Nee want in dit land schieten ze je meteen dood wanneer je een sneeuwbal op hun auto gooit om vervolgend keihard weg te rijden, klinkt bekend, hé?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pardon? Omdat een Palestijns kind van 5 met wat steentjes naar een tank gooit moet het maar worden opgesloten? Wat een zieke gedachten gaan er in jouw hoofd rond. Je mag blij zijn dat jouw kinderen kunnen opgroeien in een land waarin het niet gelijk naar de gevangenis hoeft als het straks met een sneeuwbal tegen de auto van een rijke meneer gooit.
Ja, dat klinkt inderdaad bekend. Even denken, waar las ik dat ook alweer? Oh ja, die Israëlische soldaat die een kind van 6 doodschoot toen die een kiezeltje op z´n tank gooide.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:30 schreef Chou het volgende:
[..]
Nee want in dit land schieten ze je meteen dood wanneer je een sneeuwbal op hun auto gooit om vervolgend keihard weg te rijden, klinkt bekend, hé?
Dat is hetzelfde soort onzin toen er een Servische minister werd gevraagd naar de dood van een 5-jarig Kosovaars jochie. "Ja, het had een obsceen gebaar gemaakt naar de soldaat" -"P'don? wilt u zeggen dat dat reden is om dat kind dood te schieten?" -"Oh wacht, dit jongetje is een ander geval, dat is door zijn vader zelf dooddgeschoten om ons de schuld te kunnen geven."quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:42 schreef Glasnosteraar het volgende:
In een normaal land, met normale ouders, zijn de kinderen vanzelfsprekend binnen. Maar niet bij de Palestijnen. Ik vermoed dat de bedoeling van de Palestijnse ouders is dát er kinderen omkomen opdat de palestijnen zich vervolgens kunnen wentelen in zelfbeklag.
Op een schaal van? Met dat soort argumenten kunnen zelfs Hittieten nog aanspraak maken op dat gebied...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:57 schreef Chou het volgende:
Wie was er nu eerder in dat gebied?
Goh wat een gekken zitten er in dit land ,quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:42 schreef Glasnosteraar het volgende:
In een normaal land, met normale ouders, zijn de kinderen vanzelfsprekend binnen. Maar niet bij de Palestijnen. .
tuurlijk zou ik ook noen..ik wil aandacht ...weet je wat ik laat mijn kinderen doodschietenquote:Ik vermoed dat de bedoeling van de Palestijnse ouders is dát er kinderen omkomen opdat de palestijnen zich vervolgens kunnen wentelen in zelfbeklag
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:22 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Goh wat een gekken zitten er in dit land ,
Keek net naar buiten en WAT zag ik ...allemaal spelende kinderen ....waar zijn die ouders die dat toelaten ?![]()
En 1 stak zijn vinger naar zijn vriendje op...waar heb ik die honkbalknuppel nu ook al weer?...
![]()
[..]
tuurlijk zou ik ook noen..ik wil aandacht ...weet je wat ik laat mijn kinderen doodschieten
![]()
Je gaat toch ook niet zeggen ' die Israelische militair heeft zich laten pakken \doodschieten om zijn volk een reden te geven om in te grijpen ?
![]()
Dat bedoel ik maargoed Indianen hebben ook niet veel meer inbreng meer tegen zo'n wapenarsenaalquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op een schaal van? Met dat soort argumenten kunnen zelfs Hittieten nog aanspraak maken op dat gebied...
Op zich kun je je ook afvragen wat een zieke geest die schutters die kinderen steeds maar weer opjut om rond die schutters te gaan lopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:29 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.
Dat zeker. Ik vraag me alleen af hoelang je kinderen binnen kunt houden. Weken? Maanden? Jaren?quote:Het is dus wel gedeeltelijke verantwoording van de ouders. Ze weten de risico's maar kiezen ervoor om de kinderen deze te laten lopen.
Natuurlijk kunnen die ouders hun kinderen niet altijd binnenhouden, maar waar gehakt word vallen spaanders. Het is dan ook niet fair om te stellen dat Israelische soldaten op dat soort momenten doelbewust op kinderen schieten. De kinderen horen daar op dat moment gewoon niet te zijn, helemaal niet omdat de schutters gebruik van ze maken als een soort van menselijk schild in de hoop dat de soldaten niet op hen zullen schieten en ze zelf wel soldaten kunnen doden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich kun je je ook afvragen wat een zieke geest die schutters die kinderen steeds maar weer opjut om rond die schutters te gaan lopen.
[..]
Dat zeker. Ik vraag me alleen af hoelang je kinderen binnen kunt houden. Weken? Maanden? Jaren?
Als dat 24 per dag gebeurde (bv midden in een oorlog ) dan wel ja maar in de praktijk ZIJN die kinderen al buiten ALS het gebeurt en kinderen zijn nieuwsgierig dus die gaan kijken ..is DAT zo vreemd ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:29 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Weet niet of jij ook wel eens beelden hebt gezien van de schietpartijen maar ik zie daar altijd kinderen tussen de Palestijnse schutters kijken, rond lopen en stenen gooien. Ik zou dan mijn kind naar binnen halen en niet in zo'n situatie waar je weet wat voor risico hij loopt laten participeren.
Waarom houden nederlandse ouders hun kinderen ook niet binnen ?quote:Het is dus wel gedeeltelijke verantwoording van de ouders. Ze weten de risico's maar kiezen ervoor om de kinderen deze te laten lopen.
Ja natuurlijk, de kinderen gaan alleen kijkenquote:Als dat 24 per dag gebeurde (bv midden in een oorlog ) dan wel ja maar in de praktijk ZIJN die kinderen al buiten ALS het gebeurt en kinderen zijn nieuwsgierig dus die gaan kijken ..is DAT zo vreemd ?
Maar ja die kinderen moeten natuurlijk de rest van hun leven binnen blijven ...lekker veilig ...tot iemand een bom op hun huis gooit dan![]()
Deze vergelijking gaat natuurlijk volledig mank. Echter als ouders hun kinderen op extreem gevaarlijke plaatsen laten spelen (om de manke vergelijking maar eens door te trekken: de snelweg) zijn de ouders natuurlijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk.quote:Waarom houden nederlandse ouders hun kinderen ook niet binnen ?
Gevaarlijke automobilisten ,kinderverkrachters ..eigen schuld hoor als die kinderen wat gebeurt ...![]()
![]()
aan de kant van terrorismequote:Op donderdag 29 juni 2006 11:37 schreef -scorpione- het volgende:
Ik had precies gedaan wat Israel nu doet, meteen er bovenop, dit soort geouwehoer moet je meteen de kop indrukken anders loopt het snel uit de hand. Wil niet zeggen dat ik aan Israel's kant sta trouwens.
wat een onzinquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:40 schreef -scorpione- het volgende:
En je kunt er best voor zorgen dat die kinderen niet te dicht bij de linies in de buurt komen. Ik heb ook het idee dat de kinderen op één of andere manier toch een beetje worden ingezet en misscien vinden de kinderen het ook wel een beetje interessant terwijl hun ouders liever hebben dat ze het niet doen.
Nee, die schutters horen er niet tussen te lopen. Dit is één van de walgelijkste strategieën ooit om de ander in diskrediet te brengen: de vijand de keus geven de kinderen op te blazen of zelf afgeknald te worden. En dan de ouders vol medeleven het trieste nieuws mededelen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:37 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen die ouders hun kinderen niet altijd binnenhouden, maar waar gehakt word vallen spaanders. Het is dan ook niet fair om te stellen dat Israelische soldaten op dat soort momenten doelbewust op kinderen schieten. De kinderen horen daar op dat moment gewoon niet te zijn, helemaal niet omdat de schutters gebruik van ze maken als een soort van menselijk schild in de hoop dat de soldaten niet op hen zullen schieten en ze zelf wel soldaten kunnen doden.
eh hij wordt niet doodgeschoten maar gevangengezet als jij in NL met stenen naar de politie gaat gooien wordt je ook gewoon vastgezetquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pardon? Omdat een Palestijns kind van 5 met wat steentjes naar een tank gooit moet het maar worden opgesloten? Wat een zieke gedachten gaan er in jouw hoofd rond. Je mag blij zijn dat jouw kinderen kunnen opgroeien in een land waarin het niet gelijk naar de gevangenis hoeft als het straks met een sneeuwbal tegen de auto van een rijke meneer gooit.
Of gaan die Schutters TUSSEN de kinderen staan ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:53 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
[quote]Ja natuurlijk, de kinderen gaan alleen kijkenDie kinderen gaan niet alleen van een afstand kijken, ze gaan er tussen staan en vanuit deze situatie ook met stenen naar de soldaten gooien. De schutters maken handig gebruik van de kinderen door ze als schild te gebruiken. Als er dan een kind omkomt kan dat ook handig gebruikt worden om de wereld weer op de "barbaarsheid van de Joden" te wijzen.
[..]
Het is misschien wel wat overtrokken maar of het nu meteen 'mank ' gaat is een kwestie van opinie (de jouwe is wel dudielijkquote:Deze vergelijking gaat natuurlijk volledig mank.
Ouders doen dat niet maar desondanks spelen kinderen op gevaarlijke plaatsen of niet soms ?quote:Echter als ouders hun kinderen op extreem gevaarlijke plaatsen laten spelen (om de manke vergelijking maar eens door te trekken: de snelweg) zijn de ouders natuurlijk ook gedeeltelijk verantwoordelijk.
schuldig wat jou betreft ?quote:voorbaad
Kinderen van 5 voor langere tijd vastgezet ?....lijkt me sterk in NL (ZELFS als ze naar de politie ZOUDEN gooien )quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
eh hij wordt niet doodgeschoten maar gevangengezet als jij in NL met stenen naar de politie gaat gooien wordt je ook gewoon vastgezet
Natuurlijk is het een walgelijke strategie, hij werkt alleen zo verrekte goed in hun voordeel. Het is algemeen bekend dat deze strategie word gebruikt, als ouder is het dus zaak je kind zo ver mogelijk van deze situaties te houden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, die schutters horen er niet tussen te lopen. Dit is één van de walgelijkste strategieën ooit om de ander in diskrediet te brengen: de vijand de keus geven de kinderen op te blazen of zelf afgeknald te worden. En dan de ouders vol medeleven het trieste nieuws mededelen.
Of tijdens het gebed op zaterdag natuurlijk ;-)quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een walgelijke strategie, hij werkt alleen zo verrekte goed in hun voordeel. Het is algemeen bekend dat deze strategie word gebruikt, als ouder is het dus zaak je kind zo ver mogelijk van deze situaties te houden.
Maar ach, deze discussie heeft eigenlijk ook niet zo vreselijk veel nut omdat wij beiden weten dat het gebruikt word en het vreselijk is.
Ben benieuwd hoe de dag verder zal lopen, denk dat het nog niet echt ernstig gaat losbarsten. Dat zal morgen gebeuren bij het vrijdag gebed als iedereen weer lekker opgehitst word.
oowquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
eh hij wordt niet doodgeschoten maar gevangengezet als jij in NL met stenen naar de politie gaat gooien wordt je ook gewoon vastgezet
Dat is natuurlijk ook mogelijk, maar dan hangen die kinderen dus al wel op plaatsen die aantrekkelijk zijn voor de schutters. Het is hoe dan ook, zoals al gezegd, een walgelijke strategie.quote:Of gaan die Schutters TUSSEN de kinderen staan?
Hoe bedoel je dat die schutter zegt: "als jij van hier stenen naar die vuile Joden gaat gooien ga ik een beetje op ze schieten. Als je het overleeft krijg je een snoepje"quote:trouwens kan het niet zijn dat die kinderen door die schutters worden 'omgelult '?
Natuurlijk niet, maar verantwoording valt niet te ontkennen.quote:Ouders doen dat niet maar desondanks spelen kinderen op gevaarlijke plaatsen of niet soms ?![]()
Maar ja DIT zijn Palestijnen dus waarschijnlijk bij voorbaat schuldig wat jou betreft?
Omdat ze geen Palestijnen waren ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:39 schreef Meki het volgende:
[..]
oow
waarom werden de Nederlanders in 1945 niet opgepakt die zich verzetten tegen de Duitsers ??
Nou ja vrijdagmiddag blijft natuurlijk een beetje hun zondag hequote:Op donderdag 29 juni 2006 12:33 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Of tijdens het gebed op zaterdag natuurlijk ;-)
En hoe lullen ze in bepaalde landen die 'kind ' soldaatjes om ? (of zijn dat ook weer de ouders ?...)quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef wazzi_razzi het volgende:
Hoe bedoel je dat die schutter zegt: "als jij van hier stenen naar die vuile Joden gaat gooien ga ik een beetje op ze schieten. Als je het overleeft krijg je een snoepje"Die kinderen zijn meestal zo tussen de 12 tot 15 dus die zouden zelf de risico's van dit gedrag ook moeten inzien natuurlijk.
Ouders zijn dan ook verantwoordelijk als in NL hun kind iemand vermoord ,wat steelt of andere rottigheid uithaald ?quote:Natuurlijk niet, maar verantwoording valt niet te ontkennen.
Voor het feit dat ze konden verdwijnen ,niet voor hun dood (ze had idd beter mogen oppassen of af en toe eens gaan kijken )quote:Voorbeeld om het te verhelderen: die Begische moeder van die twee arme grietjes is ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor de dood van haar kinderen.
Tuurlijk worden de Israeliers NOOIT opgejut ...wat een goed volkquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Nou ja vrijdagmiddag blijft natuurlijk een beetje hun zondag he![]()
Ik heb nog nooit verhalen gehoord over Palestijnse strijders die kinderen hun ouders laten vermoorden en hen opnemen en tot kindsoldaten maken. Ook heb ik nog nooit van ontvoeringen van kleine Palestijntjes om ze te indoctrineren en verder heb ik ook nog nooit gehoord dat ze drugs toegediend krijgen.quote:En hoe lullen ze in bepaalde landen die 'kind ' soldaatjes om ? (of zijn dat ook weer de ouders ?...)
BTW ik zie ook wel jongere kinderen rondlopen hoor
Manke vergelijkingen zijn wel jouw specialiteit he. En voor sommige soorten van rottigheid of stelen zijn ouders inderdaad gedeeltelijk verantwoordelijk door de manier van opvoeden.quote:Ouders zijn dan ook verantwoordelijk als in NL hun kind iemand vermoord ,wat steelt of andere rottigheid uithaald ?
Het logische gevolg van die verdwijning is de brute moord op deze twee meisjes. Er zijn maar weinig kinderen die dit soort klootzakken overleven.quote:Voor het feit dat ze konden verdwijnen ,niet voor hun dood (ze had idd beter mogen oppassen of af en toe eens gaan kijken )![]()
Voorbeelden zijn aan jou niet besteed he ?..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:05 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit verhalen gehoord over Palestijnse strijders die kinderen hun ouders laten vermoorden en hen opnemen en tot kindsoldaten maken. Ook heb ik nog nooit van ontvoeringen van kleine Palestijntjes om ze te indoctrineren en verder heb ik ook nog nooit gehoord dat ze drugs toegediend krijgen.
Als je werkeloos bent heb je al je tijd nodig om werk te zoeken he....quote:Als de kinderen jonger dan 10 jaar zijn heb je als ouder de verantwoordelijkheid te weten waar je kind is, wat het uitspookt en moet je het kind zonodig tegen zichzelf of anderen in bescherming nemen. Dit lijkt me niet echt een rare gedachtengang. Bovendien beweren ze daar altijd allemaal werkloos te zijn door Israel dus ze moeten tijd genoeg hebben.
Ieder vergelijking gaat 'mank ' bij jou (of misschien aallen die die niet in je straatje passenquote:Manke vergelijkingen zijn wel jouw specialiteit he. En voor sommige soorten van rottigheid of stelen zijn ouders inderdaad gedeeltelijk verantwoordelijk door de manier van opvoeden.
Kinderen verdwijnen ook als ze weglopen ...gelukkig gaan ze niet allemaal doodquote:Het logische gevolg van die verdwijning is de brute moord op deze twee meisjes. Er zijn maar weinig kinderen die dit soort klootzakken overleven.
Jij bent ook nooit tevreden zeg...kinderen mogen niet in de gevangenis dus verzinnen een hoop knappe koppen een 'betere oplossing ' en laten ze op straat neerschieten en NOG is het niet goed ..blijf je nu zeuren ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:50 schreef Nielsch het volgende:
En ja, die kinderen horen daar wellicht niet tussen te gaan lopen, maar het blijven de zieke geesten van de Israëliërs die deze kinderen dan maar in de gevangenis zetten zonder enige vorm van contact met hun ouders of juridische hulp.
Anders kijk je eens naar het nieuws of zo.. ooit gehoord van Qassam raketten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:13 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Sorry maar deze opmerking schiet me echt in het verkeerde keelgat
1.Als de palesteinse 'terroristen ' duizenden rakketten hat gehad was Israel al plat geweest
Het is heel spijtig voor die burgers, maar leg de schuld voor de incompetentie van Fatah/Hamas aub niet bij Israel.quote:2 zelfs al zou het zo zijn wat kan een burger er aan doen als die zelfde terrorist geld uitgeeft aan rakketen zelfs ALS de regering er achter zit ?
Vind je zeker ook dat de mensen die honger leiden in arme landen zelf schuld zijn (want wel geld voor een leger en burgeroorlog ) ?
[..]
klopt, op dit moment Sudan. Verder niet. Of wou je een paar duizend doden in een verdedigingsoorlog genocide noemen?quote:[..]
Wat maakt het uit wie dat roept ...?...het zou uberhaupt nooit geroepen moeten worden maar sommige landen DOEN het gewoon ipv het te roepen
[..]
Nee, jij wel?quote:Blij dat jij dat weet was je erbij ?
Wat was je vraag?quote:[..]
klopt maar dat beantwoord de vraag niet ...of zijn ze gewoon schuldig OMDAT ze in de gevangenis zitten ?
Geen argumenten meer?quote:[..]
Sommige noemen die 'terroristen ' vrijheidsstrijders of patriotten ..net van welke kant je het bekijkt![]()
Waarschijnlijk zagen de Nazi's de ondergrondse ook als terroristen (als dat woord er toen al was )
Waarmee ik niet de Israeliers met nazi's vergelijk maar meer probeer aan te geven dat wat de ene partij een terrorist noemt de ander een vrijheidsstrijder noemt![]()
[..]
Het verschil zit hem in het doelbewust aanvallen van burgers zonder dat er ook maar een militair doel in de buurt is. Dat is terrorisme. Soldaten aanvallen is vrijheidsstrijd.
Als je meer burgerdoelen aanvalt dan militaire (en deze aanval is volgens mij de eerste Hamas aanval op een militair doelwit in een hele lange tijd) ben je gewoon een terrorist.
[..]
[..]
Waarom verbaast me deze reaktie nu niet ?![]()
Vroeger bekeek ik het van de andere kant. Na vele gesprekken met Israelis en Palestijnen en het inlezen over de geschiedenis, en het volgen van het nieuws is het mij helemaal duidelijk waar de agressie vandaan komt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef Chou het volgende:
[..]
Heb je het ook al eens bekeken vanaf de andere kant of zijn de Palestijnen helemaal niet van belang in dit verhaal?
Jij zei dat de Israelis de Palestijnen straffen zoals de nazis de Joden straften. Dat was uitroeiing, niet collectief straffen. Lees anders een geschiedenisboek of zo voordat je hier de antisemiet loopt uir te hangen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb juist een heel goed idee over wat ik zeg. Ik zeg namelijk dat Israël aan collectief straffen van Palestijnen doet, net zoals de Duitsers dat deden. Collectief straffen is heel iets anders dan een volk proberen te vernietigen in concentratiekampen. Ik hoef jouw dat verschil toch niet te gaan uitleggen. Stel je in hemelsnaam niet zo aan voordat je weer eens moet gaan reageren.
Wat is dan de reden ervan dat de Hamas zo graag Israel wil vernietigen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vroeger bekeek ik het van de andere kant. Na vele gesprekken met Israelis en Palestijnen en het inlezen over de geschiedenis, en het volgen van het nieuws is het mij helemaal duidelijk waar de agressie vandaan komt.
Israel erkent de Palestijnse Staat, Hamas wil Israel vernietigen.. en dat zijn ook zo ongeveer de sentimenten die ik van gewone Israelis en Palestijnen daar hoor.
Hou anders je bek even vuile aansteller. Je moet heel goed oppassen en nadenken voor je iemand antisemiet noemt. Ik kan heel lang redelijk blijven maar zodra mensen mij antisemiet gaan noemen is voor mij ook alle redelijkheid zoek. Ik wil het je nog wel een keer gaan uitleggen, maar ik vrees dat je gewoon te dom bent om het te snappen. Bij deze dan toch nog maar een keer:quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij zei dat de Israelis de Palestijnen straffen zoals de nazis de Joden straften. Dat was uitroeiing, niet collectief straffen. Lees anders een geschiedenisboek of zo voordat je hier de antisemiet loopt uir te hangen.
Blinde Jodenhaat. Al vanaf het bestaan van Israel hebben de Arabieren geprobeerd het te vernietigen, de grotere landen behalve Syrie zijn inmiddels iets realistischer geworden en hebben vrede gesloten, Hamas nog steeds niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:08 schreef Chou het volgende:
[..]
Wat is dan de reden ervan dat de Hamas zo graag Israel wil vernietigen?
Zomaar?
Niet iedereen die opkomt voor de Palestijnen is gelijk een Hamas aanhanger, al probeert de Israëlische propogandamachine dat wel graag op deze manier uit te leggen. Er zijn ook mensen die opkomen voor het onschuldige Palestijnse volk dat al jaren gebukt gaat onder het overheersende juk van de staat Israël. Wellicht is dat ook de reden dat er zoveel opstand is in de Palestijnse gebieden, en gaat het niet alleen puur om ´blinde jodenhaat´.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Let wel, Hamas vecht niet voor onafhankelijkheid of vrijheid, maar voor de vernietinging van een ander land. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er in het westen mensen zijn die achter Hamas staan in deze.
Jij schreef:quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hou anders je bek even vuile aansteller. Je moet heel goed oppassen en nadenken voor je iemand antisemiet noemt. Ik kan heel lang redelijk blijven maar zodra mensen mij antisemiet gaan noemen is voor mij ook alle redelijkheid zoek. Ik wil het je nog wel een keer gaan uitleggen, maar ik vrees dat je gewoon te dom bent om het te snappen. Bij deze dan toch nog maar een keer:
Met de vergelijking die ik maakte bedoelde ik niet een vergelijking tussen wat er nu gedaan wordt door Israël en de concentratiekampen, maar het aanpakken van vele onschuldige burgers als represaillemiddel onder het mom van een reddingsmissie. Hier maakte inderdaad ook Nazi-Duitsland gebruik van (anders lees JIJ eens even een geschiedenisboek, over wat er bijvoorbeeld soms gebeurde met de dorpsgenoten van mensen die in het verzet zaten en de moed hadden om Duitse soldaten aan te vallen).
Mooi, ik zie dat je het gelukkig begint te snappen. Trouwens, ook Joden werden op het dorpsplein gestraft hoor, niet alleen Nederlanders en Fransen. En nee, de Israëlische soldaten zullen het inderdaad niet op deze manier doen, daar zijn ze te sluw voor. Echter, wie een beetje door de verhaaltjes heen weet te prikken ziet dat het principe op hetzelfde neerkomt, dus het is niet zwaar overdreven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij schreef:
Deze hele Israëlische operatie is geen reddingsmissie, maar een collectieve straf voor vele onschuldige Palestijnen. Wat dat betreft weet Olmert net zo goed te straffen als de Duitsers de Joden straften in de 2de WO.
Dit is antisemitische onzin en slaat helemaal nergens op. Als je nou had gezegd dat ze collectief straffen zoals de Duitsers de Nederlanders of de Fransen collectief straften dan zit je al weer iets dichter in de buurt van de waarheid, hoewel het dan nog zwaar overdreven is. Israel executeert niet zomaar als vergelding honderden mensen op het dorpsplein hoor.
En schelden is niet nodig.
De doden worden veroorzaakt door Israel ,dat de Hamas toevallig in het zelfde 'land ' zitten is nog geen reden om er maar op los te schieten ...ttrouwens als je van mening bent dat het doel de middelen heiligt zeur dan ook niet dat Hamas dat doet want die hebben (vanuit hun eigen verkeerde standpunt in hun eigen ogen ook gelijk )quote:Het is heel spijtig voor die burgers, maar leg de schuld voor de incompetentie van Fatah/Hamas aub niet bij Israel.
Een verdedigings oorlog is wat Frankrijk in WW2 deed tegen de Duitsers (m.a.w je verdedigen tegen een aanvaller ...dit is GEEN verdedigingsoorlog ...kijk ik zou ook een tegenaanval doen als ik werd aangevallen maar noem het dan bij de naamquote:klopt, op dit moment Sudan. Verder niet. Of wou je een paar duizend doden in een verdedigingsoorlog genocide noemen?
nee maar IK beweer het ook niet JIJ welquote:Nee, jij wel?
[..]quote:quote:
Ik ben er een die dat weet. Die kinderen zitten daar omdat ze met stenen naar mensen gooien, of wapens transporteren. Volledig terecht.
[..]quote:Wat was je vraag?
Mooi had al verwacht dat je vroeg of laat geen argumenten meer hadquote:Geen argumenten meer?
Jongen, jij hebt echt geen idee van de situatie he. Er zijn honderden Qassam-raketten afgeschoten, dit zijn geen vuurpijltjes, er zijn ook al een aantal kinderen door omgekomen. Dit moet jou vooral aanspreken. Verder zit de Hamas niet "toevallig" in hetzelfde land. De Hamas is door het Palestijnse volk gekozen.quote:De doden worden veroorzaakt door Israel ,dat de Hamas toevallig in het zelfde 'land ' zitten is nog geen reden om er maar op los te schieten ...ttrouwens als je van mening bent dat het doel de middelen heiligt zeur dan ook niet dat Hamas dat doet want die hebben (vanuit hun eigen verkeerde standpunt in hun eigen ogen ook gelijk )
Nee hoor ik woon op een andere planeet ...nou goed ...omdat ik het niet met jouw eens ben heb ik geen idee van de situatie ..zucht (altijd die zelfde flauwe opmerkingen )quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:48 schreef wazzi_razzi het volgende:
[..]
Jongen, jij hebt echt geen idee van de situatie he.
En er zijn honderden bommen teruggegooit dus wat wil je hiermee zeggen ?quote:Er zijn honderden Qassam-raketten afgeschoten, dit zijn geen vuurpijltjes,
Dit zou IEDEREEN met een beetje gevoel moeten aanspreken (dit zegt genoegquote:er zijn ook al een aantal kinderen door omgekomen. Dit moet jou vooral aanspreken.
Juist en de Israelische regering (die dus opdracht gaven tot de bombardementen ) is gekozen door de bevolking van Israel ...dus elke reaktie op akties van de regering is dan ook de schuld van ALLE inwoners van Israel ? (het is jouwe redenering blijkbaar )quote:Verder zit de Hamas niet "toevallig" in hetzelfde land. De Hamas is door het Palestijnse volk gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |