abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19186187
Omdat Tha Feak dit zei in topic van IJsmeis...
quote:
upfucken met die volvo graag, open er dan een apart topic voor
bij deze dus...

Ik ga persoonlijk voor de V70R maar de 850T5R mag er ook zeker zijn....

V70R

S60R

850T5R


Nieuwe R-series hebben 300PK en 400NM koppel...
quote:
aantal cilinders 5, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2521 cm3
boring x slag 83,0 x 93,2 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 220 kW (300 pk)
5500tpm
max. koppel 400 Nm
1950tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
quote:
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeis )

volvo is
pi_19186415
850 T5-R



Zooo geil. 2300cc vijf-in-lijn, 225 pk bij 5300 toeren en een koppel van 300 Nm bij 2000 toeren. Top 240 km/h, 0-100 in 7,4 s. Natuurlijk te tunen. Na 10 jaar kijk ik er nog steeds van op, tijdloos is 'ie.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  maandag 17 mei 2004 @ 02:48:20 #3
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_19186768
Op de autorai 2003 stonden de V70R en S60R ook ja met die gave lak.

Super vette bakken! interieur is
¯ _(ツ)_/¯
  maandag 17 mei 2004 @ 02:56:21 #4
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19186800
die 850 T5-R is inderdaad vet!
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 17 mei 2004 @ 08:46:37 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_19187620
*Kijkt naar avatar*



850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_19187721
quote:
Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Dus?
Ik gok trouwens dat je dan een hele brakke versie hebt. Die totaal niet onderhouden en afgeragd is.

Maar iig, het blijft een geile bak, zo mooi. En al die andere R's ook.
Dura lex sed Lex
pi_19187821
Volvo

Ik was op de RAI niet weg te krijgen bij de V70R em S60R (ook niet van de guests area, met heerlijk gebak )

Mooiste vindt ik de V70R, mja de 850T5-R is ook errug

[ Bericht 8% gewijzigd door -Muse- op 17-05-2004 09:31:20 ]
pi_19187844
quote:
Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
*Kijkt naar avatar*



850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Die heb ik in het groot aan de muur hangen (naast 4 andere Volvo posters )
pi_19187897
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak
Collega van mij heeft een S60 T5
Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5
Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188012
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen?
Dura lex sed Lex
pi_19188041
Hmm heb zelf alleen een S70 2.5l Automaat van mijn opa gereden (lekker door de carwash ), maar volgens mij is het comfort wel gebleven in de R-serie. Alleen jammer dan dat de prestaties neit zo overweldigend zijn :s
pi_19188109
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:25 schreef Flex82 het volgende:
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen?
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Wel zou ik voor een S60 D5 kiezen als ik een diesel zou kopen en niet de A4 TDi

[ Bericht 5% gewijzigd door Ballebek op 17-05-2004 09:39:27 ]
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  maandag 17 mei 2004 @ 09:36:58 #13
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_19188151
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60 R die vreselijk onderstuur heeft.
je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_19188190
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:36 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)
Anders zou ik het niet posten
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188215
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:14 schreef Ballebek het volgende:
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak
Collega van mij heeft een S60 T5
Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5
Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD...
op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?
heb je et goed voor elkaar dan
pi_19188289
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:41 schreef -Muse- het volgende:

[..]

op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?
heb je et goed voor elkaar dan
zoals er stond: TIJDELIJK,

Mijn V40 1.9D staat bij de garage ivm brakke voorwielophanging...
Bovendien zou ik die auto niet eens WILLEN als leaseauto vanwege de asociaal hoge bijtelling
Die 850 T5-R was echter wel mijn eigen auto; overgekocht van een ambassadeur die weer terug ging naar eigen land.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188330
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk

(weet niet precies de specs van de V50)
pi_19188403
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:50 schreef -Muse- het volgende:
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk

(weet niet precies de specs van de V50)
5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo

Zomaar wat steekwoorden...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188588
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk
  maandag 17 mei 2004 @ 10:14:22 #20
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19188749
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:55 schreef Ballebek het volgende:

[..]

5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo

Zomaar wat steekwoorden...
als hetover de V50 gaat...

5 cilinders, 2.5 liter, 320nm, 220PK, lage druk turbo
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19188816
Bron?

Mij teveel moeite om het op te zoeken
pi_19188823
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:06 schreef -Muse- het volgende:
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk
Ik dacht eigenlijk ook zeker te weten dat de T5 een 2.5 was . Ze zijn met die turbos toch van 2.3 naar 2.5 gegaan? De 2.4 was toch alleen de atmosferische...
pi_19188867
na de 960 zijn ze van 2.3 naar 2.5 overgestapt dacht ik.
  maandag 17 mei 2004 @ 10:21:25 #24
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19188883
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:18 schreef -Muse- het volgende:
Bron?

Mij teveel moeite om het op te zoeken
volvo folder

hopelijk wordt de nieuwe leasebak hier de V50 D4, maar ik spiek in de folder ook weleens bij de benzine motoren

van autoweek ( heel betrouwbare bron is dat ook niet, maargoed:P )

aantal cilinders 5, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2521 cm3
boring x slag 83,0 x 93,2 mm
compressieverh. 9,0:1
max. vermogen 162 kW (220 pk)
5000tpm
max. koppel 320 Nm
1500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19188891
Mijn pa heeft er ook één:
Op het circuit bij de circuitdag:





Toch een leuke auto hoor .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')