abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:25:11 #251
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40386825
Punt is natuurlijk wel dat 99% van wat er in wordt gepost en naartoe wordt gestuurd klinklare onzin is. Dit afsluiten als een soort gekkenhuis lijkt me niet echt goed voor het groepje dat er in verkeerd.
Zyggie.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:27:15 #252
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40386882
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:31 schreef Wombcat het volgende:

Dat geloof is wel de kern van het probleem denk ik. Het wordt dan persoonlijk opgevat, terwijl het niet altijd zo bedoeld wordt, en dan kan het snel escaleren.
Yep

Had ik zelf ook vaker last van. Maar zo gaat dat met als je gelovig bent. Dan is het een onderdeel van je leven en ben je al snel beledigd als iemand wat fouts over je geloof zegt. Dan vat je het dus weer persoonlijk op.

Kun je beter het geloof tot niet persoonlijk iets maken, dat je het zakelijk bekijkt van mijn part.

Ik bedoel dus, niet met je hart geloven maar met je verstand. Geloof je met je verstand, dan zal het nooit persoonlijk zijn. Krijg je een gevoel bij een geloof, dan komt vanzelf agressie en ruzie als iemand jou gevoelens kwetst.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:31:55 #253
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40387013
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:25 schreef Zyggie het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat 99% van wat er in wordt gepost en naartoe wordt gestuurd klinklare onzin is. Dit afsluiten als een soort gekkenhuis lijkt me niet echt goed voor het groepje dat er in verkeerd.
Bedankt voor deze heldere uitleg.
pi_40387035
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze halen beiden ijverig texten weg volgens mij,
algemeen gesproken vind ik dat al niet goed. NS is niet te beroerd om ad hominem te gaan en snel bannetjes aan te vragen. Daarbij: ik zou niet weten waarom TRU per se mods moet hebben die omschreven kunnen worden als believers. Er zijn echt voldoende sceptici die zich eveneens interesseren in het onverklaarbare ("Het Onverklaarbare" lijkt me als je de naam moet vranderen trouwens beter...). En dus geloof ik ook niet per se in herrie in de tent met een believer- en scpeticus-mod.
[..]

Ja, het is FOK!, kijk naar C&H dat onlangs veranderd is in HOC, ik zie geen verandering.
De teksten die ik weghaal zijn alleen die waarin men scheld of zwaar beledigd, niet om wie dan ook de hand boven het hoofd te houden maar gewoon omdat dat niet gewenst is.

Verder moet ik ook eerlijk bekennen dat, sinds ik mod ben, nog maar heel weinig topics gezien heb die door een scepticus of juist een believer geopend zijn.
Ik wil daarom ook graag weten hoe men erbij komt dat er tussen die twee groepen geen discussie mogelijk is zonder scheldpartijen ed. (was dan waarschijnlijk voor mijn tijd).

En nee, ikzelf meng me zelden of nooit in een discussie, gewoon om niemand het idee te geven dat ik partijdig zou zijn, ik lurk wel mee en grijp dus ook in als dat nodig mocht zijn.

En Ryan3, misschien ben ik voor jou de eerste maar ik hou helemaal niet van complot-theorieen
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_40387163
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:25 schreef Zyggie het volgende:
Dat is jouw mening, anderen zijn een andere mening toegedaan die ook verteld mag worden.

En juist dit soort posts werken als stemming makerij.
Als jij dat vind, denk het dan gewoon, maar ga niet iemand voor gek uit zitten maken.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:40:56 #256
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40387261
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:37 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, anderen zijn een andere mening toegedaan die ook verteld mag worden.

En juist dit soort posts werken als stemming makerij.
Als jij dat vind, denk het dan gewoon, maar ga niet iemand voor gek uit zitten maken.
Ik heb graag dat de mensen ook een keer doorkrijgen dat ze maar maf bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook terugslag heeft op het normale leven.
Zyggie.
pi_40387435
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:40 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik heb graag dat de mensen ook een keer doorkrijgen dat ze maar maf bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook terugslag heeft op het normale leven.
Jij vind dat die mensen maf bezig zijn maar wie ben jij om daar over te oordelen?
Wat is maf bezig zijn en wat is het normale leven?

Ieder mens is anders (maar goed ook anders word het zo saai) dus denkt, voelt, communiceert enz enz iedereen anders.

Ik ben van mening dat niemand het recht heeft om te oordelen of iemand dan maf is of niet.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:49:57 #258
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40387522
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Jij vind dat die mensen maf bezig zijn maar wie ben jij om daar over te oordelen?
Wat is maf bezig zijn en wat is het normale leven?

Ieder mens is anders (maar goed ook anders word het zo saai) dus denkt, voelt, communiceert enz enz iedereen anders.

Ik ben van mening dat niemand het recht heeft om te oordelen of iemand dan maf is of niet.
Is een absolute beperking in rationeel oordelen en een overdreven abstractievermogen niet een teken van mafheid. Ik oordeel niet alleen maar probeer de discussie uit te lokken. Uiteindelijk krijg je dan nog dwazere reacties als: ja het is gewoon zo, ga weg onheilsverkondiger.

it's a gift, or a curse

Zit er nu werkelijk ergens een 15 jarig jochie die denkt dat hij kan genezen. Alle tegenreacties worden verwijderd en wat blijft over: allemaal halleluja's.
Zyggie.
  Admin dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:50:53 #259
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40387559
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:40 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Jij bent gewoon het soort user dat hier helemaal niet thuishoort.

Vul deze woorden nu eens in voor alle subfora op FOK!?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:53:12 #260
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40387634
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij bent gewoon het soort user dat hier helemaal niet thuishoort.

Vul deze woorden nu eens in voor alle subfora op FOK!?
Anders doe jij dat even voor jezelf.
Zyggie.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:55:24 #261
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40387707
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:49 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Is een absolute beperking in rationeel oordelen en een overdreven abstractievermogen niet een teken van mafheid. Ik oordeel niet alleen maar probeer de discussie uit te lokken. Uiteindelijk krijg je dan nog dwazere reacties als: ja het is gewoon zo, ga weg onheilsverkondiger.

it's a gift, or a curse

Zit er nu werkelijk ergens een 15 jarig jochie die denkt dat hij kan genezen. Alle tegenreacties worden verwijderd en wat blijft over: allemaal halleluja's.
Hoewel je mij zou kunnen scharen onder de groep non-believer vind ik niet dat je kunt stellen dat de believers niet goed wijs zijn, en dat is wat jij doet. Jij mag het vinden, maar je hoeft dat nog niet te pas en te onpas hier te komen schreeuwen. Jij kunt voor andere mensen helemaal niet bepalen of zij, door hun denkwijze die ze er op nahouden, beperkt zijn in hun 'rationeel oordelen'.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:58:01 #262
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40387784
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoewel je mij zou kunnen scharen onder de groep non-believer vind ik niet dat je kunt stellen dat de believers niet goed wijs zijn, en dat is wat jij doet. Jij mag het vinden, maar je hoeft dat nog niet te pas en te onpas hier te komen schreeuwen. Jij kunt voor andere mensen helemaal niet bepalen of zij, door hun denkwijze die ze er op nahouden, beperkt zijn in hun 'rationeel oordelen'.
Ok interessante discussie. Het valt me alleen op dat niemand er rationeel er op in gaat, maar meteen de hypothese dat de betreffende user genezend bezig was aanvaarden. Als je hierop verder gaat heb je uiteindelijk een hele schare van mensen die denken dat het bestaat en een persoon die denkt dat hij het kan. Dat ik nou zo edelmoedig ben om daar tegen te strijden...

Nee maar een beetje discussie kan geen kwaad lijkt me, natuurlijk is zo absolutisch bezig zijn als ik net deed niet de bedoeling. Hoewel het wel uiteindelijk mijn mening is over bijna alles van TRU.
Zyggie.
  Admin dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:58:52 #263
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40387811
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:53 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Anders doe jij dat even voor jezelf.
Ik ben hier zeer serieus in, als JIJ dit vindt heb je hier niks te zoeken, en in geen enkel subforum waar je je zo uitlaat, dus kies maar.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_40387815
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:49 schreef Zyggie het volgende:

[..]

it's a gift, or a curse

Het is voor jou een absolute beperking in rationeel oordelen.
En ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast als je zegt dat jouw waarheid ook de absolute waarheid is door te zeggen dat mensen anders moeten gaan denken.

En als je er nu werkelijk zoveel moeite mee hebt; lees het dan niet, scheelt jezelf een hoop ergenis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:00:59 #265
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40387888
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben hier zeer serieus in, als JIJ dit vindt heb je hier niks te zoeken, en in geen enkel subforum waar je je zo uitlaat, dus kies maar.
Wacht ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je me helemaal weg wou hebben; van alle subfora.

Maar tru moet ik inderdaad niet te vaak bezoeken, dan krijg ik een evangelisatiedrang.
Zyggie.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:02:15 #266
16180 crew  CoolGuy
pi_40387925
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Admin dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:02:39 #267
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40387940
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:00 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Wacht ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je me helemaal weg wou hebben; van alle subfora.

Maar tru moet ik inderdaad niet te vaak bezoeken, dan krijg ik een evangelisatiedrang.
Kap er dan mee

Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:18:07 #268
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40388434
Misschien dat we het gewoon even aan moeten kijken, iedereen weet nu hoe de ander erover denkt, we kunnen elkaar toch gewoon halverwege tegemoed komen en wat meer respect hebben voor andermans standpunten?
Ik vind trouwens een centraal discussieforum over onderwerpen nog steeds een goed idee.
Maar waarschijnlijk denk ik nu te makkelijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40388512
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als er een groep users discussieerd over vershcillende automerken is dat heel wat anders dan dat er een man of 10 telkens binnedroppen om in ieder topic te gaan schreeuwen "autorijden is vervuiling, autorijden is vervuiling...... jullie vervuilers !"

en dat 10 keer..... en op iedere reactie weer een zelfde reactie...
ieder topic zal dan verbogen worden naar een discussie over of autorijden schandalige vervuiling is of niet.
Je hebt ze toch echt hoor, de mensen die in PTA stellig hun antipathie voor auto's blijven verkondigen.

Verder overdrijf je hier de zaak: 10 man in ieder topic ...

Zoals ik al uitgelegd heb zal het een blijvend fenomeen zijn dat mensen om bewijs komen vragen of kritiek hebben op bepaalde beweringen, daar is niks mis mee. Steeds maar roepen dat je dat niet prettig vindt vind ik persoonlijk gedrag met een hoog huilie-gehalte.
quote:
inhóudelijke kritiek, vragen...over daadwerkelijk het onderwerp van het topic zijn natuurlijk welkom.
Daar hoort dus ook bij het vragen naar bewijs. Als iemand beweert dat graancirkels door interdimensionale aliens dmv gedachtekracht worden gemaakt ben ik zeer benieuwd hoe die persoon daar bij komt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:22:39 #270
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40388618
Nou goed.. echt een uitslag hierover ga ik ook niet afwachten, ik zie wel wat er gebeurt en heb voor mijzelf voorgenomen om zoveel mogelijk non-believers niet te beantwoorden. Vind het storend werken de vraag naar bewijs, gaat tenkoste van een topic.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:24:45 #271
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40388704
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt ze toch echt hoor, de mensen die in PTA stellig hun antipathie voor auto's blijven verkondigen.

Verder overdrijf je hier de zaak: 10 man in ieder topic ...

Zoals ik al uitgelegd heb zal het een blijvend fenomeen zijn dat mensen om bewijs komen vragen of kritiek hebben op bepaalde beweringen, daar is niks mis mee. Steeds maar roepen dat je dat niet prettig vindt vind ik persoonlijk gedrag met een hoog huilie-gehalte.
[..]

Daar hoort dus ook bij het vragen naar bewijs. Als iemand beweert dat graancirkels door interdimensionale aliens dmv gedachtekracht worden gemaakt ben ik zeer benieuwd hoe die persoon daar bij komt.
Dat snap ik, is ook een goede vraag
Maar ik geloof niet dat het probleem in die vraag zit, ik geloof dat het probleem pas komt op het moment dat beiden niet wijken of toegeven, op de één of andere manier levert dat vaak problemen op of vervelende opmerkingen, en dan wil ik niet één kant aanwijzen hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:25:58 #272
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40388755
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef Atuniel het volgende:
Nou goed.. echt een uitslag hierover ga ik ook niet afwachten, ik zie wel wat er gebeurt en heb voor mijzelf voorgenomen om zoveel mogelijk non-believers niet te beantwoorden. Vind het storend werken de vraag naar bewijs, gaat tenkoste van een topic.
Nou, wordt leuk op de volgende Gijsjesmeet dan
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:27:41 #273
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40388808
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:25 schreef ChOas het volgende:

[..]

Nou, wordt leuk op de volgende Gijsjesmeet dan
Ik had de zin moeten afmaken dat het alleen geldt voor het forum dan
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:38:23 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_40389184
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef Atuniel het volgende:
Ow ja, dat is echt een ideale reactie inderdaad . Nee laten we inderdaad gewoon allemaal de meest fantastische topics openen en elke kritische noot gewoon negeren, want dat gaat ten koste van het topic. Als je dat wil moet je een website bouwen met een gastenboek waarin iedereen ooooh en aaaah kan roepen, dan heb je wat je wil, maar kom dan niet op een forum.

Niet reageren op de vraag naar bewijs want dat gaat ten koste van het topic. Tssss volwassen reactie hoor.
pi_40390268
Niet reageren is de keus en het recht van elke user, of het er beter op wordt, denk het niet. Eerlijk gezegd denk ik dat de 'believers' gewoon het feit moeten accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die om bewijs komen vragen en hier met een zeer sceptische insteek posten. Alleen zeer draconische maatregelen van hogerhand (de crew, voordat iemand me verkeerd begrijpt ) kunnen daar iets aan veranderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')