Groot Volvo fan hier!
![]()
Bij mij is het met de paplepel ingegoten. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik meer heb met de oudere modellen, simpelweg omdat ik weinig ervaren heb tot nu toe met de nieuwere modellen. En deze toch wel eigenlijk een beetje te "Ford" en ook een vleugje Japans worden.
Ik ben opgegroeid met de 244dl. Een slagschip op wielen die toen we hem wegdeden al 22 jaar oud was. Die reed als een tiet (en zoop als een gek).
Daarna hebben we een tijd gereden in een 360. (Daar heb ik in leren autorijden
![]()
). Geweldige auto die trouwens verbazend goed rijdt met een heerlijke 2-liter injectiemotor (en achterwielaandrijving!
![]()
).
Daarna hebben mijn ouders een 460 gekocht. Ook een erg fijne auto, vooral op lange ritten. Jammer alleen van het ouwe-lullen imago van de 440/460.
Rond deze tijd ben ik zelf ook een gevaar op de weg geworden.
![]()
Ik ben begonnen met Opels (corsa en een kadett), maar deze heb ik nooit geweldig gevonden. Alhoewel ze motorisch wel verschrikkelijk betrouwbaar waren.
Op het moment heeft mijn vader een 940 Turbo. Wat machtig rijdt en je echt een king-of-the-road-gevoel geeft. En met 9 sec. op de 100 ook nog wel vooruit wil. Een mooie wagen die het gevoel van een limousine geeft, maar net niet mijn type.
Toen ik eenmaal wat geld had ben ik zelf op zoek gegaan naar een 360. Echter zijn deze erg zeldzaam aan het worden in een goede staat met 2-Liter injectie.
Ik liep toevallig tegen een 440 aan uit 95. 2de Eigenaar en met pas 85000 op de teller. Overgenomen in zo goed als showroomstaat met orgineel lichtmetaal en geweldige Vredestein Sporttrac banden.
Daar rij ik nog wel even in hoop ik, want het is een geweldige auto met zo goed als geen roest! (Wat uniek is bij dit type!
![]()
)
En mijn vrienden heb ik ook al om. Vooral als ze eenmaal een tijd erin gereden hebben en merken dat een goede auto je geen houten reet geeft van de stoelen en wel goed geveerd kan zijn.
![]()
En wat ook helpt is dat je met deze auto op de snelweg 80% van alle auto's het nakijken geeft met de tussensprints. Zo heb ik al heel wat mensen gefrustreerd
![]()
.!
Ik heb ook al eens in een 850R en een wat nieuwere V70awd mogen rijden, wat helemaal een genot is. Maar nog wat buiten mijn budget voorlopig ben ik bang.
Zo, een heel lulverhaal. Maar het moge duidelijk zijn bij mij: Volvo 4 life.