een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkersquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...![]()
BE vriendinnen van mij zitten op een opleiding tot voedingsdeskundige en er zijn idd dagen waarop je niet veel meer dan 600 kcal binnenkrijgt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Natuurlijk zijn die 600 kcal die hierboven genoemd worden ongezond, maar dat klopt dus ook niet en mag gelijk geschrapt worden.Het lijkt me dat een dieet ontworpen door een gediplomeerd dietiste niet zo ongelofelijk slecht kan zijn. En als dat wel zo is... dan zien we dat tegen die tijd wel.
eens!quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:20 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers![]()
Mijn advies aan jou om straks niet dood te gaan aan een hartaanval oid.. blijf weg uit deze topic en reageer niet meer als je het allemaal beter weet. Haal je neus op en ga een andere topic lopen verstieren. Lijkt me een stuk zinvoller voor jequote:Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).
Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.
Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.
Lees nou gewoon eens!! Ik denk ook zelf na, ik heb er alleen moeite mee om voor mezelf een gevarieerd menu in elkaar te zetten. Dat ben ik na een aantal jaar flink ontwend. Hell, ik heb het nog nooit gedaan sinds ik op mezelf woon. De eerste keer weer aardappels, vlees, groente was na een half jaar op mezelf of zo. Ik ben veel meer van de eenpansgerechten en pasta's enzo.quote:Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
* Mickeys meldt zichquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden![]()
*meldt idd!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden![]()
Alleen de voorgeschreven appel. Op m'n werk hadden ze alleen volle melk in de koelkast staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En wat heb je dan voor ontbijt genomen?
Ik weet 't! Ik vind het ook op de traditionele manier best te pruimen, maar ik mis soms wel wat pittigheid. Maar goed, rode pepertjes en knoflook mogen altijd natuurlijk. Ik mis eigenlijk vooral ook de kaas! Volvette, op brood, als geraspte kaas over de ovenschotel, de creme fraiche....de roomkaas etc.etc.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed!Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was.Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
Daar ging het trouwens absoluut niet om. Ik ben zelf ook niet dun, zit niet zomaar in het dieettopic. Ik snap ook wel dat mensen niet dik worden omdat ze perfect eten en veel sporten, daar ben ik tenslotte zelf ook niet mee aangekomen. Alleen ik denk dan, ga eerst normaal eten voor je streng gaat lijnen, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen. En ja, eerlijkgezegd ben ik ook wel verbaasd dat mensen blijkbaar zo slecht eten dat ze een klein hapje uit een streng dieet een grote gezonde maaltijd vinden. En dat zeg ik niet om je af te zeiken of schuldig te laten voelen, maar omdat ik het oprecht heel bizar vind dat je zo kunt leven. Ik heb altijd te veel gegeten, maar nooit echt ongezond. Ik voel me al niet lekker als ik twee dagen geen fatsoenlijke warme maaltijd eet en ik kan het me dus echt niet voorstellen en ik zou ook werkelijkwaar tegen de vlakte gaan als ik moest leven op zo weinig eten. Als ik ga sporten moet ik tussen de les door al eten omdat ik licht in m'n hoofd word, laat staan dat ik een uur moest sporten op een bakje optimel en een appel of zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben!Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |