Dat is prima. Maar dit kan gewoon niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:58 schreef ErikT het volgende:
Hee SCH, het is Italië. Die winnen altijd met 1-0. Dat weet je toch.
Het was een schwalbe, en nog een heel slecht uitgevoerde ook... Die scheids is echt een vriend van Moggi!quote:Op maandag 26 juni 2006 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit was nog niet voor 30 procent dat je denkt: een penalty.
Nee die gele kaart voor Heinze, dat was lekker. Knalrood. "Ja, die rechtsback had er nog bijgekund, dat zag de scheids uit zn ooghoek." Dikke lul ja. Favorieten krijgen altijd het voordeel van de twijfel. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is prima. Maar dit kan gewoon niet.
Zoveel mensen die zo'n tournooi leuk vinden en dit is echt corrupt.
Dit was nog niet voor 30 procent dat je denkt: een penalty.
Het zijn veel one-man shows ja. Een goede scheids valt niet op. Hier hebben ze continu de hoofdrol.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:00 schreef MissX het volgende:
Ik heb gewoon geen zin meer in de rest van het WK. Er is geen fuck aan als alles verneukt wordt door de scheidsrechters.
Ja, laten we wat organiseren.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef Thealexfiles het volgende:
Jongens, protest tegen FIFA maar? Ik heb er zin an.
En wat gelddonaties hier en daarquote:Op maandag 26 juni 2006 18:58 schreef ErikT het volgende:
Hee SCH, het is Italië. Die winnen altijd met 1-0. Dat weet je toch.
Zurich toch?quote:Op maandag 26 juni 2006 19:04 schreef ErikT het volgende:
Waar zit die FIFA ergens? Gaan we een reisje organiseren, lekker rellen
Stevie Wonder zag nog wel dat dit geen penalty was.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:06 schreef Baklap het volgende:
Huilies, duidelijke penalty.
Precies!quote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef Ericr het volgende:
Pleuris WK, op naar de Tour.
Als Italië-fan anderen voor triest uitmakenquote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef kollie het volgende:
wat een triest zooitje bij mekaar hiero, en TS voorop![]()
Jawel hoor, dat is voetbal.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef SCH het volgende:
Dit heeft niks meer met voetbal te maken.
Fédération Internationale de Football Associationquote:Op maandag 26 juni 2006 19:04 schreef ErikT het volgende:
Waar zit die FIFA ergens?
En wat doping, beetje bloed, beetje EPO daar, beetje anabolen daar. Mooi.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Precies!
Een eerlijke sport, man tegen man!
dan kijk je toch lekker niet meer.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:13 schreef SPRMN het volgende:
Iedereen leeft zo naar het WK toe en dan krijg je een commercieel feestje die zo corrupt is als wat.
Ik ben er ook helemaal klaar mee.
hoezo SCH heeft gewoon gelijk..steun hem....quote:
Ook Zwitserland. Helaas de verkeerde kant, maar ook leuk. Keertje heen met z'n allen? Kantoor helemaal Oranje verven ofzo, dan hebben aandacht.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:12 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Fédération Internationale de Football Association
FIFA-Strasse 20,
P.O. Box 8044 Zurich, Switzerland
Tel : +41-(0)43 222 7777,
Fax : +41-(0)43 222 7878.
Fouten worden natuurlijk gemaakt, ook door scheidsrechters. Maar de beslissingen -oa voor penalties- zijn zo vaak zo extreem dubieus, daar zit -zeker in het kader van de huidige omkoopschandalen in diverse landen- een te grote lucht aan wat mij betreft. Niet meer serieus te nemen allemaal.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:05 schreef Logitik het volgende:
Scheidsrechters zijn spelbedervers bij dit WK
ja joh doen!!! stoere jongenquote:Op maandag 26 juni 2006 19:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ook Zwitserland. Helaas de verkeerde kant, maar ook leuk. Keertje heen met z'n allen? Kantoor helemaal Oranje verven ofzo, dan hebben aandacht.
Sterfquote:Op maandag 26 juni 2006 19:06 schreef Baklap het volgende:
Huilies, duidelijke penalty.
Goh, voor de 20ste keer ga ik het dus nog eens vragen: waarom geeft die "judas" dan een rode kaart aan Materazzi in de 51ste minuut, zodat Italië met 10 verder moest?quote:Op maandag 26 juni 2006 19:16 schreef venomsnake het volgende:
Die scheidsrechter van vaniddag heeft een zak geld gekregen, wat een smerige JUDAS![]()
![]()
Dit topic gaat over mensen die klaar zijn met het WK.quote:
Om het niet te duidelijk laten overkomen misschien?quote:Op maandag 26 juni 2006 19:21 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Goh, voor de 20ste keer ga ik het dus nog eens vragen: waarom geeft die "judas" dan een rode kaart aan Materazzi in de 51ste minuut, zodat Italië met 10 verder moest?
Dat heeft weinig met Nederland te maken: zowel Portugal als Nederland hadden namelijk extreem last van de scheidsrechter. Het gaat hier gewoon om de niet aflaatbare stroom dubieuze beslissingen van scheidsrechters.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:10 schreef Clourhide het volgende:
Als die scheidsrechter werkelijk corrupt was geweest en in het voordeel van Italië, dan had hij Materazzi niet van het veld gestuurd met rood.
Ik snap wel dat jullie allemaal teleurgesteld zijn dat Nederland heeft verloren, maar om nu meteen over "corruptie" te spreken hier.![]()
Het is de schuld van de scheidsrechter dat hij in zo'n doorzichtige schwalbe trapt. Evenals al die andere belabberde beslissingen door het toernooi heen. Het is op zijn minst pure incompetentie, maar corruptie sluit ik zeker niet uit bij verschillende wedstrijden. Zeker niet in het licht van alle omkoopschandalen die naar buiten zijn gekomen.quote:Het was gewoon een geniale schwalbe, toen ik het voor het eerst zag dacht ik ook dat het een "echte" valpartij was, pas in de herhaling bleek dat niet zo te zijn.
Smerige streek natuurlijk van de Italianen, maar ik denk heus niet de schuld van de scheidsrechter.
stoer? wat is daar nou stoer aan?quote:
Omdat ie niet anders kon natuurlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:21 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Goh, voor de 20ste keer ga ik het dus nog eens vragen: waarom geeft die "judas" dan een rode kaart aan Materazzi in de 51ste minuut, zodat Italië met 10 verder moest?
Natuurlijk is corruptie reëel, maar in deze wedstrijd zag ik het niet. Natuurlijk is het fout van de scheidsrechter om in een schwalbe te trappen, maar ik vind dat iedereen sinds het verlies van Nederland nu wel héél erg aan tunnelvisie lijdt. Nu is meteen elke scheidsrechterlijke dwaling een geval van omkoping?quote:Op maandag 26 juni 2006 19:24 schreef watchers het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met Nederland te maken: zowel Portugal als Nederland hadden namelijk extreem last van de scheidsrechter. Het gaat hier gewoon om de niet aflaatbare stroom dubieuze beslissingen van scheidsrechters.
Jij zou als Belg trouwens toch beter moeten om corruptie niet als reëel te zien, lijkt me![]()
[..]
Het is de schuld van de scheidsrechter dat hij in zo'n doorzichtige schwalbe trapt. Evenals al die andere belabberde beslissingen door het toernooi heen. Het is op zijn minst pure incompetentie, maar corruptie sluit ik zeker niet uit bij verschillende wedstrijden. Zeker niet in het licht van alle omkoopschandalen die naar buiten zijn gekomen.
Met gestrekt been inkomen en een medespeler tackelen ja, waarna die Australiër over zijn been heen viel.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ie niet anders kon natuurlijk.
Was ook dom van Italie, ze maakten het de scheids heel erg moeilijk om hen te laten winnen.
Met gestrekt been in komen, tja, kon de scheids niet anders.
Geef jij dan eens concrete voorbeelden met uitzondering van de penalty?quote:Op maandag 26 juni 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
Man, hij floot consequent voor Italie. Was zo doorzichtig.
quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef sjimz het volgende:
Dit is gewoon corruptie ten top!
Kijk maar hoe vaak hij voor een overtreding van Australie floot in de statistieken. Het viel de commentator ook op.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Geef jij dan eens concrete voorbeelden met uitzondering van de penalty?
Bij de cornervlag aan Italiaanse zijde zette een Italiaan zich voor een Australiër, liet zich vallen, kreeg een vrije trap.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Geef jij dan eens concrete voorbeelden met uitzondering van de penalty?
Goh, één klein voorbeeld dus.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:34 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Bij de cornervlag aan Italiaanse zijde zette een Italiaan zich voor een Australiër, liet zich vallen, kreeg een vrije trap.
Commentator zei het zelfs nog even.
Maar wel over die van vanmiddag...quote:Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef wunderbaum het volgende:
wat een huilies allemaal. Als nederland gisteren door was gegaan had niemand zich druk gemaakt over de wedstrijd van vanavond [afbeelding]
Kan je dit even toelichtenquote:Op maandag 26 juni 2006 19:38 schreef Gremen het volgende:
Hoe vloot niet helemaal voor italie, dan had hij de schaar geen rood gegeven.
Luingequote:Op maandag 26 juni 2006 19:53 schreef Steeven het volgende:
Ik verheug me op de start van de competitie en de CL, daar is het niveau tenminste beter qua fluiten (op de finale van de CL na dan).
Vergeleken met het huidig fluitende tuig is Luinge de koning aller scheidsrechters.quote:
Ja, want tijdrekken was voor Nederland erg voordelig, we stonden tenslotte voor..quote:Op maandag 26 juni 2006 20:19 schreef Steeven het volgende:
In het buitenland beschuldigen ze Nederland van fopduiken en zouden we net zoveel tijd hebben gerekt als de Portugezen. Heb ik een andere wedstrijd gezien? Die kung-fu kick op Robben noemen ze al een fopduik.
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ja, want tijdrekken was voor Nederland erg voordelig, we stonden tenslotte voor..
onee![]()
ARGH!!!!!!quote:Op maandag 26 juni 2006 19:09 schreef peaceman het volgende:
SCH heeft gelijk!
Als er toen eerlijk was gefloten had niet Zuid-Korea in de halve finale gestaan maar Italië. Gewoon eerlijk fluiten dus, dan staan automatisch de beste teams in de eindronde.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:34 schreef Zjakkie het volgende:
Ik denk dat de FIFA een toernooi als 4 jaar geleden wil voorkomen, een toernooi met landen als Zuid-Korea en Turkije in de halve finale. Daarom hebben ze de scheidsen ingefluisterd om in het voordeel van de grote landen te fluiten.
Iedere fout is er een teveel, zeker als er de mogelijkheden zijn om de fout te voorkomen. Iedere fout mag dus gewoon de Fifa en de arbitrage worden aangerekend. Het maakt dus niet uit of de scheids pro-Italië aan het fluiten was of niet, de strafschop en dus ook het enige doelpunt van Italië was onterecht.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vooral toen Italie rood kreeg was die scheids erg pro Italie aan het fluiten. Zó overduidelijk.
Derhalve erg jammer dat die Australiers (die ook met 11 tegen 10 geen laffe deuk in pakje boter trapten) naar huis moesten.
En is het nu anders dan 4 jaar geleden? Toen haalde Zuid-Korea het ook enkel dankzij de scheids tegen zowel Italie als Spanje. Maar toen was het pro-"Guus" en toen was 't allemaal schitterend.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Iedere fout is er een teveel, zeker als er de mogelijkheden zijn om de fout te voorkomen. Iedere fout mag dus gewoon de Fifa en de arbitrage worden aangerekend. Het maakt dus niet uit of de scheids pro-Italië aan het fluiten was of niet, de strafschop en dus ook het enige doelpunt van Italië was onterecht.
Dat is niet te vergelijken, maar dat was ook niet iets om met veel plezier op terug te kijken. Dat maakt dit toch niet minder erg?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En is het nu anders dan 4 jaar geleden? Toen haalde Zuid-Korea het ook enkel dankzij de scheids tegen zowel Italie als Spanje.
Klopt, ook heel erg fout. Zoals ik al zei iedere fout is er een teveel want fouten kunnen met technische ingrepen (camera's etc) voorkomen worden.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
En is het nu anders dan 4 jaar geleden? Toen haalde Zuid-Korea het ook enkel dankzij de scheids tegen zowel Italie als Spanje.
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:15 schreef alors het volgende:
Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om te gaan kijken..
Ik zie niet in waarom ik iets wat al decennia gebeurt bij voetbal nu plots erg moet gaan vinden. Dat men zich er aan ergert is normaal, dat gebeurt ook al decennia. Maar om dan "klaar" te zijn met het WK vind ik nogal kinderachtig.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken, maar dat was ook niet iets om met veel plezier op terug te kijken. Dat maakt dit toch niet minder erg?
Hmm eerlijke sport, als het van Breukink mag.... dan wel jaquote:Op maandag 26 juni 2006 19:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Precies!
Een eerlijke sport, man tegen man!
Waarom? Zo'n grove beslissende fout als in de wedstrijd van vanmiddag maak je zelden mee en haalt het plezier echt helemaal weg. En blijkbaar delen nogal wat mensen dat met me.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik iets wat al decennia gebeurt bij voetbal nu plots erg moet gaan vinden. Dat men zich er aan ergert is normaal, dat gebeurt ook al decennia. Maar om dan "klaar" te zijn met het WK vind ik nogal kinderachtig.
Waarom zou je het niet erg vinden als je weet dat er een oplossing voor is.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie niet in waarom ik iets wat al decennia gebeurt bij voetbal nu plots erg moet gaan vinden. Dat men zich er aan ergert is normaal, dat gebeurt ook al decennia. Maar om dan "klaar" te zijn met het WK vind ik nogal kinderachtig.
Ja ik ookquote:Op maandag 26 juni 2006 21:23 schreef Steijn het volgende:
Ik ga wel naar Argentinie kijken hoor, als ze op dreef zijn kunnen ze zo mooi voetballen.
Hoezo kinderachtig? Wat is er nog leuk aan om naar een toernooi te kijken waarin niet de beste wint, maar degene waar de gokmafia zijn geld op heeft ingezet? Dit zijn niet zomaar arbitrale blunders meer, dat is onmogelijk. Een incident, oke, maar dit toernooi begon vrij normaal en eindigde verschrikkelijk. Ik vrees voor de komende wedstrijden, die ik overigens toch niet ga kijken, aangezien het niet uitmaakt hoe goed je speelt; er is al op voorhand beslist wie er door mag. De FIFA zal er toch niets aan doen, maar als het over 2 jaar met het EK weer zo ver is stop ik sowieso met het kijken naar dit soort wanvertoningen.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hehehe. Gisteren niet helemaal goed geconcentreerd kunnen kijken, ivm voetbal natuurlijk. Maar dat zag er weer ouderwets uitquote:Op maandag 26 juni 2006 21:25 schreef TripleBee het volgende:
[..]
Hmm eerlijke sport, als het van Breukink mag.... dan wel ja![]()
Ik vond het eindeloos arelaxed. Die kutkoreanen, opdonderen. Ik had een kwartfinale Spanje-Italië willen zien. En een halve finale Spanje/Italië-Duitsland. Nu konden die kutduitsers zo doorwaggelen naar de finale, waar ze weer verloren van die kutbrazilianen.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En is het nu anders dan 4 jaar geleden? Toen haalde Zuid-Korea het ook enkel dankzij de scheids tegen zowel Italie als Spanje. Maar toen was het pro-"Guus" en toen was 't allemaal schitterend.
de titelkandidaat kreeg een onterechte rode kaart tegen en moest nog 45min met 10 spelen en begon toen idd te verdedigen.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef SCH het volgende:
Ik had me gigantisch verheugd op deze middag, dit was toch DE wedstrijd uit de kwartfinales.
Maar wat gebeur: een titelkandidaat weigert te voetballen. Doet gewoon helemaal niks, echt nada noppes niente. Australie stelt er te weinig tegenover maar ja, ze zijn veruit de underdog. En dan struikelt er zo'n gast gewoon over iemand, niks aan de hand. Het leek alsof de scheids er op zat te wachten.
Omdat daar betere scheidsrechters rondlopen. Hier moet het politeik correct zijn (5 aziaten bijvoorbeeld en niet teveel uit de sterke competities)quote:Op maandag 26 juni 2006 21:25 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Waarom is 't op een WK eigelijk altijd zo verneukt? Bij de CL óf in de compitie zie je ook weleens fouten van scheidsrechters maar daar worden per weekend 9 potten gespeeld en daar wordt zelden zo geblunderd als op een/dit WK.
Daar verheug ik me ook op. Er zitten nog zoveel teams in waarvan ik ga genieten dat ze eruit vliegen. Hopelijk blijft er niet één van over. Spanje - Argentinië finale, dan ben ik helemaal tevreden. Weg met, in chronologische volgorde, Frankrijk, Duitsland, Portugal/Engeland (lood om oud ijzer), Brazilië, Italië, Engeland/Portugal. Het kan dus nog 6 keer heel hard juichen wordenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:37 schreef Nega het volgende:
Ach, er zijn al mooie affiches voor de kwartfinale, bijvoorbeeld de slachting van Duitsland.
Wel een goede scheids voor de verandering.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:51 schreef Haaibaaike het volgende:
Het was een saaie wedstrijd gisteravond Oekrainë-Zwitserland![]()
Het zijn nochtans vaak de Europeanen die ook CL fluiten die nu belabberd fluiten hoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:13 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Omdat daar betere scheidsrechters rondlopen. Hier moet het politeik correct zijn (5 aziaten bijvoorbeeld en niet teveel uit de sterke competities)
Pardon?quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef SCH het volgende:
Doet gewoon helemaal niks, echt nada noppes niente.
Dit is helemaal lachwekkend.quote:
Je doelt waarschijnlijk op de Schwalbe van Grosso die een anti-climax vormde op een wedstrijd die neigde naar een grote stunt?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Zo'n grove beslissende fout als in de wedstrijd van vanmiddag maak je zelden mee en haalt het plezier echt helemaal weg. En blijkbaar delen nogal wat mensen dat met me.
Ben jij Italiaan?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Pardon?
Toch mimimaal 5 dikke kansen voor de Italianen hoor.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Pardon?
Toch mimimaal 5 dikke kansen voor de Italianen hoor.
Waarom is dat lachwekkend? Het is toch absurd dat het enige argument in dit soort kwesties blijkbaar altijd is om terug te verwijzen naar iets.quote:
Niks lichte penalty, hij kon de speler makkelijk ontwijken maar ging theatraal naar de grond nadat hij express tegen hem aanliep.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:15 schreef BramKVO het volgende:
Sommigen zijn zodanig blind in hun Italie-haat en verbitterd over de NL-uitschakeling dat ze niet meer objectief kunnen zijn.
Ok, het was een lichte penalty voor Italie, velen gingen hem niet geven, maar sommigen geven hem wel. En in de krant vandaag staat ook waarom : ondanks dat de speler gewoon op de grond ligt struikelt Grosso over hem terwijl hij anders een VRIJE SCHIETKANS had. Die had hij nu niet omdat die speler er lag. Je kan zo ook gewoon op de grond gn liggen om een speler de doorgang te belemmeren hé ...
Er zijn id WK-geschiedenis al véééél lichtere pen's gegeven hoor. Had NL zo'n penalty gekregen ging niemand lopen zeuren en was het nu nog altijd feest ...
Trouwens gedurende ganse match werd Italie nooit bevoordeeld : licht rood voor Materazzi, kaarten voor Gattuso en Zambrotta die nooit gingen gegeven zijn moest de ref Italie bevoordelen, ...
Oja en nog één iets, toen het Korea van Guus 2x op corrupte wijze doorging in 2002 hoorde ik er maar weinigen over janken, integendeel Korea werd bewierookt ... Hypocriet noemen ze dat dan zeker ?
Bekijk door de jaren heen de merwaardige scheidsrechterlijke beslissingen eens zou ik zeggen en kijk eens of je er een lijn in kunt vinden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alles wordt nu buiten proportie geblazen om het grote onrecht aan te klagen. Dat er zwak (te zwak) wordt gefloten, daar kan ik nog inkomen. Maar dat dit in het voordeel van bepaalde landen gebeurt, vind ik (enorme) onzin.
De speler die simpel werd gedribbeld en dan maar wat (bewust) in de weg ging liggen. Waarom zou je er dan niet bewust op lopen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Niks lichte penalty, hij kon de speler makkelijk ontwijken maar ging theatraal naar de grond nadat hij express tegen hem aanliep.
Knap dat jij al een kwartfinale hebt gezienquote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef SCH het volgende:
Ik had me gigantisch verheugd op deze middag, dit was toch DE wedstrijd uit de kwartfinales.
dus je geeft toe dat in 2002 het gastland ver moest raken en dat daardoor Spanje en Italie bestolen werden ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Bekijk door de jaren heen de merwaardige scheidsrechterlijke beslissingen eens zou ik zeggen en kijk eens of je er een lijn in kunt vinden.
Niets is bij de Fifa zoals het lijkt hoor.
Een speler die op de grond ligt en geen lichamelijk contact zoekt kan geen penalty veroorzaken omdat hij in de weg ligt. Das hetzelfde als ik bij een vrije trap hard de muur met spelers in loop, ze belemmeren immers mijn doorgang naar de bal.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:15 schreef BramKVO het volgende:
Sommigen zijn zodanig blind in hun Italie-haat en verbitterd over de NL-uitschakeling dat ze niet meer objectief kunnen zijn.
Ok, het was een lichte penalty voor Italie, velen gingen hem niet geven, maar sommigen geven hem wel. En in de krant vandaag staat ook waarom : ondanks dat de speler gewoon op de grond ligt struikelt Grosso over hem terwijl hij anders een VRIJE SCHIETKANS had. Die had hij nu niet omdat die speler er lag. Je kan zo ook gewoon op de grond gn liggen om een speler de doorgang te belemmeren hé ...
Dat is zijn recht als verdediger (in de weg liggen, wat hier toevallig gebeurde), al vond ik de actie van Neill (zo heet hij volgens mij) meer weghebben van een glijpartij/sliding die mislukte. Feit is dat Grosso hem makkelijk kon ontwijken maar dat express niet deed.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De speler die simpel werd gedribbeld en dan maar wat (bewust) in de weg ging liggen. Waarom zou je er dan niet bewust op lopen?
Het had in elk geval een raar luchtje.. al is het wel opmerkelijk dat ze grote voetballanden daarvoor laten vallen... Dus in die zin kan ik het me weer niet voorstellen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat in 2002 het gastland ver moest raken en dat daardoor Spanje en Italie bestolen werden ?
Ga je nu in elk topic het over Italië 2002 hebben?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat in 2002 het gastland ver moest raken en dat daardoor Spanje en Italie bestolen werden ?
Geld en belangen zijn er genoeg in Japan en Zuid Korea hoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het had in elk geval een raar luchtje.. al is het wel opmerkelijk dat ze grote voetballanden daarvoor laten vallen... Dus in die zin kan ik het me weer niet voorstellen.
Daar heeft ie ook een Assistent scheidsrechter voorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:30 schreef BramKVO het volgende:
Maar op de eerste beelden zei ook iedereen van ja dat is zeker penalty. Dus zelfs al simuleert Grosso de situatie, is dat voor een ref wellicht niet zo makkelijk te zien.
Nee ik dacht gelijk al dat het er geen was. Maar deze situatie maakt maar weer eens duidelijk dat bij twijfel gewoon de beelden bekeken moeten worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:30 schreef BramKVO het volgende:
Maar op de eerste beelden zei ook iedereen van ja dat is zeker penalty. Dus zelfs al simuleert Grosso de situatie, is dat voor een ref wellicht niet zo makkelijk te zien.
Jij zei dat het niet vergelijkbaar is. Dat is idd onzin. Dat gezeik met die Koreanen was net zo kut.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is dat lachwekkend? Het is toch absurd dat het enige argument in dit soort kwesties blijkbaar altijd is om terug te verwijzen naar iets.
Jawel, maar niet bij de Fifa...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:30 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Geld en belangen zijn er genoeg in Japan en Zuid Korea hoor.
tja ik vind het gewoon hypocriet dat toen geen mens viel (lol mooie woordkeuzequote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga je nu in elk topic het over Italië 2002 hebben?
Tja, die zaken zijn gedaan hoor. Ik snap je wel, maar om nou elke keer daar op terug te komen is een beetje zielig...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tja ik vind het gewoon hypocriet dat toen geen mens viel (lol mooie woordkeuze) over de escapades van Korea in dat tornooi enkel en alleen omdat heilige Guus er coach was. Ik vind dat wat hypocriet. Nu het om Italie gaat (en tegen Guus) schreeuwt men moord en brand.
Dan ben jij net zo goed hypocriet, want je doet exact hetzelfde (alleen de landen omgedraaid).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tja ik vind het gewoon hypocriet dat toen geen mens viel (lol mooie woordkeuze) over de escapades van Korea in dat tornooi enkel en alleen omdat heilige Guus er coach was. Ik vind dat wat hypocriet. Nu het om Italie gaat (en tegen Guus) schreeuwt men moord en brand.
Hoe bedoel je dat?quote:
Nee, die overtreding was zo overduidelijk, dat de scheids met het negeren niet mee weg kon komen, natuurlijkquote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vooral toen Italie rood kreeg was die scheids erg pro Italie aan het fluiten. Zó overduidelijk.
Derhalve erg jammer dat die Australiers (die ook met 11 tegen 10 geen laffe deuk in pakje boter trapten) naar huis moesten.
[/calimero-forum]
Ehhem, over lafheid gesproken?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[/calimero-forum]
Maar daarom hoeft t niet te betekenen dat de Fifa hand had in de beslissingen van de arbitrage.... eerder de zakenwereld daar.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Voor de Fifa was het enorm belangrijk dat Japan en Zuid Korea ver gingen komen, goed voor het imago van de sport (Blatter verkoopt het als mondiale sport en dan is het weleens goed dat gevestigde namen verliezen van nieuwkomers, die ook nog eens toevallig geografisch goed liggen), dat betekent namelijk veel meer sponsoring (en dus inkomen voor Fifa) vanuit Azie en tot dan toe nog weinig opleverende markt.
Italie heeft Italiaans voetbal gespeeld...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:44 schreef Elgigante het volgende:
Italie heeft zich belachelijk gemaakt gisteren.
Dat balbezit is echt wel een waardemeter jaquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ehhem, over lafheid gesproken?
Met 11 wereldvoetballers en dito bank tegen Australie slechts 40% balbezit hebben na 50 minuten (waar het nog 11 tegen 11 was).
Italie heeft zich belachelijk gemaakt gisteren.
Hoezo viel er geen mens over? Over de publiciteit rond die scheidsrechterlijke beslissingen kun je telefoonboeken vol vullen man.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Het ging over lafheid, niet over efficientiequote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:47 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dat balbezit is echt wel een waardemeter jaItalie had maar 40% balbezit dus waren ze slecht
Voetbal gaat om efficientie. Tel de kansen in de eerste helft en je komt aan een viertal voor Italie, eentje voor de Aussies
![]()
De scheidsrechters fluiten zoals het hun door de acheidsrechtersbond van de fifa wordt opgedragen, eigen inbreng wordt onthoofd (a la van Bommel icm van Basten zeg maar). De zakenwereld/sponsren benaderen Blatter en zijn gevolg, welke weer de scheidsrechters instrueren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar daarom hoeft t niet te betekenen dat de Fifa hand had in de beslissingen van de arbitrage.... eerder de zakenwereld daar.
Officieel is dat zo idd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De scheidsrechters fluiten zoals het hun door de acheidsrechtersbond van de fifa wordt opgedragen, eigen inbreng wordt onthoofd (a la van Bommel icm van Basten zeg maar). De zakenwereld/sponsren benaderen Blatter en zijn gevolg, welke weer de scheidsrechters instrueren.
Eensch!quote:Dat de Fifa teams op laat komen met een vlag met de tekst: "FIFA for the good of the game' is zó verschrikkelijk walgelijk, eigenlijk niet te beschrijven.
D. worden genaaid door een combinatie van deze factoren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:31 schreef Bayswater het volgende:
De poll voor vandaag:
Hoe vliegt Ghana eruit :
A. worden genaaid door 1 of meerdere rode kaarten
B. worden genaaid dmv een penalty en/of vrije trappen buiten de 16 meter
C. worden genaaid door buitenspeldoelpunten
Spanje tegen Zuid Korea bedoel je waarschijnlijk, waarin de Espagnoles flink bandeeld werden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:21 schreef BramKVO het volgende:
toch vind ik het nu allemaal best meevallen ivm wk 2002. Toen had je matchen van Korea, maar ook Brazilie dat doormoest tegen Belgie, en je had nog versch matchen waar ik nu even niet kan opkomen. maar het was imo erger dan op dit wk totnutoe.
Met al dat gewauwel over crickt, Engeland, Australië of Pakistan..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een belachelijk stuk. "Dit soort penalties horen bij het voetbal, dus leer er maar mee leven." Daar wordt ik nou zo ziek van, echt verschrikkelijk. Ook al zou het verdiend zijn om Italië door te laten gaan op basis van het spel, dan nog moet zo'n wedstrijd niet beslist worden door zo'n penalty. Een overwinning is niet altijd verdient, dát hoort wel bij voetbal.
Waar komt het vandaan trouwens?
En ook nog zeggen dat de penalty niet geheel onterecht wasquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:19 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Met al dat gewauwel over crickt, Engeland, Australië of Pakistan..
Een artikel uit een ander perspectief.quote:Schiet maar op de ref
FIFA-baas Sepp Blatter zet de refs een zendertje op het hoofd en levert ze over aan de hyena's. Daarna peuzelt de Zwitser gulzig mee
De favoriete bezigheid van falende spelers? Schieten op de ref. Na de uitschakeling van Nederland op het WK door Portugal was het niet anders. Sepp Blatter deed er nog een schepje bovenop en hekelde de Rus Valentin Ivanov ook. De FIFA-baas heeft verstand van commercie en financiën, maar dat hij zijn voetbalonkunde maar niet meer tentoonspreidt.
Voor een goede voetbalwedstrijd zijn 25 goed geïnspireerde acteurs nodig: de 22 voetballers en het arbitrale trio. Alle pijlen op de Russische ref Valentin Ivanov afschieten is dus een grote vergissing. De Nederlanders en de Portugezen wilden er zondag in Nürnberg geen aangename wedstrijd van maken. Op geen enkel moment werd de fair play ter harte genomen. Van de eerste minuut, toen de Nederlander Mark van Bommel al een gele kaart kreeg, tot de laatste minuut ging het erover mekaar kaarten aan te naaien, zich te laten vallen en de scheidsrechter verbaal te beïnvloeden. Het werd een voetbaloorlog met kleine, gemene soldaatjes. De bevelhebber achteraf verdiende beter.
Wie creëert het zootje?
Het wangedrag tussen de lijnen was een zwaktebod van spelers en trainers. Op die manier probeerden ze hun tekortkomingen weg te moffelen. De ontspoorde voetbalvariant van wie niet sterk is, moet slim zijn in al zijn glorie. Portugal is ondanks het beste WK-resultaat in jaren over zijn top heen. Het is geen topteam en toonde zich een meester in het tijdrekken.
Nederland heeft gewoonweg niet de kwaliteiten van weleer. De selectie die in Duitsland aanwezig was, haalt zelfs niet het niveau van de groep die in 2002 het WK miste in een voorrondegroep met Ierland en... Portugal. Met de nodige dosis geluk kwalificeerde Oranje zich in een voorronde met Tsjechië en Roemenië voor dit WK. Van Basten liet toch nog kwalitatief betere spelers als Edgar Davids, Clarence Seedorf, Roy Makaay en Klaas Jan Huntelaar thuis om de vrede te bewaren of de selectie in evenwicht te houden.
,,De scheidsrechter maakte er een zootje van'', sprong bondscoach Marco van Basten zondag op de kar van zijn spelers door de ref met alle zonden Israëls te overladen. Wat ons betreft, deed hij dat ook met de samenstelling van de selectie.
Maar zo werkt het voor de heren profvoetballers en -trainers natuurlijk niet. Wie slaat mea culpa als een enkeling met een fluitje tot kop van Jut kan worden uitgeroepen? Het is geen toeval dat de winnende Portugezen veel minder woorden vuil maakten aan de Russische leraar uit Moskou, met zijn 44 jaar en 356 dagen nota bene de oudste scheidsrechter op dit WK.
Terechte kaarten
We hebben de wedstrijd Portugal-Nederland (1-0) nog eens integraal bekeken.
Dat moeten de Oranje-spelers, net als de fans die nu de schande over de Rus afroepen, ook eens doen. Zonder die bol kaas op hun hoofd of de Oranje klompen aan de voeten stellen ze dan ook vast dat het niet aan de scheidsrechter lag dat Oranje, ooit de hogeschool van verzorgd voetbal, gisteren al in Amsterdam landde.
Zestien gele en vier rode kaarten en er was weinig tegen in te brengen. Opvallend was dat de boosdoeners bij de gele kaarten ook nauwelijks protesteerden, nochtans een favoriete bezigheid van de huidige generatie profs. Twee keer ging de ref in de fout: hij had Bouhlarouz al na zeven minuten rood moeten geven voor de wilde trap op Ronaldo, die zich even later geblesseerd moest laten vervangen. Bouhlarouz kreeg rood na een elleboogstoot aan Figo. Onopzettelijk, maar hij had toen dus al 56 minuten niet meer op het veld mogen staan.
Deco moest ook meteen rood zien nadat hij Heitinga ondersteboven had getrapt. De Brazilaanse Portugees deed dat echter omdat Heitinga - heel onsportief - de bal niet aan de Portugezen had teruggegeven nadat die het spel hadden stilgelegd omdat een speler geblesseerd op de grond lag.
We noemen de hoofdbeweging van Luis Figo naar Mark van Bommel bewust geen fout. Van Bommel bleef eerst nog enkele seconden rechtstaan. Tot hij er zich plots van bewust werd dat voor dood neervallen zijn collega-profvoetballer rood kon opleveren. Hij ging dan maar liggen. ,,We zijn op een WK, dan hoort dat'', zei de speler van FC Barcelona achteraf zonder schaamtegevoel. ,, Shit , misschien bleef ik nog wat te lang staan.'' En dan maar schieten op die ref.
Doe je ogen open en kijk eens rond op dit subforum, dit verhaaltje is wel al 4 keer gepostquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een artikel uit een ander perspectief.
Weet die schrijver ook wat emoties zijn? En hoe moeilijk het is om met je logisch denkende verstand boven emoties te staan???? Het mogen dan profvoetballers zijn maar ze zijn nog niet bovenmenselijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een artikel uit een ander perspectief.
Helemaal gelijk. In elke andere grote sport worden hulpmiddelen gebruikt behalve Voetbal. Helemaal met de huidigi technologie is het een kleine moeite om wat schermen langs het veld te zetten. En mischien 4 Grensrechters inplaats 2? Zodat alles van elke kant wordt gezien.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kan niemand die site van de fifa hacken?
Ik ben ook voor een protestactie want deze onzin ben ik ook helemaal zat. In de champions league worden beslissingen genomen door 1 man (de scheids) waar miljoenen van afhangen en dus de toekomst van een club en op het wk geldt dit voor de nationale trots van een land.
Ik ben deze onzin dan ook meer dan zat... En dit is allemaal de schuld van de fifa. Bij alle grote professionele sporten worden er extera middelen ingezet, maar de fifa wil hier niet aan
Te kansloos voor woorden gewoon. Ik heb liever dat het spel wordt "verpest" door videobeelden te raadplegen dan dat het wordt verpest door een scheidsrechter.
Ik vind ook niet dat je een scheidsrechter de schuld moet geven, omdat hij ook onder grote druk staat en dan hele moeilijke beslissingen moet nemen. Het is godverdomme de schuld van de fifa, zij moeten dat bord voor hun kop eens weghalen...
de uitschakeling van oranje heeft hoegenaamd niks te zien met de arbitrage. Die zwaaide met kaarten langs beide zijden en het is nota bene Portugal dat altijd met een man minder speelde hoor. Ook Bouhla moest al na 10min rood hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
. maar dat neemt nog niet weg dat de scheidsrechter de wedstrijd voor ons in grote mate heeft laten verliezen...
Zucht, begin nou niet weer....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:01 schreef BramKVO het volgende:
[..]
de uitschakeling van oranje heeft hoegenaamd niks te zien met de arbitrage. Die zwaaide met kaarten langs beide zijden en het is nota bene Portugal dat altijd met een man minder speelde hoor. Ook Bouhla moest al na 10min rood hebben.
Het juiste antwoord was Cquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:31 schreef Bayswater het volgende:
De poll voor vandaag:
Hoe vliegt Ghana eruit :
A. worden genaaid door 1 of meerdere rode kaarten
B. worden genaaid dmv een penalty en/of vrije trappen buiten de 16 meter
C. worden genaaid door buitenspeldoelpunten
Ja was dat maar waar, helaas zou je nooit zo'n mensenmassa kunnen hersenspoelen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:13 schreef Gitanki het volgende:
Het zou wat zijn als iedereen het WK ineens ging boycotten![]()
Of Wouter Bos.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:15 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja was dat maar waar, helaas zou je nooit zo'n mensenmassa kunnen hersenspoelen.
Behalve als je Hitler heet?
Kom op zeg, als je al niet ziet dat Italië in de eerste helft 5 kansen had (3 x Toni en 2 x Gilardino) dan houdt het gewoon op hoor.quote:
Ik maak er niet zo'n punt van hoor. Wat gebeurd is, is gebeurd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is dat lachwekkend? Het is toch absurd dat het enige argument in dit soort kwesties blijkbaar altijd is om terug te verwijzen naar iets.
Italie heeft gewoon heel slecht gespeeld. Dat kun je toch wel toegeven?quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:50 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je al niet ziet dat Italië in de eerste helft 5 kansen had (3 x Toni en 2 x Gilardino) dan houdt het gewoon op hoor.
Het is toch ook niet te vergelijken? Het ging toen niet om een penalty, het was een heel andere wedstrijd enz. enz.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik maak er niet zo'n punt van hoor. Wat gebeurd is, is gebeurd.
Maar jij maakt je nu zo druk over deze penalty, maar vind het wel niet te vergelijken met Korea - Italië in 2002. Dat vind ik een beetje lachwekkend.
Niet zo flauw doen SCH. Genaaid is genaaid.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch ook niet te vergelijken? Het ging toen niet om een penalty, het was een heel andere wedstrijd enz. enz.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:00 schreef ErikT het volgende:
[..]
Niet zo flauw doen SCH. Genaaid is genaaid.
Ik zie niet in waarom ze slecht gespeeld hebben. Na de eerste 10 minuten waren ze de betere ploeg in de eerste helft, en met 10 man ga je natuurlijk niet constant aanvallen hè.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Italie heeft gewoon heel slecht gespeeld. Dat kun je toch wel toegeven?
Juist.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:00 schreef ErikT het volgende:
Genaaid is genaaid.
Dan houdt het op.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:01 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ze slecht gespeeld hebben.
Vergelijk eens het aantal kansen SCH. Aan oeverloos getik heb je niet veel.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:09 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat je moet proberen te scoren en niet alleen maar lafjes voor de goal gaan hangen, blijven verdedigen en tegen een matig voetballand als Australie niks brengen.
Italie is 3/4 van de wedstrijd in de verdediging geweest zjroentje.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vergelijk eens het aantal kansen SCH. Aan oeverloos getik heb je niet veel.
Ja voor wie anders?quote:
Raar hoor, voor een ajax-fan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:16 schreef zjroentje het volgende:
Jij vindt het anti-voetbal. Ik niet.
Er was geen sarcasme, ik ben serieus. Echt waar, ik vind het echt raar dat je dit niet vergelijkbaar vind met Korea in 2002. Dat was echt schunnig toen.quote:
Werd er toen ook een onterechte penalty in de laatsste seconde gegeven aan een ploeg die 60 minuten lang niet had aangevallen? Help me even want dat kan ik me niet herinneren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Er was geen sarcasme, ik ben serieus. Echt waar, ik vind het echt raar dat je dit niet vergelijkbaar vind met Korea in 2002. Dat was echt schunnig toen.
Een terecht penalty onthouden, waarna Totti met rood van het veld kon ....quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Werd er toen ook een onterechte penalty in de laatsste seconde gegeven aan een ploeg die 60 minuten lang niet had aangevallen? Help me even want dat kan ik me niet herinneren.
Nee, dat ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:25 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een terecht penalty onthouden, waarna Totti met rood van het veld kon ....
Ok.quote:
Als dat zo is, heeft Nederland ook nog het 1 en ander te goed op grond van het verleden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag dat 4 jaar later nog gecompenseerd worden dan?
om over Belgie nog maar te zwijgen, zeker wereldkampioen over 4 jaar !quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als dat zo is, heeft Nederland ook nog het 1 en ander te goed op grond van het verleden.![]()
Onzin.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:34 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ok.
Dat was dit ook een 100% strafschop.
Jij zei ergens dat je het niet vergelijkbaar vindt. En dat houd je al dagen vol.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:31 schreef SCH het volgende:
Korea heeft toen ook veel geluk gehad, dat kun je wel zeggen. Dat vond ik toen ook al. Maar wat heeft dat met deze wedstrijd te maken? Mag dat 4 jaar later nog gecompenseerd worden dan?
Wat vooral irriteert is natuurlijk dat ze door kwamen door een onterechte penalty. Als ze gewoon in de verlening gescoord hadden, was iedereen wel wat minder tegen Italië geweest.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
om over Belgie nog maar te zwijgen, zeker wereldkampioen over 4 jaar !![]()
En over Italie, de rode kaart tegen hen was licht, de penalty voor hen was licht, dus je kan erover discussieren. maar Australie was met 10 man wel vrij onmondig, en Italie had de beste kansen dus zo onverdiend is die kwalificatie niet. Mooi om zien was het voor de neutrale fan inderdaad niet.
Er zit nog wel een gradatie in genaaid worden, hoor lieverdquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
Jij zei ergens dat je het niet vergelijkbaar vindt. En dat houd je al dagen vol.
Het is wel vergelijkbaar, want genaaid is genaaid. Dit topic gaat toch over genaaid? Daarom zijn we het WK toch zat? Ik was het in 2002 al zat, met die kutkoreanen!
Bij jou misschien!quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zit nog wel een gradatie in genaaid worden, hoor lieverd
je haat tegen Italie is moeilijk te verbergen. Inderdaad, de naaigradatie (lol) van de Koreanen was 100x erger ! Eerst tegen Italie onterecht rood voor Totti, een goal afgekeurd van Italie en talloze keren afgevlagd voor buitenspel. daarna tegen Spanje 2 goals afgekeurd vd Spanjaarden, waaronder een bal die door de lijnrechter als uit werd gezien, maar die nog 1 meter binnen was ! Zuid-Korea toen gewoon doorheen 2 rondes gesleurd. Dat noem ik naaienquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zit nog wel een gradatie in genaaid worden, hoor lieverd
Blijkbaar heb jij haat tegen Zuid-Korea?quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:51 schreef BramKVO het volgende:
[..]
je haat tegen Italie is moeilijk te verbergen. Inderdaad, de naaigradatie (lol) van de Koreanen was 100x erger ! Eerst tegen Italie onterecht rood voor Totti, een goal afgekeurd van Italie en talloze keren afgevlagd voor buitenspel. daarna tegen Spanje 2 goals afgekeurd vd Spanjaarden, waaronder een bal die door de lijnrechter als uit werd gezien, maar die nog 1 meter binnen was ! Zuid-Korea toen gewoon doorheen 2 rondes gesleurd. Dat noem ik naaien![]()
Ohoh.quote:
Ik ben het helemaal met je eens. Dit zijn toch geen mannen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef Komakie het volgende:
goed verhaal
Goed stuk. Helaas zijn de heren miljonairs niet in de gelegenheid het te lezen..quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef Komakie het volgende:
Ik vind er echt geen klote meer aan.
scheidsrechters die bijna elke wedstrijd lopen te schutteren, spelers die voor matennaaier spelen ipv voetballen, een bal waarmee niet fatsoenlijk om te gaan is, sterspelers die niet brengen wat ze moeten brengen, etc.
Elke wedstrijd worden er belachelijke fouten gemaakt door scheidsrechters. Niets mag meer. Als je maar naar elkaar kijkt dan krijg je een vrije trap tegen. Zo gauw je met elkaar omhoog springt dan krijgt 1 van de 2 al een vrije trap mee omdat er iets gedaan zou zijn. En als er dan iets gebeurd dan vergeten ze te fluiten.
Opzichtige schwalbes worden ook nog eens regelmatig beloond met vrije trappen en buitenspelval wordt regelmatig verkeerd gezien.
Figo, Van Bommel en Henri. Het zijn er maar 3 uit een elle lange lijst spelers die elkaar naaien over het oog van de hele wereld. Elke persoon die een beuk krijgt, een tikje, of zelfs niet geraakt worden en op de grond gaan liggen kermen van de pijn. Als ze zien dat de vrije trap gegeven is (of juist niet) dan staan ze gelijk weer op alsof er niets gebeurd is.
Van Figo is het bekent dat het een matennaaier is en Van Bommel kan er ook wel wat van. Maar zouden die gasten zich nou nooit een keer schamen voor wat ze doen? Van een speler als Henri had ik toch wel wat meer charme verwacht. De scheids had gisteren trouwens moeten zien dat de hand/arm van Puyol niet in de buurt kwam van het gezicht van Henri. Ik had van een speler als Henri (die ik niet vaak heb zien liggen huilen) wel iets meer verwacht. Een vrije trap was het natuurlijk wel, maar het gaat om het idee.
En waarom? De scheids ziet de overtreding toch wel en je staat voor lul voor de hele wereld omdat je naar je hoofd krijgt terwijl er helemaal niets gebeurd.
In andere sporten zie je dat niet. Daar respecteren ze elkaar en proberen ze elkaar nog sportief knock-out te krijgen.
Kijk bij de NBA naar een Shaquille O'Neal die 2 weken terug het publiek in vloog naar een beuk van een andere speler. Hij staat op en gaat weer verder. Zoals het hoort!
De bal doet lekker waar hij zelf zin in heeft. Rare curven terwijl je gewoon vlak schiet en niet goed vast te pakken door de keeper door een gebrek aan grip. Dit is trouwens ook de reden waarom er bijna geen echt technische hoogstandjes vertoont worden op dit WK. Spelers kunnen gewoon niets met deze bal. Het telt natuurlijk ook wel mee dat er van te voren niet gespeeld kon worden met deze bal.
Ronaldinho, Zidane, Ballack, Figo, Henri, Beckham, Lampart en zo nog wel een aantal. Ze brengen veel te weinig. Technische hoogstandjes zie je bijna niet (mede door de bal) en hun inzicht en klasse komt niet geweldig tot uiting. Het geniale mis ik totaal dit WK.
Alleen een aantal van Spanje en Argentinie komen nog aardig uit de verf. De rest is ondermaats.
Ploegen spelen ook niet geweldig als team. Mooie combinaties zijn maar schaars. Argentinie had natuurlijk een prachtige combinatie tegen Servie Montenegro maar het wordt maar weinig gedaan.
Na ik gisteren de wedstrijd Spanje - Frankrijk heb gezien ben ik tot deze conclusie gekomen. Op het moment dat ik Henri zijn stervende zwaan zou uitvoeren heb ik de televisie uitgezet en ik ben niet van plan om hem voorlopig aan te zetten.
Waar is de sport voor echte mannen gebleven. Duels op het scherpst van de snede waar soms nog wel eens net overheen gegaan wordt, de geniale centrale middenvelder die splijtende passes geeft, de buitenspeler die sierlijk langs de verdedigers gaat en dan een goeie voorzet geeft. De spelers die als ze een beuk krijgen op staan, de pijn verbijten en de volgende keer zorgen dat ze er voorbij zijn voordat ze een schop kunnen krijgen of een keer een beuk terug geven. Waar zijn de scheidsrechters waarvan je bijna vergeet dat ze er zijn omdat ze onopvallend goed fluiten en de wedstrijd voor 100% onder controle hebben. Het combinatiespel waarvan je een glimlach op je gezicht krijgt en waardoor je met plezier naar een wedstrijd zit te kijken.
Voor mij hoeft het eigenlijk allemaal niet meer. Ik kan het allemaal niet meer serieus nemen. De lol is er wel zo ongeveer vanaf. Ik hou van goed en eerlijk voetbal. Iets wat ik bijna het hele WK nog niet gezien heb en waarschijnlijk ook niet ga zien.
Jammer maar helaas. Ik wacht wel totdat de competities weer beginnen. Misschien dat daar weer een beetje leuk wordt.
tja ih wielrennen heb je dan wel het ene dopingschandaal na het andere.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Dit zijn toch geen mannen.
De Tour uitfietsen met een gebroken sleutelbeen.
Vallen, en meteen die fiets weer op, en achteraf pas merken dat je iets gebroken hebt.
Altijd die etappe uitfietsen.
Voetballers![]()
Wielrenners![]()
Na het geval Heras neem ik die met een korreltje zout.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tja ih wielrennen heb je dan wel het ene dopingschandaal na het andere.
Als je met camera's gaat werken is het gelijk afgelopen met de Schwalbes hoor, dan hoef je ze nog niet eens te bestraffen. Als het niet meer werkt zullen ze geen Schwalbes meer maken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef Komakie het volgende:
Elke wedstrijd worden er belachelijke fouten gemaakt door scheidsrechters. Niets mag meer. Als je maar naar elkaar kijkt dan krijg je een vrije trap tegen. Zo gauw je met elkaar omhoog springt dan krijgt 1 van de 2 al een vrije trap mee omdat er iets gedaan zou zijn. En als er dan iets gebeurd dan vergeten ze te fluiten.
Opzichtige schwalbes worden ook nog eens regelmatig beloond met vrije trappen en buitenspelval wordt regelmatig verkeerd gezien.
Figo, Van Bommel en Henri. Het zijn er maar 3 uit een elle lange lijst spelers die elkaar naaien over het oog van de hele wereld. Elke persoon die een beuk krijgt, een tikje, of zelfs niet geraakt worden en op de grond gaan liggen kermen van de pijn. Als ze zien dat de vrije trap gegeven is (of juist niet) dan staan ze gelijk weer op alsof er niets gebeurd is.
Van Figo is het bekent dat het een matennaaier is en Van Bommel kan er ook wel wat van. Maar zouden die gasten zich nou nooit een keer schamen voor wat ze doen? Van een speler als Henri had ik toch wel wat meer charme verwacht. De scheids had gisteren trouwens moeten zien dat de hand/arm van Puyol niet in de buurt kwam van het gezicht van Henri. Ik had van een speler als Henri (die ik niet vaak heb zien liggen huilen) wel iets meer verwacht. Een vrije trap was het natuurlijk wel, maar het gaat om het idee.
Nou je wielrenners doen het ook lekkerquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Dit zijn toch geen mannen.
De Tour uitfietsen met een gebroken sleutelbeen.
Vallen, en meteen die fiets weer op, en achteraf pas merken dat je iets gebroken hebt.
Altijd die etappe uitfietsen.
Voetballers![]()
Wielrenners![]()
Vroegah, toen had je nog echte mannen op het veld staan. Nu alleen nog maar metroseksuele mode-iconen die niet tegen zwaartekracht kunnen. Ze verdienen allemaal een rode kaart. En een keiharde tackel op hun enkeltjes die miljoenen waard zijn.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tja ih wielrennen heb je dan wel het ene dopingschandaal na het andere.
en ohne Bassoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ohne Ullrich fahren wir nach Paris.
![]()
Als het een beetje mee zit ohne Peletonquote:
Ik ben met Urquhart eens!!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:57 schreef kollie het volgende:
bij mij absoluut niet! kijk echt uit naar de komende wedstrijden![]()
Brazilie heb ik sowieso een bloedhekel aan. Net iets meer dan Frankrijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:45 schreef AjaxGirl1 het volgende:
Als Brazilie vanavond eruit vliegt dan is dit WK voor mij officieel verpest![]()
Juist, vind nu de tour een stuk boeiender..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er klaar mee.. 4 onsympathieke kutlanden in de halve finale... laat ze die wereldbeker maar stoppen op een plek waar de zon niet schijnt... het zal mij aan mijn reet roesten verder
Goud roest nietquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er klaar mee.. 4 onsympathieke kutlanden in de halve finale... laat ze die wereldbeker maar stoppen op een plek waar de zon niet schijnt... het zal mij aan mijn reet roesten verder
Amen.. ik krijg het mijn strot niet uit maar dan moet het maar Italie wordenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
Wat een triest kuttoernooi is dit zeg, jeezus
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:26 schreef Omnifacer het volgende:
Italie...
Maar niet doorvertellen aub... Duitsland, kom op...
Niet zeuren.Moet de rest maar beter voetballenquote:
iddquote:Op zondag 2 juli 2006 00:23 schreef Royal_Flush het volgende:
[..]
Niet zeuren.Moet de rest maar beter voetballen![]()
Eerste Divisie.quote:Op zondag 2 juli 2006 01:23 schreef ErikT het volgende:
Ik heb 4 kut kwartfinales gezien. Allemaal waardeloze wedstrijden. Zal blij zijn als de eredivisie weer begint...
Ik dacht nog... kan ik het maken dat te typen?quote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef Ludacriss het volgende:
Wat een tiefus bagger toernooi is het ook zeg. Er gebeurt telkens precies het tegenovergestelde waar ik op hoop
blegh....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |