Yepquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:31 schreef Wombcat het volgende:
Dat geloof is wel de kern van het probleem denk ik. Het wordt dan persoonlijk opgevat, terwijl het niet altijd zo bedoeld wordt, en dan kan het snel escaleren.
Bedankt voor deze heldere uitleg.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:25 schreef Zyggie het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat 99% van wat er in wordt gepost en naartoe wordt gestuurd klinklare onzin is. Dit afsluiten als een soort gekkenhuis lijkt me niet echt goed voor het groepje dat er in verkeerd.
De teksten die ik weghaal zijn alleen die waarin men scheld of zwaar beledigd, niet om wie dan ook de hand boven het hoofd te houden maar gewoon omdat dat niet gewenst is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze halen beiden ijverig texten weg volgens mij, algemeen gesproken vind ik dat al niet goed. NS is niet te beroerd om ad hominem te gaan en snel bannetjes aan te vragen. Daarbij: ik zou niet weten waarom TRU per se mods moet hebben die omschreven kunnen worden als believers. Er zijn echt voldoende sceptici die zich eveneens interesseren in het onverklaarbare ("Het Onverklaarbare" lijkt me als je de naam moet vranderen trouwens beter...). En dus geloof ik ook niet per se in herrie in de tent met een believer- en scpeticus-mod.
[..]
Ja, het is FOK!, kijk naar C&H dat onlangs veranderd is in HOC, ik zie geen verandering.
Dat is jouw mening, anderen zijn een andere mening toegedaan die ook verteld mag worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:25 schreef Zyggie het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat 99% van wat er in wordt gepost en naartoe wordt gestuurd klinklare onzin is. Dit afsluiten als een soort gekkenhuis lijkt me niet echt goed voor het groepje dat er in verkeerd.
Ik heb graag dat de mensen ook een keer doorkrijgen dat ze maar maf bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook terugslag heeft op het normale leven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:37 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, anderen zijn een andere mening toegedaan die ook verteld mag worden.
En juist dit soort posts werken als stemming makerij.
Als jij dat vind, denk het dan gewoon, maar ga niet iemand voor gek uit zitten maken.
Jij vind dat die mensen maf bezig zijn maar wie ben jij om daar over te oordelen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:40 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik heb graag dat de mensen ook een keer doorkrijgen dat ze maar maf bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook terugslag heeft op het normale leven.
Is een absolute beperking in rationeel oordelen en een overdreven abstractievermogen niet een teken van mafheid. Ik oordeel niet alleen maar probeer de discussie uit te lokken. Uiteindelijk krijg je dan nog dwazere reacties als: ja het is gewoon zo, ga weg onheilsverkondiger.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Jij vind dat die mensen maf bezig zijn maar wie ben jij om daar over te oordelen?
Wat is maf bezig zijn en wat is het normale leven?
Ieder mens is anders (maar goed ook anders word het zo saai) dus denkt, voelt, communiceert enz enz iedereen anders.
Ik ben van mening dat niemand het recht heeft om te oordelen of iemand dan maf is of niet.
Jij bent gewoon het soort user dat hier helemaal niet thuishoort.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:40 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik heb graag dat de mensen ook een keer doorkrijgen dat ze maar maf bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook terugslag heeft op het normale leven.
Anders doe jij dat even voor jezelf.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij bent gewoon het soort user dat hier helemaal niet thuishoort.
Vul deze woorden nu eens in voor alle subfora op FOK!?
Hoewel je mij zou kunnen scharen onder de groep non-believer vind ik niet dat je kunt stellen dat de believers niet goed wijs zijn, en dat is wat jij doet. Jij mag het vinden, maar je hoeft dat nog niet te pas en te onpas hier te komen schreeuwen. Jij kunt voor andere mensen helemaal niet bepalen of zij, door hun denkwijze die ze er op nahouden, beperkt zijn in hun 'rationeel oordelen'.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Is een absolute beperking in rationeel oordelen en een overdreven abstractievermogen niet een teken van mafheid. Ik oordeel niet alleen maar probeer de discussie uit te lokken. Uiteindelijk krijg je dan nog dwazere reacties als: ja het is gewoon zo, ga weg onheilsverkondiger.
it's a gift, or a curse
Zit er nu werkelijk ergens een 15 jarig jochie die denkt dat hij kan genezen. Alle tegenreacties worden verwijderd en wat blijft over: allemaal halleluja's.![]()
Ok interessante discussie. Het valt me alleen op dat niemand er rationeel er op in gaat, maar meteen de hypothese dat de betreffende user genezend bezig was aanvaarden. Als je hierop verder gaat heb je uiteindelijk een hele schare van mensen die denken dat het bestaat en een persoon die denkt dat hij het kan. Dat ik nou zo edelmoedig ben om daar tegen te strijden...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoewel je mij zou kunnen scharen onder de groep non-believer vind ik niet dat je kunt stellen dat de believers niet goed wijs zijn, en dat is wat jij doet. Jij mag het vinden, maar je hoeft dat nog niet te pas en te onpas hier te komen schreeuwen. Jij kunt voor andere mensen helemaal niet bepalen of zij, door hun denkwijze die ze er op nahouden, beperkt zijn in hun 'rationeel oordelen'.
