Dit was een Miscanthus:quote:Op zondag 12 november 2006 17:00 schreef Veersesmurf het volgende:
Dit is een Miscanthus volgens mij
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 17 december 2006 12:38 schreef Veersesmurf het volgende:
wilde gisteren al een antwoord posten, maar daar was het niet meer van gekomen![]()
Wat moet ik me voorstellen bij een storende laag?quote:
het gras:
een storende laag, vlak onder de toplaag?
heb je toevallig met het verkeerde bestrijdingsmiddel gespoten? (MCPA en Round-up worden nog wel is verwisseld, met dit als resultaat)
heb je een hond die altijd op je gras loopt te piesen?
was het gras eerst wel goed? zo niet, dan kan het ook aan het licht liggen. Gezaaid in oktober, met een klein beetje zon. Nu de zon lager staat komt het niet meer bij het gras, en door het vocht gaat het dood?
Wederom; wat versta ik onder een storende laag?quote:de rodo:
een storende laag, waar de wortels zich in bevinden.
staat de rodo midden in de zon? hij houdt van schaduw![]()
staat de rodo in zure grond? zo niet, dan is het nu de goede periode om er turf bij te strooien.
is de rodo tijdens de droogte geplant? misschien is hij daar niet echt van opgeknapt.
Tussen het gras zat misschien behoorlijk wat onkruid, wat nu door de temperatuur aan het afsterven is, zodat je 'gazon ineens een stuk minder groen is. Ik zie hier en daar wel wat groene sprietjes, dus niet alles is al dood.quote:Op zondag 17 december 2006 13:28 schreef Werewolf het volgende:
In de zomer was het gras redelijk goed (we wonen hier pas sinds mei, dus ik weet niet hoe het vorig jaar was). Het is wel een allegaartje, maar het was in ieder geval groen.
Heb in mei en juli wat bijgezaaid wat behoorlijk goed opkwam.
Potgrond heeft geen hoge PH-waarde, dus ik zou er gewoon een paar flinke scheppen turfmolm bij gooien (kun je in ieder tuincentrum kopenquote:Op zondag 17 december 2006 13:28 schreef Werewolf het volgende:
Hij staat (overigens per toeval) in de schaduw van de schuur, dus dat moet goed zijn.
Zure grond? Ik heb er bij het planten potgrond bijgestort, maar ik moet dus (zure) turf erbij storten...
Hij is wel met droogte geplant, maar ik heb van de zomer alles goed nat gehouden....
Als je het écht goed wilt doen. Plag dan het bovenste laag grond af, en stort dat in een geul van 2 spaden diep. Een frees komt namelijk meestal geen 2 spaden diep. En ik ga er voor het gemak ook maar even vanuit dat je geen frees tot je beschikking hebt. Indien je zware kleigrond hebt, ook voor 20% wat zand, zodat de grond luchtiger word.quote:Op zondag 17 december 2006 13:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik zou in het voorjaar alles omfresen, gelijk harken, en opnieuw inzaaien![]()
En dat vraag je aan mijquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:03 schreef Veersesmurf het volgende:
Is het een Mahonia bealei, of een Mahonia aquifolium?![]()
Ok, goeie tip tnxxquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:54 schreef Veersesmurf het volgende:
een bealei dus![]()
als je hem na de bloei nu eens topt, dan zal de Mahonia vertakken, en krijg je een dikkere bosmet op den duur meer bloemen
![]()
Alleen jammer dat de grond nog té vaak en té nat is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |