abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 02:29:22 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_39273334
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5116952.stm

Oa de gewapende tak van Hamas claimt verantwoordelijkheid. De politieke tak roept daarentegen op om hem goed te behandelen, het lijkt erop dat niemand echt de baas is in Palestina en er dus ook niemand is waarmee Israel kan onderhandelen..

Hoe zal dit het vredesproces beinvloeden? Ik ga er van uit dat Israel er alles aan zal doen om deze soldaat levend en wel terug te krijgen. Natuurlijk zullen ze geen gevangenen vrijlaten, want dan is het einde zoek, en zullen de radicale Palestijnen steeds meer Israelis kidnappen om hun zin te krijgen.

Ik hoop op een commando raid die hem weet te redden.

Sterkte ook aan deze soldaat, het lijkt me geen pretje om als Israelische soldaat door Hamas gevangen te worden gehouden..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_39273368
Meestal is de levensverwachting van de kidnappers korter dan van de diegene die gevangen genomen wordt.

Hopelijk dit keer ook
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 02:48:52 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39273540
Militairen zijn een legitiem doel toch?

In tegenstelling tot bijvoorbeeld:
quote:

25 June 2006

Uri Avnery notes how the Israeli government has exploited the focus of attention on the World Cup to murder more than 20 Palestinians, including children, a pregnant woman, a doctor and several paramedics.

Cover for Murder

[Centraal] Conflict Palestina & Israel #55
  dinsdag 27 juni 2006 @ 03:08:50 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_39273689
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 02:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding] [Centraal] Conflict Palestina & Israel #55
Militairen zijn een legitiem doel, daar heb je helemaal gelijk in. wat dat betreft ook respect voor Hamas, eindelijk eens een keer niet burgers aanvallen maar militairen. Misschien beginnen ze het een keer te leren. Ik sta echter vierkant achter Israel, vandaar mijn sympathie met deze jonge soldaat.

het verschil tussen de burgers die in Gaza sterven omdat gezochte terroristen graag tussen burgers zitten en Israel toch niet anders kan dan ze uitschakelen, en burgers die in Tel Aviv sterven omdat een terrorist zichzelf opblaast in een bus is dat Israel niet erop uit is om burgers te doden, en Palestijnse radicalen wel.

En ze hebben niet eens door dat ze alleen zichzelf in de voet schieten, ik ben nl niet de enige die oa daarom achter Israel staat. Als de Palestijnen een Ghandi hadden gehad ipv een Arafat hadden ze allang een eigen staat op het grondgebied van 1967. Totdat ze doorhebben dat ze militair niet kunnen winnen van Israel (hoe dom moet je zijn om dat niet door te hebben) zal het nooit wat worden met die lui..

[ Bericht 0% gewijzigd door Viajero op 27-06-2006 03:14:32 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 03:33:29 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39273879
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 03:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Militairen zijn een legitiem doel, daar heb je helemaal gelijk in. wat dat betreft ook respect voor Hamas, eindelijk eens een keer niet burgers aanvallen maar militairen. Misschien beginnen ze het een keer te leren. Ik sta echter vierkant achter Israel, vandaar mijn sympathie met deze jonge soldaat.

het verschil tussen de burgers die in Gaza sterven omdat gezochte terroristen graag tussen burgers zitten en Israel toch niet anders kan dan ze uitschakelen, en burgers die in Tel Aviv sterven omdat een terrorist zichzelf opblaast in een bus is dat Israel niet erop uit is om burgers te doden, en Palestijnse radicalen wel.

En ze hebben niet eens door dat ze alleen zichzelf in de voet schieten, ik ben nl niet de enige die oa daarom achter Israel staat. Als de Palestijnen een Ghandi hadden gehad ipv een Arafat hadden ze allang een eigen staat op het grondgebied van 1967. Totdat ze doorhebben dat ze militair niet kunnen winnen van Israel (hoe dom moet je zijn om dat niet door te hebben) zal het nooit wat worden met die lui..
Herhaling van zetten heeft weinig zin. Jij jouw visie, ik de mijne.

Als men eerst een raket afschiet op een auto ergens in Gaza. Dan wacht tot de ambulances komen om de gewonden op te halen en omstanders komen kijken wat er gebeurd is en dan nog een raket afschiet noem ik dat gewoon moord en terreur.
pi_39275600
quote:

[..]

In de beschaafde wereld heeft men zich te houden aan bepaalde regels vwb de behandeling van krijgsgevangenen. Ook wel genoemd de derde conventie van Geneve: http://nl.wikipedia.org/wiki/Conventie_van_Geneve
Ik zou op dit moment niet graag in de schoenen willen staan van de betreffende soldaat.
pi_39277633
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 03:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Herhaling van zetten heeft weinig zin. Jij jouw visie, ik de mijne.

Als men eerst een raket afschiet op een auto ergens in Gaza. Dan wacht tot de ambulances komen om de gewonden op te halen en omstanders komen kijken wat er gebeurd is en dan nog een raket afschiet noem ik dat gewoon moord en terreur.
Tuuuurlijk joh!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:51:39 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39277646
quote:

[..]

Lekkere site weer
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_39278095
wat bezielt Israel om nou geen kinderen vrij te laten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:32:54 #10
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_39278706
Het is een korporaal...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 11:35:54 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39278801
het is een legitiem doel ja maar eigenlijk schieten ze zichzelf hiermee in de voet want als je het gaat zien als een militaire actie dan is Israel gerechtvaadigd om met militair geweld te reageren, en een stuk harder dan ze tot nog toe gedaan hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39279311
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:35 schreef sp3c het volgende:
het is een legitiem doel ja maar eigenlijk schieten ze zichzelf hiermee in de voet want als je het gaat zien als een militaire actie dan is Israel gerechtvaadigd om met militair geweld te reageren, en een stuk harder dan ze tot nog toe gedaan hebben
Israel was de eerste die het bestand heeft geschonden. Dus waarom zou Hamas zich dan nog afzijdig houden.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 11:55:09 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39279405
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:35 schreef sp3c het volgende:
Tegen burgers?
pi_39279420
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef Meki het volgende:
wat bezielt Israel om nou geen kinderen vrij te laten
Wat? Welke kinderen? Worden er érgens in het bericht kinderen genoemd?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39279454
israel, ehhh ja jammer
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 12:00:02 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39279572
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Tegen burgers?
ja tegen burgers, die kun je allemaal gewoon tegen de muur zetten en een voor een afschieten, dat hoort erbij

wtf wil je nu eigenlijk horen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39279628
Een beetje offtopic: Als je eens wat meer wilt weten over hoe het er bij de palestijnen aan toe gaat: http://www.freerepublic.com/focus/f-bloggers/1650273/posts
pi_39279635
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:55 schreef NorthernStar het volgende:
Tegen burgers?
Alles wat beweegt.
pi_39279884
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Israel was de eerste die het bestand heeft geschonden. Dus waarom zou Hamas zich dan nog afzijdig houden.
dat is nog steeds niet zeker
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 12:10:38 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39279886
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat? Welke kinderen? Worden er érgens in het bericht kinderen genoemd?
De ontvoerders willen de soldaat ruilen voor de Palestijnse kinderen die Israel gevangen houdt.
pi_39279934
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De ontvoerders willen de soldaat ruilen voor de Palestijnse kinderen die Israel gevangen houdt.
je bedoelt toch niet die kinderen die een israelische gevangenis in willen om te studeren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_39280855
Het is een daad van oorlog. Hoop dat Israel asap alle electriciteit en water afsluit; ze willen beesten zijn; laat ze dan ook als beesten leven.
pi_39280908
israel is gewoon super fout bezig, al jaren maar we staan het toe, zo is de wereld.
Hoe zou het worden als ze olie in Palestina vinden
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:39:05 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39282983
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:45 schreef oowmaah het volgende:
israel is gewoon super fout bezig, al jaren maar we staan het toe, zo is de wereld.
Hoe zou het worden als ze olie in Palestina vinden
dan zijn de palestijnen echt de lul..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_39283169
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 02:29 schreef Viajero het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5116952.stm

Oa de gewapende tak van Hamas claimt verantwoordelijkheid. De politieke tak roept daarentegen op om hem goed te behandelen, het lijkt erop dat niemand echt de baas is in Palestina en er dus ook niemand is waarmee Israel kan onderhandelen..
Dat het een anarchie is en steeds meer wordt in Gaza, niet per se Palestina, dat is zeker duidelijk, maar dat kun je niet afleiden uit dit incident. Dat de politieke partij Hamas oproept tot een goede behandeling, is natuurlijk gewoon propaganda. De militaire en politieke takken van Hamas horen allebei bij het ene Hamas. Dat de vice-premier, of wie het ook was, niet oproept tot het onmiddelijk vrijlaten van de gevangengenomen soldaat, zegt wat mij betreft al genoeg. Hopelijk vallen er binnenkort enkele tientallen raketten op het leiderschap van Hamas.
quote:
Natuurlijk zullen ze geen gevangenen vrijlaten, want dan is het einde zoek, en zullen de radicale Palestijnen steeds meer Israelis kidnappen om hun zin te krijgen.
Dan zou het einde allang al zoek zijn, want gevangenen zijn al vaker geruild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')