Ik ben hier zeer serieus in, als JIJ dit vindt heb je hier niks te zoeken, en in geen enkel subforum waar je je zo uitlaat, dus kies maar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Anders doe jij dat even voor jezelf.![]()
Het is voor jou een absolute beperking in rationeel oordelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Is een absolute beperking in rationeel oordelen en een overdreven abstractievermogen niet een teken van mafheid. Ik oordeel niet alleen maar probeer de discussie uit te lokken. Uiteindelijk krijg je dan nog dwazere reacties als: ja het is gewoon zo, ga weg onheilsverkondiger.
it's a gift, or a curse
Zit er nu werkelijk ergens een 15 jarig jochie die denkt dat hij kan genezen. Alle tegenreacties worden verwijderd en wat blijft over: allemaal halleluja's.![]()
Wacht ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je me helemaal weg wou hebben; van alle subfora.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben hier zeer serieus in, als JIJ dit vindt heb je hier niks te zoeken, en in geen enkel subforum waar je je zo uitlaat, dus kies maar.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben hier zeer serieus in, als JIJ dit vindt heb je hier niks te zoeken, en in geen enkel subforum waar je je zo uitlaat, dus kies maar.
Kap er dan meequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:00 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wacht ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je me helemaal weg wou hebben; van alle subfora.![]()
Maar tru moet ik inderdaad niet te vaak bezoeken, dan krijg ik een evangelisatiedrang.
Je hebt ze toch echt hoor, de mensen die in PTA stellig hun antipathie voor auto's blijven verkondigen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:44 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als er een groep users discussieerd over vershcillende automerken is dat heel wat anders dan dat er een man of 10 telkens binnedroppen om in ieder topic te gaan schreeuwen "autorijden is vervuiling, autorijden is vervuiling...... jullie vervuilers !"
en dat 10 keer..... en op iedere reactie weer een zelfde reactie...
ieder topic zal dan verbogen worden naar een discussie over of autorijden schandalige vervuiling is of niet.
Daar hoort dus ook bij het vragen naar bewijs. Als iemand beweert dat graancirkels door interdimensionale aliens dmv gedachtekracht worden gemaakt ben ik zeer benieuwd hoe die persoon daar bij komt.quote:inhóudelijke kritiek, vragen...over daadwerkelijk het onderwerp van het topic zijn natuurlijk welkom.
Dat snap ik, is ook een goede vraagquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt ze toch echt hoor, de mensen die in PTA stellig hun antipathie voor auto's blijven verkondigen.
Verder overdrijf je hier de zaak: 10 man in ieder topic...
Zoals ik al uitgelegd heb zal het een blijvend fenomeen zijn dat mensen om bewijs komen vragen of kritiek hebben op bepaalde beweringen, daar is niks mis mee. Steeds maar roepen dat je dat niet prettig vindt vind ik persoonlijk gedrag met een hoog huilie-gehalte.
[..]
Daar hoort dus ook bij het vragen naar bewijs. Als iemand beweert dat graancirkels door interdimensionale aliens dmv gedachtekracht worden gemaakt ben ik zeer benieuwd hoe die persoon daar bij komt.
Nou, wordt leuk op de volgende Gijsjesmeet danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef Atuniel het volgende:
Nou goed.. echt een uitslag hierover ga ik ook niet afwachten, ik zie wel wat er gebeurt en heb voor mijzelf voorgenomen om zoveel mogelijk non-believers niet te beantwoorden. Vind het storend werken de vraag naar bewijs, gaat tenkoste van een topic.
Ik had de zin moeten afmaken dat het alleen geldt voor het forum danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:25 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nou, wordt leuk op de volgende Gijsjesmeet dan
Ow ja, dat is echt een ideale reactie inderdaadquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:22 schreef Atuniel het volgende:
Nou goed.. echt een uitslag hierover ga ik ook niet afwachten, ik zie wel wat er gebeurt en heb voor mijzelf voorgenomen om zoveel mogelijk non-believers niet te beantwoorden. Vind het storend werken de vraag naar bewijs, gaat tenkoste van een topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |