abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:21:36 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39275598
quote:
'Antillianen en Surinamers dikste Nederlanders'
Bron : Nu.NL

AMSTERDAM - Van de Nederlandse bevolkingsgroepen kampen Surinamers en Antillianen het meest met overgewicht. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek van MCA Communicatie in opdracht van Trouw. Volgens het onderzoek, dat werd gehouden in de vier grote steden, kampt 58 procent van de Antillianen met overgewicht en 54 procent van de Surinamers. Van de autochtone Nederlanders is 34 procent te dik.

Overgewicht is vooral een probleem onder sociaal zwakkere groepen. Allochtonen zijn daarin oververtegenwoordigd, zegt onderzoekster van het Academisch Medisch Centrum Amsterdam Karien Stronks in de krant. Uit Amerikaans onderzoek zou blijken dat de levensverwachting van toekomstige generaties voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog zal dalen door vetzucht, zegt Stronks.

Het overgewicht onder allochtonen wordt volgens Stronks vooral veroorzaakt door het eten van veel tussendoortjes. Daarnaast is het slecht gesteld met de mate waarin allochtonen aan sport doen. Vooral de vrouwen bewegen te weinig. Een gebrek aan sportvoorzieningen speciaal voor vrouwen draagt bij aan het tekort aan beweging.

Voor het onderzoek werden ruim 900 Antillianen, Surinamers, Turken, Marokkanen en autochtonen op straat geïnterviewd. Het overgewicht werd berekend aan de hand van de zogeheten 'body mass index'. Dat is een schatting van overgewicht op basis van lengte en lichaamsgewicht.
Maf topic lijkt deels haaks te staan op een ander topic Veel minder kanker bij allochtonen Terwijl de bronnen beide van NU.NL komen.

Wat zijn dit voor onderzoeken van spijkers op laag water zoeken. Waarom niet Amerikanen mee laten doen aan ditzelfde onderzoek (dan kun je ook lachen).

dinsdag 27 juni 2006 @ 09:23:26 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_39275625
NIks nieuws...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:29:27 #3
89730 Drugshond
pi_39275744
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:23 schreef Echo99 het volgende:
NIks nieuws...
Het is wel idioot te noemen dat er 2 deels conflicterende onderzoeken gedaan worden. Die niet in elkaars verlengde liggen. En waarom opeens die opleving van gezondheidstopics (overheidswege) ?
Beetje komkommernieuws tijdens de zomermaanden.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:12:04 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39276565
heb je de gemiddelde negerinnenreet wel eens aanschouwd
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:13:47 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_39276609
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:12 schreef MikeyMo het volgende:
Dat zeg ik: Niks nieuws ...
Lang leve mij! *O*
pi_39276704
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:12 schreef MikeyMo het volgende:
Als je een rondje lijnbaan doet dan is het echt huiveren en gruwelen! brrrr
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:25:23 #7
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_39276946
klopt iig wel en niet alleen de vrouwen zijn dik heur
pi_39277083
Allochtonen lopen meer risico op kanker naarmate ze de westerse levensstijl meer overnemen stond in dat andere artikel. Nou mag ik aannemen dat 'het overnemen van de westerse levensstijl' ook leidt tot gewichtstoename.

Tot zover mijn poging om de resultaten van de twee onderzoeken met elkaar te rijmen.
pi_39277132
quote:
Maf topic lijkt deels haaks te staan op een ander topic Veel minder kanker bij allochtonen Terwijl de bronnen beide van NU.NL komen.
Ik meen dat ze daar de oudere allochtonen mee bedoelen. Kanker komt namelijk voornamelijk voor bij oudere mensen, en ze verwachten dat als de allochtonen die nu nog jonger zijn oud worden onder hun kanker ook toeneemt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:50:38 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39277619
Volgens mij is er niet zoiets als een relatie tussen kanker en sport
Vampire Romance O+
pi_39277711
Het heeft er op zeker ook mee te maken dat die vrouwtjes verschrikkelijk lekker kunnen koken Vaak van die heerlijk uitgebreide rijstschotels met kip wat toch zeker hoog calorisch te noemen is. En ja, dat zet meer aan dan een mager prakje met peen en een stukje kip.
pi_39277741
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:50 schreef MouseOver het volgende:
Volgens mij is er niet zoiets als een relatie tussen kanker en sport
Nee maar tussen een ongezond leven en een gezond leven (waarvan sport een onderdeel is) wel, dus er is wel degelijk een verband.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:01:08 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39277890
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:55 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Nee maar tussen een ongezond leven en een gezond leven (waarvan sport een onderdeel is) wel, dus er is wel degelijk een verband.
Klopt, maar er is nog zoiets als selectief gezond of ongezond leven. Mensen die weinig sporten en gezond maar calorierijk eten hoeven niet perse een hoger risico op kanker te lopen maar zijn waarschijnlijk wel stevig gebouwd. Dat icm extra aanleg voor een stevige ass en minder dan gemiddeld roken zorgt ervoor dat die twee onderzoeken elkaar niet noodzakelijkerwijs tegenspreken.

edit: je kunt trouwens maar 1x doodgaan. Als er door dat overgewicht veel meer mensen zijn die doodgaan aan hart- en vaatziekten is het waarschijnlijk dat dat ten koste van het percentage kankerdoden gaat.
Vampire Romance O+
pi_39278271
...we carry our weight well
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:25:12 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39278489
Denk dat het meer met gemiddeld opleidingsniveau van de groep te maken heeft dan met de afkomst van de dikke Nederlanders. Laagopgeleide autochtone nederlanders zijn ook dikker dan hoogopgeleide.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39278732
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat het meer met gemiddeld opleidingsniveau van de groep te maken heeft dan met de afkomst van de dikke Nederlanders. Laagopgeleide autochtone nederlanders zijn ook dikker dan hoogopgeleide.
Heel goed mogelijk.
Zit dit verband echt in de opleiding(IQ) of in het (ermee samenhangende) inkomenspeil?

-edit: staat eigenlijk ook wel in de OP:
quote:
Overgewicht is vooral een probleem onder sociaal zwakkere groepen. Allochtonen zijn daarin oververtegenwoordigd, zegt onderzoekster van het Academisch Medisch Centrum Amsterdam Karien Stronks in de krant.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:40:46 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39278940
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Heel goed mogelijk.

Zit dit verband echt in de opleiding(IQ) of in het (ermee samenhangende) inkomenspeil?
Intressante vraag, maar om daar de oorzaak en gevolg te scheiden is moeilijk. Mensen met een laag inkomen zijn vrijwel altijd mensen met een lage opleiding en mensen met een laag inkomen vrijwel altijd mensen met een lage opleiding. De uitzonderingen zijn statistische ruis, dus het zal erg moeilijk vast te stellen zijn waar precies het verband ligt, omdat je het vrijwel over dezelfde groep hebt.
Mensen van deze groep (Laag opgeleid en/of laag inkomen) maken vaker gebruik van medische voorzieningen, roken vaker en hebben vaker overgewicht. Daar in deze groep verhoudingsgewijs de migranten overgerepresenteerd zijn (omdat de migranten in NL veelal laag zijn opgeleid, cq een laag inkomen hebben) willen dit soort onderzoeken vaak een vertekend beeld geven.
Mensen zijn vaker te zwaar en maken vaker gebruik van de medische voorzieningen omdat ze tot een bepaalde demografische groep horen, niet omdat ze tot een etnische groep horen. Zelfs wetenschappelijke onderzoekers willen dit vaak niet inzien.

Heb een jaar of wat geleden flink aan de stok gehad met een onderzoeksbureau uit utrecht dat een onderzoek had gepubliceert naar het gebruiken van medische voorzieningen door allochtonen. Bij dat onderzoek werden allochtonen met autochtonen vergeleken, maar niet met allochtonen uit dezelfde demografische groep van een laag inkomen cq opleiding. Men vergeleek het met een gemiddelde autochtoon en wilde niet inzien waarom dat onderzoek dan automatisch een dergelijk beeld opleverde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:45:24 #19
89730 Drugshond
pi_39279096
O ja.... laten we geen picca's gaan posten. Zoveel rijke fantasie hebben we ook nog wel.
Hoewel ik bij het maken bij de OP ook wel erg in de verleiding was.
pi_39279396
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Intressante vraag, maar om daar de oorzaak en gevolg te scheiden is moeilijk. Mensen met een laag inkomen zijn vrijwel altijd mensen met een lage opleiding en mensen met een laag inkomen vrijwel altijd mensen met een lage opleiding. De uitzonderingen zijn statistische ruis, dus het zal erg moeilijk vast te stellen zijn waar precies het verband ligt, omdat je het vrijwel over dezelfde groep hebt.
Mensen van deze groep (Laag opgeleid en/of laag inkomen) maken vaker gebruik van medische voorzieningen, roken vaker en hebben vaker overgewicht. Daar in deze groep verhoudingsgewijs de migranten overgerepresenteerd zijn (omdat de migranten in NL veelal laag zijn opgeleid, cq een laag inkomen hebben) willen dit soort onderzoeken vaak een vertekend beeld geven.
Ok, totaal onwetenschappelijk: wat denk jij?
quote:
Mensen zijn vaker te zwaar en maken vaker gebruik van de medische voorzieningen omdat ze tot een bepaalde demografische groep horen, niet omdat ze tot een etnische groep horen. Zelfs wetenschappelijke onderzoekers willen dit vaak niet inzien.
Ik vroeg me ook af of Surinamers / Antillianen in Nederland gemiddeld dikker zijn dan Surinamers / Antillianen in Suriname / of de Antillen.
quote:
Heb een jaar of wat geleden flink aan de stok gehad met een onderzoeksbureau uit utrecht dat een onderzoek had gepubliceert naar het gebruiken van medische voorzieningen door allochtonen. Bij dat onderzoek werden allochtonen met autochtonen vergeleken, maar niet met allochtonen uit dezelfde demografische groep van een laag inkomen cq opleiding. Men vergeleek het met een gemiddelde autochtoon en wilde niet inzien waarom dat onderzoek dan automatisch een dergelijk beeld opleverde.
Mooi he, statistiek. Vooral omdat je tot aan de leugendetecor toe kan volhouden de volstrekte waarheid te spreken .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 11:57:51 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39279514
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
ik weet het niet, Surinamers eten gewoon graag, maakt niet uit wat voor school ze hebben genoten
als ik bij mijn moeder dr familie op bezoek ga kun je mij ook naar huis rollen (bij mijn vader krijg ik een soepje en daarna begint iedereen bier te drinken ) het is een cultureel ding, gezellig koken met zijn allen en dan eten tot je ontploft

bovendien zijn ze niet dik maar bigboneded
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39280827
Denk dat het ook genetisch bepaald is hoor. Behalve overdreven vetzucht natuurlijk.

Negeriode mensen hebben nu eenmaal meer aanleg dik te worden dan een Chineesje ofzo.
pi_39281728
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Negeriode mensen hebben nu eenmaal meer aanleg dik te worden dan een Chineesje ofzo.
Is dat zo? Of lijkt dat zo?
pi_39281973
Surinamers en Antilianen leven ongezond, zijn dus dikker en zullen in de toekomst gerust veel kanker krijgen. Klinkt een beetje lullig zoals ik het hier zeg maar jullie snappen het.

De allochtonen uit dat 'kankeronderzoek' zijn volgens mij merendeels Turken en Marokkanen, moslims dus, die vanwege hun geloof gezonder eten en dus minder vaak kanker zullen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')