quote:
25 June 2006
Uri Avnery notes how the Israeli government has exploited the focus of attention on the World Cup to murder more than 20 Palestinians, including children, a pregnant woman, a doctor and several paramedics.
Cover for Murder
Militairen zijn een legitiem doel, daar heb je helemaal gelijk in. wat dat betreft ook respect voor Hamas, eindelijk eens een keer niet burgers aanvallen maar militairen. Misschien beginnen ze het een keer te leren. Ik sta echter vierkant achter Israel, vandaar mijn sympathie met deze jonge soldaat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
Militairen zijn een legitiem doel toch?
In tegenstelling tot bijvoorbeeld:
[..]
[afbeelding] [Centraal] Conflict Palestina & Israel #55
Herhaling van zetten heeft weinig zin. Jij jouw visie, ik de mijne.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 03:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Militairen zijn een legitiem doel, daar heb je helemaal gelijk in. wat dat betreft ook respect voor Hamas, eindelijk eens een keer niet burgers aanvallen maar militairen. Misschien beginnen ze het een keer te leren. Ik sta echter vierkant achter Israel, vandaar mijn sympathie met deze jonge soldaat.
het verschil tussen de burgers die in Gaza sterven omdat gezochte terroristen graag tussen burgers zitten en Israel toch niet anders kan dan ze uitschakelen, en burgers die in Tel Aviv sterven omdat een terrorist zichzelf opblaast in een bus is dat Israel niet erop uit is om burgers te doden, en Palestijnse radicalen wel.
En ze hebben niet eens door dat ze alleen zichzelf in de voet schieten, ik ben nl niet de enige die oa daarom achter Israel staat. Als de Palestijnen een Ghandi hadden gehad ipv een Arafat hadden ze allang een eigen staat op het grondgebied van 1967. Totdat ze doorhebben dat ze militair niet kunnen winnen van Israel (hoe dom moet je zijn om dat niet door te hebben) zal het nooit wat worden met die lui..![]()
In de beschaafde wereld heeft men zich te houden aan bepaalde regels vwb de behandeling van krijgsgevangenen. Ook wel genoemd de derde conventie van Geneve: http://nl.wikipedia.org/wiki/Conventie_van_Genevequote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tuuuurlijk joh!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 03:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Herhaling van zetten heeft weinig zin. Jij jouw visie, ik de mijne.
Als men eerst een raket afschiet op een auto ergens in Gaza. Dan wacht tot de ambulances komen om de gewonden op te halen en omstanders komen kijken wat er gebeurd is en dan nog een raket afschiet noem ik dat gewoon moord en terreur.
Lekkere site weerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israel was de eerste die het bestand heeft geschonden. Dus waarom zou Hamas zich dan nog afzijdig houden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:35 schreef sp3c het volgende:
het is een legitiem doel ja maar eigenlijk schieten ze zichzelf hiermee in de voet want als je het gaat zien als een militaire actie dan is Israel gerechtvaadigd om met militair geweld te reageren, en een stuk harder dan ze tot nog toe gedaan hebben
Tegen burgers?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:35 schreef sp3c het volgende:
het is een legitiem doel ja maar eigenlijk schieten ze zichzelf hiermee in de voet want als je het gaat zien als een militaire actie dan is Israel gerechtvaadigd om met militair geweld te reageren, en een stuk harder dan ze tot nog toe gedaan hebben
Wat?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef Meki het volgende:
wat bezielt Israel om nou geen kinderen vrij te laten
ja tegen burgers, die kun je allemaal gewoon tegen de muur zetten en een voor een afschieten, dat hoort erbijquote:
Alles wat beweegt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:55 schreef NorthernStar het volgende:
Tegen burgers?
dat is nog steeds niet zekerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israel was de eerste die het bestand heeft geschonden. Dus waarom zou Hamas zich dan nog afzijdig houden.
De ontvoerders willen de soldaat ruilen voor de Palestijnse kinderen die Israel gevangen houdt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat?Welke kinderen? Worden er érgens in het bericht kinderen genoemd?
je bedoelt toch niet die kinderen die een israelische gevangenis in willen om te studerenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De ontvoerders willen de soldaat ruilen voor de Palestijnse kinderen die Israel gevangen houdt.
dan zijn de palestijnen echt de lul..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:45 schreef oowmaah het volgende:
israel is gewoon super fout bezig, al jaren maar we staan het toe, zo is de wereld.
Hoe zou het worden als ze olie in Palestina vinden
Dat het een anarchie is en steeds meer wordt in Gaza, niet per se Palestina, dat is zeker duidelijk, maar dat kun je niet afleiden uit dit incident. Dat de politieke partij Hamas oproept tot een goede behandeling, is natuurlijk gewoon propaganda. De militaire en politieke takken van Hamas horen allebei bij het ene Hamas. Dat de vice-premier, of wie het ook was, niet oproept tot het onmiddelijk vrijlaten van de gevangengenomen soldaat, zegt wat mij betreft al genoeg. Hopelijk vallen er binnenkort enkele tientallen raketten op het leiderschap van Hamas.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:29 schreef Viajero het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5116952.stm
Oa de gewapende tak van Hamas claimt verantwoordelijkheid. De politieke tak roept daarentegen op om hem goed te behandelen, het lijkt erop dat niemand echt de baas is in Palestina en er dus ook niemand is waarmee Israel kan onderhandelen..
Dan zou het einde allang al zoek zijn, want gevangenen zijn al vaker geruild.quote:Natuurlijk zullen ze geen gevangenen vrijlaten, want dan is het einde zoek, en zullen de radicale Palestijnen steeds meer Israelis kidnappen om hun zin te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |