abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:08:19 #126
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39347160
Gisteravond moest ik werken en zouden we vis, aardappelpuree en worteltjes eten! Nou, vrij gezond dus en ik had bedacht dat ik dan gewoon dat kon mee-eten en verder niets van huis hoefde mee te nemen aan salade ofzo!
Alleen... door omstandigheden (groot feest op het terrein voor de verst. gehandicapten) was de keuken dicht en kregen we alleen maar soep met brood! Soep zag er echt heel vies uit, dus maar stokbroodjes met beleg gegeten! En toen viel ik gisteravond flauw van de honger, heb ik toch nog maar een extra broodje genomen! Want ik was ook nog aan het werk!
Vanmorgen even tussendoor gewogen en evengoed wel wat afgevallen! Ik ben blij! (Ik zit nu op -2,2 kg)

Ik zit nu nog aan mijn "ontbijt" (appel en jus d'orange), maar zit al redelijk vol!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:41:15 #127
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39347915
Dag 4 alweer! Zie dat jullie je gewogen hebben.. ik durf nog niet, bang voor een gigantische teleurstelling. Maandagochtend ga ik me pas wegen denk ik.

Volgens mij weet mn maag echt niet wat er allemaal gebeurd, had gisteravond steeds wat pijn in mn maag, maar absoluut niet van de honger. Misschien krimpt ie wel ofzo

Iets van 4/5 weken nog en dan ga ik op vakantie, waar ik ook trouwen ga, dus is dit dieet dit keer een extra stimulans om straks wat mooier te zijn!
Ik ga naar de USA dus gezond eten zal wat moeilijk worden, maar ik ga zeker mn best doen daar om ook redelijk gezond te eten.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:20:50 #128
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39349081
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...
een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:22:56 #129
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39349149
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:

Natuurlijk zijn die 600 kcal die hierboven genoemd worden ongezond, maar dat klopt dus ook niet en mag gelijk geschrapt worden. Het lijkt me dat een dieet ontworpen door een gediplomeerd dietiste niet zo ongelofelijk slecht kan zijn. En als dat wel zo is... dan zien we dat tegen die tijd wel.
BE vriendinnen van mij zitten op een opleiding tot voedingsdeskundige en er zijn idd dagen waarop je niet veel meer dan 600 kcal binnenkrijgt.
dus ergens zuigt sonja wel
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39350225
Wat een gezeik van die voedingsdeskundigen die beweren dat je te weinig binnenkrijgt.
Als je eens een paar keer wat weinig kcals binnenkrijgt krijg je heus niet meteen allerlei tekorten hoor. En met die spaarstand valt het ook allemaal wel mee.
Heel wat wetenschappelijke onderzoeken zeggen dat je met een laagcalorisch dieet ouder wordt.
Ook is afentoe vasten heel gezond! Ik heb 8 dagen gesapvast in Portugal (ik heb er nog een topic over geopend).
We sportten er 3 keer per dag bij. Nou, ik heb me nog nooit zo gezond en energiek gevoeld als toen...dat gewicht is er na al die maanden nog steeds af. Er hoeft helemaal geen jojo-effect op te treden. Je moet a) rustig opbouwen na het lijnen (en dan bedoel ik echt heel rustig: wekenlang een klein beetje meer eten per dag en b) in beweging blijven.

Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:32:47 #131
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39351230
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:58 schreef cinnamongirl het volgende:

Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
eens!
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39351703
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:20 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).

Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.

Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:12:49 #133
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39352389
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).

Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.

Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
Mijn advies aan jou om straks niet dood te gaan aan een hartaanval oid.. blijf weg uit deze topic en reageer niet meer als je het allemaal beter weet. Haal je neus op en ga een andere topic lopen verstieren. Lijkt me een stuk zinvoller voor je
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:14:02 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39352424
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben! Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
quote:
Lees nou gewoon eens!! Ik denk ook zelf na, ik heb er alleen moeite mee om voor mezelf een gevarieerd menu in elkaar te zetten. Dat ben ik na een aantal jaar flink ontwend. Hell, ik heb het nog nooit gedaan sinds ik op mezelf woon. De eerste keer weer aardappels, vlees, groente was na een half jaar op mezelf of zo. Ik ben veel meer van de eenpansgerechten en pasta's enzo.

En dus gebruik ik Sonja Bakker als opstapje naar een gezonder eetpatroon.

Dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt is fijn, helaas heb ik dat niet... Ik ben niet voor niets veel te zwaar.

En nou lijkt het me idd wel weer klaar. Zoals gezegd in het vorige topic. Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen mbt het volgen van het Sonja Bakker dieet. Als je een discussie wil over de zin of onzin van zulk soort dieten kan je een eigen topic openen.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
pi_39352836
Mee eens meiden!...Ik eet nu veel gezonder dan ik hiervoor at, ik at met name veel 'verborgen' kcals.
Ik word me door dit dieet veel bewuster van wat ik in mijn mond stop.
Ik ben heus niet zo'n sufferdje die zich strikt aan het boekje houdt en verder niet nadenkt. Ik geef er mijn eigen draai aan: als ik actiever ben dan normaal of me draaierig voel, eet ik wat extra's.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 juni 2006 @ 13:45:45 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39353433
Hoi

Ik kom me bij jullie aansluiten Vanaf maandag a.s. ga ik ook Sonja Bakkeren Heb zaterdag van mijn moeder het boekje gekregen, maar deze week was wel heel ongelukkig om te beginnen, dus begin ik maandag.

Wel maandagavond nog uit eten, maar goed, overdag vast beginnen dan dus
pi_39353583
Net 1boterham met kipfilet op een 1boterham met gekookt ei en een glas melk,jammie!
Ik ben in de de 3e week en het gaat steeds beter (zal vast nog wel eens een dipje komen) voor mij is dat echt heel wat na al die lijn pogingen die ik gedaan heb,waarschijnlijk omdat ik er me nu ook echt goed bij voel!
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden
01-08-2008
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:54:31 #138
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39353699
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden
* Mickeys meldt zich
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:02:45 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39353954
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
*meldt idd!

Ik heb net tot mijn eigen stomme verbazing zelfs zitten genieten van mijn kopje cup-a-soup Kip.
Ik hou namelijk helemaal niet zo van heldere soepen (bouillon lijkt mijn keel dicht te knijpen) en de geur van kippesoep deed me altijd gruwelen. Zo zie je maar dat sommige jeugdtrauma's best doorbroken kunnen worden!

Yoni!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:45:55 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39361982
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:37 schreef Mickeys het volgende:

[..]

En wat heb je dan voor ontbijt genomen?
Alleen de voorgeschreven appel. Op m'n werk hadden ze alleen volle melk in de koelkast staan .

Niet eerlijk: het weekeinde mag ik 2 pistoletjes, elke dag 1 en mijn vriend mag er gewoon elke dag twee van Sonja .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:35:49 #141
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363297
ik heb vandaag bij de koolsalade (donderdag week drie) lekker een gebakken aardappeltje van me papa gepikt en een stukje hamburger (KLEIN stukje)
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:37:18 #142
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363340
hee maar even vraagje
hoe lang en hoe zwaar zijn we hier?
ik ben 1.74m en weeg nu 80kg ik ben voor het sonja bakker dieet op eigen kracht al 13 kg afgevallen, was veel aangekomen omdat ik een antidepressiva medicijn gebruikte.. (3 jaar bij elkaar)
maar nu heb ik de spirit terug ben ik van de pillen af en bereid er helemaal voor te gaan om over 6 weekjes "slank" in bikini op het hete strand van Griekenland te liggen
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:40:59 #143
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363438
oh en HOI YONI
join ons afvalkliekje hahahahah
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:49:35 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39363695
Ik ben 1,72 en veel te zwaar. Hoe zwaar ik ben vertel ik nog even niet. Die hou ik nog heel even voor mezelf. Maar hou het er maar op dat er minstens 20 vanaf moeten.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 juni 2006 @ 18:53:08 #145
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39363802
<dappermodus>
Ik ben 1.65 en woog de laatste keer dat ik op de weegschaal stond 92kg.
</dappermodus>

Die laatste keer was wel al een tijdje terug (eind mei), de batterij van mijn weegschaal is nu leeg Van het weekend effies een nieuwe halen en dan maandag met frisse moed beginnen dus.
Ik heb vandaag wel een beetje heel erg last van een recalcitrant "nu mag het nog!" gevoel en heb ijs gekocht. Ik moet er van mezelf wel het hele weekend mee doen
pi_39366477
Ik heb vanavond mijn eigen draai aan het eten gegeven:
Ik heb de aardappels in kleine blokjes gesneden en in de magnetron gekookt, ik heb de prei in kleine ringetjes geroerbakt met veel knoflook, en dit mengsel heb ik in een ovenschaaltje gedaan met de in kleine stukjes gesneden vis erdoor...peper erbij en 10 mins in de oven....echt heerlijk!
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:28 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39366628
Klinkt goed! Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was. Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
pi_39366780
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed! Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was. Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
Ik weet 't! Ik vind het ook op de traditionele manier best te pruimen, maar ik mis soms wel wat pittigheid. Maar goed, rode pepertjes en knoflook mogen altijd natuurlijk. Ik mis eigenlijk vooral ook de kaas! Volvette, op brood, als geraspte kaas over de ovenschotel, de creme fraiche....de roomkaas etc.etc.
pi_39367586
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben! Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
Daar ging het trouwens absoluut niet om. Ik ben zelf ook niet dun, zit niet zomaar in het dieettopic. Ik snap ook wel dat mensen niet dik worden omdat ze perfect eten en veel sporten, daar ben ik tenslotte zelf ook niet mee aangekomen. Alleen ik denk dan, ga eerst normaal eten voor je streng gaat lijnen, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen. En ja, eerlijkgezegd ben ik ook wel verbaasd dat mensen blijkbaar zo slecht eten dat ze een klein hapje uit een streng dieet een grote gezonde maaltijd vinden. En dat zeg ik niet om je af te zeiken of schuldig te laten voelen, maar omdat ik het oprecht heel bizar vind dat je zo kunt leven. Ik heb altijd te veel gegeten, maar nooit echt ongezond. Ik voel me al niet lekker als ik twee dagen geen fatsoenlijke warme maaltijd eet en ik kan het me dus echt niet voorstellen en ik zou ook werkelijkwaar tegen de vlakte gaan als ik moest leven op zo weinig eten. Als ik ga sporten moet ik tussen de les door al eten omdat ik licht in m'n hoofd word, laat staan dat ik een uur moest sporten op een bakje optimel en een appel of zo.

Dat gaat verder niet om een discussie over het dieet op zich, het bezwaar wat ik heb is dat mensen doen alsof dit 'gewoon normaal eten' is, terwijl het een (m.i. zeer streng) dieet is. Het is volgens de website dan ook de "Sonja Bakker dieetmethode", en niet de "Sonja Bakker volwaardige maaltijdplanning" of iets dergelijks.

Dat is écht het laatste wat ik erover zeg hoor, alleen ik wou niet dat je de indruk had dat ik hier zit als een of andere betweterige fitnessfanaat die dikke mensen graag afzeikt oid, want dat is zeker niet zo.

Overigens, voor wat betreft het in elkaar draaien van een gezond menu, misschien heb je wat aan de recepten van het voedingscentrum, voor als je gestopt bent met Sonja Bakker. Isabeau gebruikt die recepten voor als de inspiratie op is voor het koken, en die was er heel tevreden over.
Sanity is (not) statistical
pi_39368579
Het is ook absoluut een vrij streng dieet, (maar wel veelzijdig, dat missen de meeste andere diëten) dat ontken ik niet, echter het is een 9 wekenregime. Hierna is het dus de bedoeling dat je langzaamaan steeds wat meer gaat eten totdat je een 'normaal' aantal kcals binnenkrijgt. Doordat je dat geleidelijk doet, komen de verloren kilo's er als het goed is niet meer bij.
Ik ben dus ook zeker van niet van plan om 'voor altijd' maar 1100-1200 kcals per dag binnen te krijgen. Dat is ook niet reeel lijkt me.
Toch denk ik dat ik hiervan echt zal leren en na die 9 weken blijf uitkijken met vette dingen en teveel eten. En als het verkeerd dreigt te gaan, kan ik weer even een paar dagen 'Sonja Bakkeren' (vreselijke term trouwens).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')