Ja, haar buik was ECHT indrukwekkend.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:08 schreef Martineke het volgende:
sjeez 62 cmdan is het indd niet erg raar nee als jullie beiden al groot zijn en het in the family zit. dat is hier ook het geval
Op zich heb ik niets te klagen als ik jullie soms zo hoor. Ik ben redelijk mobiel (alhoewel fietsen beter gaat dan lopen), slaap prima de laatste dagen en voel me vooral mentaal goed. Het enige vervelende zijn die harde buiken die ik echt zat ben. Ze worden pijnlijk omdat het er zoveel zijn en ze belemmeren in mijn mogelijkheden. Maar ja, als dat alles isquote:Op maandag 26 juni 2006 14:29 schreef Belana het volgende:
sjak, hoe hou jij het? ik begin er echt genoeg van te krijgen en dat terwijl ik weet dat het nog weken kan duren....
bij ET sjakquote:Op maandag 26 juni 2006 15:17 schreef sjak het volgende:
Het bed staat bij ons nog niet in de hoogte, moeten we wel gaan doen eigenlijk, ik heb alleen te weinig klossen gehaald bij de thuiszorg. We hebben gisteren nog wel een matrasbeschermer neergelegd.
Waar kan ik voor de eerste tekenen voor zo'n makkelijke bevalling?
MIjn bevalling was makkelijk Sjak. Wel ingeleid maar het ging supersnel en heel makkelijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:17 schreef sjak het volgende:
Het bed staat bij ons nog niet in de hoogte, moeten we wel gaan doen eigenlijk, ik heb alleen te weinig klossen gehaald bij de thuiszorg. We hebben gisteren nog wel een matrasbeschermer neergelegd.
Waar kan ik voor de eerste tekenen voor zo'n makkelijke bevalling?
inderdaad beter maar niet op rekenen, dan stelt het je zo teleur als het niet zo isquote:Op maandag 26 juni 2006 14:39 schreef Belana het volgende:
dat soort opmerkingen krijg ik gelukkig niet, dus dat scheelt wel. alleen Nick denkt de hele tijd dat het vroeger komt en ziet overal tekens in en dan moet ik weer zeggen: dat zegt niks schat...
Mijn moeder hoopt voor me dat het vroeger komt, dat deed ik zelf ook schijnt, ik wilde er 2 weken eerder uit dan gepland, maar ik reken daar niet op.
Ik vond gisteravond op dat hoge bed kruipen wel heel confronterend, komt ook omdat er dan een hoop herinneringen boven komen. We hopen allebei wel heel erg dat deze thuis geboren wordt
Vervelend dat je bezorgd aan het worden bent. Het is toch vrij gebruikelijk dat de baby op het laatst wat rustiger wordt? Ik hoop voor je dat alles gewoon oke is en de baby zich aan het voorbereiden is om de wijde wereld in te gaan!quote:Op maandag 26 juni 2006 16:30 schreef nanalune het volgende:
Cashebbehebbehebbe
![]()
Vandaag APK bij de VK gehad.. eerste bloeddrukmeting was erg hoog, maar na een paar minuten was het weer gezakt..
Ook moet ik nu 24 uur lang de bwegingen bij houden , omdat ze toch vond dat ik hem,/haar regelmatiger moest voelen..ik begin nu dus wel bezorgd te worden , want nu 2 uur later heb ik hem/haar maar 2 keer gevoeld.. hartje liep wel goed.
Verder alles rustig in de buik, wel wat gevoelig... Probeer wel vertrouwen te hebben in beebie deze laatste loodjes.. heb het idee dat stress averechts werkt ( naja weet ik wel zeker natuurlijk )
quote:Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef cattie het volgende:
[..]
Vervelend dat je bezorgd aan het worden bent. Het is toch vrij gebruikelijk dat de baby op het laatst wat rustiger wordt? Ik hoop voor je dat alles gewoon oke is en de baby zich aan het voorbereiden is om de wijde wereld in te gaan!
quote:Op maandag 26 juni 2006 15:20 schreef dutchie het volgende:
Wow, ook Belana en Sjak hebben meldplicht nu.
O jongens, het is zo leuk hè.
Belaan en E.T. heb ik jullie al bedankt voor jullie lieve sms-jes en de 'verslaggeving' van Cas zijn geboorte? Hele dikke
En over dat die 2e vaak zwaarder is, nou hier mooi niet. Léon was 2 weken en 1 dag te vroeg en woog 3585 gram en Cas is 11 dagen over tijd en woog 3555 gram. (sinds vandaag al 50 gram over zijn geboortegewicht.slagroom!
)
O ja, om jullie nog lekkerder te maken:
[afbeelding]
heej, jij toch ook nog een echo! Ik hoop dat ie goed ligt, maar dat zal heus wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:50 schreef sjak het volgende:
Ook hier weer goedgekeurd!
Ze heeft even gekeken of ik nog geen ontsluiting heb, maar nee hoor. De baby ligt ook nog niet helemaal goed ingedaald en ze twijfelde een klein beetje of ze nu het hoofdje of de billen voelde. Donderdag mag ik dus weer voor een echo om te kijken hoe ie ligt. Bloeddruk etc. verder allemaal goed en volgende week weer een nieuwe afspraak.
Het was wel heel vreemd toen ze zei dat ik al bijna 38 weken was...net of het niet over mij ging
Jeetje Xanthe, het is nog wel onzeker zo hé? Jammer dat de echo je ook geen zekerheid kon geven. Heb je de mogelijkheid om het rustg aan te doen zodat je de tijd kunt nemen om lekker te liggen en te voelen?quote:Op maandag 26 juni 2006 17:52 schreef Xanthe het volgende:
Hier een goede bloeddruk en pols , geen blaasontsteking en ten aanzien van een rustig kindje kon ze weinig zeggen. Ze heeft even een echo gemaakt , maar daaruit kon ze zelf niets opmaken er was slechts 1 iemand in de praktijk die alleen een termijn echo kan maken en voor de rest kunnen ze niet beoordelen of het een gezond kindje is of niet. Er is wel beweging maar niet echt veel.
Als dit de komende week blijft aanhouden moet ik bellen en stuurt ze me door naar het ziekenhuis voor een CTG en nogmaals en echo.
Ik doe al best rustig aan , sta rond 9 uur op samen met Isis dan gaan we samen wat eten en gaat zij rustig spelen / tv kijken en zit ik vaak rustig op de stoel met mijn laptopje hier even bij te lezen.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:02 schreef nanalune het volgende:
[..]
Jeetje Xanthe, het is nog wel onzeker zo hé? Jammer dat de echo je ook geen zekerheid kon geven. Heb je de mogelijkheid om het rustg aan te doen zodat je de tijd kunt nemen om lekker te liggen en te voelen?
Waaah Dutch, wat een poepie! Ik wil ook! NU!quote:Op maandag 26 juni 2006 15:20 schreef dutchie het volgende:
Wow, ook Belana en Sjak hebben meldplicht nu.
O jongens, het is zo leuk hè.
Belaan en E.T. heb ik jullie al bedankt voor jullie lieve sms-jes en de 'verslaggeving' van Cas zijn geboorte? Hele dikke
En over dat die 2e vaak zwaarder is, nou hier mooi niet. Léon was 2 weken en 1 dag te vroeg en woog 3585 gram en Cas is 11 dagen over tijd en woog 3555 gram. (sinds vandaag al 50 gram over zijn geboortegewicht.slagroom!
)
O ja, om jullie nog lekkerder te maken:
[afbeelding]
Dat wilde ik bijna ook al zeggen!! Wat een mooi mannetje Dutch!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaah Dutch, wat een poepie! Ik wil ook! NU!
Ik ben er uitzendkracht na jaren werkloosheid. Dus met de vuist op tafel slaan en bulken dak niks meer doe durf ik gewoon niet. Ik heb het duidelijk genoeg gebracht, meerdere keren, en nu houdt het gewoon op bij de eerste de beste harde buik of bekkenpijntje dat ik voel. Ik ga lekker op mijn gemak aan het werk dat ik aankan en de rest versloft maar lekker. De zachte aanpak en er zo lang mogelijk blijven zitten, zeg maarquote:Op maandag 26 juni 2006 20:11 schreef Belana het volgende:
sjees wat achterlijk mwanaIk zou het denk ik uberhaupt al weigeren op die manier. Laat ze het lekker uitzoeken zeg!
tssssquote:Op maandag 26 juni 2006 20:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ben er uitzendkracht na jaren werkloosheid. Dus met de vuist op tafel slaan en bulken dak niks meer doe durf ik gewoon niet. Ik heb het duidelijk genoeg gebracht, meerdere keren, en nu houdt het gewoon op bij de eerste de beste harde buik of bekkenpijntje dat ik voel. Ik ga lekker op mijn gemak aan het werk dat ik aankan en de rest versloft maar lekker. De zachte aanpak en er zo lang mogelijk blijven zitten, zeg maar
Leuk is anders , maar goed we wachten nog 3 daagjes af en is het dan nog zoals het nu is weet ik dat ik naar de gyn gestuurd word.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:50 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Xanthe lijkt me best wel een onzekere periode
Zou je schildklier kunnen zijn. Die moet veel harder werken in de zwangerschap, en kan daar dus van opzetten. Vooral als je een vrij slanke hals hebt kun je dat gaan voelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:45 schreef PM-girl het volgende:
Hier heb ik een nieuwe, vreemde klacht?! Sinds gisteren avond heb ik een gek gevoel in mijn keel.slokdarm. Alsof er iets dwars zit, daar lijkt het althans op, maar het is anders want dat heb ik wel eens gehad. Het lijkt alsof er ook iets omhoog komt, maar het is ook weer anders dan maagzuur. Ook een beetje een beklemmend gevoel om de slokdarm. Heel vreemd. Het is ook niet constant aanwezig.
Wie herkent dit?? (haha mijn vaste vraag geloof ik!)
Oh Belaantje, de tweede gaat ècht een stuk makkelijker hoor!!! en nummer drie doe je gewoon tijdens de boodschappen doorquote:Op maandag 26 juni 2006 15:32 schreef Belana het volgende:
ik merk ook dat hoe meer genoeg ik er van heb, hoe meer ik genoegen wil nemen met de pijn van de bevalling, dus das goed
idd, wat een uber kjoet mannetje dutch
Ok, dankjewel! KUn je ergens anders aan merken of voelen dat het je schildklier is?quote:Op maandag 26 juni 2006 23:03 schreef Leah het volgende:
[..]
Zou je schildklier kunnen zijn. Die moet veel harder werken in de zwangerschap, en kan daar dus van opzetten. Vooral als je een vrij slanke hals hebt kun je dat gaan voelen.
Als het blijft zou ik wel even kontakt op nemen met je HA.
quote:Heel vroeger, nog ver voor de zwangerschapstesten bonden vrouwen een grasspriet oid om hun nek, knapte dat dan was je zwanger
Als je niet zwanger bent kun je je behoorlijk beroerd en opgejaagd gaan voelen, maar ik weet niet hoe dat in de zwangerschap is.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:10 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ok, dankjewel! KUn je ergens anders aan merken of voelen dat het je schildklier is?
[..]
Nee klopt, ik kijk het aan en als het eind van de week nog niet weg is, ff bellen! dankjewel!quote:Op maandag 26 juni 2006 23:15 schreef Leah het volgende:
[..]
Als je niet zwanger bent kun je je behoorlijk beroerd en opgejaagd gaan voelen, maar ik weet niet hoe dat in de zwangerschap is.
Toevallig kreeg ik na de bevalling last van mijn schildklier, vandaar dat ik dit zo even op kan lepelen, maar ik ben geen arts en ik zou er zeker even naar laten kijken als het blijft.
Niet dat ik denk dat het iets is, maar ik weet ook niet wat normaal is, en wat niet.
Alsof ik continue heel erg gestressed was, dat gevoel van als je heel erg hebt moeten rennen om de trein te halen, en dan nog maar net haalt. Alleen dan als ik gewoon rustig op de bank zatquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:13 schreef PM-girl het volgende:
Het 'keelgevoel' lijkt wat minder te zijn, maar dat was gisteren ook aan het begin van de dag. Leah, wat bedoelde je eigenlijk precies met opgejaagd gevoel door je schildklier?
dan moet deze wel goed om indalen... dus niet eigenwijs doen zoals Liam en met het gezichtje omhoog naar buiten willenquote:Op maandag 26 juni 2006 23:03 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh Belaantje, de tweede gaat ècht een stuk makkelijker hoor!!! en nummer drie doe je gewoon tijdens de boodschappen door![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:48 schreef Misticle_lightning het volgende:
...een kleine dondersteen die de hele tijd maar weer ronddenderd in mijn buik en maar niet wil gaan liggen zoals het moet.
Lief dat je het vraagt!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:23 schreef dutchie het volgende:
(..)
Cattie, hoe voel je je nu? Ik weet nog hoe ongeduldig je bent, maar kun je daar nu nog een beetje mee omgaan of is het je teveel?
Leah, ja het herstel gaat heel voorspoedig. Je merkt echt dat je iedere dag een forse sprong vooruit maakt. Heerlijk is dat. Vandaag voor de laatste dag hulp (die is lief!!!) en vanmiddag zijn Cas en ik alleen. Léon is bij oma. Maar ik heb er zelfs zin in om lekker alleen met Cas te zijn. Zie er absoluut niet tegenop.
Woei, sommige dames hier bouwen echt beren!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:29 schreef Martineke het volgende:
Cas mooie vent
ook hier was de tweede niet zwaarder dan de eerste, Maxim 5170 met 55 cm, Romijn 4620 met 52 cm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |