Nee want in dit land schieten ze je meteen dood wanneer je een sneeuwbal op hun auto gooit om vervolgend keihard weg te rijden, klinkt bekend, hé?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pardon? Omdat een Palestijns kind van 5 met wat steentjes naar een tank gooit moet het maar worden opgesloten? Wat een zieke gedachten gaan er in jouw hoofd rond. Je mag blij zijn dat jouw kinderen kunnen opgroeien in een land waarin het niet gelijk naar de gevangenis hoeft als het straks met een sneeuwbal tegen de auto van een rijke meneer gooit.
Ja, dat klinkt inderdaad bekend. Even denken, waar las ik dat ook alweer? Oh ja, die Israëlische soldaat die een kind van 6 doodschoot toen die een kiezeltje op z´n tank gooide.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:30 schreef Chou het volgende:
[..]
Nee want in dit land schieten ze je meteen dood wanneer je een sneeuwbal op hun auto gooit om vervolgend keihard weg te rijden, klinkt bekend, hé?
Dat is hetzelfde soort onzin toen er een Servische minister werd gevraagd naar de dood van een 5-jarig Kosovaars jochie. "Ja, het had een obsceen gebaar gemaakt naar de soldaat" -"P'don? wilt u zeggen dat dat reden is om dat kind dood te schieten?" -"Oh wacht, dit jongetje is een ander geval, dat is door zijn vader zelf dooddgeschoten om ons de schuld te kunnen geven."quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:42 schreef Glasnosteraar het volgende:
In een normaal land, met normale ouders, zijn de kinderen vanzelfsprekend binnen. Maar niet bij de Palestijnen. Ik vermoed dat de bedoeling van de Palestijnse ouders is dát er kinderen omkomen opdat de palestijnen zich vervolgens kunnen wentelen in zelfbeklag.
Op een schaal van? Met dat soort argumenten kunnen zelfs Hittieten nog aanspraak maken op dat gebied...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:57 schreef Chou het volgende:
Wie was er nu eerder in dat gebied?
Goh wat een gekken zitten er in dit land ,quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:42 schreef Glasnosteraar het volgende:
In een normaal land, met normale ouders, zijn de kinderen vanzelfsprekend binnen. Maar niet bij de Palestijnen. .
tuurlijk zou ik ook noen..ik wil aandacht ...weet je wat ik laat mijn kinderen doodschietenquote:Ik vermoed dat de bedoeling van de Palestijnse ouders is dát er kinderen omkomen opdat de palestijnen zich vervolgens kunnen wentelen in zelfbeklag
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:22 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Goh wat een gekken zitten er in dit land ,
Keek net naar buiten en WAT zag ik ...allemaal spelende kinderen ....waar zijn die ouders die dat toelaten ?![]()
En 1 stak zijn vinger naar zijn vriendje op...waar heb ik die honkbalknuppel nu ook al weer?...
![]()
[..]
tuurlijk zou ik ook noen..ik wil aandacht ...weet je wat ik laat mijn kinderen doodschieten
![]()
Je gaat toch ook niet zeggen ' die Israelische militair heeft zich laten pakken \doodschieten om zijn volk een reden te geven om in te grijpen ?
![]()
Dat bedoel ik maargoed Indianen hebben ook niet veel meer inbreng meer tegen zo'n wapenarsenaalquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op een schaal van? Met dat soort argumenten kunnen zelfs Hittieten nog aanspraak maken op dat gebied...
Op zich kun je je ook afvragen wat een zieke geest die schutters die kinderen steeds maar weer opjut om rond die schutters te gaan lopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:29 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.
Dat zeker. Ik vraag me alleen af hoelang je kinderen binnen kunt houden. Weken? Maanden? Jaren?quote:Het is dus wel gedeeltelijke verantwoording van de ouders. Ze weten de risico's maar kiezen ervoor om de kinderen deze te laten lopen.
Natuurlijk kunnen die ouders hun kinderen niet altijd binnenhouden, maar waar gehakt word vallen spaanders. Het is dan ook niet fair om te stellen dat Israelische soldaten op dat soort momenten doelbewust op kinderen schieten. De kinderen horen daar op dat moment gewoon niet te zijn, helemaal niet omdat de schutters gebruik van ze maken als een soort van menselijk schild in de hoop dat de soldaten niet op hen zullen schieten en ze zelf wel soldaten kunnen doden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich kun je je ook afvragen wat een zieke geest die schutters die kinderen steeds maar weer opjut om rond die schutters te gaan lopen.
[..]
Dat zeker. Ik vraag me alleen af hoelang je kinderen binnen kunt houden. Weken? Maanden? Jaren?
Als dat 24 per dag gebeurde (bv midden in een oorlog ) dan wel ja maar in de praktijk ZIJN die kinderen al buiten ALS het gebeurt en kinderen zijn nieuwsgierig dus die gaan kijken ..is DAT zo vreemd ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:29 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.
Waarom houden nederlandse ouders hun kinderen ook niet binnen ?quote:Het is dus wel gedeeltelijke verantwoording van de ouders. Ze weten de risico's maar kiezen ervoor om de kinderen deze te laten lopen.
Ja natuurlijk, de kinderen gaan alleen kijkenquote:Als dat 24 per dag gebeurde (bv midden in een oorlog ) dan wel ja maar in de praktijk ZIJN die kinderen al buiten ALS het gebeurt en kinderen zijn nieuwsgierig dus die gaan kijken ..is DAT zo vreemd ?
Maar ja die kinderen moeten natuurlijk de rest van hun leven binnen blijven ...lekker veilig ...tot iemand een bom op hun huis gooit dan![]()
Deze vergelijking gaat natuurlijk volledig mank. Echter als ouders hun kinderen op extreem gevaarlijke plaatsen laten spelen (om de manke vergelijking maar eens door te trekken: de snelweg) zijn de ouders natuurlijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk.quote:Waarom houden nederlandse ouders hun kinderen ook niet binnen ?
Gevaarlijke automobilisten ,kinderverkrachters ..eigen schuld hoor als die kinderen wat gebeurt ...![]()
![]()
aan de kant van terrorismequote:Op donderdag 29 juni 2006 11:37 schreef -scorpione- het volgende:
Ik had precies gedaan wat Israel nu doet, meteen er bovenop, dit soort geouwehoer moet je meteen de kop indrukken anders loopt het snel uit de hand. Wil niet zeggen dat ik aan Israel's kant sta trouwens.
wat een onzinquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:40 schreef -scorpione- het volgende:
En je kunt er best voor zorgen dat die kinderen niet te dicht bij de linies in de buurt komen. Ik heb ook het idee dat de kinderen op één of andere manier toch een beetje worden ingezet en misscien vinden de kinderen het ook wel een beetje interessant terwijl hun ouders liever hebben dat ze het niet doen.
Nee, die schutters horen er niet tussen te lopen. Dit is één van de walgelijkste strategieën ooit om de ander in diskrediet te brengen: de vijand de keus geven de kinderen op te blazen of zelf afgeknald te worden. En dan de ouders vol medeleven het trieste nieuws mededelen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:37 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen die ouders hun kinderen niet altijd binnenhouden, maar waar gehakt word vallen spaanders. Het is dan ook niet fair om te stellen dat Israelische soldaten op dat soort momenten doelbewust op kinderen schieten. De kinderen horen daar op dat moment gewoon niet te zijn, helemaal niet omdat de schutters gebruik van ze maken als een soort van menselijk schild in de hoop dat de soldaten niet op hen zullen schieten en ze zelf wel soldaten kunnen doden.
eh hij wordt niet doodgeschoten maar gevangengezet als jij in NL met stenen naar de politie gaat gooien wordt je ook gewoon vastgezetquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pardon? Omdat een Palestijns kind van 5 met wat steentjes naar een tank gooit moet het maar worden opgesloten? Wat een zieke gedachten gaan er in jouw hoofd rond. Je mag blij zijn dat jouw kinderen kunnen opgroeien in een land waarin het niet gelijk naar de gevangenis hoeft als het straks met een sneeuwbal tegen de auto van een rijke meneer gooit.
Of gaan die Schutters TUSSEN de kinderen staan ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:53 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
[quote]Ja natuurlijk, de kinderen gaan alleen kijkenDie kinderen gaan niet alleen van een afstand kijken, ze gaan er tussen staan en vanuit deze situatie ook met stenen naar de soldaten gooien. De schutters maken handig gebruik van de kinderen door ze als schild te gebruiken. Als er dan een kind omkomt kan dat ook handig gebruikt worden om de wereld weer op de "barbaarsheid van de Joden" te wijzen.
[..]
Het is misschien wel wat overtrokken maar of het nu meteen 'mank ' gaat is een kwestie van opinie (de jouwe is wel dudielijkquote:Deze vergelijking gaat natuurlijk volledig mank.
Ouders doen dat niet maar desondanks spelen kinderen op gevaarlijke plaatsen of niet soms ?quote:Echter als ouders hun kinderen op extreem gevaarlijke plaatsen laten spelen (om de manke vergelijking maar eens door te trekken: de snelweg) zijn de ouders natuurlijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk.
schuldig wat jou betreft ?quote:voorbaad
Kinderen van 5 voor langere tijd vastgezet ?....lijkt me sterk in NL (ZELFS als ze naar de politie ZOUDEN gooien )quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
eh hij wordt niet doodgeschoten maar gevangengezet als jij in NL met stenen naar de politie gaat gooien wordt je ook gewoon vastgezet
Natuurlijk is het een walgelijke strategie, hij werkt alleen zo verrekte goed in hun voordeel. Het is algemeen bekend dat deze strategie word gebruikt, als ouder is het dus zaak je kind zo ver mogelijk van deze situaties te houden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, die schutters horen er niet tussen te lopen. Dit is één van de walgelijkste strategieën ooit om de ander in diskrediet te brengen: de vijand de keus geven de kinderen op te blazen of zelf afgeknald te worden. En dan de ouders vol medeleven het trieste nieuws mededelen.
Of tijdens het gebed op zaterdag natuurlijk ;-)quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een walgelijke strategie, hij werkt alleen zo verrekte goed in hun voordeel. Het is algemeen bekend dat deze strategie word gebruikt, als ouder is het dus zaak je kind zo ver mogelijk van deze situaties te houden.
Maar ach, deze discussie heeft eigenlijk ook niet zo vreselijk veel nut omdat wij beiden weten dat het gebruikt word en het vreselijk is.
Ben benieuwd hoe de dag verder zal lopen, denk dat het nog niet echt ernstig gaat losbarsten. Dat zal morgen gebeuren bij het vrijdag gebed als iedereen weer lekker opgehitst word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |