ik kan me herinneren dat ie tijdens de CL al z'n touche was verlorenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:16 schreef Royal_Flush het volgende:
[..]
Grote spelers staan op in grote wedstrijden![]()
Ronaldinho![]()
Zidane![]()
Wil je niet tegenspreken maar het verschil in cultuur en ervaring kan ook meespelen, Ronaldinho is net 26, Zidane 34, het is ook maar net het camera-momentquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het is vooral de gretigheid die het hem doet. Waar Ronaldino in de laatste minuten staat te lachen met zijn eigen gemiste vrije schop stond Zidane breed zwaaiend zijn ploegmaats te wijzen
Juist daarom. Op zijn 26 ste zou iemand net nog véél gretiger moeten zijn dan op zijn 34ste ...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:33 schreef Manono het volgende:
[..]
Wil je niet tegenspreken maar het verschil in cultuur en ervaring kan ook meespelen, Ronaldinho is net 26, Zidane 34, het is ook maar net het camera-moment
Heeft zelfs een naam: roulettequote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef bergkampf het volgende:
Hij deed ook weer z`n klassieker de Zidane aktie
Ja ik dacht toen al echt dit wordt zijn wedstrijd.Weet niet wat daty is. Sommige mensen noemen dat aura.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:00 schreef raptorix het volgende:
Viel jullie ook niet op dat Zidane er enorm strak en gefocust uit zag voor de wedstrijd?
Ik denk dat dat ook gaat gebeurenquote:Op zondag 2 juli 2006 00:26 schreef Trancelocator het volgende:
Deze man moet stoppen als een wereldkampioen.
Zidane zat idd aan de Duracel batterijen, met speels gemak om Ronaldo heenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:57 schreef Radegast het volgende:
Na de groepsfase hebben ze er nieuwe batterijen in gedaan denk ik. Dit is de Zidane die we willen zien..
Hij zal nog eens langsgeweest zijn bij die Zwitserse arts voor een bloeddopingkuurtje waar zijn goede vriend Johnny Halyday het over had zeker ?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:57 schreef Radegast het volgende:
Na de groepsfase hebben ze er nieuwe batterijen in gedaan denk ik. Dit is de Zidane die we willen zien..
Na gisteren misschien wel.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toch zie ik liever Figo in Oranje dan Sneijder.quote:Op zondag 2 juli 2006 09:41 schreef 7th_wave het volgende:
waar een aantal sterren op hun oude dag de zaken behoorlijk laten verslappen (ronaldo, beckham) doen zidane en figo het heel aardig. hoewel figo wel eenfiguur is natuurlijk
Nu wil ik niets afdoen aan de prestaties van Zidane (prachtige actiesquote:Op zondag 2 juli 2006 10:07 schreef rednajt het volgende:
De enige echte braziliaan in de wereld is ZIzou.....
Hij verdient de wereltitel en niemend anders...
HIj is op dit moment zelfs beter als Maradona in 86 die puur zijn momenten uitkoos in de wedstrijden terwijl ZIdane gewoon heel de wedstrijd lang door blijft gaan op dit moment
Daar heb je gelijk in ...zizou moet nog 2 goede wedstrijden spelen en frankrijk wereldkampioen makenquote:Op zondag 2 juli 2006 10:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nu wil ik niets afdoen aan de prestaties van Zidane (prachtige acties), maar Maradona heeft in '86 in zijn eentje Argentinie wereldkampioen gemaakt en e.p. het mooiste doelpunt ooit gemaakt. Zidane moet nog zeker twee briljante wedstrijden spelen dan.
is dat actie ergens nog online te zien??? pleasee!!!quote:Op zondag 2 juli 2006 12:33 schreef TilburgCasual het volgende:
Wat speelde hij gister een schitterende wedstrijd zeg! Wat het mooiste doelpunt van het toernooi had moeten zijn werd in de kiem gesmoord door Juan
Eens.quote:Op zondag 2 juli 2006 11:57 schreef H.Flick het volgende:
Zidane is een geweldige speler, jammer dat hij voor Frankrijk speelt.
Terwijl ie de eerste gele kaart van Ivanov kreeg omdat ie een vrije trap te snel namquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:20 schreef addictivebeat het volgende:
Als die scheids ook maar durft naar z'n gele kaart te pakken.....
idd. Wat ouderen hebben Met Cruijff of Maradona heb ik met Zidane ondanks dat het niet mijn favoriete voetballer is ben ik er wel trots op om te zeggen dat ik hem live heb zien voetballen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:14 schreef Leatherface het volgende:
Met recht de allergrootste van zijn generatie.
Heeft meer gepresteerd dan zogenaamde "beste voetballers ooit" als Cruijff en Di Stefanoquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:45 schreef MYND het volgende:
Zidane is een levende legende
Ja de 6 EC-s 1 van Di Stefano vallen in het niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heeft meer gepresteerd dan zogenaamde "beste voetballers ooit" als Cruijff en Di Stefano.
Frankrijk heeft veel meer inwoners dan Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heeft meer gepresteerd dan zogenaamde "beste voetballers ooit" als Cruijff en Di Stefano.
Amerika en Rusland veel meer dan Frankrijk: Wat is je punt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Frankrijk heeft veel meer inwoners dan Nederland.
Dat snap je toch wel? Het potentieel is gewoon veel groter, waardoor meer kans op goede spelers waardoor meer kans om te winnen. Het is niet voor niets dat San Marino nooit wereldkampioen zal worden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Amerika en Rusland veel meer dan Frankrijk: Wat is je punt?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef cultheld het volgende:
Dus er is meer keus uit talenten, als een sport aanslaat en populair is in een land en er gaan veel kinderen voetballen, heb je in een land met veel inwoners een grotere kans op goede spelers dan in een land waar het voetbal ook populair is maar minder inwoners heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
waarom hebben we dan niet elke 4 jaar een finale China - India ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat snap je toch wel? Het potentieel is gewoon veel groter, waardoor meer kans op goede spelers waardoor meer kans om te winnen. Het is niet voor niets dat San Marino nooit wereldkampioen zal worden.
Daar leeft het voetbal niet, weinig animo om (prof) voetballer te worden, dus die gene die het doen zijn er niet veel, dus netto weinig keus.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:09 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
waarom hebben we dan niet elke 4 jaar een finale China - India ?
Die voetballen niet. Een sport moet natuurlijk wel populair zijn. Dat is de reden dat Nederland met voetbal nog wel een beetje mee kan komen: we voetballen allemaal, en de opleidingsfaciliteiten zijn op peil.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:09 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
waarom hebben we dan niet elke 4 jaar een finale China - India ?
Je spreekt jezelf tegen. Jij gebruikt "Frankrijk heeft meer inwoners dan Nederland" als Calimero-excuus om te verklaren waarom Zidane meer heeft gewonnen dan Cruijff. Maar zo u wilt: Nederland heeft meer inwoners dan Uruguay. Toch heeft Uruguay 2 keer de wereldtitel gewonnen en Nederland niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat snap je toch wel? Het potentieel is gewoon veel groter, waardoor meer kans op goede spelers waardoor meer kans om te winnen. Het is niet voor niets dat San Marino nooit wereldkampioen zal worden.
Alsjeblieft zegquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Jij gebruikt "Frankrijk heeft meer inwoners dan Nederland" als Calimero-excuus om te verklaren waarom Zidane meer heeft gewonnen dan Cruijff. Maar zo u wilt: Nederland heeft meer inwoners dan Uruguay. Toch heeft Uruguay 2 keer de wereldtitel gewonnen en Nederland niet.
Precies. Elk land met meer dan een paar miljoen inwoners hoeft niet met dat excuus te komen. Portugal heeft er ook maar 10 miljoen inwoners maar hoor je daar iemand over?quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Jij gebruikt "Frankrijk heeft meer inwoners dan Nederland" als Calimero-excuus om te verklaren waarom Zidane meer heeft gewonnen dan Cruijff. Maar zo u wilt: Nederland heeft meer inwoners dan Uruguay. Toch heeft Uruguay 2 keer de wereldtitel gewonnen en Nederland niet.
Het gaat om KANSBEREKENING, is dat nu echt zo moeilijkquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:33 schreef sampoo het volgende:
[..]
Precies. Elk land met meer dan een paar miljoen inwoners hoeft niet met dat excuus te komen. Portugal heeft er ook maar 10 miljoen inwoners maar hoor je daar iemand over?
Portugal heeft 10 miljoen inwoners en klopt Nederland (16 miljoen inwoners) keer op keer. In beide landen wordt serieus gevoetbald. Spanje heeft ook veel meer inwoners dan Nederland, maar bakt er nooit wat van op eindtoernooien (om welke reden dat is, laten we even in het midden).quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Het gaat om het aantal mensen dat serieus voetbalt. Dat ligt normaal gesproken hoger in landen met meer inwoners. Verder heeft Uruguay gewonnen in wat is het? 1930/1950 oid? Totaal onvergelijkbaar met de huidige situatie.
Nederland heeft relatief niet "ontzettend veel voetballende inwoners" ? (daar ging het in eerste instantie om: Waarom Cruijff minder heeft gewonnen dan Zizou)quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:41 schreef DrDentz het volgende:
Brazilie, Frankrijk, Duitsland, Argentinie, Italie en Engeland zijn de landen die na 1950 zo'n beker in handen hebben gehad... dus 100% van de winnaars is een land met ontzettend veel voetballende inwoners.. dan verwerp ik de kans dat dat er niks mee te maken heeft
Di Stefano heeft 5 keer achter elkaar de Europa Cup I gewonnen, terwijl hij toen al boven de dertig was. Hij heeft door gezanik met zijn nationaliteit nooit een WK gespeeld. Lag buiten zijn macht.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan had hij in '78 maar moeten meedoen. Punt. En in '74 had Nederland zich feitelijk niet eens geplaatst voor het WK (door een scheidsrechtelijke dwaling mocht Nederland en niet Belgie naar het WK), dus dat argument is ook onzin. Cruyff is ook gewoon een wat "overschatte" voetballer in de gallerij der groten. Een "Platini", maar absoluut geen "Maradona".quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
ooh.. nah Cruijff heeft minder gewonnen dan Zidane omdat hij genaaid werd door de Duitse tabloids in 1974 en niet meedeed in 1978
huldequote:Op donderdag 6 juli 2006 00:55 schreef DrDentz het volgende:
Maradona mag het doekje waarmee Pele de schoenen van Cruijff poetst nog niet aangeven
Ben je echt Vlaming?quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan had hij in '78 maar moeten meedoen. Punt. En in '74 had Nederland zich feitelijk niet eens geplaatst voor het WK (door een scheidsrechtelijke dwaling mocht Nederland en niet Belgie naar het WK)
Cruijff was puur technisch, in de kleine ruimte, minder dan Maradona en ook (dit is vloeken in de kerk) dan iemand als Ronaldinho. Maar qua snelheid en inzicht was Cruijff absoluut onovertroffen, iig op basis van wat ik heb gezien en ook wat andere grootheden (Beckenbauer, Platini, Tele Santana, Van Basten) stellen.quote:Cruyff is ook gewoon een wat "overschatte" voetballer in de gallerij der groten. Een "Platini", maar absoluut geen "Maradona".
Begint ie weer over die '74 affaire van die Belgen!quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan had hij in '78 maar moeten meedoen. Punt. En in '74 had Nederland zich feitelijk niet eens geplaatst voor het WK (door een scheidsrechtelijke dwaling mocht Nederland en niet Belgie naar het WK), dus dat argument is ook onzin. Cruyff is ook gewoon een wat "overschatte" voetballer in de gallerij der groten. Een "Platini", maar absoluut geen "Maradona".
1: Wiltord scoorde de gelijkmakerquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:52 schreef Soul79 het volgende:
En in 2000 had Zidane zomaar de finale kunnen verliezen. Italië was beter en had makkelijk met ruimere cijfers kunnen winnen. En het was niet Zidane die in de laatste minuut alsnog gelijk maakte![]()
Waarmee ik maar wil zeggen: succes zegt niet zoveel over hoe goed een speler is. Wel hoe goed hij wordt gevonden. Immers, bijna iedereen denkt tegenwoordig dat Zidane magistraal was in 1998, wat hij gewoon niet was.
Je begrijpt mijn punt dus niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:18 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
2: Zonder Zizou was Frankrijk geen wereldkampioen geworden. Nederland zonder JC misschien wel. In 1978 werd immers ook de finale gehaald en toen zonder JC
Dat laatste klopt natuurlijk niet. Stel dat Michael Jordan van al zijn 1300 wedstrijden er 6 minder goed had gespeeld. Dan had ie bv. dus in de 6 finales die ie gespeeld heeft (en ook allemaal won), steeds in de beslissende wedstrijd slecht gespeeld had, dan had ie misschien wel niet 6 keer kampioen van de NBA geweest. Dan had je nu niemand meer over Jordan gehoord. Terwijl je het dan over een half % van zijn wedstrijden heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt dus niet.
Ik bedoelde te zeggen dat succes - het wel of niet winnen van de wereldtitel bijvoorbeeld - niet bepalend is voor hoe goed een voetballer is. Zeker bij voetbal is succes namelijk van zoveel verschillende en aparte factoren afhankelijk. Een blessure, een wissel, een combinatie die net wel of net niet goed loopt, de arbitrage etc. - heel veel geluk en toeval komt er bij kijken.
Maar dat maakt niet uit, want als Cruijff in 1974 wel en Zidane in 1998 niet wereldkampioen was geworden, waren beide speles er niet beter of slechter door geweest. Alleen in onze perceptie en dat is m.i. iets anders.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan had hij in '78 maar moeten meedoen. Punt. En in '74 had Nederland zich feitelijk niet eens geplaatst voor het WK (door een scheidsrechtelijke dwaling mocht Nederland en niet Belgie naar het WK), dus dat argument is ook onzin. Cruyff is ook gewoon een wat "overschatte" voetballer in de gallerij der groten. Een "Platini", maar absoluut geen "Maradona".
Nu stel je het wel erg extreem. Cruijff heeft natuurlijk ook meer dan genoeg gewonnen, laten we ook niet vergeten dat Zidane doodleuk 2 Champions League finales heeft verloren met Juventus en hij met Juventus na '98 geen kampioen meer is geworden. Toen hij wegging en Nedved kwam, werden ze weer elk jaar kampioen. Is Nedved dan beter dan Zidane?quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat laatste klopt natuurlijk niet. Stel dat Michael Jordan van al zijn 1300 wedstrijden er 6 minder goed had gespeeld. Dan had ie bv. dus in de 6 finales die ie gespeeld heeft (en ook allemaal won), steeds in de beslissende wedstrijd slecht gespeeld had, dan had ie misschien wel niet 6 keer kampioen van de NBA geweest. Dan had je nu niemand meer over Jordan gehoord. Terwijl je het dan over een half % van zijn wedstrijden heeft.
Dan was ie ook nooit beschouwd als de beste aller tijden. Iemand die echt goed is, moet prijzen winnen. Daar word je op afgerekend. Dat is in elke sport op topniveau zo.
En dat zou zo maar kunnen..quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:49 schreef Soul79 het volgende:
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, punt is dat succes niet de belangrijkste maatstaf is, als je zo redeneert is Klinsmann al snel beter dan Van Basten![]()
Nu pas? Terwijl hij eigenlijk maar 1 wedstrijd goed gespeeld heeft tijdens dit wk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:55 schreef erikh het volgende:
Tot dit WK heb ik nooit echt begrepen waarom Zidane zo opgehemeld werd maar nu vind ik hem echt fantastisch spelen.
Jammer dat ie stopt
Hij speelde wel goed alleen zag je het gisteren ook weer bij balverlies van de portugezen schoof er meteen minimaal 1 portugees in op Zidane zodat die niet aangespeeld kon worden. En de Fransen spelen die man zelfs in de dekking aan en dan kan er een hoop mis gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:16 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Nu pas? Terwijl hij eigenlijk maar 1 wedstrijd goed gespeeld heeft tijdens dit wk.![]()
Ik hoop het dan zou dit WK tenminste nog een beetje glans krijgenquote:Op donderdag 6 juli 2006 07:41 schreef DenniZZ het volgende:
Geweldig, van mij mag Zidane wel wereldkampioen worden
Zou toch geweldig zijn in je allerlaatste wedstrijd de allerhoogste prijs winnen!
Precies.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij speelde wel goed alleen zag je het gisteren ook weer bij balverlies van de portugezen schoof er meteen minimaal 1 portugees in op Zidane zodat die niet aangespeeld kon worden. En de Fransen spelen die man zelfs in de dekking aan en dan kan er een hoop mis gaan.
Dan mogen ze wel op z'n lip zitten, Zidane kreeg de bal vlak voor het penalty gebied van de Portugezen, waarna er meteen 3 man op zn rug probeerden te springen waardoor er een andere Fransman vrij kon knallen op het goal.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:47 schreef Olio het volgende:
[..]
Precies.
Als de Italianen het op dezelfde manier aanpakken als de Portugezen zal er in de finale minder te genieten zijn van Zidane. Brazilië liet hem voetballen, gisteren zat er ieder moment een speler op zijn lip.
Voor mij hoort hij trouwens in het allerhoogste rijtje, net achter Pelé of Cruijf. Een zeldzaam sierlijke voetballer.
Alleen een hoop van die andere Fransen kunnen werkelijk niks zinnigs doen met een bal. In de groepsfase zag je dat ook. Zidane volledig in de dekking soms 3 man om hem heen en aan de andere kant een frans man vrij. De bal ging dan of TOCH naar Zidane die er weinig mee kan of hij ging zo traag naar de andere kant dat de tegenstander weer door dekte dat het niet snel genoeg ging.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:06 schreef Beezz het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel op z'n lip zitten, Zidane kreeg de bal vlak voor het penalty gebied van de Portugezen, waarna er meteen 3 man op zn rug probeerden te springen waardoor er een andere Fransman vrij kon knallen op het goal.
Ik denk niet dat de Italianen zo voorspelbaar gaan spelen, door 2 man op Zidane te gooien waardoor je andere Fransen de ruimte geeft.
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
he das mijn avatar , ook gegoogeld tong![]()
Idd, en dan ook nog met mazzel scorenquote:Op zondag 9 juli 2006 20:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Moet Zidane soms het WK winnen ?
2de penal die hij cadeau krijgt.\
met technisch bedoel je dan "gekke" dingen doen met een bal. maar techniek is meer dan alleen de andere kant opkijken terwijl je de bal speeltquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Puur technisch is Ronaldinho beter dan Zidane. Maar Zidane heeft meer de uitstraling van een groot voetballer, hij is een echte kerel terwijl Ronaldinho nog steeds overkomt als een jochie dat net heeft ontdekt wat ie allemaal kan met een bal. Zeer charmant, maar geen grootheid.
Maar goed, het hangt er maar van af wie er dit jaar wereldkampioen wordt.
Buffon aan de grensrechterquote:Op zondag 9 juli 2006 22:19 schreef Byte_Me het volgende:
zidane
wie heeft het nou doorgegeven aan de scheids?
Een van de italianen, toen is de scheids naar de grens gegaan en was het meteen rood.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:19 schreef Byte_Me het volgende:
Volgens de belgische tv keek de grensrechter vragend naar de 4de scheids en die knikte ...quote:Op zondag 9 juli 2006 22:19 schreef Byte_Me het volgende:
zidane
Het was een borststootquote:Op zondag 9 juli 2006 22:20 schreef Arcee het volgende:
De oude meester deelt even een kopstoot uit. OMG.![]()
hoeveel stonden de odds dat Zidane rood zou krijgen?? ?quote:Op zondag 9 juli 2006 22:20 schreef jorienvdherik het volgende:
hij had gewoon gewed op zich zelf denk ehhehe
Hij gebruikte zijn hoofd, dus was het een kopstoot. Als je iemand op zijn benen slaat noem je het toch ook geen schoppenquote:
niet officieel , maar in de praktijk wel.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
![]()
zo zag het wel uit ja, maar is dit nou via videobeelden gegaan?
Het was vooral einde carrière van de oude meester...quote:
Dat moet wel iets heel ernstigs zijn geweest. Lijkt me dat Zidane in zijn cariere wel wat gewend is aan verwensingen etc.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:23 schreef salutem het volgende:
wat heeft ie wel niet gezegd die spagetti vreter
Waarschijnlijk heul lelijk uitgescholden.quote:
quote:
droogquote:Op zondag 9 juli 2006 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
blijkt toch dat het een algerijn is
En dat ie die kopstoot nou net aan zo'n lieve jongen uitdeelt...quote:Op zondag 9 juli 2006 22:50 schreef the_legend_killer het volgende:
De meester kan nog altijd een vieszak uithangen.
Precies zoals ik hem beschreef
Ook geen Zidane bij de huldiging.........quote:Op zondag 9 juli 2006 22:51 schreef -Hans- het volgende:
Ook nu de wedstrijd is afgelopen heb ik Zidane niet gezien..
Bergkamp koos in Mihajlovic ook het juiste slachtoffer uit. Dat kunnen alleen de heel grote spelers...quote:Op zondag 9 juli 2006 22:52 schreef Noca het volgende:
Domme actie, maar vind hem er geen mindere voetballer door. Dat had ik ook niet met Bergkamp die wel eens op iemand ging staan.
Waarom, hij schaamt zich waarschijnlijk diep.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:56 schreef H.Flick het volgende:
Het komt toch zijn medaille wel ophalen?
en terrechtquote:Op zondag 9 juli 2006 22:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ook geen Zidane bij de huldiging.........
Ik hoop het niet, wil z'n gezicht niet zien voorlopig.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:56 schreef H.Flick het volgende:
Het komt toch zijn medaille wel ophalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |